Nederland en Spanje hebben de grootste kans volgens de bookmakers. De exacte odds kan ik helaas niet meer achterhalen, maar volgens mij volgde Italië op plek 3.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:12 schreef Riofan83 het volgende:
De vrouwen zijn uitstekend begonnen! 14-10 gewonnen van Hongarije. Ondanks dat het OKT in Gouda plaatsvindt, zou het lekker zijn als ze zich dit toernooi al voor de Spelen plaatsen. Als zij het zelf niet doen, dan hoop ik op Italië of Spanje, want dat lijken momenteel de enige Europese landen die Nederland aan het wankelen kunnen brengen.
Laten we allemaal hopen dat Frankrijk tweede wordt in poule B, want tegen Kroatië en Servië is het sowieso al zo goed als kansloos.quote:Waterpolomannen winnen spannende pot van Slowakije
De Nederlandse waterpolomannen hebben op het EK Waterpolo een zwaarbevochten zege op Slowakije behaald. Oranje won van de Slowaken met 5-6. In de eerste twee kwarts van de wedstrijd had Nederland duidelijk de overhand, maar Slowakije had de verdediging goed in orde, waardoor het verschil halverwege de wedstrijd slechts 2 punten bedroeg: 2-4. Hierna begon Slowakije beter in het spel te komen, en wisten ze zelfs tot een 5-5 te komen. Uiteindelijk kon Nederland op het beslissende moment toch de overwinning veiligstellen.
In poula A houdt Nederland een voorlopige derde plek vast, achter Spanje en Montenegro, die elkaar vanavond treffen. Donderdagavond speelt Nederland de laatste poulewedstrijd tegen Spanje. Een plek in de 1/8e finales staat door het formaat van het toernooi al vast. Met een waarschijnlijke derde plaats treft Oranje daar de nummer twee van poule B, waar drie ploegen nog kans maken op een eerste plaats.
quote:Oranje walst over Turkse waterpolosters heen
De Nederlandse waterpolosters hebben in hun tweede wedstrijd bij de EK in Belgrado een eenvoudige zege geboekt op waterpolodwerg Turkije: 25-0 (8-0, 6-0, 7-0, 4-0).
EK-debutant Turkije had zondag al met 29-0 verloren van Rusland en had ook tegen de verliezend finalist van de EK 2014 en de WK 2015 niets in te brengen. Zestien keer werd het Oranjedoel onder vuur genomen: vier keer redde keeper Laura Aarts (die twee kwarten keepte), vier keer Debby Willemsz en vier keer het houtwerk.
Alle Nederlandse veldspeelsters droegen bij aan de score. Met zes treffers werd Vivian Sevenich topscorer. Maud Megens scoorde vier keer. Dagmar Genee drie keer.
De Russen niet?quote:Op maandag 11 januari 2016 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland en Spanje hebben de grootste kans volgens de bookmakers. De exacte odds kan ik helaas niet meer achterhalen, maar volgens mij volgde Italië op plek 3.
Frankrijk redt het zeker niet tegen Kroatië en Serviequote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten we allemaal hopen dat Frankrijk tweede wordt in poule B, want tegen Kroatië en Servië is het sowieso al zo goed als kansloos.
Van de vijf potjes vandaag moeten er zeker 4 boven de 15 doelpunten verschil komenquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:02 schreef Mark het volgende:
[..]
De Russen niet?
OT: Worden twee dikke uitslagen vandaag
Ik bedoelde ook de 2 wedstrijden van NL: de dames gaan dik winnen, de mannen gaan er ruim af.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:04 schreef Nattekat het volgende:
Van de vijf potjes vandaag moeten er zeker 4 boven de 15 doelpunten verschil komen
Ik voegde daaraan toe dat de grote uitslagen niet beperkt blijven tot de Nederlandse wedstrijdenquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:05 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook de 2 wedstrijden van NL: de dames gaan dik winnen, de mannen gaan er ruim af.
Weet jij toevallig waar de live score te vinden is? Dus met stats enzoquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik voegde daaraan toe dat de grote uitslagen niet beperkt blijven tot de Nederlandse wedstrijden
http://www.microplustimin(...)exWPBelgrade_web.phpquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weet jij toevallig waar de live score te vinden is? Dus met stats enzo
'de livescore' volgens mij is het er niet...quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weet jij toevallig waar de live score te vinden is? Dus met stats enzo
quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
http://www.microplustimin(...)exWPBelgrade_web.php
Ze konden nog niet eens een bal vasthoudenquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat zei ik nou over waterpolo, vernederingen en dobbelstenen?
Toch scoren ze nog een keerquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze konden nog niet eens een bal vasthouden
Eerste plek in de poule staat op het spel, Nederland zal wel een gigantische boost krijgen straks.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Havenga zal wel ontevreden zijn over deze kwart, beetje genant om 2 tegen te krijgen van Portugal
Mja, als je wint van Rusland ben je ook gewoon 1e. Las ook al dat de speelsters zich niet gemotiveerd voelden voor deze potquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerste plek in de poule staat op het spel, Nederland zal wel een gigantische boost krijgen straks.
Oja, dat is ook waarquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, als je wint van Rusland ben je ook gewoon 1e. Las ook al dat de speelsters zich niet gemotiveerd voelden voor deze pot
En Marloes Nijhuis dan?quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:39 schreef Mark het volgende:
Megens en D. Genee moeten nog een goaltje maken, hebben ze weer allemaal gescoord
Krijg je ervan, als je het EK in zo'n afgelegen land houdt.quote:
En het is donderdagochtendquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Krijg je ervan, als je het EK in zo'n afgelegen land houdt.
Niet dat het een slechte keus is, alle grootmachten bij de mannen komen uit de Balkan, maar bij de vrouwen is het te triest voor woorden
Ik denk dat de toeschouwers meer zin hebben in een spannende pot bij de heren dan zo'n afknaltrainingquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Krijg je ervan, als je het EK in zo'n afgelegen land houdt.
Niet dat het een slechte keus is, alle grootmachten bij de mannen komen uit de Balkan, maar bij de vrouwen is het te triest voor woorden
Nederland - Bulgarije was geen afknaltraining, en daar was het niet veel drukkerquote:Op donderdag 14 januari 2016 11:57 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik denk dat de toeschouwers meer zin hebben in een spannende pot bij de heren dan zo'n afknaltraining
Trouwens al gemerkt dat Portugal tot nu toe alleen nog in het tweede kwart gescoord heeft?quote:
quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Trouwens al gemerkt dat Portugal tot nu toe alleen nog in het tweede kwart gescoord heeft?
Je doelt op de mannen?quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:09 schreef Nattekat het volgende:
Volgende slachtoffer: Rusland.
Eerst even Turkije verpulverd zien worden door dat Rusland
Nog niet helemaal wakker gok ikquote:Op donderdag 14 januari 2016 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Turkije verpulverd zien worden door Hongarije moest dat zijn
* Nattekat haalt wat koffiequote:Op donderdag 14 januari 2016 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nog niet helemaal wakker gok ik
Bulgarije doet niet meequote:Op donderdag 14 januari 2016 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland - Bulgarije was geen afknaltraining, en daar was het niet veel drukker
Altijd positief blijvenquote:Op donderdag 14 januari 2016 16:54 schreef Droathoah het volgende:
De mannen gaan het niet redden tegen Spanje helaas.
Zo lang ze flink voor staan is er niks aan de hand. Op het WK was de pot tegen Rusland vele malen spannender, met een 11-10 eindstand uiteindelijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er worden best simpele fouten gemaakt, dom balverlies
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:38 schreef franklop het volgende:
Enkel EK winst is goed voor OS toch?
Lijkt er nog niet echt op: 0-3 achter....quote:
Ze dachten er zelf ook te makkelijk over inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2016 15:55 schreef Mark het volgende:
[..]
Lijkt er nog niet echt op: 0-3 achter....
Die zijn al door naar de kwartfinalequote:Op maandag 18 januari 2016 16:20 schreef Nattekat het volgende:
Goed, tijd om Griekenland naar huis te sturen
Door het onderlinge resultaat met de nummer 2?quote:Op maandag 18 januari 2016 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Pfff... Het is dat Nederland al zeker is van de eerste plek in de poule, dit is echt beroerd spel
Grieken lopen wel vaker weg, maar dan met ons geld...quote:Op maandag 18 januari 2016 16:27 schreef Mark het volgende:
6-9, iedere keer dat ze dichterbij komen, lopen de Grieksen weer weg....
Nop, op doelsaldo.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:26 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Door het onderlinge resultaat met de nummer 2?
Lijkt me stug, want de Russen moeten nog spelen, en hebben geen onoverkomelijke achterstand, zeker als Nederland zo dik gaat verliezen.quote:
quote:Op maandag 18 januari 2016 16:33 schreef Nattekat het volgende:
Oh, ik dacht dat Griekenland van Hongarije gewonnen had. In dat geval op onderling resultaat op de winnaar van Rusland - Bulgarije.
quote:
Te doen.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:36 schreef Mark het volgende:
7-10 met nog 1 part, vrees dat dat gat te groot is.
Zijn ze verzekerd van.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze blijven wel 1e geloof ik, maar wel een wake up call dit
Ach ja, 3 P'tjes is minder interessantquote:
Maar daar zit geen schorsing aan vastquote:Op maandag 18 januari 2016 16:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Ach ja, 3 P'tjes is minder interessant
Ik verwacht niet dat je hier een schorsing voor een UMV krijgt, eigenlijkquote:Op maandag 18 januari 2016 16:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar daar zit geen schorsing aan vast
UMV is standaard 1 wedstrijd. Tenzij vrijgesproken.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:45 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat je hier een schorsing voor een UMV krijgt, eigenlijk
Waarom zou dat hier anders zijn dan de normale competitie?quote:Op maandag 18 januari 2016 16:45 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat je hier een schorsing voor een UMV krijgt, eigenlijk
Dat gaat dan over de mannen, niet de vrouwen neem ik aan?quote:Op maandag 18 januari 2016 19:06 schreef Droathoah het volgende:
Spanje ook onverwachts 0-3 achter tegen Griekenland.
quote:"Oranje is gewaarschuwd"
Eerder vandaag behaalden de Nederlandse waterpolodames hun vijfde overwinning in de poulefase, waarmee de ploeg van Arno Havenga ongeslagen naar de kwartfinales gaat. Erg gemakkelijk ging dat echter niet, pas in de laatste minuut kwam Nederland voor het eerst op een voorsprong tegen Griekenland. Volgens oud waterpolo-international Iefke van Belkum was de wedstrijd van vandaag een grote waarschuwing richting Oranje.
"Nederland moet het echt bij zichzelf zoeken. Zonder agressie en de juiste concentratie, krijg je zo'n begin als vandaag. Dan kom je met 3-0 achter", zei Van Belkum. "In het vierde kwart was die agressie terug, dat wonnen ze dan ook met 4-0. Dit was wel het beste wat er had kunnen gebeuren. Dat je uiteindelijk wint, is belangrijk voor jezelf. Maar het is een flinke waarschuwing voor de rest van het toernooi. Als je even iets te ontspannen bent, word je afgestraft."
Van Belkum verwacht niet dat Nederland veel moeite zal hebben om de halve finale te bereiken, en vergelijkt de twee mogelijke tegenstanders, Duitsland en Servië, met Portugal en Turkije, waar Nederland ruime overwinningen tegen boekte. Ze noemt Spanje of Italië de meest waarschijnlijke tegenstanders die Nederland kan treffen in de halve finale.
"Dan wordt het interessant. Italië en Spanje hebben alleen nog maar makkelijke tegenstanders gehad en spelen morgen nog tegen elkaar. Het is een voordeel voor Nederland dat ze al een aantal wedstrijden op goed niveau hebben gespeeld. Van Italië en Spanje wint Nederland nooit makkelijk. Het verschil was de laatste onderlinge wedstrijden minimaal. Een uitgesproken favoriet is er in mijn ogen niet. Maar Nederland ligt op koers voor de titel", besluit Van Belkum.
Klopt. Griekenland gewonnen met 2-6.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat dan over de mannen, niet de vrouwen neem ik aan?
Gestopt is een groot woordquote:Op maandag 18 januari 2016 20:09 schreef Mark het volgende:
Blijft jammer dat van Belkum gestopt is. Klasbak
Weet ik, en dat is erg jammer. Weet niet of Havenga het al eens geprobeerd heeft....quote:Op maandag 18 januari 2016 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gestopt is een groot woord
Ze speelt nog steeds in de eredivisie mee, maar zag Oranje niet meer zitten.
Ik heb een zus die bij ZVL speelt, ze heeft Iefke ook als coach gehad vorig jaar. Zal haar eens vragen hoe het precies zitquote:Op maandag 18 januari 2016 22:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Weet ik, en dat is erg jammer. Weet niet of Havenga het al eens geprobeerd heeft....
Niet 100% zeker, maar goed mogelijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:31 schreef Mark het volgende:
Mooi! Was een plek bij de eerste 12 niet goed voor het OKT?
Precies. Het hangt er vanaf hoeveel landen (zoals Afrikaanse landen) hun plekje op het OKT niet zullen gebruiken. Top-12 kan dus genoeg zijn, maar dat is in tegenstelling tot wat de media overal riep zeker niet bij voorbaat al zo.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:42 schreef Mark het volgende:
Teletekst:
Nederland speelt nu door om de negende t/m twaalfde plaats.Woensdagochtend is duidelijk of Oranje daarmee zeker is van deelname aan het OKT in april.
In theorie kan Mexico zich nog inschrijven voor het OKT, dan verliest Europa een plek. Dat zou betekenen dat alleen de eerste elf ploegen op het EK zich plaatsen voor het kwalificatietoernooi. Al is de verwachting dat geen ploeg zich meer aanmeldt voordat de inschrijftermijn vanavond 00.00 uur verstrijkt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Het hangt er vanaf hoeveel landen (zoals Afrikaanse landen) hun plekje op het OKT niet zullen gebruiken. Top-12 kan dus genoeg zijn, maar dat is in tegenstelling tot wat de media overal riep zeker niet bij voorbaat al zo.
Auquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:24 schreef Mark het volgende:
Robin Lindhout naar huis ivm familie omstandigheden.
Negende plek geeft 100% kans op het OKT, dat zou toch echt het mooiste zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:29 schreef Mark het volgende:
Gelukkig hebben ze al (bijna) hun doel bereikt, anders zou het nog extra zuur zijn.
Ik zie Nederland alleen niet van Frankrijk winnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Negende plek geeft 100% kans op het OKT, dat zou toch echt het mooiste zijn.
Dacht dat het niet zoveel scheelde tussen Spanje en Italie. Sowieso moet er gewoon van beide gewonnen worden om kampioen te wordenquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Ehmm... er is me net iets opgevallen...
Nederland's grootste concurrent om de eerste plek, Spanje, wordt al getroffen in de halve finale
Italië heeft ondertussen een gigantisch simpel traject naar de finale
Italië was gunstiger geweest, daar is nog van gewonnen in een klein toernooi naar dit EK toe. Spanje was twee keer te sterk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dacht dat het niet zoveel scheelde tussen Spanje en Italie. Sowieso moet er gewoon van beide gewonnen worden om kampioen te worden
Italië treffen in de halve finale was anders ook niet echt fijn geweest. Maargoed, je zal toch moeten winnen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Ehmm... er is me net iets opgevallen...
Nederland's grootste concurrent om de eerste plek, Spanje, wordt al getroffen in de halve finale
Italië heeft ondertussen een gigantisch simpel traject naar de finale, want ook Rusland zit aan de kant van Spanje en Nederland
Het moest sowieso één van de twee worden, in dat opzicht was de loting niet enorm gunstig. Alhoewel een door de mand vallen van Rusland ook best onverwachts komt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Italië treffen in de halve finale was anders ook niet echt fijn geweest. Maargoed, je zal toch moeten winnen.
Die moeten ze ook eerst maar eens winnen. Blijft een rare ploeg, die russen. Bovendien hebben ze precies dezelfde ploegen te verslaan als Nederland om in de finale te komen, dus dan was het traject van Nederland ook gigantisch simpel.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Italië heeft ondertussen een gigantisch simpel traject naar de finale, want ook Rusland zit aan de kant van Spanje en Nederland
Gewoon tegen Spanje stunten vanavondquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Die moeten ze ook eerst maar eens winnen. Blijft een rare ploeg, die russen
Italie moest van Spanje winnen in de poule om NL te ontlopen en in de halve finale van Rusland.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:11 schreef Nattekat het volgende:
Nederland had een relatief eenvoudige poulefase ja, maar het pad naar de finale is nu wel een stuk lastiger.
Zuid-Afrika, dat is wel ernstig verrassendquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:14 schreef Crocmaz het volgende:
De Nederlandse waterpoloërs hebben zich definitief geplaatst voor het olympisch kwalificatietoernooi (OKT) voor de Olympische Spelen van Rio de Janeiro.
De ploeg van bondscoach Robin van Galen won gisteren op het EK van Georgië, waardoor Oranje zeker is van de twaalfde plaats bij de Europese kampioenschappen in Belgrado. Die top-12-notering blijkt nu voldoende voor een ticket voor het OKT.
Na de overwinning op Georgië was nog niet helemaal zeker of die twaalfde plaats toereikend zou zijn voor deelname aan het olympisch kwalificatietoernooi. Dat hing af van het aantal aanmeldingen van landen buiten Europa. Een woordvoerder van de internationale watersportbond FINA heeft nu laten weten dat vier niet-Europese landen zich aangemeld hebben voor het OKT in Italië: Canada, Zuid-Afrika, Kazachstan en Nieuw-Zeeland.
Daardoor is de twaalfde plaats op de EK waterpolo voldoende voor een ticket voor het OKT, dat van 3 tot en met 10 april gespeeld wordt in het Italiaanse Triëst.
http://nos.nl/artikel/208(...)eelname-aan-okt.html
Uitslagen van Duitsland tegen Italie en Spanje waren ook 20-2 enzo, dus dit wordt een makkie.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:07 schreef Nattekat het volgende:
Eerst maar eens Duitsland platwalsen. Vanmiddag om 13:30
Nu pas? Ik geniet er al een week vanquote:
Muah. Het probleem leek in de twee potjes die ik heb gezien het afmaken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:34 schreef Mark het volgende:
Met Lindhout was het wellicht erg close geworden, maar het maakt toch allemaal niets meer uit
En het slechte aanpassen van de midvoor.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Muah. Het probleem leek in de twee potjes die ik heb gezien het afmaken.
Ja, wist je dat niet?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:15 schreef Nattekat het volgende:
Doen ze dat expres? Zo spannend houden
Hoezo niet?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef heywoodu het volgende:
Dus de mannen zijn ineens toch weer niet zeker van het OKT
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef heywoodu het volgende:
Dus de mannen zijn ineens toch weer niet zeker van het OKT
FINA heeft de deadline voor landen buiten Europa schijnbaar wat opgeschovenquote:
8-6, nu is het tijd om het patroon te doorbrekenquote:Op donderdag 21 januari 2016 16:09 schreef Mark het volgende:
2-0, 2-3, 5-3, 5-6: nu zijn wij weer aan de beurt
nu wij ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |