Mijn ouders hadden ook niet gekozen voor oorlog en toch zaten ze er midden in!quote:Op maandag 11 januari 2016 20:34 schreef Dastan het volgende:
[..]
Geen enkele vluchteling heeft gekozen voor een oorlog.
Maar wel om niet in Turkije, Libanon, Jordanië of god weet waar te gaan zitten tot het conflict weg is.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:34 schreef Dastan het volgende:
[..]
Geen enkele Syriër heeft gekozen voor een oorlog.
Ik ben er trouwens gewoon voor om de vluchtelingen te 'verdelen' over de Europese landen hoor. Maar volgens mij is dat het pijnpunt niet in deze discussie.
Vind ik ook erg.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden ook niet gekozen voor oorlog en toch zaten ze er midden in!
Ja, hehe, dat ligt aan die landen zelf.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
Maar wel om niet in Turkije, Libanon, Jordanië of god weet waar te gaan zitten tot het conflict weg is.
Nee, men moet en zal 20 landen verder reizen. Dan ben je gewoon geen vluchteling meer.
Dat verdelen heeft overigens helemaal geen zin want dan stappen mensen direct na ontvangst verblijfsvergunning de trein in naar een land mét sociale voorzieningen om te gebruiken.
Die gaan zich echt niet settelen in een van bovengenoemde landen.
Nee dat ligt aan de EU die mensen uitnodigt en geen poot uitsteekt om te zorgen dat ze hier niet komen.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:37 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, hehe, dat ligt aan die landen zelf.
Dan verschillen we daarin van mening. Ik vind het prima dat de EU uitnodigend is naar mensen in nood toe.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:39 schreef Proximo het volgende:
[..]
Nee dat ligt aan de EU die mensen uitnodigt en geen poot uitsteekt om te zorgen dat ze hier niet komen.
Ja in het Oostblok zijn er individueel wat hekken neergezet, maar de bouw daarvan wordt eerder verkettert dan dat er steun aan wordt gegeven.
Je bent naïef als je denkt dat alleen mensen in nood hiervan gebruik maken. Effectief ben je voor de ineenstorting van de sociale kant van de EU.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:40 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin van mening. Ik vind het prima dat de EU uitnodigend is naar mensen in nood toe.
In een tijd dat sociale systemen in iedere lidstaat dan wel afwezig zijn, dan wel afgebouwd worden en de rest van de voorzieningen al onder druk staat.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:40 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin van mening. Ik vind het prima dat de EU uitnodigend is naar mensen in nood toe.
En jij bent naïef als je denkt dat zoiets in de asielprocedure niet aan het licht zou komen.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je bent naïef als je denkt dat alleen mensen in nood hiervan gebruik maken. Effectief ben je voor de ineenstorting van de sociale kant van de EU.
Hier of in Duitsland?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
En jij bent naïef als je denkt dat zoiets in de asielprocedure niet aan het licht zou komen.
Ach man, alsof we het hier slecht hebben. Om eigen burgers geeft men wel een fluit. En daarom zitten we allebei achter een computer in een huis in een veilig land met goede gezondheidszorg en goed onderwijs.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:42 schreef Proximo het volgende:
[..]
In een tijd dat sociale systemen in iedere lidstaat dan wel afwezig is, dan wel afgebouwd wordt en onder druk staat.
Om eigen burgers geeft men geen fluit, maar zielige mensen uit de rest van de wereld zijn van harte welkom,en waarom precies?
Laat zij die hier zo'n voorstander van zijn maar een fonds beginnen, mogen ze zelf de hele boel financieren. Ben benieuwd hoeveel mensen dan nog bereid zijn. Het is makkelijk sociaal doen met andermans geld.
Ik heb het over Nederland. Geen idee hoe dat in Duitsland gaat, maar dat zal wel vergelijkbaar zijn.quote:
Wat een grenzeloos vertrouwen in de IND en collega's.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
En jij bent naïef als je denkt dat zoiets in de asielprocedure niet aan het licht zou komen.
Leuk hoor om een moment opname te pakken. Dat bewijst niets voor de toekomst.quote:Ach man, alsof we het hier slecht hebben. Om eigen burgers geeft men wel een fluit. En daarom zitten we allebei achter een computer in een huis in een veilig land met goede gezondheidszorg en goed onderwijs.
Hoe lang wil je dat nog zo hebben dan?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:44 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ach man, alsof we het hier slecht hebben. Om eigen burgers geeft men wel een fluit. En daarom zitten we allebei achter een computer in een huis in een veilig land met goede gezondheidszorg en goed onderwijs.
Heeft die zo een grote achtertuin, bij zijn huisje?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:54 schreef Proximo het volgende:
Zo komen we wel aan die 200.000 van Diederik
Jaarlijks 80 miljard. Is dat op de schop??quote:Op maandag 11 januari 2016 20:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe lang wil je dat nog zo hebben dan?
Gezondheidszorg is al zo goed als op de schop hoor.
Tja is maar hoe je het ziet, ik zie het zo, en dan wil jij die mijarden hebben soms?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:03 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jaarlijks 80 miljard. Is dat op de schop??
Maar tegen welke prijs? Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen? Is het heel vreemd om dit niet te willen gewoon om je naasten te beschermen?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:40 schreef Dastan het volgende:
Er wordt 80 miljard besteed aan zorg voor iedereen. Er gaat helemaal niets op de schop. Enkel de groei wordt afgeremd zodat we nog enkele jaren langer kunnen genieten voordat de schulden te groot worden.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja is maar hoe je het ziet, ik zie het zo, en dan wil jij die mijarden hebben soms?
Of kan je het licht laten schijnen in andermans ogen.
Bij de mensen waar het aan moet komen denk ik dat maar weinig aankomt trouwens.
Dat is leuk, maar ongeacht het bedrag moet het wel opgehoest worden. De overheid kan niet magisch geld toveren om daar de zorg van te betalen.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:12 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Er wordt 80 miljard besteed aan zorg voor iedereen. Er gaat helemaal niets op de schop. Enkel de groei wordt afgeremd zodat we nog enkele jaren langer kunnen genieten voordat de schulden te groot worden.
Die groei zal nog wel meer afgeremd gaan worden dan lijkt me?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:12 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Er wordt 80 miljard besteed aan zorg voor iedereen. Er gaat helemaal niets op de schop. Enkel de groei wordt afgeremd zodat we nog enkele jaren langer kunnen genieten voordat de schulden te groot worden.
Past nog net in de burger-politiek kloof, als je heel ruim denktquote:Op maandag 11 januari 2016 21:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die groei zal nog wel meer afgeremd gaan worden dan lijkt me?
Hoop dat hij vooral bij het management eraf gaat voordat het echt ten koste van de zieken gaat trouwens.
Maar ik vermoed dat die het laatste willen inleveren.
Laat ik maar niet teveel meer reageren erop wat dat gaat dadelijk niet meer over het topic of wel?
Ik vind het heel erg wat er is gebeurd op nieuwjaarsnacht, laat daar geen misverstand over zijn. Ik ben er op tegen om een hele groep te behandelen op basis van iets wat een heel klein deel daarvan heeft gedaan.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar tegen welke prijs? Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen? Is het heel vreemd om dit niet te willen gewoon om je naasten te beschermen?
Ik snap het ook niet, wel die empathie naar vluchtelingen toe (en begrijpelijk, ik vind het ook erg voor ze), maar niet naar de slachtoffers van mensen uit een andere cultuur als consequentie....
Om het ontopic te houden kan ik nog even melden dat alle asielzoekers zorg krijgen indien nodig en dat dat betaald wordt met collectieve middelen.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die groei zal nog wel meer afgeremd gaan worden dan lijkt me?
Hoop dat hij vooral bij het management eraf gaat voordat het echt ten koste van de zieken gaat trouwens.
Maar ik vermoed dat die het laatste willen inleveren.
Laat ik maar niet teveel meer reageren erop wat dat gaat dadelijk niet meer over het topic of wel?
Is toch niet meer als juist of niet?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:19 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Om het ontopic te houden kan ik nog even melden dat alle asielzoekers zorg krijgen indien nodig en dat dat betaald wordt met collectieve middelen.
Maar daar gaat het toch niet om. Het gaat om de consequenties, de slachtoffers die vielen en gaan vallen, is dat een prijs die jij wilt betalen. Is dat wat jij straks tegen de slachtoffers wil zeggen, ja, dat is nu eenmaal de keuze die ik maakte met het besef dat jij dit risico liep?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:19 schreef Dastan het volgende:
Ik vind het heel erg wat er is gebeurd op nieuwjaarsnacht, laat daar geen misverstand over zijn. Ik ben er op tegen om een hele groep te behandelen op basis van iets wat een heel klein deel daarvan heeft gedaan.
Ha als ze dat gaan doen in dat land zal het niet lang meer duren voordat er iets barst denk ik?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar daar gaat het toch niet om. Het gaat om de consequenties, de slachtoffers die vielen en gaan vallen, is dat een prijs die jij wilt betalen. Is dat wat jij straks tegen de slachtoffers wil zeggen, ja, dat is nu eenmaal de keuze die ik maakte met het besef dat jij dit risico liep?
Misschien dat mijn tekst niet helemaal duidelijk is, ik probeerde het persoonlijk te maken om iets van besef te creëren voor de keuze die je maakt als je 'vluchtelingen' opvangt.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:23 schreef john2406 het volgende:
Ha als ze dat gaan doen in dat land zal het niet lang meer duren voordat er iets barst denk ik?
Dit is in Keulen?quote:
Misdadigers zitten overal, dus een consequentie van een toename van de bevolking is inderdaad dat daar meer misdadigers tussen zullen gaan zitten. Zulke mensen moeten net als iedereen berecht worden en in sommige gevallen uitgezet worden.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar daar gaat het toch niet om. Het gaat om de consequenties, de slachtoffers die vielen en gaan vallen, is dat een prijs die jij wilt betalen. Is dat wat jij straks tegen de slachtoffers wil zeggen, ja, dat is nu eenmaal de keuze die ik maakte met het besef dat jij dit risico liep?
Dat is niet gelukt inderdaad. Omdat godzijdank een of andere debiel zijn hand eraf blies met een vuurwerkbom.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:27 schreef Hathor het volgende:
Van der Laan: Aanrandingen als Keulen hier uitgesloten
AMSTERDAM -
Burgemeester Eberhard van der Laan acht het uitgesloten dat een massa-aanranding zoals in Keulen tijdens Nieuwjaarsnacht ook in Amsterdam gebeurt. ,,Ik vind Amsterdammers daar veel te lief voor en we stellen grenzen'', zei hij maandag in het EO-radioprogramma Dit is de Dag.
,,Zonder dat ik het aannemelijk kan maken denk ik dat het uitgesloten is. In Duitsland is wat achterstand in het integratiedebat. Ik geloof dat ze in Duitsland nu een schrik hebben die wij vijftien jaar geleden al hebben gehad.''
Verder gaf Van der Laan aan dat de gemeente zich 'suf praat' met jongeren die zijn teruggekeerd uit Syrië. ,,Er worden een heleboel lelijke dingen gezegd over thee drinken, maar ik vind in dit opzicht de dialoog het belangrijkste.''
http://news.google.nl/new(...)p&ssid=h&st=1&at=dt0
Sorry ik heb geen keuze gemaakt.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Misschien dat mijn tekst niet helemaal duidelijk is, ik probeerde het persoonlijk te maken om iets van besef te creëren voor de keuze die je maakt als je 'vluchtelingen' opvangt.
Die graffiti links naast No Smoking doet mij vermoeden dat dit eerder op dat plein in Egypte is.quote:
Maar wil jij nu vertellen dat dit gedrag gelijk is aan autochtone bevolking?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:30 schreef Dastan het volgende:
Misdadigers zitten overal, dus een consequentie van een toename van de bevolking is inderdaad dat daar meer misdadigers tussen zullen gaan zitten. Zulke mensen moeten net als iedereen berecht worden en in sommige gevallen uitgezet worden.
Omdat er voor gewaarschuwd wordt. Je maakt deze keuze ondanks alle waarschuwingen, dan ga je mede verantwoordelijkheid dragen.quote:Ik snap niet hoe jij mij op een of andere manier verantwoordelijk zou kunnen houden voor deze criminaliteit. Als jij een kind op de wereld zet en het vermoordt iemand, dan vraag ik toch ook niet aan jou: wat ga jij tegen de familie van het slachtoffer zeggen? Ja, dat is nu eenmaal de keuze die ik maakte met het besef dat dit kon gebeuren?
Ja dat weet ik, maar het kan net zo goed ergens in het midden oosten zijn geweest, ik kan uit dat filmpje echt niet opmaken waar het is.quote:
Vandaar ook mijn vraag.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:31 schreef Proximo het volgende:
[..]
Die graffiti links naast No Smoking doet mij vermoeden dat dit eerder op dat plein in Egypte is.
Ook die teksten op de muur doen weinig *keuls* aan
Gelukkig er wordt nog thee gedronken met straattuig en teruggekeerde terroristen.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:27 schreef Hathor het volgende:
Van der Laan: Aanrandingen als Keulen hier uitgesloten
AMSTERDAM -
Burgemeester Eberhard van der Laan acht het uitgesloten dat een massa-aanranding zoals in Keulen tijdens Nieuwjaarsnacht ook in Amsterdam gebeurt. ,,Ik vind Amsterdammers daar veel te lief voor en we stellen grenzen'', zei hij maandag in het EO-radioprogramma Dit is de Dag.
,,Zonder dat ik het aannemelijk kan maken denk ik dat het uitgesloten is. In Duitsland is wat achterstand in het integratiedebat. Ik geloof dat ze in Duitsland nu een schrik hebben die wij vijftien jaar geleden al hebben gehad.''
Verder gaf Van der Laan aan dat de gemeente zich 'suf praat' met jongeren die zijn teruggekeerd uit Syrië. ,,Er worden een heleboel lelijke dingen gezegd over thee drinken, maar ik vind in dit opzicht de dialoog het belangrijkste.''
http://news.google.nl/new(...)p&ssid=h&st=1&at=dt0
quote:
Inderdaad je weet niet zeker. Ondanks echt afschuwelijk om te zien, of het nou in Keulen of Caïro is.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar het kan net zo goed ergens in het midden oosten zijn geweest, ik kan uit dat filmpje echt niet opmaken waar het is.
Zo extreem is het niet eerder geweest, dat klopt, maar seksueel geweld komt ook op grote schaal onder de autochtone bevolking voor.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar wil jij nu vertellen dat dit gedrag gelijk is aan autochtone bevolking?
[..]
Omdat er voor gewaarschuwd wordt. Je maakt deze keuze ondanks alle waarschuwingen, dan ga je mede verantwoordelijkheid dragen.
Goed gezocht! Hoe kwam je daar zo snel bij?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zelfde type ingang, zelfde bord.
Fake video dus. Dit is een video van die ellende in Egypte destijds.
Er duiken wel meer *keulen* filmpjes op die eigenlijk gewoon beelden van die gebeurtenissen op Tahrir zijn. Simpel googlen op Tahrir metro entrance deed de rest, lijkt me gezien de arabische pamfletten op de muur en het niet roken bordje (waar je nét de arabische kant niet van ziet) eigenlijk wel 99% zeker dat dit niet in Keulen is. Ook links van het bordje graffiti in het arabisch te zien.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:36 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Goed gezocht! Hoe kwam je daar zo snel bij?
Dit betreft waarschijnlijk de groepen aanranders die waren ingezet door het regime ten tijde van de revolutie (baltagiyyat). (Net zo erg natuurlijk, maar geen reden om te denken dat 'Arabieren nu eenmaal zo in elkaar zitten'quote:Op maandag 11 januari 2016 21:35 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Inderdaad je weet niet zeker. Ondanks echt afschuwelijk om te zien, of het nou in Keulen of Caïro is.
Ik kan me ook voorstellen dat in Duitsland zoveel Syriërs zijn dat je vanzelf zoveel Arabische teksten zijn.
Dit is downplayen van het ergste soort.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:35 schreef Dastan het volgende:
Zo extreem is het niet eerder geweest, dat klopt, maar seksueel geweld komt ook op grote schaal onder de autochtone bevolking voor.
Je weigert ook nog eens de verantwoordelijkheid voor je keuzes. Als we verder gaan op deze weg (de weg die jij wil nemen), dan wordt het aantal incidenten hoger, de botsingen in de bevolking worden erger en extremer en dan hebben we ook nog de risico's voor de aanslagen.quote:Er wordt voor gewaarschuwd uit angst en angst is geen goede raadgever. Verder is er natuurlijk ook geen enkele garantie dat deze trend zich voortzet in de toekomst. De verantwoordelijkheid die jij me toedicht slaat nergens op.
Nee, dat is dus absoluut niet 'downplayen'. Ik zeg juist dat AL het seksueel geweld erg is en dat iedereen daar op dezelfde manier voor gestraft moet worden. Ik vind het alleen erg storend dat er wordt gesuggereerd dat zoiets in Europa eerder niet voorkwam.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit is downplayen van het ergste soort.
[..]
Je weigert ook nog eens de verantwoordelijkheid voor je keuzes. Als we verder gaan op deze weg (de weg die jij wilt), dan wordt het aantal incidenten hoger, de botsingen in de bevolking worden erger en extremer en dan hebben we ook nog de risico's voor de aanslagen.
De slachtoffers van dat alles daar ben jij dan mede verantwoordelijk voor omdat jij voorstander bent van die keuze. Een standpunt innemen en daar niet achter staan, dus verantwoordelijkheid voor nemen is te makkelijk en niet eerlijk.
Dat ben je als je VVD stemt.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je bent naïef als je denkt dat alleen mensen in nood hiervan gebruik maken. Effectief ben je voor de ineenstorting van de sociale kant van de EU.
Het kwam 6 x minder voor en niet op deze schaalquote:Op maandag 11 januari 2016 21:43 schreef Dastan het volgende:
Ik vind het alleen erg storend dat er wordt gesuggereerd dat zoiets in Europa eerder niet voorkwam.
Maar het is verbonden aan je keuze, hoe moeilijk is dat te begrijpen.quote:Nee, natuurlijk ben ik daar niet verantwoordelijk voor. Ik zeg toch niet dat ik vind dat zulk gedrag oké is?
In jouw ogen, omdat jij een causaal verband legt tussen afkomst en seksueel geweld.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het kwam 6 x minder voor en niet op deze schaal
[..]
Maar het is verbonden aan je keuze, hoe moeilijk is dat te begrijpen.
Oké, maar stel dat we nu alleen Oost-Europese mannen hier toelaten. Dan nog komt seksueel geweld voor. Ben je daar dan ook automatisch voorstander van? Of als je vindt dat mensen vrij op straat moeten kunnen rondlopen, ben je er dan ook voorstander van dat er wekelijks 200 vrouwen aangifte doen van verkrachting?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar wil jij nu vertellen dat dit gedrag gelijk is aan autochtone bevolking?
[..]
Omdat er voor gewaarschuwd wordt. Je maakt deze keuze ondanks alle waarschuwingen, dan ga je mede verantwoordelijkheid dragen.
Dan rest de vraag. Tot welk punt ben je bereid je eigen bevolking bloot (no pun intended) te stellen aan de gevaren die deze "andere culturen" met zich mee brengen.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
Nee, dat is dus absoluut niet 'downplayen'. Ik zeg juist dat AL het seksueel geweld erg is en dat iedereen daar op dezelfde manier voor gestraft moet worden. Ik vind het alleen erg storend dat er wordt gesuggereerd dat zoiets in Europa eerder niet voorkwam.
Wat?!?!quote:Op maandag 11 januari 2016 21:47 schreef Xa1pt het volgende:
Oké, maar stel dat we nu alleen Oost-Europese mannen hier toelaten. Dan nog komt seksueel geweld voor. Ben je daar dan ook automatisch voorstander van? Of als je vindt dat mensen vrij op straat moeten kunnen rondlopen, ben je er dan ook voorstander van dat er wekelijks 200 vrouwen aangifte doen van verkrachting?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |