abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2016 @ 21:35:30 #226
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159025914
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn vraag.

Zelfde type ingang, zelfde bord.

Fake video dus. Dit is een video van die ellende in Egypte destijds.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159025926
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar het kan net zo goed ergens in het midden oosten zijn geweest, ik kan uit dat filmpje echt niet opmaken waar het is.
Inderdaad je weet niet zeker. Ondanks echt afschuwelijk om te zien, of het nou in Keulen of Caïro is.

Ik kan me ook voorstellen dat in Duitsland zoveel Syriërs zijn dat je vanzelf zoveel Arabische teksten zijn.
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_159025929
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar wil jij nu vertellen dat dit gedrag gelijk is aan autochtone bevolking?

[..]

Omdat er voor gewaarschuwd wordt. Je maakt deze keuze ondanks alle waarschuwingen, dan ga je mede verantwoordelijkheid dragen.
Zo extreem is het niet eerder geweest, dat klopt, maar seksueel geweld komt ook op grote schaal onder de autochtone bevolking voor.

Er wordt voor gewaarschuwd uit angst en angst is geen goede raadgever. Verder is er natuurlijk ook geen enkele garantie dat deze trend zich voortzet in de toekomst. De verantwoordelijkheid die jij me toedicht slaat nergens op.
pi_159025954
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:35 schreef Proximo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zelfde type ingang, zelfde bord.

Fake video dus. Dit is een video van die ellende in Egypte destijds.
Goed gezocht! Hoe kwam je daar zo snel bij?
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_159025995
Hier is een bron: http://fra.europa.eu/site(...)results-apr14_en.pdf (van schokkende cijfers seksueel geweld Europa).
  maandag 11 januari 2016 @ 21:39:32 #231
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159026044
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:36 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Goed gezocht! Hoe kwam je daar zo snel bij?
Er duiken wel meer *keulen* filmpjes op die eigenlijk gewoon beelden van die gebeurtenissen op Tahrir zijn. Simpel googlen op Tahrir metro entrance deed de rest, lijkt me gezien de arabische pamfletten op de muur en het niet roken bordje (waar je nét de arabische kant niet van ziet) eigenlijk wel 99% zeker dat dit niet in Keulen is. Ook links van het bordje graffiti in het arabisch te zien.
Allicht ergens anders in Cairo buiten Tahrir.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159026096
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:35 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Inderdaad je weet niet zeker. Ondanks echt afschuwelijk om te zien, of het nou in Keulen of Caïro is.

Ik kan me ook voorstellen dat in Duitsland zoveel Syriërs zijn dat je vanzelf zoveel Arabische teksten zijn.
Dit betreft waarschijnlijk de groepen aanranders die waren ingezet door het regime ten tijde van de revolutie (baltagiyyat). (Net zo erg natuurlijk, maar geen reden om te denken dat 'Arabieren nu eenmaal zo in elkaar zitten' :O).
pi_159026152
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:35 schreef Dastan het volgende:
Zo extreem is het niet eerder geweest, dat klopt, maar seksueel geweld komt ook op grote schaal onder de autochtone bevolking voor.
Dit is downplayen van het ergste soort.
quote:
Er wordt voor gewaarschuwd uit angst en angst is geen goede raadgever. Verder is er natuurlijk ook geen enkele garantie dat deze trend zich voortzet in de toekomst. De verantwoordelijkheid die jij me toedicht slaat nergens op.
Je weigert ook nog eens de verantwoordelijkheid voor je keuzes. Als we verder gaan op deze weg (de weg die jij wil nemen), dan wordt het aantal incidenten hoger, de botsingen in de bevolking worden erger en extremer en dan hebben we ook nog de risico's voor de aanslagen.

De slachtoffers van dat alles daar ben jij dan mede verantwoordelijk voor omdat jij voorstander bent van die keuze. Een standpunt innemen en daar niet achter staan, dus geen verantwoordelijkheid voor nemen is te makkelijk en niet eerlijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159026203
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit is downplayen van het ergste soort.

[..]

Je weigert ook nog eens de verantwoordelijkheid voor je keuzes. Als we verder gaan op deze weg (de weg die jij wilt), dan wordt het aantal incidenten hoger, de botsingen in de bevolking worden erger en extremer en dan hebben we ook nog de risico's voor de aanslagen.

De slachtoffers van dat alles daar ben jij dan mede verantwoordelijk voor omdat jij voorstander bent van die keuze. Een standpunt innemen en daar niet achter staan, dus verantwoordelijkheid voor nemen is te makkelijk en niet eerlijk.
Nee, dat is dus absoluut niet 'downplayen'. Ik zeg juist dat AL het seksueel geweld erg is en dat iedereen daar op dezelfde manier voor gestraft moet worden. Ik vind het alleen erg storend dat er wordt gesuggereerd dat zoiets in Europa eerder niet voorkwam.

Nee, natuurlijk ben ik daar niet verantwoordelijk voor. Ik zeg toch niet dat ik vind dat zulk gedrag oké is?
pi_159026229
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je bent naïef als je denkt dat alleen mensen in nood hiervan gebruik maken. Effectief ben je voor de ineenstorting van de sociale kant van de EU.
Dat ben je als je VVD stemt.
pi_159026247
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:43 schreef Dastan het volgende:
Ik vind het alleen erg storend dat er wordt gesuggereerd dat zoiets in Europa eerder niet voorkwam.
Het kwam 6 x minder voor en niet op deze schaal
quote:
Nee, natuurlijk ben ik daar niet verantwoordelijk voor. Ik zeg toch niet dat ik vind dat zulk gedrag oké is?
Maar het is verbonden aan je keuze, hoe moeilijk is dat te begrijpen.
pi_159026278
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het kwam 6 x minder voor en niet op deze schaal

[..]

Maar het is verbonden aan je keuze, hoe moeilijk is dat te begrijpen.
In jouw ogen, omdat jij een causaal verband legt tussen afkomst en seksueel geweld.

Zes keer minder voor? Hoe kom je daar nou weer bij? Hoe kun je überhaupt iets statistisch zeggen aan de hand van één incident?
pi_159026302
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar wil jij nu vertellen dat dit gedrag gelijk is aan autochtone bevolking?

[..]

Omdat er voor gewaarschuwd wordt. Je maakt deze keuze ondanks alle waarschuwingen, dan ga je mede verantwoordelijkheid dragen.
Oké, maar stel dat we nu alleen Oost-Europese mannen hier toelaten. Dan nog komt seksueel geweld voor. Ben je daar dan ook automatisch voorstander van? Of als je vindt dat mensen vrij op straat moeten kunnen rondlopen, ben je er dan ook voorstander van dat er wekelijks 200 vrouwen aangifte doen van verkrachting?
  maandag 11 januari 2016 @ 21:48:37 #239
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159026328
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:43 schreef Dastan het volgende:

[..]

Nee, dat is dus absoluut niet 'downplayen'. Ik zeg juist dat AL het seksueel geweld erg is en dat iedereen daar op dezelfde manier voor gestraft moet worden. Ik vind het alleen erg storend dat er wordt gesuggereerd dat zoiets in Europa eerder niet voorkwam.
Dan rest de vraag. Tot welk punt ben je bereid je eigen bevolking bloot (no pun intended) te stellen aan de gevaren die deze "andere culturen" met zich mee brengen.

Waar leg je de grens? Is 10 verkrachtingen wel ok, maar 100 niet?

En wat dan? Want de daders straffen klinkt allemaal prachtig, maar we weten hoe dat in de praktijk eraan toe gaat. Niet eens specifiek vluchteling gerelateerd, er is al een hoop geweld, intimidatie, seksueel geweld onder allerlei andere groepen e.d waar nooit een straf voor wordt uitgedeeld.

Preventief te werk gaan lijkt me beter, dan moeten de goede onder de kwaden lijden. Echter bij ongebreidelde import lijdt de eigen bevolking.
Politici willen "the best of both worlds" maar realiseren zich niet dat de werkelijkheid niet zo werkt.
pi_159026350
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:47 schreef Xa1pt het volgende:
Oké, maar stel dat we nu alleen Oost-Europese mannen hier toelaten. Dan nog komt seksueel geweld voor. Ben je daar dan ook automatisch voorstander van? Of als je vindt dat mensen vrij op straat moeten kunnen rondlopen, ben je er dan ook voorstander van dat er wekelijks 200 vrouwen aangifte doen van verkrachting?
Wat?!?!
pi_159026426
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:47 schreef Dastan het volgende:
In jouw ogen, omdat jij een causaal verband legt tussen afkomst en seksueel geweld.

Zes keer minder voor? Hoe kom je daar nou weer bij? Hoe kun je überhaupt iets statistisch zeggen aan de hand van één incident?
Dat zijn de cijfers, ik kan er ook niets aan doen... Zou je een bron accepteren, en neem je dan nog de verantwoordelijkheid?
pi_159026440
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat?!?!
Wat is er onduidelijk aan?
pi_159026446
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:48 schreef Proximo het volgende:

[..]

Dan rest de vraag. Tot welk punt ben je bereid je eigen bevolking bloot (no pun intended) te stellen aan de gevaren die deze "andere culturen" met zich mee brengen.

Waar leg je de grens? Is 10 verkrachtingen wel ok, maar 100 niet?

En wat dan? Want de daders straffen klinkt allemaal prachtig, maar we weten hoe dat in de praktijk eraan toe gaat. Niet eens specifiek vluchteling gerelateerd, er is al een hoop geweld, intimidatie, seksueel geweld onder allerlei andere groepen e.d waar nooit een straf voor wordt uitgedeeld.

Preventief te werk gaan lijkt me beter, dan moeten de goede onder de kwaden lijden. Echter bij ongebreidelde import lijdt de eigen bevolking.
Politici willen "the best of both worlds" maar realiseren zich niet dat de werkelijkheid niet zo werkt.
Dit heeft als uitgangspunt dat opvang van vluchtelingen in Europa hoe dan ook leidt tot meer gebeurtenissen als begin deze maand. Die garantie is er simpelweg niet. Die afweging die jij schetst is dan ook niet aan de orde.

"De gevaren die andere culturen met zich meebrengen", kom op zeg. :') Hoor eens hoe dat klinkt.
pi_159026461
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:51 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat zijn de cijfers, ik kan er ook niets aan doen... Zou je een bron accepteren, en neem je dan nog de verantwoordelijkheid?
Heb je naar dat onderzoeksrapport gekeken dat ik heb geplaatst? Ja, graag, een bron, want jouw uitspraak kan niet hardgemaakt worden.
pi_159026496
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:52 schreef Dastan het volgende:
Heb je naar dat onderzoeksrapport gekeken dat ik heb geplaatst?
Nee, niet gezien. Maar mijn mond valt open van verbazing dat je dit nog durft te ontkennen.
pi_159026511
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, niet gezien. Maar mijn mond valt open van verbazing dat je dit nog durft te ontkennen.
Kijk maar dan.
  maandag 11 januari 2016 @ 21:53:26 #248
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159026514
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:02 schreef Dastan het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen idee van de reis die vluchtelingen hebben moeten afleggen om hier te komen.
En jij wel dan?
pi_159026516
Och zijn we weer eens bezig met "Ja maar autochtone mannen kunnen soms ook de handjes niet thuis houden hoor!"?
pi_159026535
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:53 schreef ToT het volgende:
Och zijn we weer eens bezig met "Ja maar autochtone mannen kunnen soms ook de handjes niet thuis houden hoor!"?
Niet soms. Geen handjes. Geen hoor.

Nu ben jij de boel aan het 'downplayen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')