Van wat ik zo snel Google niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:15 schreef Klokov het volgende:
[..]
Kan niet in combinatie met NHG volgens mij, minimaal 10 jaar dacht ik.
Niet in gemeenschap van goederen, uiteraard.quote:[..]
Happy wife, happy life
Dit dus. Kwestie van prioriteiten. Kijk, als je nauwelijks inkomsten hebt is het een ander verhaal, maar in veel gevallen zijn het gewoon keuzes die je kunt maken: wat heb ik waar voor over en hoe verhoudt zich dat tot de rest. Optimaal supermarktboodschappen doen is euro-werk, een iets andere auto kiezen kan je tientallen of zelfs honderden euros/maand schelen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen mooie/dure auto moet kopen, maar wel dat het zinvol is om de kosten even af te zetten tegen andere dingen die je met dat geld zou kunnen doen. Je moet natuurlijk ook nog een beetje "leven" en als een dat een zes-in-lijn is met een blauw-witte propeller op de motorkap: doe dat dan gewoon! (voorbeeld, uiteraard).quote:[..]
Kan prima met geld omgaan. Dan maar wat minder uitgeven aan andere dingen of een goedkopere auto.
Omg welke...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:13 schreef seto het volgende:
hey vms ik had laatst echt iets lekkers gegeten bij je pa zijn restaurant, denk ik wel 1 van de lekkerste dingen die ik ooit heb gegeten
zie dm voor welk gerecht dat was
Ja mijn vader had sowieso nog een vraag voor je maar was hij vorige week vergeten omdat je zo snel wegging.quote:
Overigens: wellicht dat eerst kort huren wel te overwegen is: het is flexibeler en in een onbekende stad iets kopen is best lastig. Mocht je bij een bank gaan werken dan krijg je wellicht korting op de hypotheekrente. En afhankelijk van je werk krijg je wellicht een lease-auto.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:15 schreef Klokov het volgende:
[..]
Kan niet in combinatie met NHG volgens mij, minimaal 10 jaar dacht ik.
[..]
Happy wife, happy life
[..]
Kan prima met geld omgaan. Dan maar wat minder uitgeven aan andere dingen of een goedkopere auto.
Niet echt. Als je aflossingsvorm zo is dat je steeds meer betaalt naarmate de tijd verstrekt kijken ze naar de waarschijnlijkheid dat je op latere leeftijd meer verdient.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:57 schreef Klokov het volgende:
[..]
Worden toekomstige inkomensstijgingen al meegerekend in het maximale hypotheekbedrag? Kan me herinneren dat daar een tijd discussie over was.
edgyquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:24 schreef VMSDKR het volgende:
Zal ik nog eens een gewaagde stelling droppen????
Het is OKE om een bed van een paar duizend euro te kopen.
DUSCISS
Zullen wij dit gesprek continueren in DM en er dan hier cryptisch over blijven posten?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:26 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ja mijn vader had sowieso nog een vraag voor je maar was hij vorige week vergeten omdat je zo snel wegging.
dan zit je meteen aan een jaarcontract vast voor de woning en dat maakt de overheadkosten wel erg hoog tov de woontijd.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:26 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Overigens: wellicht dat eerst kort huren wel te overwegen is: het is flexibeler en in een onbekende stad iets kopen is best lastig. Mocht je bij een bank gaan werken dan krijg je wellicht korting op de hypotheekrente. En afhankelijk van je werk krijg je wellicht een lease-auto.
Graaierquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:24 schreef VMSDKR het volgende:
DUSCISS
hypotheek opsplitsten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Niet echt. Als je aflossingsvorm zo is dat je steeds meer betaalt naarmate de tijd verstrekt kijken ze naar de waarschijnlijkheid dat je op latere leeftijd meer verdient.
Uiteindelijk wordt er puur gekeken of je de lasten op moment van aanvragen kunt dragen, ook het maximumbedrag.
Trouwens, als je 250k woning doet krijg je nooit NHG want die is max. 245k incl. en in juli gaat die naar iets van 230k.
Variabele rente kan volgens mij wel maar rekenen ze zelfde als aflossingsvrij dus max. 50%
Dank voor de correctie: het is ook al weer iets van 13 jaar geleden dat ik voor het laatst iets gehuurd heb. En dat was van de woningbouw (niet-sociaal) en kon dus elk moment opgezegd worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
dan zit je meteen aan een jaarcontract vast voor de woning en dat maakt de overheadkosten wel erg hoog tov de woontijd.
nog nooit gehuurd masterrace etc.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:32 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dank voor de correctie: het is ook al weer iets van 13 jaar geleden dat ik voor het laatst iets gehuurd heb. En dat was van de woningbouw (niet-sociaal) en kon dus elk moment opgezegd worden.
Ik zit er aan te denken om voor een tempur bed te gaan. Beter slapen is meer gainz toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:24 schreef VMSDKR het volgende:
DUSCISS
Eens, ik heb een bed van een paar duizend euro.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:24 schreef VMSDKR het volgende:
DUSCISS
Hypotheek is max 245k of de woning max 245k? Als de hypotheek max 245k is kan ik de rest namelijk wel overbruggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Niet echt. Als je aflossingsvorm zo is dat je steeds meer betaalt naarmate de tijd verstrekt kijken ze naar de waarschijnlijkheid dat je op latere leeftijd meer verdient.
Uiteindelijk wordt er puur gekeken of je de lasten op moment van aanvragen kunt dragen, ook het maximumbedrag.
Trouwens, als je 250k woning doet krijg je nooit NHG want die is max. 245k incl. en in juli gaat die naar iets van 230k.
Variabele rente kan volgens mij wel maar rekenen ze zelfde als aflossingsvrij dus max. 50%
Dat hangt ervan af waar je dat doet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:24 schreef VMSDKR het volgende:
DUSCISS
Niet slecht maar zie post #194.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:36 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken om voor een tempur bed te gaan. Beter slapen is meer gainz toch?
Mwoah valt wel mee, heb een goede buffer. Daarnaast stijgt het salaris jaarlijks. Hoop het huis eerlijk gezegd in 10 jaar hypotheekvrij te hebben om hem vervolgens te verkopen en een nieuw huis te kopen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:18 schreef Questular het volgende:
Leven en werken voor je huis![]()
Ik hou liever geld over voor andere dingen. Maar goed ik heb dan ook rete veel geluk gehad met het huis.
Hypotheek.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:41 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hypotheek is max 245k of de woning max 245k? Als de hypotheek max 245k is kan ik de rest namelijk wel overbruggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |