abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158997489
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Kwak
pi_158997603
Mijn laatste post voor LuDann
quote:
De CB curve is gebaseerd op alle NLse en Vlaamse kindjes, dus ookde borstgevoedde ;) dat is inderdaad vaker flesvoeding dan niet. Maar, is ook kloppend voorde gemiddelde Nederlandse bouw en groeipatroon.

De WHO curve is van een steekrpoef van kindjes wereldwijd, onder sttikte voorwaarden.

http://www.who.int/childgrowth/standards/technical_report/en/

Ik snap wel dat je de curves naast elkar legt, maar ik zou gewoon naar je kind kijken, hoe ze het doet...
Kwak
pi_158997806
waarom heb ik hier een advertentie voor "gratis helderziendheid" :') :D wtf hahaha.

Bad euh ja als t nodig is. 2 keer pw. ofzo?
:)
pi_158997973
Kwak, het maakt wel heel onzeker als de focus steeds op de slechte groei wordt gelegd. En je weet op dat moment ook niet of het beter zal gaan of niet. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik J wekelijks zou wegen, ook geen idee hoeveel hij precies weegt, maar die eerste maanden wás J voor een groot deel die cijfertjes. Ik durfde er niet op te vertrouwen dat het in orde was, want de groei zei wat anders...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 januari 2016 @ 22:17:20 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158997989
Bad is hier meteen na 't avondeten. Nou heb ik de 'mazzel' dat dan ook m'n kleuters in bad gaan, dus dan trek ik michael meteen ook door 't water heen voor ik hem verschoon en te bed leg. Dat is toch wel prettig aan een vast ritme.
hier is het dus:
avondeten
toetje
bad/douche
tandenpoetsen
wc
bed

en dat geld voor alledrie. en ja, het is iets wat routine moet worden in de loop der tijd, dat geef ik meteen toe.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 januari 2016 @ 22:20:36 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158998137
en over slechte curves zwijg ik verder. Ik heb ellende genoeg had de eerste maanden met Jan. En nu ook met Michael, dat het CB aan het zeiken was dat hij te licht was voor de gemiddelde curve. Destijds met Jan wist ik niet beter en ben ik overgestapt op FV, nu met Michael weet ik beter en voed ik nog steeds grotendeels zelf. Alleen de papvoeding is met nutridrink aangemaakt, zodat hij wat extra calorieen binnenkrijgt. Voor de rest doet hij het prima.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158998271
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:17 schreef Hupje het volgende:
Kwak, het maakt wel heel onzeker als de focus steeds op de slechte groei wordt gelegd. En je weet op dat moment ook niet of het beter zal gaan of niet. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik J wekelijks zou wegen, ook geen idee hoeveel hij precies weegt, maar die eerste maanden wás J voor een groot deel die cijfertjes. Ik durfde er niet op te vertrouwen dat het in orde was, want de groei zei wat anders...
Mja, maar jouw curve zegt dat dus eigenlijk niet. Hij zit keurig stabiel op de -1 lijn.

Dat hij spuugde en ziek was enzo, dat is verontrustend, maar dat hij wat kleiner is is dat niet.

Grote haat aan CB mutsen die niet verder kunnen kijken dan een gouden gemiddelde hoor...

(Ik snap je onzekerheid over gewicht maar mijn enige punt is dat dat zo jammer is als er verder niks aande hand is. Ik heb zelf een groot deel van de babytijd me gek laten maken door vpk die zei dat hij te dik werd...).
Kwak
pi_158999159
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:12 schreef mignonne het volgende:
waarom heb ik hier een advertentie voor "gratis helderziendheid" :') :D wtf hahaha.

Bad euh ja als t nodig is. 2 keer pw. ofzo?
Ik heb nu ook dezelfde advertentie :')

Badje is hier om de dag na ons avondeten. Meestal tussen 19.00-20.00 uur.

Wat een boel baby's/kindjes zijn er eigenlijk met een (koemelk)allergie. Daar had ik (pre-fok!) nooit zo bij stilgestaan.

Malteser: beterschap voor je uk! Hoofdeinde omhoog en een ui erbij doen het hier ook goed!

Verder ben ik het kwijt wat ik allemaal heb gelezen.

Hier hadden we een keuveldag met een wispelturige M. Het ene moment was het lachen en het andere moment brullen om eten, terwijl ik normaal moet gokken of ze alweer honger heeft. Vanavond ging ze ook ineens clusteren. Naar bed gaan was ook iedere keer jammeren en krokodillentranen en alleen ik was dan goed O+ Ik heb het idee dat we er een regeldag op hebben zitten.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:51:17 #9
409579 LuDann
All the way
pi_158999360
Kwak, ik weet waar beide curven op gebaseerd zijn. De een klopt niet want vooral flesvoeding en de ander omdat andere populatie kindjes. Maar beiden geven ze geen optimale groei aan. Het wisselt hoeveel zorgen ik me daar om maak. Ook afhankelijk van wie ik spreek. In ons geval maakt het CB zich niet al te druk.

We lopen nu bij Stefan Kleintjes voor advies, die is ook baby diëtist. Hij heeft ons voorlopig goed geholpen en ik vertrouw wel op zijn oordeel. Ze spuugt minder en drinkt beter sinds ik wat adviezen van hem (en een LK) heb overgenomen. Het is op een gegeven moment ook kiezen wiens advies je aanneemt. Hij heeft veel ervaring hiermee en raadt aan om dit niet gewoon te laten gaan zo.

Het is ook geen allesverterende zorg ofzo hoor, maar ik houd het liever wel in de gaten.
  zondag 10 januari 2016 @ 23:32:54 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159000953
Wij waren trouwens vrijdag nog bij t CB, verdere oplossing voor Alex zn spuugpijntjes is naar de huisarts voor medicatie en weer over naar normale voeding.. blijkbaar kan medicatie niet met A.R.voeding :? Ik snap niet waarom, arts kon me alleen vertellen dat dat niet samen gaat.

Nu doet die A.R. toch echt wel goed z'n werk, want het spugen is zoveel minder geworden. Ik kijk het nu dus eerst even aan met kleine flesjes geven bij pijn, zodat hij dat kan wegdrinken.

Verder zijn zn stats supergoed, hij groeit harder dan kool dus dat zit allemaal netjes :) 60cm en 6270g inmiddels.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159004304
Wij hebben de HAP gebeld ivm benauwde Twix. Hij kreeg een puf, reageerde daar niet op. Doorgestuurd naar de SEH, daar zijn we nu. Zijn zuurstofgehalte is wat laag dus hebben ze het over opname :'(.
Zo blij dat ik mijn moedergevoel volgde en gebeld heb. Mijn jongetje... :'(

Edit: we moeten blijven. Hij moet er te hard voor werken en drinkt niets meer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Malteser op 11-01-2016 04:08:34 ]
pi_159004316
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 03:59 schreef Malteser het volgende:
Wij hebben de HAP gebeld ivm benauwde Twix. Hij kreeg een puf, reageerde daar niet op. Doorgestuurd naar de SEH, daar zijn we nu. Zijn zuurstofgehalte is wat laag dus hebben ze het over opname :'(.
Zo blij dat ik mijn moedergevoel volgde en gebeld heb. Mijn jongetje... :'(

Edit: we moeten blijven. Hij moet er te hard voor werken en drinkt niets meer.
Ohh Malteser :* Veel sterkte voor jullie. Kleine Twix <3 Goed (en knap) dat je op je gevoel bent afgegaan!
pi_159004329
He toch Malteser, dat is schrikken. Goed dat je gegaan bent. Fijn dat ze hem goed in de gaten gaan houden. Succes :*

Pinquit, dat zijn adviezen die er van uit gaan dat jbpm maagzuurremmers tegenwerkt. Fijn dat de arts niet uit kon leggen waarom :'). Heeft A nog veel last?

Kwakz0r, inmiddels volgt hij keurig een lijn inderdaad en dat is prima en geruststellend, maar ik wist natuurlijk niet dat hij op die lijn zou blijven, hij had ook nog verder kunnen zakken. Het is niet erg als een baby naar zijn eigen lijntje gaat, maar er moet uiteindelijk wel een lijn opgepakt worden.
Ik vind het ook jammer (met wat ik nu weet) dat ik me zo gek heb laten maken.
pi_159004427
Zondag 11-1-15 testte ik positief.
Maandag 11-1-16 ligt mijn jongetje van bijna 4 maanden in het ziekenhuis.

Man is even naar huis, wat slapen en voor wat spullen. Ik lig in het opklapbed met Twix op mijn buik. Hij slaapt. Hij piept. Net voor de tweede keer verneveld maar ze willen hem toch een neusbrilletje geven voor wat extra ondersteuning. Hij is uitgeput van het harde werken. Mijn lieve jongetje :'(.
Ik weet wat het is om benauwd te zijn (astma) en wat nam ik dit graag van hem over.
pi_159004481
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 06:15 schreef Malteser het volgende:

Man is even naar huis, wat slapen en voor wat spullen. Ik lig in het opklapbed met Twix op mijn buik. Hij slaapt. Hij piept. Net voor de tweede keer verneveld maar ze willen hem toch een neusbrilletje geven voor wat extra ondersteuning. Hij is uitgeput van het harde werken. Mijn lieve jongetje :'(.
Ik weet wat het is om benauwd te zijn (astma) en wat nam ik dit graag van hem over.
Oh k*t! Die zagen we niet aankomen... RS? Goed dat je gegaan bent en je gevoel gevolgd hebt! Moeders hebben altijd gelijk.

Pinq, jbpm maakt de werking van medicijnen tegen reflux inderdaad ongedaan. Ik weet ook niet waarom, maar het mocht hier ook niet samen.

Wij visten Sjaak om 5.30u uit zijn eigen kots. Even kijken hoe de dag gaat verder...
  maandag 11 januari 2016 @ 06:58:46 #16
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159004514
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:32 schreef pinquit het volgende:
Wij waren trouwens vrijdag nog bij t CB, verdere oplossing voor Alex zn spuugpijntjes is naar de huisarts voor medicatie en weer over naar normale voeding.. blijkbaar kan medicatie niet met A.R.voeding :? Ik snap niet waarom, arts kon me alleen vertellen dat dat niet samen gaat.

Nu doet die A.R. toch echt wel goed z'n werk, want het spugen is zoveel minder geworden. Ik kijk het nu dus eerst even aan met kleine flesjes geven bij pijn, zodat hij dat kan wegdrinken.

Verder zijn zn stats supergoed, hij groeit harder dan kool dus dat zit allemaal netjes :) 60cm en 6270g inmiddels.
Huh, wij gebruiken wel AR voeding in combinatie met de medicatie. En dat helpt echt wel. De KA heeft ook nooit gezegd dat we zouden moeten stoppen met AR voeding, omdat het niet samen zou gaan.
We zijn nu aan het kijken of N zonder medicijnen kan. Ze is nu bijna 10 maanden. Ze krijgt nu nog maar 1x per dag ipv 2x en het lijkt tot nu toe goed te gaan.
  maandag 11 januari 2016 @ 07:01:39 #17
360012 Shopaholic1984
pi_159004519
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 06:15 schreef Malteser het volgende:

Ahhh nee, beterschap voor Twix. Hopelijk knapt hij snel op. ZH wil je liever niet zijn, al weeg je dat het nu even beter is voor hem. :*
pi_159004521
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Grote haat aan CB mutsen die niet verder kunnen kijken dan een gouden gemiddelde hoor...
Hahaha en dan komen ze weer met hun rekenmachine. Gelukkig gaan we altijd met zn tweeën, dan kun je er achteraf nog om lachen.
pi_159004614
Baaah maltees wat een schrik!!! ;( beterschap, hoop dat het vandaag snel beter gaat :*
  maandag 11 januari 2016 @ 07:43:50 #20
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159004684
Oh, arme Twix, beterschap voor je jochie Malteser :*
pi_159004693
Ach arme Twix! Wat naar en wat goed dat je naar de HAP hebt gebeld.
Beterschap! Hopelijk helpt het brilletje beter en is hij snel weer z'n oude zelf. Sterkte. :*
pi_159004763
Sterkte Malteser! :*
pi_159004823
Beterschap Twix! Malteser heel veel sterkte. Hopelijk gaat 't snel beter met je kleine jongetje.
pi_159004856
;( beterschap met Twix Malteser
pi_159004955
Beterschap voor Twix Malteser, en sterkte voor jou en je man!

Cassandra, succes met je eerste werkdag! Hopelijk valt het je mee!
pi_159005006
Succes vandaag Cassandra!

Twix heeft inmiddels 38,7 koorts. Maar het goede nieuws is dat hij nu wat ligt te drinken.
pi_159005222
Beterschap voor je mannetje Malteser! Jullie zijn op de beste plek voor hem. :*

Man gaat zo met L. Naar het consultatiebureau. Kijken of we een papflesadvies gaan krijgen omdat ze niet meer doorslaapt.

L. Heeft een nieuw spelletje bedacht. Op je buik rollen in je bed, maar niet op je buik kunnen slapen en dus maar heel hard gaan brullen. Dus we zijn er naast 2 nachtvoedingen vannacht een keer paar keer uit geweest om d'r terug te rollen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 11 januari 2016 @ 08:50:23 #28
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159005402
Beterschap voor Twix, Malteser!

Succes vandaag, Cassandra
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 11 januari 2016 @ 08:57:01 #29
409579 LuDann
All the way
pi_159005493
Jeetje, schrikken Malteser! Veel beterschap voor kleine Twix.

Cassandra, veel succes vandaag.

Ninja edit van Mariposas, ik zag hem. 8-) Herkenbaar issue. }:|
  maandag 11 januari 2016 @ 08:59:32 #30
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159005539
:P
pi_159005556
Oh bah Malteser.... Beterschap voor Twixje en sterkte daar. Is niet leuk! :*
pi_159005557
Beterschap Twix!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159005679
Sterkte Malteser, Malteserman en Twix. Ontzettend naar! :*
pi_159005783
Beterschap twixje :*

Veel plezier ook Cassandra! :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159006124
Mijn kind is naar het ziekenhuis onderweg voor een echo van d'r heupen. Plooien en knieën waren goed, maar d'r ene been leek langer dan d'r andere been. Voordeel van een pappa die met echoapparatuur in het ziekenhuis werkt is dat hij direct langs kan en een collega even een echo kan maken.

Zal allemaal wel loslopen, maar ik vind het stom dat ik nu op m'n werk zit.
pi_159006158
Och arme Twix. Beterschap en sterkte. :*

Succes Cassandra!
pi_159006440
Beterschap twix! En veel sterke, malteser!
pi_159006570
Oh Malteser dat is schrikken! Goed dat je op je gevoel bent afgegaan. Heel veel beterschap en sterkte :*.

Cassandra succes vandaag!

MevrC agoss arme sjaak. Voelt ie zich wel beter nu?

Kris balen dat je er niet bij bent maar anderzijds fijn dat er vandaag al naar gekeken kan worden. Ik hoop dat alles goed is.

Gisteravond hapte mini zo snel aan dat ik de tepelhoed er nog niet op had en warempel ze begon te drinken ook :D. Duurde helaas maar een halve minuut en daarna snapte ze het weer niet. Ze word razend enthousiast van m'n tepel en hapt wel in het rond maar ze wordt niet getriggerd om vacuum te pakken. Jammerdebammer. Wil er graag vanaf. Flesjes snapt ze dan weer wel, iig de special needs fles gaat er goed in.
pi_159006647
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh Malteser dat is schrikken! Goed dat je op je gevoel bent afgegaan. Heel veel beterschap en sterkte :*.

Cassandra succes vandaag!

MevrC agoss arme sjaak. Voelt ie zich wel beter nu?

Kris balen dat je er niet bij bent maar anderzijds fijn dat er vandaag al naar gekeken kan worden. Ik hoop dat alles goed is.

Gisteravond hapte mini zo snel aan dat ik de tepelhoed er nog niet op had en warempel ze begon te drinken ook :D. Duurde helaas maar een halve minuut en daarna snapte ze het weer niet. Ze word razend enthousiast van m'n tepel en hapt wel in het rond maar ze wordt niet getriggerd om vacuum te pakken. Jammerdebammer. Wil er graag vanaf. Flesjes snapt ze dan weer wel, iig de special needs fles gaat er goed in.
W. snapte er ook niks van in het begin. Daarom ook een poosje met tepelhoedje gevoed, maar uiteindelijk ging hij ook aanhappen voor dat hoedje goed zat of hij maaide het met zijn handje zelf weg :') . Nu ligt dat hoedje ergens stof te verzamelen; ik nam mezelf voor om 1 keer per voeding zonder te proberen.Eerst deed ik dat bij borstwissel, toen dat lukte ben ik het gewoon bij de start van de voeding gaan doen. Inmiddels hangt W vaak al aan mn borst voor ik mn bh goed en wel aan de kant heb geduwd. Komt wel dus, gewoon zonder blijven proberen!
  maandag 11 januari 2016 @ 10:25:23 #40
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159006707
*Valt binnen*

Lieve Malteser, heel veel sterkte en beterschap! Dat Twix maar snel opknapt! Liggen jullie in het MMC-V?
Fijne verpleging en artsen daar, Piranha lag daar ook 2x. Je kunt je eten daar laten bezorgen als het menu je niet zint (Domino's _O_) en als je een VPN installeert kun je gewoon Netflix gebruiken ;).
pi_159006812
Och Malteser, je arme Twixje. Hopelijk knapt hij snel weer op en kunnen jullie weer naar huis.
pi_159007021
Och Malteser, wat ellendig ;( Goed dat jullie in goede handen zijn nu, hopelijk knapt hij gauw op :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159007044
Dankjewel allemaal!

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:25 schreef NotTheSame het volgende:
*Valt binnen*

Lieve Malteser, heel veel sterkte en beterschap! Dat Twix maar snel opknapt! Liggen jullie in het MMC-V?
Fijne verpleging en artsen daar, Piranha lag daar ook 2x. Je kunt je eten daar laten bezorgen als het menu je niet zint (Domino's _O_) en als je een VPN installeert kun je gewoon Netflix gebruiken ;).
Ja, daar ligt hij inderdaad. Hij is er ook geboren, één etage hoger dan waar hij nu ligt.
pi_159007414
Beterschap voor Twix, wat sneu....

Fijn dat je snel terecht kunt Kris, hopen dat er geen gekke dingen gevonden worden!

Zusjevan, het begin is er, wat Sillie al zegt: nu rustig opbouwen, wie weet lukt het zomaar zonder! Zou fijn zijn he?

Ik heb keelpijn, en T volgens mij ook. Drinken lijkt nergens op. Normaal slurpt ie op standje turbo mijn borst leeg, en nu is het meer sabbelen, jengelen en vervolgens in slaap vallen... Volgens mij krijgt ie vanmiddag ook prikken op het CB, dan zallie wel helemaal niet meer wakker worden de rest van de dag..!

Meneer heeft trouwens sinds een week of twee extra drink-eisen. Er mag niet gepraat worden tijdens het voeden. Anders laat ie los, kijkt me nijdig aan, en gaat dan hard huilen. Kleine diva. (En o wee als ik daar dan heel hard om moet lachen, dan is het superbruls :') )
pi_159007549
Malteser wat een schrik! Sterkte en hopelijk zijn jullie weer snel weg daar :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 11 januari 2016 @ 11:04:49 #46
348178 NotTheSame
pi_159007562
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:40 schreef Malteser het volgende:
Dankjewel allemaal!

[..]

Ja, daar ligt hij inderdaad. Hij is er ook geboren, één etage hoger dan waar hij nu ligt.
Jep, hier hetzelfde verhaal vorig jaar. Op etage 1 geboren, 3 en 5 weken later op de begane grond opgenomen.

Heel veel sterkte meissie :*.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:41:25 #47
409579 LuDann
All the way
pi_159008515
Haha Sara, jij ook zo'n baby met eisen tijdens het drinken. :D Hier ook, ze doet heel moeilijk soms. Dan wil ze bijvoorbeeld liggend niet drinken, maar staand wel. De laatste 2 weken wil ze alleen nog drinken als op bed in de slaapkamer. In de huiskamer niet meer, ook al zijn we alleen. Dan is het bruls. :')

Sowieso moet ik het niet wàgen haar te proberen aan te leggen als ze geen honger heeft. :P Krijsen, slaan, zich helemaal achterover gooien, echt drama. :')
pi_159009231
Och Malteser, wat een schrik, je kleine Twix ;( Goed dat je je instinct gevolgd hebt en jullie nu in goede handen zijn, veel beterschap en sterkte!
pi_159009417
Malteser wat een schrik. Goed dat je gebeld hebt. Heel veel succes & beterschap :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_159010092
Ik moet stiekem toch lachen om de hoge eisen omtrent het drinken bij jullie kleintjes Sara en Lu :D haha.

Wij gaan vanmiddag even naar de HA, even de huiduitslag laten checken. Zal wel niks zijn maar durf met zo'n kleintje toch het risico niet te nemen.
pi_159010253
Veel beterschap voor Twix, Malteser!

Kris, hopelijk is de echo goed! Wel fijn dat het zo snel kan door je man zijn werk.

Cassandra, werk ze!

Sara. Mooie eisen. Ben je klaar mee. :P

Hier gaat de baby om de dag in bad. Momenteel nog 's morgens, maar dat wordt waarschijnlijk 's avonds als ik weer moet werken.

Er vroegen een aantal dames, wat ik te duur vind qua draagdoeken. In elk geval vind ik die niet-rekbare te duur als ik het zo zie en oké het draagtopic is dus niet representatief. Ik ben nu wat op marktplaats aan het kijken of ik in mijn eigen woonplaats voor 2 tientjes o.i.d. iets op de kop kan tikken. Ik weet ook nog helemaal niet of dragen mij wel bevalt en hoe dochter het gaat vinden natuurlijk.

Dochter ligt nu al een half uur wakker in haar ledikant, te kijken naar haar handjes. :P Zo leuk om deze ontwikkeling te zien.
pi_159010314
Groot gelijk zusje! Beter een keer teveel dan een keer te weinig. :)

Haha Sara en LuDann, dat herken ik ook wel ja. _O- Hier was het vooral elke keer, "ooh, een plafond! O+ " en dat soort dingen. Echt, jullie willen niet weten in wat voor yogahoudingen ik mezelf heb moeten wringen om mijn tepel maar in dat kind te krijgen. :')

N. heeft gisteren de vooruit ontdekt en vandaag doet ze al de hele dag niks anders meer dan dat. :o Nu ligt ze uitgeteld op bed, vind je het gek na zo'n wereldreis door de woonkamer? :D
pi_159010539
ha, borstvoedingsyoga. Vandaag draag ik een oranje fleecetrui (ja, charmant ja), en die vind T zo interessant, dat ik hem maar uitgetrokken heb voor het voeden, want anders komt er niets van...
pi_159010588
Hier niet hoor... eten is zeeeeer belangrijk. Dus hier is het andersom: lalala naar dingen kijken, en dan heeeeee een tiet! ZUIG!

We zijn terug uit Portugal trouwens, N. heeft zich reuze vermaakt de hele vakantie. Nu terug thuis vindt ze ons huisje maar saai. dus nu is ze veel aan het piepen.
Deze foto vind echt zo schattig, ze lijkt hier al zo groot...

Edit: weg

[ Bericht 26% gewijzigd door SaskiaR op 11-01-2016 22:33:38 ]
pi_159010851
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:44 schreef Selvaria het volgende:

N. heeft gisteren de vooruit ontdekt en vandaag doet ze al de hele dag niks anders meer dan dat. :o Nu ligt ze uitgeteld op bed, vind je het gek na zo'n wereldreis door de woonkamer? :D
Leuk! Bijzonder om te zien, denk ik!

Leuke foto, Saskia. En welkom terug.
pi_159011029
Maar ze is ook erg groot voor haar leeftijd of niet Saskia? Leuke foto. O+

Ik ga vanavond een moederfiets bekijken, burgerlijkheid ten top, maar ik kijk er zo naar uit om weer meer te kunnen fietsen. *O* Dan nog even een maandje wachten tot N. 9 maanden is en hopelijk stevig zelf kan zitten. :P
pi_159011391
Sterkte met Twix Malteser!
pi_159011655
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:44 schreef Selvaria het volgende:
Groot gelijk zusje! Beter een keer teveel dan een keer te weinig. :)

Haha Sara en LuDann, dat herken ik ook wel ja. _O- Hier was het vooral elke keer, "ooh, een plafond! O+ " en dat soort dingen. Echt, jullie willen niet weten in wat voor yogahoudingen ik mezelf heb moeten wringen om mijn tepel maar in dat kind te krijgen. :')

Hier is het andersom; W. hapt aan en gaat daarna liggen draaien om te kijken en wringt daarmee mijn tepel in onmogelijke houdingen. Doet soms verrekt veel zeer :X

W. is uit zijn hum. Om alles moet ie huilen, zelfs drinken is niks vandaag. Hij snottert nog steeds, dus zal wel gewoon niet lekker zijn nog. Net even een rondje met 'm gewandeld in de wagen, toen viel 'ie eindelijk in slaap. Ik laat hem er nu maar even inliggen, anders wordt ie straks weer wakker van het overleggen :')
pi_159012137
Helaas gaat het nog niet zo goed met Twix. Aankomende nacht sowieso blijven want het kost hem nog teveel moeite om te drinken.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:53:26 #60
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159012256
Sterkte Malteser!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159012510
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:10 schreef Selvaria het volgende:
Maar ze is ook erg groot voor haar leeftijd of niet Saskia? Leuke foto. O+

Ik ga vanavond een moederfiets bekijken, burgerlijkheid ten top, maar ik kijk er zo naar uit om weer meer te kunnen fietsen. *O* Dan nog even een maandje wachten tot N. 9 maanden is en hopelijk stevig zelf kan zitten. :P
Uhuh, boven alle lijnen. Maar je merkt het nu ook in hoe sterk ze is en hoe ze kijkt, best wel wijs al. De stewardess had ook een kind van vijf maanden, dat lijkt me best een zware baan met een baby....

Sterkte Twixie!!!
pi_159013060
Sterkte Malteser en Twix!!

Andere zieke baby'tjes ook een :*

Welkom terug Saskia! Hebben jullie een leuke vakantie gehad? En leuke foto!

Hier vandaag dag 2 met een plakbaby. Als ik uit zicht ben = brullen. En dan heeft ze ook nog een enorme zuigbehoefte. We liggen nu dus maar in bed te clusteren. Ik hoop dat ze zo nog even in slaap valt, want dat lukte ook al niet. Hopelijk is het morgen over, want dan moet ze weer naar het kdv.
pi_159013772
Leuk zo'n kruiperd Selvaria! Wat lijkt me dat ook gaaf om te zien dat je hummel de wereld zelf kan verkennen!

Dikke knuf voor Twix. Hoop dat hij snel weer herstelt. Hoe gaat het met jou Maltezer, lijkt me zo'n onmachtig gevoel....

Ik denk dat het CB nieuwe ruiten moet bestellen, want T heeft ze aan diggelen gekrijst. Het snot spoot hem uit de neus, arme prul. Voordeel was wel dat hij van de prik volgens mij niets gemerkt heeft. Het volume stond namelijk al op standje max en paarser kon ie niet meer worden. :P

Hij viel thuis binnen een minuut in slaap gelukkig.
pi_159015115
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:22 schreef kazy het volgende:
Hier vandaag dag 2 met een plakbaby. Als ik uit zicht ben = brullen. En dan heeft ze ook nog een enorme zuigbehoefte. We liggen nu dus maar in bed te clusteren. Ik hoop dat ze zo nog even in slaap valt, want dat lukte ook al niet. Hopelijk is het morgen over, want dan moet ze weer naar het kdv.
Hier ook een plakbaby. Ze zit in haar sprongetje en dat merk je aan alles. Wil alleen maar slapen aan de borst, dus lig nu maar op bed met laptop en haar aan de borst.

Sara, de tweede prikjes?
pi_159015231
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:45 schreef Sara82 het volgende:
Leuk zo'n kruiperd Selvaria! Wat lijkt me dat ook gaaf om te zien dat je hummel de wereld zelf kan verkennen!

Dikke knuf voor Twix. Hoop dat hij snel weer herstelt. Hoe gaat het met jou Maltezer, lijkt me zo'n onmachtig gevoel....

Ik denk dat het CB nieuwe ruiten moet bestellen, want T heeft ze aan diggelen gekrijst. Het snot spoot hem uit de neus, arme prul. Voordeel was wel dat hij van de prik volgens mij niets gemerkt heeft. Het volume stond namelijk al op standje max en paarser kon ie niet meer worden. :P

Hij viel thuis binnen een minuut in slaap gelukkig.
Arme T! Waardoor was hij zo overstuur?

Met mij gaat het wel goed hoor. Ik vind het heel naar Twix zo benauwd te zien en nam het liever gisteren nog van hem over. Maar ik ben blij dat mijn moederinstinct werkt en dat we vannacht zijn gaan bellen. En hij ligt hier nu op de juiste plek.
Zoals de kinderarts zei: je hebt thuisziek en ziekenhuisziek. Goed dat jullie gebeld hebben want hij is echt ziekenhuisziek.
pi_159017523
Och Malteser sterkte voor je kleine Twix! ;(
Goed gehandeld inderdaad! Hoop dat je kleine man zich snel beter voelt! :*
  maandag 11 januari 2016 @ 17:07:07 #67
409579 LuDann
All the way
pi_159017904
Sterkte Malteser. En fijn dat je op je moederinstinct kunt vertrouwen! Hopelijk is Twix snel weer beter.
  maandag 11 januari 2016 @ 17:22:22 #68
360012 Shopaholic1984
pi_159018287
OMG we krijgen nog een keer een amk melding aan ons broek. Ik moest ze alleen (na 3 weken vakantie van J) eten geven en dat ging niet snel genoeg naar hun zin. KRIJSEN!!!! Echt niet normaal. Vooral N. Allebei een bakje zoete aardappel met erwtjes op. Ieder weer 175 gram en daarna ging er ook zo nog een flesje 120+4 in. Echt niet normaal.
Net alsof ze nooit wat te eten krijgen.
Ze hadden vandaag al op;
Ieder 2 flessen van 180+6, ieder 2 stuks fruit, ieder een halve boterham en een hele cracotte.
Vanavond krijgen ze nog 1 fles met granen 180+6 +10 gram granen.
Ze zouden eigenlijk al 1 fles minder moeten kunnen drinken, maar dag lukt nog niet echt....
pi_159018900
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
OMG we krijgen nog een keer een amk melding aan ons broek. Ik moest ze alleen (na 3 weken vakantie van J) eten geven en dat ging niet snel genoeg naar hun zin. KRIJSEN!!!! Echt niet normaal. Vooral N. Allebei een bakje zoete aardappel met erwtjes op. Ieder weer 175 gram en daarna ging er ook zo nog een flesje 120+4 in. Echt niet normaal.
Net alsof ze nooit wat te eten krijgen.
Ze hadden vandaag al op;
Ieder 2 flessen van 180+6, ieder 2 stuks fruit, ieder een halve boterham en een hele cracotte.
Vanavond krijgen ze nog 1 fles met granen 180+6 +10 gram granen.
Ze zouden eigenlijk al 1 fles minder moeten kunnen drinken, maar dag lukt nog niet echt....
En meer brood?

Melba zat al snel op een boterham s ochtends en twee tussen de middag :@ de flessen gingen er toen rap af (met acht maanden nog maar twee :@ maar dat was wel wat erg snel, wel yoghurt toe dan)
Kwak
  maandag 11 januari 2016 @ 17:48:45 #70
360012 Shopaholic1984
pi_159018978
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En meer brood?

Melba zat al snel op een boterham s ochtends en twee tussen de middag :@ de flessen gingen er toen rap af (met acht maanden nog maar twee :@ maar dat was wel wat erg snel, wel yoghurt toe dan)
Ik ga ze morgen inderdaad maar meer brood aan bieden. Want dat vinden ze wel lekker. Yoghurt vinden ze nog niet lekker. Ik bied het wel aan, maar na 2 mini hapjes vinden ze dat genoeg. Maar 3 flessen zou ook nog genoeg vocht zijn. En water drinken ze ook nog niet echt.
pi_159019060
Kris en hetzusjevan, wat zeiden de dokters ervan?

Jantina, voor het bedrag wat je noemt kun je op MP waarschijnlijk wel een rekbare doek op de kop tikken, bijv. Bykay staan er veel op.

Selvaria, tof dat ze nu vooruit kan!

En ik zag een leuke vliegtuigbaby van Saskia :)

Succes voor Malteser, en plak-ze voor Jantina en kazy.

Ik moet zo lachen om J. :@ Hij heeft volgens mij in zijn hoofd dat hij afgelopen weekend zou leren zelf te gaan zitten en staan en brult het na elke (mislukte) poging dra-ma-tisch uit. En als ik hem dan help, en hij dus zit/staat, dan trekt hij zo'n triomfantelijk, trots gezicht... dan geeft-ie bijna licht van trots *)
Oh, en sinds gisteren kan hij zwaaien :W
  maandag 11 januari 2016 @ 18:24:22 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159019878
Jantine, ik denk dat je voor 2 tientjes geen geweven doek gaat vinden, die gaan toch vanaf ¤40 voor de goedkopere merken. Een rekbare doek kan natuurlijk ook, maar vond ik heel anders, snel erg zwaar bij een kindje van >5/6kg. Maar misschien is er een huren wat voor je? Dan kun je een weekje uitproberen. Er zijn wel wat draagwebsites waar dat mogelijk is, ik denk dat in het draagtopic misschien wel iemand een adresje weet.

En verder...
die foto in t vliegtuig was O+

Meer heb ik niet onthouden :@

F heeft vandaag voor het eerst wortel geproefd. Hij keek alsof ik m wilde vergiftigen... Gelukkig hoefde ik t niet weg te gooien, peuter vond t wel lekker en heeft t opgegeten |:(
pi_159021287
MM: haha geweldig he die koppies als ze iets vies vinden.

Hier was wortel vandaag wel een gematigd succes in die zin dat ze voor het eerst iets doorslikte wat ik aanbood. Om vervolgens alles uit te kotsen incl. halfverteerde melk :Y) Nouja met de kokhalsreflex is niks mis zeg maar :')

Rapley snapt ze echt nog helemaal niks van. Ze steekt alles wat ze vast kan pakken in haar mond, behalve de stukken groente die we neerleggen. Geduld dan maar. De lepel vindt ze wel tof :D
pi_159022731
:W

Saskia, wat een heerlijke foto

Hupje, herkenbaar. Grijns van oor tot oor dan. Hier nog niet met staan trouwens, wel met kruipen en speeltjes pakken.

Malteser, nog een keer een dikke knuf :* Jij supermamma. :*

Cassandra, eerste dag meegevallen?

Kazy, hier is best een tijd alles weg gekokhalst. Tot ze van de week ineens d'r hele broodkorst op had en er niks op de grond/stoel/in dr haar zat. Helemaal op ineens. :o

Shop, klinkt alsof ze inderdaad wat meer op kunnen. Groente om zelf mee te spelen als ze even moeten wachten misschien?

Sara, je omschrijving klinkt ervoor dat het heel erg aandoenlijk klinkt. Was in het echt vast wel anders. :P Hoe is hij inmiddels onder z'n prikjes?

Hier uiteindelijk een boel heisa om niks. Man is direct doorgegaan voor een echo. Daar kwam niks uit. Heupjes zijn gewoon goed, lengteverschil was miniem, tijdens de groei in de gaten houden of het niet erger wordt.
Statistieken vandaag? M'n +2 baby gaat terug naar de gemiddelde lijn van d'r geboorte met 7460 gr met 6 maanden. Lengte zit ze met 69 cm nog op de +1 lijn. Met alles zo door blijven gaan als we nu doen, geen vragen en ongewenst advies. Dikke prima dus.

Kan het zijn dat kindjes met zes maanden eenkenniger worden? Pappa en mamma is feest (en de een soms meer dan de ander), maar andere mensen daar moet je toch wat voorzichtiger mee zijn.

Kruipen begint ze ook echt door te krijgen. Op handen en knieën zitten is peanuts en als er een speeltje voor d'r neus net buiten bereik ligt dan krijgt ze het voor elkaar om erbij te komen.

En het dure speelgoed blijkt echt overbodig te zijn. Kopen we een prachtig speelkleed voor d'r, maar madam moet er niks van weten. Wat wel een hit is? Een lege plastic ranja fles die veel te onhandig is omdat hij telkens wegrolt. O en de knaloranje verpakking (leeg :')) van de snoetenpoetsers.
pi_159023523
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

Arme T! Waardoor was hij zo overstuur?

Hij is een beetje verkouden, en dan wil ie alleen maar slapen. Dus hij zat al veul en veuls te lang over zijn wakkermax heen toen we aankwamen. Combinatie van doodmoe en niet lekker dus. Eerste zetpil van zijn leven is nu een feit. :) (nog meer bruls, yeah!) Nu alleen nog pruillippen, dus hij werkt.
pi_159024058
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:49 schreef Malteser het volgende:
Helaas gaat het nog niet zo goed met Twix. Aankomende nacht sowieso blijven want het kost hem nog teveel moeite om te drinken.
Arme Twix ;( . Beterschap en sterkte! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159024308
Och arme Twix. ;( Sterkte voor jullie.

Goed nieuws, kris. Fijn!
  maandag 11 januari 2016 @ 21:18:13 #78
409579 LuDann
All the way
pi_159025292
Foto van N. in het vliegtuig. Grote meid! O+

En Kris, wat fijn dat er niks aan de hand is met de heupjes.
pi_159025777
Sterkte Twix en Malteser! Heeft hij RS of een ander virus ergens op de kop getikt?

Jantina, ik heb een tweede hands rekbare doek van 30 euro gekocht omdat ik ook twijfels had bij hoeveel ik hem zou gebruiken. Ik pak uiteindelijk toch liever de draagzak, maar voor die paar keer was de doek wel fijn. Vooral omdat O niet wil slapen in de kinderwagen, en dan kun je met een baby in de doek toch wat relaxter even uit lunchen dan met een baby in een draagzak (dat zit minder fijn als je zit). En bij een plak/huil-middag vond ik 'm ook wel fijn. Ik ga nu iig wel kijken voor een niet rekbare doek want O wordt steeds zwaarder, maar omdat ik weet dat ik 'm niet enorm veel ga gebruiken ga ik ook voor een betaalbare variant, moet alleen nog even uittesten wat ik fijn vind qua stof.

Is er iemand hier die babygebaren gebruikt? Ik had een paar weken terug een boek uit de bieb gehaald daarover (nav een topic hier ooit), en dat klinkt allemaal wel redelijk logisch. Het is alleen jammer dat de dvd's die je ervoor kunt gebruiken zo duur zijn, want het is wel handig om sommige gebaren even goed te zien. We gaan hier iig een poging wagen, maar we zien nog wel of het daarbij blijft, afhankelijk van wanneer we resultaat gaan zien denk ik. Iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_159026200
Bedankt voor alle baddertips :*

JantinaGr, je kunt misschien een keer een workshop volgen of een doek huren, zodat je het even kunt proberen? Dan kun je daarna investeren in een goede doek (die niet per se honderden euros hoeft te kosten :))

Malteser :* Heftig zeg! Sterke en beterschap voor kleine Twix

Saskia die foto O+ Wereldveroveraar!

Kris, fijn van de heupjes! Die eenkennigheid is normaal en zelfs essentieel voor een gezonde ontwikkeling :) http://wij.nl/baby-info-groei-ontwikkeling/artikel/eenkennigheid

Ik geloof dat ik mijn melk eens moet laten testen op groeihormonen, want holy shit. Mijn baby past nog net en heel krap in maat 62. Dan denk je: baby's horen te groeien als kool. Klopt, maar mijn baby is pas vijf weken oud! Potige smurf O+ Ben benieuwd wat ze donderdag bij het CB gaan zeggen :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloesem. op 11-01-2016 22:14:30 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 21:54:24 #81
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159026549
ik breek even in.
Ro is nu 9,5 maand en ik ben het zat om te wachten. Ik wil met haar fietsen!

Maar nu.. Bobike of Yepp?
Tenminste.. ik ga er zo'n beetje vanuit dat dit mijn opties zijn?
Ik wil een zitje op mijn stuur trouwens <3
pi_159026685
FF, wij doen babygebaren, maar ik vrees dat ik je niet echt kan helpen. Wij gebruiken gebaren uit een boek, maar ook zelfbedachte gebaren. De meestgebruikte herkent J, maar hij maakt zelf nog totaal geen aanstalten om zelf te gebaren.
pi_159027070
Lekkere speklarf heb je, bloesem. O+ R. heeft maat 62 zowat overgeslagen. In 68 zit ze nu wel al een tijdje gelukkig.

Kijk nou, ze was aan het drinken toen L thuis kwam uit school. Overal melk en een grote lach O+

pi_159027125
Team Yepp *O*

Het ziet er een stuk comfortabeler uit vind ik. En het stoeltje is met een hand te wisselen tussen meerdere fietsen, dat vind ik zelf heel fijn. Maar misschien kan dat bij Bobike ook wel.
pi_159027308
Noh O+ R.

Fap, ik vind Yepp prettiger omdat de zitting van zichzelf redelijk zacht is. Bobike heb je een los kussentje nodig dat gejat kan worden of nat kan regenen. Rugleuning is ook wat hoger van de Yepp dacht ik. Ik ben er al bijna 3 jaar erg tevreden mee. Blijft ook mooi. Iets verkleurd, dat zie ik alleen omdat ik nu ook een achterzitje heb in dezelfde kleur :P.

A is alweer zijn laatste maand als baby ingegaan. Dat kan toch helemaal niet? Morgen cb met prikjes ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159027326
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:54 schreef faptist het volgende:
ik breek even in.
Ro is nu 9,5 maand en ik ben het zat om te wachten. Ik wil met haar fietsen!

Maar nu.. Bobike of Yepp?
Tenminste.. ik ga er zo'n beetje vanuit dat dit mijn opties zijn?
Ik wil een zitje op mijn stuur trouwens <3
Yepp! *O*

Want ehh... ik vind hem mooier. :@

En zo leuk, naar auto's zwaaien en met de tong in de wind hangen. R wil ook altijd mijn stuur vasthouden.
pi_159027404
Spring wat heb je toch een blijerd O+

En A wordt Groot, al cadeaus bedacht?
pi_159027442
Die tong in de wind idd :D

En baby's zijn veel te kort baby, phaidra. }:|
pi_159027613
Team Yepp! Ik vind ze mooi idd, en ze zijn súpermakkelijk te wisselen. Wij hebben op his en hers een bevestigingsdingetje, en klikken 'm zo op de ene of andere fiets *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 11 januari 2016 @ 22:23:08 #90
409579 LuDann
All the way
pi_159027684
FF, ik heb net een cursus babygebaren geboekt. *O* Zin in! Ik weet dat wij het zonder cursus maar halfhartig zouden doen, vandaar dus. Ik vind de prijs meevallen.

Ik heb geboekt bij babygebaren, ik zie dat er nog een andere site is, babygebaar (waarvan die Lotte en Max dvd's afkomstig zijn). Weet niet zo goed wat het verschil is, ben op mijn gevoel afgegaan.
  maandag 11 januari 2016 @ 22:23:40 #91
409579 LuDann
All the way
pi_159027700
Wat fijn dat ze zo goed groeit, Bloesem!

En wat een lieve foto Spring.
pi_159027754
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:31 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte Twix en Malteser! Heeft hij RS of een ander virus ergens op de kop getikt?

Jantina, ik heb een tweede hands rekbare doek van 30 euro gekocht omdat ik ook twijfels had bij hoeveel ik hem zou gebruiken. Ik pak uiteindelijk toch liever de draagzak, maar voor die paar keer was de doek wel fijn. Vooral omdat O niet wil slapen in de kinderwagen, en dan kun je met een baby in de doek toch wat relaxter even uit lunchen dan met een baby in een draagzak (dat zit minder fijn als je zit). En bij een plak/huil-middag vond ik 'm ook wel fijn. Ik ga nu iig wel kijken voor een niet rekbare doek want O wordt steeds zwaarder, maar omdat ik weet dat ik 'm niet enorm veel ga gebruiken ga ik ook voor een betaalbare variant, moet alleen nog even uittesten wat ik fijn vind qua stof.

Is er iemand hier die babygebaren gebruikt? Ik had een paar weken terug een boek uit de bieb gehaald daarover (nav een topic hier ooit), en dat klinkt allemaal wel redelijk logisch. Het is alleen jammer dat de dvd's die je ervoor kunt gebruiken zo duur zijn, want het is wel handig om sommige gebaren even goed te zien. We gaan hier iig een poging wagen, maar we zien nog wel of het daarbij blijft, afhankelijk van wanneer we resultaat gaan zien denk ik. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Wij hebben een oudercursus gedaan toen Melba 7 maanden was, en maar een paar gebaren stelselmatig volgehouden.

Nu hij een jaar is komt de grote interesses en gebaart hij ineens allemaal nieuwe dingen en communiceert hij er ook echt mee. Zo leuk! Hij is zo trots als hij ons kan 'vertellen' dat er.een hondje in zijn boek staat, dat hij lampjes ziet, of poezen. Zijn spraak gaat tegelijk ook hard nu, en in combinatie is het heel fijn voor hem.

Ik heb geen boek, wel een klein boekje van de cursus. Er zijn ook inloopochtenden met workshops, bijvoorbeeld van bijdehandjes gebaren (regio leiden den haag), dat is gratis of goedkoper dan een cursus of dvds.
Kwak
pi_159027851
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:23 schreef LuDann het volgende:
FF, ik heb net een cursus babygebaren geboekt. *O* Zin in! Ik weet dat wij het zonder cursus maar halfhartig zouden doen, vandaar dus. Ik vind de prijs meevallen.

Ik heb geboekt bij babygebaren, ik zie dat er nog een andere site is, babygebaar (waarvan die Lotte en Max dvd's afkomstig zijn). Weet niet zo goed wat het verschil is, ben op mijn gevoel afgegaan.
Lotte en max dvds worden ook via babygebaren webshop verkocht. Zijn de officiele gebaren :Y

Alle bij babygebaren.nl aangesloten 'docenten' doen de officiele gebaren (NGT / Nederlands met gebaren).

Leuk! Melba deed drinken en lamp en slapen al wel eerder, ruim voor het jaar. En begrijpen ging ook vrij vlot.
Kwak
  maandag 11 januari 2016 @ 22:31:17 #94
409579 LuDann
All the way
pi_159027958
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Lotte en max dvds worden ook via babygebaren webshop verkocht. Zijn de officiele gebaren :Y

Alle bij babygebaren.nl aangesloten 'docenten' doen de officiele gebaren (NGT / Nederlands met gebaren).

Leuk! Melba deed drinken en lamp en slapen al wel eerder, ruim voor het jaar. En begrijpen ging ook vrij vlot.
Oh oke, tof. Ja, ik zag bij babygebaren.nl staan dat ze de NGT aanhouden en daar ben ik voorstander van. Maar ik wist niet of anderen dat ook deden. Wat leuk om te lezen dat jullie er snel wat aan hadden! We gaan redelijk vroeg beginnen, Wolk is dan 5,5 maand en 7,5 maand als de cursus klaar is.
pi_159027990
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:15 schreef ingee het volgende:
Spring wat heb je toch een blijerd O+

En A wordt Groot, al cadeaus bedacht?
Nee. Echt moeilijk joh, bij een tweede :'). De dingen die hij van de Sint gekregen heeft zijn ook niet leuk. Speelgoed van Grote Broer is het einde. Altijd te verkiezen boven je eigen speelgoed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159033838
Iets moois van hout Phaidra? Van Janod of zo? Ik heb nu een hobbelpaard bedacht voor onze kleine, zag een mooie bij Petit Amelie, maar dat Ikea hobbelrendier vind ik ook nog altijd leuk. Je kan het maar vast bedacht hebben met vier maanden he :7

Malteser, hoe gaat het met Twix?
pi_159033963
Toevallig datje net een cursus geboekt hebt LuDann. De prijzen daarvan vielen mij ook mee. Maar m'n man vind cursussen en workshops niks, en ik heb zelf al een mini EHBO cursus op het programma staan, dus voorlopig houden we het op het boek!

Kwak, mooi om te lezen dat Melba het wel oppikt ook al doe je het soms zelf wat minder. We gaan het gewoon proberen, baat t niet dan schaadt t niet!
pi_159034006
Yepp! Ik was team bobike maar ben overgestapt. Dat natte kussentje inderdaad :( Ik heb nog geen yepp voorop want de middelste weigerde met 15 maand om voorop te gaan. Krijsen dat ze deed. Jammer want vond dat juist zo gezellig. Wij waren overigens van die onverantwoorde ouders die al met 8 maanden kind op de fiets vast snoerde ;) zodat ik naar school en terug kon. Toen kon ze wel al zelf gaan zitten en staan ter verdediging :P
pi_159034151
Dat eendaags buikgriepvirus he, hoe vaak kun je dat krijgen :( Heb de weerstand van een koekje denk ik.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 08:56:09 #100
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159034216
Lijkt me heerlijk om met L met de fiets op pad te gaan! Ik zat op de dag van mijn bevalling nog op de fiets en ik viel na zijn geboorte echt een beetje in een zwart gat... Oh ja, die fiets kan voorlopig niet. :(
pi_159034237
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:16 schreef Mineola het volgende:
....

Malteser, hoe gaat het met Twix?
Twix heeft een rustige nacht gehad. De eerste keer sliep hij tijdens het vernevelen door (hoe hij dat voor elkaar kreeg?) en de tweede keer werd hij er wakker van. Na het vernevelen toen ook een extra fles aangeboden omdat hij niet veel drinkt, daar heeft hij 80cc van op. Toen weer als een blok in slaap gevallen tot vanochtend vroeg. Weer wakker geworden van het vernevelen en ook weer een flesje aangeboden. Na de fles (90cc gedronken!) weer als een blok in slaap gevallen. En hij slaapt nu dus nog.
Mijn kleine, dappere ventje.
Het is overigens RS maar dat vermoeden had ik al.

Sorry voor de ego-post. Ik zal later proberen om ook te reageren op anderen.
pi_159034300
Ach Malteser wat naar voor jullie en je kleine mannetje :*

Wij fietsen allebei met de kleine man in de draagzak (Bondolino) om hem naar kdv te brengen en op te halen. Is de enige optie (lopen kost te veel tijd 's ochtends voor het werk, auto is onmogelijk in de stad). Ik weet dat er mensen zijn die het onverantwoord vinden maar wij hebben hiervoor gekozen en het bevalt prima. Als het voorjaar komt wil ik wel snel het fietszitje (Yepp) gaan gebruiken, lijkt me zo leuk O+
  dinsdag 12 januari 2016 @ 09:14:13 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159034420
Team Yepp *O* Ik heb een voor- en achterzitje, want een peuter op het voorzitje tillen vond mijn bekken niet meer leuk afgelopen zomer. Nog 5 maanden, dan mag ik met 2 kindjes fietsen op mijn mamamoederschip O+ . Of vriend en ik verdelen ze, want de stoeltjes zijn idd erg makkelijk om te klikken.

Ik mis t fietsen ook wel een beetje idd, lopend gaat alles vaak zo langzaam, en peuter is soms ook gewoon echt moe na een ochtend PSZ, en dan is ie helemaal niet vooruit te branden :(
  dinsdag 12 januari 2016 @ 09:31:22 #104
360012 Shopaholic1984
pi_159034665
Fietsen, tja dat zit er voorlopig in mijn eentje niet in. Of we moeten een bakfiets of fietskar kopen. Maar 2 baby's op 1 fiets gaat geloof ik niet.
Malteser, niemand verwacht nu dat je reageert hoor! Je mag nu lekker alleen aan Twix denken en de rest negeren. Dat Twix snel beter wordt en weer lekker mee naar huis mag!!! :*
  dinsdag 12 januari 2016 @ 09:38:51 #105
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159034790
Volgens de productbeschrijving kan een baby ook gewoon op het Yepp achterzitje (vanaf 9 maanden, net als voorop), dus 2 tegelijk kan wel. Of je het prettig vindt is een tweede natuurlijk, je kunt het kindje achterop niet zien natuurlijk.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 09:56:22 #106
360012 Shopaholic1984
pi_159035111
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 09:38 schreef mousemicky het volgende:
Volgens de productbeschrijving kan een baby ook gewoon op het Yepp achterzitje (vanaf 9 maanden, net als voorop), dus 2 tegelijk kan wel. Of je het prettig vindt is een tweede natuurlijk, je kunt het kindje achterop niet zien natuurlijk.
Ok tnx, ga ik me maar eens oriënteren. Want ik vind het wel leuk om te fietsen met ze. Alleen om nu een bakfiets of fietskar daarvoor te kopen. Ik weet ook niet of ik het fijn vind, 1 achter. Maar dat kan ik natuurlijk wel uitproberen.
pi_159035136
Malteser, fijn dat hij in elk geval al weer beter gedronken heeft! En lekker je volledige aandacht op Twix focussen hoor, groot gelijk! :*

Hier vorig jaar december al een Yepp stoeltje aangeschaft, tegelijk met mijn moederfiets (laatste jaar fietsenplan via m'n werk ;) ); kan ook niet wachten tot ik eindelijk met de Minion kan gaan fietsen. Maar schat dat dat nog wel even duurt, want echt stevig zitten of zelf gaan zitten zie ik 'r voorlopig nog niet doen :')
Had sowieso al in m'n hoofd dat het waarschijnlijk pas in het voorjaar ofzo zou kunnen, dus die paar maandjes hou ik ook nog wel vol. En bijna alles is te voet ook goed te doen, dus da's makkelijk :)

Wat heb ik heerlijk geslapen zeg! :s) De Minion sliep van 19.45-08.45u en man en ik zijn er beiden 1x naartoe geweest voor d'r tut (1x 's avonds en 1x 's ochtends) :o Heerlijk! :z
Lijkt erop dat ze nu dus echt wel zonder late fles kan! *O*

En nu ligt ze al weer heerlijk te 'dansen' op het liedje van d'r zingende theepot! :D O+
pi_159035235
Malteser, RS is gewoon kak. Fijn dat Twix beter drinkt! Heeft hij nog zuurstof nodig?

Hier ook Team Yepp, want mooi O+ Ik kreeg een appeltjesgroen voorstoeltje en scherm voor kerst (zelf via Marktplaats gevonden, was nog als nieuw). We hebben pas 1 keer gefietst en Sjaak vond het leuk! Vrijheid!
Moederschip heb ik niet, gewoon mijn heel fijne, afgetrapte, geschilderde studentenfiets. Het ziet er niet uit, maar fietst wel heel fijn.

Eerste verjaardagsdingen... dat is hier ook al over twee maanden. Ik vind het zo absurd snel gaan!

Twist sliep lekker O+
pi_159035687
Malteser: fijn dat hij wat heeft gedronken! Hoop dat hij snel beter is en naar mag :*

Spring je leukerd!! O+

Kris: fijn dat de heupjes goed zijn! En hier vermoed ik ook al wat beginnende eenkennigheid (gezien de afgelopen dagen).

Fietsen: ik wil ook fietsen O+ maar helaas.. Nog ff geduld. Het mag pas rond de 9 maanden/als ze stevig zitten toch?
pi_159035729
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:31 schreef kazy het volgende:
Malteser: fijn dat hij wat heeft gedronken! Hoop dat hij snel beter is en naar mag :*

Spring je leukerd!! O+

Kris: fijn dat de heupjes goed zijn! En hier vermoed ik ook al wat beginnende eenkennigheid (gezien de afgelopen dagen).

Fietsen: ik wil ook fietsen O+ maar helaas.. Nog ff geduld. Het mag pas rond de 9 maanden/als ze stevig zitten toch?
Sowieso niet voor negen maanden, ook als ze dan al stevig zitten, ivm nog teveel kraakbeen in de ruggegraat en te veel kans op rugschade.
Kwak
pi_159036182
Malteser fijn dat Twix wat gedronken heeft, hopelijk gaat het snel beter :*.

Hier ruknacht gehad.. Ze wilde maar niet slapen. Ze is nog steeds erg jengelig, overstrekken, loopt te kloten met aanhappen (telkens loslaten en dan huilen). Nu ligt ze te sabbelen/slapen aan m'n borst :/.

Ik wilde vd week misschien een keer naar m'n werk. Kom er dan niet onderuit om rondje zaak te doen. Meeste mensen trakteren dan, maar ik weet niet wat. Ik heb veel contact met zowat elke afdeling maar verzin voor 70 man maar iets makkelijks en niet te duur :/. Ideetjes/tips anyone?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 11:13:22 #112
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159036428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:59 schreef hetzusjevan het volgende:

Ik wilde vd week misschien een keer naar m'n werk. Kom er dan niet onderuit om rondje zaak te doen. Meeste mensen trakteren dan, maar ik weet niet wat. Ik heb veel contact met zowat elke afdeling maar verzin voor 70 man maar iets makkelijks en niet te duur :/. Ideetjes/tips anyone?
Zomaar wat ideetjes die bij mij naar boven komen.

• Cakjes kopen en bestrooien met muisjes? ik vind dat gezelliger staan en minder kruimelen als beschuit
• Turks fruit en dan in het roze(te koop bij bijna elke turkse supermarkt).
lange vingers met muisjes[/url]?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_159036920
Malteser, fijn dat Twix weer drinkt! Dat is een goed teken :*.

Mineola, zoiets wordt het denk ik idd. Opa en oma hebben de Janod blokkenwagen/loopwagen gekocht. Blokken heb je nooit teveel, loopwagens vast ook niet :P :'). Ik ga misschien kijken voor iets van Grimm, ik vind dat zo mooi! Zal je zien dat A er niks mee heeft (want plastic speelgoed met sirenes en ander geluid binnen handbereik)... Maar lekker puh ;).

Ik fiets ook met A in de draagdoek op mijn rug voor het stukje naar het kdv (5 min). Lopen met fiets aan de hand, A in de doek, peuter op het achterzitje en zware tas in het voorzitje was echt veel te zwaar. Nu fiets ik dat stukje. A mag in principe in het zitje nu, maar ik kan mijn tas niet op de rug omdat hij dan in de weg zit voor peuter. En tas is te groot voor fietstassen (zeker icm achterzitje). Ik verheug me op de dag dat ik mijn kolf niet meer mee hoef. Dan kan ik een kleinere tas mee, die hopelijk niet zo in de weg zit...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159036937
Hebben baby's een sprongetje ofzo met 10 weken? Hier is alles momenteel huilen.
Fles? Huilen. Bad/douche? Huilen. Schone luier aandoen? Huilen. Slapen? Huilen. Borst? Ook huilen. Genoeg gedronken? Weer huilen. Wegleggen? Huilen. Op schoot? Huilen.

Ik word er een beetje simpel van, eigenlijk. Kind snottert ook nog steeds alles bij elkaar, dat helpt ook niet.
pi_159037097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:59 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn vriend 'moest' trakteren voor zo'n 100 man. We hebben biscuitjes met een chocoladelaagje heel kort verwarmd, in de muisjes gedrukt en laten uitharden.
pi_159037144
Malteser sterkte met twix, wat naar zeg -O-

Ik heb twee bobike zitjes, voorop en achterop. Op mn omafiets. Ik had een moederfiets met twee zitjes maar die is gejat helaas :'( De bobike zitjes waren het goedkoopst om 2 nieuw van te kopen dus dan die maar. Ik vind zowel bobike als yepp allebei even lellik :P maar inderdaad, de kussentjes van bobike kunnen natregenen en dat kan lastig zijn.

Bij E. voelde ik me echt heel erg onthand zonder fiets. Ik woonde echt te ver van het dorp vandaan om dagelijks te gaan lopen want ik had ook A. nog die toen 17-18 maanden oud was. Nu heb ik dat gevoel niet zo, we wonen veel dichter bij het dorp (supermarkt is 10 minuten lopen max) en de meiden zijn overdag op school dus ik kan op mn gemak, heerlijk :) Het enige lastige nu vind ik als de kinderen bij een vriendje willen spelen en ik geen auto heb, ik kan ze dan dus niet ophalen dus mn actie-radius is beperkt.
pi_159037640
Dat onthande zonder fiets heb ik ook wel. Ik was gewend met oudste alles te fietsen maar ook alles op fiets- of loopafstand te hebben. Nu zijn alle leuke dingen voor kinderen als kinderboerderij of bieb een half uur lopen. CB is ook 20 min lopen, huisarts een kwartier.

Wel dichtbij kdv, centrum en supermarkt gelukkig, maar die winkels heb ik ook wel gezien inmiddels. En voor peuter is dat sowieso stom.

OV is geen optie, dus ik mis nu voor het eerst van mn leven wel eens een auto als ik alleen met de kinderen thuis ben (man heeft auto mee).
pi_159037701
Ik kom bijna overal wel, met bus (halte voor de deur *O* ) en fiets (fietskar! O+ ). En toch mis ik een auto nu ook voor het eerst. Een lekke band is meteen zó'n gedoe nu. Dus mijn goede voornemen voor 2016 is een rijbewijs halen. :@
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:37:11 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159038026
Ik doe het liefst alles lopend <3
Maar ik woon in de stad, hema is 5mins lopen O+ en school een kwartiertje. Boodschappen doe ik kindloos in het weekend meet de auto :P
pi_159038229
Ik doe de laatste maand alles met de auto. Zelfs naar school en dat is praktisch om de hoek. Maar met een hele dwarse peuter doe ik er soms een uur over en het levert meestal enorme frustratie op zowel bij de kinderen als bij mij.
pi_159038291
Malteser, steek je energie in dingen die voor jullie belangrijk zijn nu, de rest komt later wel weer.

Ik moet voor de kleinste dingen al met de auto (tja, dat krijg je met een durrup). Wandelen doen we hier wel, ook wel eens met mooi weer wandelen naar de buurtbakker een dorp verderop, maar dan ben ik al een uur van huis. Vaak ga ik met de auto, parkeer die op een centrale plek en ga dan lopend met de wagen de winkels langs.
We hebben wel al een fietsstoeltje (geen idee welk merk, overgenomen van vrienden), dus wij kunnen als het mooier weer wordt gaan fietsen. Lijkt me heerlijk, dan kunnen wat kleine boodschapjes, de bieb en de kinderboerderij met defiets (kwartiertje fietsen). Ook goed voor mijn conditie, want van sporten komt nog steeds niet heel veel terecht :')

J wordt verlegen! Hij wilde niet zwaaien en niet kletsen naar de kinderarts. Onderweg naar huis viel hij in slaap en thuis kon ik zo de MC op het onderstel klikken en nog een half uur met hem wandelen voor hij wakker werd O+
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:52:22 #122
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159038375
Ik vind lopen abject, ik pak zelfs voor de supermarkt 200 meter hier vandaan de fiets. Het is sinds ik een kind heb voor het eerst dat ik wandel enzo. :o
pi_159038782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:52 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind lopen abject, ik pak zelfs voor de supermarkt 200 meter hier vandaan de fiets. Het is sinds ik een kind heb voor het eerst dat ik wandel enzo. :o
Ben jij mij? :+
pi_159038834
N. is vandaag acht maanden *O*

Gisteren hebben we een moederfiets geprobeerd en gelijk meegenomen, mooi ding. *O* Er zitten twee Bobike stoeltjes op, ik kijk wel hoe ze bevallen en anders koop ik wel twee nieuwe stoeltjes. ^O^ Ik hoop echt zo dat ze over een maand echt stevig kan gaan zitten, ik kijk er zo naar uit haar mee te nemen op fiets! Wij wonen gelukkig ook dichtbij de stad / het winkelcentrum, beide zijn 10-15 minuten lopen. Gisteren was het zulk slecht weer dat ik met de auto ben gegaan, voor dat kleine stukje. :(

N. sliep van 19.45-22.30-06.30-? (ik moest werken, ik hoop voor man dat ze nog uitgeslapen hebben :P ). Wat heerlijk zo'n lange nacht! Ze lijkt het echt wat beter door te hebben, al heeft ze de helft van de tijd nog steeds een nachtvoeding nodig (anders blijft ze huilen), maar ik reken hem goed. :)
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:16:29 #125
409579 LuDann
All the way
pi_159038882
Ik heb ook een hekel aan lopen, het gaat zo langzaam. :') Ik loop dingen die op 10 minuten afstand zitten, de rest doe ik met het OV. Boodschappen laat ik thuis bezorgen en vrijwel alle dingen verder weg doe ik samen met mijn man of moeder.

Ik heb vorige week om het uit te proberen de fiets gepakt naar de bushalte, met Wolk in de doek. Dat is 5 minuten fietsen ongeveer. Ik weet niet of ik het opnieuw zal doen, vond het een beetje eng ondanks dat het prima ging.

Ik heb geen rijbewijs (ook hier een goed voornemen, Luna!). Ben nu qua epilepsie al zo'n 2 jaar aanvalsvrij dus ik mag hem halen. Is alleen vreselijk duur, daar zit ik wel een beetje mee. Medische keuring enzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door LuDann op 12-01-2016 13:22:04 ]
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:19:18 #126
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159038956
Ik heb wel een rijbewijs, en auto, maar het duurt me te lang om alle zooi daarin te laden om 5 minuten verder weer uit te laden. Dan gaan we dus toch maar 15 minuten lopen naar de PSZ met peuter, twee keer op een ochtend. En als t dan zo'n zeikweer is als gisteren :( De auto is ook niet echt een optie, want PSZ is in een basisschool, met bijbehorende parkeerellende...
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:21:01 #127
409579 LuDann
All the way
pi_159039000
Feli Selvaria, wat gaat dat hard. :o

Mijn baby is voor het eerst sinds een maand weer op het KDV. Eerst had mijn man 2 weken vrij, toen ook Kerst en ik kon het me veroorloven haar thuis te houden vorige week. Aangezien ze telkens ziek wordt daar konden we deze adempauze goed gebruiken. Ik vrees wel een beetje voor aankomend weekend, ben benieuwd wat we nu weer gaan krijgen. Mijn man heeft de waterpokken nog niet gehad. :')

Mijn man had Wolk weggebracht vanochtend, ik ging nog even liggen. Na 3 kwartier ging mijn telefoon, dat we Wolk op de verkeerde dag gebracht hadden. Blijkt dat ze daar in de planning hebben staan dat ze op woensdag komt in plaats van dinsdag. Dat heeft mijn man telefonisch doorgeven en dat was prima, maar niks mee gedaan dus. Hadden we het maar per mail doorgeven, dan hadden we het zwart op wit. -O-
pi_159039007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:19 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb wel een rijbewijs, en auto, maar het duurt me te lang om alle zooi daarin te laden om 5 minuten verder weer uit te laden. Dan gaan we dus toch maar 15 minuten lopen naar de PSZ met peuter, twee keer op een ochtend. En als t dan zo'n zeikweer is als gisteren :( De auto is ook niet echt een optie, want PSZ is in een basisschool, met bijbehorende parkeerellende...
Ja, precies dit inderdaad! Ik heb zo'n hekel aan dat gesjouw met al die spullen in de auto sinds N. er is.
pi_159039118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:19 schreef mousemicky het volgende:
Haha precies de reden waarom ik altijd of op de fiets ging of tegenwoordig liever ga lopen. Juist als het regent is het qua parkeren bij school echt enorme ellende, heel irritant. En ik ben inderdaad qua tijd uiteindelijk net zo "snel". 3 kinderen in de stoeltjes zetten, gordels vastmaken of checken dat ze vast zitten, en uiteindelijk dan bij school weer eerst plek zoeken, de hele bups weer uitladen enzo pffrt. En dan ook nog de onhandigheid van A. níet in de doek hebben. Ik heb echt een enorme schurft aan kinderwagens of maxicosi's binnen in school dus ik doe het zelf ook principieel niet. Ik neem hem of in de doek mee of op de arm.
pi_159039423
Het gaat hier zo
Peuter schoenen aan, wil niet die, wil de rooooze. Ik wil niet meteen strijd dus oke de roze. Jas aan, jas uit, andere jas aan. Baby in doek, ik jas aan.
Wil je op de step? Ja. Step uit de garage. Oprit af, 3 meter straat: wheeee wil niet met step! Wil je op de fiets dan? Ja fiets. Nou hup op de fiets. Fietst ze tot de helft van de route: wil niet fietsen wil lopen. Dus dan sjouw ik met dat fietsje terwijl mevrouw op ieder muurtje wil lopen, ieder voorwerp aandachtig moet bekijken. Dat begint schattig...Kijk mama isse poep! Ja BAH afblijven! Kom doorlopen. Ikke NIET doorlopen :'( waarna ze zich midden op straat laat vallen om daar 10 minuten hysterisch te gaan liggen krijsen. Nee top, lekker naar school wandelen.
pi_159039855
Ik ben fan van je peuter Estrys. :D

Ja ja, wacht maar en zo, maar ik vind het zo schattig om te lezen. O+
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:46:05 #132
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159040914
Estrys, is een meerijdplankje een optie? Dat is hier da BOMB. J wil soms niet lopen, niet fietsen niet niks, maar wel altijd op het 'skateboard'. En dan blijft ie ook goed staan ^O^
pi_159041086
Plankje werkt hier ook top ja! Mijn peuter heeft meestal weinig trek in lopen, de luiwammes. Gedragen worden of op het plankje wil hij. Nou plankje it is. Ook handig bij in het gareel houden, hij rent eigenlijk nooit ergens meer heen.
pi_159041176
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sowieso niet voor negen maanden, ook als ze dan al stevig zitten, ivm nog teveel kraakbeen in de ruggegraat en te veel kans op rugschade.
Ik zie dit dus continu hier, maar vind het nergens anders terug op het interwebs. Waar komt dit toch vandaan?
pi_159041303
ah bedankt zeefje en hupje, goede ideeën!

haha estrys ik zie het helemaal voor me dankzij je levendige beschrijving. Het leest heel grappig maar zal ongetwijfeld af en toe heel veel geduld vergen :P.

Ik vind lopen nog iets te ver en pak meestal de auto naar het dorp, maar dat komt omdat mijn conditie nog ver te zoeken is en omdat veel regent hier. Niet echt wandelweer.

Mini heeft iets vandaag, alles zit onder uitgespuugde dikke plakkerige zuur-ruikende melk. Net in bad gedaan en nu weer een poging tot melk binnen houden.
pi_159041365
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:56 schreef ingee het volgende:

[..]

Ik zie dit dus continu hier, maar vind het nergens anders terug op het interwebs. Waar komt dit toch vandaan?
Idd... hier staat het ook niet, is toch wel een redelijk betrouwbare site. https://www.veiligheid.nl(...)ets/baby-op-de-fiets
pi_159041685
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:46 schreef mousemicky het volgende:
Estrys, is een meerijdplankje een optie? Dat is hier da BOMB. J wil soms niet lopen, niet fietsen niet niks, maar wel altijd op het 'skateboard'. En dan blijft ie ook goed staan ^O^
Volgens mij bestaat die niet voor het oude model stokke xplory.

Er is gewoon altijd iets waar we strijd over krijgen. Helaas lijkt dat alleen maar erger geworden door de komst van haar broertje. En tijdens zo'n bui krijst, slaat en schopt ze alsof ze bezeten is. :X

Zaterdag lag ze in haar prinsessenjurk te krijsen op de grond. Ik zeg je bent geen prinses je bent een heks :( Maar goed geen babytopic materiaal ;)
  dinsdag 12 januari 2016 @ 15:25:19 #138
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159041897
Een heks _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat die niet voor het oude model stokke xplory.
Wij hebben een universeel plankje, overgenomen van een vriendin. Past met enige aanpassingen wel op onze Mutsy Evo
pi_159041939
Misschien moet ik een bezemsteel aanschaffen :+
pi_159042628
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:56 schreef ingee het volgende:

[..]

Van de vader van Spees volgens mij, die is arts of fysio :+

Maar even serieus, ik vind het ook niet op internet :? . Wel dat vrijwel alle kinderen met negen maanden zelf kunnen gaan zitten en dat dat de basis is (want in kinderstoel zitten ze nog relatief opgestut).
Kwak
pi_159043216
Wij wandelen en gaan met het OV voor alles. Is het OV natuurlijk ook wel tha bomb in deze stad...Maar, ik vind het ook heerlijk, wandelen. T slaapt heerlijk in de draagdoek, ik krijg frisse lucht, etc. etc.
pi_159043781
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 11:38 schreef silliegirl het volgende:
Hebben baby's een sprongetje ofzo met 10 weken? Hier is alles momenteel huilen.
Fles? Huilen. Bad/douche? Huilen. Schone luier aandoen? Huilen. Slapen? Huilen. Borst? Ook huilen. Genoeg gedronken? Weer huilen. Wegleggen? Huilen. Op schoot? Huilen.

Ik word er een beetje simpel van, eigenlijk. Kind snottert ook nog steeds alles bij elkaar, dat helpt ook niet.
Niet met 10 weken, volgens oei ik groei. Maar rond 8 weken en rond 12 weken.
Misschien voelt hij zich echt niet zo lekker vanwege z'n verkoudheid.
pi_159043938
Hier net met buurvrouw en haar kleine van 1 jaar naar de kinderboerderij geweest die we op loopafstand hebben, dus lekker met kinderwagen. Beetje jammer van die plensbuien... buienradar gaf notabene niets aan. :( Dus lekker nat weer thuisgekomen, wel een regenhoes gebruikt voor de kinderwagen natuurlijk.

Ik deed voorheen alles met de auto, ondanks het wonen in de stad. Nu juist alles lopend en zal straks ook vaker de fiets pakken. Alle winkels zijn op 10-15 minuten loopafstand.

Ik ga vanavond een tricot slen ophalen voor 15 euro. Eens proberen of dat wat is. :) Misschien dat het snel zwaar wordt, maar dat zie ik dan wel weer.
pi_159044211
Mij is altijd bij gebleven dat ze op de fiets mogen wanneer ze stevig zelf kunnen zitten. En dat er geen leeftijd aan vast hangt. Dat het gemiddeld met negen maanden is.

Ik ben weer ziek :( derde keer in een maand. Weer diarree, misselijk, koortsig en hoofdpijn erbij. En A sliep over de hele dag natuurlijk 1,5 uur totaal, ik wil zi graag slapen. Ik ben er zo klaar mee met dat steeds ziek zijn :'(
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:00:49 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159044486
Gek dat er van zelfstandig zitten wordt uitgegaan. Het punt is juist dat het kraakbeen moet uitharden, en rond de 9 maanden is dat voldoende uitgehard om de schokken tijdens het fietsen op te vangen. Sinds ik hoogzwanger op de fiets zat heb ik gemerkt hoeveel dat fietsen eigenlijk hobbelt. :+
pi_159044724
Punt van Kwak was dat daar nergens een bron van te vinden is. Wat niet wil zeggen dat het niet waar is natuurlijk :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:28:04 #147
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159046836
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:09 schreef Estrys het volgende:
Punt van Kwak was dat daar nergens een bron van te vinden is. Wat niet wil zeggen dat het niet waar is natuurlijk :P
Niet in het Nederlands nee. In het Engels zijn er tal van bronnen die fietsen vóór 12 maanden afraden. Niet alleen vanwege de rug maar ook vanwege hersenschade.
http://www.helmets.org/little1s.htm
pi_159047429
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:28 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Niet in het Nederlands nee. In het Engels zijn er tal van bronnen die fietsen vóór 12 maanden afraden. Niet alleen vanwege de rug maar ook vanwege hersenschade.
Deze pagina, echt... :o
Wat is dat toch hier dat een fietsstoeltje als mishandeling gezien wordt en fietsen met draagdoek als helemaal prima?
pi_159047522
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:28 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mijn punt was dat ik het dacht te weten maar geen bron kon vinden ;) had ook in t engels gezocht. Ga deze even lezen.
Kwak
pi_159047550
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:51 schreef ingee het volgende:

[..]

Wat is dat toch hier dat een fietsstoeltje als mishandeling gezien wordt en fietsen met draagdoek als helemaal prima?
Nou ja, ik vind fietsen met een draagdoek ook niet ok ;)

Ik heb het gevoel dat je je heel eg aangesproken voelt en volgens mij is dat niet nodig.

Edit: en over die bron, tsja, mijn kind valt ook regelmatig op zijn hoofd, zal ook niet best zijn, maar je doet er weinig tegen. Ik zou het alleen zélf niet nog extra opzoeken. Maar ik heb makkelijk praten want ik heb niet eens een fiets ;) enneh diezelfde auteurs zouden gaan gillen als ze ons met kinderen zonder helm zagen fietsen :+

[ Bericht 22% gewijzigd door kwakz0r op 12-01-2016 19:01:49 ]
Kwak
pi_159047666
Fietsen blabla...

Sjaak kruipt!!
pi_159047742
Woopwoop! KruipSjaak!

Over twee dagen is niets meer veilig! :+
pi_159047790
Whoohoo kruipsjaak!

(Ik had een lange edit nog trouwens)
Kwak
pi_159048149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Fietsen blabla...

Sjaak kruipt!!
Nohhh O+! Die kat is wss niet meer veilig nu :D.
pi_159048586
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind fietsen met een draagdoek ook niet ok ;)

Ik heb het gevoel dat je je heel eg aangesproken voelt en volgens mij is dat niet nodig.

Edit: en over die bron, tsja, mijn kind valt ook regelmatig op zijn hoofd, zal ook niet best zijn, maar je doet er weinig tegen. Ik zou het alleen zélf niet nog extra opzoeken. Maar ik heb makkelijk praten want ik heb niet eens een fiets ;) enneh diezelfde auteurs zouden gaan gillen als ze ons met kinderen zonder helm zagen fietsen :+

Nee hoor ik voel me niet zo aangesproken. En ik bedoel het ook echt niet als aanval richting jou. Vind het echt zorgelijk dat fietsen met drager hier nu de norm wordt.

Aaanyroads... Ieder z'n ding... Bladiebla

Goo Sjaakster!
pi_159048966
Go Sjaak!! *G*
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:52:49 #157
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159049415
quote:

[..]

Fietsen met draagdoek prima? :? Volgens is elke bron er unaniem over eens dat dat zeer risicovol is. En volgens mij ook wel de mening op Fok. Ik doe het overigens zelf ook, 3 minuten naar de opvang. Want ik haat lopen, laat staan met de fiets aan de hand. :P maar ik zou het men wel afraden, want veilig vind ik het niet. Het is de luiheid die wint.

Anyway, ik geef slechts een bron. Ik zou niet zeggen dat het mishandeling is, waarschijnlijk heeft je kindje er op dat moment ook niet zo heel veel last van. En het hangt er natuurlijk ook vanaf waar he fietst, op keurige eindeloze fietspaden of in de stad.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:53:30 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159049426
Wat goed van sjaak!
pi_159049655
Tja. Ik fiets met Ketel in een fietskar, al sinds hij 11 weken is. Het is de enige manier om hem binnen afzienbare tijd bij de opvang te krijgen.
pi_159050065
Oke oke, we verneuken ons kind allemaal op zelfgekozen wijze. ;)

Dit topic heeft meer kruips nodig! *O* R is fan van kruipsjaak. :) Ik dacht even dat ik haar echt 'Go J...' hoorde zeggen. :)
Wat een prachtig kleed is dat toch MC!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:18:07 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_159050193
quote:

[..]

omdat het echt heel anders is. Een beetje het verschil alsof je zittend op een stang over een drempel wordt geduwd of hangend in een hangmat. Het verschil in effect op je wervels lijkt me evident ;)
disclaimer
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:18:49 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159050219
Sjaak :D woaaaah
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:19:34 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159050248
En dat kleed O+
pi_159050372
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:14 schreef ingee het volgende:
Oke oke, we verneuken ons kind allemaal op zelfgekozen wijze. ;)

Dit topic heeft meer kruips nodig! *O* R is fan van kruipsjaak. :) Ik dacht even dat ik haar echt 'Go J...' hoorde zeggen. :)
Wat een prachtig kleed is dat toch MC!
Haha waarschijnlijk zei ze dat ook. Anders schrijft ze het wel op het raam ;)
Kleed is heel mooi ja! En deze is nog niet onder gekotst *O*
pi_159050392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:19 schreef pinquit het volgende:
En dat kleed O+
Leen Bakker *O*
pi_159050514
Jantina, succes met het uitproberen van de draagdoek.

Estrys, beterschap.

Goed hoor, Sjaak!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:14 schreef ingee het volgende:
Dit topic heeft meer kruips nodig!
J zou zó graag kruipen... Misschien kan hij de komende dagen op de opvang bij anderen kijken hoe het precies moet, thuis eindigt elke poging tot kruipen, zelf gaat zitten of zelf gaan staan in brullen als je hem niet helpt :')
pi_159050552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:27 schreef Hupje het volgende:
Jantina, succes met het uitproberen van de draagdoek.

Estrys, beterschap.

Goed hoor, Sjaak!

[..]

J zou zó graag kruipen... Misschien kan hij de komende dagen op de opvang bij anderen kijken hoe het precies moet, thuis eindigt elke poging tot kruipen, zelf gaat zitten of zelf gaan staan in brullen als je hem niet helpt :')
Ik spreek altijd af met Ingee en haar R. Zij leert Sjaak steeds nieuwe dingen. Iedere keer als we daar geweest zijn, heeft Sjaak een nieuwe feature.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:29:00 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_159050593
En wat goed van sjaak! *O*
disclaimer
pi_159050675
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:28 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik spreek altijd af met Ingee en haar R. Zij leert Sjaak steeds nieuwe dingen. Iedere keer als we daar geweest zijn, heeft Sjaak een nieuwe feature.
:D
pi_159051220
Frits zit in tussen 1 en 2 slaapjes in. Vandaag sliep hij om 12 uur en om 16.30.
Drie keer raden wie er nu kruipend al 'ah' en 'ooh' en 'oeh' roepend de woonkamer onveilig aan het maken is. :')
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:46:02 #172
409579 LuDann
All the way
pi_159051352
Wat goed van Sjaak! *O* Pak die poes! :+

Ik heb vorige week ook een klein stukje gefietst met Wolk in de draagdoek, 5 minuten naar de bushalte. Vanwege een spuugpartij had ik vertraging opgelopen en anders hadden we de bus gemist. Ik zal het niet zo snel opnieuw doen denk ik, want ik vond het nogal eng. Je verwacht natuurlijk nooit dat je een ongeluk krijgt, maar het zal je maar net overkomen... Aan de andere kant kun je lopend ook geschept worden.

Misschien eens nadenken over een fietskar, dat is misschien wel wat.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:46:21 #173
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159051372
Sjaakie.. you go dude! <3

Cho..
Zo herkenbaar..
Hopelijk valt hij snel in slaap.

Hier weer een dag zonder slaapz op het kdv. Toen ze thuis kwam zag ik gewoon aan haar gezichtje dat ze lang gehuild had.
Iets wat ik erg moeilijk vind om te zien, want hier huilt ze -vrijwel- nooit. Dan vraag ik me toch af wat zij nou doen..
En ze kwam terug met een blauwe plek op haar hoofd. Man had niets gezien toen hij daar was (te druk met troosten) en kdv heeft niets gezegd.. grmbl.
morgen maar eens navragen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:47:00 #174
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159051410
Ik fiets liever met een draagdoek dan met de fietskar.
Ik woon in een rustige stad, maar hier zijn we echt niet ingesteld op sleurhutten achter fietsen :@
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:48:40 #175
409579 LuDann
All the way
pi_159051489
Lastig faptist, ik zou daar wel wat van zeggen. Dat dat je opgevallen is en vragen of ze weten hoe dat komt. Ik haalde Wolk vandaag op van het KDV en merk dan dat ze stiller is dan gewoonlijk. Niet zozeer rustiger in gedrag, maar normaal gesproken maakt ze best veel herrie, kletsen enzo. Dat doet ze daar niet (heb ik nagevraagd). Ze is wel kapot als ze thuis komt en slaapt dan al om 17 uur.
pi_159051870
Wat een vervelend gevoel Fap! Sowieso morgen even navragen.
Zou het kunnen zijn dat ze omgekukeld is en daar overstuur van geraakt is?
Frits valt af en toe om en dan moet hij even flink huilen (en heeft daarna een blauwe plek).
pi_159051952
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

omdat het echt heel anders is. Een beetje het verschil alsof je zittend op een stang over een drempel wordt geduwd of hangend in een hangmat. Het verschil in effect op je wervels lijkt me evident ;)
En het verschil bij een ongelukje lijkt mij dan weer evident. ;)
Volgens mij zitten ze ook in stoeltjes trouwens.
pi_159052412
Beetje een gênante vraag dit, maar;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2016 21:11:56 ]
pi_159052458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:11 schreef Myrr het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W Ging na een paar dagen weer weg geloof ik. Alles moest weer even z'n plek vinden heb ik het idee.
pi_159052484
R ging naar de bieb met de GO

SPOILER
SPOILER
pi_159052495
Hier niet Myrr, maar met dat soort vragen kan je je vk ook bellen, totdat je de nacontrole hebt gehad :) is wat laagdrempeliger dan de HA.
pi_159052529
quote:

SPOILER
O ja! Van die dingen van na de bevalling die je daarna spontaan vergeten bent! ;(
pi_159052551
Oooh R! O+
pi_159052558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:12 schreef SaskiaR het volgende:
Hier niet Myrr, maar met dat soort vragen kan je je vk ook bellen, totdat je de nacontrole hebt gehad :) is wat laagdrempeliger dan de HA.
Nacontrole is wel geweest al maar omdat ik nergens last van had verder (dit is pas sinds een paar dagen en beeb is inmiddels 2 weken) is er nergens naar gekeken.

Mocht overigens wel nog gewoon bellen dus dan ga ik dat morgen inderdaad maar doen. :)

Zal ook wel gewoon wegtrekken, maar het is wel vervelend.
pi_159052628
KruipSjaak O+

R.'ie met d'r nosie in de boeken *;
pi_159052641
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:13 schreef ingee het volgende:

[..]

O ja! Van die dingen van na de bevalling die je daarna spontaan vergeten bent! ;(
Nou, bij elke buikkramp lig ik spontaan weer met m'n gedachte in het verlosbed en vraag me af hoe ik dat in godsnaam vol heb gehouden. _O-

Het is dan ook nog vers. En ik zou het zo weer doen. En weer. En weer. En daarna niet meer, dan geef ik de geest gok ik. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2016 21:17:54 ]
pi_159052704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:14 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nacontrole is wel geweest al maar omdat ik nergens last van had verder (dit is pas sinds een paar dagen en beeb is inmiddels 2 weken) is er nergens naar gekeken.

Mocht overigens wel nog gewoon bellen dus dan ga ik dat morgen inderdaad maar doen. :)

Zal ook wel gewoon wegtrekken, maar het is wel vervelend.
Ik zou dan gewoon bellen ja, wie weet is het ook wel een symptoom van blaasontsteking ofzo. Zij weten het vast wel. ):
pi_159052719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:12 schreef ingee het volgende:
R ging naar de bieb met de GO

SPOILER
SPOILER
O+ Roodkapje zoekt haar eigen boek O+
pi_159052765
4 handen op 1 buik... Wat erg dit!
pi_159052973
quote:

SPOILER
heb ik sporadisch nog last van gehad, tot en met elf weken geloof ik.
pi_159053074
He bah ingee. Het gaat maar door he.

Het gaat hier slecht. Hele weekend kapot van de rugpijn. Vandaag de hele dag afgewisseld tussen bed en wc. Zojuist heel erg over moeten geven en daarna moest ik heel hard huilen. Ik wil dit niet, ik wil niet steeds ziek zijn of onderweg :'( morgen ben ik alleen met de kinderen. Van het idee alleen raakte ik in paniek. Man zegt dat hij thuis blijft als ik ziek ben O+ En ik heb A aangestoken die is ook ziekjes. Stomme k** zooi
pi_159053196
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:29 schreef Estrys het volgende:

Het gaat hier slecht. Hele weekend kapot van de rugpijn. Vandaag de hele dag afgewisseld tussen bed en wc. Zojuist heel erg over moeten geven en daarna moest ik heel hard huilen. Ik wil dit niet, ik wil niet steeds ziek zijn of onderweg :'( morgen ben ik alleen met de kinderen. Van het idee alleen raakte ik in paniek. Man zegt dat hij thuis blijft als ik ziek ben O+ En ik heb A aangestoken die is ook ziekjes. Stomme k** zooi
Het houdt niet op, niet vanzelf... ;(

Echt, hoe doe je het? Ik vond vrijdag kotsdag alleen met R al de langste dag ooit. Hoe jij het volhoudt... :*
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:32:57 #193
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159053230
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
4 handen op 1 buik... Wat erg dit!
Ik hoop altijd maar enorm dat ze tot inkeer komen als het kind er eenmaal is. Want anders is dat kind ook kansloos. :{ transgenerationele overdracht enzo.

Wel leuk om 'mijn' verloskamers weer te zien. O+
pi_159053267
quote:

Oh wat erg dit zeg... Ik doe het je ook niet na (behalve het huils, dat heb ik je gister nagedaan). :*
pi_159053439
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik hoop altijd maar enorm dat ze tot inkeer komen als het kind er eenmaal is. Want anders is dat kind ook kansloos. :{ transgenerationele overdracht enzo.

Wel leuk om 'mijn' verloskamers weer te zien. O+
SPOILER
pi_159053972
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:38 schreef ingee het volgende:

[..]

SPOILER
Ik weet waar je dat kan kopen. Voor R.'s eerste verjaardag?
pi_159054470
Estrys :* (En als je je beter voelt morgen misschien toch maar de 'manflu'-kaart spelen voor extra hulp thuis ;) )

Faptist wat naar ;( Ik zou zeker even navragen wat er is gebeurd.

Hier wordt trouwens ook nauwelijks geslapen op het kdv en bij mijn schoonmoeder trouwens ook niet. Gelukkig past mijn moeder tussen die 2 dagen op, kan M even bijkomen (en dan slaapt ze meestal ineens belachelijk veel).

Roodkapje R. Wat een droppie heb je toch Inge O+

4 handen op 1 buik moet ik even terugkijken begrijp ik. Ik heb het in mijn verlof een paar keer gezien. Het enige wat ik toen dacht was 'Als zij kunnen bevallen, dan kan ik het ook!' :')
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:10:46 #199
409579 LuDann
All the way
pi_159054967
Oh, het is een tv programma, 4 handen op 1 buik. Ik zat me echt even af te vragen wat ik miste hier. :')
pi_159055147
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef LuDann het volgende:
Oh, het is een tv programma, 4 handen op 1 buik. Ik zat me echt even af te vragen wat ik miste hier. :')
+1 ik heb geen tv...
pi_159055153
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:46 schreef faptist het volgende:
Sjaakie.. you go dude! <3

Cho..
Zo herkenbaar..
Hopelijk valt hij snel in slaap.

Hier weer een dag zonder slaapz op het kdv. Toen ze thuis kwam zag ik gewoon aan haar gezichtje dat ze lang gehuild had.
Iets wat ik erg moeilijk vind om te zien, want hier huilt ze -vrijwel- nooit. Dan vraag ik me toch af wat zij nou doen..
En ze kwam terug met een blauwe plek op haar hoofd. Man had niets gezien toen hij daar was (te druk met troosten) en kdv heeft niets gezegd.. grmbl.
morgen maar eens navragen.
Ik denk dat je ook wel van een kdv mag verwachten dat zij zeggen dat er iets gebeurd is waar een blauwe plek aan overgehouden kan worden. Dat doen ze bij ons gelukkig ("hij lag op zijn buik en rolde, toen knalde zijn hoofdje hard op de grond. Hij huilde goed maar er kan een bult komen."). De meeste dingen gaan per ongeluk (want kinderen) en ik vind het niet erg, als ze het maar melden. Ik vind dat heel normaal.
pi_159055231
quote:

Ach wat rot :*. Bij mijn oudste heb ik ook zo'n periode gehad waarin ik achter elkaar ziek was. Slaapgebrek, veel afgevallen, kind op kdv dat alle virussen mee naar huis nam. Echt om gek van te worden! Sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159055245
Kruipsjaak!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:43:56 #204
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159056154
quote:

SPOILER
Ik had dat ook en dat heeft echt best lang geduurd. Echt dat ik dacht: het wordt nooit meer normaal :'(
Maar het is weer normaal geworden :P na een maand of 2-3.

Estrys, beterschap :*

Ik zou het ook navragen fap! Best jammer dat ze het niet zelf melden. Misschien zijn ze het vergeten.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159061087
Schattige foto ingee O+. En beterschap voor jullie beide!

Fap zeker even vragen En mss ook meteen vermelden dat je graag hebt dat ze dit soort dingen even melden met wat uitleg in t vervolg? :*

Oh estrys :* wat ontzettend k*t! Klinkt alsof je het ene virus na de andere naar je hoofd geslingerd hebt gekregen lately. Is gewoon heel erg balen.. Beterschap!
  woensdag 13 januari 2016 @ 05:48:49 #206
360012 Shopaholic1984
pi_159061187
Estrys, beterschap!
Ook voor Ingee en R natuurlijk. O+ leuke foto's van R in de bieb!
*O* kruipsjaak (dit keer niet geleerd van R hoor, want die liep alleen maar ;) ) Knapperd!
Fap, ik zou er inderdaad even naar vragen. Misschien vergeten te vertellen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:41:48 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159062008
Oh Estrys ;( wat kan het kut zijn allemaal he, ik hoop dat je snel beter bent, en dat alles wat soepeler gaat!
:* :*
pi_159062081
Estrys ;( heel veel beterschap :*
Erg veel slechter kan t niet meer worden, komende tien jaar niet meer ziek!

Kruipsjaak *O*

Mijn baby heeft super geslapen bij de gastouder in slaapzak dus ik had in mijn pauze ook een slaapzak gekocht. Hij heeft van 22.00-4.00, van 4.15-6.30 en van 6.30-nu geslapen. Inbakeren hoeft dus niet! Moet alleen zijn handje vast houden, maar dat hoeft maar twee minuten ofzo. *O*
pi_159062478
Dank allen voor de beterschaps wensen. Het gaat wel. Je weet toch dat mama's nooit ziek zijn ;)

Jeuj G *O* fijn dat hij het goed doet bij de GO Cassandra. Een hele zorg minder. Gaat het met werken? Beetje in te komen weer?

Ik heb al vaker geschreven over onze GO maar ze blijft O+

Ze maken altijd zelf cadeaus voor de verjaardag van de kindjes. Kiek nou wat J gisteren kreeg: O+ O+

SPOILER
pi_159062677
Ah, gelukkig wordt het weer normaal. Een paar maanden kan ik wel even uitzitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:23 schreef Estrys het volgende:
Dank allen voor de beterschaps wensen. Het gaat wel. Je weet toch dat mama's nooit ziek zijn ;)

Jeuj G *O* fijn dat hij het goed doet bij de GO Cassandra. Een hele zorg minder. Gaat het met werken? Beetje in te komen weer?

Ik heb al vaker geschreven over onze GO maar ze blijft O+

Ze maken altijd zelf cadeaus voor de verjaardag van de kindjes. Kiek nou wat J gisteren kreeg: O+ O+

SPOILER
Wat tof! Zelfgemaakte cadeaus. O+ Waardering +oneindig.

Beterschap Estrys :*

Ja, mijn beeb is steeds langer wakker na een voeding en ook iets huileriger aan het worden 's middags. Heb m'n memmenpakket ook uitgebreid naar twee borsten, maar hij valt niet meer in slaap van het drinken, beetje jammer. Naja, om zich heen kijken is ook leuk, we hebben wel wat meer interactie nu en iets minder tijd om te huishouden. :W Moeten maar leren meteen onze zooi op te ruimen i.p.v. in de ochtend en middag er doorheen knallen zodat we in de avond weer lui kunnen doen en overal snackpapier, pennen en glazen kunnen laten slingeren (want die ruimen we morgen wel weer op, avond is voor samen zijn en series kijken/spelletjes spelen). T'iswat, moeder zijn. Vind het heerlijk.

Waar hebben jullie naar gekeken bij het uitkiezen van een KDV of GO? Waar moet ik op letten? Is nog 8 maanden weg dat 'ie erheen moet maar dat is ook zo voorbij.
pi_159062734
Wat een super cadeau! Heel mooi

Werk gaat goed, maandag alles op een rijtje gezet, paar stomme fouten ontdekt :( dinsdag kwam mijn vervanger de overdracht doen, maar ik had alles al genoteerd hoe af te handelen, de dingen waar ik niet uit kwam wist ze zelf ook niet :( wat ze had gedaan.
Maar ik vind het heerlijk om weer te werken O+ En woensdag en vrijdag ben ik vrij, dus de tijd vliegt om. Kolfen gaat ook goed tot nu toe, ik kolf net iets meer als wat hij drinkt. Dus wat dat betreft ben ik eindelijk een happy mom op een roze wolk qua ontwikkeling en ritme, en mijn baby is helemaal geweldig O+
pi_159062820
Vooral hoe de sfeer, wil je heel kleinschalig (go of klein kdv) of wat grootschaliger en of je een verticale of horizontale groep wilt (op het kdv dan).
Voor allebei valt iets te zeggen.
Horizontaal leren ze weer meer van elkaar, zitten ze allemaal in ongeveer dezelfde fase.
Verticaal leren ze van oudere kinderen en met andere leeftijden om te gaan.

Wij hebben heel bewust gekozen voor een verticaal kdv omdat we nogal veel neefjes en nichtjes hebben in verschillende leeftijden (van 1 tot 8 jaar). Dus we willen graag dat onze jongens met verschillende leeftijden om kunnen gaan en leren met drukte om te gaan.
Maar dat heeft ook z'n nadelen, zo is m'n oudste van bijna 3, de oudste van de groep en zijn de meeste kinderen daar tussen de 1 en 1,5 jaar.
pi_159064153
Dat was echt heel veel kots. Op mn rug. In de draagdoek. Heel veel kots.
pi_159064177
Steeds als ik dacht: nu is het over, dan kwam er weer zo'n warme golf.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:21:27 #215
409579 LuDann
All the way
pi_159064243
Gadver Spring. :D :')
pi_159064302
Ik ben uiteindelijk op m'n gevoel afgegaan Myrr. Wij zijn bij een paar KDV's wezen kijken maar ik voelde me daar niet goed bij, om zo'n klein mensje daar achter te laten. Toen met een GO gaan praten en dat voelde gelijk goed. Alle KDV's waren gelijkwaardig overigens (bij ons dan, klein durrep) dus als het wel een KDV zou zijn geworden dan hadden we die keuze ook op gevoel/sfeer gemaakt.

Ik ben zo benieuwd hoe minder werken straks bevalt. Eerst nog besluiten of ik 3 of 4 dagen ga werken :').
pi_159065065
Spring, bahbah! ;(

Was je thuis? Of loop je nou nog ergens ongemakkelijk op te drogen?

R doet nog een rondje koorts, diarree en kots. O en hoest en snot. Vanmiddag naar de dokter voor de zekerheid, het mag wel eens klaar zijn nu.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:59:41 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159065090
Is ze ziek Spring?
pi_159065431
Hee, MC, zag je dat? Sjaak kruipt! *O*

Beterschap voor R. ingee. Klinkt alsof het inderdaad wel een keer afgelopen mag zijn. :(

Spring :o Hopelijk was je gewoon thuis aan het oefenen. :X

Wie heeft mijn muizenhapjesdochter ingeruild voor deze bootwerker? :D Ze eet al 3 dagen op rij twee hele boterhammen en een heel (kinder)bord warm eten. :o Boerenomelet volgestouwd met groente was een groot succes gisteren. ^O^
pi_159065491
Oja hier bewust de keuze gemaakt voor een GO ivm mijn baan in het onderwijs. Flexibeler dan een kdv voor een schappelijkere prijs. :) Gevoel is trouwens wel heel belangrijk, wij moesten 3 weken voor N. zou beginnen op zoek naar een andere GO en dat is achteraf zo goed geweest! We voelden ons zoveel beter bij onze huidige GO dan bij degene die we in de eerste instantie gekozen hadden. Ik zou zeggen, bezoek gewoon een paar GO's en kdv's en kies wat goed voor je voelt. ^O^
pi_159065706
Kots-boks spring! Al leek ie wel opgelucht nadat de bank, vloer, ik en hijzelf onder gesproeid waren. (Ik vroeg me al af waarom ie niet wilde drinken...) ;(

Verder echt een topdag!

SPOILER
pi_159065922
Succes bij de dokter ingee. Hoop dat ze weten wat het is, en R misschien iets kunnen geven om weer wat op te knappen...

Fijn dat het werken ondanks wat opstartprobleempjes bevalt Cassandra! Geniet van je roze wolk, heerlijk!
pi_159065964
Terug je bed in Sara! Dekens over je hoofd en doen alsof de wereld (met uitzondering van kind uiteraard )niet bestaat.
pi_159066074
Oh sara echt een baaldag idd.. Ik kan het me helemaal voorstellen, ik kan zelf ook gruwelijk gefrustreerd raken van zulke dingen :*.

Ingee wat sneu, beterschap voor R! Hopelijk kan de HA iets betekenen..
pi_159067133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een super cadeau! Heel mooi

Werk gaat goed, maandag alles op een rijtje gezet, paar stomme fouten ontdekt :( dinsdag kwam mijn vervanger de overdracht doen, maar ik had alles al genoteerd hoe af te handelen, de dingen waar ik niet uit kwam wist ze zelf ook niet :( wat ze had gedaan.
Maar ik vind het heerlijk om weer te werken O+ En woensdag en vrijdag ben ik vrij, dus de tijd vliegt om. Kolfen gaat ook goed tot nu toe, ik kolf net iets meer als wat hij drinkt. Dus wat dat betreft ben ik eindelijk een happy mom op een roze wolk qua ontwikkeling en ritme, en mijn baby is helemaal geweldig O+
Wat fijn dat het zo goed gaat, Cassandra! Had je dat 3 weken geleden gedacht?
pi_159067186
oh bah sara, dat klinkt niet fijn inderdaad. Sterkte!

Hier vannacht eindelijk weer een nacht met meer dan 2 uur slaap achter elkaar. Voedingen om 10, om 2 (jammer dat ik pas om 12 ging slapen), om 5 en om 8.30. Best okay!
pi_159067351
Verder zijn wij begonnen overdag meer consequent te zijn met slaapjes. Nu proberen we hem na 90 minuten wakker weer in bed te leggen, of als hij extreem druk begint te worden. Hoewel hij vecht tegen het slapen en dat niet zo leuk is, slaapt hij als hij slaapt toch 45 minuten meestal. Zo fijn!
pi_159068554
Wij zijn na 5 jaar kdv overgestapt op een gastouder. Onze GO is de overbuurvrouw van mijn schoonvader, daar kennen we haar ook van.

Het was goedkoper maar de hoofdreden was onze zoon die naar de buitenschoolse opvang moest en daar zo ongelukkig vandaan kwam iedere keer. Hij vond het zo druk. Iedere keer als ik hem kwam halen moest hij onderweg naar huis huilen. Nu zitten ze bij een gastouder en zijn er helemaal geen kinderen van zijn leeftijd, alleen kleintjes. Maar hij fleurt er helemaal op. Hij kan ook heel goed alleen spelen. En de middelste gaat ook graag, hoewel zij het ook prima deed op het kdv.

Onze GO is antroposofisch ingesteld. Wij zijn niet zo, maar ik zou soms willen dat ik meer zo was ;-) De kinderen leren er heel veel in ieder geval. (groente verbouwen bijvoorbeeld :P )
pi_159069440
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:16 schreef -Spring het volgende:
Dat was echt heel veel kots. Op mn rug. In de draagdoek. Heel veel kots.
:X :o ;( _O-
Ieuw!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159069610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat fijn dat het zo goed gaat, Cassandra! Had je dat 3 weken geleden gedacht?
nee echt niet!

Sara :* ik zou inderdaad ook onder de wol kruipen met kind, rest van de wereld doet er niet toe.

G gaat naar een go op dinsdag en donderdag, maandag gaat hij naar het kdv. Om het verschil te ervaren en om iets achter de hand te hebben als de go ziek is. Beiden zitten op honderd meter loop afstand.

Ik ben vandaag wezen shoppen met een meisje van mijn zwangerschapscursus. Klikt het hartstikke goed mee, haar zoontje is twee weken jonger dan Guido. Echt leuk, hopelijk worden die vriendjes later.
En goed geslaagd, ik heb voornamelijk jumpsuits maar nu G wat breder en groter wordt past hij ook losse broekjes en truitjes. Dus ik ben losgegaan in maat 68 en van Zara zelfs 74 :')
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:20:52 #231
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159070351
Ik heb bijgelezen, maar ben te moe om te reageren.
Mn longontsteking en oorontsteking is een bitzj en komt weer terug, zo te voelen.

<3 voor iedereen die het nodig heeft..
pi_159070632
Ieuw Spring!

Fap beterschap :*
Sara: ik ben ook voor team 'deken over je hoofd'. Het is wel de 13e vandaag he :P Edit: wel een :* natuurljk want het klinkt als een enorme piepdag.

Bootwerker N van Selvaria! Ik kan me er nog niks bij voorstellen hier haha.

Cassandra fijn dat het zo goed gaat en het werken weer bevalt!

Jagar een goede nacht, heerlijk!

Hier weer een mini die de halve nacht heeft liggen hoesten, arm ding ;( Ze blijft er wel vrolijk onder en sliep tijdens het hoesten door (kheb tig keer gekeken want ik sliep niet natuurlijk...) Nu bikkelen op het werk, want het is idioot druk. Ik ben blij dat ik even kan ontspannen tijdens het kolven :D
pi_159070758
Sterkte fap en Sara :*

Ieuw Spring :{

Hier heeft N. ook fink aan een broodkorst zitten sabbelen, er ging zelfs wat naar binnen. Ik vond het wel eng, straks stikt ze nog ofzo.... We moeten nu echt wat actiever eten gaan aanbieden, want ze vindt het echt leuk. Maar ik moet er nog wel aan denken, 'oja, ik moet een stukje broccoli los koken' enzo.

Hier net rompers in 74-80 gekocht, 68 is nu echt te klein. Madam weegt volgens onze eigen weegschaal over de 9 kilo....

Ze probeert trouwens zelf te gaan zitten :o Liggend op haar rug tilt ze haar hele hoofd en schouders van de grond af.... kan ik zelf maar net joh :{w
pi_159071228
R updeet: ook aan de antibiotica.

Oprah stem opzet: 'En jij krijgt een griepje, en jij krijgt een griepje, iedereen krijgt een griepje!' *O*
pi_159071352
Oh Spring, dat is echt heel :X !

R. met antibiotica :*

Fap die weer ziek wordt :*

Saskia met kind van 9!! kilo! Wow!

Kazy, wat een prutnacht. :*

Sara met een prutdag :*

Wij doen het rustig aan vandaag. Sjaak wil niet in zijn eigen bedje en slaapt dus op mij. Eigenlijk wel lekker, want ik heb al heel veel gedaan en kan zo lekker ontspannen op bed.
pi_159071367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:02 schreef ingee het volgende:

Oprah stem opzet: 'En jij krijgt een griepje, en jij krijgt een griepje, iedereen krijgt een griepje!' *O*
_O-
pi_159071439
Holymoly 9 kilo! R zit rond de 8 en een beetje?
pi_159071689
Doen jullie die ziektes even bij je houden dankjewel :P.

Even bij het UWV gecheckt en ik moet 17 maart weer aan de slag ipv 28 maart doordat ik te vroeg bevallen ben. Enerzijds mwuh, anderzijds heb ik dan wel 16 weken met de kleine gehad ipv 12 :s). En te horen gekregen dat ik extra opslag heb gekregen en een hele mooie bonus, dus ik ben wel blij met m'n werk *O* :+.
pi_159071872
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:12 schreef ingee het volgende:
Holymoly 9 kilo! R zit rond de 8 en een beetje?
Ja joh, ik blijf dr maar melk ingieten ;) En ze is pas 5 mnd en een week...

Denk wel dat een lichter kind zich wat sneller kan voortbewegen, dus daarom is R. natuurlijk zo'n snellie!
pi_159072616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:25 schreef hetzusjevan het volgende:
Doen jullie die ziektes even bij je houden dankjewel :P.

Even bij het UWV gecheckt en ik moet 17 maart weer aan de slag ipv 28 maart doordat ik te vroeg bevallen ben. Enerzijds mwuh, anderzijds heb ik dan wel 16 weken met de kleine gehad ipv 12 :s). En te horen gekregen dat ik extra opslag heb gekregen en een hele mooie bonus, dus ik ben wel blij met m'n werk *O* :+.
Eerder beginnen? Ze gaan toch uit van je UD als je te vroeg bevalt? Als je te laat bevalt van de geboortedatum.

Wat tof van opslag en bonus, en dat tijdens je verlof!
pi_159072674
Oi Spring :X Ik kreeg vannacht een golf melk in m'n gezicht (don't ask) en dat vond ik al smerig.

Beterschap allemaal!
pi_159072760
Dubbel
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:24:39 #243
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159073067
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:06 schreef Mineola het volgende:

[..]

Eerder beginnen? Ze gaan toch uit van je UD als je te vroeg bevalt? Als je te laat bevalt van de geboortedatum.

Wat tof van opslag en bonus, en dat tijdens je verlof!
Als je gepland had 4 weken voor UD met verlof te gaan, en je bevalt 6 weken van te voren (zoals bij mij het geval was), gaat je verlof vervroegd in, met een max van 6 weken vantevoren. It sucks :(
pi_159073121
Ah duidelijk! Ik was net met verlof, dat was dus de reden dat het bij mij wel UD bleef.
pi_159073160
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:24 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Als je gepland had 4 weken voor UD met verlof te gaan, en je bevalt 6 weken van te voren (zoals bij mij het geval was), gaat je verlof vervroegd in, met een max van 6 weken vantevoren. It sucks :(
Krijg je wel je 16 weken dan?
Altijd overtijd gaan! Krijg je extra. *O*
pi_159073311
Deze wilde ik nog delen:
Voetpianiste / dirigent R
SPOILER
pi_159073333
Bwuh beterschap aan alle zieken! ;(

Ik hou wijselijk mijn mond over onze gezondheid ivm Fok-wet ;)

KruipSjaak, wat goed! *G*

En bootwerker N. van Selvaria :Y) misschien moeten wij ook maar eens meer dan 1 boterham aan gaan bieden 's middags, want die gaat er hier ook goed in!

Verder weet ik het even niet meer, want 'druk-druk-druk' is momenteel de understatement van het jaar hier... :{w
Deels wel leuk-druk (flink rekenwerk mbt mogelijk nieuw huis), en deels werk-druk (mega-klus volgende week die ik al 3mnd aan het voorbereiden ben) en uiteindelijk komt het allemaal vast goed ;) maar energie is even ver te zoeken nu.
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:52:42 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159073665
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:30 schreef ingee het volgende:

[..]

Krijg je wel je 16 weken dan?
Ik kreeg precies 16 weken, volgens mij krijg je altijd tot en met 10 weken na UD, dus als je kindje echt heel veel te vroeg geboren wordt heb je iets langer (maar ik hoop eigenlijk dat dat niet al te vaak het geval is, want >6 weken te vroeg is :'( )
pi_159074090
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik kreeg precies 16 weken, volgens mij krijg je altijd tot en met 10 weken na UD, dus als je kindje echt heel veel te vroeg geboren wordt heb je iets langer (maar ik hoop eigenlijk dat dat niet al te vaak het geval is, want >6 weken te vroeg is :'( )
En als je kindje dan weer lang in het ziekenhuis ligt, krijg je extra verlof sinds ergens vorig jaar. Maar dan moet je kindje langer dan 3 weken ofzo of tot na je UD of zoiets. Ik weet het niet precies meer. Wij voldeden met 19 dagen ziekenhuis net niet aan die regel, anders had ik 19 dagen extra verlof gekregen. Zoiets

Hier heb je echt bijna niets aan, aan deze info :')
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:17:05 #250
360012 Shopaholic1984
pi_159076143
Ik heb extra verlof gehad. 2 maanden te vroeg bevallen :'(Omdat N een week na de uitgerekende datum pas naar huis kwam, kreeg ik langer. Eerst zou mijn verlof lopen tot 18 juli of zoiets. Omdat ik te vroeg beviel, zou ik eerst op 8 juli weer moeten beginnen. Uiteindelijk verlengd verlof gehad tot 28 juli.
Maar inderdaad. Het moet maar niet te vaak voorkomen!!!
pi_159076399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:30 schreef ingee het volgende:
Nou, ik vond er niks aan! ;)
pi_159076419
Goed om te lezen dat ze die regels nu eindelijk aanpassen! (en dan mag het nog wel iets soepeler van mij)

Toen L bijna 2 maanden te vroeg werd geboren mocht ik gewoon na 16 weken weer gaan werken, ongeacht hoeveel weken ze op de NICU had gelegen. (lang leve onbetaald verlof wat niet geweigerd mag worden, maar dat is wel zonde van het geld)
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:28:44 #253
348178 NotTheSame
pi_159076681
Mijn allerlaatste dag in het Babytopic, voor altijd, dus ik MOET hier nog even gepost hebben ;)!

Mijn baby ligt al in bed maar vannacht haal ik een dreumes uit bed.

Een dreumes die zich al weken geen baby meer voelde. Die kruipt, staat, overal langs af loopt en aan één hand kan lopen *O*.
Een dreumes die weigert door te slapen om welke reden dan ook, z'n oren vaak in z'n broekzak heeft zitten en de woorden 'nee' en 'auw' ziet als iets grappigs }:|.
Maar ook een dreumes die lekker kan knuffelen, 'mamamama' en 'papa' kan zeggen en je 's morgens al ouwehoerend wakker maakt O+.

Dames, ik heb misschien weinig gepost hier (want ik viel in een niemandsland qua leeftijdgenootjes), maar ik las en leefde trouw mee met jullie!
Het ga jullie goed en tot snel in het dreumestopic :W :* !
pi_159076839
Gefeliciteerd NTS!!!!
pi_159077226
Gefeliciteerd NotTheSame! Een fijne verjaardag!
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:42:44 #256
360012 Shopaholic1984
pi_159077271
Alvast gefeliciteerd NTS *O*
pi_159077286
quote:

_O- Echt jouw humor, geweldig O+

Beterschap voor R! (En voor jou ook nog?)

quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef NotTheSame het volgende:
Mijn allerlaatste dag in het Babytopic, voor altijd, dus ik MOET hier nog even gepost hebben ;)!

Een dreumes die zich al weken geen baby meer voelde. Die kruipt, staat, overal langs af loopt en aan één hand kan lopen *O*.
Een dreumes die weigert door te slapen om welke reden dan ook, z'n oren vaak in z'n broekzak heeft zitten en de woorden 'nee' en 'auw' ziet als iets grappigs }:|.
Maar ook een dreumes die lekker kan knuffelen, 'mamamama' en 'papa' kan zeggen en je 's morgens al ouwehoerend wakker maakt O+.

Dames, ik heb misschien weinig gepost hier (want ik viel in een niemandsland qua leeftijdgenootjes), maar ik las en leefde trouw mee met jullie!
O+ (behalve voor de niet doorslaaps natuurlijk). Alvast gefeliciteerd!! En tot over een half jaar :P

En bijzonder hoe we hier inderdaad wat "gaten" hebben in de geboortes van baby's. De zomer was wel een babyboom ineens, maar daarvoor zaten echt wat gaten.
pi_159078179
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef NotTheSame het volgende:

Feestjestijd! *O*
Veel plezier met je dreumes! We volgen straks bij bosjes.
pi_159078235
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef kazy het volgende:

En bijzonder hoe we hier inderdaad wat "gaten" hebben in de geboortes van baby's. De zomer was wel een babyboom ineens, maar daarvoor zaten echt wat gaten.
Ik kan me anders ook nog wel een dag zo half maart herinneren... ;)
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:07:35 #260
360012 Shopaholic1984
pi_159078290
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef ingee het volgende:

[..]

De 17e geloof ik ;)
pi_159078425
Alvast gefeliciteerd NTS! *O*
pi_159078982
O wacht NTS, not so fast!
Krijgen we geen memorylane van je? ;)
Had je weeën nu vorig jaar?
pi_159079104
NTS alvast gefeliciteerd! *G* Leuke dag gewenst morgen!
Nog leuke/bijzondere plannen om het te vieren??
pi_159079827
NTS, gefeliciteerd alvast! *O* *O* *O*

Ik heb net treintickets geboekt, over 3 weken gaan de kleine man en ik met z'n tweetjes naar NL. Spannend, 5 uur in de trein en alles meeslepen! :o
pi_159081634
Verder hebben wij vandaag een pasfoto laten maken van de kleine, morgen paspoort aanvragen. Kijk nu eens:

woensdag 13 januari 2016 @ 21:27:04 #266
348178 NotTheSame
pi_159082058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef ingee het volgende:
O wacht NTS, not so fast!
Krijgen we geen memorylane van je? ;)
Had je weeën nu vorig jaar?
Hahaha nope, ik had nog geen weeën op dit tijdstip. Ik heb toen de hele dag gepoetst zodat ik op dinsdag alleen nog maar hoefde te stofzuigen en dweilen, aangezien ik voor de 15e de keizersnede had gepland.
Maar dat liep toen even heeulll anders! Ik stond 's woensdags om 9.30uur pas naast m'n bed na wederom een voorwerknacht maar dit keer met roze/rood bij het afvegen. Toen het ziekenhuis gebeld, mochten langskomen. Bij poli kreeg ik de eerste (niet noemenswaardig) weeën, rond 13.30uur werden de vliezen gebroken en om 18.46uur is hij toen geboren.

Iedereen bedankt voor de felicitaties!
pi_159083013
Wat een leuke foto jager! Mogen ze in Duitsland wel lachend op paspoortfoto's of is dit een extra?

NTS, alvast van harte gefeliciteerd met je bijna-niet-meer-baby! Gaan jullie nog wat speciaals doen morgen?

O is bijna 5 maanden, maar gisteren gewoon al een discussie gehad over de verjaardag :') Hij is van 16 augustus, ik van de 14e en man van de 21e, dus we vieren alle verjaardagen ineens op een weekenddag tussen onze verjaardagen, gaat oma de 18e op vakantie, dus die is er dat weekend niet. Die ging er vanuit dat we het de 16e zouden vieren want dan is hij echt jarig :') Gelukkig is de 16e een dinsdag dus haar oppasdag, kan ze m de hele dag verwennen!
pi_159085473
NTS O+ morgen alweer een dreumes!! Alvast gefeliciteerd! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159086029
NTS, in het begin las ik inderdaad vaker van je en was het allemaal niet makkelijk met je baby. Ik hoop dat de dreumes-fase meer rust brengt (:') , weet ik ook wel, maar toch).
Gefeliciteerd!
  woensdag 13 januari 2016 @ 23:25:20 #270
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159087435
quote:

NTS
[edit] toch een memory lane.
Een hele fijne verjaardag morgen en geniet van je lieve dreumes. Tot over een 'maandje of 3!

Flying fish,
Lijkt me toch niet leuk voor oma. De eerste verjaardag missen. Ik zou wel verdrietig zijn als m'n ouders er niet zouden zijn. Gek he.
Binnenkort maar eens over hebben met ze ;)
Valt namelijk net in een paasweekeinde.
pi_159090585
Gefeliciteerd NTS!

Hier knapt W. op van zijn verkoudheid en hij slaapt weer beter. Hij lag gisteren om 22:30 in zijn bedje en hij heeft tot nu geslapen *O* .
  donderdag 14 januari 2016 @ 06:21:58 #272
360012 Shopaholic1984
pi_159090703
Verjaardag zijn we ook al aan het bedenken. Aangezien neefje 2 dagen later geboren is. En ouders van schoonzus hebben een café, kunnen vaak alleen op zondag. Nu kunnen ze het weekend dat neefje jarig is helemaal niet ivm evenement in hun café en schoonzus hoeft geen rekening met ze te houden, hebben ze gezegd. Niet leuk voor haar, want ze wil ze er wel graag bij hebben.
Ik weet ook niet of onze schoonvader en vrouw er dan zijn. Die wonen nu voor 2 jaar in Egypte voor zijn werk.
Nu viert ze het waarschijnlijk op neefjes verjaardag zelf (als haar ouders geen ander weekend kunnen) zonder haar ouders en doen wij het een dag later. Onze dag staat nu vast.
pi_159090852
NTS, gefeliciteerd met je dreumes! *G*
pi_159091062
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 05:21 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd NTS!

Hier knapt W. op van zijn verkoudheid en hij slaapt weer beter. Hij lag gisteren om 22:30 in zijn bedje en hij heeft tot nu geslapen *O* .
Oh men dat wil ik ook! Nice!

NTS gefeliciteerd! *O*
pi_159091218
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 23:25 schreef faptist het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

NTS
[edit] toch een memory lane.
Een hele fijne verjaardag morgen en geniet van je lieve dreumes. Tot over een 'maandje of 3!

Flying fish,
Lijkt me toch niet leuk voor oma. De eerste verjaardag missen. Ik zou wel verdrietig zijn als m'n ouders er niet zouden zijn. Gek he.
Binnenkort maar eens over hebben met ze ;)
Valt namelijk net in een paasweekeinde.
Tja, ze had het ook zelf kunnen bedenken of iig even kunnen informeren, we plannen dit al jaren zo (oke, afgelopen jaar niet maar toen zaten we met een net geboren baby). Maar het zou me niets verbazen als ze haar vakantie toch verschuift. Ze is overigens gepensioneerd, dus ze kan in principe het hele jaar weg :') Maar goed, O krijgt er dit jaar toch nog niet zoveel van mee, dus ik denk dat het gemis voor haar groter is dan voor hem (of ons).

Malteser, hoe is het met Twix?
pi_159091526
Och Jagar, wat een dropje! Babypasfoto's zijn toch het meest awesome ooit, beter nog dan filmpjes met kittens O+ En een trip NL gepland, stoer hoor! Vast spannend voor het eerst samen.

NTS gefeliciteerd! Piranha klinkt als een echte dreumes. Fijne dag vandaag!

Hoe is het met alle zieken? (Zo, hiermee heb ik het halve topic gecoverd :P) Hopelijk heeft Oprah geen nieuwe slachtoffers gemaakt :D

En ik las over verjaardagsperikelen, hier nog ver weg gelukkig.
  donderdag 14 januari 2016 @ 08:51:10 #277
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159091559
Gefeliciteerd NTS!

En Jagar, wat een geweldige foto. O+ En tof dat je met de trein naar NLD gaat!

Verjaardag hier over 6 maanden en 1 week. ( :X ! ). Hoop op lekker weer, dan wordt het een 'we liggen op het strand/bij een strandtent, kom maar als je zin hebt' verjaardag. Ik haat kringgesprek verjaardagen.
pi_159091658
Haha Oprah-slachtoffers O+

Mijn moeder zei van de week: "oh ik ga een midweek weg in maart met mijn broer, naar Center Parks, we hebben gister geboekt"
Euhm... welke week van maart?
"Die van de 14e"
Je bedoelt de week van Sjaaks verjaardag?
*loopt rood aan*
"Oh nee! Nou, dan kom ik halverwege de week terug! Sjaak gaat voor" O+

Ze baalt er ook echt van dat ze er zelf niet aan dacht. Maar ik kan haar er weer even mee plagen ^O^
pi_159091692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:33 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja joh, ik blijf dr maar melk ingieten ;) En ze is pas 5 mnd en een week...

Denk wel dat een lichter kind zich wat sneller kan voortbewegen, dus daarom is R. natuurlijk zo'n snellie!
:o Onze obesiBeer is al een kleine speklap, maar ik denk dat jouwnes topt O+ Wat heerlijk zo'n bollie!

Ik zag dat jij al brood geeft om te sabbelen. Wij proberen nu om echt met vaste voeding te beginnen aangezien Beertje momenteel overdag 5 flessen drinkt (van 200 cc) en dan in de nacht ook nog weer komt voor zo'n fles. Ze krijgt dus teveel maar als ik ergens wat minder in doe flipt ze nogal :Y)
Wat voor brood geef je? Geef je dan de korst om te sabbelen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_159091887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 09:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

:o Onze obesiBeer is al een kleine speklap, maar ik denk dat jouwnes topt O+ Wat heerlijk zo'n bollie!

Ik zag dat jij al brood geeft om te sabbelen. Wij proberen nu om echt met vaste voeding te beginnen aangezien Beertje momenteel overdag 5 flessen drinkt (van 200 cc) en dan in de nacht ook nog weer komt voor zo'n fles. Ze krijgt dus teveel maar als ik ergens wat minder in doe flipt ze nogal :Y)
Wat voor brood geef je? Geef je dan de korst om te sabbelen?
Haha ja! Ik geef bv, dus ik geef als ik denk dat ze honger heeft. Ze drinkt nu nog maar heel kort (5-10 min per keer) en dan meestal zo'n 7x per dag en 's nachts nog 2 x.
De hapjes zijn echt miniem hoor; gister heb ik haar een korstje spelt-desembrood gegeven, dat leek me wel lekker. Vond zij ook wel :) Ze sabbelde er aan en kreeg ook wel wat binnen. Gisteravond een stukje broccoli en een stukje pastinaak geprobeerd; daar trok ze een vieze kop bij een gooide het op de grond :)
Zelf dingen van een lepeltje likken vindt ze ook leuk, dus soep gaat altijd wel, maar dan dopen we het lepeltje erin en kan ze het aflikken. Het is niet zo dat ze de lepel al netjes in haar mond krijgt.
pi_159091991
Gefeliciteerd NTS! *G*
pi_159092063
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 09:33 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd NTS! *G*
Dit!! *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_159092192
Wow nts, een dreumes :o van harte!

Jagar wat lijkt hij al groot joh, op die foto :D leuke foto O+

Estrys, al wat beter vandaag?
pi_159092239
Haha doe eens niet Oprah! o|O Beterschap. :*

Jullie lekkere bollies. :o O+ N. is zo gemiddeld als maar kan en ik vind haar al zwaar worden als ik haar op de arm heb. Over 4 weken weer naar het CB, ik denk dat ze bij 9 maanden zo'n 8 kilo zal zijn.

Vannacht weer een nachtvoeding, er is echt geen peil op te trekken, soms slaapt ze door, soms wordt ze heel verdrietig wakker en moet ze echt even drinken. Ach, zolang ze weer makkelijk gaat slapen vind ik het allemaal prima.

N. begon ook met sabbelen op een broodkorst en met muizenhapjes nemen van fruit / groente. Nu met 8 maanden gaan er bijna twee hele boterhammen (een in de ochtend, een in de middag) in en Heel Veel Avondeten. Het duurde eventjes, maar geduld is een schone zaak en ze eet nu echt heel erg goed. Ik merk nu ook dat ze veel minder melk drinkt. We geven de fles op verzoek, ze drinkt nu meestal 6x 90-120 cc over de dag. Bij de gastouder tikt ze wel 2 flessen van 180 weg, maar bij ons weigert ze dat echt. :')
pi_159092287
Nts, gefeliciteerd met piranha! Jouw bevalling maakte heel veel indruk op me vorig jaar, toen werd alles een beetje echter voor me ofzo.
Een heel fijne dag gewenst!
pi_159092665
Gefeliciteerd NTS! *O*

Boh, wat een pokkenweer vandaag. Lekker natgeregend terwijl ik Ketel naar de GO bracht. Gelukkig zat hij zelf droog in zijn fietskar, hij viel zelfs lekker in slaap! O+

Volgens de GO krijgt hij ook een boventandje. Ik voel/zie zelf nog niks...
pi_159092748
Echt zeikweer ;( ik wilde nog wel de stad in vandaag. Misschien dan maar vanavond zonder kind gaan
pi_159092804
Hier schijnt de zon en hadden we gister pokkeweer.

Mijn ouders zijn er ook niet op T's eerste verjaardag, ze zijn dan op een vakantie die ze al gepland hadden voor vorig jaar, maar toen kwam mijn zwangerschap ertussen. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo erg, in ieder geval nu niet. Het is nog zo'n eind weg...

Hier een kutnacht. T sliep goed tot 2 uur, maar tot die tijd kon ik niet slapen. Nadat ik eindelijk in slaap gevallen ben kwam meneer elk uur. Jippie!

En ik zou een cursus met T gaan doen, die morgen begint. Nu blijkt dat ze een fout gemaakt hebben in de administartie en ik geen plek heb, maar op de wachtlijst sta. Ik had me er zo op verheugd, ik moet echt dringend mensen leren kennen hier, dus ik baal flink...
pi_159093745
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef ingee het volgende:

[..]

Oja, het kwartet! Dat weet ik nog wel (hoewel ik toen nog lurkte geloof ik :P )

Jagar die foto O+ Wij hebben echt zo'n mugshot van M haha. (En uiteindelijk gingen we toch niet naar het buitenland, het arme kind zit nu dus opgescheept met die foto.) Tof dat je naar NL komt, lijkt me wel spannend zo'n reis met z'n 2en.

NTS nu echt gefeliciteerd!

Beterschaps voor iedereen :*

Ik zit hier te knikkebollen. Kon eerst niet slapen. Toen schrok ik om half 4 wakker. Om 4 uur werd M wakker met dikke snottebellen, hoestbuien en poep, dus in slaap vallen duurde weer even. Ik sliep weer om half 6 en de wekker ging om half 7 :z
SPOILER
pi_159093913
Oh, dat is naar kazy. :{ Slaapgebrek is echt killing inderdaad, hoe vaak ik wel niet op het punt heb gestaan naar mijn leerlingen te roepen "snappen jullie dan gewoon niet dat ik maar 4 uur gebroken heb geslapen vannacht?! :'( ". Gelukkig nooit gedaan, daar hebben ze ook totaal geen boodschap aan natuurlijk. Nu slapen we meestal goed en ik merk echt een verschil, hopelijk gaat het bij iedereen snel beter. :*

Ik hoorde laatst een ll heel oprecht tegen een collega (die een meisje heeft van 4 maanden jonger dan N.) zeggen "Hoezo is dat zwaar met baby dan? Je geeft toch gewoon een fles en dan gaat ze weer slapen?" Ik liep langs en zei WACHT MAAR. :( :6
  donderdag 14 januari 2016 @ 12:12:02 #291
409579 LuDann
All the way
pi_159094691
Van harte gefeliciteerd NTS. *O*

Jagar, wat een vreselijk leuke pasfoto zeg. O+ Heel tof.

Wolk krijgt nog steeds alleen BV room. Vandaag deed ze haar mond open voor het lepeltje, zo lief O+ (en handig :P ). Daarna steekt ze alleen altijd haar tong uit, dat is minder handig want dan loopt het er weer uit. :')

Ze wil ook perse zelf het lepeltje vasthouden, dus gebruik ik 2 lepeltjes. Ze houdt de lepel vast en ik help haar dan die naar haar mond te brengen. Daarna wil ze hem niet loslaten (want krijs, brul, kindermishandeling) dus dan pak ik een ander lepeltje en breng die gevuld naar haar mond. Dan laat ze de andere los. :P
pi_159096776
Jagar en kazy, balen van de gebroken nachten...
(Wat dat betreft is dit forum een grote bron van dankbaarheid voor mij. Hier valt het echt heus heel erg mee... Ik geloof dat T vannacht voor de tweede keer heeft geslapen van 23:00 tot 5:00. Al weet ik het niet zeker, want ik voed nu zo op auto-pilot dat ik zomaar aan het liegen kan zijn. Maar niet herinneren, dat telt ook vinnik. :D )

En hij is vandaag weer een gewone, niet krijsende, kotsende en spuitpoepende baby. *klopt af* Misschien had ie toch last van zijn prikjes.

Ik heb mijn eerste "oh? Nog steeds borstvoeding?!" zojuist in de pocket. Bij 3 maanden en 1 dag. Blijkbaar toch heel raar voor sommigen.
:{
pi_159096832
Oh, en die pasfoto Jagar, wat een lekker koppie! O+
pi_159096935
Oh jongens, ik kan echt ff geen babyspuug meer zien. Of ruiken. Hoewel ik vermoed dat die lucht in mn hersens is getrokken om daar voorgoed te blijven zitten.

En mn kolf is stuk.
pi_159097111
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 13:47 schreef Sara82 het volgende:
Ik heb mijn eerste "oh? Nog steeds borstvoeding?!" zojuist in de pocket. Bij 3 maanden en 1 dag. Blijkbaar toch heel raar voor sommigen.
:{
Herkenbaar ja. Ik besefte me gister door een opmerking van een collega dat borstvoeding geven niet voor iedereen heel normaal is. En het was niet eens een man.

En ik besefte me ook: ik vind kolven op mn werk niet meer awkward! Hoera voor dat! De kolfkamer zit nl dichtbij mijn werkplek, dus ik kwam steeds directe collega's tegen. Niet dat die het gek vonden, denk ik, maar ik vond het zelf altijd wat awkward. Maar nu kondig ik het zelfs aan _O-

Fijn dat T weer zichzelf is Sara!

En wat klinkt dat lief van Wolk met dat lepeltje LuDann O+

Oh ja Jagar, wat stom en jammer van je cursus zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je er naar uitkeek. Heb jij nou ook heel lang verlof? En wat voor iets wilde je gaan doen?
pi_159097217
Riep iemand een obesiBaby?
SPOILER
:o !!
Voor de vorm deed ze er nog even een push up bij op 't cb, m'n 'kleine' bodybuilder O+

Jagar die foto O+ Wat een heerlijk toetje!

Die lepeltjestruuk van LuDann _O-

Spring :*

Beterschap voor alle cadeautjes van Oprah :*

NTS, van harte *O*
pi_159097329
Zo! Buitencategoriebaby :o Je dame doet het lekker Bloesem! Slagroom ftw *O*

Ik noem mijne altijd bolle met zn bijna 8 kilo bij vier maanden, maar dat is ''maar" +1,5 als ik z'n grafiek eens bekijk. Valt me mee! Babyspek is zo heerlijk, ik wil er altijd in bijten :@
pi_159097337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:03 schreef Bloesem. het volgende:
Riep iemand een obesiBaby?
SPOILER
:o !!
Voor de vorm deed ze er nog even een push up bij op 't cb, m'n 'kleine' bodybuilder O+

Jagar die foto O+ Wat een heerlijk toetje!

Die lepeltjestruuk van LuDann _O-

Spring :*

Beterschap voor alle cadeautjes van Oprah :*

NTS, van harte *O*
Jeumig wat heb jij voor monster gebaard! :o

Wat een tof koppie Jagar!
  donderdag 14 januari 2016 @ 14:08:16 #299
409579 LuDann
All the way
pi_159097340
Jeutje Sara, dat is wel heel snel voor zo'n opmerking. Ik heb zelf een keer of 5 de vraag gehad hoe lang ik wil doorgaan met borstvoeding. Soms valt het in dezelfde categorie als de vraag die jij kreeg, een soort verbazing, maar 3 keer was die vraag uit belangstelling afkomstig van een van mijn jongere klasgenoten. Die weten veelal helemaal niks van borstvoeding natuurlijk. :P
pi_159097349
Monster?!
pi_159097359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:08 schreef Mineola het volgende:
Monster?!
Ja wel een lieve natuurlijk :P een soort GVR! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')