quote:De CB curve is gebaseerd op alle NLse en Vlaamse kindjes, dus ookde borstgevoeddedat is inderdaad vaker flesvoeding dan niet. Maar, is ook kloppend voorde gemiddelde Nederlandse bouw en groeipatroon.
De WHO curve is van een steekrpoef van kindjes wereldwijd, onder sttikte voorwaarden.
http://www.who.int/childgrowth/standards/technical_report/en/
Ik snap wel dat je de curves naast elkar legt, maar ik zou gewoon naar je kind kijken, hoe ze het doet...
Mja, maar jouw curve zegt dat dus eigenlijk niet. Hij zit keurig stabiel op de -1 lijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:17 schreef Hupje het volgende:
Kwak, het maakt wel heel onzeker als de focus steeds op de slechte groei wordt gelegd. En je weet op dat moment ook niet of het beter zal gaan of niet. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik J wekelijks zou wegen, ook geen idee hoeveel hij precies weegt, maar die eerste maanden wás J voor een groot deel die cijfertjes. Ik durfde er niet op te vertrouwen dat het in orde was, want de groei zei wat anders...
Ik heb nu ook dezelfde advertentiequote:Op zondag 10 januari 2016 22:12 schreef mignonne het volgende:
waarom heb ik hier een advertentie voor "gratis helderziendheid"![]()
wtf hahaha.
Bad euh ja als t nodig is. 2 keer pw. ofzo?
Ohh Malteserquote:Op maandag 11 januari 2016 03:59 schreef Malteser het volgende:
Wij hebben de HAP gebeld ivm benauwde Twix. Hij kreeg een puf, reageerde daar niet op. Doorgestuurd naar de SEH, daar zijn we nu. Zijn zuurstofgehalte is wat laag dus hebben ze het over opname.
Zo blij dat ik mijn moedergevoel volgde en gebeld heb. Mijn jongetje...
Edit: we moeten blijven. Hij moet er te hard voor werken en drinkt niets meer.
Oh k*t! Die zagen we niet aankomen... RS? Goed dat je gegaan bent en je gevoel gevolgd hebt! Moeders hebben altijd gelijk.quote:Op maandag 11 januari 2016 06:15 schreef Malteser het volgende:
Zondag 11-1-15 testte ik positief.
Maandag 11-1-16 ligt mijn jongetje van bijna 4 maanden in het ziekenhuis.
Man is even naar huis, wat slapen en voor wat spullen. Ik lig in het opklapbed met Twix op mijn buik. Hij slaapt. Hij piept. Net voor de tweede keer verneveld maar ze willen hem toch een neusbrilletje geven voor wat extra ondersteuning. Hij is uitgeput van het harde werken. Mijn lieve jongetje.
Ik weet wat het is om benauwd te zijn (astma) en wat nam ik dit graag van hem over.
Huh, wij gebruiken wel AR voeding in combinatie met de medicatie. En dat helpt echt wel. De KA heeft ook nooit gezegd dat we zouden moeten stoppen met AR voeding, omdat het niet samen zou gaan.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:32 schreef pinquit het volgende:
Wij waren trouwens vrijdag nog bij t CB, verdere oplossing voor Alex zn spuugpijntjes is naar de huisarts voor medicatie en weer over naar normale voeding.. blijkbaar kan medicatie niet met A.R.voedingIk snap niet waarom, arts kon me alleen vertellen dat dat niet samen gaat.
Nu doet die A.R. toch echt wel goed z'n werk, want het spugen is zoveel minder geworden. Ik kijk het nu dus eerst even aan met kleine flesjes geven bij pijn, zodat hij dat kan wegdrinken.
Verder zijn zn stats supergoed, hij groeit harder dan kool dus dat zit allemaal netjes60cm en 6270g inmiddels.
Ahhh nee, beterschap voor Twix. Hopelijk knapt hij snel op. ZH wil je liever niet zijn, al weeg je dat het nu even beter is voor hem.quote:Op maandag 11 januari 2016 06:15 schreef Malteser het volgende:
Zondag 11-1-15 testte ik positief.
Maandag 11-1-16 ligt mijn jongetje van bijna 4 maanden in het ziekenhuis.
Man is even naar huis, wat slapen en voor wat spullen. Ik lig in het opklapbed met Twix op mijn buik. Hij slaapt. Hij piept. Net voor de tweede keer verneveld maar ze willen hem toch een neusbrilletje geven voor wat extra ondersteuning. Hij is uitgeput van het harde werken. Mijn lieve jongetje.
Ik weet wat het is om benauwd te zijn (astma) en wat nam ik dit graag van hem over.
Hahaha en dan komen ze weer met hun rekenmachine. Gelukkig gaan we altijd met zn tweeën, dan kun je er achteraf nog om lachen.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Grote haat aan CB mutsen die niet verder kunnen kijken dan een gouden gemiddelde hoor...
W. snapte er ook niks van in het begin. Daarom ook een poosje met tepelhoedje gevoed, maar uiteindelijk ging hij ook aanhappen voor dat hoedje goed zat of hij maaide het met zijn handje zelf wegquote:Op maandag 11 januari 2016 10:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh Malteser dat is schrikken! Goed dat je op je gevoel bent afgegaan. Heel veel beterschap en sterkte.
Cassandra succes vandaag!
MevrC agoss arme sjaak. Voelt ie zich wel beter nu?
Kris balen dat je er niet bij bent maar anderzijds fijn dat er vandaag al naar gekeken kan worden. Ik hoop dat alles goed is.
Gisteravond hapte mini zo snel aan dat ik de tepelhoed er nog niet op had en warempel ze begon te drinken ook. Duurde helaas maar een halve minuut en daarna snapte ze het weer niet. Ze word razend enthousiast van m'n tepel en hapt wel in het rond maar ze wordt niet getriggerd om vacuum te pakken. Jammerdebammer. Wil er graag vanaf. Flesjes snapt ze dan weer wel, iig de special needs fles gaat er goed in.
Ja, daar ligt hij inderdaad. Hij is er ook geboren, één etage hoger dan waar hij nu ligt.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:25 schreef NotTheSame het volgende:
*Valt binnen*
Lieve Malteser, heel veel sterkte en beterschap! Dat Twix maar snel opknapt! Liggen jullie in het MMC-V?
Fijne verpleging en artsen daar, Piranha lag daar ook 2x. Je kunt je eten daar laten bezorgen als het menu je niet zint (Domino's) en als je een VPN installeert kun je gewoon Netflix gebruiken
.
Jep, hier hetzelfde verhaal vorig jaar. Op etage 1 geboren, 3 en 5 weken later op de begane grond opgenomen.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:40 schreef Malteser het volgende:
Dankjewel allemaal!
[..]
Ja, daar ligt hij inderdaad. Hij is er ook geboren, één etage hoger dan waar hij nu ligt.
Leuk! Bijzonder om te zien, denk ik!quote:Op maandag 11 januari 2016 12:44 schreef Selvaria het volgende:
N. heeft gisteren de vooruit ontdekt en vandaag doet ze al de hele dag niks anders meer dan dat.Nu ligt ze uitgeteld op bed, vind je het gek na zo'n wereldreis door de woonkamer?
Hier is het andersom; W. hapt aan en gaat daarna liggen draaien om te kijken en wringt daarmee mijn tepel in onmogelijke houdingen. Doet soms verrekt veel zeerquote:Op maandag 11 januari 2016 12:44 schreef Selvaria het volgende:
Groot gelijk zusje! Beter een keer teveel dan een keer te weinig.
Haha Sara en LuDann, dat herken ik ook wel ja.Hier was het vooral elke keer, "ooh, een plafond!
" en dat soort dingen. Echt, jullie willen niet weten in wat voor yogahoudingen ik mezelf heb moeten wringen om mijn tepel maar in dat kind te krijgen.
![]()
N. heeft gisteren de vooruit ontdekt en vandaag doet ze al de hele dag niks anders meer dan dat.Nu ligt ze uitgeteld op bed, vind je het gek na zo'n wereldreis door de woonkamer?
Uhuh, boven alle lijnen. Maar je merkt het nu ook in hoe sterk ze is en hoe ze kijkt, best wel wijs al. De stewardess had ook een kind van vijf maanden, dat lijkt me best een zware baan met een baby....quote:Op maandag 11 januari 2016 13:10 schreef Selvaria het volgende:
Maar ze is ook erg groot voor haar leeftijd of niet Saskia? Leuke foto.
Ik ga vanavond een moederfiets bekijken, burgerlijkheid ten top, maar ik kijk er zo naar uit om weer meer te kunnen fietsen.Dan nog even een maandje wachten tot N. 9 maanden is en hopelijk stevig zelf kan zitten.
Hier ook een plakbaby. Ze zit in haar sprongetje en dat merk je aan alles. Wil alleen maar slapen aan de borst, dus lig nu maar op bed met laptop en haar aan de borst.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:22 schreef kazy het volgende:
Hier vandaag dag 2 met een plakbaby. Als ik uit zicht ben = brullen. En dan heeft ze ook nog een enorme zuigbehoefte. We liggen nu dus maar in bed te clusteren. Ik hoop dat ze zo nog even in slaap valt, want dat lukte ook al niet. Hopelijk is het morgen over, want dan moet ze weer naar het kdv.
Arme T! Waardoor was hij zo overstuur?quote:Op maandag 11 januari 2016 14:45 schreef Sara82 het volgende:
Leuk zo'n kruiperd Selvaria! Wat lijkt me dat ook gaaf om te zien dat je hummel de wereld zelf kan verkennen!
Dikke knuf voor Twix. Hoop dat hij snel weer herstelt. Hoe gaat het met jou Maltezer, lijkt me zo'n onmachtig gevoel....
Ik denk dat het CB nieuwe ruiten moet bestellen, want T heeft ze aan diggelen gekrijst. Het snot spoot hem uit de neus, arme prul. Voordeel was wel dat hij van de prik volgens mij niets gemerkt heeft. Het volume stond namelijk al op standje max en paarser kon ie niet meer worden.![]()
Hij viel thuis binnen een minuut in slaap gelukkig.
En meer brood?quote:Op maandag 11 januari 2016 17:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
OMG we krijgen nog een keer een amk melding aan ons broek. Ik moest ze alleen (na 3 weken vakantie van J) eten geven en dat ging niet snel genoeg naar hun zin. KRIJSEN!!!! Echt niet normaal. Vooral N. Allebei een bakje zoete aardappel met erwtjes op. Ieder weer 175 gram en daarna ging er ook zo nog een flesje 120+4 in. Echt niet normaal.
Net alsof ze nooit wat te eten krijgen.
Ze hadden vandaag al op;
Ieder 2 flessen van 180+6, ieder 2 stuks fruit, ieder een halve boterham en een hele cracotte.
Vanavond krijgen ze nog 1 fles met granen 180+6 +10 gram granen.
Ze zouden eigenlijk al 1 fles minder moeten kunnen drinken, maar dag lukt nog niet echt....
Ik ga ze morgen inderdaad maar meer brood aan bieden. Want dat vinden ze wel lekker. Yoghurt vinden ze nog niet lekker. Ik bied het wel aan, maar na 2 mini hapjes vinden ze dat genoeg. Maar 3 flessen zou ook nog genoeg vocht zijn. En water drinken ze ook nog niet echt.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En meer brood?
Melba zat al snel op een boterham s ochtends en twee tussen de middagde flessen gingen er toen rap af (met acht maanden nog maar twee
maar dat was wel wat erg snel, wel yoghurt toe dan)
Hij is een beetje verkouden, en dan wil ie alleen maar slapen. Dus hij zat al veul en veuls te lang over zijn wakkermax heen toen we aankwamen. Combinatie van doodmoe en niet lekker dus. Eerste zetpil van zijn leven is nu een feit.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Arme T! Waardoor was hij zo overstuur?
Arme Twixquote:Op maandag 11 januari 2016 13:49 schreef Malteser het volgende:
Helaas gaat het nog niet zo goed met Twix. Aankomende nacht sowieso blijven want het kost hem nog teveel moeite om te drinken.
Yepp!quote:Op maandag 11 januari 2016 21:54 schreef faptist het volgende:
ik breek even in.
Ro is nu 9,5 maand en ik ben het zat om te wachten. Ik wil met haar fietsen!
Maar nu.. Bobike of Yepp?
Tenminste.. ik ga er zo'n beetje vanuit dat dit mijn opties zijn?
Ik wil een zitje op mijn stuur trouwens <3
Wij hebben een oudercursus gedaan toen Melba 7 maanden was, en maar een paar gebaren stelselmatig volgehouden.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:31 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte Twix en Malteser! Heeft hij RS of een ander virus ergens op de kop getikt?
Jantina, ik heb een tweede hands rekbare doek van 30 euro gekocht omdat ik ook twijfels had bij hoeveel ik hem zou gebruiken. Ik pak uiteindelijk toch liever de draagzak, maar voor die paar keer was de doek wel fijn. Vooral omdat O niet wil slapen in de kinderwagen, en dan kun je met een baby in de doek toch wat relaxter even uit lunchen dan met een baby in een draagzak (dat zit minder fijn als je zit). En bij een plak/huil-middag vond ik 'm ook wel fijn. Ik ga nu iig wel kijken voor een niet rekbare doek want O wordt steeds zwaarder, maar omdat ik weet dat ik 'm niet enorm veel ga gebruiken ga ik ook voor een betaalbare variant, moet alleen nog even uittesten wat ik fijn vind qua stof.
Is er iemand hier die babygebaren gebruikt? Ik had een paar weken terug een boek uit de bieb gehaald daarover (nav een topic hier ooit), en dat klinkt allemaal wel redelijk logisch. Het is alleen jammer dat de dvd's die je ervoor kunt gebruiken zo duur zijn, want het is wel handig om sommige gebaren even goed te zien. We gaan hier iig een poging wagen, maar we zien nog wel of het daarbij blijft, afhankelijk van wanneer we resultaat gaan zien denk ik. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Lotte en max dvds worden ook via babygebaren webshop verkocht. Zijn de officiele gebarenquote:Op maandag 11 januari 2016 22:23 schreef LuDann het volgende:
FF, ik heb net een cursus babygebaren geboekt.Zin in! Ik weet dat wij het zonder cursus maar halfhartig zouden doen, vandaar dus. Ik vind de prijs meevallen.
Ik heb geboekt bij babygebaren, ik zie dat er nog een andere site is, babygebaar (waarvan die Lotte en Max dvd's afkomstig zijn). Weet niet zo goed wat het verschil is, ben op mijn gevoel afgegaan.
Oh oke, tof. Ja, ik zag bij babygebaren.nl staan dat ze de NGT aanhouden en daar ben ik voorstander van. Maar ik wist niet of anderen dat ook deden. Wat leuk om te lezen dat jullie er snel wat aan hadden! We gaan redelijk vroeg beginnen, Wolk is dan 5,5 maand en 7,5 maand als de cursus klaar is.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lotte en max dvds worden ook via babygebaren webshop verkocht. Zijn de officiele gebaren
Alle bij babygebaren.nl aangesloten 'docenten' doen de officiele gebaren (NGT / Nederlands met gebaren).
Leuk! Melba deed drinken en lamp en slapen al wel eerder, ruim voor het jaar. En begrijpen ging ook vrij vlot.
Nee. Echt moeilijk joh, bij een tweedequote:Op maandag 11 januari 2016 22:15 schreef ingee het volgende:
Spring wat heb je toch een blijerd
En A wordt Groot, al cadeaus bedacht?
Twix heeft een rustige nacht gehad. De eerste keer sliep hij tijdens het vernevelen door (hoe hij dat voor elkaar kreeg?) en de tweede keer werd hij er wakker van. Na het vernevelen toen ook een extra fles aangeboden omdat hij niet veel drinkt, daar heeft hij 80cc van op. Toen weer als een blok in slaap gevallen tot vanochtend vroeg. Weer wakker geworden van het vernevelen en ook weer een flesje aangeboden. Na de fles (90cc gedronken!) weer als een blok in slaap gevallen. En hij slaapt nu dus nog.quote:
Ok tnx, ga ik me maar eens oriënteren. Want ik vind het wel leuk om te fietsen met ze. Alleen om nu een bakfiets of fietskar daarvoor te kopen. Ik weet ook niet of ik het fijn vind, 1 achter. Maar dat kan ik natuurlijk wel uitproberen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:38 schreef mousemicky het volgende:
Volgens de productbeschrijving kan een baby ook gewoon op het Yepp achterzitje (vanaf 9 maanden, net als voorop), dus 2 tegelijk kan wel. Of je het prettig vindt is een tweede natuurlijk, je kunt het kindje achterop niet zien natuurlijk.
Sowieso niet voor negen maanden, ook als ze dan al stevig zitten, ivm nog teveel kraakbeen in de ruggegraat en te veel kans op rugschade.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:31 schreef kazy het volgende:
Malteser: fijn dat hij wat heeft gedronken! Hoop dat hij snel beter is en naar mag
Spring je leukerd!!
Kris: fijn dat de heupjes goed zijn! En hier vermoed ik ook al wat beginnende eenkennigheid (gezien de afgelopen dagen).
Fietsen: ik wil ook fietsenmaar helaas.. Nog ff geduld. Het mag pas rond de 9 maanden/als ze stevig zitten toch?
Zomaar wat ideetjes die bij mij naar boven komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:59 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik wilde vd week misschien een keer naar m'n werk. Kom er dan niet onderuit om rondje zaak te doen. Meeste mensen trakteren dan, maar ik weet niet wat. Ik heb veel contact met zowat elke afdeling maar verzin voor 70 man maar iets makkelijks en niet te duur :/. Ideetjes/tips anyone?
Mijn vriend 'moest' trakteren voor zo'n 100 man. We hebben biscuitjes met een chocoladelaagje heel kort verwarmd, in de muisjes gedrukt en laten uitharden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:59 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik wilde vd week misschien een keer naar m'n werk. Kom er dan niet onderuit om rondje zaak te doen. Meeste mensen trakteren dan, maar ik weet niet wat. Ik heb veel contact met zowat elke afdeling maar verzin voor 70 man maar iets makkelijks en niet te duur :/. Ideetjes/tips anyone?
Ben jij mij?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:52 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind lopen abject, ik pak zelfs voor de supermarkt 200 meter hier vandaan de fiets. Het is sinds ik een kind heb voor het eerst dat ik wandel enzo.
Ja, precies dit inderdaad! Ik heb zo'n hekel aan dat gesjouw met al die spullen in de auto sinds N. er is.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:19 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb wel een rijbewijs, en auto, maar het duurt me te lang om alle zooi daarin te laden om 5 minuten verder weer uit te laden. Dan gaan we dus toch maar 15 minuten lopen naar de PSZ met peuter, twee keer op een ochtend. En als t dan zo'n zeikweer is als gisterenDe auto is ook niet echt een optie, want PSZ is in een basisschool, met bijbehorende parkeerellende...
Haha precies de reden waarom ik altijd of op de fiets ging of tegenwoordig liever ga lopen. Juist als het regent is het qua parkeren bij school echt enorme ellende, heel irritant. En ik ben inderdaad qua tijd uiteindelijk net zo "snel". 3 kinderen in de stoeltjes zetten, gordels vastmaken of checken dat ze vast zitten, en uiteindelijk dan bij school weer eerst plek zoeken, de hele bups weer uitladen enzo pffrt. En dan ook nog de onhandigheid van A. níet in de doek hebben. Ik heb echt een enorme schurft aan kinderwagens of maxicosi's binnen in school dus ik doe het zelf ook principieel niet. Ik neem hem of in de doek mee of op de arm.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:19 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb wel een rijbewijs, en auto, maar het duurt me te lang om alle zooi daarin te laden om 5 minuten verder weer uit te laden. Dan gaan we dus toch maar 15 minuten lopen naar de PSZ met peuter, twee keer op een ochtend. En als t dan zo'n zeikweer is als gisterenDe auto is ook niet echt een optie, want PSZ is in een basisschool, met bijbehorende parkeerellende...
Ik zie dit dus continu hier, maar vind het nergens anders terug op het interwebs. Waar komt dit toch vandaan?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sowieso niet voor negen maanden, ook als ze dan al stevig zitten, ivm nog teveel kraakbeen in de ruggegraat en te veel kans op rugschade.
Idd... hier staat het ook niet, is toch wel een redelijk betrouwbare site. https://www.veiligheid.nl(...)ets/baby-op-de-fietsquote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:56 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik zie dit dus continu hier, maar vind het nergens anders terug op het interwebs. Waar komt dit toch vandaan?
Volgens mij bestaat die niet voor het oude model stokke xplory.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:46 schreef mousemicky het volgende:
Estrys, is een meerijdplankje een optie? Dat is hier da BOMB. J wil soms niet lopen, niet fietsen niet niks, maar wel altijd op het 'skateboard'. En dan blijft ie ook goed staan
Wij hebben een universeel plankje, overgenomen van een vriendin. Past met enige aanpassingen wel op onze Mutsy Evoquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die niet voor het oude model stokke xplory.
Van de vader van Spees volgens mij, die is arts of fysioquote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:56 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik zie dit dus continu hier, maar vind het nergens anders terug op het interwebs. Waar komt dit toch vandaan?
Niet met 10 weken, volgens oei ik groei. Maar rond 8 weken en rond 12 weken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:38 schreef silliegirl het volgende:
Hebben baby's een sprongetje ofzo met 10 weken? Hier is alles momenteel huilen.
Fles? Huilen. Bad/douche? Huilen. Schone luier aandoen? Huilen. Slapen? Huilen. Borst? Ook huilen. Genoeg gedronken? Weer huilen. Wegleggen? Huilen. Op schoot? Huilen.
Ik word er een beetje simpel van, eigenlijk. Kind snottert ook nog steeds alles bij elkaar, dat helpt ook niet.
Niet in het Nederlands nee. In het Engels zijn er tal van bronnen die fietsen vóór 12 maanden afraden. Niet alleen vanwege de rug maar ook vanwege hersenschade.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:09 schreef Estrys het volgende:
Punt van Kwak was dat daar nergens een bron van te vinden is. Wat niet wil zeggen dat het niet waar is natuurlijk
Deze pagina, echt...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:28 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Niet in het Nederlands nee. In het Engels zijn er tal van bronnen die fietsen vóór 12 maanden afraden. Niet alleen vanwege de rug maar ook vanwege hersenschade.
http://www.helmets.org/little1s.htm
Mijn punt was dat ik het dacht te weten maar geen bron kon vindenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:28 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Niet in het Nederlands nee. In het Engels zijn er tal van bronnen die fietsen vóór 12 maanden afraden. Niet alleen vanwege de rug maar ook vanwege hersenschade.
http://www.helmets.org/little1s.htm
Nou ja, ik vind fietsen met een draagdoek ook niet okquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:51 schreef ingee het volgende:
[..]
Deze pagina, echt...
Wat is dat toch hier dat een fietsstoeltje als mishandeling gezien wordt en fietsen met draagdoek als helemaal prima?
Nohhhquote:
Nee hoor ik voel me niet zo aangesproken. En ik bedoel het ook echt niet als aanval richting jou. Vind het echt zorgelijk dat fietsen met drager hier nu de norm wordt.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind fietsen met een draagdoek ook niet ok
Ik heb het gevoel dat je je heel eg aangesproken voelt en volgens mij is dat niet nodig.
Edit: en over die bron, tsja, mijn kind valt ook regelmatig op zijn hoofd, zal ook niet best zijn, maar je doet er weinig tegen. Ik zou het alleen zélf niet nog extra opzoeken. Maar ik heb makkelijk praten want ik heb niet eens een fietsenneh diezelfde auteurs zouden gaan gillen als ze ons met kinderen zonder helm zagen fietsen
Fietsen met draagdoek prima?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:51 schreef ingee het volgende:
[..]
Deze pagina, echt...
Wat is dat toch hier dat een fietsstoeltje als mishandeling gezien wordt en fietsen met draagdoek als helemaal prima?
omdat het echt heel anders is. Een beetje het verschil alsof je zittend op een stang over een drempel wordt geduwd of hangend in een hangmat. Het verschil in effect op je wervels lijkt me evidentquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:51 schreef ingee het volgende:
[..]
Deze pagina, echt...
Haha waarschijnlijk zei ze dat ook. Anders schrijft ze het wel op het raamquote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:14 schreef ingee het volgende:
Oke oke, we verneuken ons kind allemaal op zelfgekozen wijze.
Dit topic heeft meer kruips nodig!R is fan van kruipsjaak.
Ik dacht even dat ik haar echt 'Go J...' hoorde zeggen.
Wat een prachtig kleed is dat toch MC!
J zou zó graag kruipen... Misschien kan hij de komende dagen op de opvang bij anderen kijken hoe het precies moet, thuis eindigt elke poging tot kruipen, zelf gaat zitten of zelf gaan staan in brullen als je hem niet helptquote:
Ik spreek altijd af met Ingee en haar R. Zij leert Sjaak steeds nieuwe dingen. Iedere keer als we daar geweest zijn, heeft Sjaak een nieuwe feature.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:27 schreef Hupje het volgende:
Jantina, succes met het uitproberen van de draagdoek.
Estrys, beterschap.
Goed hoor, Sjaak!
[..]
J zou zó graag kruipen... Misschien kan hij de komende dagen op de opvang bij anderen kijken hoe het precies moet, thuis eindigt elke poging tot kruipen, zelf gaat zitten of zelf gaan staan in brullen als je hem niet helpt
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik spreek altijd af met Ingee en haar R. Zij leert Sjaak steeds nieuwe dingen. Iedere keer als we daar geweest zijn, heeft Sjaak een nieuwe feature.
En het verschil bij een ongelukje lijkt mij dan weer evident.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat het echt heel anders is. Een beetje het verschil alsof je zittend op een stang over een drempel wordt geduwd of hangend in een hangmat. Het verschil in effect op je wervels lijkt me evident
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2016 21:11:56 ]
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:11 schreef Myrr het volgende:
Beetje een gênante vraag dit, maar;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ging na een paar dagen weer weg geloof ik. Alles moest weer even z'n plek vinden heb ik het idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje een gênante vraag dit, maar;O ja! Van die dingen van na de bevalling die je daarna spontaan vergeten bent!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nacontrole is wel geweest al maar omdat ik nergens last van had verder (dit is pas sinds een paar dagen en beeb is inmiddels 2 weken) is er nergens naar gekeken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:12 schreef SaskiaR het volgende:
Hier niet Myrr, maar met dat soort vragen kan je je vk ook bellen, totdat je de nacontrole hebt gehadis wat laagdrempeliger dan de HA.
Nou, bij elke buikkramp lig ik spontaan weer met m'n gedachte in het verlosbed en vraag me af hoe ik dat in godsnaam vol heb gehouden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:13 schreef ingee het volgende:
[..]
O ja! Van die dingen van na de bevalling die je daarna spontaan vergeten bent!
Ik zou dan gewoon bellen ja, wie weet is het ook wel een symptoom van blaasontsteking ofzo. Zij weten het vast wel. ):quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:14 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nacontrole is wel geweest al maar omdat ik nergens last van had verder (dit is pas sinds een paar dagen en beeb is inmiddels 2 weken) is er nergens naar gekeken.
Mocht overigens wel nog gewoon bellen dus dan ga ik dat morgen inderdaad maar doen.
Zal ook wel gewoon wegtrekken, maar het is wel vervelend.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:12 schreef ingee het volgende:
R ging naar de bieb met de GOSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roodkapje zoekt haar eigen boek
![]()
Beetje een gênante vraag dit, maar;heb ik sporadisch nog last van gehad, tot en met elf weken geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het houdt niet op, niet vanzelf...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:29 schreef Estrys het volgende:
He bah ingee. Het gaat maar door he.
Het gaat hier slecht. Hele weekend kapot van de rugpijn. Vandaag de hele dag afgewisseld tussen bed en wc. Zojuist heel erg over moeten geven en daarna moest ik heel hard huilen. Ik wil dit niet, ik wil niet steeds ziek zijn of onderwegmorgen ben ik alleen met de kinderen. Van het idee alleen raakte ik in paniek. Man zegt dat hij thuis blijft als ik ziek ben
En ik heb A aangestoken die is ook ziekjes. Stomme k** zooi
Ik hoop altijd maar enorm dat ze tot inkeer komen als het kind er eenmaal is. Want anders is dat kind ook kansloos.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
4 handen op 1 buik... Wat erg dit!
Oh wat erg dit zeg... Ik doe het je ook niet na (behalve het huils, dat heb ik je gister nagedaan).quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:29 schreef Estrys het volgende:
Het gaat hier slecht. Hele weekend kapot van de rugpijn. Vandaag de hele dag afgewisseld tussen bed en wc. Zojuist heel erg over moeten geven en daarna moest ik heel hard huilen. Ik wil dit niet, ik wil niet steeds ziek zijn of onderwegmorgen ben ik alleen met de kinderen. Van het idee alleen raakte ik in paniek. Man zegt dat hij thuis blijft als ik ziek ben
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik hoop altijd maar enorm dat ze tot inkeer komen als het kind er eenmaal is. Want anders is dat kind ook kansloos.transgenerationele overdracht enzo.
Wel leuk om 'mijn' verloskamers weer te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:38 schreef ingee het volgende:
[..]Ik weet waar je dat kan kopen. Voor R.'s eerste verjaardag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1 ik heb geen tv...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef LuDann het volgende:
Oh, het is een tv programma, 4 handen op 1 buik. Ik zat me echt even af te vragen wat ik miste hier.
Ik denk dat je ook wel van een kdv mag verwachten dat zij zeggen dat er iets gebeurd is waar een blauwe plek aan overgehouden kan worden. Dat doen ze bij ons gelukkig ("hij lag op zijn buik en rolde, toen knalde zijn hoofdje hard op de grond. Hij huilde goed maar er kan een bult komen."). De meeste dingen gaan per ongeluk (want kinderen) en ik vind het niet erg, als ze het maar melden. Ik vind dat heel normaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:46 schreef faptist het volgende:
Sjaakie.. you go dude! <3
Cho..
Zo herkenbaar..
Hopelijk valt hij snel in slaap.
Hier weer een dag zonder slaapz op het kdv. Toen ze thuis kwam zag ik gewoon aan haar gezichtje dat ze lang gehuild had.
Iets wat ik erg moeilijk vind om te zien, want hier huilt ze -vrijwel- nooit. Dan vraag ik me toch af wat zij nou doen..
En ze kwam terug met een blauwe plek op haar hoofd. Man had niets gezien toen hij daar was (te druk met troosten) en kdv heeft niets gezegd.. grmbl.
morgen maar eens navragen.
Ach wat rotquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:29 schreef Estrys het volgende:
Beetje een gênante vraag dit, maar;Ik had dat ook en dat heeft echt best lang geduurd. Echt dat ik dacht: het wordt nooit meer normaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar het is weer normaal gewordenna een maand of 2-3.
Estrys, beterschap
Ik zou het ook navragen fap! Best jammer dat ze het niet zelf melden. Misschien zijn ze het vergeten.Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:23 schreef Estrys het volgende:
Dank allen voor de beterschaps wensen. Het gaat wel. Je weet toch dat mama's nooit ziek zijn![]()
Jeuj Gfijn dat hij het goed doet bij de GO Cassandra. Een hele zorg minder. Gaat het met werken? Beetje in te komen weer?
Ik heb al vaker geschreven over onze GO maar ze blijft![]()
Ze maken altijd zelf cadeaus voor de verjaardag van de kindjes. Kiek nou wat J gisteren kreeg:![]()
Wat tof! Zelfgemaakte cadeaus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waardering +oneindig.
Beterschap Estrys
Ja, mijn beeb is steeds langer wakker na een voeding en ook iets huileriger aan het worden 's middags. Heb m'n memmenpakket ook uitgebreid naar twee borsten, maar hij valt niet meer in slaap van het drinken, beetje jammer. Naja, om zich heen kijken is ook leuk, we hebben wel wat meer interactie nu en iets minder tijd om te huishouden.Moeten maar leren meteen onze zooi op te ruimen i.p.v. in de ochtend en middag er doorheen knallen zodat we in de avond weer lui kunnen doen en overal snackpapier, pennen en glazen kunnen laten slingeren (want die ruimen we morgen wel weer op, avond is voor samen zijn en series kijken/spelletjes spelen). T'iswat, moeder zijn. Vind het heerlijk.
Waar hebben jullie naar gekeken bij het uitkiezen van een KDV of GO? Waar moet ik op letten? Is nog 8 maanden weg dat 'ie erheen moet maar dat is ook zo voorbij.
Wat fijn dat het zo goed gaat, Cassandra! Had je dat 3 weken geleden gedacht?quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een super cadeau! Heel mooi
Werk gaat goed, maandag alles op een rijtje gezet, paar stomme fouten ontdektdinsdag kwam mijn vervanger de overdracht doen, maar ik had alles al genoteerd hoe af te handelen, de dingen waar ik niet uit kwam wist ze zelf ook niet
wat ze had gedaan.
Maar ik vind het heerlijk om weer te werkenEn woensdag en vrijdag ben ik vrij, dus de tijd vliegt om. Kolfen gaat ook goed tot nu toe, ik kolf net iets meer als wat hij drinkt. Dus wat dat betreft ben ik eindelijk een happy mom op een roze wolk qua ontwikkeling en ritme, en mijn baby is helemaal geweldig
quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:16 schreef -Spring het volgende:
Dat was echt heel veel kots. Op mn rug. In de draagdoek. Heel veel kots.
nee echt niet!quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wat fijn dat het zo goed gaat, Cassandra! Had je dat 3 weken geleden gedacht?
quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:02 schreef ingee het volgende:
R updeet: ook aan de antibiotica.
Oprah stem opzet: 'En jij krijgt een griepje, en jij krijgt een griepje, iedereen krijgt een griepje!'
Ja joh, ik blijf dr maar melk ingietenquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:12 schreef ingee het volgende:
Holymoly 9 kilo! R zit rond de 8 en een beetje?
Eerder beginnen? Ze gaan toch uit van je UD als je te vroeg bevalt? Als je te laat bevalt van de geboortedatum.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:25 schreef hetzusjevan het volgende:
Doen jullie die ziektes even bij je houden dankjewel.
Even bij het UWV gecheckt en ik moet 17 maart weer aan de slag ipv 28 maart doordat ik te vroeg bevallen ben. Enerzijds mwuh, anderzijds heb ik dan wel 16 weken met de kleine gehad ipv 12. En te horen gekregen dat ik extra opslag heb gekregen en een hele mooie bonus, dus ik ben wel blij met m'n werk
![]()
.
Als je gepland had 4 weken voor UD met verlof te gaan, en je bevalt 6 weken van te voren (zoals bij mij het geval was), gaat je verlof vervroegd in, met een max van 6 weken vantevoren. It sucksquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:06 schreef Mineola het volgende:
[..]
Eerder beginnen? Ze gaan toch uit van je UD als je te vroeg bevalt? Als je te laat bevalt van de geboortedatum.
Wat tof van opslag en bonus, en dat tijdens je verlof!
Krijg je wel je 16 weken dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:24 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Als je gepland had 4 weken voor UD met verlof te gaan, en je bevalt 6 weken van te voren (zoals bij mij het geval was), gaat je verlof vervroegd in, met een max van 6 weken vantevoren. It sucks
Ik kreeg precies 16 weken, volgens mij krijg je altijd tot en met 10 weken na UD, dus als je kindje echt heel veel te vroeg geboren wordt heb je iets langer (maar ik hoop eigenlijk dat dat niet al te vaak het geval is, want >6 weken te vroeg isquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:30 schreef ingee het volgende:
[..]
Krijg je wel je 16 weken dan?
Altijd overtijd gaan! Krijg je extra.
En als je kindje dan weer lang in het ziekenhuis ligt, krijg je extra verlof sinds ergens vorig jaar. Maar dan moet je kindje langer dan 3 weken ofzo of tot na je UD of zoiets. Ik weet het niet precies meer. Wij voldeden met 19 dagen ziekenhuis net niet aan die regel, anders had ik 19 dagen extra verlof gekregen. Zoietsquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:52 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik kreeg precies 16 weken, volgens mij krijg je altijd tot en met 10 weken na UD, dus als je kindje echt heel veel te vroeg geboren wordt heb je iets langer (maar ik hoop eigenlijk dat dat niet al te vaak het geval is, want >6 weken te vroeg is)
Oprah stem opzet: 'En jij krijgt een griepje, en jij krijgt een griepje, iedereen krijgt een griepje!'
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef NotTheSame het volgende:
Mijn allerlaatste dag in het Babytopic, voor altijd, dus ik MOET hier nog even gepost hebben!
Mijn baby ligt al in bed maar vannacht haal ik een dreumes uit bed.
Een dreumes die zich al weken geen baby meer voelde. Die kruipt, staat, overal langs af loopt en aan één hand kan lopen.
Een dreumes die weigert door te slapen om welke reden dan ook, z'n oren vaak in z'n broekzak heeft zitten en de woorden 'nee' en 'auw' ziet als iets grappigs.
Maar ook een dreumes die lekker kan knuffelen, 'mamamama' en 'papa' kan zeggen en je 's morgens al ouwehoerend wakker maakt.
Dames, ik heb misschien weinig gepost hier (want ik viel in een niemandsland qua leeftijdgenootjes), maar ik las en leefde trouw mee met jullie!
Het ga jullie goed en tot snel in het dreumestopic![]()
!
Feestjestijd!quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef NotTheSame het volgende:
Mijn allerlaatste dag in het Babytopic, voor altijd, dus ik MOET hier nog even gepost hebben!
Mijn baby ligt al in bed maar vannacht haal ik een dreumes uit bed.
Een dreumes die zich al weken geen baby meer voelde. Die kruipt, staat, overal langs af loopt en aan één hand kan lopen.
Een dreumes die weigert door te slapen om welke reden dan ook, z'n oren vaak in z'n broekzak heeft zitten en de woorden 'nee' en 'auw' ziet als iets grappigs.
Maar ook een dreumes die lekker kan knuffelen, 'mamamama' en 'papa' kan zeggen en je 's morgens al ouwehoerend wakker maakt.
Dames, ik heb misschien weinig gepost hier (want ik viel in een niemandsland qua leeftijdgenootjes), maar ik las en leefde trouw mee met jullie!
Het ga jullie goed en tot snel in het dreumestopic![]()
!
Ik kan me anders ook nog wel een dag zo half maart herinneren...quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef kazy het volgende:
En bijzonder hoe we hier inderdaad wat "gaten" hebben in de geboortes van baby's. De zomer was wel een babyboom ineens, maar daarvoor zaten echt wat gaten.
De 17e geloof ikquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik kan me anders ook nog wel een dag zo half maart herinneren...
Hahaha nope, ik had nog geen weeën op dit tijdstip. Ik heb toen de hele dag gepoetst zodat ik op dinsdag alleen nog maar hoefde te stofzuigen en dweilen, aangezien ik voor de 15e de keizersnede had gepland.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef ingee het volgende:
O wacht NTS, not so fast!
Krijgen we geen memorylane van je?
Had je weeën nu vorig jaar?
Oh men dat wil ik ook! Nice!quote:Op donderdag 14 januari 2016 05:21 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd NTS!
Hier knapt W. op van zijn verkoudheid en hij slaapt weer beter. Hij lag gisteren om 22:30 in zijn bedje en hij heeft tot nu geslapen.
Tja, ze had het ook zelf kunnen bedenken of iig even kunnen informeren, we plannen dit al jaren zo (oke, afgelopen jaar niet maar toen zaten we met een net geboren baby). Maar het zou me niets verbazen als ze haar vakantie toch verschuift. Ze is overigens gepensioneerd, dus ze kan in principe het hele jaar wegquote:Op woensdag 13 januari 2016 23:25 schreef faptist het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
NTS
[edit] toch een memory lane.
Een hele fijne verjaardag morgen en geniet van je lieve dreumes. Tot over een 'maandje of 3!
Flying fish,
Lijkt me toch niet leuk voor oma. De eerste verjaardag missen. Ik zou wel verdrietig zijn als m'n ouders er niet zouden zijn. Gek he.
Binnenkort maar eens over hebben met ze
Valt namelijk net in een paasweekeinde.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:33 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja joh, ik blijf dr maar melk ingietenEn ze is pas 5 mnd en een week...
Denk wel dat een lichter kind zich wat sneller kan voortbewegen, dus daarom is R. natuurlijk zo'n snellie!
Haha ja! Ik geef bv, dus ik geef als ik denk dat ze honger heeft. Ze drinkt nu nog maar heel kort (5-10 min per keer) en dan meestal zo'n 7x per dag en 's nachts nog 2 x.quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:05 schreef Fuente het volgende:
[..]Onze obesiBeer is al een kleine speklap, maar ik denk dat jouwnes topt
Wat heerlijk zo'n bollie!
Ik zag dat jij al brood geeft om te sabbelen. Wij proberen nu om echt met vaste voeding te beginnen aangezien Beertje momenteel overdag 5 flessen drinkt (van 200 cc) en dan in de nacht ook nog weer komt voor zo'n fles. Ze krijgt dus teveel maar als ik ergens wat minder in doe flipt ze nogal![]()
Wat voor brood geef je? Geef je dan de korst om te sabbelen?
Dit!!quote:
Oja, het kwartet! Dat weet ik nog wel (hoewel ik toen nog lurkte geloof ikquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik kan me anders ook nog wel een dag zo half maart herinneren...
Herkenbaar ja. Ik besefte me gister door een opmerking van een collega dat borstvoeding geven niet voor iedereen heel normaal is. En het was niet eens een man.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:47 schreef Sara82 het volgende:
Ik heb mijn eerste "oh? Nog steeds borstvoeding?!" zojuist in de pocket. Bij 3 maanden en 1 dag. Blijkbaar toch heel raar voor sommigen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!
Voor de vorm deed ze er nog even een push up bij op 't cb, m'n 'kleine' bodybuilder
Jagar die fotoWat een heerlijk toetje!
Die lepeltjestruuk van LuDann
Spring
Beterschap voor alle cadeautjes van Oprah
NTS, van harte![]()
quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:03 schreef Bloesem. het volgende:
Riep iemand een obesiBaby?Jeumig wat heb jij voor monster gebaard!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!
Voor de vorm deed ze er nog even een push up bij op 't cb, m'n 'kleine' bodybuilder
Jagar die fotoWat een heerlijk toetje!
Die lepeltjestruuk van LuDann
Spring
Beterschap voor alle cadeautjes van Oprah
NTS, van harte![]()
Wat een tof koppie Jagar!Carpe diem, quam minimum credula postero.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |