quote:De CB curve is gebaseerd op alle NLse en Vlaamse kindjes, dus ookde borstgevoeddedat is inderdaad vaker flesvoeding dan niet. Maar, is ook kloppend voorde gemiddelde Nederlandse bouw en groeipatroon.
De WHO curve is van een steekrpoef van kindjes wereldwijd, onder sttikte voorwaarden.
http://www.who.int/childgrowth/standards/technical_report/en/
Ik snap wel dat je de curves naast elkar legt, maar ik zou gewoon naar je kind kijken, hoe ze het doet...
Mja, maar jouw curve zegt dat dus eigenlijk niet. Hij zit keurig stabiel op de -1 lijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:17 schreef Hupje het volgende:
Kwak, het maakt wel heel onzeker als de focus steeds op de slechte groei wordt gelegd. En je weet op dat moment ook niet of het beter zal gaan of niet. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik J wekelijks zou wegen, ook geen idee hoeveel hij precies weegt, maar die eerste maanden wás J voor een groot deel die cijfertjes. Ik durfde er niet op te vertrouwen dat het in orde was, want de groei zei wat anders...
Ik heb nu ook dezelfde advertentiequote:Op zondag 10 januari 2016 22:12 schreef mignonne het volgende:
waarom heb ik hier een advertentie voor "gratis helderziendheid"![]()
wtf hahaha.
Bad euh ja als t nodig is. 2 keer pw. ofzo?
Ohh Malteserquote:Op maandag 11 januari 2016 03:59 schreef Malteser het volgende:
Wij hebben de HAP gebeld ivm benauwde Twix. Hij kreeg een puf, reageerde daar niet op. Doorgestuurd naar de SEH, daar zijn we nu. Zijn zuurstofgehalte is wat laag dus hebben ze het over opname.
Zo blij dat ik mijn moedergevoel volgde en gebeld heb. Mijn jongetje...
Edit: we moeten blijven. Hij moet er te hard voor werken en drinkt niets meer.
Oh k*t! Die zagen we niet aankomen... RS? Goed dat je gegaan bent en je gevoel gevolgd hebt! Moeders hebben altijd gelijk.quote:Op maandag 11 januari 2016 06:15 schreef Malteser het volgende:
Zondag 11-1-15 testte ik positief.
Maandag 11-1-16 ligt mijn jongetje van bijna 4 maanden in het ziekenhuis.
Man is even naar huis, wat slapen en voor wat spullen. Ik lig in het opklapbed met Twix op mijn buik. Hij slaapt. Hij piept. Net voor de tweede keer verneveld maar ze willen hem toch een neusbrilletje geven voor wat extra ondersteuning. Hij is uitgeput van het harde werken. Mijn lieve jongetje.
Ik weet wat het is om benauwd te zijn (astma) en wat nam ik dit graag van hem over.
Huh, wij gebruiken wel AR voeding in combinatie met de medicatie. En dat helpt echt wel. De KA heeft ook nooit gezegd dat we zouden moeten stoppen met AR voeding, omdat het niet samen zou gaan.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:32 schreef pinquit het volgende:
Wij waren trouwens vrijdag nog bij t CB, verdere oplossing voor Alex zn spuugpijntjes is naar de huisarts voor medicatie en weer over naar normale voeding.. blijkbaar kan medicatie niet met A.R.voedingIk snap niet waarom, arts kon me alleen vertellen dat dat niet samen gaat.
Nu doet die A.R. toch echt wel goed z'n werk, want het spugen is zoveel minder geworden. Ik kijk het nu dus eerst even aan met kleine flesjes geven bij pijn, zodat hij dat kan wegdrinken.
Verder zijn zn stats supergoed, hij groeit harder dan kool dus dat zit allemaal netjes60cm en 6270g inmiddels.
Ahhh nee, beterschap voor Twix. Hopelijk knapt hij snel op. ZH wil je liever niet zijn, al weeg je dat het nu even beter is voor hem.quote:Op maandag 11 januari 2016 06:15 schreef Malteser het volgende:
Zondag 11-1-15 testte ik positief.
Maandag 11-1-16 ligt mijn jongetje van bijna 4 maanden in het ziekenhuis.
Man is even naar huis, wat slapen en voor wat spullen. Ik lig in het opklapbed met Twix op mijn buik. Hij slaapt. Hij piept. Net voor de tweede keer verneveld maar ze willen hem toch een neusbrilletje geven voor wat extra ondersteuning. Hij is uitgeput van het harde werken. Mijn lieve jongetje.
Ik weet wat het is om benauwd te zijn (astma) en wat nam ik dit graag van hem over.
Hahaha en dan komen ze weer met hun rekenmachine. Gelukkig gaan we altijd met zn tweeën, dan kun je er achteraf nog om lachen.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Grote haat aan CB mutsen die niet verder kunnen kijken dan een gouden gemiddelde hoor...
W. snapte er ook niks van in het begin. Daarom ook een poosje met tepelhoedje gevoed, maar uiteindelijk ging hij ook aanhappen voor dat hoedje goed zat of hij maaide het met zijn handje zelf wegquote:Op maandag 11 januari 2016 10:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh Malteser dat is schrikken! Goed dat je op je gevoel bent afgegaan. Heel veel beterschap en sterkte.
Cassandra succes vandaag!
MevrC agoss arme sjaak. Voelt ie zich wel beter nu?
Kris balen dat je er niet bij bent maar anderzijds fijn dat er vandaag al naar gekeken kan worden. Ik hoop dat alles goed is.
Gisteravond hapte mini zo snel aan dat ik de tepelhoed er nog niet op had en warempel ze begon te drinken ook. Duurde helaas maar een halve minuut en daarna snapte ze het weer niet. Ze word razend enthousiast van m'n tepel en hapt wel in het rond maar ze wordt niet getriggerd om vacuum te pakken. Jammerdebammer. Wil er graag vanaf. Flesjes snapt ze dan weer wel, iig de special needs fles gaat er goed in.
Ja, daar ligt hij inderdaad. Hij is er ook geboren, één etage hoger dan waar hij nu ligt.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:25 schreef NotTheSame het volgende:
*Valt binnen*
Lieve Malteser, heel veel sterkte en beterschap! Dat Twix maar snel opknapt! Liggen jullie in het MMC-V?
Fijne verpleging en artsen daar, Piranha lag daar ook 2x. Je kunt je eten daar laten bezorgen als het menu je niet zint (Domino's) en als je een VPN installeert kun je gewoon Netflix gebruiken
.
Jep, hier hetzelfde verhaal vorig jaar. Op etage 1 geboren, 3 en 5 weken later op de begane grond opgenomen.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:40 schreef Malteser het volgende:
Dankjewel allemaal!
[..]
Ja, daar ligt hij inderdaad. Hij is er ook geboren, één etage hoger dan waar hij nu ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |