abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2016 @ 21:53:24 #1
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_158996903
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral Europese federalisten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 10 januari 2016 @ 21:55:16 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158996982
Een op nieuwe media gestoelde meritocratie dan wel, he?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 januari 2016 @ 21:56:59 #3
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_158997057
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:55 schreef Perrin het volgende:
Een op nieuwe media gestoelde meritocratie dan wel, he?
Nee, gewoon een parlementaire democratie met twee kamers lijkt me. En met met een kiesdrempel van vijf procent.
  zondag 10 januari 2016 @ 21:58:42 #4
38496 Perrin
pi_158997130
Dat is zó vorig millennium.
pi_158997197
24uur met Fred Teeven, wat? Kijken.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:08:20 #6
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_158997615
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:00 schreef Tchock het volgende:
24uur met Fred Teeven, wat? Kijken.
Ik kijk het zo, na Nieuwsuur.
pi_158997846
Nieuwe media, wat hebben ze ons opgeleverd behalve massahysterie? :o
pi_158997885
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar goed, de PVV'ers en anderen laten zich de afgelopen tijd wel kennen, zeker nu er aan de macht wordt geproefd.

Lijkt me toch,de toekomst van Nederland in acht nemend, iets om waakzaam voor te zijn.

Aan de andere kant, vrees ik ook dat, Europa-wijd , niet tegen het mediageweld is op te botsen. Zeker nu de regulier media ook het wantrouwen aan het voeden zijn door te stellen dat bepaalde dingen onder de tafel geveegd zouden worden, terwijl het al dagenlang nergens anders over gaat. Dus ik vrees dat we de opkomst en bewind van deze partijen(of het beleid voorgesteld door deze partijen)in de nabije toekomst moeten ondergaan.

Door het wantrouwen op deze manier te voeden (van AD tot NRC) groeit de menigte die de instituties wantrouwt alleen maar en daarbinnen neemt de radicalisering ook toe.

Ik zag dat in een NYT-column werd genoemd dat de enige manier om rampspoed te voorkomen alle gezonde jonge mannen van vreemde origine (asielzoekers? Of iedereen?, ik weet het niet) te deporteren. Dingen die je voorheen alleen op stormfront zou lezen.

Wat dat betreft vrees ik dus dat een plan B over alternatieve verblijfslanden niet per se een overbodige luxe is of een maatregel tegen rampspoed in ver dystopia, maar eerder iets wat handig is om te hebben, want je weet maar nooit. Het is allemaal erg verhit en verhard momenteel.
Het is ook eng. Vandaag las ik alweer dat mensen het over een plaag hebben als ze de situatie in Keulen bespreken. Wanneer men bevolkingsgroepen dat soort titels gaat geven lijkt de geschiedenis zich te gaan herhalen.

Daarnaast zijn er wel verschrikkelijke fouten gemaakt in Keulen door zaken onder de pet te houden. Het werkt voornamelijk averechts. Die peilingen van de PVV is direct daar naar toe te herleiden. Mensen worden angstig en dat is in het voordeel van Wilders. Echt ontzettend dom hoe politici met dat hele vluchtelingen issue omgaan.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:15:42 #9
38496 Perrin
pi_158997923
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nieuwe media, wat hebben ze ons opgeleverd behalve massahysterie? :o
Op zijn minst de POL SC, of bedoelde je die juist :P
pi_158998002
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:14 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is ook eng. Vandaag las ik alweer dat mensen het over een plaag hebben als ze de situatie in Keulen bespreken. Wanneer men bevolkingsgroepen dat soort titels gaat geven lijkt de geschiedenis zich te gaan herhalen.

Daarnaast zijn er wel verschrikkelijke fouten gemaakt in Keulen door zaken onder de pet te houden. Het werkt voornamelijk averechts. Die peilingen van de PVV is direct daar naar toe te herleiden. Mensen worden angstig en dat is in het voordeel van Wilders. Echt ontzettend dom hoe politici met dat hele vluchtelingen issue omgaan.
Als je stemt op een partij die profijt heeft van angst en ellende, dan moet je toch even bij jezelf te rade gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 januari 2016 @ 22:18:18 #11
38496 Perrin
pi_158998030
quote:

[..]

Echt ontzettend dom hoe politici met dat hele vluchtelingen issue omgaan.
Terwijl juist politici hier enig verstand van zouden moeten hebben, zou je zeggen.
pi_158998078
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je stemt op een partij die profijt heeft van angst en ellende, dan moet je toch even bij jezelf te rade gaan.
Waarschijnlijk zien ze het zelf zo niet. Eerder dat Wilders de stem van het volk verkondigt.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:21:23 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158998164
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een hoop mensen hebben dan ook reden om angstig te zijn; weinig weerbaar, duur voor hun kwaliteiten, te hoge verplichtingen en dan ook nog eens de pech te zijn geboren in een land dat zo gelijk is in een wereld vol ongelijkheid dat het bijna onafwendbaar is om slechter uit te zijn in de decennia die zullen volgen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:21:28 #14
38496 Perrin
pi_158998170
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zien ze het zelf zo niet. Eerder dat Wilders de stem van het volk verkondigt.
Ook niet zo gek als ie de enige is die niet zegt: deze problemen horen nu eenmaal bij het opengrenzenfeestje en ohja, ze gaan nog erger worden.
pi_158998241
quote:

[..]

Ik vind het ergens tegenstrijdig dat er constant wordt gehint naar een wegmoffelcultuur terwijl er juist zo extreem veel aandacht is.

Ik betwijfel in hoeverre er echt pogingen waren om dit onder de tapijt te vegen. En in hoeverre het een mooi sensationeel verhaal is over overheidsinstellingen die dit zogenaamd willen verbergen, zodat media nu echt los kunnen gaan over integratie/islam en dergelijke. Op Nu.NL/Ad.NL zijn de remmen echt los, ook in de nieuwsberichten zelfs. In het VK en NRC lees je zeer vergaande columns.

En alsnog wordt er gesproken van een cultuur van goedpraten en wegmoffelen. Zo lijkt het noodzakelijk dat media het zo groots moeten brengen. Ze creëren zelf het beeld dat hun onheilsprofeterij onmisbaar is.
pi_158998257
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:53 schreef Gutmensch het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral Europese federalisten.
pi_158998277
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ook niet zo gek als ie de enige is die niet zegt: deze problemen horen nu eenmaal bij het opengrenzenfeestje en ohja, ze gaan nog erger worden.
Wie zegt dat allemaal dan?
pi_158998282
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat hij wel zegt is ook niet realistisch.
pi_158998289
quote:
15s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een hoop mensen hebben dan ook reden om angstig te zijn; weinig weerbaar, duur voor hun kwaliteiten, te hoge verplichtingen en dan ook nog eens de pech te zijn geboren in een land dat zo gelijk is in een wereld vol ongelijkheid dat het bijna onafwendbaar is om slechter uit te zijn in de decennia die zullen volgen.
Als je in Nederland wordt geboren, ben je inderdaad een pechvogel.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:25:09 #20
38496 Perrin
pi_158998314
Misschien zullen we t binnenkort zien, met kabinet Wilders I.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:25:30 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158998327
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:25 schreef Perrin het volgende:
Misschien zullen we t binnenkort zien, met kabinet Wilders I.
Alsjeblieft niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158998487
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:23 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik vind het ergens tegenstrijdig dat er constant wordt gehint naar een wegmoffelcultuur terwijl er juist zo extreem veel aandacht is.

Ik betwijfel in hoeverre er echt pogingen waren om dit onder de tapijt te vegen. En in hoeverre het een mooi sensationeel verhaal is over overheidsinstellingen die dit zogenaamd willen verbergen, zodat media nu echt los kunnen gaan over integratie/islam en dergelijke. Op Nu.NL/Ad.NL zijn de remmen echt los, ook in de nieuwsberichten zelfs. In het VK en NRC lees je zeer vergaande columns.

En alsnog wordt er gesproken van een cultuur van goedpraten en wegmoffelen. Zo lijkt het noodzakelijk dat media het zo groots moeten brengen. Ze creëren zelf het beeld dat hun onheilsprofeterij onmisbaar is.
Ach, ik wil het niet helemaal afdoen alsof dat allemaal verzonnen is. Ik geloof best dat zo'n lokale bestuurder uit alle goede wil onhandige beslissingen heeft genomen.
pi_158998507
"Maarja, van anderen partijen WEET je dat het alleen maar slechter wordt als die aan het roer staan. Van Wilders weet je het niet, dus die kan alleen maar meevallen."

Geen speld tussen te krijgen. :7
pi_158998520
Toch ben ik best nieuwsgierig naar hoe ons land eruit zou komen te zien als de PVV de absolute meerderheid zou veroveren. Wat zou Wilders doen met zoveel macht? Hoe ver zal hij gaan?
pi_158998533
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Ach, ik wil het niet helemaal afdoen alsof dat allemaal verzonnen is. Ik geloof best dat zo'n lokale bestuurder uit alle goede wil onhandige beslissingen heeft genomen.
Ja, dat kan inderdaad.

Maar meer dan dat zal het ook niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')