SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 14:16:22 ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Lancelotdaar is toch niks mis mee!
Ik denk bij die namen dan weer automatisch aan A England nagellak kleuren maar dat is dan weer mijn afwijking waarschijnlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zijn wel mooie kleuren btw![]()
Ik heb dit jaar voor het eerst sinds jaren een Eva in de klas. Oké, 2 tegelijk. Maar de afgelopen jaren 0. En dat is dan een top 6 naam. Sterker nog, het zijn de enige 2 op de hele school.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Dat er zoveel kinderen met dezelfde naam in 1 klas zitten valt meestal toch wel mee anno 2015? eh, 2016?
Vroegah werden de populaire namen veel vaker gegeven dan tegenwoordig. Komst van internet zal daar ook wel mee te maken hebben.
Emma, de populairste (eigenlijk is dat Sarah + Sara vind ik, maar soit) is bijna 800 keer gegeven in 2015. Er zijn ruim 7000 basisscholen in Nederland. Als je de statistiek een beetje naar je hand zet is de kans dat er een Emma bij een Emma in de klas zit dus ongeveer 1 op 9
Om even te vergelijken: in 1974 werden er bijna 2000 Jeroenen geboren in Nederland
Ja, maaaaaar waar jij woont kun je ook maar uit zes achternamen kiezen. Dus daar verwacht je het ook welquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:37 schreef Moppert het volgende:
Nee het komt nogsteeds voor!
Bij ons zijn er van best wat namen dubbel.
Eens! Vind ik ook gelden voor Sophie/Sofie.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Emma, de populairste (eigenlijk is dat Sarah + Sara vind ik, maar soit) is bijna 800 keer gegeven in 2015.
Hahaha truequote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maaaaaar waar jij woont kun je ook maar uit zes achternamen kiezen. Dus daar verwacht je het ook wel
Uh, Schilderswijk?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb wel heel vaak dubbele namen in de klas, denk ook omdat dat bepaalde namen in bepaalde regio's meer worden gegeven.
Ik heb vaak dubbel: Sophie, Julia, Fleur (en alle variaties: Fleurine, Fleurtje, Floor, Flore, Floortje, Florentine...) en qua jongens vaak T(h)ijn, Pieter, Diederik, Floris. Raad eens waar ik werk?
Ohja en een keer een klas met een Kiki, Bibi, Mimi en Titi (Laetitia, zeg maar Titi...).
Als gegoten inderdaad!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Loutje had deze naam eigenlijk wel kunnen hebben
Nou ja, precies. Mijn broertje heeft ooit bij drie! Marnixen in de klas gezetenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:51 schreef Elleska het volgende:
dan kan je volgens mij beter kijken naar de gemeente/regio top10 dan naar de landelijke top10.
maargoed met namen in klassen weet je het toch nooit. zul je zien, is de naam maar 2x gegeven zitten ze alsnog bij elkaar in de klas.
Er zitten wel weer pareltjes bij de namen zeg.
Die naam komt van deze film:quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:09 schreef SaskiaR het volgende:
Er zijn wel echt vreemde namen best vaak gegeven... Cataleya 45 keer? Hoe je erop??
Wat interessant dit, dat heb ik me nog nooit gerealiseerd joh!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Dat er zoveel kinderen met dezelfde naam in 1 klas zitten valt meestal toch wel mee anno 2015? eh, 2016?
Vroegah werden de populaire namen veel vaker gegeven dan tegenwoordig. Komst van internet zal daar ook wel mee te maken hebben.
Emma, de populairste (eigenlijk is dat Sarah + Sara vind ik, maar soit) is bijna 800 keer gegeven in 2015. Er zijn ruim 7000 basisscholen in Nederland. Als je de statistiek een beetje naar je hand zet is de kans dat er een Emma bij een Emma in de klas zit dus ongeveer 1 op 9
Om even te vergelijken: in 1974 werden er bijna 2000 Jeroenen geboren in Nederland
Ik had een P.ykel... Die bleek gewoon K.aren te heten eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb wel heel vaak dubbele namen in de klas, denk ook omdat dat bepaalde namen in bepaalde regio's meer worden gegeven.
Ik heb vaak dubbel: Sophie, Julia, Fleur (en alle variaties: Fleurine, Fleurtje, Floor, Flore, Floortje, Florentine...) en qua jongens vaak T(h)ijn, Pieter, Diederik, Floris. Raad eens waar ik werk?
Ohja en een keer een klas met een Kiki, Bibi, Mimi en Titi (Laetitia, zeg maar Titi...).
Oeh, er is een hele grote stoere violist (altist) die G.alahad heet! Vond dat altijd wel een leuke naam, niet voor mijn kind, maar toch.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
ik zou Lancelot nooit los kunnen koppelen van:
[ afbeelding ]
Al is het altijd beter dan Galahad natuurlijk.
Ik ging naar aanleiding hiervan 'Wolk' opzoeken, die is zowaar wel 1 keer gegeven; Wolke.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:58 schreef Malteser het volgende:
Twix is 0 keer gegeven. Gelukkig![]()
Twix' echte naam valt buiten de top 150.
Die snap ik niet. Je schreef P.ykel maar je zei K.aren?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik had een P.ykel... Die bleek gewoon K.aren te heten eigenlijk.
Ik heb dit vaker van je gelezen en ben nu heel benieuwd naar je naam.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:13 schreef twist02 het volgende:
Ha, leuk dat-ie er weer is!
'Minion' is ook niet gegeven vorig jaar
De echte naam van onze Minion is wel weer gestegen t.o.v. 2013 en 2014. Bijna top 10 landelijk en ook hoog in onze provincie!
Als je verschillende spelwijzen optelt, staat-ie nog veel hoger (maar dat geldt uiteraard voor meer namen)
Wat SQ zegt: denk dat het sowieso wel meevalt met 10x dezelfde naam in de klas. En dan nog, wij hadden 'vroegah' ook 3 Marc/Mark'en in de klas en dat werkte ook gewoon prima
En andersom: mijn eigen naam komt helemaal niet zo vaak voor en ik presteerde het om én op de basisschool, én op de middelbare school én nu op m'n werk in dezelfde klas/hetzelfde team te zitten met een naamgenootjeweliswaar ook andere spelwijze
Zie DMquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:26 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik heb dit vaker van je gelezen en ben nu heel benieuwd naar je naam.
Ik heb dezelfde naam, maar ben van 89. Ik had ook niet veel naamgenoten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:11 schreef SaskiaR het volgende:
Mijn naam is ook echt zó 1980, had altijd naamgenoten op school en werk. Dit jaar maar 5x gegeven.
ik blijf me verwonderen hoe inventief mensen kunnen zijn in naamverkrachtingquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:48 schreef Fannetje het volgende:
Mijn naam is weer eens niet gegeven![]()
Maar ja, sinds de telling is mijn naam maar 21 keer gegeven.
Ik zag wel een Marjo-lae'neiy
Verhip, dat had ik me helemaal nog niet gerealiseerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:01 schreef Fannetje het volgende:
Het ergste vind ik eigenlijk dat je t ws gewoon uitspreekt als Marjoleine en dat dat best een burgerlijke naam is. Waarom maak je het je kind dan zo moeilijk?
Dat is uniek! Zo heet niemandquote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:01 schreef Fannetje het volgende:
Het ergste vind ik eigenlijk dat je t ws gewoon uitspreekt als Marjoleine en dat dat best een burgerlijke naam is. Waarom maak je het je kind dan zo moeilijk?
Ik vind Elize juist minstens zo logisch als Elise.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat is uniek! Zo heet niemand(en dat heeft dus een reden, denk ik dan
)
Namen van mijn kinderen zijn 319 keer gegeven, Floris. En Elise 257 keer. Elize trouwens 85 keer... Ik blijf me dus verbazen om de keren dat mensen Elize schrijven ipv Elise...(en dat gebeurt dus echt vaak)
Mijn naam is 4 keer gegeven, maar die was sowieso soort van populair voor de jaren 80daarna is het alleen maar minder geworden
Nee, roepnaam P.ykel maar in het LVS zag ik dat haar naam eigenlijk K.aren was.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:39 schreef LuDann het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Je schreef P.ykel maar je zei K.aren?
Oke, het wordt niet minder raar nuquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, roepnaam P.ykel maar in het LVS zag ik dat haar naam eigenlijk K.aren was.
Piekelquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:43 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe spreek je dat dan uit? Pijkel? Piekel? Pikkel? Piekèl?
't gaat om een tiener he. Dus waarschijnlijk zal ze zichzelf één of andere semi-hippe-emo-wannabe-nickname hebben aangemeten omdat ze haar echte naam te saai vond.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:43 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe spreek je dat dan uit? Pijkel? Piekel? Pikkel? Piekèl?
Spreek uit als 'Jay'?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 07:45 schreef Shopaholic1984 het volgende:
De kleinzoon van de AH familie is opgepakt in Bali. Djaï heet hij en is 25. Creatieve spelling. Zeker voor die tijd. Liepen hun tijd ver vooruit
Djaa-ie, zou dat zijn denk ik?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:53 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Spreek uit als 'Jay'?
Mn neefje van elf heeft een Frank in de klas, toch wel leuk en bijzonder he?
Ja, maar sommige "gewone" namen zijn ook lelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Djaa-ie, zou dat zijn denk ik?
Ik snap trouwens echt niet dat er geen (betere) regels zijn voor namen. Mensen mogen zelf worden bedenken, zelf bedenken hoe je ze spelt en het dan ook nog officieel laten vastleggen als naam voor een ander!!!.
Sally van Sally Spectra?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:23 schreef LuDann het volgende:
Mijn naam is ook typisch jaren '80. Kwam op in 1956, in '79 werd 'ie nog 55 keer gegeven, 1990 nog 25 keer en vanaf 2010 nog maar 6 keer in 8 jaar tijd.
Hangt precies samen met wanneer de serie 'As the world turns' werd uitgezonden, mijn moeder werd net als vele anderen op het idee gebracht naar aanleiding van de naam van een van de hoofdrol speelsters.
Huh? Ook met de hoofdletters en kleine letters zo?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
In het NRC, tussen alle chique grachtengordelnamen:
[ afbeelding ]
Yiğit heeft wel een mooie betekenis. 😊quote:Op maandag 25 januari 2016 23:49 schreef Lamb29 het volgende:
Kwam wel deze naam tegen: Yiġit (Uitspraak Jhiet)
We vinden hem beide tof maar wellicht past hij toch niet zo bij ons hollands blondje die het ws wel gaat wordenIemand nog suggeties in die hoek maar dat het niet zo enorm anders is geschreven dan de uitspraak?
Ik kom dan uit bij Jitte?quote:Op maandag 25 januari 2016 23:49 schreef Lamb29 het volgende:
We vinden hem beide tof maar wellicht past hij toch niet zo bij ons hollands blondje die het ws wel gaat wordenIemand nog suggeties in die hoek maar dat het niet zo enorm anders is geschreven dan de uitspraak?
Het doet me denken aan 'Birgit', maar dat is omdat ik het in m'n hoofd eerst anders uitsprak.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:49 schreef Lamb29 het volgende:
apart. Hier in d krant vandaag een stuk over Jald-Jelte.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
In het NRC, tussen alle chique grachtengordelnamen:
[ afbeelding ]
Birgit voor een jongetje vind ik wel een beetje gek.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 07:19 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Het doet me denken aan 'Birgit', maar dat is omdat ik het in m'n hoofd eerst anders uitsprak.
Ik vind Amber ook zo mooiquote:Op maandag 25 januari 2016 19:08 schreef quickstepster het volgende:
Voor de lol (want van babies is voorlopig geen sprake) zal ik ontlurken en mijn lijstje eens posten! Oh, en suggesties mogen ook, vind ze allemaal net niet leuk genoeg (alleen Nova is) en jullie hebben vaak super suggesties!
Eisen mogen toch?Het liefst een naam waar geen verwarring over spelwijze is, met voorkeur voor Grieks/Iers/NL namen.
Jongen: Boaz, Bram, Jona, Kai, Kian, Kiran, Leander, Liam, Noah, Sam, Silas, Thomas, Tobias
Meiden: Alena, Amber, Belle, Koosje, Loes, Lola, Mara, Moira, Nova, Stella, Tessa
Helpt het als ik zeg dat ik NL uitspraak aanhoud? dus niet Eeeeeeeemberquote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:31 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik vind Amber ook zo mooiMaar kan niet uit m'n hoofd krijgen dat het zo'n typische Amerikaanse stripper-naam is
Dit ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:58 schreef pinquit het volgende:
Ik zou denk ik kijken naar wat t lekkerst, vloeiend, best klopt qua uitspraak
Ja leuk! maar hoor hier naast mijquote:
Als je vanaf buitenlandse komaf twee namen hebt mag je twee namen doorgeven aan je kinderen, als je ouders dat echter niet hebben mag jij dat niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dit ja.
Hoe gaat dan dan als twee mensen met dubbele achternamen kinderen krijgen trouwens?
Ik bedoel in Belgie he.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je vanaf buitenlandse komaf twee namen hebt mag je twee namen doorgeven aan je kinderen, als je ouders dat echter niet hebben mag jij dat niet.
Het meest logische is dan als Jantje en Liesje beiden de naam die ze van hun vader hebben gekregen doorgeven.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik bedoel in Belgie he.
Als Jantje Peeters Smeets, en Liesje Jansen de Boer samen een kind krijgen dan kan dat kind toch niet al die achternamen krijgen ook dan?
Van Portugal weet ik 't niet, maar heeft Spanje niet juist vader-moeder?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:58 schreef Molo het volgende:
Moeder-vader volgorde, net als in Spanje en Portugal
Wel mooi dat dat kan, ik vind het jammer dat zoiets in Nederland niet kan.
Oh sorry, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik bedoel in Belgie he.
Als Jantje Peeters Smeets, en Liesje Jansen de Boer samen een kind krijgen dan kan dat kind toch niet al die achternamen krijgen ook dan?
Ja, alleen in Spanje is het vader-moeder 😘👍quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:58 schreef Molo het volgende:
In Spanje komt de naam van de vader eerst. En ouders geven alleen de naam van hun vader, dus hun eerste achternaam door.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:58 schreef Molo het volgende:
Oh lolligquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, alleen in Spanje is het vader-moeder 😘👍
In dezelfde minuut posten, dan mag datquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |