SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 97% gewijzigd door SQ op 11-01-2016 10:08:48 ]Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Fenjal is dat.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Fenja dat is zo'n douchgel of bodylotion merk lang geleden.
Imrequote:Op zondag 10 januari 2016 20:42 schreef ikke_84 het volgende:
LE wat vindt jij mooie jongens namen dan?
Ik heb echt maar 1 jongens naam op mijn lijstje en die mag niet van mijn man want zo heet zijn achterneefje
Hebreeuwse variant, volgens mij schrijf je het dan met een ch. Maar goed ik vind miga voor het oog heel lelijkquote:Op zondag 10 januari 2016 21:20 schreef Suikertante het volgende:
Mignonne wat grappig dat je Micha dan wel met ch schrijft, ik ken het dan niet met die uitspraak!
Ik ken toevallig wel een Miga en die zeg je dus ook zoals je het schrijft. Dat vind ik ook een hele leuke naam, maar niet voor mijn meisje
Ja dat is ook belangrijk. Ik vind Hannah heel mooi klinken én het is een palindroom, maar toch vind ik het om te zien geen mooie naam.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hebreeuwse variant, volgens mij schrijf je het dan met een ch. Maar goed ik vind miga voor het oog heel lelijkhahaha
![]()
Jaaa <3 staat al tijden op mijn lijstje maar hoor alleen een 'nee' naast mijquote:
Wij hadden Lucas ook als optie, en als mijn zusje geen Luc(as) had gekregen, had Koen zo geheten.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:06 schreef Chanty het volgende:
Hier ook op zoek naar een naam voor onze dochter die moet passen bij Lucas. Heb gelukkig al een hele lijst met namen. Ben wel benieuwd in hoeverre mijn man en ik het eens zijn. Iig verschilt onze smaak nogal van de foksmaak dus zal maar geen lijstjes vragenmaar kijk wel mee voor inspiratie.
Ik ben benieuwd!!quote:Op zondag 10 januari 2016 21:24 schreef Lamb29 het volgende:
Jullie lijst is zo Tof mignonne!
Hier is t nu 80% zeker die ene naam. Vooral omdat marcek niet kan wennen aan die andere
En de 2de naam is nog twijfel
Sarah natuurlijkquote:Op zondag 10 januari 2016 20:25 schreef Chanty het volgende:
Fenja... Nee die doet mij niks.
Grappig dat jullie al uit waren over de naam voordat I. Kwam Franny![]()
Met lucas was Lucas dus de enige naam die we allebei op ons lijstje hadden staan en een aantal namen die we van elkaars lijst ook mooi vonden maar eigenlijk alleen de top 5 waren toen serieuze kanshebbers. Nu waren er al vijf namen die we beiden op de lijst hadden plus meerdere die we van elkaar mooi vonden. Benieuwd welke het gaat worden want heb bij meerdere een heel goed gevoel.
quote:Op zondag 10 januari 2016 19:56 schreef Kimpossible het volgende:
Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://wij.nl/zwanger-info-babynamen/namen-top-10-namenteller
http://www.svb.nl/int/nl/(...)amen/top20/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php
SVB-lijst meisjesnamen 2014
SVB-lijst jongensnamen 2014
Hieronder een lijst met vrijwel alle OUD kindjes.Sabeau zie ik er niet tussen staan. Zo heet mijn dochtertjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haar broertje of zusje is onderweg momenteel. 26 juli is vrouwlief uitgerekend.
We komen alleen niet uit een naam... Ik vind bijna niks leuk haha.
Hebben nu wel 2 jongensnamen in gedachte. maar qua meisjesnamen weet ik het gewoon echt niet![]()
Die lijst is niet bepaald bijgewerkt de laatste jaren volgens mijquote:Op maandag 11 januari 2016 12:23 schreef hvan het volgende:
[..]
Sabeau zie ik er niet tussen staan. Zo heet mijn dochtertje
Haar broertje of zusje is onderweg momenteel. 26 juli is vrouwlief uitgerekend.
We komen alleen niet uit een naam... Ik vind bijna niks leuk haha.
Hebben nu wel 2 jongensnamen in gedachte. maar qua meisjesnamen weet ik het gewoon echt niet
Och, eens in de zoveel tijd komt er weer eens iemand vragen of er echt een kind Frodo Peregrin Meriadoc heetquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:49 schreef elamanilo het volgende:
Ja, heeft die lijst überhaupt nog wel nut?
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Och, eens in de zoveel tijd komt er weer eens iemand vragen of er echt een kind Frodo Peregrin Meriadoc heet.
Whaha! Ik zat het me net nog af te vragen 😂 hoopte al van niet 😉quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Och, eens in de zoveel tijd komt er weer eens iemand vragen of er echt een kind Frodo Peregrin Meriadoc heet.
dusch...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:51 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Twins geboren;
Jay.ënnety en Jay.änthony
twee jommetjes?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:51 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Twins geboren;
Jay.ënnety en Jay.änthony
Ik heb werkelijk geen ideequote:
Guus! Superleuke naam, maar bij jouw jongetje zou dat echt echt echt niet hebben gepastquote:Op zondag 10 januari 2016 20:59 schreef mignonne het volgende:
Dit is de lijst met kanshebbers geweest voor ons jongetje. Sommige namen stonden op zijn lijst, anderen op de mijne, we vonden elkaars keuze niet per se geweldiguiteindelijk bij een heul andere naam uitgekomen
![]()
Ik vond het echt een helse klus, een jongensnaam bedenken.
Julius
Micha (met een g dus, mijn favoriet...)
Louis/Louie
Gijs
Hugo
Jens
Amon
Daniël
Guus
Pepijn
Boris
Oscar
Aaron
Eliah/Elijah
Sverre
Gael/Gaël
Aloïs
Aloïc (Frans, afgeleide van Louis)
Remus
Loïc
Maurits
Merijn
Yannick
Yanis
Silvijn
Roman/Romain
Otto
Silas
Manu
Ismael
Joachim
Simeon
Ilja
Jozias
Aram
Jethro
Rouane
Joas
Imre
Marten
Marek
Midas
Gideon
Ja weet ik het, wij dachten van nou Brabant hè, maar nee us Guuske is toch meer een A.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:55 schreef WupWup het volgende:
[..]
Guus! Superleuke naam, maar bij jouw jongetje zou dat echt echt echt niet hebben gepast
Het heeft niet voor niks tot 34 weken geduurd voordat we een knoop doorhaktenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:33 schreef onomatopee het volgende:
Oh mignonne, daar zitten echt mooie namen tussen! Uiteenlopende smaak hebben jullie
Dat zou mij dus echt niks uit maken... als je er zelf zo blij mee bent... de ouders van Dhyvanjïyellinio zijn er vast ook heel blij mee.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:34 schreef Lamb29 het volgende:
Och die tweeling... Zo sneu!
Wij kiezen ook express niet voor een van onze favorieten ivm het te grote risico op van die 'aparte' lijstjes terecht te komen.
Maar oh wat is hij tof...
Niewsgierig!!quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:34 schreef Lamb29 het volgende:
Wij kiezen ook express niet voor een van onze favorieten ivm het te grote risico op van die 'aparte' lijstjes terecht te komen.
Nou. Dat. En door O. staan jullie dat toch al.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef Moppert het volgende:
Ja nu ben ik ook heel nieuwsgierig, en als het voor jullie echt de mooiste naam is zou ik het doen!
34 weken, prima op tijd toch? Al kan ik me voorstellen dat je er dan wel enigszins nerveus van wordt ja.. Mooi dat je de naam nog aan je oma hebt kunnen vertellenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het heeft niet voor niks tot 34 weken geduurd voordat we een knoop doorhakten![]()
En dat was eigenlijk ook vooral omdat mn oma op sterven lag toen en ik graag een naam wilde vertellen. Anders sluit ik niet uit dat ie naamloos geboren was
Echt waar? Maar als jullie de naam heel mooi vinden, dan is dat toch het belangrijkste? Of acht je de kans op pesten/onuitspreekbaar/enz heel groot? Als tweede naam misschien een optie?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:34 schreef Lamb29 het volgende:
Ja ze vond hem mooi, ze was heel helder op moment dat ik hem vertelde. Mijn oma was het type dat het ook gerust gezegd zou hebben als ze hem niet mooi zou vindenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:43 schreef onomatopee het volgende:
[..]
34 weken, prima op tijd toch? Al kan ik me voorstellen dat je er dan wel enigszins nerveus van wordt ja.. Mooi dat je de naam nog aan je oma hebt kunnen vertellen
Alstuquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Die tweelingdie hebben binnen een half uur een roepnaam en niemand die de officiële namen ooit gebruikt.
En ik ben ook nieuwsgierig, Lamb! Maar ik ben sowieso nieuwsgierig. Ik ken men hier ook niet goed genoeg om te weten over wie het gaat als er "O." of "A." gezegd wordtkan mijn nieuwsgierigheid helemaal niet handelen, joh!
Ik heb al jaren favoriete namen, maar het zou me niets verbazen als ik/we ergens de komende 7 maanden compleet de andere kant op gaan
Haha ja deze is van een ander kaliberquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:43 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nou. Dat. En door O. staan jullie dat toch al.
Ona maar dan met dubbel Oquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En ik ben ook nieuwsgierig, Lamb! Maar ik ben sowieso nieuwsgierig. Ik ken men hier ook niet goed genoeg om te weten over wie het gaat als er "O." of "A." gezegd wordtkan mijn nieuwsgierigheid helemaal niet handelen, joh!
Ik heb al jaren favoriete namen, maar het zou me niets verbazen als ik/we ergens de komende 7 maanden compleet de andere kant op gaan
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:06 schreef Mariposas het volgende:
W.b. die namen van de tweeling: zullen geen Hollanders zijn, of wel? Ik heb me ook verbaasd over dat soort namen, maar een Antilliaanse collega van mij vertelde dat er vaak wordt vernoemd naar familieleden. Meerdere familieleden ook. Plus dan nog een eigen toevoeging. Dan krijg je dus dit soort gemixte namen. Voor ons heel raar maar voor een andere cultuur heel normaal. Ik heb er dan ook verder echt geen mening over. Alleen mijn algemene mening over tweeling-namen is dat ik nooit dol ben op Kwik en Kwek namen, net zo min als een tweeling bijvoorbeeld Marije en Marijke noemen. Of Tim en Tom.
Ik ben dus echt serieus heel bang dat wij geen naam gaan vinden. We zaten heel lang op een naam en toen vond ik 'm ineens echt héél stomquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het heeft niet voor niks tot 34 weken geduurd voordat we een knoop doorhakten![]()
En dat was eigenlijk ook vooral omdat mn oma op sterven lag toen en ik graag een naam wilde vertellen. Anders sluit ik niet uit dat ie naamloos geboren was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk heeft ze als tweede naam er wel eentje gekregen in de categorie 'fout';SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 15-01-2016 14:22:38 ]
in Zweden is dat heel normaal.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn zus is zelfs drie dagen naamloos geweest.
eerst zou het Ole worden. Mijn favoriete naam. Maar in combinatie met mijn oer-Friese achternaam die soms Spaans gevonden word was de duutser bang dat het dan altijd Olé zou zijn...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef Mineola het volgende:
Wij waren er voor een meisje niet uit deze keer, terwijl we het geslacht niet wisten. We hadden wel twee opties, maar ik was gewoon niet overtuigd van een van beide. Jongensnaam stond wel vast, maar ook 'pas' met 34 weken of zo. Gelukkig was het een jongenJe zou denken dat we na de oudste (=jongen) wel een meisjesnaam konden bedenken maar nee...
Jagar, ben wel benieuwd wat jullie eerst hadden!
haha, en dan krijg je een cannot unseen zodra dat is gezegdquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
eerst zou het Ole worden. Mijn favoriete naam. Maar in combinatie met mijn oer-Friese achternaam die soms Spaans gevonden word was de duutser bang dat het dan altijd Olé zou zijn...
Ja, dat leek mij ook. Ik was er zelf niet bij, maar mijn man zegt dat hij op een gegeven moment gezegd heeft dat het ze niks aan ging en dat hij eerst met mij wilde overleggen. Gelukkig.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:00 schreef mignonne het volgende:
Nouja zeg LuDann wat raar?
Ik kan me niet voorstellen waarom dat relevant is voor een arts of verpleegkundige. Dan wordt er gewoon baby 'achternaam' op het dossier en kaartje gezet. Als je bij aangifte maar een naam hebt.
Razzik werd er echt heel onrustig van. Ik hoop dat er snel wat moois voorbij komt.
En dan nog, de naam die je daar noemt, is niet dé naamquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:14 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, dat leek mij ook. Ik was er zelf niet bij, maar mijn man zegt dat hij op een gegeven moment gezegd heeft dat het ze niks aan ging en dat hij eerst met mij wilde overleggen. Gelukkig.Je zal maar gewoon wat opgeven.
Oh, dat kan. Ik ken alleen een paar Duitse jongens die Ole heten, vandaar mijn associatie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ole is toch juist echt een typisch Scandinavische (Deens?) naam? Ik vind het wel een mooie naam.
Ja, ok, das waar. Maar toch. Ik was absoluut niet blij geweest als hij dat had gedaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
En dan nog, de naam die je daar noemt, is niet dé naam. De naam staat pas vast bij de geboorteaangifte
.
Ik las eens een anekdote van een man die onderweg naar het gemeentehuis langs zijn stamkroeg kwam, flink wat borrels nam met 'de jongens', vervolgens zei: "ik vind het eigenlijk stom dat we onze zoon niet naar mij vernoemen", en tegen de afspraak in een andere naam opgaf bij de gemeente.
Edit: in de reacties op dit bericht stond 'ie: http://www.voornamelijk.n(...)spelt-naam-verkeerd/
Pibe? Spreek je dat uit als piebe?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:29 schreef LuDann het volgende:
Razz:
Ynte
Kjeld
Perre
Fedde
Pibe
Meer weet ik niet, ben hier niet zo goed in.
Och. Over 20 jaar heet de directeur Otje, zijn secretaresse Bijoux en Anemoon, en hij heeft een vergadering met Chavenity, Fay’den, Anne (notulist) en Faith-Heavenly.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:40 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dan altijd dan ben je later een volwassen kerel, strak in pak voor een zakelijke afspraak bv en dan stel je jezelf voor: hallo ik ben piebe
Dat heb ik ook met de naam S.ky voor een jongen. Is hier in de buurt eentje. Dan denk ik ook welke volwassen kerel heet er nu zo en wordt nog serieus genomen?
Waarom is Anne dan de notulist?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Och. Over 20 jaar heet de directeur Otje, zijn secretaresse Bijoux en Anemoon, en hij heeft een vergadering met Chavenity, Fay’den, Anne (notulist) en Faith-Heavenly.
Dat vraagt ze zichzelf ook af. Ze heeft er al jaren hekel aan, maar durft er niks van te zeggen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |