abonnement Unibet Coolblue
pi_159121476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef Moppert het volgende:
Ja nu ben ik ook heel nieuwsgierig, en als het voor jullie echt de mooiste naam is zou ik het doen!
Nou. Dat. En door O. staan jullie dat toch al. :P
pi_159121494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het heeft niet voor niks tot 34 weken geduurd voordat we een knoop doorhakten }:| :')
En dat was eigenlijk ook vooral omdat mn oma op sterven lag toen en ik graag een naam wilde vertellen. Anders sluit ik niet uit dat ie naamloos geboren was :')
34 weken, prima op tijd toch? Al kan ik me voorstellen dat je er dan wel enigszins nerveus van wordt ja.. Mooi dat je de naam nog aan je oma hebt kunnen vertellen :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:34 schreef Lamb29 het volgende:
Och die tweeling... Zo sneu!

Wij kiezen ook express niet voor een van onze favorieten ivm het te grote risico op van die 'aparte' lijstjes terecht te komen.
Maar oh wat is hij tof...
Echt waar? Maar als jullie de naam heel mooi vinden, dan is dat toch het belangrijkste? Of acht je de kans op pesten/onuitspreekbaar/enz heel groot? Als tweede naam misschien een optie?

(Sorry voor alle vraagtekens :@)
pi_159121511
En ja ik ben ook heel nieuwsgierig :P
pi_159121538
Ik zie dat je lijsten van alle gegeven namen in 2015 ook binnenkort uitkomt, over een dag of 4: http://www.svbkindernamen.nl/
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:50:33 #55
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159121622
Die tweeling O+ die hebben binnen een half uur een roepnaam en niemand die de officiële namen ooit gebruikt.

En ik ben ook nieuwsgierig, Lamb! Maar ik ben sowieso nieuwsgierig. Ik ken men hier ook niet goed genoeg om te weten over wie het gaat als er "O." of "A." gezegd wordt ;( kan mijn nieuwsgierigheid helemaal niet handelen, joh!

Ik heb al jaren favoriete namen, maar het zou me niets verbazen als ik/we ergens de komende 7 maanden compleet de andere kant op gaan O-)
pi_159121661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:43 schreef onomatopee het volgende:

[..]

34 weken, prima op tijd toch? Al kan ik me voorstellen dat je er dan wel enigszins nerveus van wordt ja.. Mooi dat je de naam nog aan je oma hebt kunnen vertellen :*

Ja ze vond hem mooi, ze was heel helder op moment dat ik hem vertelde. Mijn oma was het type dat het ook gerust gezegd zou hebben als ze hem niet mooi zou vinden :D dus wat dat betreft wel heel erg fijn.
:)
pi_159121704
Oh my, die tweeling. ;(. Een top 10 naam zou ik niet snel doen, maar dit is ook wel weer het andere uiterste.
Lamb, ik ben superbenieuwd welke naam jullie nou in gedachten hebben dan. :D. Ik vind O. ook een heel mooie naam.

En ik vind het zo tof om de naam van mijn zoon hier nu regelmatig tegen te komen. :D. Vanaf het moment dat wij wisten dat hij zo ging heten (vier maanden voor de geboorte) heb ik hier alle namenlijsten in de gaten gehouden en hij stond er nooit op. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159121800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Die tweeling O+ die hebben binnen een half uur een roepnaam en niemand die de officiële namen ooit gebruikt.

En ik ben ook nieuwsgierig, Lamb! Maar ik ben sowieso nieuwsgierig. Ik ken men hier ook niet goed genoeg om te weten over wie het gaat als er "O." of "A." gezegd wordt ;( kan mijn nieuwsgierigheid helemaal niet handelen, joh!

Ik heb al jaren favoriete namen, maar het zou me niets verbazen als ik/we ergens de komende 7 maanden compleet de andere kant op gaan O-)
Alstu :) met bonusfoto ;) zo weer weg dus foto niet quoten svp

*weg*

[ Bericht 19% gewijzigd door mignonne op 15-01-2016 17:23:11 ]
:)
pi_159121821
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:43 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nou. Dat. En door O. staan jullie dat toch al. :P
Haha ja deze is van een ander kaliber ;) O is in België vaak voorkomend. Deze uh gewoon niet.
Van wat google ons zegt 1x als naam gegeven.

Hij staat btw gelijk aan onze 2 andere kanshebbers.

Dus even blij met alle 3
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159121853
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:


En ik ben ook nieuwsgierig, Lamb! Maar ik ben sowieso nieuwsgierig. Ik ken men hier ook niet goed genoeg om te weten over wie het gaat als er "O." of "A." gezegd wordt ;( kan mijn nieuwsgierigheid helemaal niet handelen, joh!

Ik heb al jaren favoriete namen, maar het zou me niets verbazen als ik/we ergens de komende 7 maanden compleet de andere kant op gaan O-)
Ona maar dan met dubbel O ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:06:12 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159121967
W.b. die namen van de tweeling: zullen geen Hollanders zijn, of wel? Ik heb me ook verbaasd over dat soort namen, maar een Antilliaanse collega van mij vertelde dat er vaak wordt vernoemd naar familieleden. Meerdere familieleden ook. Plus dan nog een eigen toevoeging. Dan krijg je dus dit soort gemixte namen. Voor ons heel raar maar voor een andere cultuur heel normaal. Ik heb er dan ook verder echt geen mening over. Alleen mijn algemene mening over tweeling-namen is dat ik nooit dol ben op Kwik en Kwek namen, net zo min als een tweeling bijvoorbeeld Marije en Marijke noemen. Of Tim en Tom.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159121991
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:06 schreef Mariposas het volgende:
W.b. die namen van de tweeling: zullen geen Hollanders zijn, of wel? Ik heb me ook verbaasd over dat soort namen, maar een Antilliaanse collega van mij vertelde dat er vaak wordt vernoemd naar familieleden. Meerdere familieleden ook. Plus dan nog een eigen toevoeging. Dan krijg je dus dit soort gemixte namen. Voor ons heel raar maar voor een andere cultuur heel normaal. Ik heb er dan ook verder echt geen mening over. Alleen mijn algemene mening over tweeling-namen is dat ik nooit dol ben op Kwik en Kwek namen, net zo min als een tweeling bijvoorbeeld Marije en Marijke noemen. Of Tim en Tom.
:Y



;(
:)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:09:11 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159122027
Ik heb nog wel een favoriete meisjesnaam, al voor dat ik zwanger van L was, wisten we dat als het een meisje zou worden, hoe ze zou heten. Ik zou het oprecht echt heel jammer vinden als ik deze naam nooit kan gebruiken. Dus mocht ik nog een tweede krijgen en het zou een jongen zijn, dan zou ik niet teleurgesteld zijn dat het een jongen is, maar wel dat ik de naam niet kan gebruiken.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159122957
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het heeft niet voor niks tot 34 weken geduurd voordat we een knoop doorhakten }:| :')
En dat was eigenlijk ook vooral omdat mn oma op sterven lag toen en ik graag een naam wilde vertellen. Anders sluit ik niet uit dat ie naamloos geboren was :')
Ik ben dus echt serieus heel bang dat wij geen naam gaan vinden. We zaten heel lang op een naam en toen vond ik 'm ineens echt héél stom -O- en nu is een alternatief vinden zo moeilijk want alle andere namen klinken ook superstom nu!

En we hadden een vernoeming naar m'n vader er in maar nu vindt m'n man dat ineens niet meer mooi }:| .

Geen stress verder :') .
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:50:51 #65
409579 LuDann
All the way
pi_159123029
Ik had de naam van Wolk sinds het begin van mijn zwangerschap in mijn hoofd, maar ook een paar 'foute lijstjes' namen. Toen Elva van LE werd geboren heb ik nog wel even een keertje extra nagedacht maar dit was gewoon dč naam. Ik ben er nog steeds heel blij mee.

Niet quoten, zo weer weg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk heeft ze als tweede naam er wel eentje gekregen in de categorie 'fout';

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 15-01-2016 14:22:38 ]
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:54:16 #66
409579 LuDann
All the way
pi_159123098
Wolk is naamloos geboren trouwens, want we wisten officieel niet of het een jongetje of een meisje zou worden en wilden hem/haar eerst zien voordat we een definitieve beslissing namen. Nja, en na de KS moest ik eerst nog bijkomen van de narcose enzo dus tegen de tijd dat we konden overleggen waren we een paar uur verder. :P

Mijn man is wel een beetje onder druk gezet om een naam op te geven toen ik nog onder zeil was maar hij heeft de boot afgehouden. Dat vond ik wel apart, wat maakt het nu uit? Paar uur later een naam is toch ook prima?
pi_159123113
Mijn zus is zelfs drie dagen naamloos geweest.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:59:16 #68
409579 LuDann
All the way
pi_159123211
Whehe. Hoe kwam dat DaD? Kwamen ze er niet uit?
pi_159123233
Nouja zeg LuDann wat raar?
Ik kan me niet voorstellen waarom dat relevant is voor een arts of verpleegkundige. Dan wordt er gewoon baby 'achternaam' op het dossier en kaartje gezet. Als je bij aangifte maar een naam hebt.

Razz :* ik werd er echt heel onrustig van. Ik hoop dat er snel wat moois voorbij komt.
:)
pi_159123263
Mijn ouders wisten niet of het een jongetje of een meisje zou zijn. Het bleek een meisje, maar ze waren nog helemaal niet uit de meisjesnaam... 'Gelukkig' werd ze op Goede Vrijdag geboren en hoefde mijn vader dus pas de dinsdag erop naar het gemeentehuis. :+. Uiteindelijk is ze genoemd naar de moeder van mijn moeder. Hoe moeilijk kon het zijn, denk ik dan. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159123319
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn zus is zelfs drie dagen naamloos geweest.
in Zweden is dat heel normaal.

Wij hebben de naam nog veranderd toen ik met weeën op de bank zat. Wat was ik boos op de Duutser die erover begon op dat moment....De mogelijke naam dan, we wisten ook niet of het een jongen of meisje zou worden...
pi_159123337
DaD, mijn broertje ook (geboren op vrijdag en toen op dinsdag pas 'de naam' gekregen). Mijn ouders hadden een naam voor hem, maar de dokter riep enthousiast dat dat al de vijfde was die week. Dat vonden mijn ouders niet leuk in een dorp (waar de kans dus zeer groot was dat ze bij elkaar in een schoolklas zouden gaan komen bijv.), dus hadden ze tijd nodig om een andere naam voor hem te vinden. De jongensnamen waren sowieso al een moeilijker onderwerp bij m'n ouders, dus het was echt nog even zwoegen! :D
pi_159123339
Wij waren er voor een meisje niet uit deze keer, terwijl we het geslacht niet wisten. We hadden wel twee opties, maar ik was gewoon niet overtuigd van een van beide. Jongensnaam stond wel vast, maar ook 'pas' met 34 weken of zo. Gelukkig was het een jongen :D Je zou denken dat we na de oudste (=jongen) wel een meisjesnaam konden bedenken maar nee...

Bij de oudste hadden we met 12 weken al een jongensnaam die gewoon klopte. Toen het met de 20 wekenecho een jongetje bleek, hebben we niet meer over een meisjesnaam nagedacht.

Jagar, ben wel benieuwd wat jullie eerst hadden!
pi_159123367
Misschien hebben jullie nog ideeën? We houden van kort, Fries, niet te ingewikkeld.

Wat we tot nu toe op de lijst hadden qua 'wel OK':

Wytze / Wietse / Wietze
Jan
Rens / Rense / Renze
Sake
Jelle
Wessel
Hidde
Idse / Ids
Wander
Kees / Cees
Jelle
Teun / Theun
Wendel
Gijs
Douwe
Niels
Lars
Syb / Sybe / Sibe
Goos
Ole
Skip
Tom
Oscar
Ot
pi_159123368
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef Mineola het volgende:
Wij waren er voor een meisje niet uit deze keer, terwijl we het geslacht niet wisten. We hadden wel twee opties, maar ik was gewoon niet overtuigd van een van beide. Jongensnaam stond wel vast, maar ook 'pas' met 34 weken of zo. Gelukkig was het een jongen :D Je zou denken dat we na de oudste (=jongen) wel een meisjesnaam konden bedenken maar nee...

Jagar, ben wel benieuwd wat jullie eerst hadden!
eerst zou het Ole worden. Mijn favoriete naam. Maar in combinatie met mijn oer-Friese achternaam die soms Spaans gevonden word was de duutser bang dat het dan altijd Olé zou zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')