Teveel offtopic...quote:Op zondag 10 januari 2016 19:15 schreef Toto69 het volgende:
Iets heel anders, heb je al veel mooie foto's gemaakt? Zo ja, voel vrij ze te posten
let ook even op dit stukje tekst uit de link:quote:
Toch mooi dat je al van te voren in de toekomst kon kijken toen je met deze diagnose kwam.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:05 schreef starla het volgende:
[..]
Jawel, maar duidt dit op emotionele schade:
[..]
Dat is idd het beste, en dank dat je geen wrok koestert omdat ik -zoals zovelen overigens in dit topic- aan een bepaalde aandoening denk.
Het percentage mensen dat via een beet ziek wordt is maar 3%.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:06 schreef Toto69 het volgende:
[..]
1/4 teken draagt de Borreliose bacterie bij zich meende ik. Zo klein is de kans dus nog niet
Nee hoor, ik stond in Siem Reap bij de douane te wachten (wat trouwens een opvallend gebeuren is) en opeens voelde ik een klap van een onbekende Duitser in mij nek. Hij zag dat beestje lopen en mepte hem weg mijn zijn paspoort.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:26 schreef victorinox het volgende:
[..]
Het percentage mensen dat via een beet ziek wordt is maar 3%.
En het is raar om in je gezicht gebeten te worden door een teek, die zoekt meestal wat warmere plekjes op.
Jep je hebt gelijk, ik keek naar de 20%.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:26 schreef victorinox het volgende:
[..]
En het is raar om in je gezicht gebeten te worden door een teek, die zoekt meestal wat warmere plekjes op.
lopen is niet bijten. En je nek is ook niet midden in je gezichtquote:Op zondag 10 januari 2016 19:29 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stond in Siem Reap bij de douane te wachten (wat trouwens een opvallend gebeuren is) en opeens voelde ik een klap van een onbekende Duitser in mij nek. Hij zag dat beestje lopen en mepte hem weg mijn zijn paspoort.
Nee, en het was nog in een schone ruimte waar ik ze niet verwachtte.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
lopen is niet bijten. En je nek is ook niet midden in je gezicht
Kans om MS te krijgen is minder dan 1%, zo kan je bezig blijven...quote:Op zondag 10 januari 2016 19:26 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren gehad dat ik me uitkleedde en dan een teek over mijn lichaam zag lopen die dus al weet ik hoe lang onder mijn kleren zat. Ik neem aan dat die me dan ook heeft gebeten want ze kruipen niet voor niets onder je kleren lijkt me. Maar ik heb er niets van gevoeld.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:51 schreef Radeloosje1986 het volgende:
Stel het was een tekenbeet, heb die iedergeval nooit gevoeld. Normaal? En moest een 2 tal pootjes uit huid verwijderen. Weet het nog als de dag van gister, maar dag het zal wel loslopen omdat ik het niet herkende.
Teken zuigen zich toch vast..die bijten niet om er daarna meteen vandoor te gaan. Dat is ook meteen het gevaar. Daarnaast worden ze vaak niet goed verwijderd en blijven er stukjes in zitten, waardoor mensen ziek kunnen worden.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren gehad dat ik me uitkleedde en dan een teek over mijn lichaam zag lopen die dus al weet ik hoe lang onder mijn kleren zat. Ik neem aan dat die me dan ook heeft gebeten want ze kruipen niet voor niets onder je kleren lijkt me. Maar ik heb er niets van gevoeld.
Ik zou die teek wel even melden bij de dokter.
Kan ook al na een paar dagen lees ik.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:58 schreef Elvi het volgende:
Het duurt toch een aantal maanden voor je last kan hebben van Lyme? Daarom moet je zo'n plek omcirkelen en een aantekening maken van waar, wanneer, en hoe laat je de teek zag.
Dat weet ik, maar uiteindelijk zal die toch loslaten en er vandoor gaan? Of niet? Ik heb eigenlijk geen idee hoelang zo'n beest blijft zitten.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Teken zuigen zich toch vast..die bijten niet om er daarna meteen vandoor te gaan. Dat is ook meteen het gevaar. Daarnaast worden ze vaak niet goed verwijderd en blijven er stukjes in zitten, waardoor mensen ziek kunnen worden.
Ik zou het in elk geval even melden als je die arts weer zietquote:Op zondag 10 januari 2016 20:05 schreef Radeloosje1986 het volgende:
De vermoedelijke tekenbeet was 4 weken geleden.
totdat zij haar buiktje vol heeft, meestal binnen 24 uur. ik heb teken gehad die er > 12 uur zaten.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar uiteindelijk zal die toch loslaten en er vandoor gaan? Of niet? Ik heb eigenlijk geen idee hoelang zo'n beest blijft zitten.
Ja dus als ik er s'avonds onder de douche eentje tegenkom die over mijn lichaam loopt dan heeft die waarschijnlijk al de hele dag van mijn bloed gegeten.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
totdat zij haar buiktje vol heeft, meestal binnen 24 uur. ik heb teken gehad die er > 12 uur zaten.
hoeft niet. Als ze eenmaal zitten te eten gaan ze niet meer aan de wandel volgens mij, buikje vol-> laten vallen en op zoek naar volgende maaltijdquote:Op zondag 10 januari 2016 20:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja dus als ik er s'avonds onder de douche eentje tegenkom die over mijn lichaam loopt dan heeft die waarschijnlijk al de hele dag van mijn bloed gegeten.
Klopt ja. Maar als hij zich laat vallen dan zit hij dus ergens tussen mijn kleren en kom ik hem tegen als ik me uitkleed.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoeft niet. Als ze eenmaal zitten te eten gaan ze niet meer aan de wandel volgens mij, buikje vol-> laten vallen en op zoek naar volgende maaltijd
Maar het hoeft nieteens persé die teek te zijn. Het kan ook een andere zijn geweest waar je domweg niets van hebt gemerkt.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:20 schreef Radeloosje1986 het volgende:
De teek heeft er hoogstens een half uur gezeten, want ik liep altijd lange weg van centrum naar hotel en daarvoor had vriendin nog mijn gezicht gezien in het volle licht.
Klopt. Maar ziekte van lyme is nauwelijks te zijn op mri scan. Fijn hoor😏quote:Op zondag 10 januari 2016 20:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar het hoeft nieteens persé die teek te zijn. Het kan ook een andere zijn geweest waar je domweg niets van hebt gemerkt.
Maar goed, pure speculatie. Gewoon de uitslag afwachten nu.
Dit ja.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar het hoeft nieteens persé die teek te zijn. Het kan ook een andere zijn geweest waar je domweg niets van hebt gemerkt.
Maar goed, pure speculatie. Gewoon de uitslag afwachten nu.
Dankje! Wat voor beginklachten had jij?quote:Op zondag 10 januari 2016 23:19 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
@ts,wees er op beducht dat er nog heel naïef gedacht word over lyme.
Het is aan te raden om vanaf nu alles op te schrijven. klachten,onderzoeken etc.
Heb zelf al negen jaar lyme en weet dus hoe laks en/of onwetend Nederlandse artsen zijn.
Een slechte behandeling heeft voor de rest van je leven gevolgen dus lees je goed in!
Als je wil mag je mij altijd PM'en.
Yep maar de onzekerheid gaat verder want klachten blijven. Had ik maar iets meer zekerheid...quote:Op maandag 11 januari 2016 08:32 schreef Lienekien het volgende:
Dus geen slecht nieuws, maar ook geen duidelijkheid. Toch een beetje goed nieuws.
Er is een nieuwe richtlijn Lyme die klachten en beten absoluut serieus neemt.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:19 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
@ts,wees er op beducht dat er nog heel naïef gedacht word over lyme.
Het is aan te raden om vanaf nu alles op te schrijven. klachten,onderzoeken etc.
Heb zelf al negen jaar lyme en weet dus hoe laks en/of onwetend Nederlandse artsen zijn.
Een slechte behandeling heeft voor de rest van je leven gevolgen dus lees je goed in!
Als je wil mag je mij altijd PM'en.
Reis afbreken een optie? Het is een lastig geval...quote:Op maandag 11 januari 2016 08:33 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Yep maar de onzekerheid gaat verder want klachten blijven. Had ik maar iets meer zekerheid...
Even afwachten. Dokters advies was om wat pillen te slikken, onder andere vitamine b supplementen.quote:Op maandag 11 januari 2016 09:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Reis afbreken een optie? Het is een lastig geval...
Mooi inderdaad, MS was ook precies waar ik aan dacht. Mijn vrouw heeft MS en de symptomen van TS kwamen me zo bekend voor.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:17 schreef Cat22 het volgende:
Geen duidelijke aanwijzingen voor MS dus? Dat is al positief!
Ziekte van Lyme kan nog altijd, dus ik juich niet te hard en klachten blijven.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:25 schreef Toto69 het volgende:
Mooi dat er iig niks ernstigs uitgekomen is!
Snap ik. Even afwachten dus hoe het zich verder ontwikkelt nu? Blijf je nu in Bangkok of ga je terug naar Phnom Penh?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Ziekte van Lyme kan nog altijd, dus ik juich niet te hard en klachten blijven.
Blijf in Bangkok.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:34 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Snap ik. Even afwachten dus hoe het zich verder ontwikkelt nu? Blijf je nu in Bangkok of ga je terug naar Phnom Penh?
Dankje.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:34 schreef AnneX het volgende:
Je verhaal heb ik gelezen.
Het lijkt mij een onzekere situatie, zoals je aangeeft en ook dat de klachten aanhouden.
Wat Selang zegt: je kunt altijd nog reizen, ook al had je dit anders " gepland" .
En wat vindt je vriendin ervan?
Onbekommerd en zorgeloos doorgaan lijkt mij er niet bij zijn.
Anders een break van 2/3 weken in Nederland om uit te zoeken wat er aan de hand is...
Sterkte ondertussen.
Pfoe das lang geleden.quote:Op maandag 11 januari 2016 05:45 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Dankje! Wat voor beginklachten had jij?
Ben je er nu vanaf?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:57 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
[..]
Pfoe das lang geleden.
Het begon met een grieperig gevoel,daarna vooral heel moe. Zowel in m'n hoofd (moeite met nadenken) als in mijn lijf (gevoel alsof ik een berg had beklommen).
Had ook totaal geen eettrek meer en elke paar weken was ik wel ziek in het begin.
Op internet kun je ook terugvinden welke symptomen bij welk stadium horen.
nee,bij mij vonden ze het veel te laat dus zal er nooit meer helemaal van af komen.quote:
En welke klachten heb je nog dan?quote:Op maandag 11 januari 2016 14:54 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
[..]
nee,bij mij vonden ze het veel te laat dus zal er nooit meer helemaal van af komen.
Maar wil je niet bang maken met mijn verhaal,maar laat je niet zomaar afschepen
t gaat nu voor mijn doen goed,na bijna 10 jaar vallen en opstaan en verschillende behandelingen kan ik nu ongeveer 50% van wat een gezond persoon kan qua energie.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:06 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
En welke klachten heb je nog dan?
Ja, doe ik zeker. Kan zeker heftig zijn...quote:Op maandag 11 januari 2016 18:20 schreef bombmannl het volgende:
Lyme is een zeker niet te onderschatte ziekte, kan zelfs verlamming tot gevolg hebben. Goed in de gaten houden dus!
Viel mij ook al op.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:30 schreef starla het volgende:
Ah, ik zie het al, de officiële diagnose luidt nu Lyme?
Stelletje hypocrieten hier in dit topic.
@ TS
Blij dat die MRI geen gekke dingen heeft laten zien! Veel sterkte en hou ons op de hoogte
Nope. Arts gaf aan dat het zou kunnen en deed voor de rest niks. Dus worden klachten erger zal ik terug naar NL moeten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:30 schreef starla het volgende:
Ah, ik zie het al, de officiële diagnose luidt nu Lyme?
@ TS
Blij dat die MRI geen gekke dingen heeft laten zien! Veel sterkte en hou ons op de hoogte
Hij heeft ook nooit een ruggenprik overwogen?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:55 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Nope. Arts gaf aan dat het zou kunnen en deed voor de rest niks. Dus worden klachten erger zal ik terug naar NL moeten.
Mooi klote. Hopelijk komt het niet zoverquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:55 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Nope. Arts gaf aan dat het zou kunnen en deed voor de rest niks. Dus worden klachten erger zal ik terug naar NL moeten.
Yes ook Pai, waar veel natuur is.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:01 schreef Dven het volgende:
Wel pech gehad dan, aangezien Lyme amper in die hoek van de wereld voorkomt. Of ben je ook meer naar het noorden/westen e.d. geweest?
Ik laat diagnosticeren over aan de behandeld arts.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:30 schreef starla het volgende:
, ik zie het al, de officiële diagnose luidt nu Lyme?
Ruggenprik zie je niks van Lyme. Alleen speciaal bloedonderzoek. Zoals pro health in weert, zie radar over de ziekte van lyme paar jaar geleden: http://www.radartv.nl/uit(...)010/ziekte-van-lyme/quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:32 schreef starla het volgende:
[..]
Hij heeft ook nooit een ruggenprik overwogen?
Vreemd... (JA OOK VOOR LYME)
Starla neem ik niet meer serieus, aangezien MS gewoon uitgesloten is.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:53 schreef groggy het volgende:
[..]
Ik laat diagnosticeren over aan de behandeld arts.
Dat anderen aan online diagnostiek doen, blijf ik afkeuren. Maar ik irriteerde mij eraan dat jij als als arts aan online diagnostiek doet, terwijl TS al in Bangkok onder medische behandeling was.
Probeer afleiding te zoeken en vertrouwen te hebben in de medische wereld daar. Heb je dat niet kom dan terug naar Nederland en laat je hier onderzoeken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:53 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Ruggenprik zie je niks van Lyme. Alleen speciaal bloedonderzoek. Zoals pro health in weert, zie radar over de ziekte van lyme paar jaar geleden: http://www.radartv.nl/uit(...)010/ziekte-van-lyme/
Ik bedoelde meer richting China e.d.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:51 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Yes ook Pai, waar veel natuur is.
De reisverzekering zal ook snel ophouden te vergoeden en medische zorg is hier 2 keer zo duur dan in NL...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:55 schreef groggy het volgende:
[..]
Probeer afleiding te zoeken en vertrouwen te hebben in de medische wereld daar. Heb je dat niet kom dan terug naar Nederland en laat je hier onderzoeken.
Dat het zeldzaam is, wil niet zeggen dat het niet kan. Je maakt dezelfde fouten als de doktor hier.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer richting China e.d.
Lyme is vrij zeldzaam in Zuidoost Azie.
Blijf met je reisverzekering in contact. Jij wilt dat zij betalen dus betrek ze bij keuzes.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:58 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
De reisverzekering zal ook snel ophouden te vergoeden en medische zorg is hier 2 keer zo duur dan in NL...
quote:Op zondag 10 januari 2016 18:48 schreef starla het volgende:
[
Ik vond 'primum non nocere' (voor de niet-medici: gij zult geen kwaad doen) wel passen. ]
Nou, nou, nou...
Ik heb TS schade toegebracht? Als TS dat kan ontkennen, graag, want dan is van jouw kant een excuses niet overbodig. Dat is namelijk een hele forse aantijging, eentje die ik zelfs als smaadschrift zou kunnen kwalificeren.
Starla ik hoop niet dat de patiënten die jij wel onder behandeling hebt ook zo over jou denken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:55 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Starla neem ik niet meer serieus, aangezien MS gewoon uitgesloten is.
Doe ik ook.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:59 schreef groggy het volgende:
[..]
Blijf met je reisverzekering in contact. Jij wilt dat zij betalen dus betrek ze bij keuzes.
Starla is neuroloogquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:55 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Starla neem ik niet meer serieus, aangezien MS gewoon uitgesloten is.
Hier heeft neuroloog wel paar keer herhaald dat het geen MS zou moeten zijn. Er was niks in de hersenen te zien. Helemaal niks.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Starla is neuroloogal zijn die natuurlijk ook niet altijd feilloos.
Maar een schone MRI daar wil niet zeggen dat je geen MS hebt, al hoopt niemand het natuurlijk voor je.
Laat je in Nederland verder onderzoeken, verder speculeren nu heeft toch geen zin.
Dat kan ook niet goed zijnquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:05 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Hier heeft doktor wel paar keer herhaald dat het geen MS zou moeten zijn. Er was niks in de hersenen te zien. Helemaal niks.
Nou, dat is in ieder geval top, maar alsnog lekker in Nederland de molen in.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:05 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Hier heeft neuroloog wel paar keer herhaald dat het geen MS zou moeten zijn. Er was niks in de hersenen te zien. Helemaal niks.
Ja, de knop moet om en de klachten even vergeten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, dat is in ieder geval top, maar alsnog lekker in Nederland de molen in.
Ondertussen lekker genieten van je vakantie als dat lukt
Goed lezen. Dat zeg ik immers niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:59 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Dat het zeldzaam is, wil niet zeggen dat het niet kan.
Maar 3% van alle tekenbeten in Nederland worden in de laatste kwartaal van het jaar genoteerd. Buiten het feit dat de kans dat je een teek niet ontdekt vrij klein is, heb je het zelf over een tekenbeet van een viertal weken geleden. In een gebied waar Lyme zeer zeldzaam is terwijl de teek na een half uur verwijderd was en de kans op Lyme binnen de eerste paar uur zeer marginaal is.quote:Je maakt dezelfde fouten als de doktor hier.
Ik kan het ook in NL hebben opgelopen bv. Is niet eens over gepraat, schoot me na gesprek te binnen.
Ben pas 6 weken hier, en heb veel gewandeld in bossen voordat ik ging naar Azië.
No problem. Slaap amper dus wat begrijpender lezen is op dit moment wel een probleem.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed lezen. Dat zeg ik immers niet.
[..]
Maar 3% van alle tekenbeten in Nederland worden in de laatste kwartaal van het jaar genoteerd. Buiten het feit dat de kans dat je een teek niet ontdekt vrij klein is, heb je het zelf over een tekenbeet van een viertal weken geleden. In een gebied waar Lyme zeer zeldzaam is terwijl de teek na een half uur verwijderd was en de kans op Lyme binnen de eerste paar uur zeer marginaal is.
Voel je niet zo op je kut getrapt, ik had gewoon wat vragen.
Niet om je bang te maken, maar je ziet niet altijd wat bij MS. En zeker niet een afwijking op nekniveau (waar je eerder aan denkt gezien de klachten: symmetrisch aanwezige klachten en NEKpijn) als je een MRI van het HOOFD maakt natuurlijk. Zou namelijk wel heel toevallig zijn als je symmetrische klachten zou hebben obv afwijkingen in het hoofd.quote:
Jammer alleen dat de neuroloog dit nooit als optie heeft te kennen gegeven. Alleen hoofdscan was volgens hem noodzakelijk om MS te herkennen. Heb wel nadrukkelijk cd rom gevraagd van MRI. Wil dit als bewijs meenemen natuurlijk naar NL.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:52 schreef starla het volgende:
[..]
Niet om je bang te maken, maar je ziet niet altijd wat bij MS. En zeker niet een afwijking op nekniveau (waar je eerder aan denkt gezien de klachten) als je een MRI van het HOOFD maakt natuurlijk.
Ik had eerlijk gezegd ook een MRI-nek verwacht en geen MRI hoofd, dus dat verbaast mij enigszins (standaard is eigenlijk bij dit soort klachten MRI-hoofd + nek).
Nogmaals erg mooi dat er niets te zien is, maar behalve grote structurele afwijkingen heb je nog niets uitgesloten natuurlijk, daarvoor heb je een ruggenprik nodig.
Maar goed, je neemt me toch niet meer serieus, dus vergeet maar wat ik gezegd heb
Wanneer ga je eigenlijk terug naar NL?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:58 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de neuroloog dit nooit als optie heeft te kennen gegeven. Alleen hoofdscan was volgens hem noodzakelijk om MS te herkennen. Heb wel nadrukkelijk cd rom gevraagd van MRI. Wil dit als bewijs meenemen natuurlijk naar NL.
Diagnose van wel/geen MS kun je niet alleen laten afhangen van een hoofdscan, maar dat is hier al gezegd. Je kunt de ontstekingen ook gewoon onder in je wervelkanaal hebben. Beetje kort door de bocht van die neuroloog.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:58 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de neuroloog dit nooit als optie heeft te kennen gegeven. Alleen hoofdscan was volgens hem noodzakelijk om MS te herkennen. Heb wel nadrukkelijk cd rom gevraagd van MRI. Wil dit als bewijs meenemen natuurlijk naar NL.
Dan neem ik mijn lovende generaliserende woorden over artsen uit verwegniestan terug, want om maar als bekendste symptoom van MS te noemen, de neuritis optica (ontsteking van de oogzenuw); dat zie je niet op een MRI (ook niet van het hoofd).quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:58 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Geen idee, maar als ik deze klachten had aan de andere kant van de wereld had ik het eerste vliegtuig teruggepakt naar NL.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Gezellig topic wel zo![]()
Hoe lang blijft TS nog op vakantie?
Ik denk dat die dokter elke kans neemt om mri te doen bij een westerling. Lekker stevige rekening in het thai aan zijn verzekering en cashen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:22 schreef starla het volgende:
[..]
Dan neem ik mijn lovende generaliserende woorden over artsen uit verwegniestan terug, want om maar als bekendste symptoom van MS te noemen, de neuritis optica (ontsteking van de oogzenuw); dat zie je niet op een MRI (ook niet van het hoofd).
Een andere hele bekende uiting van MS, de zogenaamde myelitis transversa (ontsteking van ruggemerg) zie je best vaak ook niet op een MRI van de nek of wervelkolom, dat kunnen hele subtiele afwijkingen zijn en zo subtiel, dat je dat zelfs met een 3 Tesla MRI gewoon mist. En dáár dacht ik dus specifieker aan: eventueel een klein demyelinisatiehaardje in het ruggemerg aan de achterkant van je ruggemerg waar de gevoelsbanen lopen en niet de motorische banen (dus geen krachtsverlies).
Maar aangezien ik door iedereen werd teruggefloten, heb ik de myelitis transversa maar niet genoemd.
Gewoon in het algemeen geldt: overal waar myeline zit (het eiwit rondom de zenuwvezels zodat deze beter de stroompjes kunnen doorgeven), kun je problemen krijgen, en dat is veel meer dan alleen het hoofd.
Kijk, ik vind het gewoon apart. Ze dachten blijkbaar aan iets anders maak je geen MRI.
Nu heeft de neuroloog zeg je daar ook specifiek het woord MS laten vallen. Maar dan moet je ook doorpakken natuurlijk. Je denkt aan iets, doet vervolgens een onderzoek dat m.i. überhaupt het verkeerde onderzoek is geweest als je een beetje logisch nadenkt en de klachten probeert te lokaliseren, maar goed, en zegt vervolgens: het is zeker geen MS.
Ik vind dat nogal link. Ten eerste behoort de
neuroloog te weten dat een MRI alleen MS kan aantonen en niet kan uitsluiten. Ten tweede baseert hij die conclusie op, als je het mij vraagt, een insufficiënt aanvullend onderzoek en ten derde zegt hij dat het 'zeker geen MS kan zijn'.
(Zeg nooit nooit en zeg nooit altijd).
Dus prima dat je mij hier afdoet als charlatan en weet ik wat meer en nu ervan uitgaat dat het 'zeker geen MS is', maar wees aub voorzichtig met zulke conclusies te trekken.
Gr
Dat is wel heel pessimistischquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dat die dokter elke kans neemt om mri te doen bij een westerling. Lekker stevige rekening in het thai aan zijn verzekering en cashen.
Hersenvliesontsteking?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is wel heel pessimistisch
Eén klein vraagje aan TS en dan zal ik voorgoed uit dit topic verdwijnen aangezien mijn aanwezigheid een scala aan stress-symptomen veroorzaakt bij sommige gebruikers hier en ik wil niet op mijn geweten hebben dat iemand een hersenbloeding krijgt door het lezen van mijn posts.
Eén vraagje:
Radeloosje, als je je kin op de borst legt, voel je dan nog iets bijzonders, of voelt het helemaal normaal?
Ik vind je posts interessant, jammer dat je weggaatquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Eén klein vraagje aan TS en dan zal ik voorgoed uit dit topic verdwijnen aangezien mijn aanwezigheid een scala aan stress-symptomen veroorzaakt bij sommige gebruikers hier en ik wil niet op mijn geweten hebben dat iemand een hersenbloeding krijgt door het lezen van mijn posts.
Eén vraagje:
Radeloosje, als je je kin op de borst legt, voel je dan nog iets bijzonders, of voelt het helemaal normaal?
Nee...quote:
Niet zo in de slachtofferrol kruipen. Ik denk zeker dat jij, met jouw kennis, wel wat toe voegen hebt aan dit topic, en dan met name op inhoud aan de TS.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Oeps! je hebt gelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Ik zie veel door de vingers, maar dit.
Alsof onderkant slaapt van kin. Verder niks. Is dat goed?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Eén vraagje:
Dan heb je dus geen hersenvliesontsteking?!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:36 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Alsof onderkant slaapt van kin. Verder niks. Is dat goed?
Uhm heb mri scan gehad van hersenen. Dan hadden ze dat wel gezien haha.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen hersenvliesontsteking?!
Volgens mij kan je met hersenvliesontsteking je kin niet meer op je borst leggen. Dat is wat ik van mijn biologielerares heb gehoord.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen hersenvliesontsteking?!
Heb dat ook niet..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:12 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met hersenvliesontsteking je kin niet meer op je borst leggen. Dat is wat ik van mijn biologielerares heb gehoord.
Ja, dat kan hij dus geen hersenvliesontsteking.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:12 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met hersenvliesontsteking je kin niet meer op je borst leggen. Dat is wat ik van mijn biologielerares heb gehoord.
Ja. Ik weet voldoende.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:36 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Alsof onderkant slaapt van kin. Verder niks. Is dat goed?
Lekker cryptisch.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ja. Ik weet voldoende.
Dank en sterkte!
?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ja. Ik weet voldoende.
Dank en sterkte!
Het is goed....en sterkte, wat is het nu?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ja. Ik weet voldoende.
Dank en sterkte!
Niet per se, vooral als het een beginnende meningitis is, zie je niets.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:55 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Uhm heb mri scan gehad van hersenen. Dan hadden ze dat wel gezien haha.
Dat is toch goed zeg ik, ik voel namelijk ook niets bijzonders. Wat valt er uit te leggen aan: 'meneer, de uitslag is goed!'quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:23 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Het is goed....en sterkte, wat is het nu?
Dat ze verder proberen uit te zoeken hoe en wat..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:25 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is toch goed zeg ik, ik voel namelijk ook niets bijzonders. Wat valt er uit te leggen aan: 'meneer, de uitslag is goed!'
Is ook niet altijd waar, vooral jonge kinderen en ouderen hebben nog wel eens het onbreken van meningeale prikkelingsverschijnselen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, dat kan hij dus geen hersenvliesontsteking.
Ja, dat moet dus in NL verder gebeuren, daar is al heel wat over te zeggen geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:27 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Dat ze verder proberen uit te zoeken hoe en wat..
Waar werk je? Mocht ik ooit een neuroloog nodig hebben dan weet ik welke regio ik moet mijden!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ja. Ik weet voldoende.
Dank en sterkte!
Huilie, want je krijgt geheid de beste hulp!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:40 schreef groggy het volgende:
[..]
Waar werk je? Mocht ik ooit een neuroloog nodig hebben dan weet ik welke regio ik moet mijden!
Het UMCG dus, bedanktquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:43 schreef starla het volgende:
[..]
Huilie, want je krijgt geheid de beste hulp!
Zachte heelmeesters...maken niet alleen stinkende wonden, die stinken!
Maar wel off topic...
Samen met die B-vitamines, denk ik dat eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dat die dokter elke kans neemt om mri te doen bij een westerling. Lekker stevige rekening in het thai aan zijn verzekering en cashen.
Jazekerquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
die stugge Groningers kunnen je no-nonsense houding toch wel waarderen?
Weten ze wat het is?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:41 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Redelijk. Nog altijd symptomen zoals omschreven in openingspost, maar gaat iets beter.
Ik hoop oprecht dat je niet het zika virus bedoelt en 'ze' is een hij.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:37 schreef MrSalazar het volgende:
Heeft ze niet dat virus uit latijns amerika?
jawelquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet het zika virus bedoelt en 'ze' is een hij.
Ik heb wel ergere aandoeningen voorbij zien komen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat je niet het zika virus bedoelt en 'ze' is een hij.
Ben jij de ts in permanente horizontale vorm?quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat je niet het zika virus bedoelt en 'ze' is een hij.
Starla, zou jij een blik willen werpen op mijn topic? Erg bedankt.quote:
Is er ook achterhaald wat er aan de hand is? En hoe gaat het nu?quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:47 schreef Forumfokshane het volgende:
Ik herken me in sommige klachten die je beschrijft. Bij mij begonnen de klachten ook na een reis in Azië. Nu meer dan 4 jaar verder zijn de klachten zeer verergerd. Het zou fijn zijn om een update te horen.
Ik heb zelf ook een topic geplaatst.
Beste wensen.
[..]
Starla, zou jij een blik willen werpen op mijn topic? Erg bedankt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |