Leuk is anders.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:35 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Yes. Morgen afspraak. Nu al zenuwachtig....
Yep. Als bidden zou helpen, zou ik het doen😜quote:Op zondag 10 januari 2016 16:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Leuk is anders.![]()
Hopelijk valt het mee.
Zit je nu in een relaxt hotel?quote:Op zondag 10 januari 2016 16:40 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Yep. Als bidden zou helpen, zou ik het doen😜
Dankzij de gereviseerde McDonald criteria wordt het de clinicus wel steeds makkelijker gemaakt de diagnose MS te stellen, afhankelijk van je onderzoek. Zo zou obv de MRI bij TS al de diagnose gesteld kunnen worden mits je aankleurende plaques ziet (maar dan moet er wel contrast gegeven worden natuurlijk en dat betwijfel ik ten zeerste), want dan heb je je disseminatie in tijd + plaats. Vaak wordt dan om het zeker te maken MS-mimickers uitgesloten zoals Lyme, neurosarcoïdose, neurolues etc.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet dat die diagnose helemaal niet zo gemakkelijk is te stellen.
Ik denk dat dit het beste advies is idd. Bij de diagnose MS (wil nog wel ff zeggen dat het niet zo hoeft te zijn natuurlijk, ik noem het en er wordt hier flink op doorgegaan. Nogmaals hoop ik dat het echt niets is, maar dit was m'n instant gut-feeling obv de klachten van TS) is het klip en klaar, maar als de MRI niets laat zien, zou ik ook toch echt naar Nederland terugkeren om hier verder in het medische circuit te komen. Dit zijn echt symptomen die nader bekeken moeten worden.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:33 schreef Lienekien het volgende:
Als ze geen duidelijke verklaring voor je klachten zouden vinden of er zou een duidelijke verdenking MS uitrollen, zou ik toch sterk aanraden om naar Nederland terug te gaan voor verder onderzoek.
Ja, maar -hoe lullig het ook klinkt- ik heb geen contract met TS in de vorm van een arts-patiëntenrelatie. En volgens mij sta ik op dit forum wel bekend als iemand die een ongenuanceerde flapuit kan zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij plempt deze diagnose hier zomaar effe neer?
Je was toch arts, of niet? Dan zou je beter moeten weten.
He jammer, want dat kan best leuk zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Starla, ik denk dat je hier echt te ver gaat qua diagnostiek op afstand en gebruik van terminologie. We kunnen best dokteren, maar niet op Fok!
Als arts heb je je wel aan een beroepscode te houden en m.i. gaat dat door in je privé leven. Of misschien moet ik het gezond verstand noemen. Jij als geen ander zou moeten weten wat het noemen van een (mogelijke!) diagnose met een ander kan doen. Zeker gezien het feit dat TS in zijn eentje in het buitenland zit.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:24 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar -hoe lullig het ook klinkt- ik heb geen contract met TS in de vorm van een arts-patiëntenrelatie. En volgens mij sta ik op dit forum wel bekend als iemand die een ongenuanceerde flapuit kan zijn.
Daarom wil ik wel onderstrepen dat het geenszins elegant is wat ik deed, maar dat is waar ik meteen aan dacht.
Mijn excuses.
Ik vind het heel interessant om te lezen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Starla, ik denk dat je hier echt te ver gaat qua diagnostiek op afstand en gebruik van terminologie. We kunnen best dokteren, maar niet op Fok!
Welke beroepscode dan? Eentje die ik niet ken klaarblijkelijk. Er is geen schending van privacy, geen schending van geheimhoudingsplicht (kan helemaal niet want er is geen diagnose en de identiteit van TS in onbekend) noch schending van het adagium primum non nocere. De grote 3 om maar zo te zeggen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:28 schreef Cat22 het volgende:
Als arts heb je je wel aan een beroepscode te houden en m.i. gaat dat door in je privé leven.
Geen dankquote:Op zondag 10 januari 2016 18:28 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind het heel interessant om te lezen.
Dank je. Starla.
Ik vond 'primum non nocere' (voor de niet-medici: gij zult geen kwaad doen) wel passen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:34 schreef starla het volgende:
[..]
Welke beroepscode dan? Eentje die ik niet ken klaarblijkelijk. Er is geen schending van privacy, geen schending van geheimhoudingsplicht (kan helemaal niet want er is geen diagnose en de identiteit van TS in onbekend) noch schending van het adagium primum non nocere. De grote 3 om maar zo te zeggen.
Of het smaakvol is daar valt inderdaad over te twisten.
Misschien moet je je reis wat inkorten als je jezelf wat beter voelt.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:23 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Of rustig aan doen en verder reizen. Nu kan het nog stel het zou ernstig zijn. Vliegtuig is zo terug gepakt.
Ligt eraan wat ze zoeken. Bij mij zochten ze een tumor en toen kreeg ik het welquote:Op zondag 10 januari 2016 18:43 schreef Radeloosje1986 het volgende:
Er is trouwens geen contrast vloeistof gespoten tijdens Mri scan, nadelig of?
Eens, echter niet zo handig een mogelijk zeer ernstige ziekte zo via een forum neer te plempen. Juist van een arts zou ik dan verwachten dat die daar terughoudend in is.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:28 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind het heel interessant om te lezen.
Dank je. Starla.
Dat betekent toch niet dat jij met jouw professionele kennis weet dat je juist nu, gezien TS voor de klachten in de medische molen zit, je beter even koest kan houden. Geen extra olie op het vuur gooien.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:24 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar -hoe lullig het ook klinkt- ik heb geen contract met TS in de vorm van een arts-patiëntenrelatie.
Ik heb overigens geen medische achtergrond.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:27 schreef starla het volgende:
[..]
He jammer, want dat kan best leuk zijn.
In desbetreffende post ging het niet zozeer specifiek om TS, maar om de opmerking dat het een hele lastige aandoening is te diagnosticeren. En dan leg ik aan iemand uit met ook een medische achtergrond dat het vaak eigenlijk best wel makkelijk is vanwege de citeria. Soms is het lastig, maar dat is meer uitzondering dan regel. En waarom het in de praktijk vaak lastig lijkt. Vanwege dus de implicaties die een bepaalde aandoening heeft.
En als ander voorbeeld noem ik dan ALS, wat TS dus ABSOLUUT NIET HEEFT.
Voordat daar weer misverstanden over komen...
Nou, nou, nou...quote:Op zondag 10 januari 2016 18:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik vond 'primum non nocere' (voor de niet-medici: gij zult geen kwaad doen) wel passen.
Heb je in de afgelopen maanden een tekenbeet gehad? Niet dat dat alles zegt, want dat merk je niet altijd, maar toch.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:48 schreef Radeloosje1986 het volgende:
Bizar is trouwens hoeveel overeenkomsten de ziekte van Lyme en MS hebben qua symptomen...
Hoho, je zei net zelf dat de beroepscode niet gold want je had geen arts-patiënt relatie met TS.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:48 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, nou, nou...
Ik heb TS schade toegebracht? Als TS dat kan ontkennen, graag, want dan is van jouw kant een excuses niet overbodig. Dat is namelijk een hele forse aantijging, eentje die ik zelfs als smaadschrift zou kunnen kwalificeren.
Klopt, een paar dagen geleden toen TS nog geen contact heeft gehad met een arts.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:39 schreef agter het volgende:
Overigens vraagt TS het toch echt zelf.
Uit de OP:
"En maybe iemand die dit soort symptomen herkend?"
Ik heb wel paar weken geleden een rare beet gehad waarin er een soort haartjes uitgetrokken moesten worden in mijn gezicht. Of dat een teek was? I dont know.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:49 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Heb je in de afgelopen maanden een tekenbeet gehad? Niet dat dat alles zegt, want dat merk je niet altijd, maar toch.
Of je hem kwaad hebt gedaan kan alleen TS beoordelen?quote:Op zondag 10 januari 2016 18:48 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, nou, nou...
Ik heb TS schade toegebracht? Als TS dat kan ontkennen, graag, want dan is van jouw kant een excuses niet overbodig. Dat is namelijk een hele forse aantijging, eentje die ik zelfs als smaadschrift zou kunnen kwalificeren.
Nee hoor. Ze willen eerst gewoon grove pathologie (ernstige structurele aandoeningen) uitsluiten, dat kan prima zonder contrast. Dat is vaak stap 1, met andere woorden: kan deze jongen gewoon z'n reis voortzetten met medisch advies of niet.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:43 schreef Radeloosje1986 het volgende:
Er is trouwens geen contrast vloeistof ingespoten tijdens Mri scan, nadelig of?
In welk land was dat?quote:Op zondag 10 januari 2016 18:53 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Ik heb wel paar weken geleden een rare beet gehad waarin er een soort haartjes uitgetrokken moesten worden in mijn gezicht. Of dat een teek was? I dont know.
Emotionele schade is geen schade?quote:Op zondag 10 januari 2016 18:48 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, nou, nou...
Ik heb TS schade toegebracht?
Rode kring gehad?quote:Op zondag 10 januari 2016 18:53 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Ik heb wel paar weken geleden een rare beet gehad waarin er een soort haartjes uitgetrokken moesten worden in mijn gezicht. Of dat een teek was? I dont know.
Fijn dat deze hele discussie bij jou niet voor meer onrust heeft gezorgd.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:56 schreef Radeloosje1986 het volgende:
Ik ben niet kwaad op Sterla of wie was het? Nope, want had stiekem zelf ook al gegoogled...Ik wacht wel af, meer kan ik ook niet doen.
Dat zei ik niet, want bepaalde codes gelden ook voor niet-patiënten. Ik mag natuurlijk niet allemaal medische gegevens van een patiënt van een collega openbaar makenquote:Op zondag 10 januari 2016 18:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoho, je zei net zelf dat de beroepscode niet gold want je had geen arts-patiënt relatie met TS.
De kans is klein maar ze kunnen de ziekte Lyme veroorzaken.quote:
Jawel, maar duidt dit op emotionele schade:quote:Op zondag 10 januari 2016 18:57 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Emotionele schade is geen schade?
Dat is idd het beste, en dank dat je geen wrok koestert omdat ik -zoals zovelen overigens in dit topic- aan een bepaalde aandoening denk.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:56 schreef Radeloosje1986 het volgende:
Ik ben niet kwaad op Sterla of wie was het? Nope, want had stiekem zelf ook al gegoogled...Ik wacht wel af, meer kan ik ook niet doen.
1/4 teken draagt de Borreliose bacterie bij zich meende ik. Zo klein is de kans dus nog nietquote:Op zondag 10 januari 2016 19:03 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De kans is klein maar ze kunnen de ziekte Lyme veroorzaken.
Ik had ook zo'n beestje in mijn nek toevallig in Cambodja.
Wel zo een beestje ja....Weet ik nagenoeg zeker. Zo een pootjes heb ik dus uitgetrokken, is 3 tot 4 weken geleden in Koh Chang gebeurd. Was gebied met hoog gras in de avond lopend naar appartement. Wat voor beestje is dit?quote:
Nee, weet ik.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:05 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Nope...Maar is niet nodig. Maar nogmaals, het is allemaal giswerk en afwachten is the key.
Begin van de middag.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:07 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Nee, weet ik.
Is het ook, het is daar nu 01.06 dus nog eventjes volhouden, hoe laat is je afspraak?
Zeker even melden bij de arts dat je gebeten bent, het kan zelfs maanden duren voor je iemand er last van kan krijgen. Die haartjes in de huid waren waarschijnlijk de tanden van het beestje.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:06 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Wel zo een beestje ja....Weet ik nagenoeg zeker. Zo een pootjes heb ik dus uitgetrokken, is 3 tot 4 weken geleden in Koh Chang gebeurd. Was gebied met hoog gras in de avond lopend naar appartement. Wat voor beestje is dit?
Nope..quote:Op zondag 10 januari 2016 19:09 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ah, dat valt mee. Kun je niet slapen dat je nog wakker bent?
Waarschijnlijk een teek (tick). Zou ik morgen zeker vermelden.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:06 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Wel zo een beestje ja....Weet ik nagenoeg zeker. Zo een pootjes heb ik dus uitgetrokken, is 3 tot 4 weken geleden in Koh Chang gebeurd. Was gebied met hoog gras in de avond lopend naar appartement. Wat voor beestje is dit?
Is het een teek?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:09 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Zeker even melden bij de arts dat je gebeten bent, het kan zelfs maanden duren voor je iemand er last van kan krijgen. Die haartjes in de huid waren waarschijnlijk de tanden van het beestje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |