Eerste deel: R&P / Sociaal uitgedaagde maagden op zoek naar de heilige graalquote:Het lijkt wel een plaag te zijn de laatste tijd in R&P, seksueel onervaren jongemannen voor wie ‘een vriendin’ de heilige graal lijkt te zijn.
Ik vind het niet raar als men onzeker is over beperkte ervaring of als het maar niet lijkt te vlotten bij de vrouwen. Helemaal als het al je vrienden wel makkelijk af lijkt te gaan. Wat is er dan mis met jou? Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.
Dit topic open ik, omdat dit patroon zich telkens lijkt te herhalen en er steeds nieuwe users met een vergelijkbaar verhaal aankloppen. Of is de vriendin telkens het veilige probleem waar op gefocust wordt terwijl er meer aan de hand is? Wat voor advies kunnen andere users het beste geven bij dit fenomeen? Zijn er ook succesverhalen bekend van users die dit patroon bij zichzelf hebben weten te doorbreken?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis gewoon een basisbehoefte, als mensen in een spiraal komen waarin ze nauwelijks nieuwe prikkels ervaren en dus bijna nooit met iets bezig zijn waarin ze interesseren, dan nog blijft "de vrouw" mega aantrekkelijk en iets wat je wilt hebben.
Ik zie het niet echt als een patroon doorbreken, ik zie het gewoon als een basisbehoefte die blijft hangen als je in een bepaalde situatie zit. Bepaalde gedachten etc kun je uiteraard wel in perspectief gaan zetten en eventueel met een gezondere oplossing komen om je leven te verbeteren.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:26 schreef Cerebrum het volgende:
Online dating is de grootste funest voor sociaal uitgedaagde mensen dat er is, je zou denken dat het de oplossing was, maar vrouwen hebben zoveel aandacht dat meeste al verwachten dat je meer moeite doet, dat ze hogere eisen stellen, en tja sommige zitten er gewoon voor de flirt op zonder het te zeggen.
Denk dat de sportschool niet de beste locatie is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 06:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij offline daten heb je het probleem dat je moet zoeken. Daar zit de kracht van online daten: Je hebt één plek waar iedereen maaar voor één reden zit, namelijk het zoeken naar een partner. Zo op straat moet je eerst vragen of iemand überhaupt interesse in je hebt, als ze al niet bezet is. Een blauwtje is zo gemaakt.
Aan de andere kant, van blauwtjes leer je een hoop. Het sterkt zeker in je gevoel dat je het "in ieder geval hebt geprobeerd"
Dus irl daten is zeker te doen, maar je moet gelegenheid hebben, zekerheid uitstralen en niet bang zijn. Daarom kan een sociale invulling (zie vorige post) ook handig zijn. Een sportschool zou een prima startpunt zijn. Je krijgt een beetje lijf, wat ook je zelfvertrouwen goed doet, en het staat leuk bij een gesprek "Ik sport bij Tatjana, of tegenwoordig bij die Amerikaan met die baard" (Gevatte opmerking, krijg je cadeau.)
Als je doel is om gewoon een griet op te pikken niet nee. Als je doel is om zowel fysiek als mentaal aan jezelf te werken, sociale skills en kennissen opdoen om daarmee je zelfvertrouwen en eigenwaarde wat op te krikken, om daarná op 'vrouwenjacht' te gaan, dan is de sportschool wel dergelijk een goed startpunt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:47 schreef syndroom het volgende:
[..]
Denk dat de sportschool niet de beste locatie is.Doet me denken aan een andere user hier die daar ook geen succes had.
Ja, je zegt het goed.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:58 schreef Cerebrum het volgende:
Ik herken wel veel uit je verhaal eigenlijk, en op het moment heb ik eigenlijk ook dat ik gewoon het gevoel heb dat ik achterloop op het date gedeelte, en dat mensen om me heen net konijnen zijn en dan denk ik, wat doe ik verkeerd? ik wist niet dat een rustige en vriendelijke jongen zo ongewenst kon zijn op vrouwelijk gebied, maar ik ben inmiddels achter gekomen dat zo'n jongen een beetje als een sukkeltje overkomt die geen pit heeft. terwijl ik vaak genoeg krijg te horen van mensen die me beter kennen en waarbij ik me gewoon op mijn gemak voel, dat ze me heel graag mogen en dat ze me heel sterk vinden en dat ze eigenlijk niet echt snappen dat ik in deze positie zit.
Inmiddels heb ik besloten om meer op mezelf te gaan concentreren en andere prioriteiten te stellen, een meid komt wel op m'n pad en mocht ik echt gevoelens krijgen voor een meid dan weet ik dat ik er echt voor moet gaan, maar ik zal meiden niet zo snel meer benaderen met het idee om ze te daten.
Met daten is de eerste indruk het belangrijkste en als je terughoudend bent dan maak je minder indruk dan iemand die vol voor een meid gaat.
Als je met de instelling gaat daten dat een vriendin je leven goed zal maken, dat vind ik geen reden om te gaan daten, dat is een reden om aan je zelf te werken want dan heb je geen eigenwaarde meer.
Dat is nou net je probleem, dat je het als verloren tijd ziet. Niet als sociale interactie en oefening, een mogelijkheid om iets over jezelf en je omgang met andere mensen te leren.quote:zaterdag 9 januari 2016 @ 15:20 • 299
Deezertje
En hoe komt dat denk je?
Deels door het overaanbod op zulke apps. Maar ik heb vaak genoeg gesprekken en daar komt dan na een paar dagen niks uit. Verloren tijd uiteindelijk want mijn doel is een date. En dat bereik je door iemand het vertrouwen te geven dat je leuk bent om beter te leren kennen.
Is dan niet de les dat men zich niet zo moet vergelijken met anderen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, je zegt het goed.
Maar vooral dat stuk over iedereen die neukt als een konijn. Het feit is, zeker als je onder de 25 bent, dat dat reuze meevalt. Het lijkt gewoon zo, omdat de stoere jongens stoer praten en tegelijkertijd aandacht krijgen van sommige meisjes.
Maar een groot deel van die groep jongens zijn gewoon maagd of in ieder geval hebben ze weinig ervaring. De meiden ook. Alleen jij als rustige jongen die maar 1 goede vriend heeft op school denkt dat hij buiten de boot valt, terwijl dat niet zo is.
Jazeker.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dan niet de les dat men zich niet zo moet vergelijken met anderen?
Mensen die in een relatie zitten op die leeftijd neuken echt welquote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, je zegt het goed.
Maar vooral dat stuk over iedereen die neukt als een konijn. Het feit is, zeker als je onder de 25 bent, dat dat reuze meevalt. Het lijkt gewoon zo, omdat de stoere jongens stoer praten en tegelijkertijd aandacht krijgen van sommige meisjes.
Maar een groot deel van die groep jongens zijn gewoon maagd of in ieder geval hebben ze weinig ervaring. De meiden ook. Alleen jij als rustige jongen die maar 1 goede vriend heeft op school denkt dat hij buiten de boot valt, terwijl dat niet zo is.
Ja, die pech heb je dan. Moet je dan maar mee leren omgaan. Maar zo krampachtig zijn als jij gaat je niks brengen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:38 schreef syndroom het volgende:
Heb je niet het gevoel als je pas zo laat begint met het ontwikkelen van een seks/liefdesleven, achterloopt op de rest en je deze achterstand in wil halen? Dan is het nog maar de vraag of het in te halen valt, iemand die op 25-jarige leeftijd al meerdere relaties heeft gehad zit op een ander niveau dan iemand die daar nog aan moet beginnen.
Dat verschil in ontwikkeling kan voor spanningen zorgen.
Ja, tuurlijk is er een groep die veel neukt. Maar de grootste groep niet, toch? Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mensen die in een relatie zitten op die leeftijd neuken echt welOok de wat meer socialere types op studentenfeestjes e.d. Daarnaast een grote groep niet. Maar als je een beetje sociaal bent (wat wij dus niet zijn) is het allemaal niet zo lastig.
De meest recente statistieken van Rutgers laten wat anders zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk is er een groep die veel neukt. Maar de grootste groep niet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
Kan je die bijpakken?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
De meest recente statistieken van Rutgers laten wat anders zien.
Ik had ooit een pdf van het onderzoek uit 2012 maar die ben ik kwijt. Moet je voor betalen.quote:
Oh? Nogmaals deezer, hou op met al die vooringenomen ideeën van je.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mensen die in een relatie zitten op die leeftijd neuken echt welOok de wat meer socialere types op studentenfeestjes e.d. Daarnaast een grote groep niet. Maar als je een beetje sociaal bent (wat wij dus niet zijn) is het allemaal niet zo lastig.
Je hebt wel een lager libido dan de rest van Nederland. Ik kan me voorstellen dat als je van nature een hoog libido hebt dit extra frustrerend kan zijn. Jij kan er mee leven omdat je lichaam niet schreeuwt om seks.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:06 schreef yats het volgende:
[..]
Oh? Nogmaals deezer, hou op met al die vooringenomen ideeën van je.
Om even te verduidelijken wat ik bedoel neem ik mezelf even als voorbeeld om deze post te ontkrachten. Vrijwel iedereen hier op fok die mij persoonlijk kent of gemeet heeft zal mij als een erg sociale, gezellige en leuke jongen die makkelijk contact maakt omschrijven. En toch sta ik nu meer dan een jaar droog, ben ik drie jaar vrijgezel en ben ik pas sinds 1,5 jaar enigszins succesvol in het vinden van dates. En ja, ik date nu regelmatig, maar ben ook echt nog niet zoals jij het hierboven omschrijft. Dat terwijl ik echt geen ander persoon ben dan toen ik 16 was en mijn eerste relatie had of 20 was, net op kamers woonde en een erg actief lid was van een studentenvereniging.
Hoe komt dan het halve web vol met ondeugende filmpjes van 18-jarigen? Die experimenten er op los. En tegenwoordig gaat er ook van alles rond op snapchat e.d. en dan al vanaf 15 jaar van lokale klasgenoten..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk is er een groep die veel neukt. Maar de grootste groep niet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je hebt wel een lager libido dan de rest van Nederland. Ik kan me voorstellen dat als je van nature een hoog libido hebt dit extra frustrerend kan zijn. Jij kan er mee leven omdat je lichaam niet schreeuwt om seks.
Ben je jaloers, of baal je ervan dat je toen niet met meiden hebt zitten friemelen? Dat idee krijg ik steeds van je. Helaas moet je accepteren dat die tijd voorbij is en dat je al 25 bent. Boot gemist, helaas pindakaas.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe komt dan het halve web vol met ondeugende filmpjes van 18-jarigen? Die experimenten er op los. En tegenwoordig gaat er ook van alles rond op snapchat e.d. en dan al vanaf 15 jaar van lokale klasgenoten..
Ik merk tussen mij en mijn vriend geen spanningen of verschil in ontwikkeling. Hij is 25 en voordat we iets kregen had ie zelfs nog nooit gezoend.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:38 schreef syndroom het volgende:
Heb je niet het gevoel als je pas zo laat begint met het ontwikkelen van een seks/liefdesleven, achterloopt op de rest en je deze achterstand in wil halen? Dan is het nog maar de vraag of het in te halen valt, iemand die op 25-jarige leeftijd al meerdere relaties heeft gehad zit op een ander niveau dan iemand die daar nog aan moet beginnen.
Dat verschil in ontwikkeling kan voor spanningen zorgen.
Komt door de ruige filmpjes op internet van amateurs.. (Nee, geen acteurs) chaturbate e.d. die hun studie daarmee betalen. Eerst maar eens zo'n vriendin vinden anders heb je gewone seks. Sowieso lijkt alles op internet en films mooier, maar hier over echte amateurs.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik merk tussen mij en mijn vriend geen spanningen of verschil in ontwikkeling. Hij is 25 en voordat we iets kregen had ie zelfs nog nooit gezoend.
Ja, natuurlijk merkte ik bij de eerste keer wel dat ie 0,0 ervaring had, maar dat ging snel over.
Jullie maken seks echt zo verschrikkelijk veel groter dan het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |