Ten eerste stem ik dus wel. Ten tweede zijn alleen de mensen die daadwerkelijk op de VVD stemmen verantwoordelijk voor het feit dat hij er nu zit. Als je niet stemt dan stem je nog altijd niet voor Rutte.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, als je niet stemt gaat je stem verloren en ben je dus mede verantwoordelijk voor de ellende.
[..]
Waarom denk je dat ik het vraag.
Jawel, hij heet Wiebes.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ten eerste stem ik dus wel. Ten tweede zijn alleen de mensen die daadwerkelijk op de VVD stemmen verantwoordelijk voor het feit dat hij er nu zit. Als je niet stemt dan stem je nog altijd niet voor Rutte.
Maar ga maar eens op onderzoek uit. Wie heeft er kritiek op het bankwezen en de belastingontduiking van multinationals? Een tipje: het is geen VVD-er......
Dan heb ik dat verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ten eerste stem ik dus wel. Ten tweede zijn alleen de mensen die daadwerkelijk op de VVD stemmen verantwoordelijk voor het feit dat hij er nu zit. Als je niet stemt dan stem je nog altijd niet voor Rutte.
Ben je ergens bang voor?quote:Maar ga maar eens op onderzoek uit. Wie heeft er kritiek op het bankwezen en de belastingontduiking van multinationals? Een tipje: het is geen VVD-er......
Dan zou ik eerder pleiten voor het strenger controleren van de buitengrenzen van Schengen (en dat gebied kan eventueel worden verkleind zolang Griekenland er een potje van blijft maken).quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:21 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Mwah, het is simpelweg iets dat je moet volhouden. Als je geen controle hebt over een bepaald grondgebied ben je in feite niet de soeverein. Je moet enig zicht hebben op wie en wat er je land binnenkomt. En daar laten Europese regeringen toch echt steken vallen onder het mom van o.a. Schengen. Economisch is het nuttig, maar de andere prioriteit die veiligheid heet is ondergesneeuwd. Die balans wordt nu anders.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. En het is ook niet belangrijk om naar het verleden te wijzen. Je moet kijken naar wat er NU gebeurt en wat er NU moet veranderen. Het probleem is alleen dat de mensen die aan de macht zijn niet willen dat er iets verandert. Die willen dat alles precies hetzelfde blijft. Banken, oliebaronnen multinationals die bijna geen belasting betalen etc.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Je weet niet hoe het anders zou kunnen zijn, Japie77. Maak een tour door minder bedeelde landen en vertel ons nogmaals of de afgelopen Nederlandse regeringen echt zo slecht waren.
Nee ik probeer je eigen onderzoek te stimuleren.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan heb ik dat verkeerd gelezen.
[..]
Ben je ergens bang voor?
Flikker toch op. Je draait er omheen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee ik probeer je eigen onderzoek te stimuleren.
Is daarmee de asielzoekersstroom afgeremd?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het verder prima hoor, grenscontroles. Denk alleen dat het zorgt voor schijnveiligheid en dat je er niets mee oplost.
Prima dan. Jesse Klaver.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Flikker toch op. Je draait er omheen.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-te-gaan~a4156907/quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Laat maar eens zien wat hij precies voor kritiek heeft dan.
Klaver, meneer 'nou en'. Als iemand een economie snel ten gronde kan richten is het die snotneus wel. Dan hebben we inderdaad geen problemen met multinationals meer want er valt niets te verhandelen.quote:
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik daar ook al wel aan dachtquote:
Dat is natuurlijk super alleen heeft Wiebes daar geen ene jota mee te maken. En:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:48 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)en-te-gaan~a4156907/
Daden zijn beter dan woorden.
Niks mis met de Klavergod.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:49 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Klaver, meneer 'nou en'. Als iemand een economie snel ten gronde kan richten is het die snotneus wel. Dan hebben we inderdaad geen problemen met multinationals meer want er valt niets te verhandelen.
O, wauw. En wat heb jij zoal bereikt waardoor je je zoveel beter voelt dan iemand die nog voor zijn dertigste lijsttrekker van een landelijke partij geworden is?quote:
Goed argument.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:49 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Klaver, meneer 'nou en'. Als iemand een economie snel ten gronde kan richten is het die snotneus wel. Dan hebben we inderdaad geen problemen met multinationals meer want er valt niets te verhandelen.
Ja dat weet je nooit. En misschien dat hij me ook weer gaat teleur stellen. Maar ik heb een goed gevoel bij hem en ik vind hem moedig en idealistisch en daar hou ik van.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik daar ook al wel aan dacht. En eerlijk is eerlijk, hij is wel een scherp politicus. Ik vrees alleen niet niet dat hij dingen veranderd krijgt.
Lef heeft hij wel. En ik vind hem goed in de debatten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dat weet je nooit. En misschien dat hij me ook weer gaat teleur stellen. Maar ik heb een goed gevoel bij hem en ik vind hem moedig en idealistisch en daar hou ik van.
Je moet drempels inbouwen. 1 gat aan de buitengrens en een vrolijke door D66 vertroetelde jihadhist wandelt zo Nederland binnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder pleiten voor het strenger controleren van de buitengrenzen van Schengen (en dat gebied kan eventueel worden verkleind zolang Griekenland er een potje van blijft maken).
Zijn zijn plannen al door het CPB doorgerekend? Ben daar wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Goed argument.
Nu even opnieuw proberen. Waarom zou Klaver de economie te gronde richten? Omdat hij een snotneus is? Of omdat hij politiek " links" is wat jij om een of andere reden verafschuwt?
Jihadisten zijn vaak hier geboren en getogen. Dat hebben aanslagen in het verleden wel bewijzen. Denk dan ook dat je weinig bereikt met het opwerpen van tig barrières. Het middel is mijns inziens dan ook zwaarder dan de kwaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je moet drempels inbouwen. 1 gat aan de buitengrens en een vrolijke door D66 vertroetelde jihadhist wandelt zo Nederland binnen.
Voer je grenscontroles in, dan moet zo'n jihadhist door 4 of 5 grenscontroles voordat hij ons land binnen treedt.
100% veiligheid kan je nooit garanderen maar je moet wel zoveel mogelijk drempels opwerpen om de kans op onveiligheid te verkleinen.
Nederland heeft honderden kilometers aan grenzen. Dat zijn gigantische gaten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je moet drempels inbouwen. 1 gat aan de buitengrens en een vrolijke door D66 vertroetelde jihadhist wandelt zo Nederland binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |