Er is een groot electoraat voor een echte arbeiderspartij.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Verbazingwekkend dat sommigen hier niet lijken te kunnen wachten en likkebaardend de pleuris verwelkomen.
Anyway, ergens zit er wel een verhaal in de stellingen uit de OP.
Wat ik nog enigszins mis is de steeds groter wordende scheiding tussen hoog- en laagopgeleiden. Waar, kort door de bocht, hoger opgeleiden kansen zien en krijgen door de vluchtelingenstroom, zien lager opgeleiden hun positie op de arbeids- en woningmarkt bedreigd. Hun arbeidspositie die toch al onder druk staat door de mechanisatie, zo wordt er vandaag nog gestaakt door havenarbeiders in Rotterdam voor behoud van hun (fysieke) werk.
Punt is natuurlijk wel dat de 10 procent die je niet controleert nou juist het gedeelte vormt waarbij je wel goede reden zou hebben om te controleren, in veel gevallenquote:
quote:
In de quote van Zienswijze waar ik op reageerde, stelde hij dat er grenscontroles ingevoerd moeten worden. Zijn woorden heb ik, ook gezien de posts die er aan vooraf gingen, gelezen als oproep tot 100% controle.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:10 schreef Heilwasser het volgende:
Het is een schaal van meer en minder grenscontrole. Het is niet zwart/wit. Je kunt best opschalen en meer controleren, en nee dat betekent niet alles.
Het kan wel wat positieve gevolgen hebben, mits vergezeld door flink wat flankerend beleid. Van de ene op de andere dag grenscontroles invoeren, enkel om de indruk te wekken dat je wat doet, zal uiteindelijk inderdaad weinig zin hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het verder prima hoor, grenscontroles. Denk alleen dat het zorgt voor schijnveiligheid en dat je er niets mee oplost.
Mwah, het is simpelweg iets dat je moet volhouden. Als je geen controle hebt over een bepaald grondgebied ben je in feite niet de soeverein. Je moet enig zicht hebben op wie en wat er je land binnenkomt. En daar laten Europese regeringen toch echt steken vallen onder het mom van o.a. Schengen. Economisch is het nuttig, maar de andere prioriteit die veiligheid heet is ondergesneeuwd. Die balans wordt nu anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het verder prima hoor, grenscontroles. Denk alleen dat het zorgt voor schijnveiligheid en dat je er niets mee oplost.
Ruttequote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Maar is het nu dan zo dat Rutte een gebrek heeft aan leiderschap?
Wel of niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Rutte![]()
![]()
![]()
De afschuifpremier word hij ook wel genoemd. Dat is wel niet de premier met de minste persoonlijkheid ooit en ook nog eens de premier met de minste visie ooit. Nog stukken erger dan Balkenende.
Zijn dat de enige premiers die je kent?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Rutte![]()
![]()
![]()
De afschuifpremier word hij ook wel genoemd. Dat is wel niet de premier met de minste persoonlijkheid ooit en ook nog eens de premier met de minste visie ooit. Nog stukken erger dan Balkenende.
Nee hoezo?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:28 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zijn dat de enige premiers die je kent?
Omdat je lijkt blind te staren op de huidige tijd.quote:
Ik heb erg weinig vertrouwen in politici. Heb al 10 jaar niet meer op een gevestigde politieke partij gestemd behalve de PvdD. En vooral omdat er geen enkel politicus het lef heeft om de echte problemen aan te pakken die nl zitten bij de banken en de multinationals. Maar nu is er iemand die dat wel durft en ik denk dat ik op hem ga stemmen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En wie zou het moeten vervangen dan?
Nou nee maar de huidige tijd lijkt me wat beter vegelijkingsmateriaal dan pak em beet 50 jaar geleden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:29 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Omdat je lijkt blind te staren op de huidige tijd.
Over gevestigde orde gesproken, Wilders is één van de langstzittende Kamerleden. Als er iemand aan het pluche plakt is hij het.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:30 schreef Japie77 het volgende:
Ik heb erg weinig vertrouwen in politici. Heb al 10 jaar niet meer op een gevestigde politieke partij gestemd behalve de PvdD. En vooral omdat er geen enkel politicus het lef heeft om de echte problemen aan te pakken die nl zitten bij de banken en de multinationals. Maar nu is er iemand die dat wel durft en ik denk dat ik op hem ga stemmen.
Dus mede dankzij jou is Rutte nu aan de macht. Als je niet stemt moet je niet zeiken.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb erg weinig vertrouwen in politici. Heb al 10 jaar niet meer op een gevestigde politieke partij gestemd behalve de PvdD. En vooral omdat er geen enkel politicus het lef heeft om de echte problemen aan te pakken die nl zitten bij de banken en de multinationals. Maar nu is er iemand die dat wel durft en ik denk dat ik op hem ga stemmen.
Wie heeft het over Wilders? Ik niet hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Over gevestigde orde gesproken, Wilders is één van de langstzittende Kamerleden. Als er iemand aan het pluche plakt is hij het.
Ik bedoel dat je pas echt een oordeel over Rutte & Balkenende kan vellen over een generatie of twee.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou nee maar de huidige tijd lijkt me wat beter vegelijkingsmateriaal dan pak em beet 50 jaar geleden.
Ja man leuk, dood en verderf. Echt kicken, kan me niet snel genoeg beginnen...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik hoop het wel, laat maar eens goed de pleuris uitbreken
Dankzij mij is Rutte aan de macht? Het verband dat ik op de PvdD stem of op partijen die de kiesdrempel niet halen en dat ik dan Rutte aan de macht help zie ik niet helemaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:32 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dus mede dankzij jou is Rutte nu aan de macht. Als je niet stemt moet je niet zeiken.
Zou je overigens kunnen vertellen wie de persoon is die het nu wel durft?
Nou dat vind ik niet. Dan kun je een beter oordeel vormen omdat er dan meer informatie beschikbaar is over hoe het beleid heeft uitgewerkt maar je kunt nu ook al prima een oordeel vormen. Aangezien het zo'n enorm soepzooitje is.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:32 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je pas echt een oordeel over Rutte & Balkenende kan vellen over een generatie of twee.
Ja, als je niet stemt gaat je stem verloren en ben je dus mede verantwoordelijk voor de ellende.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dankzij mij is Rutte aan de macht? Het verband dat ik op de PvdD stem of op partijen die de kiesdrempel niet halen en dat ik dan Rutte aan de macht help zie ik niet helemaal.
Waarom denk je dat ik het vraag.quote:Over wie denk je dat ik het heb?
Je weet niet hoe het anders zou kunnen zijn, Japie77. Maak een tour door minder bedeelde landen en vertel ons nogmaals of de afgelopen Nederlandse regeringen echt zo slecht waren.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou dat vind ik niet. Dan kun je een beter oordeel vormen omdat er dan meer informatie beschikbaar is over hoe het beleid heeft uitgewerkt maar je kunt nu ook al prima een oordeel vormen. Aangezien het zo'n enorm soepzooitje is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |