Tip: ga naar voordrachten van goede sprekers, en niet zozeer naar de onderwerpen die je het interessantst vindt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:53 schreef motorbloempje het volgende:
Practische tip gevraagd:
Die conferentie waar ik heen ga is gi-gan-tisch. Echt ik wéét niet hoeveel presentaties, met allerlei verschillende thema's die eventueel interessant zijn om naar toe te gaan. Kan op keywords zoeken, op dagen, op etc. Op alles, maar hoe is dat het handigst aan te pakken, het plannen/uitzoeken op zo'n grote conferentie? Ik zie nu al door de bomen het bos niet meer![]()
Ze komen goddank wel met een app binnenkort waardoor je makkelijk je schema kunt plannen, maar dat maakt het kiezen nog niet makkelijker..._!
wat ik altijd doe is eerst alles markeren wat me interessant lijkt. Vaak heb je dan meerdere dingen in 1 timeslot, dan daar weer het beste uitkiezen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:53 schreef motorbloempje het volgende:
Practische tip gevraagd:
Die conferentie waar ik heen ga is gi-gan-tisch. Echt ik wéét niet hoeveel presentaties, met allerlei verschillende thema's die eventueel interessant zijn om naar toe te gaan. Kan op keywords zoeken, op dagen, op etc. Op alles, maar hoe is dat het handigst aan te pakken, het plannen/uitzoeken op zo'n grote conferentie? Ik zie nu al door de bomen het bos niet meer![]()
Ze komen goddank wel met een app binnenkort waardoor je makkelijk je schema kunt plannen, maar dat maakt het kiezen nog niet makkelijker..._!
Dit keer 300quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Tip: ga naar voordrachten van goede sprekers, en niet zozeer naar de onderwerpen die je het interessantst vindt.
QFTquote:Op woensdag 17 februari 2016 19:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dit keer 300
Ook; iedereen die zegt dat een congres om presenaties en leren over onderzoek draait praat poep, papers kun je altijd thuis lezen.
Uiteindelijk gaat het allemaal om toffe mensen leren kennen, toekomstige collaborators ontmoeten en er voor zorgen dat mensen jou kennen. Dat betekent niet dat je allemaal heel dramatisch en desperate moet gaan netwerken en jezelf te pas en onpas maar aan iedereen moet introduceren, maar soms zie ik studenten social events skippen om maar fris om 8 uur sochtends weer in een praatje te kunnen zitten en dat lijkt mij niet de beste approach.
Met wie ga je?quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
We gaan sowieso mee op de bier field trip op woensdag van 2 tot 7
sowieso met mijn man die een spousal pas heeft en ook lekker naar presentaties gaat (GIS is zijn ding) en hopelijk ook nog met anderen die ik daar leer kennen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Met wie ga je?
SF heeft lekker bier
Gaan jullie toevallig langs cellarmaker?
Ja, ik ga ook inderdaad echt niet mijn dagen volplannen, je neemt dan sowieso ook gewoon niets op. Maar ergens maakt dat kiezen bijna nóg lastiger, want je hoopt natuurlijk wel de meest interessante (los van mijn eigen vakgebied) praatjes mee te krijgen (accepterende dat je niet álles wat interessant is kunt zien). Het is allemaal nogal overweldigendquote:Op woensdag 17 februari 2016 19:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat ik altijd doe is eerst alles markeren wat me interessant lijkt. Vaak heb je dan meerdere dingen in 1 timeslot, dan daar weer het beste uitkiezen.
Op mijn eerste grote conferentie ging ik ook van 8 tot 6 naar panels. Mijn tip: doe dit niet. Je hebt geen energie meer over, en neemt uiteindelijk veel minder deel. De laatste keer dat ik op zo'n grote conferentie was ben ik naar 1, hooguit 2 panels op een dag geweest en ik heb veel meer uit de conferentie gehaald door met mensen te kunnen spreken, spontaan koffie te kunnen gaan drinken, etc.
Nee hoor, ik heb alleen met je gemeen dat ik ook in Zuid zit.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:51 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dank.
Wat ik zei klopt natuurlijk niet helemaal. De promotie is aan de Vrij Universiteit Amsterdam en IN het VUmc.
4 jaar dus.
[..]
Ook onderdeel van het CCA?
Mijn doelgroep is wel iets jonger, namelijk 6/7 jaar. De kinderen kunnen dus net lezen. Maar het is inderdaad een goede tip, niet te makkelijk maken. Ik heb een zoontje van 6 en hij vond mijn samenvatting overigens 'niet boeiend'.quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:29 schreef MissGump het volgende:
[..]
Ik heb meerdere jaren gastlessen gegeven aan 10-12 jarigen over mijn onderzoek, de vragen in die lessen waren vaak menigmaal beter dan in public engagement talks voor volwassenen. Maak het dus vooral niet te makkelijk zou ik zeggen. Bij ons was er destijds ook een workshop aan verbonden. Is er geen public engagement/press office van je uni die je daarbij kan helpen? Of voorbeelden heeft?
Er was niet eens geld voor het onderzoek, laat staan voor disseminatie van de resultaten.quote:En als er vanuit de uni public engagement geld is zou ik voor ziets gaan!
Niet mee eens. Ik zou zeker ook naar goede sprekers gaan eenvoudigweg omdat die praatjes het leukst zijn. Ik heb ook eens een geweldige rel meegemaakt tussen twee eye-trackeronderzoeksgroepen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dit keer 300
Ook; iedereen die zegt dat een congres om presenaties en leren over onderzoek draait praat poep, papers kun je altijd thuis lezen.
Helemaal mee eens, ik zette hem gewoon een beetje scherp inquote:Op donderdag 18 februari 2016 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik zou zeker ook naar goede sprekers gaan eenvoudigweg omdat die praatjes het leukst zijn. Ik heb ook eens een geweldige rel meegemaakt tussen twee eye-trackeronderzoeksgroepen.Maar wat mij betreft is een conferentie er nu juist om mensen uit je vakgebied te leren kennen, je eigen werk aan de man te brengen en eventueel samen plannen voor de toekomst te smeden (precies zoals jij hierna zegt). Natuurlijk kun je elkaars stukken lezen, maar dat is géén vervanging voor face-to-face contact. Zoek dus vooral de mensen op die zich met onderwerpen bezighouden die voor jou het interessantst zijn.
En nog een tip: het programma buiten de conferentie om is het belangrijkst, dus het uit eten gaan en de kroeg induiken. (Ik zou m'n vriend dan ook niet gauw meenemen - een blok aan m'n been.)
Hoef ik me weer minder schuldig te voelen dat ik de social events vaak het leukste en interessantste onderdeel vind.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dit keer 300
Uiteindelijk gaat het allemaal om toffe mensen leren kennen, toekomstige collaborators ontmoeten en er voor zorgen dat mensen jou kennen. Dat betekent niet dat je allemaal heel dramatisch en desperate moet gaan netwerken en jezelf te pas en onpas maar aan iedereen moet introduceren, maar soms zie ik studenten social events skippen om maar fris om 8 uur sochtends weer in een praatje te kunnen zitten en dat lijkt mij niet de beste approach.
We maken er een 3-weekse vakantie vanquote:Op donderdag 18 februari 2016 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zie dat het voor het achterlaten van de geliefde al te laat is.
Oh, dat is in de VS allemaal hoor, de hardloopwedstrijden, echt niet normaal. Hier betaal ik niet meer dan 12 pond voor een 10Kquote:Op donderdag 18 februari 2016 17:25 schreef oompaloompa het volgende:
Welcome to the bay area
Alles is hier 3x zo duur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |