abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159995436
Tof! Van die filmpjes! Ik wilde dat ik voor m'n presentatie van volgende week ook zoiets in elkaar kon draaien ;)

Heb komende week een lunch seminar binnen m'n faculteit, vertellen over m'n onderzoek, dit-dat-alles. Zin in! Presentatie bijna op orde, en praten lukt altijd wel. Het is zó leuk om het idee te hebben dat je onderzoek écht ergens heen gaat zo in de laatste maanden. Het schrijven schiet enigszins op, de ideeën vinden beter hun plekken, en ondanks dat er nog veel werk te doen is zie ik het op het moment zonnig in! O+
Ja doei.
pi_159997111
Practische tip gevraagd:

Die conferentie waar ik heen ga is gi-gan-tisch. Echt ik wéét niet hoeveel presentaties, met allerlei verschillende thema's die eventueel interessant zijn om naar toe te gaan. Kan op keywords zoeken, op dagen, op etc. Op alles, maar hoe is dat het handigst aan te pakken, het plannen/uitzoeken op zo'n grote conferentie? Ik zie nu al door de bomen het bos niet meer :X :@

Ze komen goddank wel met een app binnenkort waardoor je makkelijk je schema kunt plannen, maar dat maakt het kiezen nog niet makkelijker... :')_!
Ja doei.
pi_159997840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:53 schreef motorbloempje het volgende:
Practische tip gevraagd:

Die conferentie waar ik heen ga is gi-gan-tisch. Echt ik wéét niet hoeveel presentaties, met allerlei verschillende thema's die eventueel interessant zijn om naar toe te gaan. Kan op keywords zoeken, op dagen, op etc. Op alles, maar hoe is dat het handigst aan te pakken, het plannen/uitzoeken op zo'n grote conferentie? Ik zie nu al door de bomen het bos niet meer :X :@

Ze komen goddank wel met een app binnenkort waardoor je makkelijk je schema kunt plannen, maar dat maakt het kiezen nog niet makkelijker... :')_!
Tip: ga naar voordrachten van goede sprekers, en niet zozeer naar de onderwerpen die je het interessantst vindt.
pi_159997880
Ben zeker van plan naar een paar dingen te gaan die 'buiten mijn comfort zone' liggen op basis van wie/wat/waar :) :Y
Ja doei.
pi_159997994
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:53 schreef motorbloempje het volgende:
Practische tip gevraagd:

wat ik altijd doe is eerst alles markeren wat me interessant lijkt. Vaak heb je dan meerdere dingen in 1 timeslot, dan daar weer het beste uitkiezen.

Op mijn eerste grote conferentie ging ik ook van 8 tot 6 naar panels. Mijn tip: doe dit niet. Je hebt geen energie meer over, en neemt uiteindelijk veel minder deel. De laatste keer dat ik op zo'n grote conferentie was ben ik naar 1, hooguit 2 panels op een dag geweest en ik heb veel meer uit de conferentie gehaald door met mensen te kunnen spreken, spontaan koffie te kunnen gaan drinken, etc.
pi_159998013
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:15 schreef thabit het volgende:

[..]

Tip: ga naar voordrachten van goede sprekers, en niet zozeer naar de onderwerpen die je het interessantst vindt.
Dit keer 300

Ook; iedereen die zegt dat een congres om presenaties en leren over onderzoek draait praat poep, papers kun je altijd thuis lezen.

Uiteindelijk gaat het allemaal om toffe mensen leren kennen, toekomstige collaborators ontmoeten en er voor zorgen dat mensen jou kennen. Dat betekent niet dat je allemaal heel dramatisch en desperate moet gaan netwerken en jezelf te pas en onpas maar aan iedereen moet introduceren, maar soms zie ik studenten social events skippen om maar fris om 8 uur sochtends weer in een praatje te kunnen zitten en dat lijkt mij niet de beste approach.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160000225
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dit keer 300

Ook; iedereen die zegt dat een congres om presenaties en leren over onderzoek draait praat poep, papers kun je altijd thuis lezen.

Uiteindelijk gaat het allemaal om toffe mensen leren kennen, toekomstige collaborators ontmoeten en er voor zorgen dat mensen jou kennen. Dat betekent niet dat je allemaal heel dramatisch en desperate moet gaan netwerken en jezelf te pas en onpas maar aan iedereen moet introduceren, maar soms zie ik studenten social events skippen om maar fris om 8 uur sochtends weer in een praatje te kunnen zitten en dat lijkt mij niet de beste approach.
QFT
Jesus saves but death prevails.
pi_160003240
We gaan sowieso mee op de bier field trip op woensdag van 2 tot 7 :9
Ja doei.
pi_160007634
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
We gaan sowieso mee op de bier field trip op woensdag van 2 tot 7 :9
Met wie ga je?

SF heeft lekker bier :D
Gaan jullie toevallig langs cellarmaker?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160007816
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Met wie ga je?

SF heeft lekker bier :D
Gaan jullie toevallig langs cellarmaker?
sowieso met mijn man die een spousal pas heeft en ook lekker naar presentaties gaat (GIS is zijn ding) en hopelijk ook nog met anderen die ik daar leer kennen. :P ik ben nooit zo lastig met contact leggen. Ons hostel zit op de hoek van het centrale hotel voor de conferentie dus kunnen beide zeer makkelijk doen wat we willen en wanneer zonder al te veel aan elkaar vast te zitten.

En geen idee!
Ja doei.
pi_160008435
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat ik altijd doe is eerst alles markeren wat me interessant lijkt. Vaak heb je dan meerdere dingen in 1 timeslot, dan daar weer het beste uitkiezen.

Op mijn eerste grote conferentie ging ik ook van 8 tot 6 naar panels. Mijn tip: doe dit niet. Je hebt geen energie meer over, en neemt uiteindelijk veel minder deel. De laatste keer dat ik op zo'n grote conferentie was ben ik naar 1, hooguit 2 panels op een dag geweest en ik heb veel meer uit de conferentie gehaald door met mensen te kunnen spreken, spontaan koffie te kunnen gaan drinken, etc.
Ja, ik ga ook inderdaad echt niet mijn dagen volplannen, je neemt dan sowieso ook gewoon niets op. Maar ergens maakt dat kiezen bijna nóg lastiger, want je hoopt natuurlijk wel de meest interessante (los van mijn eigen vakgebied) praatjes mee te krijgen (accepterende dat je niet álles wat interessant is kunt zien). Het is allemaal nogal overweldigend :o Ik vond kleinere conferenties al lastig kiezen :o
Ja doei.
pi_160014774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:51 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Dank.
Wat ik zei klopt natuurlijk niet helemaal. De promotie is aan de Vrij Universiteit Amsterdam en IN het VUmc.

4 jaar dus. :)

[..]

Ook onderdeel van het CCA? :D
Nee hoor, ik heb alleen met je gemeen dat ik ook in Zuid zit. :Y)

Mijn tip: Noord!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_160014930
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:29 schreef MissGump het volgende:

[..]

Ik heb meerdere jaren gastlessen gegeven aan 10-12 jarigen over mijn onderzoek, de vragen in die lessen waren vaak menigmaal beter dan in public engagement talks voor volwassenen. Maak het dus vooral niet te makkelijk zou ik zeggen. Bij ons was er destijds ook een workshop aan verbonden. Is er geen public engagement/press office van je uni die je daarbij kan helpen? Of voorbeelden heeft?
Mijn doelgroep is wel iets jonger, namelijk 6/7 jaar. De kinderen kunnen dus net lezen. Maar het is inderdaad een goede tip, niet te makkelijk maken. Ik heb een zoontje van 6 en hij vond mijn samenvatting overigens 'niet boeiend'. :D

quote:
En als er vanuit de uni public engagement geld is zou ik voor ziets gaan! O+
Er was niet eens geld voor het onderzoek, laat staan voor disseminatie van de resultaten. :+ Nu ben ik best handig, maar zo'n filmpje gaat me niet lukken.
pi_160015052
quote:

[..]

Dit keer 300

Niet mee eens. Ik zou zeker ook naar goede sprekers gaan eenvoudigweg omdat die praatjes het leukst zijn. Ik heb ook eens een geweldige rel meegemaakt tussen twee eye-trackeronderzoeksgroepen. O+ Maar wat mij betreft is een conferentie er nu juist om mensen uit je vakgebied te leren kennen, je eigen werk aan de man te brengen en eventueel samen plannen voor de toekomst te smeden (precies zoals jij hierna zegt). Natuurlijk kun je elkaars stukken lezen, maar dat is géén vervanging voor face-to-face contact. Zoek dus vooral de mensen op die zich met onderwerpen bezighouden die voor jou het interessantst zijn.

En nog een tip: het programma buiten de conferentie om is het belangrijkst, dus het uit eten gaan en de kroeg induiken. (Ik zou m'n vriend dan ook niet gauw meenemen - een blok aan m'n been. :+ )
pi_160015064
Oh, ik zie dat het voor het achterlaten van de geliefde al te laat is.
pi_160018801
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik zou zeker ook naar goede sprekers gaan eenvoudigweg omdat die praatjes het leukst zijn. Ik heb ook eens een geweldige rel meegemaakt tussen twee eye-trackeronderzoeksgroepen. O+ Maar wat mij betreft is een conferentie er nu juist om mensen uit je vakgebied te leren kennen, je eigen werk aan de man te brengen en eventueel samen plannen voor de toekomst te smeden (precies zoals jij hierna zegt). Natuurlijk kun je elkaars stukken lezen, maar dat is géén vervanging voor face-to-face contact. Zoek dus vooral de mensen op die zich met onderwerpen bezighouden die voor jou het interessantst zijn.

En nog een tip: het programma buiten de conferentie om is het belangrijkst, dus het uit eten gaan en de kroeg induiken. (Ik zou m'n vriend dan ook niet gauw meenemen - een blok aan m'n been. :+ )
Helemaal mee eens, ik zette hem gewoon een beetje scherp in :P
pi_160018830
quote:

[..]

Dit keer 300

Hoef ik me weer minder schuldig te voelen dat ik de social events vaak het leukste en interessantste onderdeel vind. :P
pi_160020387
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zie dat het voor het achterlaten van de geliefde al te laat is.
We maken er een 3-weekse vakantie van ;) maar zoals ik al zei is het het voornemen (van beide!) om ook lekker ons eigen ding te doen, en hij kan ook prima met andere mensen praten zonder mij :P We zijn niet zo van het claimerige en aanhankelijke als er andere mensen bij zijn, dus kunnen prima zelfstandig opereren. Daarbij is deze conferentie echt 'voor mij', dus wat ik wil/kan doen gaat hier voor :)
Ja doei.
pi_160020477
M'n paper en presentatie voor de conferentie zijn al een eind op weg. Heb de afgelopen dagen goed doorgepakt O+ Zit de laatste tijd sowieso in een fijne flow. Aankomende dinsdag, na een bliksembezoek aan Nederland dit weekend ivm een familiefeest, een proefpresentatie aan mijn eigen department, dus kan er daarna na opmerkingen/vragen/etc. nog even aan knutselen.

Heb er écht veel zin in! :) Financieën zijn ook goed geregeld inmiddels, moet nog maar een klein voorgeschoten deel terugkrijgen vanuit m'n travel fund (hoezee, kan nu op m'n CV zetten dat ik zelfstandig substantiële extra funding heb geregeld!), dus klaar om te vertrekken. :P
Ja doei.
pi_160020608
Wanneer is het precies?
Als je zin hebt en onze tijden een beetje overlappen kan ik je misschien wel wat toffe omgeving laten zien :)
pi_160020624
We zijn van 28 maart tot 1 april in SF. Officieel tot de 2e, maar die dag halen we om 2 uur de auto op om richting Mariposa te gaan :)
Ja doei.
pi_160020655
Als je de 31ste of de eerste iets wilt doen (allebei vanaf middag want sochtends teachen) let me know!

Wat misschien heel tof is, op vrijdagavond is er altijd een soort food-drinks festival in oakland.

Tevens, als je naar alcatraz wilt, wat ik echt aan zou raden, boek minimaal een week van te voren kaartjes, alcatraz is bijna altijd uitverkocht.
pi_160020765
Op de 31e zijn we in ieder geval al onder de pannen met een groep voor een fieldtrip, maar de 1e zou op zich wel moeten kunnen! Ik zal het even in de groep gooien en even kijken hoe het uitkomt met het programma! :) Bedankt voor het aanbod iig, is altijd leuk om wat locals te hebben om je de mooiste plekken te laten zien.

Wat wel heel jammer is dat ik graag op de zaterdagochtend een trailrace had gedaan in Golden Gate Park, maar daar vragen ze gewoon $50 voor een 10K, en dat vind ik toch écht te gortig -O-
Ja doei.
pi_160020835
Welcome to the bay area :D

Alles is hier 3x zo duur
pi_160020880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:25 schreef oompaloompa het volgende:
Welcome to the bay area :D

Alles is hier 3x zo duur
Oh, dat is in de VS allemaal hoor, de hardloopwedstrijden, echt niet normaal. Hier betaal ik niet meer dan 12 pond voor een 10K ;(
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')