ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Super V 955 in winterse omstandigheden
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 05-01-2016 20:26:36 ]
Zag vanmiddag een DDAR langsrijden met overduidelijke overblijfselen van 'Geel en blauw houdt van Oranje!'. Hoe oud is dat ook alweer, jaar kruik ergens toch?
Op dinsdag 5 januari 2016 20:34 schreef Prins_Pils het volgende: Zag vanmiddag een DDAR langsrijden met overduidelijke overblijfselen van 'Geel en blauw houdt van Oranje!'. Hoe oud is dat ook alweer, jaar kruik ergens toch?
De grafittispuiters willen nog steeds graag in contact komen met dat verfbedrijf.
Wat kost een dagkaart in Parijs? Die van Berlin en London zijn echte koopjes.
Het moet vergelijkbaar zijn met Berlijn ABC
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja maar het meest recente is 2014. Vanaf daarna heeft Nederland geen kut meer gepresteerd. In de tussentijd hebben ze rondgereden omdat er best wel veel coole dingen waren.
Ja maar het meest recente is 2014. Vanaf daarna heeft Nederland geen kut meer gepresteerd. In de tussentijd hebben ze rondgereden omdat er best wel veel coole dingen waren.
Oh jij wil zeggen dat de blauwe ICM bestickering voor KLM ook maar een maand had mogen zitten dan? Zoiets doe je toch niet voor een week? Kost alleen maar meer om het kort te laten zitten. De tering, stelletje mierencopulanten.
2010 dus, 5,5 jaar. En deadlock, gefeliciteerd met je eigen gelijk, ik zocht naar een ander antwoord Het blijven zitten van de Olympische Spelen-bestickering was wel gepland voor vier jaar, dat dat van de Geel-Blauw-Oranje-bestickering ook zo is geloof ik echt niet.
Voor Beter OV heeft naar aanleiding hiervan de vraag gesteld, waarom de gestrande NS-treinen in Groningen en Leeuwarden niet door treinen van Arriva zijn weggesleept. Dat had mogelijk minder tijd gekost dan lang wachten op door ProRail georganiseerde wegsleeplocomotieven.
Whut word hier serieus voorgesteld dat een diesel gtw een (gekoppelde) virm of plan z zou gaan wegslepen?
Zou hij weten dat een brommer geen vrachtwagen kan slepen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het is geen rare vraag want een ICM-stel krijg je met een man of vijf a zes in beweging. Als een fucking oersik met een vermogen van 16KWh (20PK) 20 volle bietenwagens kan slepen, dan kan een GTW zeker een treinstel wegduwen met beperkte snelheid.
Maar er zijn echter nog veel meer beperkingen; Koppeling op de goede hoogte en dat soort dingen. Aankoppelene van diesel en elektrisch materieel moet ook voorzichtig aangezien de elektronische overbrenging heel anders is, dan moet er dus een palletje omgezet worden waardoor die contactpunten niet tegen elkaar komen, daar moet bevoegd personeel voor zijn gok ik zo.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:09 schreef Merode32 het volgende: Voor Beter OV heeft naar aanleiding hiervan de vraag gesteld, waarom de gestrande NS-treinen in Groningen en Leeuwarden niet door treinen van Arriva zijn weggesleept. Dat had mogelijk minder tijd gekost dan lang wachten op door ProRail georganiseerde wegsleeplocomotieven.
Whut word hier serieus voorgesteld dat een diesel gtw een (gekoppelde) virm of plan z zou gaan wegslepen?
Zou hij weten dat een brommer geen vrachtwagen kan slepen?
Een trein heb je makkelijker aan de rol dan je denkt. Op een volledig horizontaal stuk spoor en een wagon zonder remmen gaat dat ding zo aan de rol als de wind een beetje fors is.
Als dit het beste is wat je hebt om achter te schuilen, verliesje
het is zoals Deadlock al zei een van de factoren. Het hangt van de situatie af wat er mogelijk is.
Zoals dat er wel een D-loc van DB Schenker in de buurt was bij de gestrande treinen op Zwolle - Emmen, maar deze had niet een koppelboom bij zich, waardoor je er niets aan had.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:20 schreef Peterselieman het volgende: Zoals dat er wel een D-loc van DB Schenker in de buurt was bij de gestrande treinen op Zwolle - Emmen, maar deze had niet een koppelboom bij zich, waardoor je er niets aan had.
je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is geen rare vraag want een ICM-stel krijg je met een man of vijf a zes in beweging. Als een fucking oersik met een vermogen van 16KWh (20PK) 20 volle bietenwagens kan slepen, dan kan een GTW zeker een treinstel wegduwen met beperkte snelheid.
Maar er zijn echter nog veel meer beperkingen; Koppeling op de goede hoogte en dat soort dingen. Aankoppelene van diesel en elektrisch materieel moet ook voorzichtig aangezien de elektronische overbrenging heel anders is, dan moet er dus een palletje omgezet worden waardoor die contactpunten niet tegen elkaar komen, daar moet bevoegd personeel voor zijn gok ik zo.
Geen idee of zo'n GTW dat vermogen op de grond krijgt en bij welke snelheid hij zo'n last zou kunnen slepen.
Voorbeeldje:Een bulldozer (350pk ~35ton) kan bijvoorbeeld veel gewicht slepen bij snelheden tot 5 km/u. Daarboven doet ie niets meer. Een rupstrekker (450pk ~20ton) presteert weer een stuk beter bij snelheden vanaf zo'n 7km/u. Vanaf stilstand krijgt ie niet zoveel uit gewicht in beweging.
In zo'n oersik zal een hele andere aandrijving liggen dan een GTW.
Heeft GTW trouwens de koppelingen niet op een andere hoogte zitten?
Bij de Nederlandse Spoorwegen was het sinds 1934 gebruikelijk om deze koppeling op 610 mm boven de bovenkant van de spoorstaaf te bevestigen. Na een foutieve combinatie van Mat '34 met het eerste treinstel Mat '64 (Treinstel Toekomst), met schadelijke gevolgen voor de tractie-installaties, werd in 1964 overgestapt op een hoogte van 1 meter. Hiervoor is een hulpkoppeling nodig, die aan de trekhaak bevestigd wordt. Inmiddels zijn lage koppelingen alleen nog op museummaterieel te zien.
Dit geld dus alleen voor ns?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Een brommer heeft geen trekhaak om een auto weg te slepen ook al zou het kunnen. Je wil te ver doorstandaardiseren. Mogen fabrikanten echt helemaal niets zelf meer beslissen dan met het risico op totaal geen innovatie meer?
Geen idee of zo'n GTW dat vermogen op de grond krijgt en bij welke snelheid hij zo'n last zou kunnen slepen.
Voorbeeldje:Een bulldozer (350pk ~35ton) kan bijvoorbeeld veel gewicht slepen bij snelheden tot 5 km/u. Daarboven doet ie niets meer. Een rupstrekker (450pk ~20ton) presteert weer een stuk beter bij snelheden vanaf zo'n 7km/u. Vanaf stilstand krijgt ie niet zoveel uit gewicht in beweging.
In zo'n oersik zal een hele andere aandrijving liggen dan een GTW.
Heeft GTW trouwens de koppelingen niet op een andere hoogte zitten?
je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.
ALS JE WILT.
Voor 10K? Graag! Maar dat soort grapjes kosten meer aan onderhoud dan dat het ingezet moet worden. Onderhoud waardoor ze aan de reguliere dienst moeten worden onttrokken. En met dit soort maatregelen nog 80 anderen zorgt ervoor dat je treinkaartje ruim twee keer zo duur wordt.
En op het moment dat ze perrons gaan aanpassen naar de afgesproken hoogte beginnen ze wel weer te zeiken dat dat gedaan wordt. Het is nooit goed of het deugt niet en je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.
He maar het is dus niet zo dat er op diverse plekken in Nederland een aantal van die koppelbomen liggen? Eentje in Grunn, eentje in Leeuwarden, eentje in Zwolle, enzoveurts, waar ze redelijkerwijs ook maar nodig zouden kunnen zijn want verschillende materieelsoorten? Dan denk ik verder aan bijvoorbeeld Zutphen, Nijmegen, Mestreech, enz. etc.?
Voor 10K? Graag! Maar dat soort grapjes kosten meer aan onderhoud dan dat het ingezet moet worden. Onderhoud waardoor ze aan de reguliere dienst moeten worden onttrokken. En met dit soort maatregelen nog 80 anderen zorgt ervoor dat je treinkaartje ruim twee keer zo duur wordt.
please
is gewoon een stuk ijzer. is nul onderhoud aan nodig. Weet je dat zelf niet?
Op dinsdag 5 januari 2016 22:33 schreef Prins_Pils het volgende: He maar het is dus niet zo dat er op diverse plekken in Nederland een aantal van die koppelbomen liggen? Eentje in Grunn, eentje in Leeuwarden, eentje in Zwolle, enzoveurts, waar ze redelijkerwijs ook maar nodig zouden kunnen zijn want verschillende materieelsoorten? Dan denk ik verder aan bijvoorbeeld Zutphen, Nijmegen, Mestreech, enz. etc.?
elke mat54 had er standaard eentje aan boord. Maar nu heet het ineens dat he "onderhoud kost" Maak je leven toch niet zo moeilijk allemaal zeg
Op dinsdag 5 januari 2016 22:33 schreef Prins_Pils het volgende: He maar het is dus niet zo dat er op diverse plekken in Nederland een aantal van die koppelbomen liggen? Eentje in Grunn, eentje in Leeuwarden, eentje in Zwolle, enzoveurts, waar ze redelijkerwijs ook maar nodig zouden kunnen zijn want verschillende materieelsoorten? Dan denk ik verder aan bijvoorbeeld Zutphen, Nijmegen, Mestreech, enz. etc.?
In Grunn heeft NedTrain gewoon materieel wat de boel weg kan komen slepen. Nondiscussie daarom ook.
Las van de week Spoorweg Journaal, ook leuke, daarin ging in Zuid-Frankrijk een goederentrein defect, de achteropkomende goederentrein van dezelfde lengte heeft het ding gewoon opgeduwd naar een handigere plek. Zó hoort het, bomen over koppelbomen is totaal irrelevant want dat zet echt helemaal geen zoden aan de dijk, er zijn genoeg oplossingen die géén geld kosten die al ingezet kunnen worden.
elke mat54 had er standaard eentje aan boord. Maar nu heet het ineens dat he "onderhoud kost" Maak je leven toch niet zo moeilijk allemaal zeg
Dat elke trein zo'n ding aan boord moet hebben is nou ook weer niet nodig. Maar eentje op een knooppunt hebben liggen waar materieelsoorten met verschillende koppelingshoogten samenkomen is toch niet teveel gevraagd?
In Grunn heeft NedTrain gewoon materieel wat de boel weg kan komen slepen. Nondiscussie daarom ook.
Las van de week Spoorweg Journaal, ook leuke, daarin ging in Zuid-Frankrijk een goederentrein defect, de achteropkomende goederentrein van dezelfde lengte heeft het ding gewoon opgeduwd naar een handigere plek. Zó hoort het, bomen over koppelbomen is totaal irrelevant want dat zet echt helemaal geen zoden aan de dijk, er zijn genoeg oplossingen die géén geld kosten die al ingezet kunnen worden.
Dan begrijp ik niet dat er een wegsleeploc uit Zwolle moest komen..
Dat elke trein zo'n ding aan boord moet hebben is nou ook weer niet nodig.
Wel. eentje op ieder knooppunt En die andere 200 de rest vn de dag dan? Tuurlijk moet elke trein zo'n ding aan boord hebben. Wat kost het? En wat levert het op om er geen aan boord te ebben? Hoe vaak heb je je krik en je reservewiel in je auto nodig? Waarom is dit überhaupt een vraag?
Omdat het niet nodig is. Elk punt waar een koppelboom relevant zou zijn is redelijk snel vanaf zo'n knooppunt bereikbaar. Elke trein heeft een rode vlag per cabine aan boord maar dát is echt noodzakelijk. En kost bovendien ook niks maar dat is hier niet relevant. Een koppelboom heb je maar erg weinig nodig dus waarom elke trein ermee uitrusten? Zo'n ding kost meer dan een rode vlag..
PSM probeert te doen alsof ik iets raars zeg, maar hij faalt. Ja, dat soort dingen zie ik liever dan dat er weer hele trajecten stilvallen omdat er "nou eenmaal" een trein gestrand zou zijn.
Ergens snap ik Fles ook wel hoor, waarom koppelhoogtes niet standaardiseren? Er is ook een Europees voorschrift over perronhoogtes, 76cm terwijl geen enkel treintype in Nederland die instaphoogte heeft (correct me if I'm wrong), en toch wordt dat hier in allerijl doorgevoerd, ondanks dat dat slechts een voorschrift is.
PSM probeert te doen alsof ik iets raars zeg, maar hij faalt. Ja, dat soort dingen zie ik liever dan dat er weer hele trajecten stilvallen omdat er "nou eenmaal" een trein gestrand zou zijn.
Maar lach me maar uit als je het beter weet hoor
eh nee
In de praktijk wordt nog te veel gedacht in onmogelijkheden in plaats van alles op dit soort vlakken zo goed en efficiënt mogelijk te regelen. Een koppelboom in iedere trein is geen oplossing, want te duur voor enkele keren per jaar.
Het betekent niet dat er geen andere oplossingen mogelijk zijn.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:51 schreef Prins_Pils het volgende: Ergens snap ik Fles ook wel hoor, waarom koppelhoogtes niet standaardiseren? Er is ook een Europees voorschrift over perronhoogtes, 76cm terwijl geen enkel treintype in Nederland die instaphoogte heeft (correct me if I'm wrong), en toch wordt dat hier in allerijl doorgevoerd, ondanks dat dat slechts een voorschrift is.
En dan komt Arriva met de GTW weer aan met 84 centimeter omdat ProRail op het moment van de vraag van Arriva de administratie niet op orde had.
Tuurlijk kost het niet te veel. Zal het eenmalig een miljoen kosten om ale treinen met een noodkoppelboom uit te rusten. Met een weekje winterellende heb je het eruit. En dan NOG he. De noodkoppelboom is alleen maar "nodig" door falende keuzes in het verleden. Ook dat ene miljoentje had het niet hoeven kosten
Tuurlijk kost het niet te veel. Zal het eenmalig een miljoen kosten om ale treinen met een noodkoppelboom uit te rusten. Met een weekje winterellende heb je het eruit. En dan NOG he. De noodkoppelboom is alleen maar "nodig" door falende keuzes in het verleden. Ook dat ene miljoentje had het niet hoeven kosten
ja, falende keuzes ja. Er was al ooit eens een hoogte bepaald. Als je dan je koppeling om geen enkele reden op een andere hoogte meent te moeten hangen ben je gewoon een totale lul waar geen begrip voor kan bestaan. Maar ja, je eigen willetje moet maar belangrijk zijn he
Op dinsdag 5 januari 2016 23:34 schreef derLudolf het volgende: Als het 'goed' is zijn de V'tjes volgende winter allemaal uit dienst. Heb je twee 1300's en drie 1200's om heel NL te ontijzelen. Is dat voldoende?
Is het spoorwegmuseum materiaal (1100, 1200,1300) ook voorzien van ATB? Dan zou dat evt ook ingezet kunnen worden denk ik?
Als het op het hoofdrailnetwerk moet dan is het verplicht volgens mij, zelfs Jaap heeft ATB als ik het vorige week goed heb begrepen. Alleen de arend niet .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 5 januari 2016 23:34 schreef derLudolf het volgende: Als het 'goed' is zijn de V'tjes volgende winter allemaal uit dienst. Heb je twee 1300's en drie 1200's om heel NL te ontijzelen. Is dat voldoende?
Is het spoorwegmuseum materiaal (1100, 1200,1300) ook voorzien van ATB? Dan zou dat evt ook ingezet kunnen worden denk ik?
gewoon een hulpstuk maken voor op de koppeling.. welke met een hitte kanon even de bovenleiding ontdooit? je kan volgens mij wel genoeg vermogen uit de draad trekken om hem elektrisch te voeden..alleen de eerste meters zijn dan even lastiger
Op dinsdag 5 januari 2016 23:34 schreef derLudolf het volgende: Als het 'goed' is zijn de V'tjes volgende winter allemaal uit dienst. Heb je twee 1300's en drie 1200's om heel NL te ontijzelen. Is dat voldoende?
Is het spoorwegmuseum materiaal (1100, 1200,1300) ook voorzien van ATB? Dan zou dat evt ook ingezet kunnen worden denk ik?
Er zijn geen bedrijfsvaardige 1100'den (degene met botsneusen zijn geplukt (SGB, Spoorwegmuseum), de "neppe"1122 is niet toegelaten: nooit gekeurd nadat de botsneusen er vanaf zijn gehaald) en de echte 1122 is ook niet toegelaten, maar staat op de Watergraafsmeer. 1200 een 1300 wel. (kwamen nog wel eens in actie in de HeimweeExpress).
Daarnaast heb je nog de mP's (2x Structon, 1x Spoorwegmuseum)
Volgens RTVDrenthe, in een bijzonder hoogwaardig nieuwsartikel van twee regels, gaat de 1252 vannacht ook al rijden tussen Emmen en Zwolle, en tussen Zwolle en Groningen, in een poging de bovenleidingen enigszins ijsvrij te houden.
Overigens ijzelt het in Zwolle nu ook licht, moeten maar even zien wat de nacht brengt.
Zelf van 16 tot 23 op Zwolle gewerkt, was erg rustig. Weinig volk op de been en het volk dát er was onderging gedwee en met begrip de vertragingen. Dikke prima.
Op dinsdag 5 januari 2016 23:34 schreef derLudolf het volgende: Als het 'goed' is zijn de V'tjes volgende winter allemaal uit dienst. Heb je twee 1300's en drie 1200's om heel NL te ontijzelen. Is dat voldoende?
Is het spoorwegmuseum materiaal (1100, 1200,1300) ook voorzien van ATB? Dan zou dat evt ook ingezet kunnen worden denk ik?
Als de ijzel niet te dik is, kan ICM het ook wel aan. We hebben vanmiddag ook een schraaprit Groningen - Assen gereden met zeven bakken ICM. VIRM is een ander verhaal, die elektronica kan niet tegen spanningsdippen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Als de ijzel niet te dik is, kan ICM het ook wel aan. We hebben vanmiddag ook een schraaprit Groningen - Assen gereden met zeven bakken ICM. VIRM is een ander verhaal, die elektronica kan niet tegen spanningsdippen.
Ah! daar was de rest van mijn ICM gebleven, de mijne was gekrompen tot 3 bakken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:51 schreef Prins_Pils het volgende: Er is ook een Europees voorschrift over perronhoogtes, 76cm terwijl geen enkel treintype in Nederland die instaphoogte heeft (correct me if I'm wrong), en toch wordt dat hier in allerijl doorgevoerd, ondanks dat dat slechts een voorschrift is.
You're wrong. De eerste trein met de nieuwe instaphoogte reed hier al in 2001 (LINT) en een paar jaar later bestelde NS een heleboel treinen met deze hoogte (SLT). Doordat Prorail jarenlang achter de feiten aan liep moet het nu in allerijl doorgevoerd worden.
You're wrong. De eerste trein met de nieuwe instaphoogte reed hier al in 2001 (LINT) en een paar jaar later bestelde NS een heleboel treinen met deze hoogte (SLT). Doordat Prorail jarenlang achter de feiten aan liep moet het nu in allerijl doorgevoerd worden.
Op woensdag 6 januari 2016 12:41 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik heb ook weleens ergens gehad dat het perron hoger was dan de trein... geen idee welke situatie dat was...
Dat was sowieso een tijd lang zo in Hengelo met de LINT
Op woensdag 6 januari 2016 12:41 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik heb ook weleens ergens gehad dat het perron hoger was dan de trein... geen idee welke situatie dat was...
Schiphol? Viel me laatst op dat onderste trede van VIRM gelijk was aan perron
Waarom is dat ding op de Hanzelijn aan het testen, vanwege ERTMS? Gevonden: om te kunnen testen met Vmax+10%. Overigens: er is vandaag ook een Vectron overgebracht, dus die zal binnenkort ook wel testritten gaan doen.
Op woensdag 6 januari 2016 16:46 schreef MCH het volgende: Nog mensen die binnenkort even een rondje gaan treinmasturberen in Wuppertal bij afscheid oude schwebebahn rijtuigen cq. welkomst nieuwe rijtuigen?
Ik heb hier een jaar of wat geleden al eens een verhaal over de eerste 2200 gepost, die kwam op 27 november in Nederland aan en ging 7 december de actieve dienst in. Zoiets was het. Twee weken proefritten en hoppa.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Zwitserland:Bernina Express:Chur-Bever.
Een treinreis die deel uitmaakt van de Unesco Werelderfgoedlijst.En dat is niet zonder reden.Startpunt is Chur, hoofdstad van het kanton Graubünden en oudste stad van Zwitserland.
De trein volgt de rivieren de Rijn en de Albula,rijdt langs steile afgronden en diepe kloven en over maar liefst 144 bruggen.Stuk voor stuk architectonische hoogstandjes van meer dan een eeuw oud.
Op woensdag 6 januari 2016 16:46 schreef MCH het volgende: Nog mensen die binnenkort even een rondje gaan treinmasturberen in Wuppertal bij afscheid oude schwebebahn rijtuigen cq. welkomst nieuwe rijtuigen?
Ik masturbeer altijd in de trein Na afloop steek ik altijd een shaggie op. Als mensen me dan afkeurend aankijken vraag ik ze verontwaardigd of ik soms niet mocht roken
Ik masturbeer altijd in de trein Na afloop steek ik altijd een shaggie op. Als mensen me dan afkeurend aankijken vraag ik ze verontwaardigd of ik soms niet mocht roken
Op woensdag 6 januari 2016 20:31 schreef J.B. het volgende: Als gevolg van de staking heeft in Vlaanderen vandaag ongeveer 70% van de treinen gereden, in Wallonië niet meer dan 15%. Luie Walen
Dat die twee nog steeds tot hetzelfde land behoren...
Ik masturbeer altijd in de trein Na afloop steek ik altijd een shaggie op. Als mensen me dan afkeurend aankijken vraag ik ze verontwaardigd of ik soms niet mocht roken
Neu, die dingen zijn heel erg smal. Je zit met het Engelse profiel vrije ruimte en die is krap. Vorige winter zat ik in dat spul, maar was blij met mijn eerste klas kaartje. Zelfs die stoelen vond ik niet al te breed. Overigens was de beenruimte dan wel weer top. En op de lange afstanden wordt je toch wel verwend met complete maaltijden, drankjes en hapjes (zit bij de prijs inbegrepen).
Op donderdag 7 januari 2016 11:04 schreef MTL het volgende: Neu, die dingen zijn heel erg smal. Je zit met het Engelse profiel vrije ruimte en die is krap.
En dan valt dit nog mee, ze weten soms ook 2+3 opstellingen in datzelfde profiel te proppen.
Bijv.: recently refurbished Class 319
[ Bericht 17% gewijzigd door ReisT op 07-01-2016 11:44:52 ]
A train leaving Basingstoke, Hampshire, was packed full of commuters when a member of the train staff is reported to have said: "We are going to be like sardines on this train, so can I ask that only slim people sit on the three seaters. "If you are fat then it is simply not going to work
.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 7 januari 2016 14:42 schreef Merode32 het volgende: Ns rijd tegenwoordig met een vijfje op heerlen-sittard lijkt wel alsof ze materiaal teveel hebben.
De proefperiode van NS Extra is bijna voorbij. De afgelopen vijf maanden heeft u per mail allerlei leuke extra’s van ons ontvangen. We sluiten deze periode af met een speciale megadeal voor een gezellig dagje uit in Amsterdam. NS Extra trakteert!
Megadeal • Gratis 2e kop koffie + brownie bij de Bijenkorf U krijgt van ons in een Bijenkorf filiaal naar keuze, het 2e kopje koffie + brownie t.w.v. ¤ 5,35 gratis. • 50% korting op de entree voor Fotomuseum Foam Amsterdam U krijgt van ons uw Foam toegangskaart voor ¤ 5,- (normale prijs ¤ 10,-).
Gezellig een dagje uit Een dagje uit, bijvoorbeeld in Amsterdam, begint altijd goed met een bezoek aan de Bijenkorf. Op loopafstand van het Amsterdamse Centraal Station ligt dit warenhuis met een uitgebreid assortiment aan luxe producten. Na een kopje koffie met brownie loopt u gezellig door de Kalverstraat in een kwartiertje naar Fotomuseum Foam (met de tram over het Rokin kan natuurlijk ook). Momenteel zijn er verschillende tentoonstellingen die de moeite waard zijn om te zien. Bekijk ze alvast hier.
Hoe werkt het? Onderaan deze e-mail vindt u twee kortingsbonnen. De bonnen dient u uit te printen en in te leveren bij de kassa van de betreffende aanbieder. Uw korting wordt direct verrekend.
Heeft u nog vragen? Stel uw vraag, of laat ons weten wat u van het programma vindt op het NS Serviceforum of neem contact op met onze medewerkers van NS Klantenservice via telefoonnummer 030-751 51 55. We staan dag en nacht voor u klaar.
In februari ontvangt u een e-mail met meer informatie over het afsluiten van de NS Extra proefperiode. Veel plezier met onderstaande aanbiedingen.
Met vriendelijke groet,
Ron Schneider Directeur Consumentenmarkt
Nou moe, wat een megadeal.
Die "allerlei leuke extra's" waar ze het over hebben: ik heb een kortingsbon van ¤ 3,50 voor AKO gehad (die zit hier niet eens op het station), en een meereiskaart Rotterdam voor ¤ 7,95. Dat zijn van die dingen die je anders toch wel krijgt via een bon in Spoor of tijdens de Spoordeelweken.
Op de groningen-leer hebven een heleboel baasjes,die geen klote te zeggen hebben, besloten dat de wunderline voorlopig naar weener gaat rijden en datde brug best in 3 jaar gebouwd lan worden.
Db en berlijn waren de grote afwezige.
[ Bericht 0% gewijzigd door Merode32 op 07-01-2016 17:02:58 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 7 januari 2016 16:20 schreef Merode32 het volgende: Op de groningen-leer hebven een heleboel baasjes,die geen klote te zeggen hebben, besloten dat de wunderline voorlopig naar leer gaat rijden en datde brug best in 3 jaar gebouwd lan worden.
In Weener ligt een overwegsectie voor de overweg na het station (reeks overwegen qua beveiliging). In principe kan die laatste overwegsectie onklaar worden gemaakt zodat je kan keren op Weener. Aangezien het in Duitsland net wat anders werkt dan bij ons, is dat wat gecompliceerder maar zeker niet onmogelijk.
Voor Arriva met betrekking tot de materieelomloop is het nu wel makkelijker. Duitse treinstellen kunnen ook dienst doen op andere baanvakken. En voor machinisten met Duitse bevoegdheid is het makkelijker om vrij te krijgen. Het clubje was al niet zo groot maar nu kan iedereen een 'Leerdienst' draaien. Je rijdt immers tot Nieuweschans
Die "allerlei leuke extra's" waar ze het over hebben: ik heb een kortingsbon van ¤ 3,50 voor AKO gehad (die zit hier niet eens op het station), en een meereiskaart Rotterdam voor ¤ 7,95. Dat zijn van die dingen die je anders toch wel krijgt via een bon in Spoor of tijdens de Spoordeelweken.
De quote van rtv noord is al beter maar nog steeds niet wat er gezegd is.
Moet sneller dan vijf jaar De gedeputeerde is sowieso tevreden over de bijeenkomst in Bunde. 'Het was een goed en positief overleg', zegt Gräper. 'Aan beide kanten van de grens willen we snel naar een oplossing zoeken. De staatssecretaris van Nedersaksen heeft bovendien gezegd dat het wat haar betreft geen vijf jaar mag duren voordat er een nieuwe brug ligt. Ook dat is positief.'
Aldus het verminkte verhaal rtvn
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Lijn 4 in Parijs wordt ook geautomatiseerd. Het was nog wachten op de financiering maar die is rond. Siemens gaat voor ¤67mio de volledige automatisering voor zijn rekening nemen en het project zal in 2022 afgerond zijn.
Wie geht es nach der Havarie der Friesenbrücke jetzt weiter mit der Wunderline, den Bahnhaltepunkten in Westoverledingen und Bunde? Diese Frage haben wir heute auf Einladung von Johanne Modder und mir mit Vertretern aus den Niederlanden und Deutschland diskutiert. Folgende Ergebnisse ergaben sich aus der Debatte: Der Bahnhalt Weener soll schnellstmöglich wieder aus westlicher Richtung angefahren werden können. Der Schienenersatzverkehr sollte nur noch zwischen Leer und Weener verkehren. Die Brücke soll nach Möglichkeit ohne große Planfeststellungsverfahren wieder aufgebaut werden. Nach Angaben des Wunderline-Planungsbüros sind durch eine einspurige Brücke auch die Haltestellen Ihrhove und Bunde möglich. An dem barrierefreien Ausbau der Haltestelle Weener wird es trotz der Havarie an der Brücke keine Verzögerungen geben und das Land wird das Vorhaben zusammen mit Bund 50:50 fördern. Das ist gut. Jetzt ist die Bahn am Zug, um ohne zeitliche Verzögerung zu klären, wie die Brücke schnellstmöglich wieder aufgebaut und fit für die Zukunft gemacht werden kann.
Iemand hier bekend met de zonetaxi in Amsterdam. Ik heb een treintrip plus hotel geboekt en zag dat er de mogelijkheid was om zonetaxi met korting aan te schaffen. Ik dacht laten we dat eens proberen voor een keer. Dus ik controleren op de NS website of zonetaxi beschikbaar was en dat bleek zo te zijn. Kaartjes geboekt en dergelijke. Nu wil ik die taxi boeken maar Amsterdam Zuid staat er nergens tussen. Ben ik nu gek geworden en heb ik mij vergist of hebben ze de website pas aangepast en was het eerst wel mogelijk?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Wie geht es nach der Havarie der Friesenbrücke jetzt weiter mit der Wunderline, den Bahnhaltepunkten in Westoverledingen und Bunde? Diese Frage haben wir heute auf Einladung von Johanne Modder und mir mit Vertretern aus den Niederlanden und Deutschland diskutiert. Folgende Ergebnisse ergaben sich aus der Debatte: Der Bahnhalt Weener soll schnellstmöglich wieder aus westlicher Richtung angefahren werden können. Der Schienenersatzverkehr sollte nur noch zwischen Leer und Weener verkehren. Die Brücke soll nach Möglichkeit ohne große Planfeststellungsverfahren wieder aufgebaut werden. Nach Angaben des Wunderline-Planungsbüros sind durch eine einspurige Brücke auch die Haltestellen Ihrhove und Bunde möglich. An dem barrierefreien Ausbau der Haltestelle Weener wird es trotz der Havarie an der Brücke keine Verzögerungen geben und das Land wird das Vorhaben zusammen mit Bund 50:50 fördern. Das ist gut. Jetzt ist die Bahn am Zug, um ohne zeitliche Verzögerung zu klären, wie die Brücke schnellstmöglich wieder aufgebaut und fit für die Zukunft gemacht werden kann.
Bernina Express:Pontresina-Tirano Het startpunt is het op ruim 1700 meter hoogte gelegen Pontresina in het dal van Engadin.De trein gaat hier snel omhoog en passeert als eerste de Morteratsch- gletsjer,wat een prachtig uitzicht oplevert.
Door een kale vlakte bereikt de trein het hoogste punt van de route:Ospizio Bernina op ruim 2250 meter hoogte.Dan volgt een spectaculaire afdaling:in 90 minuten daalt de trein 1800 meter.
Al iets consistenter dan je andere post in een andere taal maar heb je ook een summiere nederlandse samenvatting?
Wat gebeurt er na het zinken van Friesenbrücke nu verder met de Wonder Line, de trein stopt in Westoverledingen en Bunde? Deze vraag die we vandaag hebben besproken op uitnodiging van Johanne Modder en mij met vertegenwoordigers uit Nederland en Duitsland. De volgende resultaten werden verkregen uit het debat: The Railway Stop Weener moet binnenkort in staat zijn om opnieuw te worden benaderd vanuit het westen. De vervangende busdienst mag alleen worden uitgevoerd tussen stationair en Weener. De brug is weer zoveel mogelijk te bouwen zonder veel planning goedkeuringsproces. Volgens het wonder Line consultants ook de haltes Ihrhove en Bunde zijn mogelijk via een rijstrook brug. Op het onbelemmerde expansie van stop Weener zal er geen vertragingen zijn, ondanks het ongeval op de brug en het land zal het project te ondersteunen met Bund 50:50. Dat is goed. Nu het pad in de trein, ter verduidelijking onverwijld de brug zo snel mogelijk opgebouwd en kan geschikt worden gemaakt voor de toekomst.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 7 januari 2016 20:40 schreef b2py het volgende: Maar om even inhoudelijk te reageren, zelfs met de trein naar Weener en dan een bus is toch nog steeds trager dan een directe bus Groningen - Leer?
Wel met een stoptrein. Een bus die steeds moet halteren is ook trager dan een IC-bus.
Op donderdag 7 januari 2016 20:40 schreef b2py het volgende: Maar om even inhoudelijk te reageren, zelfs met de trein naar Weener en dan een bus is toch nog steeds trager dan een directe bus Groningen - Leer?
Zeker. Om aansluitingen te kunnen garanderen moet je de huidige Winschotentrein door laten rijden naar Weener, dus die van een half uurtje eerder dan de oorspronkelijke trein.
Daarmee is deze oplossing niet sneller dan huidige, maar wel ietsje klantvriendelijker
Wel met een stoptrein. Een bus die steeds moet halteren is ook trager dan een IC-bus.
Evident. Ik vraag me af hoeveel mensen gebaat zijn bij zo'n oplossing. Is het gros Leer - Groningen of Leer - Ergens tussen Groningen en Leer. Ik vermoed het eerste maar ik ken de verhoudingen niet .
Hadden we maar een Yorma's of Backwerk op Nederlandse stations ipv die verlepte Broodzaak
Jup, das ook lekker ja. Afgelopen zomer 5 week bij mijn oom gewerkt in Dld. Elke dag onderweg bij de bakker aan, na een tijdje vroegen ze mij gewoon 'Fünf Offenfrischen mit Kernschinken, dobbel belegt??'
Godverdomme, op tijd de trein gepakt van Fles naar Zwolle omdat ik dacht dat er een TV programma begon om 20:30 dat ik wilde zien, begint het pas om 22:15. Grafklaplul dat ik ben.
Op donderdag 7 januari 2016 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Godverdomme, op tijd de trein gepakt van Fles naar Zwolle omdat ik dacht dat er een TV programma begon om 20:30 dat ik wilde zien, begint het pas om 22:15. Grafklaplul dat ik ben.
Op donderdag 7 januari 2016 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Godverdomme, op tijd de trein gepakt van Fles naar Zwolle omdat ik dacht dat er een TV programma begon om 20:30 dat ik wilde zien, begint het pas om 22:15. Grafklaplul dat ik ben.
En dat is?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 7 januari 2016 21:45 schreef Peterselieman het volgende: Passagiers hebben tussen Bodegraven en Alphen 2,5 uur vastgezeten in een gestrande schommelboot. De bovenleiding was defect.
Dat gebeurt wel vaker, maar ze kregen volgens de NOS een mooie compensatie:
Hadden we maar een Yorma's of Backwerk op Nederlandse stations ipv die verlepte Broodzaak
Die bij Den Haag Centraal lijkt wel op Backwerk, in Keulen ook broodjes halen en paraplu's zijn weer op .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 7 januari 2016 22:07 schreef b2py het volgende: Voor de zoveelste keer is trouwens het treinverkeer in delen van de UK stil komen te liggen als gevolg van heel veel regen.
Ja onderzoek naar het opzetten van een praatgroep die moet leiden tot een stuurgroep die een werkgroep in het leven gaat roepen. Maar: onder voorbehoud en bij wijze van proef
Tijdens de Steam Sale van vorige week heb ik Train Simulator 2016 gekocht voor ¤ 7. Best een aardig spel voor dat geld. Ik moet wel wennen aan PZB, vooral agressiever leren remmen. Ik heb nu al een paar keer een ingreep gekregen omdat ik niet snel genoeg had afgeremd van 160 km/h naar 85 km/h.
Hier een dosto in de sneeuw ergens tussen Keulen en Bonn:
Op vrijdag 8 januari 2016 00:13 schreef James1988 het volgende: Tijdens de Steam Sale van vorige week heb ik Train Simulator 2016 gekocht voor ¤ 7. Best een aardig spel voor dat geld. Ik moet wel wennen aan PZB, vooral agressiever leren remmen. Ik heb nu al een paar keer een ingreep gekregen omdat ik niet snel genoeg had afgeremd van 160 km/h naar 85 km/h.
Hier een dosto in de sneeuw ergens tussen Keulen en Bonn: [ afbeelding ]
PZB is tof zodra je het door hebt.
Ik ben nu bezig om de North East Corridor om te bouwen naar het Nederlandse seinstelsel. Ik snap namelijk niet veel van die bizarre Amerikaanse seinen en vind ze maar stom.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik heb 2010 dus geen geneuzel, ik meet op een testbaan mijn remweg en kan gewoon op de juiste afstanden bordjes neerzetten, en met 160 door een dwergsein knallen als ik dat wil
Op vrijdag 8 januari 2016 00:24 schreef Prins_Pils het volgende: Ik heb 2010 dus geen geneuzel, ik meet op een testbaan mijn remweg en kan gewoon op de juiste afstanden bordjes neerzetten, en met 160 door een dwergsein knallen als ik dat wil
Zwevende treinen die passagiers geruisloos in een mum van tijd van de ene metropool naar de andere brengen. Het klinkt als futuristische toekomstmuziek, maar als het aan bedenker Jim Schoot ligt, rijdt de Atrain al over vijf jaar in tien minuten van Amsterdam naar Utrecht.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Naja ik speel ook nooit scenario's en bouw mijn banen zelf.. Ben op dit moment een S-Bahn in de Randstad aan het bouwen. 'Hoe zou het zijn als....' vind ik wel leuk
Toen ik het spel ontdekte speelde ik wel eens scenario's en toen ontdekte ik dat een geel sein betekent dat je de helft van de baanvaksnelheid moet rijden in plaats van 40. Dus bij baanvaksnelheid 60 moet je bij een geel sein 30 rijden in plaats van 40.. en daar viel ik dus steeds over
In 5 jaar? _________________________________________________________!! Vast een prima idee en interessant, maar dan heeft deze student/kerel nog geen kennis gemaakt met de bureaucratie der Nederlanden
Ik wilde het scenario eens opnieuw spelen om zo m'n score te verbeteren, maar het lukt me nu niet om over de betonnen brug tussen Keulen Hbf en Keulen West te komen zonder een PZB-remming om m'n oren te krijgen wanneer ik een 500 Hz-magneet passeer.
Volgens dat ding rij ik te hard, maar ik rij op een groen sein af met een snelheid van 40 km/u waar de baanvaksnelheid op 90 ligt.
Op vrijdag 8 januari 2016 01:23 schreef James1988 het volgende: Ik wilde het scenario eens opnieuw spelen om zo m'n score te verbeteren, maar het lukt me nu niet om over de betonnen brug tussen Keulen Hbf en Keulen West te komen zonder een PZB-remming om m'n oren te krijgen wanneer ik een 500 Hz-magneet passeer.
Volgens dat ding rij ik te hard, maar ik rij op een groen sein af met een snelheid van 40 km/u waar de baanvaksnelheid op 90 ligt.
Ik rijd niet op Duitsland (wel een paar keer gedaan met begeleider er naast). Volgens mij moet je bij een 500hZ magneet binnen 20 seconden terug naar 35 km/h. Weet ik niet helemaal zeker.
Op vrijdag 8 januari 2016 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja maar volgens mij heb je het over een heeeeeel ander product. Wat jij doet is toch nu T:ANE? TS is iets heel anders.
Ik rijd niet op Duitsland (wel een paar keer gedaan met begeleider er naast). Volgens mij moet je bij een 500hZ magneet binnen 20 seconden terug naar 35 km/h. Weet ik niet helemaal zeker.
Ik denk eigenlijk dat het spel een beetje in de war is. Ik rij net met 30 km/u langs een groen sein en ik krijg alsnog een PZB-Zwangbremsung
Het is iets gecompliceerder dan dat maar wat jij doet komt oorspronkelijk van Auran Trainz en wat James bedoelt komt oorspronkelijk van Microsoft Train Simulator (gemaakt door Kuju). Die trouwens wel ongeveer tegelijkertijd uitkwamen. Maar het is dus echt heeeeel iets anders.
Op vrijdag 8 januari 2016 01:23 schreef James1988 het volgende: Ik wilde het scenario eens opnieuw spelen om zo m'n score te verbeteren, maar het lukt me nu niet om over de betonnen brug tussen Keulen Hbf en Keulen West te komen zonder een PZB-remming om m'n oren te krijgen wanneer ik een 500 Hz-magneet passeer.
Volgens dat ding rij ik te hard, maar ik rij op een groen sein af met een snelheid van 40 km/u waar de baanvaksnelheid op 90 ligt.
Ging weer lekker. De DDZ met Zwolle op de displays die op perronloos spoor 2 stond, reed even later door naar het uiterste puntje van 3B en bleek zonder enige omroep de IC naar Roosendaal te zijn geworden. Wat uiteraard pas bekend werd toen de trein al vertrokken was. Hoop glazig kijkend personeel stond erbij en keek ernaar. Daar zal wel een mannetje of honderd tegen een half uurtje aangelopen zijn
Op vrijdag 8 januari 2016 01:23 schreef James1988 het volgende: Ik wilde het scenario eens opnieuw spelen om zo m'n score te verbeteren, maar het lukt me nu niet om over de betonnen brug tussen Keulen Hbf en Keulen West te komen zonder een PZB-remming om m'n oren te krijgen wanneer ik een 500 Hz-magneet passeer.
Volgens dat ding rij ik te hard, maar ik rij op een groen sein af met een snelheid van 40 km/u waar de baanvaksnelheid op 90 ligt.
Welk scenario is dat? Dan zal ik hem ook eens proberen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 8 januari 2016 13:19 schreef b2py het volgende: Ik moet trouwens door die ellende om via Zwolle, en die opgelost om 15:00 vertrouw ik voor geen meter.
Ligt eraan wat er stuk is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Welk scenario is dat? Dan zal ik hem ook eens proberen.
Route Keulen - Koblenz, en dan het 'Careful to Bonn' scenario met een 146 in winterse omstandigheden.
Ik heb geen idee of AFB op vijftallen nieuw is, TS2016 is de eerste TS die ik speel. Tot nu toe heb ik 'm ook alleen gespeeld met de Duitse route. Ik moet nog eens kijken voor wat leuke Engelse DLC.
Route Keulen - Koblenz, en dan het 'Careful to Bonn' scenario met een 146 in winterse omstandigheden.
Ik heb geen idee of AFB op vijftallen nieuw is, TS2016 is de eerste TS die ik speel. Tot nu toe heb ik 'm ook alleen gespeeld met de Duitse route. Ik moet nog eens kijken voor wat leuke Engelse DLC.
Oh. Die heb ik niet. Wel Keulen - Düsseldorf, daar zit die brug ook in meen ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Route Keulen - Koblenz, en dan het 'Careful to Bonn' scenario met een 146 in winterse omstandigheden.
Ik heb geen idee of AFB op vijftallen nieuw is, TS2016 is de eerste TS die ik speel. Tot nu toe heb ik 'm ook alleen gespeeld met de Duitse route. Ik moet nog eens kijken voor wat leuke Engelse DLC.
Mijn favoriet is London - Ipswich. Kun je compleet zonder HUD rijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Een 28-jarige vrouw is op 9 december in extremis ontsnapt aan een groepsverkrachting op een trein tussen het Franse Versailles en Houdan. Dat meldt Le Parisien. Drie Afghanen probeerden de vrouw te verkrachten in een verlaten wagon, maar een alerte treinreiziger greep op tijd in. Twee verdachten zijn intussen aangehouden, de derde verdachte is nog spoorloos. De vrouw had net gedaan met werken in een supermarkt toen ze op de bijna volledig lege trein stapte. Aan het station van Montparnasse stapten een tiental Afghanen op de trein, van wie drie de vrouw begonnen lastig te vallen.
De vrouw probeerde zich nog naar een andere wagon te begeven, maar de mannen bleven haar volgen. Uiteindelijk vielen de mannen de vrouw aan: ze begonnen haar te betasten en uit te kleden. Een aanrander probeerde haar te wurgen met zijn sjaal, terwijl een andere een mes tegen haar gezicht hield.
Een alerte reiziger redde de vrouw net op tijd en stapte met haar af in het station van Houdan. Het slachtoffer was in shock: "De vrouw werd tien dagen arbeidsongeschikt verklaard", zegt een bron dichtbij het onderzoek.
De drie aanranders zijn ondertussen geïdentificeerd dankzij bewakingsbeelden. Het gaat om politieke vluchtelingen tussen 21 en 45 jaar. Twee verdachten zijn al aangehouden, een derde is nog spoorloos.
Ook daar zitten wat fouten. Ik heb niet het gevoel dat ze bij de ontwikkelaar heel veel doen aan dat soort bugfixes trouwens..
Een andere quirk die ik heb gezien is een plotselinge dip in de maximumsnelheid midden op de vrije baan, zonder aankondiging in de HUD of met bordjes langs de baan. Kom ik daar aanrijden met 160 km/u, en ineens 'Speeding' en geeft de HUD 120 weer... en 30 meter verder mag ik weer 160.
Daar zitten er wel een aantal van in ja. Of het gewoon ontbreken van bordjes langs de baan dat de snelheid naar beneden moet of dat je vanaf een punt ineens langzamer moet. Schoonheidsfoutjes maar wel hele irritante..