abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 20:16:09 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158856261


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.



Super V 955 in winterse omstandigheden

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 05-01-2016 20:26:36 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158856284
NS_online twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 20:16:04 Zwolle-Groningen/Leeuwarden: anders dan eerder bericht, hopen wij morgen gewoon te kunnen rijden! Zie ook: https://t.co/hbpyzqwHPq #ZlGnLw reageer retweet
pi_158856290
stinkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158856316
Ik moet morgen naar Haren :')
Bier.
pi_158856615
moeten moeten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 20:30:40 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158856719
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet morgen naar Haren :')
Treinen naar Münster of Rheine zullen wel rijden toch? Vanaf daar verder met de Westfalenbahn ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 20:31:05 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158856741
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
moeten moeten :')
Soms moet ik echt poepen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 5 januari 2016 @ 20:34:40 #8
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158856881
Zag vanmiddag een DDAR langsrijden met overduidelijke overblijfselen van 'Geel en blauw houdt van Oranje!'. Hoe oud is dat ook alweer, jaar kruik ergens toch? :')
doei
pi_158856959
Anderhalf jaar.
Bier.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 20:38:46 #10
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158857015
Nee joh, minstens vier.
doei
pi_158857027
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:38 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee joh, minstens vier.
http://railwiki.nl/index.php/WK_2010
5,5
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158857106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:34 schreef Prins_Pils het volgende:
Zag vanmiddag een DDAR langsrijden met overduidelijke overblijfselen van 'Geel en blauw houdt van Oranje!'. Hoe oud is dat ook alweer, jaar kruik ergens toch? :')
De grafittispuiters willen nog steeds graag in contact komen met dat verfbedrijf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 januari 2016 @ 20:46:47 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158857238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:53 schreef bork het volgende:

[..]

Wat kost een dagkaart in Parijs? Die van Berlin en London zijn echte koopjes.
Het moet vergelijkbaar zijn met Berlijn ABC

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158857285
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:38 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee joh, minstens vier.
WK 2014 ;)
Bier.
pi_158857471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

WK 2014 ;)
echt al veel langer geleden hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158857516
quote:
Ja maar het meest recente is 2014. Vanaf daarna heeft Nederland geen kut meer gepresteerd. In de tussentijd hebben ze rondgereden omdat er best wel veel coole dingen waren.
Bier.
pi_158857611
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar het meest recente is 2014. Vanaf daarna heeft Nederland geen kut meer gepresteerd. In de tussentijd hebben ze rondgereden omdat er best wel veel coole dingen waren.
ja hoor, je hebt gelijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158857757
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja hoor, je hebt gelijk :')
Oh jij wil zeggen dat de blauwe ICM bestickering voor KLM ook maar een maand had mogen zitten dan? Zoiets doe je toch niet voor een week? Kost alleen maar meer om het kort te laten zitten. De tering, stelletje mierencopulanten.
Bier.
pi_158857943
Ik wil niks zeggen, ik gun jou gewoon het gelijk dat je zo per se wilt hebben :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 januari 2016 @ 21:22:41 #21
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158858496
2010 dus, 5,5 jaar. En deadlock, gefeliciteerd met je eigen gelijk, ik zocht naar een ander antwoord :) Het blijven zitten van de Olympische Spelen-bestickering was wel gepland voor vier jaar, dat dat van de Geel-Blauw-Oranje-bestickering ook zo is geloof ik echt niet.
doei
  dinsdag 5 januari 2016 @ 21:33:42 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158858868
"Geel en blauw houden van oranje" moest er inderdaad maar korte tijd op zitten, het waren ook maar wat simpele stickers die snel waren aangebracht.
pi_158859030
..maar dan ken je die lijm nog niet }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 21:47:42 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158859231
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
..maar dan ken je die lijm nog niet }>
Zit ver tenminste iets dergelijke aan die trein :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158859268
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zit ver tenminste iets dergelijke aan die trein :P
Deze post werd moeilijk gemaakt door Ludolf Transploft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158859832
Voor Beter OV heeft naar aanleiding hiervan de vraag gesteld, waarom de gestrande NS-treinen in Groningen en Leeuwarden niet door treinen van Arriva zijn weggesleept. Dat had mogelijk minder tijd gekost dan lang wachten op door ProRail georganiseerde wegsleeplocomotieven.

Whut word hier serieus voorgesteld dat een diesel gtw een (gekoppelde) virm of plan z zou gaan wegslepen?

Zou hij weten dat een brommer geen vrachtwagen kan slepen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158859963
Het is geen rare vraag want een ICM-stel krijg je met een man of vijf a zes in beweging. Als een fucking oersik met een vermogen van 16KWh (20PK) 20 volle bietenwagens kan slepen, dan kan een GTW zeker een treinstel wegduwen met beperkte snelheid.

Maar er zijn echter nog veel meer beperkingen; Koppeling op de goede hoogte en dat soort dingen. Aankoppelene van diesel en elektrisch materieel moet ook voorzichtig aangezien de elektronische overbrenging heel anders is, dan moet er dus een palletje omgezet worden waardoor die contactpunten niet tegen elkaar komen, daar moet bevoegd personeel voor zijn gok ik zo.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 januari 2016 @ 22:13:52 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158860000
De koppeling van een Arriva-GTW hangt een stukje hoger dan die van het NS-materieel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158860062
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
De koppeling van een Arriva-GTW hangt een stukje hoger dan die van het NS-materieel
had niet gehoeven :{w

is nog steeds gewoon een overbrugbaar probleem.

Als dit het beste is wat je hebt om achter te schuilen, verliesje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158860076
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:09 schreef Merode32 het volgende:
Voor Beter OV heeft naar aanleiding hiervan de vraag gesteld, waarom de gestrande NS-treinen in Groningen en Leeuwarden niet door treinen van Arriva zijn weggesleept. Dat had mogelijk minder tijd gekost dan lang wachten op door ProRail georganiseerde wegsleeplocomotieven.

Whut word hier serieus voorgesteld dat een diesel gtw een (gekoppelde) virm of plan z zou gaan wegslepen?

Zou hij weten dat een brommer geen vrachtwagen kan slepen?
Een trein heb je makkelijker aan de rol dan je denkt. Op een volledig horizontaal stuk spoor en een wagon zonder remmen gaat dat ding zo aan de rol als de wind een beetje fors is.
pi_158860113
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

had niet gehoeven :{w

is nog steeds gewoon een overbrugbaar probleem.

Als dit het beste is wat je hebt om achter te schuilen, verliesje :)
Hoezo had niet gehoeven? Ik vind het niet zo raar eigenlijk.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 januari 2016 @ 22:20:21 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158860159
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

had niet gehoeven :{w

is nog steeds gewoon een overbrugbaar probleem.

Als dit het beste is wat je hebt om achter te schuilen, verliesje :)
het is zoals Deadlock al zei een van de factoren. Het hangt van de situatie af wat er mogelijk is.

Zoals dat er wel een D-loc van DB Schenker in de buurt was bij de gestrande treinen op Zwolle - Emmen, maar deze had niet een koppelboom bij zich, waardoor je er niets aan had.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158860164
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo had niet gehoeven? Ik vind het niet zo raar eigenlijk.
nou ik niet. Het lijkt me NOGAL voor de hand liggend, tenzij onwil, dat je dit soort dingen op elkaar afstemt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158860201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou ik niet. Het lijkt me NOGAL voor de hand liggend, tenzij onwil, dat je dit soort dingen op elkaar afstemt.
Het is geen onwil, nieuwe features, nieuwe dingen. Het is ook geen vendor lockout ofzo want het zijn gewoon scharfenberg's.
Bier.
pi_158860211
Zo voorkom je alleen maar dat er een rangeerder met een IQ van 80 twee treinen tegen elkaar zet die niet tegen elkaar horen.
Bier.
pi_158860219
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
De koppeling van een Arriva-GTW hangt een stukje hoger dan die van het NS-materieel
Der is in nederland toch afgesproken hoe hoog de koppeling moet hangen.

Ns is ergens voor de oorlog overgestapt van laag naar hoog.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158860226
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
Zoals dat er wel een D-loc van DB Schenker in de buurt was bij de gestrande treinen op Zwolle - Emmen, maar deze had niet een koppelboom bij zich, waardoor je er niets aan had.
je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.

ALS JE WILT.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158860237
vanacht dus ook weer spooktreinen en geknetter aan de waslijn! :p
pi_158860238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:22 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Der is in nederland toch afgesproken hoe hoog de koppeling moet hangen.

Ns is ergens voor de oorlog overgestapt van laag naar hoog.
Dat is er volgens mij niet..
pi_158860255
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is geen onwil, nieuwe features, nieuwe dingen. Het is ook geen vendor lockout ofzo want het zijn gewoon scharfenberg's.
graag! Wat is er dan moeilijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158860277
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is er volgens mij niet..
Nee dat is er niet.
Bier.
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 22:25:31 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158860297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is geen rare vraag want een ICM-stel krijg je met een man of vijf a zes in beweging. Als een fucking oersik met een vermogen van 16KWh (20PK) 20 volle bietenwagens kan slepen, dan kan een GTW zeker een treinstel wegduwen met beperkte snelheid.

Maar er zijn echter nog veel meer beperkingen; Koppeling op de goede hoogte en dat soort dingen. Aankoppelene van diesel en elektrisch materieel moet ook voorzichtig aangezien de elektronische overbrenging heel anders is, dan moet er dus een palletje omgezet worden waardoor die contactpunten niet tegen elkaar komen, daar moet bevoegd personeel voor zijn gok ik zo.
Geen idee of zo'n GTW dat vermogen op de grond krijgt en bij welke snelheid hij zo'n last zou kunnen slepen.

Voorbeeldje:Een bulldozer (350pk ~35ton) kan bijvoorbeeld veel gewicht slepen bij snelheden tot 5 km/u. Daarboven doet ie niets meer.
Een rupstrekker (450pk ~20ton) presteert weer een stuk beter bij snelheden vanaf zo'n 7km/u. Vanaf stilstand krijgt ie niet zoveel uit gewicht in beweging.

In zo'n oersik zal een hele andere aandrijving liggen dan een GTW.

Heeft GTW trouwens de koppelingen niet op een andere hoogte zitten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 januari 2016 @ 22:25:33 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158860298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:22 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Der is in nederland toch afgesproken hoe hoog de koppeling moet hangen.

Ns is ergens voor de oorlog overgestapt van laag naar hoog.
Kennelijk zijn de regels niet duidelijk genoeg geweest ...
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.

ALS JE WILT.
Vertel jij het even aan de vervoerders
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158860305
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is er volgens mij niet..
Koppeling van een ICM hangt op een andere hoogte dan de rest, door de doorloopkop.
Bij koppelen met ander materieel moet de luchtvering leeg zijn.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158860311
Bij de Nederlandse Spoorwegen was het sinds 1934 gebruikelijk om deze koppeling op 610 mm boven de bovenkant van de spoorstaaf te bevestigen. Na een foutieve combinatie van Mat '34 met het eerste treinstel Mat '64 (Treinstel Toekomst), met schadelijke gevolgen voor de tractie-installaties, werd in 1964 overgestapt op een hoogte van 1 meter. Hiervoor is een hulpkoppeling nodig, die aan de trekhaak bevestigd wordt. Inmiddels zijn lage koppelingen alleen nog op museummaterieel te zien.

Dit geld dus alleen voor ns?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158860312
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

graag! Wat is er dan moeilijk?
Een brommer heeft geen trekhaak om een auto weg te slepen ook al zou het kunnen. Je wil te ver doorstandaardiseren. Mogen fabrikanten echt helemaal niets zelf meer beslissen dan met het risico op totaal geen innovatie meer?
Bier.
pi_158860334
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen idee of zo'n GTW dat vermogen op de grond krijgt en bij welke snelheid hij zo'n last zou kunnen slepen.

Voorbeeldje:Een bulldozer (350pk ~35ton) kan bijvoorbeeld veel gewicht slepen bij snelheden tot 5 km/u. Daarboven doet ie niets meer.
Een rupstrekker (450pk ~20ton) presteert weer een stuk beter bij snelheden vanaf zo'n 7km/u. Vanaf stilstand krijgt ie niet zoveel uit gewicht in beweging.

In zo'n oersik zal een hele andere aandrijving liggen dan een GTW.

Heeft GTW trouwens de koppelingen niet op een andere hoogte zitten?
Wat?
Bier.
pi_158860346
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is er volgens mij niet..
We hebben voor ZO veel dingetjes regels. Als hier niet gewoon een norm voor is zijn er ontregelende krachten aan het werk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 22:27:47 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158860353
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.

ALS JE WILT.
Toen ze nog van de NS waren was dat misschien geen gek idee. Maar waarom zouden al die private vervoerders dat in moeten investeren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158860371
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.

ALS JE WILT.
Voor 10K? Graag! Maar dat soort grapjes kosten meer aan onderhoud dan dat het ingezet moet worden. Onderhoud waardoor ze aan de reguliere dienst moeten worden onttrokken. En met dit soort maatregelen nog 80 anderen zorgt ervoor dat je treinkaartje ruim twee keer zo duur wordt.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')