ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Super V 955 in winterse omstandigheden
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 05-01-2016 20:26:36 ]
Zag vanmiddag een DDAR langsrijden met overduidelijke overblijfselen van 'Geel en blauw houdt van Oranje!'. Hoe oud is dat ook alweer, jaar kruik ergens toch?
Op dinsdag 5 januari 2016 20:34 schreef Prins_Pils het volgende: Zag vanmiddag een DDAR langsrijden met overduidelijke overblijfselen van 'Geel en blauw houdt van Oranje!'. Hoe oud is dat ook alweer, jaar kruik ergens toch?
De grafittispuiters willen nog steeds graag in contact komen met dat verfbedrijf.
Wat kost een dagkaart in Parijs? Die van Berlin en London zijn echte koopjes.
Het moet vergelijkbaar zijn met Berlijn ABC
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja maar het meest recente is 2014. Vanaf daarna heeft Nederland geen kut meer gepresteerd. In de tussentijd hebben ze rondgereden omdat er best wel veel coole dingen waren.
Ja maar het meest recente is 2014. Vanaf daarna heeft Nederland geen kut meer gepresteerd. In de tussentijd hebben ze rondgereden omdat er best wel veel coole dingen waren.
Oh jij wil zeggen dat de blauwe ICM bestickering voor KLM ook maar een maand had mogen zitten dan? Zoiets doe je toch niet voor een week? Kost alleen maar meer om het kort te laten zitten. De tering, stelletje mierencopulanten.
2010 dus, 5,5 jaar. En deadlock, gefeliciteerd met je eigen gelijk, ik zocht naar een ander antwoord Het blijven zitten van de Olympische Spelen-bestickering was wel gepland voor vier jaar, dat dat van de Geel-Blauw-Oranje-bestickering ook zo is geloof ik echt niet.
Voor Beter OV heeft naar aanleiding hiervan de vraag gesteld, waarom de gestrande NS-treinen in Groningen en Leeuwarden niet door treinen van Arriva zijn weggesleept. Dat had mogelijk minder tijd gekost dan lang wachten op door ProRail georganiseerde wegsleeplocomotieven.
Whut word hier serieus voorgesteld dat een diesel gtw een (gekoppelde) virm of plan z zou gaan wegslepen?
Zou hij weten dat een brommer geen vrachtwagen kan slepen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het is geen rare vraag want een ICM-stel krijg je met een man of vijf a zes in beweging. Als een fucking oersik met een vermogen van 16KWh (20PK) 20 volle bietenwagens kan slepen, dan kan een GTW zeker een treinstel wegduwen met beperkte snelheid.
Maar er zijn echter nog veel meer beperkingen; Koppeling op de goede hoogte en dat soort dingen. Aankoppelene van diesel en elektrisch materieel moet ook voorzichtig aangezien de elektronische overbrenging heel anders is, dan moet er dus een palletje omgezet worden waardoor die contactpunten niet tegen elkaar komen, daar moet bevoegd personeel voor zijn gok ik zo.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:09 schreef Merode32 het volgende: Voor Beter OV heeft naar aanleiding hiervan de vraag gesteld, waarom de gestrande NS-treinen in Groningen en Leeuwarden niet door treinen van Arriva zijn weggesleept. Dat had mogelijk minder tijd gekost dan lang wachten op door ProRail georganiseerde wegsleeplocomotieven.
Whut word hier serieus voorgesteld dat een diesel gtw een (gekoppelde) virm of plan z zou gaan wegslepen?
Zou hij weten dat een brommer geen vrachtwagen kan slepen?
Een trein heb je makkelijker aan de rol dan je denkt. Op een volledig horizontaal stuk spoor en een wagon zonder remmen gaat dat ding zo aan de rol als de wind een beetje fors is.
Als dit het beste is wat je hebt om achter te schuilen, verliesje
het is zoals Deadlock al zei een van de factoren. Het hangt van de situatie af wat er mogelijk is.
Zoals dat er wel een D-loc van DB Schenker in de buurt was bij de gestrande treinen op Zwolle - Emmen, maar deze had niet een koppelboom bij zich, waardoor je er niets aan had.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:20 schreef Peterselieman het volgende: Zoals dat er wel een D-loc van DB Schenker in de buurt was bij de gestrande treinen op Zwolle - Emmen, maar deze had niet een koppelboom bij zich, waardoor je er niets aan had.
je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is geen rare vraag want een ICM-stel krijg je met een man of vijf a zes in beweging. Als een fucking oersik met een vermogen van 16KWh (20PK) 20 volle bietenwagens kan slepen, dan kan een GTW zeker een treinstel wegduwen met beperkte snelheid.
Maar er zijn echter nog veel meer beperkingen; Koppeling op de goede hoogte en dat soort dingen. Aankoppelene van diesel en elektrisch materieel moet ook voorzichtig aangezien de elektronische overbrenging heel anders is, dan moet er dus een palletje omgezet worden waardoor die contactpunten niet tegen elkaar komen, daar moet bevoegd personeel voor zijn gok ik zo.
Geen idee of zo'n GTW dat vermogen op de grond krijgt en bij welke snelheid hij zo'n last zou kunnen slepen.
Voorbeeldje:Een bulldozer (350pk ~35ton) kan bijvoorbeeld veel gewicht slepen bij snelheden tot 5 km/u. Daarboven doet ie niets meer. Een rupstrekker (450pk ~20ton) presteert weer een stuk beter bij snelheden vanaf zo'n 7km/u. Vanaf stilstand krijgt ie niet zoveel uit gewicht in beweging.
In zo'n oersik zal een hele andere aandrijving liggen dan een GTW.
Heeft GTW trouwens de koppelingen niet op een andere hoogte zitten?
Bij de Nederlandse Spoorwegen was het sinds 1934 gebruikelijk om deze koppeling op 610 mm boven de bovenkant van de spoorstaaf te bevestigen. Na een foutieve combinatie van Mat '34 met het eerste treinstel Mat '64 (Treinstel Toekomst), met schadelijke gevolgen voor de tractie-installaties, werd in 1964 overgestapt op een hoogte van 1 meter. Hiervoor is een hulpkoppeling nodig, die aan de trekhaak bevestigd wordt. Inmiddels zijn lage koppelingen alleen nog op museummaterieel te zien.
Dit geld dus alleen voor ns?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Een brommer heeft geen trekhaak om een auto weg te slepen ook al zou het kunnen. Je wil te ver doorstandaardiseren. Mogen fabrikanten echt helemaal niets zelf meer beslissen dan met het risico op totaal geen innovatie meer?
Geen idee of zo'n GTW dat vermogen op de grond krijgt en bij welke snelheid hij zo'n last zou kunnen slepen.
Voorbeeldje:Een bulldozer (350pk ~35ton) kan bijvoorbeeld veel gewicht slepen bij snelheden tot 5 km/u. Daarboven doet ie niets meer. Een rupstrekker (450pk ~20ton) presteert weer een stuk beter bij snelheden vanaf zo'n 7km/u. Vanaf stilstand krijgt ie niet zoveel uit gewicht in beweging.
In zo'n oersik zal een hele andere aandrijving liggen dan een GTW.
Heeft GTW trouwens de koppelingen niet op een andere hoogte zitten?
je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.
ALS JE WILT.
Voor 10K? Graag! Maar dat soort grapjes kosten meer aan onderhoud dan dat het ingezet moet worden. Onderhoud waardoor ze aan de reguliere dienst moeten worden onttrokken. En met dit soort maatregelen nog 80 anderen zorgt ervoor dat je treinkaartje ruim twee keer zo duur wordt.