ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Super V 955 in winterse omstandigheden
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 05-01-2016 20:26:36 ]
Zag vanmiddag een DDAR langsrijden met overduidelijke overblijfselen van 'Geel en blauw houdt van Oranje!'. Hoe oud is dat ook alweer, jaar kruik ergens toch?
Op dinsdag 5 januari 2016 20:34 schreef Prins_Pils het volgende: Zag vanmiddag een DDAR langsrijden met overduidelijke overblijfselen van 'Geel en blauw houdt van Oranje!'. Hoe oud is dat ook alweer, jaar kruik ergens toch?
De grafittispuiters willen nog steeds graag in contact komen met dat verfbedrijf.
Wat kost een dagkaart in Parijs? Die van Berlin en London zijn echte koopjes.
Het moet vergelijkbaar zijn met Berlijn ABC
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja maar het meest recente is 2014. Vanaf daarna heeft Nederland geen kut meer gepresteerd. In de tussentijd hebben ze rondgereden omdat er best wel veel coole dingen waren.
Ja maar het meest recente is 2014. Vanaf daarna heeft Nederland geen kut meer gepresteerd. In de tussentijd hebben ze rondgereden omdat er best wel veel coole dingen waren.
Oh jij wil zeggen dat de blauwe ICM bestickering voor KLM ook maar een maand had mogen zitten dan? Zoiets doe je toch niet voor een week? Kost alleen maar meer om het kort te laten zitten. De tering, stelletje mierencopulanten.
2010 dus, 5,5 jaar. En deadlock, gefeliciteerd met je eigen gelijk, ik zocht naar een ander antwoord Het blijven zitten van de Olympische Spelen-bestickering was wel gepland voor vier jaar, dat dat van de Geel-Blauw-Oranje-bestickering ook zo is geloof ik echt niet.
Voor Beter OV heeft naar aanleiding hiervan de vraag gesteld, waarom de gestrande NS-treinen in Groningen en Leeuwarden niet door treinen van Arriva zijn weggesleept. Dat had mogelijk minder tijd gekost dan lang wachten op door ProRail georganiseerde wegsleeplocomotieven.
Whut word hier serieus voorgesteld dat een diesel gtw een (gekoppelde) virm of plan z zou gaan wegslepen?
Zou hij weten dat een brommer geen vrachtwagen kan slepen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het is geen rare vraag want een ICM-stel krijg je met een man of vijf a zes in beweging. Als een fucking oersik met een vermogen van 16KWh (20PK) 20 volle bietenwagens kan slepen, dan kan een GTW zeker een treinstel wegduwen met beperkte snelheid.
Maar er zijn echter nog veel meer beperkingen; Koppeling op de goede hoogte en dat soort dingen. Aankoppelene van diesel en elektrisch materieel moet ook voorzichtig aangezien de elektronische overbrenging heel anders is, dan moet er dus een palletje omgezet worden waardoor die contactpunten niet tegen elkaar komen, daar moet bevoegd personeel voor zijn gok ik zo.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:09 schreef Merode32 het volgende: Voor Beter OV heeft naar aanleiding hiervan de vraag gesteld, waarom de gestrande NS-treinen in Groningen en Leeuwarden niet door treinen van Arriva zijn weggesleept. Dat had mogelijk minder tijd gekost dan lang wachten op door ProRail georganiseerde wegsleeplocomotieven.
Whut word hier serieus voorgesteld dat een diesel gtw een (gekoppelde) virm of plan z zou gaan wegslepen?
Zou hij weten dat een brommer geen vrachtwagen kan slepen?
Een trein heb je makkelijker aan de rol dan je denkt. Op een volledig horizontaal stuk spoor en een wagon zonder remmen gaat dat ding zo aan de rol als de wind een beetje fors is.
Als dit het beste is wat je hebt om achter te schuilen, verliesje
het is zoals Deadlock al zei een van de factoren. Het hangt van de situatie af wat er mogelijk is.
Zoals dat er wel een D-loc van DB Schenker in de buurt was bij de gestrande treinen op Zwolle - Emmen, maar deze had niet een koppelboom bij zich, waardoor je er niets aan had.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:20 schreef Peterselieman het volgende: Zoals dat er wel een D-loc van DB Schenker in de buurt was bij de gestrande treinen op Zwolle - Emmen, maar deze had niet een koppelboom bij zich, waardoor je er niets aan had.
je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is geen rare vraag want een ICM-stel krijg je met een man of vijf a zes in beweging. Als een fucking oersik met een vermogen van 16KWh (20PK) 20 volle bietenwagens kan slepen, dan kan een GTW zeker een treinstel wegduwen met beperkte snelheid.
Maar er zijn echter nog veel meer beperkingen; Koppeling op de goede hoogte en dat soort dingen. Aankoppelene van diesel en elektrisch materieel moet ook voorzichtig aangezien de elektronische overbrenging heel anders is, dan moet er dus een palletje omgezet worden waardoor die contactpunten niet tegen elkaar komen, daar moet bevoegd personeel voor zijn gok ik zo.
Geen idee of zo'n GTW dat vermogen op de grond krijgt en bij welke snelheid hij zo'n last zou kunnen slepen.
Voorbeeldje:Een bulldozer (350pk ~35ton) kan bijvoorbeeld veel gewicht slepen bij snelheden tot 5 km/u. Daarboven doet ie niets meer. Een rupstrekker (450pk ~20ton) presteert weer een stuk beter bij snelheden vanaf zo'n 7km/u. Vanaf stilstand krijgt ie niet zoveel uit gewicht in beweging.
In zo'n oersik zal een hele andere aandrijving liggen dan een GTW.
Heeft GTW trouwens de koppelingen niet op een andere hoogte zitten?
Bij de Nederlandse Spoorwegen was het sinds 1934 gebruikelijk om deze koppeling op 610 mm boven de bovenkant van de spoorstaaf te bevestigen. Na een foutieve combinatie van Mat '34 met het eerste treinstel Mat '64 (Treinstel Toekomst), met schadelijke gevolgen voor de tractie-installaties, werd in 1964 overgestapt op een hoogte van 1 meter. Hiervoor is een hulpkoppeling nodig, die aan de trekhaak bevestigd wordt. Inmiddels zijn lage koppelingen alleen nog op museummaterieel te zien.
Dit geld dus alleen voor ns?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Een brommer heeft geen trekhaak om een auto weg te slepen ook al zou het kunnen. Je wil te ver doorstandaardiseren. Mogen fabrikanten echt helemaal niets zelf meer beslissen dan met het risico op totaal geen innovatie meer?
Geen idee of zo'n GTW dat vermogen op de grond krijgt en bij welke snelheid hij zo'n last zou kunnen slepen.
Voorbeeldje:Een bulldozer (350pk ~35ton) kan bijvoorbeeld veel gewicht slepen bij snelheden tot 5 km/u. Daarboven doet ie niets meer. Een rupstrekker (450pk ~20ton) presteert weer een stuk beter bij snelheden vanaf zo'n 7km/u. Vanaf stilstand krijgt ie niet zoveel uit gewicht in beweging.
In zo'n oersik zal een hele andere aandrijving liggen dan een GTW.
Heeft GTW trouwens de koppelingen niet op een andere hoogte zitten?
je verschuilt je weer achter het nou-eenmaal-syndroom. Voor eenmalig 0,00001 miljard rust je elke trein in Nederland met een noodkoppelboom uit.
ALS JE WILT.
Voor 10K? Graag! Maar dat soort grapjes kosten meer aan onderhoud dan dat het ingezet moet worden. Onderhoud waardoor ze aan de reguliere dienst moeten worden onttrokken. En met dit soort maatregelen nog 80 anderen zorgt ervoor dat je treinkaartje ruim twee keer zo duur wordt.
En op het moment dat ze perrons gaan aanpassen naar de afgesproken hoogte beginnen ze wel weer te zeiken dat dat gedaan wordt. Het is nooit goed of het deugt niet en je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.
He maar het is dus niet zo dat er op diverse plekken in Nederland een aantal van die koppelbomen liggen? Eentje in Grunn, eentje in Leeuwarden, eentje in Zwolle, enzoveurts, waar ze redelijkerwijs ook maar nodig zouden kunnen zijn want verschillende materieelsoorten? Dan denk ik verder aan bijvoorbeeld Zutphen, Nijmegen, Mestreech, enz. etc.?
Voor 10K? Graag! Maar dat soort grapjes kosten meer aan onderhoud dan dat het ingezet moet worden. Onderhoud waardoor ze aan de reguliere dienst moeten worden onttrokken. En met dit soort maatregelen nog 80 anderen zorgt ervoor dat je treinkaartje ruim twee keer zo duur wordt.
please
is gewoon een stuk ijzer. is nul onderhoud aan nodig. Weet je dat zelf niet?
Op dinsdag 5 januari 2016 22:33 schreef Prins_Pils het volgende: He maar het is dus niet zo dat er op diverse plekken in Nederland een aantal van die koppelbomen liggen? Eentje in Grunn, eentje in Leeuwarden, eentje in Zwolle, enzoveurts, waar ze redelijkerwijs ook maar nodig zouden kunnen zijn want verschillende materieelsoorten? Dan denk ik verder aan bijvoorbeeld Zutphen, Nijmegen, Mestreech, enz. etc.?
elke mat54 had er standaard eentje aan boord. Maar nu heet het ineens dat he "onderhoud kost" Maak je leven toch niet zo moeilijk allemaal zeg
Op dinsdag 5 januari 2016 22:33 schreef Prins_Pils het volgende: He maar het is dus niet zo dat er op diverse plekken in Nederland een aantal van die koppelbomen liggen? Eentje in Grunn, eentje in Leeuwarden, eentje in Zwolle, enzoveurts, waar ze redelijkerwijs ook maar nodig zouden kunnen zijn want verschillende materieelsoorten? Dan denk ik verder aan bijvoorbeeld Zutphen, Nijmegen, Mestreech, enz. etc.?
In Grunn heeft NedTrain gewoon materieel wat de boel weg kan komen slepen. Nondiscussie daarom ook.
Las van de week Spoorweg Journaal, ook leuke, daarin ging in Zuid-Frankrijk een goederentrein defect, de achteropkomende goederentrein van dezelfde lengte heeft het ding gewoon opgeduwd naar een handigere plek. Zó hoort het, bomen over koppelbomen is totaal irrelevant want dat zet echt helemaal geen zoden aan de dijk, er zijn genoeg oplossingen die géén geld kosten die al ingezet kunnen worden.
elke mat54 had er standaard eentje aan boord. Maar nu heet het ineens dat he "onderhoud kost" Maak je leven toch niet zo moeilijk allemaal zeg
Dat elke trein zo'n ding aan boord moet hebben is nou ook weer niet nodig. Maar eentje op een knooppunt hebben liggen waar materieelsoorten met verschillende koppelingshoogten samenkomen is toch niet teveel gevraagd?
In Grunn heeft NedTrain gewoon materieel wat de boel weg kan komen slepen. Nondiscussie daarom ook.
Las van de week Spoorweg Journaal, ook leuke, daarin ging in Zuid-Frankrijk een goederentrein defect, de achteropkomende goederentrein van dezelfde lengte heeft het ding gewoon opgeduwd naar een handigere plek. Zó hoort het, bomen over koppelbomen is totaal irrelevant want dat zet echt helemaal geen zoden aan de dijk, er zijn genoeg oplossingen die géén geld kosten die al ingezet kunnen worden.
Dan begrijp ik niet dat er een wegsleeploc uit Zwolle moest komen..
Dat elke trein zo'n ding aan boord moet hebben is nou ook weer niet nodig.
Wel. eentje op ieder knooppunt En die andere 200 de rest vn de dag dan? Tuurlijk moet elke trein zo'n ding aan boord hebben. Wat kost het? En wat levert het op om er geen aan boord te ebben? Hoe vaak heb je je krik en je reservewiel in je auto nodig? Waarom is dit überhaupt een vraag?
Omdat het niet nodig is. Elk punt waar een koppelboom relevant zou zijn is redelijk snel vanaf zo'n knooppunt bereikbaar. Elke trein heeft een rode vlag per cabine aan boord maar dát is echt noodzakelijk. En kost bovendien ook niks maar dat is hier niet relevant. Een koppelboom heb je maar erg weinig nodig dus waarom elke trein ermee uitrusten? Zo'n ding kost meer dan een rode vlag..
PSM probeert te doen alsof ik iets raars zeg, maar hij faalt. Ja, dat soort dingen zie ik liever dan dat er weer hele trajecten stilvallen omdat er "nou eenmaal" een trein gestrand zou zijn.
Ergens snap ik Fles ook wel hoor, waarom koppelhoogtes niet standaardiseren? Er is ook een Europees voorschrift over perronhoogtes, 76cm terwijl geen enkel treintype in Nederland die instaphoogte heeft (correct me if I'm wrong), en toch wordt dat hier in allerijl doorgevoerd, ondanks dat dat slechts een voorschrift is.
PSM probeert te doen alsof ik iets raars zeg, maar hij faalt. Ja, dat soort dingen zie ik liever dan dat er weer hele trajecten stilvallen omdat er "nou eenmaal" een trein gestrand zou zijn.
Maar lach me maar uit als je het beter weet hoor
eh nee
In de praktijk wordt nog te veel gedacht in onmogelijkheden in plaats van alles op dit soort vlakken zo goed en efficiënt mogelijk te regelen. Een koppelboom in iedere trein is geen oplossing, want te duur voor enkele keren per jaar.
Het betekent niet dat er geen andere oplossingen mogelijk zijn.
Op dinsdag 5 januari 2016 22:51 schreef Prins_Pils het volgende: Ergens snap ik Fles ook wel hoor, waarom koppelhoogtes niet standaardiseren? Er is ook een Europees voorschrift over perronhoogtes, 76cm terwijl geen enkel treintype in Nederland die instaphoogte heeft (correct me if I'm wrong), en toch wordt dat hier in allerijl doorgevoerd, ondanks dat dat slechts een voorschrift is.
En dan komt Arriva met de GTW weer aan met 84 centimeter omdat ProRail op het moment van de vraag van Arriva de administratie niet op orde had.
Tuurlijk kost het niet te veel. Zal het eenmalig een miljoen kosten om ale treinen met een noodkoppelboom uit te rusten. Met een weekje winterellende heb je het eruit. En dan NOG he. De noodkoppelboom is alleen maar "nodig" door falende keuzes in het verleden. Ook dat ene miljoentje had het niet hoeven kosten
Tuurlijk kost het niet te veel. Zal het eenmalig een miljoen kosten om ale treinen met een noodkoppelboom uit te rusten. Met een weekje winterellende heb je het eruit. En dan NOG he. De noodkoppelboom is alleen maar "nodig" door falende keuzes in het verleden. Ook dat ene miljoentje had het niet hoeven kosten
ja, falende keuzes ja. Er was al ooit eens een hoogte bepaald. Als je dan je koppeling om geen enkele reden op een andere hoogte meent te moeten hangen ben je gewoon een totale lul waar geen begrip voor kan bestaan. Maar ja, je eigen willetje moet maar belangrijk zijn he
Op dinsdag 5 januari 2016 23:34 schreef derLudolf het volgende: Als het 'goed' is zijn de V'tjes volgende winter allemaal uit dienst. Heb je twee 1300's en drie 1200's om heel NL te ontijzelen. Is dat voldoende?
Is het spoorwegmuseum materiaal (1100, 1200,1300) ook voorzien van ATB? Dan zou dat evt ook ingezet kunnen worden denk ik?
Als het op het hoofdrailnetwerk moet dan is het verplicht volgens mij, zelfs Jaap heeft ATB als ik het vorige week goed heb begrepen. Alleen de arend niet .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 5 januari 2016 23:34 schreef derLudolf het volgende: Als het 'goed' is zijn de V'tjes volgende winter allemaal uit dienst. Heb je twee 1300's en drie 1200's om heel NL te ontijzelen. Is dat voldoende?
Is het spoorwegmuseum materiaal (1100, 1200,1300) ook voorzien van ATB? Dan zou dat evt ook ingezet kunnen worden denk ik?
gewoon een hulpstuk maken voor op de koppeling.. welke met een hitte kanon even de bovenleiding ontdooit? je kan volgens mij wel genoeg vermogen uit de draad trekken om hem elektrisch te voeden..alleen de eerste meters zijn dan even lastiger
Op dinsdag 5 januari 2016 23:34 schreef derLudolf het volgende: Als het 'goed' is zijn de V'tjes volgende winter allemaal uit dienst. Heb je twee 1300's en drie 1200's om heel NL te ontijzelen. Is dat voldoende?
Is het spoorwegmuseum materiaal (1100, 1200,1300) ook voorzien van ATB? Dan zou dat evt ook ingezet kunnen worden denk ik?
Er zijn geen bedrijfsvaardige 1100'den (degene met botsneusen zijn geplukt (SGB, Spoorwegmuseum), de "neppe"1122 is niet toegelaten: nooit gekeurd nadat de botsneusen er vanaf zijn gehaald) en de echte 1122 is ook niet toegelaten, maar staat op de Watergraafsmeer. 1200 een 1300 wel. (kwamen nog wel eens in actie in de HeimweeExpress).
Daarnaast heb je nog de mP's (2x Structon, 1x Spoorwegmuseum)
Volgens RTVDrenthe, in een bijzonder hoogwaardig nieuwsartikel van twee regels, gaat de 1252 vannacht ook al rijden tussen Emmen en Zwolle, en tussen Zwolle en Groningen, in een poging de bovenleidingen enigszins ijsvrij te houden.
Overigens ijzelt het in Zwolle nu ook licht, moeten maar even zien wat de nacht brengt.
Zelf van 16 tot 23 op Zwolle gewerkt, was erg rustig. Weinig volk op de been en het volk dát er was onderging gedwee en met begrip de vertragingen. Dikke prima.
Op dinsdag 5 januari 2016 23:34 schreef derLudolf het volgende: Als het 'goed' is zijn de V'tjes volgende winter allemaal uit dienst. Heb je twee 1300's en drie 1200's om heel NL te ontijzelen. Is dat voldoende?
Is het spoorwegmuseum materiaal (1100, 1200,1300) ook voorzien van ATB? Dan zou dat evt ook ingezet kunnen worden denk ik?
Als de ijzel niet te dik is, kan ICM het ook wel aan. We hebben vanmiddag ook een schraaprit Groningen - Assen gereden met zeven bakken ICM. VIRM is een ander verhaal, die elektronica kan niet tegen spanningsdippen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Als de ijzel niet te dik is, kan ICM het ook wel aan. We hebben vanmiddag ook een schraaprit Groningen - Assen gereden met zeven bakken ICM. VIRM is een ander verhaal, die elektronica kan niet tegen spanningsdippen.
Ah! daar was de rest van mijn ICM gebleven, de mijne was gekrompen tot 3 bakken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.