Engelen als topeconoom bestempelen lijkt me wat erg optimistisch.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 07:10 schreef Braindead2000 het volgende:
Zeer verontrustend trouwens dat zelfs een top-econoom monddood gemaakt wordt als zijn bevindingen teveel afwijken van de progressieve populistische agenda. 1 Groot-Europees Reich, alles wat in de weg staat zal vernietigd worden.
Je hoeft geen top-econoom te zijn om dit te bedenken. Het BBP van Oekraine in 2014 per hoofd van de bevolking was 3000 dollar. Buurland Roemenië heeft een BBP per hoofd dat 2 keer zo hoog is. Weet je voor hoeveel Nederland in 2012 naar Roemenië exporteerde nadat het al 5 jaar een EU-land was? 1,6 miljard euro. In 2014 exporteerde we voor 750 miljoen euro (schatting, ik kan alleen de cijfers tot augustus vinden) naar Oekraine. Als er heel veel EU- en daardoor Nederlands belastinggeld in Oekraïne gestopt wordt dan heeft Oekraïne over 5 jaar misschien dezelfde welvaart als Roemenië nu heeft wat betekent dat we dan nog geen drol naar dat land exporteren (en ook nog eens maar 1/3 van die export is toegevoegde waarde) maar dat heeft ons dan inmiddels wel miljarden gekost.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 07:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Engelen als topeconoom bestempelen lijkt me wat erg optimistisch.
Of is hij dat in jouw ogen enkel omdat hij anti-Europa is?
Stabiliteit en democratische ontwikkeling van de buurlanden van de EU is ook erg belangrijk. Vanuit de EU wordt er jaarlijks voor 30-40 miljard verhandeld met Oekraine. Dat is dus gewoon een handelspartner van belang.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hoeft geen top-econoom te zijn om dit te bedenken. Het BBP van Oekraine in 2014 per hoofd van de bevolking was 3000 dollar. Buurland Roemenië heeft een BBP per hoofd dat 2 keer zo hoog is. Weet je voor hoeveel Nederland in 2012 naar Roemenië exporteerde nadat het al 5 jaar een EU-land was? 1,6 miljard euro. In 2014 exporteerde we voor 750 miljoen euro (schatting, ik kan alleen de cijfers tot augustus vinden) naar Oekraine. Als er heel veel EU- en daardoor Nederlands belastinggeld in Oekraïne gestopt wordt dan heeft Oekraïne over 5 jaar misschien dezelfde welvaart als Roemenië nu heeft wat betekent dat we dan nog geen drol naar dat land exporteren (en ook nog eens maar 1/3 van die export is toegevoegde waarde) maar dat heeft ons dan inmiddels wel miljarden gekost.
Hij is van de dierenpartij.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:04 schreef Heilwasser het volgende:
Ewald Engelen een top-econoom?
Kom op zeg. De kerel is een GL-fanaat, en die wordt top-econoom genoemd door een PVV'er??
Nog beter in dit geval.quote:
Daar gaat het referendum helemaal niet over, gekkiequote:Op vrijdag 15 januari 2016 06:15 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Ik heb zo langzamerhand mijn buik vol van een politieke kaste die met een beroep op ‘groei, bedrijvigheid en banen’ en ‘Nederland handelsland’ nu al meer dan een kwart eeuw een bedrijfstak de hand boven het hoofd houdt die het daglicht niet kan velen.
Daarom stem ik op 6 april tegen.
Als ze zouden moeten stemmen over het daadwerkelijke wetsvoorstel, dan heeft de GeenStijl/PVV brigade geen argumenten meer.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:12 schreef Oekelpeer het volgende:
[..]
Daar gaat het referendum helemaal niet over, gekkie
Jij haalt de EU erbij, ik niet. Ik zeg dat het Nederland miljarden gaat kosten. Het gaat enorm veel geld kosten om die bananenrepubliek op te knappen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stabiliteit en democratische ontwikkeling van de buurlanden van de EU is ook erg belangrijk. Vanuit de EU wordt er jaarlijks voor 30-40 miljard verhandeld met Oekraine. Dat is dus gewoon een handelspartner van belang.
Als het dan een paar miljard kost om dat land weer te helpen opbouwen na decennia van ellende, dan is dat maar zo. Daar krijgen we ook veel potentie voor terug. Overigens is het niet zo zuiver om voor de opbrengsten alleen naar Nederland te kijken en voor de uitgaven naar de hele EU.
Ik heb de OP al volgeschreven met m'n argumenten he. Jou horen we hier voorlopig alleen een beetje schreeuwen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 02:33 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik wist gelijk al dat de poten onder Ewalds stoel weggezaagd zouden worden door de progressieve populisten. Lekker blèren dat dat verdrag zo goed is voor Nederland zonder ook maar met 1 verklaring te komen, zonder in te gaan op de inhoud van dat artikel. Het valt ook niet mee he voor de progressieve populist. Jaren lang konden ze ongegeneerd hun leugens verspreiden: De EU is geweldig, de euro is geweldig, Griekenland heeft een hulppakket nodig, is goed voor Nederland. Griekenland heeft een tweede hulppakket nodig, is goed voor Nederland. Griekenland heeft een derde hulppakket nodig, is goed voor Nederland. Griekenland heeft een vierde hulppakket nodig, is goed voor Nederland. Ga ik het ooit nog een keer beleven dat er hier geen drogredenen gebruikt worden?
Kan je die stelling dan ook onderbouwen? Waarom gaat het specifiek Nederland miljarden kosten?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 02:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij haalt de EU erbij, ik niet. Ik zeg dat het Nederland miljarden gaat kosten. Het gaat enorm veel geld kosten om die bananenrepubliek op te knappen.
Wel een terecht geschreeuw overigens.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb de OP al volgeschreven met m'n argumenten he. Jou horen we hier voorlopig alleen een beetje schreeuwen.
Jouw argumenten zijn hier al gehoord en afgeserveerd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wel een terecht geschreeuw overigens.
Dat was niet serieus. Ik wilde weten hoe het was om Koos te zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jouw argumenten zijn hier al gehoord en afgeserveerd.
Door dit verdrag sta je toe dat de EU zich steeds meer gaat ontfermen over Oekraïne. Een EU die zwak is, dom is, verkwistend is, hunkert om een supermacht te zijn, naïef is. Ze zullen er alles aan doen om aan de wereld en aan Poetin te bewijzen dat de EU het walhalla is. Zeker in deze situatie waar het prestige van de EU op het spel staat, waar ego'tjes gevoed moeten worden. Vele miljarden zullen er in dat land gepompt gaan worden, vele miljarden zullen er geleend worden aan dat land (dat zwaar corrupt is) en nooit terug betaald worden. Wij dragen een vrij hoog percentage bij aan de EU-begroting, we zijn ook aansprakelijk voor de schulden die de EU maakt. Vroeg of laat komt de rekening.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je die stelling dan ook onderbouwen? Waarom gaat het specifiek Nederland miljarden kosten?
Daar is geen beginnen aan. Wij leven in twee verschillende werelden. In heel je betoog komt geen een keer het woord "Nederland" voor en ongeveer 100 keer het woord "EU". Mij interesseert alleen wat goed is voor Nederland.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb de OP al volgeschreven met m'n argumenten he. Jou horen we hier voorlopig alleen een beetje schreeuwen.
1 vraagje dan. Waarom is het zo belangrijk voor Nederland dat Oekraïne stabiel wordt? Ik heb namelijk hier geleerd dat de EU nooit en te nimmer zijn grenzen kan verdedigen, we kunnen geen muur om de EU bouwen bla, bla, bla, enz. Feitelijk grenst de hele wereld dan aan de EU. Dat zie je ook in de praktijk. We hebben meer last van de toestand in Syrië en Eritrea en Irak en Afghanistan dan van de toestand in Oekraïne.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 januari 2016 04:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
1 vraagje dan. Waarom is het zo belangrijk voor Nederland dat Oekraïne stabiel wordt? Ik heb namelijk hier geleerd dat de EU nooit en te nimmer zijn grenzen kan verdedigen, we kunnen geen muur om de EU bouwen bla, bla, bla, enz. Feitelijk grenst de hele wereld dan aan de EU. Dat zie je ook in de praktijk. We hebben meer last van de toestand in Syrië en Eritrea en Irak en Afghanistan dan van de toestand in Oekraïne.
Je kan je stelling dus niet onderbouwen.quote:Op zondag 17 januari 2016 02:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Door dit verdrag sta je toe dat de EU zich steeds meer gaat ontfermen over Oekraïne. Een EU die zwak is, dom is, verkwistend is, hunkert om een supermacht te zijn, naïef is. Ze zullen er alles aan doen om aan de wereld en aan Poetin te bewijzen dat de EU het walhalla is. Zeker in deze situatie waar het prestige van de EU op het spel staat, waar ego'tjes gevoed moeten worden. Vele miljarden zullen er in dat land gepompt gaan worden, vele miljarden zullen er geleend worden aan dat land (dat zwaar corrupt is) en nooit terug betaald worden. Wij dragen een vrij hoog percentage bij aan de EU-begroting, we zijn ook aansprakelijk voor de schulden die de EU maakt. Vroeg of laat komt de rekening.
quote:A dossier of “Russian influence activity” seen by The Sunday Telegraph identified Russian influence operations running in France, the Netherlands, Hungary as well as Austria and the Czech Republic, which has been identified by Russian agents as an entry-point into the Schengen free movement zone.
[...]
Russian influence has also been detected in a referendum in the Netherlands next April over whether to block the EU’s closer relations with Ukraine. Sources said arguments deployed in support of the referendum “closely resembled” known Russian propaganda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |