Zo klein is die minderheid niet. PVV (partij van boze burgers) is veruit de grootste partij en heeft bijna 2x zoveel virtuele zetels als de huidige coalitie.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onder veruit een overgrote minderheid in zowel Nederland als de rest in Europa. Boze burgers gaan trouwens ook nooit meer weg.
Ja, en na de aanslag op het koningshuis bij de Naald gingen er in de dagen erna 25 Suzuki Swifts in de fikquote:Op maandag 4 januari 2016 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. De reden dat dit geen conflict opleverde was dat de staten Nederland en Rusland hier geen belang bij hadden. En op de tweede plaats dat er geen onderliggende voedingsbodem voor een Nederlands-Russisch conflict was.
Stel nu dat 5 Boedhisten een aanslag plegen en in een disco 25 mensen neerschieten. Dan heeft die aanslag verder waarschijnlijk niet zoveel effect.
Als 5 moslims dit doen dan is de kans dat er grote rellen of een sociale crisis ontstaan veel groter. Dat komt omdat er wel een voedingsbodem is voor een dergelijk conflict. Dit zagen we ook bij Theo van Gogh, toen gingen er ook kerken en Moskeeën de fik in.
Virtuele zetels.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo klein is die minderheid niet. PVV (partij van boze burgers) is veruit de grootste partij en heeft bijna 2x zoveel virtuele zetels als de huidige coalitie.
Ja, dat gaat gebeuren.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ohja, wat zal de samenleving scheuren. Moord ende brand, wat een ellende staat ons te wachten.
Dat heeft niks met internationale betrekkingen te maken. Diplomatie is er al sinds de middeleeuwen.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Sinds de internationale betrekkingen op elkaar afgestemd zijn niet meer. Je begint het te snappen.
Dat is verder niet relevant.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en na de aanslag op het koningshuis bij de Naald gingen er in de dagen erna 25 Suzuki Swifts in de fikHet zijn gewoon acties van domme mensen.
Dus er is wel een voedingsbodem voor conflicten met moslims, maar bij een hypothetische stelling over Boeddhisten niet? En op het moment dat ik een feit aanhaal wat betreft een aanslag door een autochtoon en 25 brandende auto's is het niet relevant?quote:
Volgend jaar zullen we zien wat er gaat gebeuren, zodra iedereen daadwerkelijk gestemd heeft.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Virtuele zetels.
Ik ga dat nog niet bijna serieus nemen.
Het is niet relevant of de mensen die dit doen dom zijn of niet. Dat bedoelde ik.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus er is wel een voedingsbodem voor conflicten met moslims, maar bij een hypothetische stelling over Boeddhisten niet? En op het moment dat ik een feit aanhaal wat betreft een aanslag door een autochtoon en 25 brandende auto's is het niet relevant?
Dan heeft Wilders nog steeds een minderheid in het electoraat. Net zoals Fortuyntje, Rita en de rest van de pannekoekenbende.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:29 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Volgend jaar zullen we zien wat er gaat gebeuren, zodra iedereen daadwerkelijk gestemd heeft.
Vooral een neerbuigend toontje blijven gebruiken, geef mij maar eens een voorbeeld waarin het neerhalen van een vliegtuig uit een klein land door een groot land leidde tot een groot conflict in het verleden.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Sinds de internationale betrekkingen op elkaar afgestemd zijn niet meer. Je begint het te snappen.
Als een autochtoon het koningshuis aanvalt gaan mensen ook auto's in de fik steken. Als het een moslim is gaan er moskeeën in brand. Het maakt men dus geen donder uit.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet relevant of de mensen die dit doen dom zijn of niet. Dat bedoelde ik.
Als ik zou hopen op ellende, dan zou ik er niet naar streven om dit te voorkomen, Koos.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ik krijg meer en meer het idee dat onze grote vriend Lodewijk gewoon hoopt op ellende.
Het spijt me zeer dat het katholicisme zijn machtsbasis in het westen is verloren, LXIV, maar oorlog en ellende brengen daar geen verandering in.
Inderdaad.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:30 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vooral een neerbuigend toontje blijven gebruiken, geef mij maar eens een voorbeeld waarin het neerhalen van een vliegtuig uit een klein land door een groot land leidde tot een groot conflict in het verleden.
Jij vind zeker ook dat de kans op aanslagen nu kleiner is dan pakweg in 1999?
We zijn immers veiliger.
Ik denk het wel. Als er een voedingsbodem is voor bijvoorbeeld spanningen tussen Moslims en Nederlanders, en er komt een aanslag (of die nu op een moskee of op een theater is), dan is de kans dat die aanslag leidt tot tegenacties en sociale onrust veel groter dan wanneer die voedingsbodem voor spanningen geheel ontbreekt.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als een autochtoon het koningshuis aanvalt gaan mensen ook auto's in de fik steken. Als het een moslim is gaan er moskeeën in brand. Het maakt men dus geen donder uit.
quote:Op maandag 4 januari 2016 22:00 schreef Proximo het volgende:
[..]
Het probleem met IS is dan ook de achterliggende ideologie.
Islamitische wereldorde. Daar kan iedere gek zich bij aansluiten en voor mee gaan strijden op welke manier dan ook.
Met miljoenen moslims in de EU zit daar het gevaar, niet bij en stel hakbars in de woestijn
Waarschijnlijk verlang je terug naar een tijd die nooit meer terug zal keren. Blijkbaar denk je dat wanneer mensen de door jou geschetste gevaren onderkennen (het einde van de blankmens) dat ze dan teruggrijpen naar oude waarden.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik zou hopen op ellende, dan zou ik er niet naar streven om dit te voorkomen, Koos.
Ik zie gewoon de elementen voor een ontwrichting van onze samenleving aanwezig en sterker worden. Daarover heb ik hierboven al betoogd.
Waarom zou ik ellende willen? Ik heb een gezin met kinderen, vaste baan, een hypotheek, een beleggingsportefeuille. Mijn belang is toch echt behoud van de toestand, geen omwenteling.
Statistisch gezien zit je gewoon fout.quote:
Doe eens een artikel posten over rellen en auto's die in brand gestoken zijn na de aanslag op het Koninginnedag in 2009? dat is nieuw voor mij.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als een autochtoon het koningshuis aanvalt gaan mensen ook auto's in de fik steken. Als het een moslim is gaan er moskeeën in brand. Het maakt men dus geen donder uit.
Ja, het is een hoop 'ik denk' en 'ik verwacht', maar je kunt je denk ik beter richten op cijfers wat betreft veiligheid. Waar je topic mee begon.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Als er een voedingsbodem is voor bijvoorbeeld spanningen tussen Moslims en Nederlanders, en er komt een aanslag (of die nu op een moskee of op een theater is), dan is de kans dat die aanslag leidt tot tegenacties en sociale onrust veel groter dan wanneer die voedingsbodem voor spanningen geheel ontbreekt.
Ja, er zijn geloof ik 2 Suzuki's Swift in de fik gegaan, maar daarmee bleef het dan ook bespaard. Nasleep van Theo van Gogh was veel groter (in een relatief rustige tijd).
Nee, hoor. Laat maar zien?quote:Op maandag 4 januari 2016 22:37 schreef Proximo het volgende:
[..]
Statistisch gezien zit je gewoon fout.
Ik heb het hier niet over het einde van de blanke, maar over het ontstaan van een sociale crisis in Nederland. Dat enkele waarden uit de Verlichting ook onder druk komen te staan is zeker zo, maar daar zou jij je eigenlijk eerder druk over moeten maken dan ik. Voor mijn eigen waarden is de liberalisering en individualisering een veel reeëler gevaar dan de islam.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verlang je terug naar een tijd die nooit meer terug zal keren. Blijkbaar denk je dat wanneer mensen de door jou geschetste gevaren onderkennen (het einde van de blankmens) dat ze dan teruggrijpen naar oude waarden.
quote:
Des te meer reden om te hopen op ellende zodat er mogelijk een einde komt aan de liberale lijn die de laatste decennia wordt gevolgd.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:41 schreef LXIV het volgende:
Voor mijn eigen waarden is de liberalisering en individualisering een veel reeëler gevaar dan de islam.
Ah, een grafiekje over Europa. En nu 1 over de bevolkingstoename, want dit is wel een heel eenzijdig beeld.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:44 schreef Proximo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is dus niet veiliger als in 1999, Hebdo trof al meer mensen dan heel 1999 bij elkaar.
Euh, ok dan.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:19 schreef Buitendam het volgende:
In de gehele geschiedenis van mensheid is men nog nooit zo welvarend en veilig geweest als vandaag de dag.
Lekker bang blijven en klagen, he? Vooral veel klagen, want IS en eng en terrorisme en we worden allemaal opgeblazen enzulks.
En toch VVD stemmen...quote:Op maandag 4 januari 2016 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik zou hopen op ellende, dan zou ik er niet naar streven om dit te voorkomen, Koos.
Ik zie gewoon de elementen voor een ontwrichting van onze samenleving aanwezig en sterker worden. Daarover heb ik hierboven al betoogd.
Waarom zou ik ellende willen? Ik heb een gezin met kinderen, vaste baan, een hypotheek, een beleggingsportefeuille. Mijn belang is toch echt behoud van de toestand, geen omwenteling.
Dat is gewoon gelul. Dan kan ik net zo goed zeggen dat progressieven garen spinnen bij ellende, want dan is de kans op een omverwerping van de bestaande orde groter.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Des te meer reden om te hopen op ellende zodat er mogelijk een einde komt aan de liberale lijn die de laatste decennia wordt gevolgd.
Conservatieven spinnen garen bij ellende.
Voor sociale zekerheid hoef je niet op de liberalen te rekenen. Integendeel. Die zien de vluchtelingen waarschijnlijk als extra kans om 'hervormingen' door te voeren....quote:
Het links van D66 en GL heeft hier wel degelijk raakvlak mee. PvdA ook, in mindere mate. Het links van de SP natuurlijk veel minder. Je moet links ook niet over één kam scheren.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Grappig dat men 'links' steeds verwart met 'cultuur-relativisme'. Als iets niet links is, is het het kapitalisme wel... En als er iets is wat werkelijk álles relativeert, is het wel het kapitalisme... Alles is te koop, alles kan ook in de uitverkoop: inclusief cultuur, inclusief historie, inclusief mensen.
Joh...quote:Op maandag 4 januari 2016 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het links van D66 en GL heeft hier wel degelijk raakvlak mee. PvdA ook, in mindere mate. Het links van de SP natuurlijk veel minder. Je moet links ook niet over één kam scheren.
Tenzij de status quo je niet bevalt. En ik weet toevallig dat jij zo je bedenkingen hebt bij onze liberale, progressieve, 21e eeuwse samenleving.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul. Dan kan ik net zo goed zeggen dat progressieven garen spinnen bij ellende, want dan is de kans op een omverwerping van de bestaande orde groter.
Conservatieven zijn meestal gebaat bij behoud van de status quo (net als ik) en zitten dus vooral niet te wachten op onrust, ellende of bemoeizucht.
Eén waar het sociale stelsel nog verder versoberd mocht worden, toch Koos? rat race naar de bottom.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tenzij de status quo je niet bevalt. En ik weet toevallig dat jij zo je bedenkingen hebt bij onze liberale, progressieve, 21e eeuwse samenleving.
Het effect van de vluchtelingen op economisch/bedrijfsmaatschappelijk gebied zal voornamelijk zijn dat er veel meer concurrentie komt in de onderste regionen van de arbeidsmarkt. En dat het sociale stelsel onder druk komt te staan. Nu is sociale zekerheid niet een van de dingen waar ik me persoonlijk heel erg druk over maak verder. Het mag wel minder om de mensen een zetje te geven aan het werk te gaan. Iemand die werkt moet wel in staat zijn van dat salaris een gezin te kunnen onderhouden in Nederland. En dus niet voor 8 euro p/u met een Pool te hoeven concurreren.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor sociale zekerheid hoef je niet op de liberalen te rekenen. Integendeel. Die zien de vluchtelingen waarschijnlijk als extra kans om 'hervormingen' door te voeren....
Laat ook maar, we zijn blijkbaar hartstikke veilig, het dreigingsniveau is nog nooit zo laag geweest, de steun voor geert, le pen en anderen in Europa neemt eigenlijk alleen maar af en veiligheidsdiensten schreeuwen dat ze hun geld niet meer opkrijgen omdat er gewoon zo weinig aan de hand is.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, een grafiekje over Europa. En nu 1 over de bevolkingstoename, want dit is wel een heel eenzijdig beeld.
Ja, en het kapitalisme zeg dan tegen jou: dikke neus. Dat is sentimenteel geneuzel. Voor jou letterlijk 15 anderen.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het effect van de vluchtelingen op economisch/bedrijfsmaatschappelijk gebied zal voornamelijk zijn dat er veel meer concurrentie komt in de onderste regionen van de arbeidsmarkt. En dat het sociale stelsel onder druk komt te staan. Nu is sociale zekerheid niet een van de dingen waar ik me persoonlijk heel erg druk over maak verder. Het mag wel minder om de mensen een zetje te geven aan het werk te gaan. Iemand die werkt moet wel in staat zijn van dat salaris een gezin te kunnen onderhouden in Nederland. En dus niet voor 8 euro p/u met een Pool te hoeven concurreren.
De aanwezigheid van die samenleving is veel beperkter aanwezig in Nederland als jij vermoedelijk denkt. Ik merk daar hier eigenlijk vrij weinig van. En zolang deze progressieven mij mijn gang laat gaan dan interesseert het me in principe ook niet zoveel.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tenzij de status quo je niet bevalt. En ik weet toevallig dat jij zo je bedenkingen hebt bij onze liberale, progressieve, 21e eeuwse samenleving.
En wederom is daar het Kapitaal verantwoordelijk voor. Niet zozeer links, of vluchtelingen, of elfjes.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
De aanwezigheid van die samenleving is veel beperkter aanwezig in Nederland als jij vermoedelijk denkt. Ik merk daar hier eigenlijk vrij weinig van. En zolang deze progressieven mij mijn gang laat gaan dan interesseert het me in principe ook niet zoveel.
Wel vind ik dat te veel individualisering, hedonisme en decadentie leiden tot verzwakking en dus geen duurzaam systeem voortbrengen.
Ja, dat klopt. Zeker als je ook nog nagaat dat het absolute aantal van dit soort banen, voornamelijk door automatisering en opkomst andere industrielanden, juist afneemt! Je hebt dus minder banen voor meer mensen. Dit zet automatisch de prijs van een arbeidsuur onder druk.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en het kapitalisme zeg dan tegen jou: dikke neus. Dat is sentimenteel geneuzel. Voor jou letterlijk 15 anderen.
Het kapitaal is daar hooguit onverschillig voor.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wederom is daar het Kapitaal verantwoordelijk voor. Niet zozeer links, of vluchtelingen, of elfjes.
Jij wel, ik wel... de VVD en D'66 vinden het prachtig.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Zeker als je ook nog nagaat dat het absolute aantal van dit soort banen, voornamelijk door automatisering en opkomst andere industrielanden, juist afneemt! Je hebt dus minder banen voor meer mensen. Dit zet automatisch de prijs van een arbeidsuur onder druk.
Ik vis niet in die vijver, maar toch vind ik het slecht.
Je kunt je dus niet vinden in de status quo, aangezien dat wel de lijn is die nu wordt gevolgd en ook zal worden doorgetrokken.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:59 schreef LXIV het volgende:
Wel vind ik dat te veel individualisering, hedonisme en decadentie leiden tot verzwakking en dus geen duurzaam systeem voortbrengen.
Denk je dat echt? Ik denk eerder dat deze hele flikkerse boel binnen nu en een paar jaar gigantisch in elkaar lazert.. met je flexcontractjes, je mantelzorg, je bijstandswetten.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt je dus niet vinden in de status quo, aangezien dat wel de lijn is die nu wordt gevolgd en ook zal worden doorgetrokken.
Ik snap niet dat media deze aanval op dit gezin doodzwijgen.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:39 schreef Cracka-ass het volgende:
De radiostilte omtrent het Joodse gezin is inderdaad weer ongekend hypocriet.
Verder zie ik ook maar weinig argumenten die de stellingen van TS (pogen te) ontkrachten. Het is vooral inhakken op de vorm en gerommel vanuit de correct gevulde onderbuik.
Goeie voorbeelden welquote:Op maandag 4 januari 2016 22:57 schreef Proximo het volgende:
[..]
Laat ook maar, we zijn blijkbaar hartstikke veilig, het dreigingsniveau is nog nooit zo laag geweest, de steun voor geert, le pen en anderen in Europa neemt eigenlijk alleen maar af en veiligheidsdiensten schreeuwen dat ze hun geld niet meer opkrijgen omdat er gewoon zo weinig aan de hand is.
Of die lijn wordt doorgetrokken weet ik niet. Ik zie eerder signalen voor een verdere verpreutsing, afname van vrouwenrechten, opkomst van -religieus- fundamentalisme, opleving van nationalisme , vrije meninguiting die onder druk staat en polarisatie.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt je dus niet vinden in de status quo, aangezien dat wel de lijn is die nu wordt gevolgd en ook zal worden doorgetrokken.
Heb je hierover met je dokter gesprokenquote:Op maandag 4 januari 2016 21:19 schreef Buitendam het volgende:
In de gehele geschiedenis van mensheid is men nog nooit zo welvarend en veilig geweest als vandaag de dag.
Lekker bang blijven en klagen, he? Vooral veel klagen, want IS en eng en terrorisme en we worden allemaal opgeblazen enzulks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |