Ja, want jij weet dat natuurlijk.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
WOIII wordt niet tussen staten gevoerd maar wordt een soort langdurige, op ideologie/religie, wereldwijd gevoerde burgeroorlog met soms pieken van intensiteit (Parijs) en periodes van relatieve rust.
Nee, je overdrijft nogal.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Basic economie, heeft niks met links of rechts te maken. Lees het FD eens. Maar gezien jouw irrationele manier van redeneren doe je waarschijnlijk een gamma-studie en heb je van logica geen kaas gegeten.
Nee, ik hoor dat allochtonen die verkrachten sympathiseren met IS. Dus ben ik benieuwd naar autochtonen die verkrachten. Wel erbij blijven.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:42 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Jij betrekt Nederlanders in de recente gebeurtenis in Keulen. Ik vroeg me gewoon af waar die vergelijking vandaan komt, aangezien hij totaal irrelevant is.
Gedaan. En nu?quote:Op maandag 4 januari 2016 21:35 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Zoek anders de betekenis van het woord "kans" eens op. Tering
Niet bepaalde landen, maar op mondiaal niveau. De hele wereld hangt van belangen aan elkaar.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:43 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dat bepaalde landen nu als blok zijn gaan werken doet niets af aan het feit dat een conflict alsnog kan ontstaan.
De vorm is allicht anders, rollende tanks met IS vlaggen in Amsterdam is hoogst onwaarschijnlijk maar burgeroorlogen en continue sociale onrust komen daarvoor in de plaats.
Ja.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, want jij weet dat natuurlijk.
Alsof dat een hard gegeven is waar nooit verandering in komt.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet bepaalde landen, maar op mondiaal niveau. De hele wereld hangt van belangen aan elkaar.
Daarnaast ging het over mensen die bang zijn hier terrorisme en dat is iets anders dan 1917 en 1938 waar jij het over had.
Inhoudelijk niets te melden dus. Typisch.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nu moet je terug naar je begeleider.
Dat is altijd zo geweest in Europa. ETA, IRA en nog 80 niet-Islamitische terreurorganisaties die al sinds de Tweede wereldoorlog bommen planten tegen onschuldige hotelbezoekers/pubgangers etc. omdat ze zich afzijdig voelen van de rest van de maatschappij. Blijft altijd zo bestaan.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat we tenminste die kant op bewegen en dat we, wanneer we blijven ontkennen en onze kop in het zand blijven steken, in een dergelijke situatie terecht gaan komen.
Zie op dit moment de situatie in de banlieu's in Frankrijk, die rellen die in Londen en Frankrijk zijn geweest anderhalf jaar terug, de totale isolatie van bepaalde bevolkingsgroepen in Molenbeek, de aantrekkingskracht van IS op moslimjongeren, het zich vervreemd gaan voelen van het islamitische bevolkingsdeel, een migratie in een tempo die onze maatschappij niet kan integreren/assimileren, de aanhoudende sociale problematiek van immigrantengroepen tot in de derde generatie, de steeds rechtser wordende Nederlandse bevolking, de groei van het aantal stemmen voor de PVV (maar ook voor bijvoorbeeld de SP), dus het verdwijnen van de kiezer uit het midden, etc etc etc. Zo kan ik nog heel lang doorgaan.
Gebaseerd op wat? In wat voor situatie zou een groot mondiaal conflict ooit belangen beter behartigen?quote:Op maandag 4 januari 2016 21:48 schreef Proximo het volgende:
[..]
Alsof dat een hard gegeven is waar nooit verandering in komt.
Belangen blijven, maar allicht besluiten landen of groepen dat die belangen beter te behartigen zijn door middel van een groot conflict.
ETA streed voor onafhankelijk baskenland, IRA voor ierland, voor grondgebied en eigen zeggenschap.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is altijd zo geweest in Europa. ETA, IRA en nog 80 niet-Islamitische terreurorganisaties die al sinds de Tweede wereldoorlog bommen planten tegen onschuldige hotelbezoekers/pubgangers etc. omdat ze zich afzijdig voelen van de rest van de maatschappij. Blijft altijd zo bestaan.
Gewoon moorden omdat er minderwaardige mensen niet naar jouw pijpen dansen.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:52 schreef Proximo het volgende:
[..]
ETA streed voor onafhankelijk baskenland, IRA voor ierland, voor grondgebied en eigen zeggenschap.
Wel wat anders dan op basis van je heilige boek in het rond moorden he,
De methoden en ook de doelstellingen van dat soort organisaties waren toch anders dan die van IS. Deze organisaties hebben nooit een totale ontwrichting of verovering van heel het Westen voorgestaan. Ook waren het geen zelfmoordterroristen.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is altijd zo geweest in Europa. ETA, IRA en nog 80 niet-Islamitische terreurorganisaties die al sinds de Tweede wereldoorlog bommen planten tegen onschuldige hotelbezoekers/pubgangers etc. omdat ze zich afzijdig voelen van de rest van de maatschappij. Blijft altijd zo bestaan.
Dat was terreur in het kader van een -op zich haalbare- politieke doelstelling, zoals het oprichten van een zelfstandig Baskenland of Ierland. Die aanslagen waren ook telkens duidelijk hierop gericht en vaak ging er een waarschuwing aan vooraf.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gewoon moorden omdat er minderwaardige mensen niet naar jouw pijpen dansen.
Groeperingen die door middel van angst zaaien hun zin door willen drijven. Ongewapende burgers/toeristen vermoorden doen al die groepen. De ETA die bommen bij hotels lieten afgaan, de IRA blies met alle plezier een pub vol ongewapende mensen op etc. IS is de zoveelste groep in het lijstje.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
De methoden en ook de doelstellingen van dat soort organisaties waren toch anders dan die van IS. Deze organisaties hebben nooit een totale ontwrichting of verovering van heel het Westen voorgestaan. Ook waren het geen zelfmoordterroristen.
Ik heb nog nooit van ETA terroristen gehoord die zichzelf opbliezen in een volle discotheek oid.
IS wil ook gewoon erkenning van het Kalifaat.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was terreur in het kader van een -op zich haalbare- politieke doelstelling, zoals het oprichten van een zelfstandig Baskenland of Ierland. Die aanslagen waren ook telkens duidelijk hierop gericht en vaak ging er een waarschuwing aan vooraf.
IS moord gewoon in het rond.
Maar, ik ben wel met je eens dat IS an sich geen grote bedreiging voor Europa is. Zij kunnen hooguit als lont in het kruitvat fungeren.
Tevens was/is de IRA niet uit op het vermoorden van een totale cultuur, alleen tot het samenvoegen tot 1 Ierland. Samen met het stukje wat de 'kroon' gejat heeft zo'n 400 jaar terug.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
De methoden en ook de doelstellingen van dat soort organisaties waren toch anders dan die van IS. Deze organisaties hebben nooit een totale ontwrichting of verovering van heel het Westen voorgestaan. Ook waren het geen zelfmoordterroristen.
Ik heb nog nooit van ETA terroristen gehoord die zichzelf opbliezen in een volle discotheek oid.
Het probleem met IS is dan ook de achterliggende ideologie.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was terreur in het kader van een -op zich haalbare- politieke doelstelling, zoals het oprichten van een zelfstandig Baskenland of Ierland. Die aanslagen waren ook telkens duidelijk hierop gericht en vaak ging er een waarschuwing aan vooraf.
IS moord gewoon in het rond.
Maar, ik ben wel met je eens dat IS an sich geen grote bedreiging voor Europa is. Zij kunnen hooguit als lont in het kruitvat fungeren.
IS onderscheid zich wel degelijk van voorgaande terreurbewegingen. De doelstelling van IS is véél ambitieuzer.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:59 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb nog nooit van ETA terroristen gehoord die zichzelf opbliezen in een
Ik zit er op te wachten tot dat er een topic over geopend wordt, of een nieuwsbericht van naar buiten komt.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.demorgen.be/op(...)jaarsbrief-b5820420/
Voor de een is het al snel duidelijk hoe de vork aan de steel zit, bij de ander duurt het een paar jaar. En bij sommigen blijven de ogen voorgoed gesloten. Maar prima dat deze ex-hoofdredactrice de moed heeft gehad haar linkse dogma's te heroverwegen en tot nieuwe inzichten is gekomen.
Waar ik trouwens ook nog een topic over mis is het door moslimterreur getroffen het Joodse gezin uit Amsterdam, waarbij 'jongeren' vuurwerkbommen door de brievenbus gooiden en Aufmachen gilden. De media-aandacht hiervoor steekt schril af bij de aandacht die een Somalische vrouw kreeg toen zij een pamfletje van Geert op haar deur aantrof:
http://www.geenstijl.nl/m(...)eur_getroffen_j.html
Mogelijk wordt de berichtgeving in de media wat gebalanceerder wanneer ook Nederlandse redacteuren hun op de opleiding voor journalistiek ingeprente dogma's heroverwegen!
Dat hebben ze nooit zo uitgesproken. In ieder geval niet in relatie tot de terreuraanslagen in Europa. Volgens mij wil IS, door het ontwrichten van Europa (het creeeren van enorme problemen hier) bewerkstelligen dat het Westen zich niet meer met Syrië/Irak bemoeit.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
IS wil ook gewoon erkenning van het Kalifaat.
Wat doet de achterliggende gedachte ertoe?quote:Op maandag 4 januari 2016 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
IS onderscheid zich wel degelijk van voorgaande terreurbewegingen. De doelstelling van IS is véél ambitieuzer.
Ik heb toch uitgelegd wat de gevaren zijn en hoe Europa binnen relatief korte tijd (10-15 jaar) kan destabiliseren. Dit wordt eerder in de hand gewerkt dan bestreden.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat doet de achterliggende gedachte ertoe?
Verschillende groeperingen blazen al decennia lang hotels/pubs/concertzalen op om hun zin te krijgen. Het is van alle tijden en Europa is nog nooit zo veilig geweest als nu.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |