Doe eens een economie cursus joh.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:59 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Zonder rente zou geld JUIST waarde hebben, waarde die zich zou ontlenen als het aan de goudstandaard teruggekoppeld zou worden.
Doordat er rente wordt geheven is er nooit genoeg geld in omloop op de wereld om de rente terug te betalen. Stel, ik leen jou Eur 100,- en je moet mij 10% rente betalen... waar ga je die 10% vandaan halen dan? Dat moet ERGENS van ten koste gaan. En zo zie je dat dus wereldwijd zo ongeveer 60% onder de armoedegrens leeft en er continu geld bijgeprint moet worden om deze rente te kunnen voldoen. Kortom, als het heffen van rente wereldwijd verboden zou worden zouden we allemaal stukken beter af zijn. Stel je hoeft geen rente te betalen over je hypotheek voor 30 jaar lang, en kijk eens wat je daar dan van kan doen. En stel dan dat niemand die rente hoeft te betalen en wat iedereen dan overhoudt en wat voor een gigantische economische explosie dat zou opleveren...
Maar goed, vertel nog eens wat meer joh
Inderdaad of kijken wat stork/TU dellft nog kan betekenen in samenwerkingsverband met Rusland en China om een echt goed gevechtsvliegtuig te kunnen ontwikkelen en eventueel zich meer ook te gaan richten op de ruimtevaart.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
goede jetfighters kopen van de Russen ipv die modelbouw troep uit de USA
die is er al sukhoi pak t-50quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:02 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Inderdaad of kijken wat stork/TU dellft nog kan betekenen in samenwerkingsverband met Rusland en China om een echt goed gevechtsvliegtuig te kunnen ontwikkelen en eventueel zich meer ook te gaan richten op de ruimtevaart.
plunderen/berovenquote:Op woensdag 6 januari 2016 19:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is pillagen? Bad Pharma zeker weer
Klopt, maar dat is niet het gebruik waarover het complot gaat.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo'n chip in je armen gebruiken ze toch al in clubs, je kan hem opladen ,laten we zeggen 50 euro en als je drinken haalt scannen ze de rekening eraf.
Geld heeft geen waarde, waarde wordt in geld uitgedrukt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:59 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Zonder rente zou geld JUIST waarde hebben
Ook tijdens de goudstandaard bestond rente gewoon. Men wil gewoon rendement zien.quote:waarde die zich zou ontlenen als het aan de goudstandaard teruggekoppeld zou worden.
Jawel, dat heb ik al laten zien in mijn voorbeeld naar jogy toe.quote:Doordat er rente wordt geheven is er nooit genoeg geld in omloop op de wereld om de rente terug te betalen.
Nee, want die 10% rente verdwijnt niet uit de economie, daarmee betaal jij weer jouw verplichtingen en op die manier komt dat geld uiteindelijk weer bij mij terug.quote:Stel, ik leen jou Eur 100,- en je moet mij 10% rente betalen... waar ga je die 10% vandaan halen dan? Dat moet ERGENS van ten koste gaan.
Die 60% betalen geen rente.quote:En zo zie je dat dus wereldwijd zo ongeveer 60% onder de armoedegrens leeft
Nee, er moet geld bijkomen omdat overheden meer geld uitgeven dan er binnen komt.quote:en er continu geld bijgeprint moet worden om deze rente te kunnen voldoen.
Stel dat brood gratis is. Kijk eens wat je met al dat geld kan doen dat je daarop bespaart.quote:Kortom, als het heffen van rente wereldwijd verboden zou worden zouden we allemaal stukken beter af zijn. Stel je hoeft geen rente te betalen over je hypotheek voor 30 jaar lang, en kijk eens wat je daar dan van kan doen.
Een explosie inderdaad. Een kortdurende opleving.quote:En stel dan dat niemand die rente hoeft te betalen en wat iedereen dan overhoudt en wat voor een gigantische economische explosie dat zou opleveren...
Daar ben jij al mee bezigquote:Maar goed, vertel nog eens wat meer joh
Vroeger toen de gulden nog de waarde had van onze goud voorraadquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is geen scam, geld is altijd al virtueel geweest. Geld is niets meer dan een schuld, een belofte dat je op een later tijdstip een tegenprestatie biedt.
Sorry, heb het niet gelezen als je het niet erg vindtquote:Op woensdag 6 januari 2016 19:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geld heeft geen waarde, waarde wordt in geld uitgedrukt.
[..]
Ook tijdens de goudstandaard bestond rente gewoon. Men wil gewoon rendement zien.
En dat is de rente.
[..]
Jawel, dat heb ik al laten zien in mijn voorbeeld naar jogy toe.
[..]
Nee, want die 10% rente verdwijnt niet uit de economie, daarmee betaal jij weer jouw verplichtingen en op die manier komt dat geld uiteindelijk weer bij mij terug.
[..]
Die 60% betalen geen rente.
[..]
Nee, er moet geld bijkomen omdat overheden meer geld uitgeven dan er binnen komt.
Daarbij gaat het zelfs om kortdurende leningen met -1% rente. Dus dan krijgen de overheden nog geld toe ook!!
[..]
Stel dat brood gratis is. Kijk eens wat je met al dat geld kan doen dat je daarop bespaart.
Dat is het euvel hier: onze economie is gebaseerd op rendement.
Waarom zou ik jou bijv. gratis geld lenen? Daar heb ik zelf toch geen enkel voordeel van?
[..]
Een explosie inderdaad. Een kortdurende opleving.
Op langere termijn gaan we achteruit. Niemand gaat meer investeren, want het levert geen rendement op.
[..]
Daar ben jij al mee bezig
Dat is wel heel lang geledenquote:Op woensdag 6 januari 2016 19:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vroeger toen de gulden nog de waarde had van onze goud voorraad
Stel voor dat je er iets van opsteektquote:Op woensdag 6 januari 2016 19:23 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Sorry, heb het niet gelezen als je het niet erg vindt
Klopt maar toen was onze economie stabieler dan nu het geval is.quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:29 schreef cherrycoke het volgende:
wat word er eigenlijk besproken in de jaarlijkse Bilderbergconferentie?
dankjequote:Op woensdag 6 januari 2016 19:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
De enige die tot dusver tijdens de Bilderbergconferentie wat los gelaten heeft.
maar daar is een ander topic voor BNW / Bilderberg-conferentie 2015 van start
Kan het je wel vertellen, maar dat wordt toch niet gelezenquote:Op woensdag 6 januari 2016 19:29 schreef cherrycoke het volgende:
wat word er eigenlijk besproken in de jaarlijkse Bilderbergconferentie?
Sinds die flapdrol daar is uitgenodigd geloof ik niet meer dat er iets bijzonders wordt besproken. Misschien in een speciaal kamertje.quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
De enige die tot dusver tijdens de Bilderbergconferentie wat los gelaten heeft.
maar daar is een ander topic voor BNW / Bilderberg-conferentie 2015 van start
Naja, stabieler..quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt maar toen was onze economie stabieler dan nu het geval is.
Er hoeft maar een bankier een scheet te laten en onze economie ligt weer op zijn gat
Toen was er ook geen gouden standaard meer, die is losgelaten na de crisis van '29quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Naja, stabieler..
Crisis van de jaren 70 niet meegemaakt?
Nope bouwjaar 82quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Naja, stabieler..
Crisis van de jaren 70 niet meegemaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |