ik denk dat hij bedoeld plunderen en verkrachten..quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is pillagen? Bad Pharma zeker weer
Dit ziet uit naar hyperinflatiequote:Op woensdag 6 januari 2016 19:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
Stel voor dat je er iets van opsteekt![]()
Maar heb je al gevonden waar de 500.000 miljar conclussie vandaan komt.
Want het begint al aardig te slinken.
van 500.000 miljard
naar 100.000 miljard
naar 350 miljard
En dat in 3 dagen!quote:
Nee. De (inter)nationale munt wordt tegenover de arbeid van een land gezet. De centrale bank krijgt dan een standaardbudget om het geheel draaiende te houden en heeft als enig doel om de inflatie in de gaten te houden. Heb je geen rente voor nodig. Gewoon niet meer dan vraag en aanbod. Jij wil mijn spullen? Ok, betaal maar met mijn munt. Ik zie het nut van de rente niet. Bij de centrale bank dan. Bij een commerciële bank kan ik het nog begrijpen. De schuldenlast van landen met een centrale bank komen ook niet terug naar de eigenaar van die bank, als het land de houder is van de bank dan. En als een centrale bank daadwerkelijk zonder eigen onderpand geld kan creëren zoals hier beweerd wordt. Ergens zit er een gat in de verklaring.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder renteconcept zou het geld gratis zijn.
Tja, dat past niet in onze economie
alles heeft een bepaald rendement: jouw arbeid, goederen die je maakt of verkoopt, diensten die je verleent: het wordt niet gratis gedaan.
Laten we dat eens bekijken vanuit westers bankieren en islamitisch bankieren.quote:Stel, ik leen jou Eur 100,- en je moet mij 10% rente betalen... waar ga je die 10% vandaan halen dan
Fout.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Laten we dat eens bekijken vanuit westers bankieren en islamitisch bankieren.
Stel, ik wil een mediaspeler kopen voor 100,00. Ik leen bij LK 100,00 tegen een rente van 10% met een looptijd van 2 jaar.
Over 2 jaar heb ik dus 120,00 betaald voor de mediaspeler.
Bij Islamitisch bankieren bankieren werkt dat zo:
Stel ik wil een mediaspeler kopen voor 100,00. Ik vraag aan de Murabaha bank om dat voor me te financieren. De bank koopt voor mij de mediaspeler en laat mij die over een looptijd van 2 jaar afbetalen. Voor die dienst brengt de bank mij 20 euro in rekening.
Na 2 jaar heb ik dus 120,00 betaald voor de mediaspeler.
In beide gevallen moet die 20 euro die ik meer betaal ergens vandaan komen, ongeacht of we dit rente noemen of bancaire kosten.
quote:
En waarom kan dat niet meneer de youtube econoom?quote:Rente is wat anders dan een toeslag (of administratiekosten zoals dat waarschijnlijk belast zal worden) Die toeslag kan nooit even hoog zijn als de rente als je bijvoorbeeld een hypotheek neemt waar je 30 jaar lang rente over betaalt of slechts eenmaal administratiekosten voor de geleverde dienst (de lening uitzetten)
Nou, centrale bank maakt geen geld zonder onderpand. Ze kopen onderpand op van de banken.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee. De (inter)nationale munt wordt tegenover de arbeid van een land gezet. De centrale bank krijgt dan een standaardbudget om het geheel draaiende te houden en heeft als enig doel om de inflatie in de gaten te houden. Heb je geen rente voor nodig. Gewoon niet meer dan vraag en aanbod. Jij wil mijn spullen? Ok, betaal maar met mijn munt. Ik zie het nut van de rente niet. Bij de centrale bank dan. Bij een commerciële bank kan ik het nog begrijpen. De schuldenlast van landen met een centrale bank komen ook niet terug naar de eigenaar van die bank, als het land de houder is van de bank dan. En als een centrale bank daadwerkelijk zonder eigen onderpand geld kan creëren zoals hier beweerd wordt. Ergens zit er een gat in de verklaring.
Ook die commerciële bank mag geen rente heffen. Heel 'rente' moet eruit, want als je een bank rente laat heffen worden ze alsmaar rijker en rijker... en hoe rijker ze worden, hoe meer macht ze krijgen en dan beginnen ze vanzelf de politiek te beïnvloeden en voor je het weet zit je weer met een centrale bank die rente zit te heffen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee. De (inter)nationale munt wordt tegenover de arbeid van een land gezet. De centrale bank krijgt dan een standaardbudget om het geheel draaiende te houden en heeft als enig doel om de inflatie in de gaten te houden. Heb je geen rente voor nodig. Gewoon niet meer dan vraag en aanbod. Jij wil mijn spullen? Ok, betaal maar met mijn munt. Ik zie het nut van de rente niet. Bij de centrale bank dan. Bij een commerciële bank kan ik het nog begrijpen. De schuldenlast van landen met een centrale bank komen ook niet terug naar de eigenaar van die bank, als het land de houder is van de bank dan. En als een centrale bank daadwerkelijk zonder eigen onderpand geld kan creëren zoals hier beweerd wordt. Ergens zit er een gat in de verklaring.
Nou, zoals Chewie al laat zien: die toeslag is wel degelijk even hoog als wat je had betaald bij een hypotheek met rente. Deze toeslag wordt dan opgesplitst in 30 x 12 termijnen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:36 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Fout.
Rente is wat anders dan een toeslag (of administratiekosten zoals dat waarschijnlijk belast zal worden) Die toeslag kan nooit even hoog zijn als de rente als je bijvoorbeeld een hypotheek neemt waar je 30 jaar lang rente over betaalt of slechts eenmaal administratiekosten voor de geleverde dienst (de lening uitzetten)
Mwoah. Even via een discussie over centrale banken en de eventuele controle erover kijken of èèn van de geldverstrekkers Rothschilds zijn die de rente opstrijken. Het is indirect ontopic. (En als blijkt dat ze er niet achter zitten is dat ook een goede uitkomst lijkt me)quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:21 schreef SicSicSics het volgende:
Is Lichtkogel nu aan het pleiten voor een murabaha (of hoe heet het: islamitisch bankieren)
Niet alleen onze vrouwen, ons werk en onze cultuur, maar nu ook nog ons financiële stelsel aan het verkwanselen?Is er dan niets meer heilig.
Verder is er bijzonder weinig Rithschilds aan deze discussie.
Ah nog steeds niks begrepen merk ik al welquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:42 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ook die commerciële bank mag geen rente heffen. Heel 'rente' moet eruit, want als je een bank rente laat heffen worden ze alsmaar rijker en rijker... en hoe rijker ze worden, hoe meer macht ze krijgen en dan beginnen ze vanzelf de politiek te beïnvloeden en voor je het weet zit je weer met een centrale bank die rente zit te heffen.
Als er geen Rothschild connectie is te vinden dan mogen banken wel geld verdienen?quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah. Even via een discussie over centrale banken en de eventuele controle erover kijken of èèn van de geldverstrekkers Rothschilds zijn die de rente opstrijken. Het is indirect ontopic. (En als blijkt dat ze er niet achter zitten is dat ook een goede uitkomst lijkt me)
Nou, een hypotheek heeft tegenwoordig iets van 4% rente?quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:42 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ook die commerciële bank mag geen rente heffen. Heel 'rente' moet eruit, want als je een bank rente laat heffen worden ze alsmaar rijker en rijker... en hoe rijker ze worden, hoe meer macht ze krijgen en dan beginnen ze vanzelf de politiek te beïnvloeden en voor je het weet zit je weer met een centrale bank die rente zit te heffen.
Zou me niets verbazen als dat de uitkomst isquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als er geen Rothschild connectie is te vinden dan mogen banken wel geld verdienen?
Ik wijs alleen maar even het verschil aan tussen rente betalen of slechts een toeslag betalen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:40 schreef Chewie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
En waarom kan dat niet meneer de youtube econoom?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Halalhypotheek
En ben je nu opeens voor halal bankieren?
Tja, in beide gevallen betaal je even veel, of het nu een rentebedrag is of een toeslag volgens islamitisch bankieren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:59 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ik wijs alleen maar even het verschil aan tussen rente betalen of slechts een toeslag betalen.
Heb geen FLAUW idee hoe ze dat bij de Halal-bank doen. Ik ga er alleen vanuit wanneer er totaal geen rente meer geheven wordt.
Reken ff die rente van 4% over je hypotheek van Eur 300.000.- over een looptijd van 30 jaar.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, een hypotheek heeft tegenwoordig iets van 4% rente?
4% is een erg laag rendement.
Apple bijv. heeft een rendement van 20%.
Waar het vooral fout gaat is dat banken gaan speculeren met de leningen die ze hebben verstrekt. Geld wordt dan niet langer een middel, maar een product.
Dat is weer niet wat tweegrolsch zegt. Ergens moet het onderpand vandaan komen dus. En er is overigens ook niets mis met onderpand. Maar de netto waarde van het binnenlands product is het onderpand van de uitgegeven munt lijkt me. Daar kan je hartstikke goed de inflatie mee controleren, heb je geen rente voor nodig. Ergens blijft er een lacune in het verhaal zitten in de uitleg die gegeven wordt. Het monetaire systeem heeft ergens een gat waar waarde aan onttrokken wordt die niet meer terugkomt de maatschappij in.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, centrale bank maakt geen geld zonder onderpand. Ze kopen onderpand op van de banken.
Een enorm bedrag, maar het blijft een rendement van 4%.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:02 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Reken ff die rente van 4% over je hypotheek van Eur 300.000.- over een looptijd van 30 jaar.
Geen enkel bedrijf kan leven van een toeslag van 150 euro.quote:En trekt daar even het verschil vanaf voor een slechts eenmalige toeslag van Eur 150,- administratiekosten en zie dan wat je overhoudt als je geen rente hoeft te betalen.
Maar wat maakt het uit hoe je het noemt? Of je nu 100 euro leent en je met rente 120 euro terug moet betalen of 100 euro en 20 euro aan servicekosten maakt niet uit in beide gevallen moet jij aan het eind van de afgesproken termijn hetzelfde terugbetalen. Dat geld moet jij dus ergens meer creëren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:59 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ik wijs alleen maar even het verschil aan tussen rente betalen of slechts een toeslag betalen.
Heb geen FLAUW idee hoe ze dat bij de Halal-bank doen. Ik ga er alleen vanuit wanneer er totaal geen rente meer geheven wordt.
Wel als je die bank van de staat maakt, en geen private instelling.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een enorm bedrag, maar het blijft een rendement van 4%.
[..]
Geen enkel bedrijf kan leven van een toeslag van 150 euro.
Islamitische banken ook niet, die rekenen gewoon een toeslag van vele tonnen op die lening van 30 ton met een looptijd van 30 jaar.
Zoals de centrale banken bedoel je?quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:08 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Wel als je die bank van de staat maakt, en geen private instelling.
Zie svp postje # 243quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit hoe je het noemt? Of je nu 100 euro leent en je met rente 120 euro terug moet betalen of 100 euro en 20 euro aan servicekosten maakt niet uit in beide gevallen moet jij aan het eind van de afgesproken termijn hetzelfde terugbetalen. Dat geld moet jij dus ergens meer creëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |