Je hebt hier en daar ook wel een extra lusje of heen-en-weertje genomen. Ik weet niet of dat in totaal 5 km is.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:20 schreef Devv het volgende:
Ja, Strava neemt soms de vrijheid om paden wat ruimer te nemen. Ik weet ook niet hoe ik dat op kan lossen. Dat lijkt vanzelf te gaan, want RunKeeper doet dat volgens mij niet. En het is toch echt de GPX van MST.
Er is nog geen tijd bepaald.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Jullie zullen waarschijnlijk in de ochtend gaan lopen denk ik?
Die krijg je automatisch als je je ooit eens ingeschreven hebt voor een Brabants loopje, volgens mij. Op de een of andere manier komt hij zo aan zijn adressen. De beste man schijnt lid te zijn van mijn vereniging.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb me blijkbaar ooit opgegeven voor de 2-maandelijkse hardloopkalender van Piet van der Nat want die krijg ik nu binnen op de mail. Maar dat ding is echt onwijs handig, in excel formaat en je kan dus filteren op afstand, plaats, provincie, type evenement etc.
Ik zou jullie graag aan een linkje helpen om je op te geven maar ik kan niet meer vinden waar ik dit ben tegengekomen
Goed bezig Doncomatic! kijk met belangstelling uit naar je postsquote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:24 schreef Doncamatic het volgende:
Hey mensen,
Ben een tijd weg geweest van dit forum nadat ik in oktober de marathon van Eindhoven heb gedaan, met 1 maand voorbereiding en jullie adviezen. Hoewel het uiteraard veel beter kon vond ik de marathon echt enorm gaaf en heb ik me meteen ingeschreven voor Rotterdam, die ondertussen over 3 maanden al is. Nu neem ik mijn voorbereiding wel wat serieuzer uiteraard, om er zeker van te zijn dat ik nu wél mijn doel van < 4:00:00 ga halen (in Eindhoven kwam ik na 4:18:00 over de finish hobbelen volgens mij).
Nu zal ik af en toe gewoon eens een update posten, en jullie een beetje in de gaten houden. Het jaar is voor mij goed begonnen met een heerlijke halve marathon in Krimpen in 1:48:00. Dit was de eerste keer dat ik echt heel tevreden ben geweest met mijn tempo. Eerste 12 km de kat uit de boom gekeken, rustige hartslag bewaard met een stabiel tempo onder mijn doel. De tweede helft heb ik vervolgens een rechte, stijgende lijn omhoog in gezet, met uiteindelijk een gemiddelde van 11,76 km/u. Het was fantastisch om in de laatste km's eens een keer vol vertrouwen andere mensen voorbij te schieten, i.p.v. andersomVoel me zo steeds fitter worden, en het lopen van lange afstanden blijft geweldig. Ik zie het soms echt meer als een meditatie, i.p.v. een complete inspanning.
Maar goed, ik ga wekelijks mijn km's maken, en voel me goed over mijn doel om onder de 4:00:00 te finishen. Wellicht stieken zelfs onder de 3:50:00Daarbij hoop ik dat ik in 2016 ook dik boven de 1000 km's kan gaan zitten.
Inderdaad een goed overzicht! Zeker als je niet zover vooruit plant, wat ik altijd wel doequote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb me blijkbaar ooit opgegeven voor de 2-maandelijkse hardloopkalender van Piet van der Nat want die krijg ik nu binnen op de mail. Maar dat ding is echt onwijs handig, in excel formaat en je kan dus filteren op afstand, plaats, provincie, type evenement etc.
Ik zou jullie graag aan een linkje helpen om je op te geven maar ik kan niet meer vinden waar ik dit ben tegengekomen
http://www.phein.nl/atletiek/loopagenda/
Hier kan je hem iig los downloaden, misschien moet je voor het opgeven gewoon mailen naar zijn emailadres.
Wauw, daar heb je een dagtaak aan zeg, aan dat dingquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:20 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.phein.nl/atletiek/loopagenda/
Hier kan je hem iig los downloaden, misschien moet je voor het opgeven gewoon mailen naar zijn emailadres.
Ik heb dat boek gisteren uitgelezen, Had het gekregen. Het gaat niet eens zozeer over die max 14 km voor de M, maar vooral over ontspannen lopen, veel in D2, ook je (h)m grotendeels in D2. Verder nog over chirunning, goed eten, goed rusten etc. Oh en over ademhaling, dat komt veel terug. Het appelleert dus in mijn ogen vooral aan gezond boeren verstand. Er wordt uitgegaan van 4X per week lopen voor de M en de HM en zo kom je qua weektotalen, in ieder geval voor de HM, ongeveer uit op wat ik in de week loop voor een HM.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:35 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2016(...)j-sportrusten-groot/
Over sportrusten en de marathon en de kans op blessures.. al wordt er weinig in detail getreden
Hmm toch ook wel weer raar, want je gaat pas echt over op vetverbranding na 80-90 minuten lopen.. en daar kom je met dit schema dan nooit aan?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik heb dat boek gisteren uitgelezen, Had het gekregen. Het gaat niet eens zozeer over die max 14 km voor de M, maar vooral over ontspannen lopen, veel in D2, ook je (h)m grotendeels in D2. Verder nog over chirunning, goed eten, goed rusten etc. Oh en over ademhaling, dat komt veel terug. Het appelleert dus in mijn ogen vooral aan gezond boeren verstand. Er wordt uitgegaan van 4X per week lopen voor de M en de HM en zo kom je qua weektotalen, in ieder geval voor de HM, ongeveer uit op wat ik in de week loop voor een HM.
Ze hebben het trouwens nadrukkelijk over mensen die gaan voor uitlopen en niet voor een snelle tijd. Dus voor jou lijkt het me minder geschikt dan voor bijv mij.
En verder zijn ze het oneens met opbouwschema's a la evy. Dat schopt de wijze van verbranding die zij willen stimuleren (lopen op grotendeels vetverbranding) door elkaar. Ze adviseren te starten met 3x per week 12 min in d2. Ergens snap ik dat wel want ik ging bij evy meteen te hard van start.
Ik wil er denk ik wel dingen uit meenemen voor mezelf, maar niet alles, want ik hou ook van duurlopen. Al heb ik voor mijn komende hm niet veel lang gelopen. veel 12 km enzo, maar wel enkele keren 2 dagen na elkaar. Als ik hem nu alsnog sub2 loop dan zou dat natuurlijk kunnen betekenen dat lange duurlopen niet zo hard nodig zijn. Of dat ik gewoon structureel die afstanden wel aan kan.
Ik vind het chill om dat steeds minder te doen. Het 'grote doel' kan je natuurlijk wel vooraf vastzetten, maar in de voorbereiding daar naartoe gewoon per week bekijken of je fit bent voor een wedstrijdje of niet. Werkt voor mij iig beter, als ik ergens voor sta ingeschreven ga ik toch vaak heen terwijl het eigenlijk niet verstandig is of zo.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:46 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Inderdaad een goed overzicht! Zeker als je niet zover vooruit plant, wat ik altijd wel doe
Klopt, gelukkig heb ik ook geleerd om me steeds vaker last minute in te schrijven, heb ook steeds minder met grote evenementen en bij de kleine loopjes kan je ter plekke nog inschrijvenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind het chill om dat steeds minder te doen. Het 'grote doel' kan je natuurlijk wel vooraf vastzetten, maar in de voorbereiding daar naartoe gewoon per week bekijken of je fit bent voor een wedstrijdje of niet. Werkt voor mij iig beter, als ik ergens voor sta ingeschreven ga ik toch vaak heen terwijl het eigenlijk niet verstandig is of zo.
Ik kwam er nu achter dat de 31e jan. de bergcross weer is, was ik helemaal vergeten maar die is ook nog best leuk! Maar dus even afwachten of dat juist lekker is vóór Schoorl of dat ik dat weekend rustig aan ga doen.
Ja je loopt altijd deels op vetverbranding, maar je koolhydraten zijn dat eerste uur nog zeker niet op dus echt je vetverbranding 'trainen' doe je volgens mij niet. Maar of dat uberhaupt kan is wel een lastige discussie waarbij zelfs grote vooraanstaande trainers nog hevig van mening verschillen, ook over op lege maag trainen zou helpen of koolhydraatdepletie etc.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:16 schreef Murmeli het volgende:
Ze hebben het over vet verbrandende en suiker verbrandende spieren en over spieren die daar tussenin hangen. Die laatste categorie moet je ombouwen naar vet verbrandende spieren. Of zoiets.
En volgens mij begin je al wel binnen dat uur je vet verbrandingssysteem aan te spreken toch? anders moet je t boek ff doorkijken een keer, het Is niet zo dik en ik snapte de technische verhaaltjes niet allemaal even goed
Komt die binnenkort uit? Dan gaat het toch nog een serieus twijfelgeval worden tussen de Ambit3 Peak en Fenix 3.quote:
wat mij betreft een blijvertje voor in de OPquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wauw, daar heb je een dagtaak aan zeg, aan dat ding
Ik krijg m'n denk ik niet helemaal te zien zoals hij bedoeld is (want Numbers op de Mac), maar ik vind m nu al handig!
Oja, dat is wel een goeie, Semtex of ik kan vast wel elke keer een update geven als de nieuwe binnenkomt in de mail. Of misschien blijft die URL wel hetzelfde!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
wat mij betreft een blijvertje voor in de OP
We kunnen deze link er vast inzetten, en dan kijken we wel of die hetzelfde blijftquote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oja, dat is wel een goeie, Semtex of ik kan vast wel elke keer een update geven als de nieuwe binnenkomt in de mail. Of misschien blijft die URL wel hetzelfde!
Het enige 'onhandige' is dat bijv. Egmond er alleen als 21.1 instaat dus als je een 10 km zoekt zal die niet boven komen drijven. Daarvoor is hardloopkalender.nl dan weer handiger. Maar de tabbladen met crosscircuits en andere reeksen van loopjes is ook erg handig! Het valt me wel weer op hoe weinig er eigenlijk georganiseerd wordt in Utrecht vergeleken met andere provincies.
Jaaaa heel mooi en de meest gastvrije/goede organisatie die ik tot nu toe heb meegemaakt!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:56 schreef Voccar het volgende:
Is de Midwintermarathon in Apeldoorn mooie/leuke wedstrijd om aan mee te doen? Zag wat foto's langskomen, lijkt mij wel tof om daar de asselronde (25km) te lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |