abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158818203
Het worden deze zomer in ieder geval weer vermakelijke Zwarte Zaterdagen.

Ben ik even blij dat ik mijn vakanties buiten het hoogseizoen vier.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158818231
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hieruit blijkt al dat de EU een opportuniteits construct is en geen echt fundament heeft. Alle wezenlijke verdragen liggen binnen no-time bij het grof vuil. Of het nu om Maastricht, Lissabon, Dublin of Schengen gaat, alles gaat door de plee met alle gevolgen van dien. Dat de euroscepsis toeneemt mag geen verbazing wekken.
Hear hear
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_158818236
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
Het worden deze zomer in ieder geval weer vermakelijke Zwarte Zaterdagen.

Ben ik even blij dat ik mijn vakanties buiten het hoogseizoen vier.
Waar ga je dan naar toe ?
pi_158818308
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Waar ga je dan naar toe ?
Hoe is dat relevant?
pi_158818322
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?
Interesse in de medemens
pi_158818475
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Interesse in de medemens
Oke.

Ik ga binnenkort skiën in Oostenrijk.
pi_158818880
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat heeft ze toch ook? Volgens mij heeft ze consequent erop gehamerd dat er een Europese aanpak moet* komen
Ja, haar aanpak ja. Ze heeft samen met de Verhofstadt en ander behartigers van werkgeversbelangen de overige lidstaten voor een voldongen feit gesteld. Een beetje alsof je buurvrouw logés welkom heet in jouw huis. En dan staan ze ineens na een lange reis voor je deur, ik zou zeggen je bent welkom bij diegene die je welkom heeft geheten, niet bij een ander.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158819256
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat heeft ze toch ook? Volgens mij heeft ze consequent erop gehamerd dat er een Europese aanpak moet* komen, zowel wat betreft de opvang in Europa maar ook wat betreft afspraken met o.a. Turkije.

Praktisch elk ander land speelt het spelletje "De vluchtelingen willen toch niet naar ons land dus helpen we ze graag om illegaal door ons land heen te reizen" gevolgd door "Het buurland gooit de grenzen dicht, nu hopen de vluchtelingen zich bij ons op, nou, dan moeten wij ook maar de grenzen dicht gooien".

* Volgens haar dan hè.
Merkel is een doodenge eurofiel. Zo riep die heks vrijwel direct na de aanslagen in Parijs dat we een 'Europese inlichtingendienst' moeten oprichten. Verder moet Brussel de grensctontroles overnemen, de bankenunie, verplichte, permanente quota voor de verdeling van asielzoekers etc etc :') .

Dat wijf is totaal verblind door haar liefde voor het Europese project en wil de realiteit niet onder ogen zien.
pi_158819494
De grenzen sluiten is natuurlijk beeldspraak. Veel Nederlanders werken en wonen in Duitsland, veel Belgen komen een kop koffie drinken in Nederland. Dat je snel de grens over kunt is economisch gezien heel waardevol.

Het probleem is zit hem erin dat we (Duitsland, Zweden, Nederland, België, Denemarken etc.) erg populair zijn bij zogenaamde asielzoekers. Ik zou het ook wel weten als ik een pauperland zou zitten, gratis huurhuis, uitkering en gezondheidszorg in Nederland.

Lijkt me dat dat de kern van het probleem is. Dus uitkleden van de rechten voor asielzoekers, echte vluchtelingen mogen wat mij betreft op onze hulp rekenen, maar geen free-tickets onze sociale welvaartsstaat meer in.

En grenscontroles? Ja, dat kan helpen als extra middel. Maar dan slim, de mensensmokkelaars pakken, de routes controleren waar vluchtelingen binnenkomen. Onze inlichtingendiensten gebruiken.
pi_158819910
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, haar aanpak ja. Ze heeft samen met de Verhofstadt en ander behartigers van werkgeversbelangen de overige lidstaten voor een voldongen feit gesteld. Een beetje alsof je buurvrouw logés welkom heet in jouw huis. En dan staan ze ineens na een lange reis voor je deur, ik zou zeggen je bent welkom bij diegene die je welkom heeft geheten, niet bij een ander.
Degene die ze welkom heet(te) is Griekenland. Het is eigenlijk hun taak om al die vluchtelingen op te vangen en/of tegen te houden. Maar dat doen ze niet, kunnen ze niet en willen ze niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 16:02:23 ]
pi_158819966
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Degene die ze welkom heet(te) is Griekenland. Het is eigenlijk hun taak om al die vluchtelingen op te vangen en/of tegen te houden. Maar dat doen ze niet en kunnen ze niet.
Nee, het was Griekenland die ze opving als ze met een bootje op het strand aan kwamen. Het was Merkel die met zoveel woorden zei "kom maar naar ons", enthousiast bijgevallen door de Duitse werkgeverslobby, en in het EU-parlement werden de bordjes met 'welkom' omhoog gehouden. Het parlement van diezelfde EU die een zooitje heeft gemaakt van de financiering van opvang in eigen regio.
pi_158820075
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het was Griekenland die ze opving als ze met een bootje op het strand aan kwamen. Het was Merkel die met zoveel woorden zei "kom maar naar ons", enthousiast bijgevallen door de Duitse werkgeverslobby, en in het EU-parlement werden de bordjes met 'welkom' omhoog gehouden. Het parlement van diezelfde EU die een zooitje heeft gemaakt van de financiering van opvang in eigen regio.
Nee, nou lieg je. Griekenland registreerde ze niet en liet ze ongehinderd doorreizen, en toen zei Duitsland dat ze dan tenminste de Syriers op zouden vangen ipv. ze op grond van "regels zijn regels" in een catch-22 te laten verrekken.

Waarop de hele rest van Europa reageerde van "Fijn, dan hoeven wij nou lekker geen flikker meer te doen, ga allemaal maar naar Duitsland."

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 16:10:52 ]
pi_158820157
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, nou lieg je. Griekenland registreerde ze niet en liet ze ongehinderd doorreizen, en toen zei Duitsland dat ze dan tenminste de Syriers op zouden vangen ipv. ze op grond van "regels zijn regels" in een catch-22 te laten verrekken.
Ze kwamen niet alleen via Griekenland trouwens, maar Merkel heeft alle potentiele asielzoekers een duidelijk signaal afgegeven en daarmee zeker een aanzuigende werking gehad.

quote:
Waarop de hele rest van Europa reageerde van "Fijn, dan hoeven wij nou lekker geen flikker meer te doen, ga allemaal maar naar Duitsland."
Nee, de MOE-landen hebben dat gedaan. Nederland gaat gewoon 42.000 per door Merkel hierheen gelokte asielzoeker die niet uit Syrie komt lappen.
pi_158820206
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze kwamen niet alleen via Griekenland trouwens, maar Merkel heeft alle potentiele asielzoekers een duidelijk signaal afgegeven en daarmee zeker een aanzuigende werking gehad.
Als Griekenland z'n verplichtingen was nagekomen (en Italie ook), dan had Merkel nooit hoeven zeggen wat ze heeft gezegd.
pi_158820245
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Als Griekenland z'n verplichtingen was nagekomen (en Italie ook), dan had Merkel nooit hoeven zeggen wat ze heeft gezegd.
Als ze dat wel hadden gedaan, hoe extreem de omstandigheden ook, dan had Merkel ook niet hoeven zeggen wat ze heeft gezegd.
pi_158839319
Open grenzen staan op gespannen voet met het bestaan van sociale welvaartsstaten.
De opvang in landen in de omgeving van de conflictgebieden zoals Turkije of Jordanië is heel wat kariger dan hier en zou er geen mogelijkheid zijn om naar het welvarender westen verder te vluchten zouden ze ook niet zo snel vluchten maar eerder geneigd zijn have en goed te verdedigen. Bovendien zouden de vluchtelingen zodra de boel stabiliseert sneller terugkeren naar hun geboorteland om daar weer een bestaan op te bouwen. Ze hebben er immers geen welvaartsstaat. Deze aantallen, de kosten en problemen die dat met zich meebrengt ondermijnen de pijlers van de sociale welvaartsstaat. Door de welvaartstaat is er een onvergelijkbare situatie. Zonder welvaartstaat maakt het inwoners niet veel uit wie waar gaat wonen. Maar mensen maakt het wel degelijk uit wie er bij hun in huis komt, luide muziek speelt en mee komt eten. De moderne welvaartstaat heeft ons als het ware allemaal in 1 huis geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 05-01-2016 07:34:05 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')