Hear hearquote:Op maandag 4 januari 2016 11:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hieruit blijkt al dat de EU een opportuniteits construct is en geen echt fundament heeft. Alle wezenlijke verdragen liggen binnen no-time bij het grof vuil. Of het nu om Maastricht, Lissabon, Dublin of Schengen gaat, alles gaat door de plee met alle gevolgen van dien. Dat de euroscepsis toeneemt mag geen verbazing wekken.
Waar ga je dan naar toe ?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
Het worden deze zomer in ieder geval weer vermakelijke Zwarte Zaterdagen.
Ben ik even blij dat ik mijn vakanties buiten het hoogseizoen vier.
Hoe is dat relevant?quote:
Interesse in de medemensquote:
Oke.quote:
Ja, haar aanpak ja. Ze heeft samen met de Verhofstadt en ander behartigers van werkgeversbelangen de overige lidstaten voor een voldongen feit gesteld. Een beetje alsof je buurvrouw logés welkom heet in jouw huis. En dan staan ze ineens na een lange reis voor je deur, ik zou zeggen je bent welkom bij diegene die je welkom heeft geheten, niet bij een ander.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat heeft ze toch ook? Volgens mij heeft ze consequent erop gehamerd dat er een Europese aanpak moet* komen
Merkel is een doodenge eurofiel. Zo riep die heks vrijwel direct na de aanslagen in Parijs dat we een 'Europese inlichtingendienst' moeten oprichten. Verder moet Brussel de grensctontroles overnemen, de bankenunie, verplichte, permanente quota voor de verdeling van asielzoekers etc etcquote:Op maandag 4 januari 2016 14:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat heeft ze toch ook? Volgens mij heeft ze consequent erop gehamerd dat er een Europese aanpak moet* komen, zowel wat betreft de opvang in Europa maar ook wat betreft afspraken met o.a. Turkije.
Praktisch elk ander land speelt het spelletje "De vluchtelingen willen toch niet naar ons land dus helpen we ze graag om illegaal door ons land heen te reizen" gevolgd door "Het buurland gooit de grenzen dicht, nu hopen de vluchtelingen zich bij ons op, nou, dan moeten wij ook maar de grenzen dicht gooien".
* Volgens haar dan hè.
Degene die ze welkom heet(te) is Griekenland. Het is eigenlijk hun taak om al die vluchtelingen op te vangen en/of tegen te houden. Maar dat doen ze niet, kunnen ze niet en willen ze niet.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, haar aanpak ja. Ze heeft samen met de Verhofstadt en ander behartigers van werkgeversbelangen de overige lidstaten voor een voldongen feit gesteld. Een beetje alsof je buurvrouw logés welkom heet in jouw huis. En dan staan ze ineens na een lange reis voor je deur, ik zou zeggen je bent welkom bij diegene die je welkom heeft geheten, niet bij een ander.
Nee, het was Griekenland die ze opving als ze met een bootje op het strand aan kwamen. Het was Merkel die met zoveel woorden zei "kom maar naar ons", enthousiast bijgevallen door de Duitse werkgeverslobby, en in het EU-parlement werden de bordjes met 'welkom' omhoog gehouden. Het parlement van diezelfde EU die een zooitje heeft gemaakt van de financiering van opvang in eigen regio.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Degene die ze welkom heet(te) is Griekenland. Het is eigenlijk hun taak om al die vluchtelingen op te vangen en/of tegen te houden. Maar dat doen ze niet en kunnen ze niet.
Nee, nou lieg je. Griekenland registreerde ze niet en liet ze ongehinderd doorreizen, en toen zei Duitsland dat ze dan tenminste de Syriers op zouden vangen ipv. ze op grond van "regels zijn regels" in een catch-22 te laten verrekken.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het was Griekenland die ze opving als ze met een bootje op het strand aan kwamen. Het was Merkel die met zoveel woorden zei "kom maar naar ons", enthousiast bijgevallen door de Duitse werkgeverslobby, en in het EU-parlement werden de bordjes met 'welkom' omhoog gehouden. Het parlement van diezelfde EU die een zooitje heeft gemaakt van de financiering van opvang in eigen regio.
Ze kwamen niet alleen via Griekenland trouwens, maar Merkel heeft alle potentiele asielzoekers een duidelijk signaal afgegeven en daarmee zeker een aanzuigende werking gehad.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, nou lieg je. Griekenland registreerde ze niet en liet ze ongehinderd doorreizen, en toen zei Duitsland dat ze dan tenminste de Syriers op zouden vangen ipv. ze op grond van "regels zijn regels" in een catch-22 te laten verrekken.
Nee, de MOE-landen hebben dat gedaan. Nederland gaat gewoon 42.000 per door Merkel hierheen gelokte asielzoeker die niet uit Syrie komt lappen.quote:Waarop de hele rest van Europa reageerde van "Fijn, dan hoeven wij nou lekker geen flikker meer te doen, ga allemaal maar naar Duitsland."
Als Griekenland z'n verplichtingen was nagekomen (en Italie ook), dan had Merkel nooit hoeven zeggen wat ze heeft gezegd.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kwamen niet alleen via Griekenland trouwens, maar Merkel heeft alle potentiele asielzoekers een duidelijk signaal afgegeven en daarmee zeker een aanzuigende werking gehad.
Als ze dat wel hadden gedaan, hoe extreem de omstandigheden ook, dan had Merkel ook niet hoeven zeggen wat ze heeft gezegd.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Griekenland z'n verplichtingen was nagekomen (en Italie ook), dan had Merkel nooit hoeven zeggen wat ze heeft gezegd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |