quote:Op zondag 3 januari 2016 20:03 schreef ingee het volgende:
Ik doe het liever niet, maat soms slaapt ze bovenop mij. Dan sla ik het dekbed tot haar benen en klem ik die onder mij vast.
R update: tand nr 3 is door, na nee schudden doet ze nu ook aan ja knikken en ze geeft kusjes! Kus mama, kus papa en zelfs kus poes. En sinds poes haar te pakken had en ze aait ipv een bos haar uit te trekken kunnen ze elkaar prima verdragen.
En ze loopt rond met haar haas, die aan een poot vastgehouden wordt en verder over de grond sleept.voor Malteser en voor Sjaak en de rest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.n
Wij hebben Tussikind van VSM (of zoiets) en dat werkt bijna niet voor Sjaak. De assistente van de HAP die vandaag opnam, zei dat we hem maar honing moesten gevenquote:Op zondag 3 januari 2016 20:58 schreef kazy het volgende:
Malteser:
Mariposas: wat klink je verliefd! Zo fijn dat het nu zo goed gaat
Cassandra: ook al zo verliefd!
Hetzusjevan: gebroken nachten + werken = veel cafeīneIk heb expres ouderschapsverlof opgenomen en daarnaast heb ik een hele flexibele werkgever waarbij ik mijn tijd nagenoeg zelf mag indelen en de mogelijkheid heb tot thuiswerken, dat scheelt ook een hoop. Verder ga ik op werkdagen samen met de mini naar bed om genoeg slaapuren te maken. (Ze slaapt overigens niet al om 19.00 uur.)
Vraagje: is een hoestdrankje voor baby's wel of niet aan te raden? Ik lees wat wisselende dingen op het internet. M hoest vrij veel en voornamelijk 's avonds en 's nachts heeft ze daardoor moeite om in slaap te komen. Mijn man vindt dat ik de huisarts moet bellen, maar net als velen hier, heb ik niet zulke goede ervaringen met de huisarts (of eigenlijk de assistentes die denken dat ze plaatsvervangende huisartsen zijn pfff..) Ze lijkt verder niet benauwd. Ik vind het meer sneu dat ze hierdoor niet goed kan slapen.
Als laatste binnen komen en roepen: "beste wensen allemaal!" En dan heel enthousiast zwaaien en kushandjes enzo.quote:Op maandag 4 januari 2016 06:28 schreef Krisvc het volgende:
O, enne, kluizenaarsvraagje, hoe kom ik buiten gigantisch verkouden zijn (check) onder nieuwjaarszoenen op het werk uit?
Haha dit doe ik ieder jaar ja!quote:Op maandag 4 januari 2016 06:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Als laatste binnen komen en roepen: "beste wensen allemaal!" En dan heel enthousiast zwaaien en kushandjes enzo.
Goed gedaanquote:Op maandag 4 januari 2016 13:21 schreef Bloesem. het volgende:
....
Ik heb een afspraak gemaakt met de therapeut. Wat hupje al zegt, beter te vroeg dan te laat. Vandaag naar de LK geweest, die benoemde ook mijn angst. Dat was voor mij een groot genoeg 'teken' om actie te ondernemen. Mariposas, misschien is het inderdaad beter om school nog even te laten.. Moet daar maar 'ns over nadenken. Malteser, zeg jij nou tussen de bedrijven door even dat mijn pasgeborene een MAAND is?
Ik heb bij L heel vaak gedacht: nu is ze op dr allerleukst; nu kan ze écht niet meer nķg leuker worden. En toch was het dan iedere keer zo.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:46 schreef Krisvc het volgende:
M'n hoest en snotneus is voldoende. Iedereen steekt z'n hand naar me uit.![]()
O jongens, m'n kind is over 2 dagen alweer een half jaar oud. Ik vind d'r zo leuk. En ik vind deze leeftijd erg leuk. Ze is echt contact aan het zoeken, vindt mamma en pappa de allerleukste en is de wereld aan het ontdekken. Ik kan me er niks bij voorstellen dat ik het ooit leuk ga vinden om een groter kind te hebben en niet meer dit lieve kleine meisje. Maar volgens mij groei je daar gewoon in mee.
Dan heb je hem vast met een fijn gevoel achter gelaten daar!quote:Op maandag 4 januari 2016 10:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb mijn kleintje net afgezet voor zijn eerste wenochtendje. Hij heeft echt alleen maar gelachen naar de leidsters. Zo lacht hij nooit naar mij tussen twaalf en een mag ik m weer oppikken
Ik lees toevallig even meequote:Op maandag 4 januari 2016 14:57 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom weer even met een vraag: W. raakt toe aan maat 3 luiers. Ik heb nu pampers en wil daar nog even bij blijven, maar ook pampers heeft zoveel soorten dak door de bomen het bos niet meer zie..
Welke pampers zijn 't beste in maat 3 voor een baby van 2 maanden? Ze hebben new baby ook in 3 maar dies niet heel makkelijk verkrijgbaar hier.. En dan heb je simple dry, active fit en baby dry.. Wat zijn nu de verschillen?
super! Hij heeft genoten van de kindjes om zich heen, lekker in de box gespeeld, een uurtje geslapen en de fles gedronken. Ze zijn daar super lief. Woensdag mag hij om half acht komen zodat ik kan kijken hoe ik t op een werkdag doe.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:25 schreef Skoap het volgende:
[..]
Dan heb je hem vast met een fijn gevoel achter gelaten daar!
Hoe is het gegaan?
F is vanmiddag ook voor het eerst gaan wennen.
L was helemaal trots
als G luiers heeft die de poep niet binnen houden ga ik altijd een maat groter :p hij is kampioen verticaal omhoog schijtenquote:Op maandag 4 januari 2016 15:13 schreef coccinelle het volgende:
Mij is verteld dat maat 3 newbaby eruit gaat.
Ik heb hier babydry, alleen poept meneer váák buiten de luier. Nu maar active fit gehaald in de hoop dat het iets minder was scheelt.
Bij babydry zitten er meer luiers in een pak dan active fit. De dry luiers zijn ook dikker.
Ik PM je even! PAS een maand?! Mijn babyquote:Op maandag 4 januari 2016 13:43 schreef Malteser het volgende:
[..]
Goed gedaan. Wat benoemde of zag de LK dan?
Enne, ik probeerde het al enigszins te nuanceren:
"En vergeet niet dat N morgen pas een maand is."
Die van mij wil vandaag alleen op schoot slapen. Ga je ook nog meemaken hoor! Dan is het écht een dagtaak!quote:Op maandag 4 januari 2016 17:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Maar voor de baby zorgen is geen dagtaak toch..ik bedoel, voeden + even knuffelen duurt hooguit een uurtje, en daarna slaapt ze 2-3 uur. In die tussentijd kan ik mezelf best nuttig maken. Heb net de badkamer en de wc's gepoetst. Nu weer even voeden en dan eten koken.
Van workaholic naar huisvrouw whut![]()
Als je me dat vorig jaar gezegd had, had ik je vierkant uitgelachen.
Hoe vond je het bloesem, eerste dag alleen?
Wat een leuk cadeau voor je vader lunapuella.
Het scheelt ook wel wat voor baby je hebt. Sjaak sliep de eerste 3 maanden niet overdag, maar huilde alleen maar (door reflux). Ik kreeg dus echt niets gedaan in huis. Mijn moeder kwam 2x per week langs om schoon te maken.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Maar voor de baby zorgen is geen dagtaak toch..ik bedoel, voeden + even knuffelen duurt hooguit een uurtje, en daarna slaapt ze 2-3 uur. In die tussentijd kan ik mezelf best nuttig maken. Heb net de badkamer en de wc's gepoetst. Nu weer even voeden en dan eten koken.
Er is altijd een goed excuus!quote:Op maandag 4 januari 2016 17:34 schreef hetzusjevan het volgende:
Ok ik geloof jullie- maar totdat ze me zo bezig gaat houden heb ik dus geen goed excuus om niks in het huishouden te doen en aangezien het huis zichzelf niet schoonmaakt..
.
Yesquote:Op maandag 4 januari 2016 17:50 schreef Malteser het volgende:
Twix is weer thuis!Hij deed het super! Is heel vrolijk geweest, huilde bijna niet en vond het heerlijk om in een wipper nieuwsgierig rond te kijken naar de andere kinderen.
Leidster: "Wat een heerlijk ventje is het!"
Oh dames, die steek ik in mijn zak hoor. Trots dat ik ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ro kwam weer zwaar overprikkeld thuis van oma.
Man en ik vragen ons steeds vaker af of we er wel goed aan doen. M'n nichtje is er ook op maandag en die is erg druk. Ro slaapt niet tot weinig (20 min tussen 07:45 en 16:00)
quote:Op maandag 4 januari 2016 22:56 schreef faptist het volgende:
Myrr,
Sorry. Bevallingsverhaal gemist, maar woeijjjjjjjjj. Nieuwe baby dus gefeliciteeeeeerd!
Mijn dag begon zķ heerlijk op mijn werk en eindigde zķ klote.Wat een rotnieuws FapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die moeder: klinkt suf maar meestal zijn zulke ouders vooral radeloos en gefrustreerd en reageren ze dat op jou af. Onterecht, maar mij helpt dat idee wel relativeren. Hoe meer ze zelf de grip kwijt zijn, hoe harder ze om zich heen slaan naar school... Heb je een goede leidinggevende waar je dit naar door kunt sturen? En is er geen zorgcoordinator of counsellor die dit soort dingen meer hoort op te pakken dan jij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op maandag 4 januari 2016 23:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat een rotnieuws Fap
En die moeder: klinkt suf maar meestal zijn zulke ouders vooral radeloos en gefrustreerd en reageren ze dat op jou af. Onterecht, maar mij helpt dat idee wel relativeren. Hoe meer ze zelf de grip kwijt zijn, hoe harder ze om zich heen slaan naar school... Heb je een goede leidinggevende waar je dit naar door kunt sturen? En is er geen zorgcoordinator of counsellor die dit soort dingen meer hoort op te pakken dan jij?Bedankt kwak..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal al gedaan.
En zoals jij het beschrijft is het ook echt. Ik wéét het ook, maar toch doet het me pijn.
Maar goed.. Verkeerd topic enzulks
Spoiler is trouwens heel herkenbaar. Soms steek je er dan echt moeite in om te antwoorden en dan valt de radiostilte echt een beetje tegen he.. Haha
Ja ging prima gelukkig! Hij heeft daar zo ongeveer de hele tijd liggen slapenquote:Op maandag 4 januari 2016 15:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Skoap hoe ging het met F? Hopelijk ook goed ?
Mijn kwam zelfs een keer in een donker huis thuisquote:Op maandag 4 januari 2016 17:01 schreef hetzusjevan het volgende:
quote:Op maandag 4 januari 2016 17:50 schreef Malteser het volgende:
Twix is weer thuis!Hij deed het super! Is heel vrolijk geweest, huilde bijna niet en vond het heerlijk om in een wipper nieuwsgierig rond te kijken naar de andere kinderen.
Leidster: "Wat een heerlijk ventje is het!"
Oh dames, die steek ik in mijn zak hoor. Trots dat ik ben.
Hier naar links en naar rechts maar alleen van buik naar rug. Mijnes doet geen pogingen tot terugrollen maar gaat als een hysterische zeester spartelen tot hij weer door iemand op zijn buik gedraaid wordt. Om dan weer asap om te rollen. Grapjas!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Mooie stats Sillie! Goede voedingsstoffen voor je kleine man!![]()
Vraag voor de rolbaby's; rolden die ook al snel naar beide kanten? L rolt zich nu sinds een paar weken van rug naar buik, maar altijd naar links. Naar rechts doet hij geen pogingen.
Dat hadden we hier ook. Ene week wel, andere week niet. De oorzaak zit 'm hier in twee verschillende dekens. Ene deken is een gebreid deken (en dus rekbaar). Andere deken is veel stugger en dus strakker in te stoppen. Het helpt ook om het deken niet tussen het matras en de spijlen de stoppen maar echt onder het matras te vouwen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:35 schreef JantinaGr het volgende:
.....
Mijn dochter vind ik sinds een paar dagen steeds schuin in haar ledikant. 1x zelfs helemaal overdwars. Hier doe je weinig aan zeker? Ze heeft een slaapzakje aan.
Jeetje kan de jouwe dat nog niet?? De mijne loopt al johquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier wordt nog helemaal niet gerold of bewogen in bed, hij ligt nog strak op zijn rug te flapperen. Heb ik een trage baby? Hij houdt wel zijn hoofd omhoog als hij op zijn buik ligt maar vindt dat niets haha
Dit dus! Terug-rol-mama meldt zich!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Jeetje kan de jouwe dat nog niet?? De mijne loopt al joh![]()
Geloof dat 10% van de baby's dat kan met 3 maanden. En geloof me je wordt er niet heel blij van als hij nu al zou kunnen rollen. Want meestal kunnen ze maar 1 kant op en daarna is het brullen geblazenBen je de hele dag je baby aan het terug rollen.
Was hier ook zo, de eerste uren veel gehuild en daarna vooral veel geslapen. De dag erna heeft ze alleen maar geslapen, op 2 uurtjes na.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:15 schreef silliegirl het volgende:
W. is plakbaby na zijn prikjes. En gezien ik zelf snotverkouden ben liggen we maar samen onder een deken op de bank.![]()
Hij is na een huilbui in slaap gevallen. Arm mannetje.
Extreeeeeeeem traagquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier wordt nog helemaal niet gerold of bewogen in bed, hij ligt nog strak op zijn rug te flapperen. Heb ik een trage baby? Hij houdt wel zijn hoofd omhoog als hij op zijn buik ligt maar vindt dat niets haha
Neuh, hij is niet traag denk ik en alle baby's ontwikkelen zich in hun eigen tempo. M is bijv. welgeteld 2x scheef in bed gedraaid. Ze slaapt verder heel rustig. Voor de rest wappert ze ook nog als een blije pinguin (nu wel het liefst met een rammelaar in haar hand) en op d'r tenen sabbelen is sinds een maand tof. Pogingen tot rollen zijn frustrerend voor haar en toen ik haar wat langer op haar buik liet liggen zondag werd ze echt kwaadquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is een beetje verhoging?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:46 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; W. Heeft een beetje verhoging van zijn prikjes. Hoe moet ik hem nu in zijn bedje leggen? In een romper in zn slaapzakje ipv nog een extra pyama? Of onder een lakentje/dekentje (maar dat schopt 'ie weg vrees ik..)?
dan zou ik gewoon doen wat je altijd doet. Gewoon bij de nachtvoeding nog even temperaturen, is ie dan te warm kun je altijd nog pellen en paracetamol gevenquote:
Ik heb hem normaal in een puckababy, maar dat mag weer niet na een enting toch? Al snap ik niet helemaal waarom een normaal slaapzakje dan wel mag, 't scheelt enkel zijn handjes die bedekt zijn..quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan zou ik gewoon doen wat je altijd doet. Gewoon bij de nachtvoeding nog even temperaturen, is ie dan te warm kun je altijd nog pellen en paracetamol geven
moeten sowieso niet. Ik doe het alleen als ze merkbaar last heeft. Anderen zijn wat laagdrempeliger. Ik zou op je gevoel afgaan, dat zit meestal wel goedquote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:58 schreef silliegirl het volgende:
Ja, dat zal ik dan maar doen. Nu nog kiezen voor een dik of dun slaapzakje![]()
Vanaf hoeveel koorts moet je eigenlijk een zetpil geven?
Normaal heeft 'ie 36,9 , dus ik vond dit wel verhoging :p . Maar die pcm vind ik ook niet nodig nu.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:04 schreef Estrys het volgende:
37,9 is wel heel minimale verhoging. Daar zou ik geen PCM om geven. Of hij moet echt ontroostbaar zijn.
Ik doe meestal pcm boven 39,5, vrouw doet het boven 39 (want die is Amerikaans en die grijpen veel eerder naar de medicijnen).quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Normaal heeft 'ie 36,9 , dus ik vond dit wel verhoging :p . Maar die pcm vind ik ook niet nodig nu.
Is het ook wel, maar ik merk dat 'ie een beetje uit zijn doen is. Slaapt veeel meer dan normaal 's avonds, hazeslaapjes, steeds huilend wakker en alleen bij mij liggen is goed op 't moment. Dat wordt een nachtje doorhalen vrees ik.. en ik ben zelf hartstikke grieperig dus zoo moe en gammelquote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier mochten wij een zetpil geven als de 39 graden of meer aangaf en er na het douchen nog steeds zo'n hoge temperatuur op de meter stond of bij merkbare pijn en veel huilen.
Ik vind 37.9 nog heel keurig hoor Silliegirl
2, maar ik was zodra er 1 in de was gaat en gooi 'm in de droger (ook al mag dat volgens 't label niet) dus effectief is ie dan binnen een paar uur weer klaar voor gebruik.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:16 schreef JantinaGr het volgende:
Ik moet zeggen, ik heb hier nog maar een keer de thermometer gebruikt nadat de kraamhulp weg was.![]()
Baby is hier inmiddels wel toe aan een grotere slaapzak. Ik heb er nu 3 en er liggen er eigenlijk altijd 2 in de was. Hoeveel slaapzakjes hebben jullie baby's?
Morgen maar weer even op pad met de kinderwagen. Ik denk dat het Hema wordt, die kunnen tenminste in de droger.
Kringloopquote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:31 schreef LuDann het volgende:
Hier hetzelfde, MC, elke dag eentje in de was.
Ze heeft trouwens wel al een tijdje een slaapzakje in maat 68/80 (te groot, ze is 62 cm). Maar ik vind ze best aan de prijs, zeker als je er drie nodig hebt. Heb ze daarom op de groei gekocht. Zolang haar hoofd niet door het gat past kan dat prima.
Ja, precies. Hier idem.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
2, maar ik was zodra er 1 in de was gaat en gooi 'm in de droger (ook al mag dat volgens 't label niet) dus effectief is ie dan binnen een paar uur weer klaar voor gebruik.
Ja, daar zit ik ook een beetje mee. Wat is wijsheid?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:31 schreef LuDann het volgende:
Hier hetzelfde, MC, elke dag eentje in de was.
Ze heeft trouwens wel al een tijdje een slaapzakje in maat 68/80 (te groot, ze is 62 cm). Maar ik vind ze best aan de prijs, zeker als je er drie nodig hebt. Heb ze daarom op de groei gekocht. Zolang haar hoofd niet door het gat past kan dat prima.
Ik ben de afgelopen maanden bij 3 verschillende kringloopwinkels hier in de omgeving geweest en geen een verkoopt babykleding. Er is geen vraag naar dus bieden ze het niet aan.quote:
Jup.quote:
Ja hoi.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:48 schreef Fannetje het volgende:
Mocht een meisjesmoeder nog slaapzakken zoeken... Ik heb nog drie dikke roze slaapzakken liggen, maat 70 cm met mouwtjes en 80 en 90 (of 100?) zonder!
Ik ben evt. ook geinteresseerd, maar ludann is eerder.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:48 schreef Fannetje het volgende:
Mocht een meisjesmoeder nog slaapzakken zoeken... Ik heb nog drie dikke roze slaapzakken liggen, maat 70 cm met mouwtjes en 80 en 90 (of 100?) zonder!
Wist ik. Daarom gaat nu mijn voorkeur ook uit naar Hema.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:50 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, Jantina, die van de Hema mogen in de droger.
Puur alleen maizena werkt hier als een trein. Er staat gewoon standaard een doosje in de commode. In dat doosje zit zo'n papieren zakje waar ik een hoekje van open heb geknipt. Ik leg zijn schone luier onder zijn billen en schud dan wat maizena op zijn billen/liezen. Er valt dan wel wat maizena van hem af in zijn luier maar dat geeft niks.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:44 schreef twist02 het volgende:
Mellie, welkom terug!![]()
Heftig verhaal, maar wat een leukerd heb je zeg!
Hier ook pcm bij duidelijke last, ben er eigenlijk vrij makkelijk in. Maar tot nu toe nog maar 2x gegeven (ze is bijna 8 mnd); 1x na prikjes en 1x met tandjes (pas geleden nog).
Ik dacht al dat er 2 tandjes tegelijk doorkwamen bij de Minion en vanmorgen ontdekte ik opeens nummer 3 ook al
Hier in eerste instantie ook een voorkeur voor 1 kant met rollen, maar dat is nu bijna weg. Ze rolt nu vooral om ergens bij te kunnen, dus ligt er maar net aan waar datgene ligt
Ze rolt en draait nu ook echt alle kanten op en maakt soms al wat kruip-/tijgerbewegingen, dus binnenkort is het hier ook gedaan met de rust van een stilliggende baby denk![]()
Hier momenteel 2 slaapzakjes (68/80), maar die mogen inderdaad in de droger, dus da's wel makkelijk. Plus onze Minion spuugt/poept vrijwel nooit 's nachts ofzo
* twist02 klopt af
Dachten we alles te hebben gehad (tandjes, verkoudheid, harde poep)... nu poept madame als een malle en heeft spontaan luieruitslag ontwikkeld (op een dag tijd ofzo)
Meteen maar maizena gehaald (voor die tip die ik hier al vaker gelezen had), maar vroeg me af: gebruiken jullie dan echt alleen maizena of ook nog iets als sudocreme ofzo? En hoe doseer je die maizena in hemelsnaam?
Jij ook thanks!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:03 schreef ingee het volgende:
Maizena heb ik in de cacaostrooier. Kruidenbusje kan ook of een lege talkpoederbus. Of gewoon de doos neerzetten en dat je kind daar dan mee gaat schudden.
Snieuw!
Hier gaat dat gewoon goed.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:14 schreef JantinaGr het volgende:
Weet iemand of de prenatal slaapzakjes in de droger kunnen zonder krimpen?
Diskleemertquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:15 schreef twist02 het volgende:
Thanks Malteser!
[..]
Jij ook thanks!
Net inderdaad meteen maar ons kruidenrekje doorgespit, op zoek naar een geschikt potje
Diskleemertquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:14 schreef JantinaGr het volgende:
Weet iemand of de prenatal slaapzakjes in de droger kunnen zonder krimpen?
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:38 schreef ingee het volgende:
[..]
Diskleemert
Zonder kind he? Ja ze zijn schttiger als ze klein zijn, maar toch...
/Diskleemert
Cool, onze Minion is om dezelfde tijd geborenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:43 schreef Estrys het volgende:
7 jaar geleden zat ik met gebroken vliezen te wachten op weeën. Om 3:21 werd hij geboren. De mooiste baby van de wereld is gewoon al 7!
ohja dat was jij met de snelle bevallingen héquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:43 schreef Estrys het volgende:
7 jaar geleden zat ik met gebroken vliezen te wachten op weeën. Om 3:21 werd hij geboren. De mooiste baby van de wereld is gewoon al 7!
Tenen naar je toe trekken. Helpt dat?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
PCM is ook als je je niet lekker voelt he. Ik had gisteravond in bed ontzettende kram in m'n kuiten (heb ik eens in de zoveel tijd, beetje zweepslag-achtig) en kon niet slapen. Was niet ziek ofzo, maar heb toch pcm genomen omdat het pijn deed. Na een half uur kon ik slapen (totdat Sjaak zichzelf en ons wakker hoestte).
Hier precies hetzelfde! Gelukkig donderdag CB. Ik heb nog even gewacht met de pepti, morgen eerst even overleggen daarover. Ik heb zelf wel minder tot geen melkproducten genomen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 08:04 schreef pinquit het volgende:
Tis hier weer bal, halfuur-uur per dag slaap, veel voeding terug en hysterisch gehuil. Het doet m zon pijn, wil honderd keer op een dag een flesmoedeloos word ik er weer van. Gelukkig vrijdag naar t cb.
Niet aankomen is ook een teken van overproductiequote:Op woensdag 6 januari 2016 08:44 schreef LuDann het volgende:
Gevalletje, geen haast hoor met die PM. Doe rustig aan, ik heb het ook druk.
Pinq & Estrys, wat rot dat het nog steeds niet goed gaat. Veel sterkte en knuffels aan jullie mannetjes.
Cassandra, wat fijn van de lange slaap! Zelf ook goed geslapen?
Sillie, dat deed Wolk ook. Op een gegeven moment zelfs om 2 uur al. Ik las eerder dat je hem wakker maakt voor een voeding, waarom is dat? Kun je hem niet gewoon slapend aanleggen als hij begint te morren om een voeding? Grote kans dat hij gewoon doorslaapt dan. Sinds ik Wolk bij mij in bed laat slapen wordt ze niet meer zo vroeg wakker trouwens.
Ik heb gisteren op advies van Stefan Kleintjes mijn baby telkens maar 1 borst gegeven. De hoop is dat het spugen (zo'n 30 x per dag) minder wordt. Hij denkt dat ze teveel binnen krijgt. Het hielp wel , ze heeft maar een keer of 5 gespuugd, maar ik vind het toch een beetje eng. Alles is gefocust op proberen haar aan te laten komen en dan ga ik haar wat minder geven... Voelt vreemd. Mja, spugen helpt ook niet en is slecht voor haar slokdarm.
Ja, ik weet het.quote:Op woensdag 6 januari 2016 08:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niet aankomen is ook een teken van overproductie![]()
Je hebt natuurlijk veel gekolfd om de productie op te krikken, toch? Kan zijn dat het nu juist teveel is. Eigenlijk moeten vraag en aanbod gewoon weer rustig bij elkaar kunnen kimen
Ja, in principe wel... Ben gewoon bang dat een van ons weer ziek wordt. Of dat er weer iets gebeurt waardoor alles in de soep loopt. Maar eigenlijk heb je gelijk hoor, het is gewoon een beetje onzekerheid van mijn kant denk ik.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:30 schreef kwakz0r het volgende:
Als ze aan een borst drinkt en ze drinkt nu goed dan zou het zich zo moeten regelen, toch?
Nou, wakker maken is een groot woord. Nu sliep ie gisteren toevallig al (maar hij lag al te morren, vandaar dat ik hem pakte), maar over het algemeen is W. nog van het clusteren tussen 19 en 23. Hij doet dan hazeslaapjes bij mij op schoot; wordt dan wakker en wil weer wat drinken. Om 22 ga ik dan zelf naar boven en neem W. dan mee, dan drinkt 'ie nog een keer en dan gaat 'ie slapen... En slapend aanleggen werkt hier niet. Als meneer slaapt, dan slaapt 'ie. Ik kan dan mn tepel ongeveer in zn mondje duwen; maar hij hapt niet aan danquote:Op woensdag 6 januari 2016 08:44 schreef LuDann het volgende:
Gevalletje, geen haast hoor met die PM. Doe rustig aan, ik heb het ook druk.
Pinq & Estrys, wat rot dat het nog steeds niet goed gaat. Veel sterkte en knuffels aan jullie mannetjes.
Cassandra, wat fijn van de lange slaap! Zelf ook goed geslapen?
Sillie, dat deed Wolk ook. Op een gegeven moment zelfs om 2 uur al. Ik las eerder dat je hem wakker maakt voor een voeding, waarom is dat? Kun je hem niet gewoon slapend aanleggen als hij begint te morren om een voeding? Grote kans dat hij gewoon doorslaapt dan. Sinds ik Wolk bij mij in bed laat slapen wordt ze niet meer zo vroeg wakker trouwens.
Ik heb gisteren op advies van Stefan Kleintjes mijn baby telkens maar 1 borst gegeven. De hoop is dat het spugen (zo'n 30 x per dag) minder wordt. Hij denkt dat ze teveel binnen krijgt. Het hielp wel , ze heeft maar een keer of 5 gespuugd, maar ik vind het toch een beetje eng. Alles is gefocust op proberen haar aan te laten komen en dan ga ik haar wat minder geven... Voelt vreemd. Mja, spugen helpt ook niet en is slecht voor haar slokdarm.
Eerlijk gezegd ligt dat er maar net aan hoe je het bekijkt. Je kunt ook bewondering hebben voor iemand die voor zichzelf en haar rechten opkomt en die niet afschrikt van wat weerstand; sommige werkgevers kunnen dat denk ik juist waarderen. Bovendien heb je ook nog kans dat er op de universiteit zoveel lagen mensen zijn, dat het gewoon niet doordringt hoe jij elke keer aan de bel moet trekken en niet gehoord wordt. Misschien kun je, door er werk van te maken, juist wel de aandacht trekken voor verandering.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:34 schreef LuDann het volgende:
Oh mensen, ik zit nogal te denken en te doen. De voornaamste reden dat ik gisteren 'gespijbeld' heb.
Ik volg nu een cursus mensenrechten en zodoende heb ik afgelopen maandag contact gehad met een mensenrechten advocaat. Ze is van mening dat ik een sterke zaak tegen de universiteit heb waar het op moederschapsdiscriminatie aankomt. De vraag is nu of ik daar wat mee wil gaan doen.
Ik weet het echt niet, aan de ene kant wil ik er wel achteraan. Omdat dit zo vaak gebeurt en de meeste vrouwen niks doen. Maar aan de andere kant, je universteit aanklagen is nu niet echt de beste manier om je arbeidskansen te vergroten, zeg maar.Het zal waarschijnlijk een jarenlang proces zijn.
Meeh..quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:38 schreef ingee het volgende:
[..]
Diskleemert
Zonder kind he? Ja ze zijn schttiger als ze klein zijn, maar toch...
/Diskleemert
Hier werkt het vooral als een tierelier als ik een paar minuten ervoor de neusspray met zoutoplossing gebruik.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:43 schreef Gevalletje het volgende:
Net de snotzuiger geprobeerd, ging niet eens zo slecht, kreeg er wel wat uit! Helaas hoorde ik 10sec later het snot alweer zitten..
Onze wraak zal zoet zijn...quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:46 schreef -Spring het volgende:
Lekker, FF! Ik zou alleen nergens op rekenen. In het verleden behaalde resultaten en zo.![]()
Ik reken er ook niet meer op dat R voor dr zestiende verjaardag doorslaapt.
Gefeliciteerd! Mijne hier 5 maandenquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:07 schreef Krisvc het volgende:
Hallo![]()
Mijn kind is vandaag een half jaar oud. Ik vind het onwerkelijk, dat de tijd zo ongelofelijk snel gaat. Gister was ik toch nog zwanger enzo?
Schijnbaar heeft ze na de nachtvoeding van vannacht liggen keten. Het schijnt dat man en ik er allebei wakker van hebben gelegen en dat ik hem op een gegeven moment heb gevraagd te checken of ze niet stikte. Lijkt me niet als ze aan het keten is.
Maargoed, schijnbaar allemaal, want ik kan me er werkelijk niks van herinneren.
Hmm, misschien, dat ligt er gewoon aan hoe het balletje rolt. Ik zou net zo tevreden zijn met een 'gewone' baan. Ik zou moeten beginnen met een klachtenprocedure tegen de mensen die de beslissing hebben genomen, en dat zijn mijn docenten aangezien die een dubbelrol vervullen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:43 schreef SaskiaR het volgende:
Moeilijke vraag Lu! Wil je daarna verder als onderzoeker?
Aan de andere kant, je klaagt niet de docenten aan, maar de uni als geheel. Dus de mensen die gaan over jouw carričre, raak je er niet mee.
Ah oke, ja das lastig dan. Misschien dan toch bij je in bed nemen als hij voor de voeding na 12 uur wakker wordt?quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou, wakker maken is een groot woord. Nu sliep ie gisteren toevallig al (maar hij lag al te morren, vandaar dat ik hem pakte), maar over het algemeen is W. nog van het clusteren tussen 19 en 23. Hij doet dan hazeslaapjes bij mij op schoot; wordt dan wakker en wil weer wat drinken. Om 22 ga ik dan zelf naar boven en neem W. dan mee, dan drinkt 'ie nog een keer en dan gaat 'ie slapen... En slapend aanleggen werkt hier niet. Als meneer slaapt, dan slaapt 'ie. Ik kan dan mn tepel ongeveer in zn mondje duwen; maar hij hapt niet aan dan
Thanks, lief dat je dat zegt. Hoe gaat het nu, voel je je al wat beter?quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:47 schreef Selvaria het volgende:
Gefeliciteerd Estrys!![]()
LuDann, wat balen van je productie. Ik vind je wel echt een doorzetter, petje af hoor! Ik snap je dilemma w.b. de uni ook goed, erg lastig. Aan de andere kant biedt je 'lef' wellicht ook wel weer meer / andere kanten op de arbeidsmarkt.
Jagar, balen zeg. In de nacht is alles toch net een paar keer lastiger. N. sliep vannacht van 23.00-3.00 en van 04.00-06.30. Niet fantastisch, maar zķ veel beter dan de afgelopen nachten. Net legde ik haar compleet uitgeput weer in bed, het duurde 20 minuten.![]()
Nu jengelt ze de hele ochtend al weer en ik trek het zķ slecht en wil haar het liefst een paar uur bij de GO dumpen.Nu lacht ze net vanaf het speelkleed naar me en verander ik weer in een plasje en wordt ik overspoeld door het mooiste gevoel van liefde ooit.
Baby, je hebt me stukgemaakt!
Ja, dat is wel waar, daar had ik nog niet zo bij stilgestaan. Mja, dan zou ik het op mijn CV moeten zetten als ik zoiets doe, is ook weer zoiets.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ligt dat er maar net aan hoe je het bekijkt. Je kunt ook bewondering hebben voor iemand die voor zichzelf en haar rechten opkomt en die niet afschrikt van wat weerstand; sommige werkgevers kunnen dat denk ik juist waarderen. Bovendien heb je ook nog kans dat er op de universiteit zoveel lagen mensen zijn, dat het gewoon niet doordringt hoe jij elke keer aan de bel moet trekken en niet gehoord wordt. Misschien kun je, door er werk van te maken, juist wel de aandacht trekken voor verandering.
Ik had even toe moeten lichten, het gaat hier niet om die kolfruimtes (hoewel ik daar ook nog mee bezig ben). Het gaat hier om het 'beleid' dat zwangere studenten worden ontmoedigt om verder te studeren door ze geen vrijstellingen te verlenen maar in plaats daarvan aan te sturen op een jaar stoppen met de studie. Dus als ik dit aanga doe ik dit niet zozeer voor mijzelf, ik denk niet dat ik ooit nog in deze situatie terecht zal komen. Het gaat om een proefproces die dit structurele probleem, wat op meer onderwijs instellingen speelt, onder de aandacht moet brengen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:
weet je Ludann, als ik jou was zou ik het niet doen. Als ik bekijk hoe druk je het hebt, zou ik niet in iets investeren dat echt tijd gaat slokken. En, als je ooit nog aan die uni wilt werken dan lijkt het me ook niet echt handig (hoewel ene kul-reden, natuurlijk).
Ik snap dat je vinid dat je recht hebt op meer, dat vind ik ook. Maar, (ik werk zelf op een uni), ik snap ook dat het issue onder sneeuwt op de uni. Iedereen heeft zo'n hoge werkdruk, het is een onderwerp dat niet vaak zal voorkomen (hoeveel kolvende studenten zouden er nu op de hele universiteit zijn? max. 20?) en er is niet een persoon verantwoordelijk voor. Natuurlijk zijn dit allemaal argumeten die makkelijk te verwerpen zijn, maar this is how it is.
Ik denk dat dit je zoveel tijd en energie gaat kosten, die je ook in je wolk kunt steken. Hoe frustrerend het ook is!
Ik begreep laatst van iemand dat Davitamon ook suikers bevat, danwel onder een andere noemer.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:06 schreef SaskiaR het volgende:
Ik gebruik Davitamon en dan de oliebasis, niet op waterbasis (aquosum). Daar zit dan wel arachideolie in.
Hm die bron haalt wel een paar dingen door elkaar hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:10 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik begreep laatst van iemand dat Davitamon ook suikers bevat, danwel onder een andere noemer.
En hier zeggen ze het ook: http://www.dotjes.net/vitamine-d-of-suikerwater/
Geen idee of dit een betrouwbare bron is, overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
wat een leukerd, Mariposas!quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:11 schreef Mariposas het volgende:
Kris, het blijft ook lastig. Ik zie de opvang trouwens niet echt iets als waar anderen voor mijn kind zorgen, ik zie het meer als een plek waar ze mijn kind entertainen.![]()
Jantina hoe kan jij nu al toe zijn aan een nieuw flesje?ons 1e flesje (vibovit) zit nog voor de helft vol.
Gillen en rollen is de huidige dagtaak van L.
Moet ik een paar flesjes opsturen? Wt lastig zo zeg!quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:34 schreef Jagärtrut het volgende:
En hier krijgen we de vitamine d in tabletjes. Rete-irritant, want je moet ze oplossen in kokend water, dus wij staan elke keer heel lang met een theelepel met kokend water te schudden totdat het opgelost is. Duurt lang, en vaak vergeten we het dus...
nee joh, volgende keer dat we in NL zijn neem ik wat mee. Wel lief!quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Moet ik een paar flesjes opsturen? Wt lastig zo zeg!
Flashback!quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:59 schreef Estrys het volgende:
Wij houden aan dat Pinda's en noten mogen als ze met de ene arm over het hoofd de oor aan de andere kant aan kunnen raken. Dat levert hilarische taferelen op wanneer ze op een verjaardag een nootje willen pakken.
SPOILER: My 2 centsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je binnen de uni zelf trouwens alle 'reguliere' niveaus van regelgeving al doorlopen, want dat zijn er aardig wat, toch? Van de examencommissie van je opleiding tot aan het College van Beroep?
Naar aanleiding van je opmerking even het flesje geinspecteerd, en ik blijk in de war met de vitamine K (waar we volgende week ook mee mogen stoppen).quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:11 schreef Mariposas het volgende:
Jantina hoe kan jij nu al toe zijn aan een nieuw flesje?ons 1e flesje (vibovit) zit nog voor de helft vol.
Voor de uitslag werkt Baking Soda echt briljant, als je dat nog niet hebt geprobeerd. Een koffiekop vol in het bad gieten, vullen met water, lekker lang laten spelen en daarna nog naakt laten rondkruipen/rollen/zitten/liggen. Dan is het zo weg over het algemeen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:47 schreef twist02 het volgende:
Nog meer over luieruitslag:
We hebben nu écht een hele zielige Minionop 2 dagen tijd heeft ze zo'n erge luieruitslag ontwikkeld dat het echt tot bloedens toe open ligt, en nog niet zo'n klein beetje ook
Ze had flink gepoept net en zelfs daar zat bloed overheen. En gillen tijdens het schoonmaken / droog deppen. Hoop echt dat die maizena snel werkt, want dit is echt heel zielig...
Weet nu ook wat mensen bedoelen met 'zure' poepdus we zijn bang dat er nog meer tandjes doorkomen. Blijkbaar was 3 op een week tijd nog niet voldoende...
Is dat vaker, dat sommige tandjes relatief makkelijk doorkwamen, terwijl anderen voor veel meer last zorgden?
Het was heel leuk! De vorige keer dat we elkaar zagen waren de baby's echt nog baby's (behalve R., die is altijd al dreumes geweest) en nu waren ze al zo groot!quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:54 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag gezellig gemeet met MevrC en ingee. En natuurlijk Sjaak en R. Was gezellig!!! Zo leuk, 4 baby's van bijna dezelfde leeftijd in 1 kamer. Leuk om de verschillen en overeenkomsten te zien!
We zijn ook nog even naar de kinderboerderij gewandeld. Konijnen kijken, op pauwen jagen (R wilde er 1 voor thuis), tussen de schaapjes en geitjes lopen.
Was leuk meiden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik meen 2 goede plasluiers in 24 uur. Als G. lusteloos wordt, uraten plast of koorts o.i.d., meteen bellen. Maak je je zorgen? Dan ook meteen bellenquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:05 schreef Cassandra87 het volgende:
22.03 iemand mijn man gezien?22.07 gearriveerd
![]()
Vraagje. G heeft volgens mij maar anderhalve of twee plas luiers gehad vandaag. Wel een fles van 100cc gehad op kdv, en om de drie uur gedronken bij mij (ja om de drie uur, ik voed op verzoek, eerder komt hij niet, meestal zelfs later maar ik probeer mijn productie wat op te krikken dus ik laat er zelf maximaal drie uur tussen zitten)
Dan is 1,5 plasluier wel erg weinig? Wanneer moet ik mij zorgen maken?
tnx. Ik bedenk me net dat ik niet weet of hij op de opvang heeft geplast, dat zou dan 2,5 luier zijn eventueel. Hij is levendig en alert, wel veel geslapen maar was moe van het kdv. Voor de zekerheid zijn temperatuur op gemeten, die is normaal (37.1) dus ik maak mij niet direct zorgen, maar ik ga het wel in de gaten houden!quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik meen 2 goede plasluiers in 24 uur. Als G. lusteloos wordt, uraten plast of koorts o.i.d., meteen bellen. Maak je je zorgen? Dan ook meteen bellen
quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Voor de uitslag werkt Baking Soda echt briljant, als je dat nog niet hebt geprobeerd. Een koffiekop vol in het bad gieten, vullen met water, lekker lang laten spelen en daarna nog naakt laten rondkruipen/rollen/zitten/liggen. Dan is het zo weg over het algemeen.
[..]
Het was heel leuk! De vorige keer dat we elkaar zagen waren de baby's echt nog baby's (behalve R., die is altijd al dreumes geweest) en nu waren ze al zo groot!
Foto van 4 baby's was een uitdaging, dit is één van de besten:MnohhhhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De volgende keer wil ik ook met mijn rootje er naast.
Nu ik Cassandra zie posten over het drinken op het kdv schiet mij weer de kdv leidster's opmerking door mijn hoofd.
Ro drinkt nooit iets anders dan bv. Ik krijg haar ook niet aan de thee of water.
Ze hebben het daar zelfs geprobeerd met diksap, maar ze wil het niet.
Ik snap het natuurlijk volkomen. Mijn melk is zo lekker.. Ze is al verwend vanaf het eerste slokje,maar toch ga ik nu een beetje twijfelen ofzo.
Verder is het hier een hele vreemde avond.
Ro tukt voor het eerst in weken (!) door. Manlief een avondje sporten.
Ik moet morgen werken, maar ik lig languit op mijn vloerkleed met een cd op repeat die ik over me heen laat komen. Ga naar bed, Fappie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:05 schreef twist02 het volgende:
Ohja, LuDann: lastige situatie met je uni zo!
SPOILER: My 2 centsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je binnen de uni zelf trouwens alle 'reguliere' niveaus van regelgeving al doorlopen, want dat zijn er aardig wat, toch? Van de examencommissie van je opleiding tot aan het College van Beroep?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen erg bedankt voor het meedenken. Ik weet nog niet wat ik ga doen, kan best zijn dat ik inderdaad besluit om het te laten vallen. Ik ben er gewoon nog niet over uit. Mijn man staat achter me, wat ik ook doe, das fijn.
[ Bericht 11% gewijzigd door LuDann op 07-01-2016 00:46:49 ]
Welkom in de wondere wereld van baby'squote:Op donderdag 7 januari 2016 03:40 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind dit wel stom. Slapen ging zo goed en nu wil 'ie al een nacht of 4 om 3 uur al een voeding ipv rond 5..
Ja dat zei ik ook tegen Inge, dat we ook naar jou willen! Dus dat doen we binnenkort!quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:31 schreef faptist het volgende:
[..]
Mnohhhhhhh![]()
Hier ook niet altijd aan het praten hoor. Ook vaak genoeg gewoon gekke geluiden maken o.i.d. En zoals de anderen ook al zeiden; ik vertel vaak wat ik op dat moment doe. Tijdens de was bijvoorbeeld: "Mama pakt nu een pyjama broek en die gaat zequote:Op donderdag 7 januari 2016 06:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik merk wel dat ik minder te vertellen heb aan G, ik klets geen hele dagen meer tegen hemis dat herkenbaar? Mijn man heeft nog hele verhalen maar die ziet m bijna niet.
Awww... beterschap! Krijg je nu een zalfje voor haar billetjes?quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:03 schreef Krisvc het volgende:
L. werd met 39 graden koorts wakker, dus no way dat ik d'r naar de opvang ging brengen. Werk afgebeld, afspraak bij de huisarts gemaakt. Was inderdaad een schimmeltje en twee rode oortjes op de koop toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog meer ego: ik had een fijne nacht! Baby is al een week onrustig in zijn slaap, wapperen met zn armen, trappelen en draaien met zn hoofd, ik werd er wakker van en kon hem dan niet tot rust brengen, behalve door hem op de arm te nemen. Maar ja, dat slaapt niet zo lekker
Vannacht legde ik hem tussen ons in en hij sliep de rest van de nacht rustig! Dus ik had weer een nachtje met maar een kwartiertje wakker, ipv tussen 3-430 wakker en dan om half zes of zo weer. Zo fijn!
Mariposas, van Molo! Ik dacht dat die alleen hysterische fotoprints hadden maar blijkbaar de moeite waard om eens te kijken. Thanks! Werk is leuk ja! Maar ik ben idd op zoek naar iets anders, mijn reistijd is teveel. Boeh.
Kris, beterschap! Lekker een dagje knuffelen![]()
Sillie, hoe gaat het nu met W? Slaapt hij al? Beterschap!
Brabbelende baby![]()
Goeie nacht voor Estrys! Hoe was het feestje? Nog gefeliciteerd met je oudste!
Fijne avond gehad Fap? Ik las je estafettepost![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind je een tof mens!
![]()
ViertalfotoEr is te weinig beeld in dit topic mensen, doe er iets aan!
[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 07-01-2016 11:38:49 ]
Zalfje gehad ja. Oortjes moeten vanzelf genezen, als het over 4 dagen nog niet minder is weer aan de bel trekken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:53 schreef JantinaGr het volgende:
Awww... beterschap! Krijg je nu een zalfje voor haar billetjes?
Hoe merk je eigenlijk dat je kind koorts heeft?Vooral wanneer je kind evt. huilerig is en heel warm aanvoelt toch?
Hier ook een luieruitslag wondje inmiddels van een halve cm doorsnede, die maar niet weg gaat na te blijven smeren met sudocrem, al een dag of 4. Ze lijkt er overigens geen last van te hebben. Als het vanmiddag nog steeds niet minder/kleiner is geworden, ga ik ook maar eens de huisarts bellen, kan ik misschien morgen terecht.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:31 schreef faptist het volgende:
[..]
Mnohhhhhhh![]()
Nu ik Cassandra zie posten over het drinken op het kdv schiet mij weer de kdv leidster's opmerking door mijn hoofd.
Ro drinkt nooit iets anders dan bv. Ik krijg haar ook niet aan de thee of water.
Ze hebben het daar zelfs geprobeerd met diksap, maar ze wil het niet.
Ik snap het natuurlijk volkomen. Mijn melk is zo lekker.. Ze is al verwend vanaf het eerste slokje,maar toch ga ik nu een beetje twijfelen ofzo.
Verder is het hier een hele vreemde avond.
Ro tukt voor het eerst in weken (!) door. Manlief een avondje sporten.
Ik moet morgen werken, maar ik lig languit op mijn vloerkleed met een cd op repeat die ik over me heen laat komen. Ga naar bed, Fappie!Jij dappereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kris, sillie en jantina, beterschap voor snot en luieruitslag![]()
Ik praat en zing heel veel tegen m'n babyEcht de grootste onzin en dan alles twee keer. Ik benoem alles wat ik doe, wat zij doet, wat ik om me heen zie etcetera
Jagar, ik duim voor een goede nacht vannacht
Ik geloof dat mijn 'mini' die van lunapuella achterna gaat qua statsIk ben benieuwd wat 't consultatiebureau zegt volgende week.. Wij wegen en meten haar nu op 58/60 cm en 6-6,5 kilo
Bonkie
(had niet anders verwacht trouwens, man en ik zijn ook flink)
ja, hij drinkt dan minstens één borst. Kan het meer de Duitser wel eens proberen... Ik denk dat het met het stoppen met inbakeren te maken heeft, er zit en heleboel onrust in dat kleine lijfje...quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:08 schreef FlyingFish het volgende:
Jager, drinkt hij ook echt elke twee uur, of is het gewoon wakker twee slokken en geen honger meer? Wij hadden een paar weken geleden ook dat hij elke twee uur wakker werd om een paar slokken te drinken en kregen toen op het cb het advies om hem enkel om de 3 a 4 uur te laten drinken omdat het blijkbaar geen dorst is. De andere keren moest m'n man eruit om m te troosten en weer terug te leggen (vanwege melk ruiken). Sindsdien slaapt hij wel langer per keer. Wij hebben de week verdeeld, de dagen dat m'n man werkt doe ik het, de andere dagen hij. En de nachten dat hij het doet krijg ik O aangegeven als hij moet drinken en alle andere keren dat hij wakker wordt draai ik me om en slaap door. Bij ons hielp dat wel. Sowieso kan ik nu drie nachten per week redelijk slapen (alleen dat maakt het al de moeite waard) en daarnaast komt hij ook minder vaak en valt makkelijker weer in slaap. Doorslapen doet hij nog steeds niet (1 keer per ongeluk) maar het gaat wel beter. Misschien een poging waard? Baat t niet dan schaadt t niet enzo!
Klinkt fijn! Heet Frits ook echt frits? Toffe naam, vind ik!quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:15 schreef Cholula het volgende:
Blije moeder alert :
Ik ben de hele dag in de weer met Frits. Kopje koffie gedaan in het dorp. Visjes, konijnen, ratjes en vogels gekeken in de enorme dierenwinkel. Blokkentorens bouwen (ik) en ze weer omgooien (hij).
Ondertussen heeft mijn man gepoetst. Nu zit ik op de keukenvloer bellen te blazen terwijl mijn lief aan het koken is.![]()
Echt een topdag!
Had ik algezegd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn dag was verder dus totaal niet productief. Wel heel tof.
[ Bericht 4% gewijzigd door Cholula op 07-01-2016 17:38:59 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En G lijkt een regel avondje te hebben. De hele middag bestaat al uit ineens huilen, beetje willen drinken en hazenslaapjes, om vervolgens weer huilend wakker te worden. Maar echt veel en vaak wil hij ook niet drinkendus wat dat dan is?
Ik moet nog douchen, de was in de droger en eten maar G is zo sneu vanavond dat ik dat in mijn eentje niet voor elkaar krijg..
En om t feestje compleet te maken lijken mijn borsten echt leeg te zijn, ik kreeg er drie druppels uit gekolfd ipv een voeding. Lekker motiverend allemaal, mijn laatste vrije dagen thuis.
/Einde klaagpost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |