Aan de andere kant kun je ook wachten op een bloedbad dat is voorkomen doordat een gewapende burger de terrorist uitschakelde.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:37 schreef Leandra het volgende:
Mooi, nu nog wachten op het eerste incident waarbij een trigger happy politieagent een onschuldige voorbijganger neerschiet omdat hij per ongeluk een beweging richting zijn zichtbare wapen maakt.
Het probleem met terroristen is dat die altijd toeslaan op momenten waarop men het het minst verwacht, als een donderslag bij heldere hemel als het ware. En zelfs al heb je dan een vuurwapen op zak, wil ik dan eerst de reactie wel eens zien van al die ongetrainde wapendragers, mijn gok is dat de eerste reactie rennen voor hun leven is. Een andere mogelijkheid is dat ze in paniek om zich heen gaan schieten en daarmee zo mogelijk nog meer slachtoffers maken dan anders het geval zou zijn. Bovendien ben je met aan handvuurwapen tegen een Kalashnikov nog zo goed als kansloos, of is het het idee dat we straks allemaal met assaultrifles uitgerust onze boodschappen gaan doen?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:36 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Aan de andere kant kun je ook wachten op een bloedbad dat is voorkomen doordat een gewapende burger de terrorist uitschakelde.
Over het algemeen zijn dat geen ongetrainde wapendragers. Het zou ook raar zijn dat je een vuurwapen koopt en vervolgens geen enkele training volgt. Genoeg filmpjes gezien waarbij een iemand met een pistool een overval stopte door de overvaller neer te schieten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het probleem met terroristen is dat die altijd toeslaan op momenten waarop men het het minst verwacht, als een donderslag bij heldere hemel als het ware. En zelfs al heb je dan een vuurwapen op zak, wil ik dan eerst de reactie wel eens zien van al die ongetrainde wapendragers, mijn gok is dat de eerste reactie rennen voor hun leven is. Een andere mogelijkheid is dat ze in paniek om zich heen gaan schieten en daarmee zo mogelijk nog meer slachtoffers maken dan anders het geval zou zijn. Bovendien ben je met aan handvuurwapen tegen een Kalashnikov nog zo goed als kansloos, of is het het idee dat we straks allemaal met assaultrifles uitgerust onze boodschappen gaan doen?
Een overvaller uitschakelen is altijd nog wat anders dan een terrorist die uit het niets om zich heen begint te schieten met als doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken, dan wens ik je daarbij veel geluk met je handvuurwapen, je zal het nodig hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:07 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn dat geen ongetrainde wapendragers. Het zou ook raar zijn dat je een vuurwapen koopt en vervolgens geen enkele training volgt. Genoeg filmpjes gezien waarbij een iemand met een pistool een overval stopte door de overvaller neer te schieten.
Liever een handvuurwapen dan niets. En wie beweert dat de meeste mensen een vuurwapen willen tegen terroristen? Ik denk dat de meeste mensen in de VS een vuurwapen bezitten om zich op straat en thuis tegen criminelen te beschermen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een overvaller uitschakelen is altijd nog wat anders dan een terrorist die uit het niets om zich heen begint te schieten met als doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken, dan wens ik je daarbij veel geluk met je handvuurwapen, je zal het nodig hebben.
Ik blijf het een bizar idee vinden om met een wapen open en bloot over straat te gaan, het is gewoon een hele ongezonde angstcultuur die ze daar voor zichzelf aan het creëren zijn. Ik zou me er echt niet veiliger door voelen in de wetenschap dat iedereen om me heen op elk gewenst moment een vuurwapen kan trekken en helemaal los kan gaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:11 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Liever een handvuur wapen dan niets. En wie beweert dat de meeste mensen een vuurwapen willen tegen terroristen? Ik denk dat de meeste mensen in de VS een vuurwapen bezitten om zich op straat en thuis tegen criminelen te beschermen.
Het is ook niet mijn ideaalbeeld dat iedereen op straat met een gun zou lopen. Overigens is het niet zo dat iedereen daar zomaar een wapen mag dragen, de FBI doet een soort van onderzoek voordat je een vuurwapen in een winkel mag kopen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik blijf het een bizar idee vinden om met een wapen open en bloot over straat te gaan, het is gewoon een hele ongezonde angstcultuur die ze daar voor zichzelf aan het creëren zijn. Ik zou me er echt niet veiliger door voelen in de wetenschap dat iedereen om me heen op elk gewenst moment een vuurwapen kan trekken en helemaal los kan gaan.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, en wat dat aangaat heb ik maling aan de wet.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:19 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn ideaalbeeld dat iedereen op straat met een gun zou lopen. Overigens is het niet zo dat iedereen daar zomaar een wapen mag dragen, de FBI doet een soort van onderzoek voordat je een vuurwapen in een winkel mag kopen.
Waar ik wel voorstander van zou zijn is dat mensen een vuurwapen in huis zouden mogen hebben om hun gezin tegen overvallers te beschermen.
Heb ik het nou goed dat je daadwerkelijk een vuurwapen in huis hebt?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, en wat dat aangaat heb ik maling aan de wet.
Bijna mijn hele leven al gehad.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:29 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Heb ik het nou goed dat je daadwerkelijk een vuurwapen in huis hebt?
Wat voor type precies als ik mag vragen? Maar als je lid wordt van een schietvereniging dan mag dat toch legaal?quote:
Eer is een begrip waar de meeste criminelen weinig kaas van hebben gegeten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:37 schreef ems. het volgende:
Waarom guns en geen zwaarden? Dan kunnen er tenminste van die eerbare duels gedaan worden. Misschien iets voor nederland
Reden te meer om het zwaard der wijsheid in hun nek te deponeren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:50 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Eer is een begrip waar de meeste criminelen weinig kaas van hebben gegeten.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het probleem met terroristen is dat die altijd toeslaan op momenten waarop men het het minst verwacht, als een donderslag bij heldere hemel als het ware. En zelfs al heb je dan een vuurwapen op zak, wil ik dan eerst de reactie wel eens zien van al die ongetrainde wapendragers, mijn gok is dat de eerste reactie rennen voor hun leven is. Een andere mogelijkheid is dat ze in paniek om zich heen gaan schieten en daarmee zo mogelijk nog meer slachtoffers maken dan anders het geval zou zijn. Bovendien ben je met aan handvuurwapen tegen een Kalashnikov nog zo goed als kansloos, of is het het idee dat we straks allemaal met assaultrifles uitgerust onze boodschappen gaan doen?
quote:The Truth About Guns created a set in Plano, Texas that resembled the office of Charlie Hebdo, which was targeted by gunmen after publishing images of the prophet Muhammed. With guns firing paintball pellets, two volunteers played the roles of Chérif and Saïd Kouachi, the gunmen who claimed links to al-Qaida in the Arabian Peninsula. One volunteer, playing a civilian, was also armed with a paintball gun.
Over the course of several simulations, volunteers playing the armed civilian managed to hit a gunman in only two cases; no one “took out” both shooters in any iteration of the exercise. Of the 12 volunteers who participated as civilians, only one survived – by fleeing the scene at the sound of shots. The Kouachi brothers murdered 12 people on 7 January, including two armed policemen.
http://www.theguardian.co(...)rlie-hebdo-paintball
En vervolgens neer geschoten kan worden door de politie omdat het moeilijk kan zijn om de ene gewapende te onderscheiden van de ander. Daarnaast is het veel beter om een verborgen wapen te dragen omdat een terrorist waarschijnlijk het vuur als eerste opent op de mensen die zichtbaar een wapen dragen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:36 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Aan de andere kant kun je ook wachten op een bloedbad dat is voorkomen doordat een gewapende burger de terrorist uitschakelde.
of over het algemeen juist meer omdat je in dat geval alcohol mixt met vuurwapens,quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:07 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn dat geen ongetrainde wapendragers. Het zou ook raar zijn dat je een vuurwapen koopt en vervolgens geen enkele training volgt. Genoeg filmpjes gezien waarbij een iemand met een pistool een overval stopte door de overvaller neer te schieten.
Als er in dat theater in Parijs 20 mensen waren met een vuurwapen dan hadden er zeker minder doden gevallen, dat weet ik wel.
Alleen wordt de ATF ontzettend gelimiteerd in hun mogelijkheden om te controleren of de verkopers zich wel aan die wet houden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:19 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn ideaalbeeld dat iedereen op straat met een gun zou lopen. Overigens is het niet zo dat iedereen daar zomaar een wapen mag dragen, de FBI doet een soort van onderzoek voordat je een vuurwapen in een winkel mag kopen.
Waar ik wel voorstander van zou zijn is dat mensen een vuurwapen in huis zouden mogen hebben om hun gezin tegen overvallers te beschermen.
Met een land als de VS met zoveel miljoenen vuurwapens gaat het verrassend vaak goed.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:38 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
of over het algemeen juist meer omdat je in dat geval alcohol mixt met vuurwapens,
Je overleeft een uit de hand gelopen ruzie eerder als de ander je enkel een paar klappen kan geven dan als hij een pistool trekt.
De oplossing van de vuurwapengekke Americanen in doodstrafstaat Texas voor het misbruik van vuurwapens: nog meer mensen het nog gemakkelijker maken om vuurwapens te dragen. Een geweldig idee.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:28 schreef tong80 het volgende:
In de Amerikaanse staat Texas mogen vuurwapens voortaan zichtbaar gedragen worden in een holster aan een riem of om de schouder. Een nieuwe wet is op 1 januari ingegaan, de dag dat president Barack Obama strengere wapenwetten aankondigde.
[ afbeelding ]
Inwoners van Texas mochten al een vuurwapen bij zich dragen, maar dat mag nu ook zichtbaar op het werk, bij het winkelen of in een restaurant. In de zuidelijke staat hadden 826.000 mensen al een vergunning voor het dragen van een wapen. Nu mogen zij dat ook openlijk doen.
[ afbeelding ]
De nieuwe wet is een overwinning voor de lobby van de Open Carry-beweging, die zegt dat zichtbare wapens criminelen en terroristen afschrikken. Tegenstanders stellen dat de politie welwillende dragers van wapens nauwelijks kan onderscheiden van criminelen. Texas is met de nieuwe wetgeving de 45ste van de 50 Amerikaanse staten die een regeling heeft voor 'open carry'.
Presidentiële bevoegdheden
President Obama zei in zijn nieuwjaarstoespraak vrijdag dat hij de inspanningen tegen de 'epidemie' van geweld met vuurwapens in de Verenigde Staten wil verdubbelen in 2016. De gouverneur van Texas reageerde op Twitter op Obama's plan. 'Obama wil meer wapenwetgeving opleggen. Mijn antwoord? Kom mijn wapen maar halen!'
Obama gaat zijn presidentiële bevoegdheden gebruiken, omdat het Congres er volgens hem niet in slaagt het probleem op te lossen. Volgens The Washington Post wil Obama onder meer dat er een uitgebreider onderzoek komt naar de achtergrond van mensen die een vuurwapen willen kopen. Obama noemde het gebrek aan politieke steun om wapengeweld aan te pakken de 'grootste frustratie' van zijn presidentschap.
Obama zegt dat hij te veel brieven krijgt van ouders, leraars en kinderen die hem smeken om iets te doen. 'We weten dat we niet elke gewelddaad kunnen voorkomen. Maar wat als we de volgende proberen tegen te houden? Wat als het Congres iets zou doen - wat dan ook - om onze kinderen te beschermen tegen wapengeweld?'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-wapens-dragen.dhtml
Terwijl de Nederlandse jeugd van tegenwoordig moet opgroeien zonder klapperpistooltjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-01-2016 08:44:55 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Leedvermaak zou zelden minder ongepast zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien is het een agent in burger, dan kan die op zijn beurt weer worden neergeschoten door een toevallige bewapende voorbijganger.
Heel erg moeilijk is het niet, bekijk een paar filmpjes op Youtube en je weet genoeg. Ik heb ook wel eens gekeken hoe je bepaalde geweren demonteert/monteert, gewoon omdat ik nieuwsgierig was naar de constructie.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:16 schreef Vallon het volgende:
Daarentegen is het wel goed dat je met een wapen overweg kunt. Wanneer nodig, hoef je dat niet meer te leren, weet je wat je kunt verwachten en aanrichten.
Edutainment in John Oliver stijl.quote:
Vpro, een lelijke verzuurde muts die schimpscheuten plaatst over de provincie, erg links, typisch Vproquote:Op zondag 3 januari 2016 08:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan bij het begin van de clip trouwens raden dat het een stukje van FOX is zonder de letters FOX Te zien: een semiaantrekkelijke vrouw die zo gekleed is, een domme opmerking, erg rechts, typisch FOX.
Klopt. Maar in Amerika zijn veel mensen (en dan vooral de zuiderlingen) er als de dood voor dat de grote boze federale staat hun gaat onderdrukken. Komt o.a. door die burgeroorlog. Daarom willen ze ten alle tijden dat diezelfde staat hun niet mag ontwapenen, want dat hoort natuurlijk allemaal bij het plan. Zie het als wat extremere versies van Europeanen die bij elke tegenslag weer met het vuistje in de lucht naar Brussel zwaaien.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:38 schreef BaraCuda het volgende:
Het heeft 99% van de tijd nadelen zo'n pistool, tot er een halve zool met een AK47 bedenkt in dezelfde omgeving van jou wat schade aan te richten.
Die 1% en de kans dat je in dezelfde omgeving bent van een halve zool met een AK47 weegt niet op tegen de 99% dat het gewoon een kansloze bezigheid is.
Mochten die halve zolen met AK47's er een wekelijks feestje van gaan maken, dan lijkt mij zo'n wapenwet zo gek nog niet
Dat is inderdaad een leuke "docu" . Was laatst op televisiequote:
Laat ik meegaan in jouw gedachte dat zij een goed voorbeeld van linkse televisie is, voor zo ver de VPRO links is (niet mijn indruk). Dan nog is bij de linkse televisie mevrouw Groenteman een uitzondering, bij Fox is het de regel. Let er maar eens op, al vele jaren lang zijn er een paar regels bij Fox:quote:Op zondag 3 januari 2016 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vpro, een lelijke verzuurde muts die schimpscheuten plaatst over de provincie, erg links, typisch Vpro
[ afbeelding ]
Een documentaire is het inderdaad niet (eerder een soort van reportage), het is wel geweldig gemaakt. Dat het geen documentaire is is niet negatief (hoewel ik zelf graag een goede documentaire zie), in deze tijd worden er niet meer zoveel goede documentaires gemaakt en mensen hebben niet meer het geduld om daarnaar te kijken. In deze vorm kunnen mensen in 10 minuten tijd een goed beeld krijgen wat in alle eerlijkheid weinig onderdoet voor het beeld wat je met een documentaire van 45 minuten zou krijgen. Humor is een efficiënt middel om snel je punt te maken en het trekt mensen hun aandacht waardoor het punt goed aankomt, in plaats van dat het punt wordt gemaakt met lange dialogen maken ze hier het punt door de presentator het zelf allemaal te laten doen en dit te laten zien. Hierbij wordt flink overdreven maar dat helpt wel en het is legitiem zolang het de communicatie bevordert en je niet liegt.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een leuke "docu" . Was laatst op televisie
Dat is meer sporten (al lijkt het mij minder intensief dan een potje judoën) dan duelleren.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:11 schreef raptorix het volgende:
Tot in eind jaren 60 was dueleren in Frankrijk nog toegestaan
Why do you hate America?quote:Op zondag 3 januari 2016 11:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat ik meegaan in jouw gedachte dat zij een goed voorbeeld van linkse televisie is, voor zo ver de VPRO links is (niet mijn indruk). Dan nog is bij de linkse televisie mevrouw Groenteman een uitzondering, bij Fox is het de regel. Let er maar eens op, al vele jaren lang zijn er een paar regels bij Fox:
- redelijk aantrekkelijke dames die het niet van hun inhoud moeten hebben
- zeer rechts
- zeer ongenunaceerd en zeer biassed, tot op het punt dat ze domme opmerkingen maken
Het punt was en is dat je bij het clipje al direct kon zien dat het van Fox was. Ik had nog niet eens de letters gezien (ik keek de dame) en ik had het al door. Ze zijn zo lekker.
Wie is Het? The Extreme Editionquote:Op zondag 3 januari 2016 11:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Why do you hate America?![]()
[ afbeelding ]
Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik weet waar het uit voortkomt en ik begrijp dat het feit dat de USA nog een vrij jonge staat is die een onstuimige geschiedenis heeft (relatief kort geleden) er invloed op heeft dat vuurwapenbezit daar normaal is geworden voor de burgers. Tegelijkertijd zie ik in dat we blij mogen zijn dat we in ons deel van de wereld niet de behoefte hebben als burgers om vuurwapens te bezitten (voor iets anders dan sport of jacht) en dat dat blijkbaar beter functioneert (op macroniveau gezien) dan het systeem wat ze in de USA hebben. Vergelijk het aantal gewonden en doden ten gevolge van vuurwapengebruik per honderdduizend inwoners en je weet dat ons systeem werkt. https://en.wikipedia.org/(...)m-related_death_ratequote:Op zondag 3 januari 2016 10:13 schreef raptorix het volgende:
De meeste mensen hebben werkelijk geen idee waar het dragen van wapens uit voort komt, dat komt omdat we door onze overheid zo afgestompt en gedesinformeerd zijn dat we wapenbezit een raar iets vinden.
"A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."
Waaruit blijkt volgens jou dat er bijna dagelijks...?quote:Op zondag 3 januari 2016 11:54 schreef BabeWatcher het volgende:
In Nederland zijn wapens verboden, toch zijn er bijna dagelijks geweldsincidenten met wapens, zoals woningovervallen, winkelovervallen en liquidaties. Boeven weten altijd wel aan een wapen te komen. In Amerika worden boeven vaker door burgers dan door agenten gestopt.
Voor het geval dit misverstand bestaat, ik heb niets tegen de USA. Het is een fascinerend 'land', zowel heel erg veel hele slechte dingen als een aantal hele erge goede dingen vindt je daar. Hier komen toevallig een aantal elementen aan bod die tot de hele slechte dingen behoren.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Why do you hate America?![]()
http://www.stevedennie.co(...)oxnewsblonds-950.jpg
quote:Op zondag 3 januari 2016 12:10 schreef MMXMMX het volgende:
Mochten er mensen zijn die de boel willen overnemen dan moeten ze der rekening mee houden dat
de burgers bewapend zijn![]()
De USA rijd je niet zomaar binnen met een paar pickup trucks
quote:Op zondag 3 januari 2016 12:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laten we ons even beperken tot de reeds in deze discussie gepresenteerde feiten:
- Volgens de FBI (die weten echt wel waarover ze spreken) is het in de USA bij een schietincident 1 op de 5 keer het geval dat een van de potentiële slachtoffers de dader stopt.
- In 97% van de gevallen dat een dader wordt gestopt is de persoon die dit doet ongewapend.
Met andere woorden, in ongeveer 6 op de 1000 gevallen wordt een schietincident voorkomen of beperkt doordat een gewapende burger het stopt. Je kan nu fantaseren hoe het zou zijn als nog meer mensen daar een vuurwapen zouden dragen maar we hebben het hier over de USA, een land waarin al ontiegelijk veel mensen een vuurwapen dragen. Het blijkt dus zelden effectief te zijn. Hier staat wel tegenover dat mensen die voor een held willen spelen andere mensen dan de dader raken of zelf worden neergeschoten aangezien de dader beter getraind is of alerter reageert. Tel uit je winst.
Ja, lekker neergemaaid worden door je paranoïde buurman. Sorry, dacht dat je een invasie was.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:10 schreef MMXMMX het volgende:
Mochten er mensen zijn die de boel willen overnemen dan moeten ze der rekening mee houden dat
Ja mooi manquote:Op zondag 3 januari 2016 12:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, lekker neergemaaid worden door je paranoïde buurman. Sorry, dacht dat je een invasie was.
Als ik zie hoeveel totale idioten er in Nederland omgaan met zoiets simpels als vuurwerk. Brrrr, nee hou die wapenwetten maar lekker streng.quote:
De vijand komt niet van buiten de grenzen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:10 schreef MMXMMX het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)life-refuge-protest/quote:A group of armed protesters have taken over a building in a federal wildlife refuge in Oregon, accusing officials of unfairly punishing ranchers who refused to sell their land, a spokesman for the group told CNN.
ditquote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:38 schreef Hathor het volgende:
Gaan we dan ook weer van die duels zien? In Texas staat de klok niet stil, hij loopt er achteruit.
De burgers binnen de VS vormen geen militie. Dus voordat het zover komt, heb je geen wapens nodig. Dan de volgende stap, ze vormen een militie! Dan doen ze dit dus zonder toestemming van het Congres, zijn ze gewapende troepen en dus vijandig. Sta je daar met je proppeschieter tegenover een M1-A2.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:13 schreef raptorix het volgende:
De meeste mensen hebben werkelijk geen idee waar het dragen van wapens uit voort komt, dat komt omdat we door onze overheid zo afgestompt en gedesinformeerd zijn dat we wapenbezit een raar iets vinden.
"A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |