Daarom zeg ik, ik kan goed met geld omgaan, dwz niet alles willen en prioriteiten stellen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou... het kost nog al wat een vent en 3 koters
Dat redt je niet van een klein loontje
ah... je hield het niet meer bij?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik was het overzicht wat kwijt.
oh... maar dat kan ik ook, héél goed zelfsquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ik kan goed met geld omgaan, dwz niet alles willen en prioriteiten stellen.
Nou, dat is de sleutel, dan zou je het dus waarschijnlijk ook wel redden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:15 schreef FANN het volgende:
[..]
oh... maar dat kan ik ook, héél goed zelfs
Ach heb de kraakfamilie ook nog achter de hand.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:14 schreef FANN het volgende:
[..]
ah... je hield het niet meer bij?
Kan ik me voorstellen...
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:16 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nou, dat is de sleutel, dan zou je het dus waarschijnlijk ook wel redden.
Onderhouden vind ik zeer negatief klinken.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:18 schreef FANN het volgende:
[..]die Griek had daar écht geen trek in hoor een vrouw en een kind onderhouden.
Maar goed dat hadden we ook afgesproken dat dat niet zou gebeuren, dat ik even ging twijfelen
waren vast de hormonenen de omgeving...
Ja is misschien zo, maar ik weet effe niet zo snel hoe je dat anders noemtquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:19 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Onderhouden vind ik zeer negatief klinken.
Hoe druk is druk?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Was harstikke druk op de Radio.
Ik luister alleen maar Sky... in de auto, en zoveel km maak ik tegenwoordig niet meerquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Was harstikke druk op de Radio.
Voor de laatste keer naar de dierentuin?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik luister alleen maar Sky... in de auto, en zoveel km maak ik tegenwoordig niet meer
Van de week wel naar Emmen geweest, maar toen moest de Top 2000 aan.
Nou ja, dat is het vaak in feite ook gewoon.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:19 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Onderhouden vind ik zeer negatief klinken.
Aha, daar komt de aap uit de mouw, want één van de twee zal 'afhankelijk' zijn, hoewel dat natuurlijk onzin is binnen een huwelijk in gemeenschap van goederen, en je investeert nota bene in je eigen kinderen...quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:23 schreef FANN het volgende:
en om eerlijk te zijn wilde ik ook niet financiëel afhankelijk zijn dat speelde ook mee![]()
een kind en thuis bijven ging dus niet en een kind en werken vind ik ruk, toen vond ik dat
en nu vind ik dat nog.
Laat ze samen draaien zou ik voorstellenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Steeds vertellen wat PP-Sound en schuim moeten draaien, gaat veel tijd inzitten.
Klopt, zo rekent niemand is niet helemaal terecht maar ja ik ben nu effe gewoon eerlijk, ikquote:
Zo moet je wel rekenen, en niet alsof de thuisblijvende partij niks doet.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Klopt, zo rekent niemand is niet helemaal terecht maar ja ik ben nu effe gewoon eerlijk, ik
zei ook al, het is een gevoel, of dat gevoel terecht is weet ik niet, maar een man en kinderen
thuis en ik werken was hélemaal niks voor mij geweest![]()
Kan er niks anders van maken
Ik vond het wel een luxe dat vrouw er thuis was altijd voor de dochter.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is het vaak in feite ook gewoon.
De een onderhoudt de ander financieel, en de ander onderhoudt het huishouden van de een weer.
Als je permanent iemand in huis hebt die de kinderen verzorgt en en passant het huishouden ook nog even regelt kost dat waarschijnlijk meer dan een huisvrouw/huisman.
Maar zo rekent niemand.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:29 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Zo moet je wel rekenen, en niet alsof de thuisblijvende partij niks doet.
Hoezo? Het boeit me toch niet, want zoals je al zelf zei, bij mij werkte het prima.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:30 schreef FANN het volgende:
[..]ik wist dat ik beter niet eerlijk kon zijn
Nou ben jij volgens mij van mijn leeftijd, en toen je "de leeftijd" had om aan kinderen te beginnen was het helemaal nog niet zo logisch dat vrouwen bleven werken als ze kinderen kregen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Klopt, zo rekent niemand is niet helemaal terecht maar ja ik ben nu effe gewoon eerlijk, ik
zei ook al, het is een gevoel, of dat gevoel terecht is weet ik niet, maar een man en kinderen
thuis en ik werken was hélemaal niks voor mij geweest![]()
Kan er niks anders van maken
Is het ook als je je dat kan veroorlovenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vond het wel een luxe dat vrouw er thuis was altijd voor de dochter.
Kinderen 'nemen' en anderen erop laten passen was voor mij een no go area.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ben jij volgens mij van mijn leeftijd, en toen je "de leeftijd" had om aan kinderen te beginnen was het helemaal nog niet zo logisch dat vrouwen bleven werken als ze kinderen kregen.
Het kon financieel iig al niet snel uit als je geen heel leuk betaalde baan had, of familie had die goedkoop op de kinderen kon passen.
Mwah....quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:29 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Zo moet je wel rekenen, en niet alsof de thuisblijvende partij niks doet.
Ja lag er misschien aan dat ik op dat moment de best betaalde baan had én mijn ouders dedenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ben jij volgens mij van mijn leeftijd, en toen je "de leeftijd" had om aan kinderen te beginnen was het helemaal nog niet zo logisch dat vrouwen bleven werken als ze kinderen kregen.
Het kon financieel iig al niet snel uit als je geen heel leuk betaalde baan had, of familie had die goedkoop op de kinderen kon passen.
Naast dochter had ze ook nog stuk of 10 paarden om voor te zorgen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Is het ook als je je dat kan veroorloven![]()
Dát vond ik ook altijdquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:33 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Kinderen 'nemen' en anderen erop laten passen was voor mij een no go area.
Ja, dan heb je je handen wel vol jaquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Naast dochter had ze ook nog stuk of 10 paarden om voor te zorgen.
Dat zal ook samenhangen met de tijdsgeest, als je nu nog volledig stopt met werken omdat je een kind hebt gekregen dan gooi je echt je hele toekomst weg.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:33 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Kinderen 'nemen' en anderen erop laten passen was voor mij een no go area.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja lag er misschien aan dat ik op dat moment de best betaalde baan had én mijn ouders deden
niet aan kinder opvang en mijn schoonouders werkte allebei, ik kon ''het kind'' naar Griekenland
sturen voor de eerste 4 jaar, dat was hun plan, Oma daar zou het wel opvoeden.
Ja, dáááág.............
Dan ben je ook al druk zat.... ook zonder die paarden wel trouwens.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Naast dochter had ze ook nog stuk of 10 paarden om voor te zorgen.
eigenlijk welquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Was ook een baan in principe, bij mij in dienst.
Waarschijnlijk de goedkoopste arbeidskracht die je ooit gehad hebtquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Was ook een baan in principe, bij mij in dienst.
Dat klopt inderdaad aardig, mijn vrouw had wel wat baantjes gehad maar toe ik haar tegenkwam begin jaren 80 zat ze net als velen in de soos.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal ook samenhangen met de tijdsgeest, als je nu nog volledig stopt met werken omdat je een kind hebt gekregen dan gooi je echt je hele toekomst weg.
Nou was dat 25 jaar geleden eigenlijk ook al zo, maar toen had men dat nog niet helemaal door, daarbij hadden de vrouwen die 25 jaar geleden een kind kregen veel minder vaak gestudeerd, en het soort banen dat ze hadden waren ook vaak van een ander niveau, dan was het wel jammer als je 10 jaar later weer in een simpel baantje moest beginnen, maar toen je stopte met werken was je ook al geen president-directeur van ABN-AMRO.
We zijn samen met niets begonnen en de helft is van haar.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de goedkoopste arbeidskracht die je ooit gehad hebt
Dat is dan weer mooiquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
We zijn samen met niets begonnen en de helft is van haar.
Ja als je dat niet van te voren regelt is dat automatisch zo hier in Nederlandquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
We zijn samen met niets begonnen en de helft is van haar.
Is ook heerlijk overzichtelijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat is dan weer mooien dan klopt alles weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |