abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158784376
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:26 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik vind de dingen die hij hier zegt creepy inderdaad. Maar ik ken hem verder niet. Wie weet is dit een uitlaatklep dus ik ga me niet uitlaten over de persoon. Meer zou een professional ook niet doen lijkt me want dan trekt hij wel heel snel conclusies
Dat zal ook best kunnen ja. Ik ben verre van een proffesional. Misschien inderdaad, dat zo'n persoon tegen mij zou zeggen; we hebben gekeken, maar zie geen indicatie van mogelijk gevaar voor zichzelf en andere. Best, zeg ik oke, en weer verder.
  zondag 3 januari 2016 @ 12:40:40 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158784553
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:02 schreef j1nxnl het volgende:
Misschien niet, maar een proffesional kan heust wel bepaalde trends visualiseren.

Net als die lange persoonlijkheids testen. Je kunt je proberen anders voor te doen, maar uiteindelijk komt je werkelijke persoonlijkheid eruit rollen vanwege trends en verbanden.

Ik vraag me werkelijkwaar af of een communitie als FOK niet ook een beetje een zorgplicht heeft in dit soort gevallen. Bij verdenking van kind misbruik of als je je buurvrouw hoort afgeranseld te worden, dan voelen we toch ook een bepaalde plicht om die personen te helpen en tegen zichzelf te beschermen.
wij zijn een stel vrijwilligers, wij zijn niet getraind op zulk soort dingen en ik zou ook zulk soort verantwoordelijkheid niet willen hebben want dan is de stap naar aansprakelijkheid een kleine. We beschermen users tegen zichzelf door ze te verwijzen naar instanties, is de problematiek te groot dan sluiten we de topics.

en nu weer on-topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158791388
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 18:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik weet niet hoe het is bij autisme, maar ik heb wel een jaar lang in een sociaal isolement gezeten en dat is echt niet goed voor een mens. :') Kun je nagaan als iemand nog nooit echte vriendschappen heeft gekend.
Denk dat dit de allereerste basis is van waaruit alle problematiek ontspruit: Syndroom is niet slecht met vrouwen... hij is slecht met mensen. Ik meen dat te kunnen zeggen omdat ik het herken en ja, soms is dat behoorlijk frustrerend. Hij zegt dat hij boos kan worden wanneer bij hij stelletjes ziet die klef lopen te doen en ik snap dat dat op iemand die een normaal sociaal leven kent, over kan komen als "knettergek". Maar Syndroom moet zich eens afvragen op wie hij dan écht kwaad is...

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 19:10 schreef habitue het volgende:
Tuurlijk moet je een keer seks heel erg relativeren.
Nou, precies dat dus. Het is geen be all & end all voor een veel fundamenteler gemis in je sociale/liefdesleven. De materiële handelingen an sich kunnen spannend, fijn en/of heerlijk zijn, maar het gaat om het idee dat iemand jou zo ziet zitten dat je dat samen wilt beleven. Dát is m.i. veel diepgaander.
pi_158791888
En toch snap ik syndroom en anderen wel. Vandaag stervensdruk in de stad. Allemaal mensen samen en als je dan ff leuk kleren kijkt voor jezelf en op de herenafdeling allemaal meiden tegenkomt die of voor hun kerel kleren shoppen (:')) óf dit samen al zoenend doen... tja toch minder leuk als niemand je ff aanraad welke kleren je leuk staan of weet waarvoor je je leuk wilt kleden (o.a. je vriendin, niet dat ik er nu onverzorgd bijloop hoor). Maar als je thuisblijft hangen heb je alleen maar jezelf mee.. maar al sleurend door de stad struikelend over al die mensen die het samen gezellig hebben... ;( En misschien roep ik straks wel dat samen shoppen met je vriendin een ware hel is hoor.
pi_158791938
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:07 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Denk dat dit de allereerste basis is van waaruit alle problematiek ontspruit: Syndroom is niet slecht met vrouwen... hij is slecht met mensen. Ik meen dat te kunnen zeggen omdat ik het herken en ja, soms is dat behoorlijk frustrerend. Hij zegt dat hij boos kan worden wanneer bij hij stelletjes ziet die klef lopen te doen en ik snap dat dat op iemand die een normaal sociaal leven kent, over kan komen als "knettergek". Maar Syndroom moet zich eens afvragen op wie hij dan écht kwaad is...

[..]

Nou, precies dat dus. Het is geen be all & end all voor een veel fundamenteler gemis in je sociale/liefdesleven. De materiële handelingen an sich kunnen spannend, fijn en/of heerlijk zijn, maar het gaat om het idee dat iemand jou zo ziet zitten dat je dat samen wilt beleven. Dát is m.i. veel diepgaander.
Helemaal mee eens.
pi_158791963
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:25 schreef Deezertje het volgende:
En toch snap ik syndroom en anderen wel. Vandaag stervensdruk in de stad. Allemaal mensen samen en als je dan ff leuk kleren kijkt voor jezelf en op de herenafdeling allemaal meiden tegenkomt die of voor hun kerel kleren shoppen (:')) óf dit samen al zoenend doen... tja toch minder leuk als niemand je ff aanraad welke kleren je leuk staan of weet waarvoor je je leuk wilt kleden (o.a. je vriendin, niet dat ik er nu onverzorgd bijloop hoor). Maar als je thuisblijft hangen heb je alleen maar jezelf mee.. maar al sleurend door de stad struikelend over al die mensen die het samen gezellig hebben... ;( En misschien roep ik straks wel dat samen shoppen met je vriendin een ware hel is hoor.
Ik ga eigenlijk altijd alleen shoppen. Veel efficiënter.

Nogmaals: perceptie.
pi_158791978
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:07 schreef Sturmic het volgende:

[..]

[..]

Als je weet dat je vriend met zijn nieuwe vriendin in het weekend de deur niet uitkomt en het meerdere malen per dag samen doen.... tja, dat kan best hard aankomen. Natuurlijk moeten de eerste weken van een relatie spannend zijn, elkaar ontdekken en qua uiterlijk verbaas ik me steeds weer waar mensen mee eindigen, dus wie weet had ik ook allang een vriendin kunnen hebben als ik gewoon wat meer durfde.
pi_158792024
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is het zeker, maar je bent dan samen met degene van wie je houdt / om geeft. Dus dan is shoppen ook maar iets om te doen he. Eigenlijk breng je gewoon tijd door. Ik had het over een kledingzaak, niet eens een lingeriezaak ofzo want daar kom ik sowieso niet :P Al zou ik er als ik een vriendin heb wel eens (samen) komen hoop ik.
pi_158792080
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is het zeker, maar je bent dan samen met degene van wie je houdt / om geeft. Dus dan is shoppen ook maar iets om te doen he. Eigenlijk breng je gewoon tijd door. Ik had het over een kledingzaak, niet eens een lingeriezaak ofzo want daar kom ik sowieso niet :P Al zou ik er als ik een vriendin heb wel eens (samen) komen hoop ik.
De meeste mannen gaan niet met veel plezier mee shoppen met hun vriendin. In de praktijk is dat vooral veel wachten. M.a.w. probeer niet alles wat je 'mist' te veel op te hemelen. Natuurlijk zijn er veel fijne dingen die je samen kunt doen, maar focus je liever op andere dingen.
pi_158792160
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:27 schreef Deezertje het volgende:
Als je weet dat je vriend met zijn nieuwe vriendin in het weekend de deur niet uitkomt en het meerdere malen per dag samen doen.... tja, dat kan best hard aankomen.
Ja, dat noemen we jaloezie. We (als in: veel mensen) hebben geleerd dat dat geen nette emotie is om te hebben, maar dat laat onverlet dat je hem kunt voelen als je hem toelaat.
Jij noemt het "hard' aankomen... hoe voelt dat dan? Ben je dan boos? Teleurgesteld? Had jij graag met specifiek díe jongen of meid willen copuleren?

Of ben je boos op jezelf omdat jij op sociaal gebied zo'n debiel bent dat dit er voor jou niet in zit? Ben je boos/teleurgesteld op de maatschappij, op die buurtjongen, op een Almachtige, op... Vraag je dat eens rationeel af. En parkeer daarna je jaloezie.
pi_158792173
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De meeste mannen gaan niet met veel plezier mee shoppen met hun vriendin. In de praktijk is dat vooral veel wachten. M.a.w. probeer niet alles wat je 'mist' te veel op te hemelen. Natuurlijk zijn er veel fijne dingen die je samen kunt doen, maar focus je liever op andere dingen.
Ik had het over de herenafdeling waar ik dus zelf ook loop. Dan vallen je twee dingen op: veel vrouwen die voor hun vriend shoppen (dat lijkt me zelf niks hoor, ik kan prima mijn eigen kleren uitkiezen ik zou dat als belediging zien) én dus zoals normaal is dat je samen over die afdeling loopt en je vriend gaat passen en jij als vriendin dan je mening geeft wat hem het beste staat.
pi_158792185
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:25 schreef Deezertje het volgende:
En wat heb je deze afgelopen week zoal gedaan om progressie te boeken in je te behalen doelen? Alleen maar klagen en zelfmedelijden hebben gaat je niks brengen he. En shoppen met of zonder vriendin vind ik vreselijk. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158792220
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik had het over de herenafdeling waar ik dus zelf ook loop. Dan vallen je twee dingen op: veel vrouwen die voor hun vriend shoppen (dat lijkt me zelf niks hoor, ik kan prima mijn eigen kleren uitkiezen ik zou dat als belediging zien) én dus zoals normaal is dat je samen over die afdeling loopt en je vriend gaat passen en jij als vriendin dan je mening geeft wat hem het beste staat.
Ja, dus? Alsof alle stelletjes dat per definitie doen en alsof het een groot gemis is als je dat niet hebt. Je kunt ook van een mug een olifant maken hoor.
pi_158792242
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:34 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Ja, dat noemen we jaloezie. We (als in: veel mensen) hebben geleerd dat dat geen nette emotie is om te hebben, maar dat laat onverlet dat je hem kunt voelen als je hem toelaat.
Jij noemt het "hard' aankomen... hoe voelt dat dan? Ben je dan boos? Teleurgesteld? Had jij graag met specifiek díe jongen of meid willen copuleren?

Of ben je boos op jezelf omdat jij op sociaal gebied zo'n debiel bent dat dit er voor jou niet in zit? Ben je boos/teleurgesteld op de maatschappij, op die buurtjongen, op een Almachtige, op... Vraag je dat eens rationeel af. En parkeer daarna je jaloezie.
Klopt. Maar in deze jaren dat ik nog 'jong' ben is elk jaar dat je wat mist al teveel. En puur op uiterlijk (!) gebaseerd verbaas ik me wel over wat bij elkaar past en wat niet. Zelfde als mensen die altijd vrijgezel blijven terwijl de ander van relatie naar relatie gaat. Dat lijkt misschien mooi, maar in principe geeft het aan dat je steeds niet de juiste persoon treft, anders laat je de relatie wel aan.
pi_158792274
Probeer de vraag eens te beantwoorden als je wilt?
  zondag 3 januari 2016 @ 17:38:51 #292
416931 yats
(non) Average Joe
pi_158792280
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Idem hier. Als ik met mijn ex ging shoppen was ik uren bezig terwijl ik voor mezelf met een uurtje prima klaar kan zijn qua shoppen.

Verder eens met sturmic. Seks is natuurlijk fysiek fijn om te hebben, maar het gaat mij eerlijk gezegd meer om het feit dat iemand zo intiem met jou wil zijn ipv het fysieke deel zelf. Dat je dat mist kan ik best begrijpen, aangezien ieder mens uiteindelijk waardering en liefde van anderen wil krijgen (en intimiteit ervaren is de duidelijkste vorm daarvan). Maar op de manier waarop sommigen er mee om gaan snap ik wel dat het hen niet lukt dat te ervaren.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 3 januari 2016 @ 17:40:56 #293
349633 SiIk
Echt zijde
pi_158792359
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zeg je nou dat je eigenlijk een vriendin wilt waarmee je niet mee hoeft te gaan shoppen, maar die wel met jou mee moet :?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:41:26 #294
416931 yats
(non) Average Joe
pi_158792369
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je weet dat je vriend met zijn nieuwe vriendin in het weekend de deur niet uitkomt en het meerdere malen per dag samen doen.... tja, dat kan best hard aankomen. Natuurlijk moeten de eerste weken van een relatie spannend zijn, elkaar ontdekken en qua uiterlijk verbaas ik me steeds weer waar mensen mee eindigen, dus wie weet had ik ook allang een vriendin kunnen hebben als ik gewoon wat meer durfde.
Durven is niet jouw probleem deezer. Het feit dat je zoveel waarde er aan hecht en geen eigen sociale leven hebt is een veel groter probleem. Daar naast heb je gewoon onrealistische eisen. Zowel qua uiterlijk als qua karakter.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 3 januari 2016 @ 17:42:11 #295
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_158792396
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:40 schreef SiIk het volgende:

[..]

Zeg je nou dat je eigenlijk een vriendin wilt waarmee je niet mee hoeft te gaan shoppen, maar die wel met jou mee moet :?
Beetje alfa zijn, vrouwen vallen daar op.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 3 januari 2016 @ 17:43:04 #296
349633 SiIk
Echt zijde
pi_158792414
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Beetje alfa zijn, vrouwen vallen daar op.
Klopt.
Economen :9~
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_158792541
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hij heeft er niet eens geld voor.
Dat is wel heel erg dan.
  Moderator zondag 3 januari 2016 @ 17:49:04 #298
5428 crew  miss_sly
pi_158792569
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:34 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Je mag best jaloezie voelen, of mensen benijden daf ze iets hebben dat jij niet hebt. Dat is menselijk, en die emotie An sich is niet slecht. Het is verkeerd om boos te worden op die mensen, het ze te misgunnen en jezelf zieli te voelen, en tegelijkertijd niets doen om het te veranderen. Om geen zelfreflectie en -kritiek te kennen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 januari 2016 @ 17:50:04 #299
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_158792595
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:43 schreef SiIk het volgende:

[..]

Klopt.
Economen :9~
Dit verklaart het gebrek aan succes van mij en mijn vrienden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zondag 3 januari 2016 @ 17:52:49 #300
5428 crew  miss_sly
pi_158792662
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:38 schreef yats het volgende:

[..]

Idem hier. Als ik met mijn ex ging shoppen was ik uren bezig terwijl ik voor mezelf met een uurtje prima klaar kan zijn qua shoppen.

Verder eens met sturmic. Seks is natuurlijk fysiek fijn om te hebben, maar het gaat mij eerlijk gezegd meer om het feit dat iemand zo intiem met jou wil zijn ipv het fysieke deel zelf. Dat je dat mist kan ik best begrijpen, aangezien ieder mens uiteindelijk waardering en liefde van anderen wil krijgen (en intimiteit ervaren is de duidelijkste vorm daarvan). Maar op de manier waarop sommigen er mee om gaan snap ik wel dat het hen niet lukt dat te ervaren.
seks is intimiteit, maar intimiteit is niet per se seks. Ik vind seks heerlijk, hoor, maar voor mij zit de intimiteit in heel andere dingen. Tegen elkaar aankruipen in bed, aan een blik genoeg hebben om iets uit te wisselen, een streling in het voorbijgaan zonder seksuele intentie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')