quote:Over haaruitval ben ik niet zeker, maar voor de rest kan dat inderdaad.
Van sommige naamloze varianten van de Diane is bekend dat vrouwen er haaruitval van kunnen krijgen!!!! Bekijk de complete ingredientenlijst. Als de hulpstoffen anders zijn dan de originele pil, kan dat best de oorzaak zijn van je haaruitval.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:57 schreef Stamp_Kip het volgende:
ik ook niet want kan meerdere oorzaken hebben..vitamine tekort bijvoorbeeld..
Ik merkte wel bij mij sinds die andere naam variant van de Diane35 dat ik ook meer haaruitval kreeg..
Als je nog geen kinderen hebt gekregen, is het zetten van een spiraal behoorlijk pijnlijk + soms voel je hem nog langere tijd zittenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:13 schreef Tjoeper het volgende:
Nou daar zat ik ook aan te denken, een spiraaltje, ban ik gelijk van dat gezeik met die hormonen af!!
Daarom laat ik em dat a.s. vrijdag allemala haarfijn uitleggen door de gyn:)quote:Als je nog geen kinderen hebt gekregen, is het zetten van een spiraal behoorlijk pijnlijk + soms voel je hem nog langere tijd zitten
Hangt van de persoon af hoor, die 2 seconden pijn (die makkelijk te overleven is), en ik merk er niks van dat dat ding in me zit..quote:Op zondag 9 juli 2006 14:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als je nog geen kinderen hebt gekregen, is het zetten van een spiraal behoorlijk pijnlijk + soms voel je hem nog langere tijd zitten
Diane tegen haaruitval? Diane wordt juist voorgeschreven tegen overbeharing. Dus logisch dat je haar dan uit kan gaan vallen, al hoop je dan natuurlijk dat het beperkt blijft tot het haar op plaatsen waar je het niet wil hebben. De merkloze varianten kunnen idd voor meer haaruitval zorgen dan de originele Diane.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Van sommige naamloze varianten van de Diane is bekend dat vrouwen er haaruitval van kunnen krijgen!!!! Bekijk de complete ingredientenlijst. Als de hulpstoffen anders zijn dan de originele pil, kan dat best de oorzaak zijn van je haaruitval.
Vrouwen die Diane slikken tegen haaruitval, worden aan alle kanten gewaarschuwd voor naamloze varianten.
Ik kreeg een roesje, was helemaal van de wereld! Ik heb een koperspiraaltje en het is helemaal geweldig. Geen enkel nadeel. Alleen geen verminderde menstruaties, dus ik ben weer net zo ongesteld als voordat ik de pil slikte. Duurt 7 dagen en kan vrij heftig zijn gedurende een dag of 2. Geen pijn trouwens, alleen bloed.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als je nog geen kinderen hebt gekregen, is het zetten van een spiraal behoorlijk pijnlijk + soms voel je hem nog langere tijd zitten
mja mijn moeder heeft er veel last van gehad. depressief idd ook. maar wij zijn er kennelijk genetisch mee 'gezegend' om snel depri te worden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:16 schreef flutterbye het volgende:
Ja, alles eruit laten halen is natuurlijk een hele ingreep, en een vervroegde menopauze is ook niet niks... Moeilijke keuze die je moet maken, zeg! Ik las net ergens dat je door vervroegde menopauze ook meer kans hebt op depressies, kun je straks bij het topic "depressief door hysterectomie"...Wat lastig dat er niet gewoon een leuke oplossing is. Heeft je moeder er verder nog veel last van gehad daarna? Schijnt dat je ook meer kans hebt op botonkalking en hartziekten, en dat je dan alsnog hormonen moet gaan slikken om dat allemaal tegen te gaan...
Succes!quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:17 schreef Stamp_Kip het volgende:
Morgen na de gyn..ik ben benieuwd.zal jullie op de hoogte houden
Zie je welquote:
Hey Puckzzz, heb het stuk gelezen, dus ook je mail, nog ff kort terug gemaild. Wilde via deze weg ook nog ff sterkte wensen.quote:
Thnxquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Hey Puckzzz, heb het stuk gelezen, dus ook je mail, nog ff kort terug gemaild. Wilde via deze weg ook nog ff sterkte wensen.![]()
Nee ik ben niet ongesteld, maar ik ben goed geinformeert geworden door de gekke gynaecoloogquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:57 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Zie je welGoed dat het zo gegaan is, scheelt je een heleboel zenuwen van tevoren! Ben je nu ongesteld? Anders is ie nog niet meteen veilig, maargoed dat zal je zelf ook wel weten
Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel II Hier kun je uitgebreid ouwehoeren over je Mirena ervaringen
ow ik dacht dat het een soort spiraal achtige ding was...excuses danquote:Op maandag 17 juli 2006 08:47 schreef flutterbye het volgende:
[..]
huh? heb ik iets gemist? Mirena heeft toch ook gewoon hormonen?
Mirena is een hormoonspiraaltje.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ow ik dacht dat het een soort spiraal achtige ding was...excuses dan
quote:Hoe werkt een Mirena?
Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:09 schreef Saske het volgende:
Ik ben 5 maanden geleden gestopt met de pil omdat ik het zat was dat ding te slikken en ik voel me nu pas goed, het duurde dus 5 maaden voordat die rommel uit mijn lijf was....en nu voel ik me eindelijk goed! Ben niet een klein atoombommetje dat elk moment kan ontploffen....
Ik had precies hetzelfde toen ik yasmin de eerste keer slikte, daarom ben ik na een jaartje of zo op een andere, zwaardere (op advies van mijn huisarts) pil overgestapt. Omdat die mijn libido tot 0,0 verlaagde ben ik weer een half jaartje later helemaal gestopt met de pil. 4 maanden geleden ben ik weer begonnen yasmin te slikken, ik wilde deze pil toch nog een kans geven omdat ik de eerste keer sowieso niet geweldig in mijn vel zat en omdat ik op mijn stemmingswisselingen na weinig bijverschijnselen had. En wonder boven wonder lijkt het deze keer perfect te gaan. Geen depressieve verschijnselen deze keer, ik blijf me gewoon mezelf voelen. Het enige dat ik nu (nog, ik ben natuurlijk pas 4 strips bezig) heb is af en toe een heel klein beetje bloedverlies en voor mijn doen vreemde afscheiding, maar ja, dat kan nog overgaan en is ook geen ramp.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:30 schreef Channy het volgende:
hee hee,
ik heb precies het zelfde probleem..
ik had soms ook van die nare dingen want ik slikte yasmin en ik was zo erg chagrijnig en was dan bijv. heel vrolijk en dat sloeg zomaar in eens om dat ik super geïrriteerd en chagrijnig....
ik ging ontzettend kattig worden en hel kwaad reageren.
terwijl het gewoon geen rede had.
en ik stond er zelf ook niet bij stil dat was het rare van alles...
ik ben nu sinds afgelope maandag gestopt met de pil voor 2 maanden, dat was een tip van mijn dokter omdat ik altijd zulke pijnlijke borsten had en van die rare symptomen.
hebben meerdere mensen dat ook gehad?
chantal
.
Goed dat je het zelf al ge-edit hebt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:42 schreef Agorias het volgende:
stilte
ik wilde bij nader inzien toch geen banquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Goed dat je het zelf al ge-edit hebt.
quote:
Het wil dus zo zijn dat mijn vriendin zich de laatste tijd k*t voelt, om nog maar niet te spreken van haar libido.. dus plaatste ik een tvp om dit aan haar te laten zien..quote:
Een "ik wil neuken" postquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:50 schreef Thrilled het volgende:
[..]
[..]
Het wil dus zo zijn dat mijn vriendin zich de laatste tijd k*t voelt, om nog maar niet te spreken van haar libido.. dus plaatste ik een tvp om dit aan haar te laten zien..
Dat snapte ik, maar je vriendin leek er zelf niet helemaal van op de hoogte te zijnquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:50 schreef Thrilled het volgende:
[..]
[..]
Het wil dus zo zijn dat mijn vriendin zich de laatste tijd k*t voelt, om nog maar niet te spreken van haar libido.. dus plaatste ik een tvp om dit aan haar te laten zien..
jawel, maar snapte niet wat dat met mij te maken had danquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:48 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Dat snapte ik, maar je vriendin leek er zelf niet helemaal van op de hoogte te zijn
Ik heb nu echter het besluit genomen om voorlopig maar helemaal met de pil te stoppen. Vorig jaar ben ik overgestapt van Diane op Yasmin, maar nu heb ik weer dezelfde klachten, plus droge ogenquote:Op maandag 22 januari 2007 17:12 schreef Alcarin het volgende:
Hmm, ik heb vandaag ook maar mijn huisarts gebeld, voor een andere pil.
Ik ben ooit gestopt (slik nu wel weer, ook yasmin, niet zonder bijwerkingen helaas), en het heeft bij mij een maand of 5/6 geduurd voordat ik echt weer een beetje mezelf begon te worden en mijn libido terug kwam.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:21 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb besloten dat het nuttig is dit topic omhoog te schoppen na 64 dagen![]()
Ik zie nu dat het gewoon PRECIES een jaar geleden is dat ik met Yasmin begon![]()
[..]
Ik heb nu echter het besluit genomen om voorlopig maar helemaal met de pil te stoppen. Vorig jaar ben ik overgestapt van Diane op Yasmin, maar nu heb ik weer dezelfde klachten, plus droge ogen![]()
En aangezien ik al bijna 10 jaar aan de pil ben, ga ik het nu eens zonder proberen![]()
Alleen 1 (heel groot) nadeel: condooms![]()
Voor degenen die mij voorgingen en gestopt zijn: hoe gaat het nu? Hoe lang duurt het ongeveer voor de troep uit je lijf is en het dus beter gaat?
Ik kan niet wachten, straks word ik een nymfomaantje(al zou ik gewoon al blij zijn als de vage klachten weggaan..)
Nou ja, die mannenpil is al in ontwikkeling, maar eerlijk gezegd vind ik het nog slechter klinken dan de vrouwenpil: het is een soort implanon, en de hormonen maken de man dus onvruchtbaar. Ze maken hem echter ook impotent, en daarom moet 'ie elke maand een prik in zijn bil gaan halen, zodat seks nog mogelijk isquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:16 schreef lexine het volgende:
Wanneer komt er nou eens een goeie pil voor de heren en zijn wij niet altijd de 'dupe'? Ik voel me wel veel 'gezonder' zonder dan met; het blijft tenslotte troep (kankerverwekkend).
Vrouwen die door de pil een verstoord libido hebben heten misschien niet impotent omdat er niets is wat niet meer omhoog wil, maar de gevolgen zijn hetzelfde. Het klinkt niet per se slechter dan de pil voor vrouwen, het ligt alleen zo gevoelig voor de meeste mannen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 08:11 schreef Alcarin het volgende:
Nou ja, die mannenpil is al in ontwikkeling, maar eerlijk gezegd vind ik het nog slechter klinken dan de vrouwenpil: het is een soort implanon, en de hormonen maken de man dus onvruchtbaar. Ze maken hem echter ook impotent, en daarom moet 'ie elke maand een prik in zijn bil gaan halen, zodat seks nog mogelijk is![]()
Het blijft met hormonen dus de keuze: wil je het veilig kunnen doen maar er geen zin in hebben, of er heel veel zin in hebben maar het onveilig doen?![]()
Dat is ook weer waar. De mannenpil is dan dus zo ongeveer even slecht als die voor vrouwen. Alleen erkennen ze het bij de mannenpil wel meteen, en hebben ze er ook een 'oplossing' voor. Maar ik denk altijd dat er nog wel meer functies zijn van dat hormoon (in dit geval zal het wel testosteron zijn wat ze inspuiten). Zodra je met hormonen begint te klooien, weet niemand meer wat er nou precies gebeurt..quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:34 schreef loveli het volgende:
Vrouwen die door de pil een verstoord libido hebben heten misschien niet impotent omdat er niets is wat niet meer omhoog wil, maar de gevolgen zijn hetzelfde. Het klinkt niet per se slechter dan de pil voor vrouwen, het ligt alleen zo gevoelig voor de meeste mannen.
Nee, eigenlijk niet maar ga van de week maar weer eens de huisarts lastig vallenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:26 schreef Re het volgende:
condooms, sterilisatie (man of vrouw), geheelonthouding
maar heb je al eens een poging gedaan om te stoppen met de pil?
Je hebt genoeg hormonale en niet-hormonale anticonceptiemiddelen. Nuvaring, Evra hormoonpleister, Implanon (staafje in je arm), Mirena, koperspiraal, condooms inderdaad...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:08 schreef latexpiepbeestje het volgende:
#keiharde schop#
Ik heb er ook al een jaar of 5 last van, depressieve gevoelens. Ik begon met de pil toen ik 16 was, dat was eerst om mijn acne tegen te gaan. De eerste paar jaar ging het nog wel goed, maar nu ben ik zo'n 7 jaar verder en ben ik ongeveer 3 keer gewisseld van pil, de klachten blijven echter nog steeds.
Er zijn ook een aantal rotdingen gebeurd die in vloed hebben gehad, maar ik denk dat de pil ook nog altijd een bijdrage levert aan mijn depressieve gevoelens. Zo voel ik me niet op mijn gemak bij mensen die ik niet goed ken, ben ik altijd zenuwachtig of zie ik er enorm tegen op om naar feestjes of zelfs naar mijn werk te gaan waardoor ik niet altijd even goed functioneer en zelfs last van hartkloppingen heb, ben ik sociaal nou niet bepaald een uitblinker, kan ik meestal niet oprecht emoties tonen want ik voel niks, heb ik vaak last gehad van huilbuien, is mijn zelfvertrouwen zo ontzettend laag geworden, ben ik erg chagerijnig geworden en moe, ben ik passief geworden in dingen die ik altijd graag deed, ben ik tien kilo aangekomen in vier jaar tijd, en staat mijn libido op een laag pitje.
Dus het liefste zou ik er ook helemaal mee stoppen, met de pil. Maar er zijn maar bar weinig opties, vind ik. Ik heb al meer dan 6 jaar een vaste relatie en wil ik geen kind, dus er blijft helaas niet veel te kiezen over... Of heeft iemand tips?
Ik heb wel de nuva ring aangevraagd en gekregen, maar ik heb er nog zo mijn twijfels over, leek me niet zo heel betrouwbaar en er is weinig bekend over. Maar ik ga eens zoeken op google.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:37 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Je hebt genoeg hormonale en niet-hormonale anticonceptiemiddelen. Nuvaring, Evra hormoonpleister, Implanon (staafje in je arm), Mirena, koperspiraal, condooms inderdaad...Zoek wat rond op internet en je vindt heel veel dingen!
Dankjewel, ik heb hem thuis al liggen want ik had hem al aangevraagd, maar eens proberen dan!quote:Op zondag 12 juli 2009 10:13 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik gebruik de nuvaring al ruim een jaar. Ben nog niet zwanger geweestVoel hem niet zitten, en je hoeft er, (als je wel ongesteld wordt) maar twee keer per maand aan te denken. Het is -wel- een hormonaal middel, maar het word gelijkmatig afgegeven (unlike de pil) en zit gelijk bij de baarmoeder/eierstokken in de bloedbanen (unlike de pil). Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zit er mede door bovenstaande redenen ook minder hormonen in. Vraag dat anders ook gelijk even na aan de HA
Je mag de Nuvaring 3 uur uit hebben per dag en meestal is dat genoeg tijd om sex te hebben, mocht je partner hem voelen. Ik en mijn partner laten hem altijd gewoon zitten.
Wat betreft depressiviteit, ik voel me een stuk beter. Mijn humeur is niet meer zo vlak, ik kan weer genieten van dingen. Soms erger ik me juist wel aan schommelingen in mijn humeur. maar meestal duurt dat maar kort. Huilbuien niet meer gehad sinds de wissel, alleen een keer bij een film.
Nadelen van de ring: als ik de ring uitneem om vervolgens een stopweek te hebben, krijg ik hoofdpijn die avond en soms vrijdag ook. (ibruprofen helpt goed en snel) Je moet goed in de gaten houden hoe laat je de ring uitgenomen hebt, want de week erop moet je de ring weer indoen 3 uur vóór of drie uur ná de tijd van uitname.
Succes met je keuze!
Ik ben het eens met Panthera, ben er zelf ook heel tevreden overquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:14 schreef latexpiepbeestje het volgende:
[..]
Ik heb wel de nuva ring aangevraagd en gekregen, maar ik heb er nog zo mijn twijfels over, leek me niet zo heel betrouwbaar en er is weinig bekend over. Maar ik ga eens zoeken op google.
Misschien is deze link wat voor je: http://www.anticonceptie-online.nl/methoden_inleiding.htmquote:Op maandag 27 juli 2009 18:21 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Thanxx ik wil hem graag proberen, maar ben nog wel een beetje bang voor de betrouwbaarheid. 1 procent kans op zwangerschap.. hmzz
Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen, het kan te maken hebben met de puberteit, met wat je meegemaakt hebt, met de pil, of met nog 300 andere zaken.quote:
Blijkbaar welquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:35 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb daar ooit eens onderzoek naar willen doen. De vraag van mij was: "is er meer suicidaal gedaag onder de vrouwen die de pil slikken".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |