abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45584307
Hmm, ik heb vandaag ook maar mijn huisarts gebeld, voor een andere pil. Vooral omdat ik de laatste tijd lichamelijke bijwerkingen merk (pijnlijke borsten ed).

Ik slik nu Diane 35, en ik ben niet depressief oid, maar ik denk wel dat het invloed heeft op mijn gedrag. Ik merk dat ik nogal hard ben, als ik terugkijk naar hoe ik soms met mensen om ga die niet heel dicht bij me staan. Voorbeeldje: ik heb een ex waar ik nog 'vrienden' mee ben, maar ik bel hem nooit, en als hij mij belt neem ik soms wel op, soms niet, als ik opneem ben ik gewoon lullig tegen hem. Terwijl ik hem niet haat ofzo, ik heb er dan gewoon geen zin in... Als ik hem nodig heb, dan doe ik ineens wel lief tegen hem. Oftewel: ik ben een manipulatief wijf

Probleem is alleen, dat ik niet weet hoe ik ben zonder de pil, want ik slik hem al vanaf mijn 15e. Maar ik heb het idee dat ik vroeger toch echt liever was, meer met mensen meevoelde, al kende ik ze helemaal niet. Nu hou ik eigenlijk alleen rekening met mensen waar ik echt 'close' mee ben, hoe het met een kennis of familielid gaat boeit me al totaal niet...(er is net een oom van mij overleden, ik hoorde het nieuws, dacht 'goh, dat is jong' en ging door met mijn leven)
Mensen waar ik wel echt om geef kunnen me gelukkig nog wel boeien, en dan ook echt. Lijkt wel of de grens heel scherp is tussen boeiend en niet boeiend, ofzo... Nou ja, vaag.

Eerst maar eens kijken hoe het gaat met Yasmin, die schijnt minder bijwerkingen te hebben. En goed te zijn voor je libido
Misschien word ik wel weer lief
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_54696651
Pas nadat een vriendin me onlangs vertelde dat ze een spiraaltje heeft laten plaatsen omdat ze de hormonen van de pil niet meer in haar lichaam wilde hebben, begon de gedachte dat mijn neerslachtigheid wellicht te maken heeft met het gebruik van de pil. Ik slik dat ding al een jaar of 12, en sinds die tijd heb ik heel wat downs gekend, met alle gevolgen van dien. Het heeft ook veel effect op mijn relatie en zo. Natuurlijk kun je niet alles afschrijven op de pil, en als je stopt zal dat ook weer nadelen hebben, maar toch.

Het zou toch mooi zijn als stoppen met de pil ervoor zou zorgen dat ik positiever in het leven sta (ik heb weinig om te klagen dus gek eigenlijk dat ik dat niet doe). Ik maak van de week wel even een afspraak met de huisarts om mijn alternatieven te bespreken. Zeker gezien de veranderingen per 2008 in de zorgverzekeringen (verplicht ¤150 eigen risico). Ik herken mezelf ook heel erg in degene die schreef dat ze zich met Microginon30 "numb" voelde, nooit écht blij of zo was, wel verdrietig e.d. Lijkt me heerlijk als ik die gevoelens weer terug krijg. Een slecht libido heb ik gelukkig niet.
pi_54715581
Stoppen met de pil is een goede beslissing voor mij geweest!

Ik slikte hem vanaf mijn 15e en ben een keer tussendoor gestopt omdat ik griep had and sorts (dan werkt ie niet). Merkte dat ik helemaal begon op te bloeien.. dus ben naar mijn huisarts gestapt voor een lichtere pil. Dit had effect.
Paar jaar later nam mijn beste vriendin een spiraaltje. Ik ging hier ook over nadenken. Ben met de pil gestopt en ook dat had direct effect (had spontaan veel meer zin). Uiteindelijk heb ik een aantal jaar later nog een keer de pil geprobeerd voor mijn vriendje, maar na 2 weken hadden we (!) het alweer gezien. Zelfs hij merkte het effect.

Oftewel: depressief door de pil? Op mij had het een negatieve invloed, werd minder vrolijk, minder zin en veel getempter als dat ik eigenlijk ben.
You're never fully dressed until you wear a smile
  maandag 19 november 2007 @ 13:54:45 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_54715874
Ik ben ook sinds ong. september volledig gestopt met de pil. Mijn ongesteldheid is niet echt veel veranderd, al ben ik een paar dagen van tevoren een beetje emo. Mijn huid is ook weer een stuk onrustiger geworden, al valt de schade op zich mee als ik van bep. voedingsstoffen afblijf. Alleen al het feit dat ik geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf krijg, geeft me een goed gevoel. Heb niet het idee dat het echt invloed heeft gehad op mijn stemmingen, maar ik slikte Yasmin en dat is niet echt een superzware pil, naar mijn idee.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_56233227
Ik heb besloten dat het nuttig is dit topic omhoog te schoppen na 64 dagen
Ik zie nu dat het gewoon PRECIES een jaar geleden is dat ik met Yasmin begon
quote:
Op maandag 22 januari 2007 17:12 schreef Alcarin het volgende:
Hmm, ik heb vandaag ook maar mijn huisarts gebeld, voor een andere pil.
Ik heb nu echter het besluit genomen om voorlopig maar helemaal met de pil te stoppen. Vorig jaar ben ik overgestapt van Diane op Yasmin, maar nu heb ik weer dezelfde klachten, plus droge ogen
En aangezien ik al bijna 10 jaar aan de pil ben, ga ik het nu eens zonder proberen
Alleen 1 (heel groot) nadeel: condooms

Voor degenen die mij voorgingen en gestopt zijn: hoe gaat het nu? Hoe lang duurt het ongeveer voor de troep uit je lijf is en het dus beter gaat?
Ik kan niet wachten, straks word ik een nymfomaantje (al zou ik gewoon al blij zijn als de vage klachten weggaan..)
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Vis een optie? dinsdag 22 januari 2008 @ 21:39:46 #256
70532 loveli
N
pi_56235215
Het gaat in ieder geval geleidelijk en het kan best wel even duren. Zoek maar eens op onderzoeken naar 'sex hormone binding globulin' (SHBG) en pilgebruik. Het duurt langer dat je lichaam weer 'normaal' is dan je zou verwachten op grond van de halfwaardetijd van de hormonen.
crap in = crap out
pi_56235883
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 20:21 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb besloten dat het nuttig is dit topic omhoog te schoppen na 64 dagen
Ik zie nu dat het gewoon PRECIES een jaar geleden is dat ik met Yasmin begon
[..]

Ik heb nu echter het besluit genomen om voorlopig maar helemaal met de pil te stoppen. Vorig jaar ben ik overgestapt van Diane op Yasmin, maar nu heb ik weer dezelfde klachten, plus droge ogen
En aangezien ik al bijna 10 jaar aan de pil ben, ga ik het nu eens zonder proberen
Alleen 1 (heel groot) nadeel: condooms

Voor degenen die mij voorgingen en gestopt zijn: hoe gaat het nu? Hoe lang duurt het ongeveer voor de troep uit je lijf is en het dus beter gaat?
Ik kan niet wachten, straks word ik een nymfomaantje (al zou ik gewoon al blij zijn als de vage klachten weggaan..)
Ik ben ooit gestopt (slik nu wel weer, ook yasmin, niet zonder bijwerkingen helaas), en het heeft bij mij een maand of 5/6 geduurd voordat ik echt weer een beetje mezelf begon te worden en mijn libido terug kwam.
In de tussentijd inderdaad condooms gebruikt, vreselijk vond ik het die dingen, en de onderbreking, seks verloor echt een stukje spontaniteit voor mij. Maar ja, het 'voordeel' was dan weer dat ik zeker toeni k net gestopt was toch geen zin in seks had
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:16:46 #258
105098 lexine
"Het Kattenvrouwtje"
pi_56238609
Toen ik aan de pil begon was het snel mis: heel erg depressief, misselijk en werd erg dik ook!
Diverse andere pillen geprobeerd, maar met hetzelfde effect. Gestopt met gebruik pil, spiraaltje geprobeerd en moest er ook uit ...
Kortom pilloos met idd als nare consequentie de angst voor zwangerschap wat alle spontaniteit remt.
Wanneer komt er nou eens een goeie pil voor de heren en zijn wij niet altijd de 'dupe'? Ik voel me wel veel 'gezonder' zonder dan met; het blijft tenslotte troep (kankerverwekkend).
Het leven bestaat voor 10% uit wat je overkomt en voor 90% hoe je er mee omgaat.
pi_56242414
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:16 schreef lexine het volgende:
Wanneer komt er nou eens een goeie pil voor de heren en zijn wij niet altijd de 'dupe'? Ik voel me wel veel 'gezonder' zonder dan met; het blijft tenslotte troep (kankerverwekkend).
Nou ja, die mannenpil is al in ontwikkeling, maar eerlijk gezegd vind ik het nog slechter klinken dan de vrouwenpil: het is een soort implanon, en de hormonen maken de man dus onvruchtbaar. Ze maken hem echter ook impotent, en daarom moet 'ie elke maand een prik in zijn bil gaan halen, zodat seks nog mogelijk is
Het blijft met hormonen dus de keuze: wil je het veilig kunnen doen maar er geen zin in hebben, of er heel veel zin in hebben maar het onveilig doen?

Ik wacht voorlopig rustig af, geef het minstens een paar maanden. Als het nou echt een groot verschil maakt, wil ik geen pil meer. Dan ga ik wel spiraaltjes proberen enzo.
Gedoe allemaal...waar blijft de echt goede oplossing?
pi_56243022
Ben sinds begin december 2007 weer gestopt. Ook al sinds mijn 16e aan de pil, alleen een paar jaar terug eens een paar maanden gestopt, daar voelde ik me wel goed bij.
Heb het idee dat ik me ook wat beter voel, maar nu ging het sowieso het afgelopen half jaar steeds wat beter met me.
Ongesteldheid viel me ook wel mee, was wel erger dan met pil en een beetje pijn, maar het was geen drama. Wel weer her en der wat puistjes die opkomen helaas.

Misschien maar eens aan een spiraaltje gaan denken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Vis een optie? woensdag 23 januari 2008 @ 09:34:19 #261
70532 loveli
N
pi_56243304
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:11 schreef Alcarin het volgende:
Nou ja, die mannenpil is al in ontwikkeling, maar eerlijk gezegd vind ik het nog slechter klinken dan de vrouwenpil: het is een soort implanon, en de hormonen maken de man dus onvruchtbaar. Ze maken hem echter ook impotent, en daarom moet 'ie elke maand een prik in zijn bil gaan halen, zodat seks nog mogelijk is
Het blijft met hormonen dus de keuze: wil je het veilig kunnen doen maar er geen zin in hebben, of er heel veel zin in hebben maar het onveilig doen?
Vrouwen die door de pil een verstoord libido hebben heten misschien niet impotent omdat er niets is wat niet meer omhoog wil, maar de gevolgen zijn hetzelfde. Het klinkt niet per se slechter dan de pil voor vrouwen, het ligt alleen zo gevoelig voor de meeste mannen.
crap in = crap out
pi_56252476
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:34 schreef loveli het volgende:
Vrouwen die door de pil een verstoord libido hebben heten misschien niet impotent omdat er niets is wat niet meer omhoog wil, maar de gevolgen zijn hetzelfde. Het klinkt niet per se slechter dan de pil voor vrouwen, het ligt alleen zo gevoelig voor de meeste mannen.
Dat is ook weer waar. De mannenpil is dan dus zo ongeveer even slecht als die voor vrouwen. Alleen erkennen ze het bij de mannenpil wel meteen, en hebben ze er ook een 'oplossing' voor. Maar ik denk altijd dat er nog wel meer functies zijn van dat hormoon (in dit geval zal het wel testosteron zijn wat ze inspuiten). Zodra je met hormonen begint te klooien, weet niemand meer wat er nou precies gebeurt..
pi_56319185
Ik heb daar ooit eens onderzoek naar willen doen. De vraag van mij was: "is er meer suicidaal gedaag onder de vrouwen die de pil slikken".
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:59:20 #264
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_56319612
Ik word niet depressief van de pil, maar wel melancholisch met vlagen en een stuk harder. Toen ik 15 was en begon met de microgynon 30 had ik er al last van. Dus toen overgestapt op de lovette, waarbij ik er geen last van had en me gewoon happy voelde. Alleen het probleem was dat het een vrij lichte pil is, en als ik in mn stopweek doorslikte dan werd ik alsnog gewoon ongesteld. Bovendien moet je er voor betalen . Naja toen een halfjaar pilloos geweest wat me wel goed beviel wat betreft m'n humeur.
Maar ik ben een maand geleden weer begonnen met de microgynon 30, aangezien ik ook echt ziek word wanneer ik ongesteld ben. Alleen ik merk nu alweer dat het m'n humeur niet ten goede komt...
Wat is verstandig? Gewoon een aantal maanden volhouden en kijken of het verbetert? Of toch op een andere pil overstappen?
My mama didn't raise no fool
  zaterdag 26 januari 2008 @ 21:39:02 #265
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56328043
TVP
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:06:37 #266
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56330242
Ik had eerst microgynon 30, daarna Yasmin. Heb totaal 5 jaar de pil geslikt, daarna was ik het echt spuugzat. Met Yasmin voelde ik me wel wat beter, maar toch niet helemaal mezelf. Sacherijniger (of hoe je het ook schrijft), emotioneler. Eigenlijk voelde ik me maar 1 week goed in de maand.
Heb ook de nuvaring overwogen maar heb nu een Mirena spiraaltje laten zetten (mijn god, wat een pijn bij het zetten! Totaal onderschat). Hoop dat dat beter gaat, minder hormonen in mijn lijf en ook minder erge ongesteldheid (eerste 3 maanden ff wennen, daarna moet het minder worden). Heb 'm nu bijna een week, met pijnstillers is de pijn te houden maar ik hoop toch dat dit beter is dan de pil.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_70882769
#keiharde schop#

Ik heb er ook al een jaar of 5 last van, depressieve gevoelens. Ik begon met de pil toen ik 16 was, dat was eerst om mijn acne tegen te gaan. De eerste paar jaar ging het nog wel goed, maar nu ben ik zo'n 7 jaar verder en ben ik ongeveer 3 keer gewisseld van pil, de klachten blijven echter nog steeds.

Er zijn ook een aantal rotdingen gebeurd die in vloed hebben gehad, maar ik denk dat de pil ook nog altijd een bijdrage levert aan mijn depressieve gevoelens. Zo voel ik me niet op mijn gemak bij mensen die ik niet goed ken, ben ik altijd zenuwachtig of zie ik er enorm tegen op om naar feestjes of zelfs naar mijn werk te gaan waardoor ik niet altijd even goed functioneer en zelfs last van hartkloppingen heb, ben ik sociaal nou niet bepaald een uitblinker, kan ik meestal niet oprecht emoties tonen want ik voel niks, heb ik vaak last gehad van huilbuien, is mijn zelfvertrouwen zo ontzettend laag geworden, ben ik erg chagerijnig geworden en moe, ben ik passief geworden in dingen die ik altijd graag deed, ben ik tien kilo aangekomen in vier jaar tijd, en staat mijn libido op een laag pitje.

Dus het liefste zou ik er ook helemaal mee stoppen, met de pil. Maar er zijn maar bar weinig opties, vind ik. Ik heb al meer dan 6 jaar een vaste relatie en wil ik geen kind, dus er blijft helaas niet veel te kiezen over... Of heeft iemand tips?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:26:35 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70883271
condooms, sterilisatie (man of vrouw), geheelonthouding

maar heb je al eens een poging gedaan om te stoppen met de pil?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_70883493
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:26 schreef Re het volgende:
condooms, sterilisatie (man of vrouw), geheelonthouding

maar heb je al eens een poging gedaan om te stoppen met de pil?
Nee, eigenlijk niet maar ga van de week maar weer eens de huisarts lastig vallen
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:37:55 #270
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70883659
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:08 schreef latexpiepbeestje het volgende:
#keiharde schop#

Ik heb er ook al een jaar of 5 last van, depressieve gevoelens. Ik begon met de pil toen ik 16 was, dat was eerst om mijn acne tegen te gaan. De eerste paar jaar ging het nog wel goed, maar nu ben ik zo'n 7 jaar verder en ben ik ongeveer 3 keer gewisseld van pil, de klachten blijven echter nog steeds.

Er zijn ook een aantal rotdingen gebeurd die in vloed hebben gehad, maar ik denk dat de pil ook nog altijd een bijdrage levert aan mijn depressieve gevoelens. Zo voel ik me niet op mijn gemak bij mensen die ik niet goed ken, ben ik altijd zenuwachtig of zie ik er enorm tegen op om naar feestjes of zelfs naar mijn werk te gaan waardoor ik niet altijd even goed functioneer en zelfs last van hartkloppingen heb, ben ik sociaal nou niet bepaald een uitblinker, kan ik meestal niet oprecht emoties tonen want ik voel niks, heb ik vaak last gehad van huilbuien, is mijn zelfvertrouwen zo ontzettend laag geworden, ben ik erg chagerijnig geworden en moe, ben ik passief geworden in dingen die ik altijd graag deed, ben ik tien kilo aangekomen in vier jaar tijd, en staat mijn libido op een laag pitje.

Dus het liefste zou ik er ook helemaal mee stoppen, met de pil. Maar er zijn maar bar weinig opties, vind ik. Ik heb al meer dan 6 jaar een vaste relatie en wil ik geen kind, dus er blijft helaas niet veel te kiezen over... Of heeft iemand tips?
Je hebt genoeg hormonale en niet-hormonale anticonceptiemiddelen. Nuvaring, Evra hormoonpleister, Implanon (staafje in je arm), Mirena, koperspiraal, condooms inderdaad... Zoek wat rond op internet en je vindt heel veel dingen!
pi_70887855
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:37 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Je hebt genoeg hormonale en niet-hormonale anticonceptiemiddelen. Nuvaring, Evra hormoonpleister, Implanon (staafje in je arm), Mirena, koperspiraal, condooms inderdaad... Zoek wat rond op internet en je vindt heel veel dingen!
Ik heb wel de nuva ring aangevraagd en gekregen, maar ik heb er nog zo mijn twijfels over, leek me niet zo heel betrouwbaar en er is weinig bekend over. Maar ik ga eens zoeken op google.
pi_70894848
Ik gebruik de nuvaring al ruim een jaar. Ben nog niet zwanger geweest Voel hem niet zitten, en je hoeft er, (als je wel ongesteld wordt) maar twee keer per maand aan te denken. Het is -wel- een hormonaal middel, maar het word gelijkmatig afgegeven (unlike de pil) en zit gelijk bij de baarmoeder/eierstokken in de bloedbanen (unlike de pil). Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zit er mede door bovenstaande redenen ook minder hormonen in. Vraag dat anders ook gelijk even na aan de HA
Je mag de Nuvaring 3 uur uit hebben per dag en meestal is dat genoeg tijd om sex te hebben, mocht je partner hem voelen. Ik en mijn partner laten hem altijd gewoon zitten.

Wat betreft depressiviteit, ik voel me een stuk beter. Mijn humeur is niet meer zo vlak, ik kan weer genieten van dingen. Soms erger ik me juist wel aan schommelingen in mijn humeur. maar meestal duurt dat maar kort. Huilbuien niet meer gehad sinds de wissel, alleen een keer bij een film .

Nadelen van de ring: als ik de ring uitneem om vervolgens een stopweek te hebben, krijg ik hoofdpijn die avond en soms vrijdag ook. (ibruprofen helpt goed en snel) Je moet goed in de gaten houden hoe laat je de ring uitgenomen hebt, want de week erop moet je de ring weer indoen 3 uur vóór of drie uur ná de tijd van uitname.

Succes met je keuze!
And the druids turn to stone...
pi_70895114
quote:
Op zondag 12 juli 2009 10:13 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik gebruik de nuvaring al ruim een jaar. Ben nog niet zwanger geweest Voel hem niet zitten, en je hoeft er, (als je wel ongesteld wordt) maar twee keer per maand aan te denken. Het is -wel- een hormonaal middel, maar het word gelijkmatig afgegeven (unlike de pil) en zit gelijk bij de baarmoeder/eierstokken in de bloedbanen (unlike de pil). Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zit er mede door bovenstaande redenen ook minder hormonen in. Vraag dat anders ook gelijk even na aan de HA
Je mag de Nuvaring 3 uur uit hebben per dag en meestal is dat genoeg tijd om sex te hebben, mocht je partner hem voelen. Ik en mijn partner laten hem altijd gewoon zitten.

Wat betreft depressiviteit, ik voel me een stuk beter. Mijn humeur is niet meer zo vlak, ik kan weer genieten van dingen. Soms erger ik me juist wel aan schommelingen in mijn humeur. maar meestal duurt dat maar kort. Huilbuien niet meer gehad sinds de wissel, alleen een keer bij een film .

Nadelen van de ring: als ik de ring uitneem om vervolgens een stopweek te hebben, krijg ik hoofdpijn die avond en soms vrijdag ook. (ibruprofen helpt goed en snel) Je moet goed in de gaten houden hoe laat je de ring uitgenomen hebt, want de week erop moet je de ring weer indoen 3 uur vóór of drie uur ná de tijd van uitname.

Succes met je keuze!
Dankjewel, ik heb hem thuis al liggen want ik had hem al aangevraagd, maar eens proberen dan!
  zondag 12 juli 2009 @ 11:47:10 #274
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70896259
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 22:14 schreef latexpiepbeestje het volgende:

[..]

Ik heb wel de nuva ring aangevraagd en gekregen, maar ik heb er nog zo mijn twijfels over, leek me niet zo heel betrouwbaar en er is weinig bekend over. Maar ik ga eens zoeken op google.
Ik ben het eens met Panthera, ben er zelf ook heel tevreden over
Plus het is (na de Mirena) een van de hormonale middelen waar de minste hormonen in zitten. Met Mirena (die heb ik ook een jaar gehad) voelde ik me al een stuk beter, maar die hadden vervelende bijwerkingen voor mij. Met de Nuvaring voel ik me nog steeds even goed, maar zonder de bijwerkingen. Ik voel 'm inderdaad ook niet zitten, en met de sex blijft ie gewoon zitten
Bedenk je wel dat het bij elke vrouw anders is, hoe je op de hormonen reageert. Maar ik hoop dat het bij jou net zo goed is als bij ons!
pi_71371887
Thanxx ik wil hem graag proberen, maar ben nog wel een beetje bang voor de betrouwbaarheid. 1 procent kans op zwangerschap.. hmzz
  maandag 27 juli 2009 @ 20:38:46 #276
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_71375969
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:21 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Thanxx ik wil hem graag proberen, maar ben nog wel een beetje bang voor de betrouwbaarheid. 1 procent kans op zwangerschap.. hmzz
Misschien is deze link wat voor je: http://www.anticonceptie-online.nl/methoden_inleiding.htm

Daarbij weet je niet hoe betrouwbaar het is totdat je het (goed!) gebruikt, bij iedereen is dat weer anders.. Dat weet je ook nooit van te voren.
pi_71383855
hoi

Ja ik werd met de pil ook depressief. Een aantal jaren geleden al met microgynon 30 depressief en migraine.

Nu na jaren weer pil geprobeerd ivm hormonale klachten. Dit keer 1 van de nieuwere pillen de Yaz 24 +4
Deze zou heel mild bla bla bla.

Nou dus weer migraine en depressief!

Dus simpel....weg Pil! Dan maar een onregelmatige cyclus en af en toe stemmingswisselingen. Met de pil slaat het over tot depressie
Je kunt wachten tot je perfect bent maar je kunt ook nu alvast van jezelf houden
pi_71385137
Of je kan nog de Nuvaring vragen. Het geeft de hormonen plaatselijk af, en heeft daardoor minder hormonen nodig. Het zal maar net het verschil maken. (it did for me)
pi_72003088
plaatselijk of niet..voor mij geen hormonen meer, ik kan er niet tegen.
Heb ook tijdje Mirena gehad,is ook inweze meer plaatselijk, maar idem dito.
Ook depressief!
Je kunt wachten tot je perfect bent maar je kunt ook nu alvast van jezelf houden
pi_76675607
Hoi, Ik ben 48 jaar en sinds mijn 16 aan het koperen spiraaltje. Ik ben sinds 2004 een schildklier patient (ziekte van Graves) en daar voor 2 keer een radioactiefe slok behandeling gehad, slik nu thyrax om het op peil te houden. Ik wil toch even reageren op alles wat ik hier lees over de pil. Ik ben 2 en een halve maand begonnen met microgynon 30, omdat ik erg last had van stemming wisselingen, en nu heb ik het geluk dat ik mijn bloedwaarden mag testen wanneer mij dat uitkomt. Na 2 maanden geslikt te hebben, heb de pil doorgeslikt op vakantie, heb ik mijn bloed laten testen. Weer mijn schildklier!!! Waarden niet goed (had ik al gevoeld) droge huid, vooral op mijn scheenbenen, en weer lichtelijk depressief. De pil heeft dus wel degelijk invloed op de schildklier! Voor mij geen pil meer!
  maandag 11 januari 2010 @ 20:25:30 #281
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_76693355
Ik heb het al eerder in dit topic gezegd geloof ik, maar voor mij (ook een schildklierdefect) heeft de anticonceptiepil ook een negatieve invloed op schildklierwaarden en stemming.
Dan maar creatief sexen zonder pil, gaat ook prima
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_76782767
ik ben ook depressief en had het vermoeden dat het door de pil kwam, slikte microgynon, naar de huisarts geweest en nu yasmin gekregen, slik ik nu 2 weken maar heb meer last van stemmingswisselingen en vraag me dus af of deze pil de depressie nog meer zal versterken of dat het afwachten is. Ik wil deze maand zowieso afmaken, maar ik twijfel of ik daarna terug zal gaan naar de microgynon of helemaal een keer zou stoppen. Ergens denk ik dat het goed is om helemaal te stoppen met de pil omdat ik dan pas echt kan kijken of de depressie ermee te maken heeft. Het grote nadeel is alleen dat ik altijd heel veel last heb van mijn menstruatie, giga buikpijn enzo. Ik durf dus ook niet zo goed. En mocht ik dan uiteindelijk besluiten te stoppen met de pil vroeg ik me af hoe jullie de kans op zwangerschap zo veel mogelijk verkleinen? gebruiken jullie alleen een condoom of hebben jullie daarnaast nog extra, meer betrouwbare middeltjes?

Groetjes, Veertje
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:37:05 #283
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_76788027
Ik had ook veel last van de Yasmin-pil, zal ook best wel persoonlijk zijn hoor. De een heeft er veel last van, bij de ander werkt het prima.
Ikzelf gebruik condooms als anticonceptie, deed het altijd heel voorzichtig, maar ben inmiddels in de leeftijd dat het niet zo erg is mocht het "mis" gaan
Dat scheelt natuurlijk wel, een vriendin van me heeft een Mirena-spiraaltje, dus met heel weinig hormonen en zij is er erg tevreden over i.t.t. de anticonceptiepil, dat is wellicht ook een optie dus
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_76791933
Door de Microginol, of hoe dat ding ook mag heten, ben ik me inderdaad vlakker gaan voelen.
Stap over naar een ander anticonceptiemiddel, bijvoorbeeld de Nuvaring, toen had ik veel minder klachten.
Succes!
pi_76816129
Ik ben net begonnen met de Yasmin-pil, omdat volgens de huisarts de bijwerkingen minder erg zouden zijn dan bij mijn vorige pil (microgynol ofzo). Eerst had ik last van pijn en overgeven, maar nu heb in inderdaad sinds die nieuwe pil hele erge stemmingswisselingen. Woehoe.
pi_77838826
Al vanaf jongs af aan gebruik ik Microgynon 30.
De lichtst mogelijke en een veel gebruikte pil werd me verteld. (weet niet of dat klopt)

Ik heb het vanaf ongeveer mijn 14e tot mijn 21e gebruikt.
Zo'n twee jaar geleden viel mij op dat ik zeer heftig reageerde als ik de pil bijvoorbeeld 's avonds vergat en hem in de ochtend innam. Met onverklaarbare huilbuien als gevolg...
Niet echt aangenaam. Dus ik ben na gaan denken wat de pil met normaal gebruik al niet doet.

Als jong meisje ben je je niet zo bewust dat je daadwerkelijk een medicijn neemt!
Je bent allang blij dat je je een beetje seksueel kunt ontwikkelen zonder zwanger te worden.
Maar als ik dit had geweten had ik misschien een heel andere pubertijd gehad...:(

Ondertussen ben ik overgestapt op de Implanon, een klein rubberachtig staafje met een constante afgave van hormonen. Ik werd een heeeeeel ander mens.
Een nadeel van die implanon is wel weer dat ik last heb van spotting (onregelmatig licht bloedverlies) en dat erg uit de hand kan lopen als mijn evenwicht verstoord wordt.(te weinig slaap, te veel/weinig sport)
Zo heb ik met enige regelmaat 3 weken achter elkaar, of soms nog langer, licht of zwaarder bloedverlies.

Vanwege een aankomende vakantie heb ik in overleg met de huisarts besloten een heel lichte pil naast mijn Implanon te gebruiken. De beste hiervoor zou de lichte versie van mijn vroegere pil zijn.
Zodoende zou ik niet de hele vakantie bloedverlies hebben. Want door de ontspanning zou het juist dan naar boven komen.

Dat heb ik geweten! Ik ben enkele dagen ziek ervan geweest: buikkrampen, extreme moeheid.
Daarnaast herken ik wat eerder gezegd is. Ik werd heel apatisch en 'vlak'. Ik was heel licht geraakt en extreem emotioneel. Ik weet weer precies waarom ik gestopt was en dit was nog 3x zo erg als vroeger!

Mijn vriend herkende me niet meer terug en schrok hier erg van.
Ik werd erg egocentrisch, had slechte concentratie, mijn gedachten schoten als een trein door mijn hoofd, ik toonde en voelde minder emotie en sloot hem hierdoor uit.

Ik ben er over aan het denken om alles gewoon eruit te gooien, want het is wel allemaal chemische troep in je lichaam, maar er is (nog) geen bruikbaar alternatief voor mij.
Ik ben er over aan het denken om een koperspiraal te doen, maar ben ook hierbij weer doodsbang voor de bijwerkingen.

Dus ik weet het niet: De pil, is het een vloek of een zegen?
pi_77853414
Yep, heb het ook gehad, gewoon labieler en emotioneel instabieler door die bende. Nuvaring genomen en nergens meer last van

EDIT
microgynon is bij lange na niet de lichtste pil, eerder een gemiddelde die standaard voorgeschreven wordt. Diane en Yasmin zijn lichter.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
pi_77858671
Ik ben ook van pil gewisseld vanwege enorm rare gevoelens in de laatste week van de strip. Werd in die week een totaal ander mens, labiel en huilerig, van een mug een mammoet maken etc. Ik slikte stediril, nu sinds 3 maanden een andere pil en ben gelukkig mezelf weer
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:30:39 #289
50430 Yuki
Student Midwife
pi_78081847
Ik slik inmiddels al een paar jaar Yasmin, en eigenlijk nooit problemen gehad. Hiervoor heel veel andere pillen gehad, daarbij steeds last van doorbraakbloedingen. Mat Yasmin was dit probleem opgelost.

Ik heb nu sinds een paar weken flinke stemmingswisselingen. Inmiddels loopt dit uit op bijna dagelijkse huilbuien
Kan dit door de pil komen? Ik slik m al wel lang namelijk... Bijwerkingen stoppen toch vaak na een maand of 3?
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_78702991
Hallo allemaal,

Ben ook jaren depressief geweest door de pil. Verschillende gebruikt maar nooit mezelf geweest. Na de eerste zwangerschap ook niet meer gaan gebruiken. Nuvaring was de opossing volgens de huisarts. Weinig hormonen en alleen op de plek waar het hoort te zijn. Na 6 weken werd was ik zo depri als een deur, en mijn man werd gek van me!!!!! Ook dus geen optie.

Na de tweede zwangerschap sprak ik iemand die heel enthousiast was over een koper siraal. Geen hormonen dus je eigen cyclus. Ja dat is waar maar de bloedingen zijn bij mij heel heftig en duren zo'n 10 tot 12 dagen. Met een hele regelmatige cyclus kom ik uit op een week of 2 geen menstruatie en dan komen de buikpijnen gevolgd door heftige pijnlijke bloedingen....... Gelukkig heb ik nu een vrouwelijke huisarts die meedenkt. Inmiddels aan de Cerazette, een pil zonder oestrogene hormonen. Omdat je altijd doorslikt heb je geen last van schommelingen in de hormoon huishouding en het lijkt erop dat vrouwen van die oestrogeen depri worden. Wie weet is het voor vele van ons een oplossing. Want dat geklooi met die rubbers is het voor mij toch ook niet. Daarbij heb ik heel erg last van het PMS syndroom en normaal al hevige bloedingen met veel buikpijn, en tot nu toe werkt dit erg goed.
pi_79064511
Hoi,
Ik ben al vanaf mn 13e aan de Yasmin pil en ben nu 17 jaar.
Voel me sinds die tijd al niet meer mezelf.
Ik snapte niet waardoor dit zou kunnen komen en ben sinds vandaag eens gaan googlen.
Ik heb vaak huilbuien om niks.. heb dan wel veel meegemaakt maar het lijkt alsof alles tegen zit.
Soms heb ik het idee dat ik depri ben
Komt dit door de pil?
Of ligt het echt aan mezelf?

Liefs.
pi_79064904
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:45 schreef chimpiee het volgende:
...
Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen, het kan te maken hebben met de puberteit, met wat je meegemaakt hebt, met de pil, of met nog 300 andere zaken.
Feit is dat de pil (en andere hormonale voorbehoedsmiddelen) effect kunnen hebben op je humeur.
Als jij denkt dat je depri humeur daar wel eens van zou kunnen komen, wie of wat belet je om eens met de huisarts te gaan praten? of als je op dit moment niet sexueel actief bent, proberen hoe je bent zonder?
pi_104896160
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2008 14:35 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb daar ooit eens onderzoek naar willen doen. De vraag van mij was: "is er meer suicidaal gedaag onder de vrouwen die de pil slikken".
Blijkbaar wel
http://www.scientias.nl/a(...)ressiever-leven/5670
http://www.abc.net.au/science/articles/2010/03/12/2844595.htm
http://informahealthcare.com/doi/abs/10.1080/13590849862159

Het is uiteindelijk gewoon vergif, als je het mij vraagt.

[ Bericht 8% gewijzigd door jawatnouweer op 27-11-2011 21:21:16 ]
pi_104896456
wat een kick :o
Maar zit soms ook weleens de denken waarom slik ik die troep nog, voor die paar keer seks in de maand _O-

Maar ja een condoom vind ik ook weer niks :{
pi_138616081

[ Bericht 100% gewijzigd door admiraal_anaal op 07-04-2014 17:07:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')