Ik heb nu echter het besluit genomen om voorlopig maar helemaal met de pil te stoppen. Vorig jaar ben ik overgestapt van Diane op Yasmin, maar nu heb ik weer dezelfde klachten, plus droge ogenquote:Op maandag 22 januari 2007 17:12 schreef Alcarin het volgende:
Hmm, ik heb vandaag ook maar mijn huisarts gebeld, voor een andere pil.
Ik ben ooit gestopt (slik nu wel weer, ook yasmin, niet zonder bijwerkingen helaas), en het heeft bij mij een maand of 5/6 geduurd voordat ik echt weer een beetje mezelf begon te worden en mijn libido terug kwam.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:21 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb besloten dat het nuttig is dit topic omhoog te schoppen na 64 dagen![]()
Ik zie nu dat het gewoon PRECIES een jaar geleden is dat ik met Yasmin begon![]()
[..]
Ik heb nu echter het besluit genomen om voorlopig maar helemaal met de pil te stoppen. Vorig jaar ben ik overgestapt van Diane op Yasmin, maar nu heb ik weer dezelfde klachten, plus droge ogen![]()
En aangezien ik al bijna 10 jaar aan de pil ben, ga ik het nu eens zonder proberen![]()
Alleen 1 (heel groot) nadeel: condooms![]()
Voor degenen die mij voorgingen en gestopt zijn: hoe gaat het nu? Hoe lang duurt het ongeveer voor de troep uit je lijf is en het dus beter gaat?
Ik kan niet wachten, straks word ik een nymfomaantje(al zou ik gewoon al blij zijn als de vage klachten weggaan..)
Nou ja, die mannenpil is al in ontwikkeling, maar eerlijk gezegd vind ik het nog slechter klinken dan de vrouwenpil: het is een soort implanon, en de hormonen maken de man dus onvruchtbaar. Ze maken hem echter ook impotent, en daarom moet 'ie elke maand een prik in zijn bil gaan halen, zodat seks nog mogelijk isquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:16 schreef lexine het volgende:
Wanneer komt er nou eens een goeie pil voor de heren en zijn wij niet altijd de 'dupe'? Ik voel me wel veel 'gezonder' zonder dan met; het blijft tenslotte troep (kankerverwekkend).
Vrouwen die door de pil een verstoord libido hebben heten misschien niet impotent omdat er niets is wat niet meer omhoog wil, maar de gevolgen zijn hetzelfde. Het klinkt niet per se slechter dan de pil voor vrouwen, het ligt alleen zo gevoelig voor de meeste mannen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 08:11 schreef Alcarin het volgende:
Nou ja, die mannenpil is al in ontwikkeling, maar eerlijk gezegd vind ik het nog slechter klinken dan de vrouwenpil: het is een soort implanon, en de hormonen maken de man dus onvruchtbaar. Ze maken hem echter ook impotent, en daarom moet 'ie elke maand een prik in zijn bil gaan halen, zodat seks nog mogelijk is![]()
Het blijft met hormonen dus de keuze: wil je het veilig kunnen doen maar er geen zin in hebben, of er heel veel zin in hebben maar het onveilig doen?![]()
Dat is ook weer waar. De mannenpil is dan dus zo ongeveer even slecht als die voor vrouwen. Alleen erkennen ze het bij de mannenpil wel meteen, en hebben ze er ook een 'oplossing' voor. Maar ik denk altijd dat er nog wel meer functies zijn van dat hormoon (in dit geval zal het wel testosteron zijn wat ze inspuiten). Zodra je met hormonen begint te klooien, weet niemand meer wat er nou precies gebeurt..quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:34 schreef loveli het volgende:
Vrouwen die door de pil een verstoord libido hebben heten misschien niet impotent omdat er niets is wat niet meer omhoog wil, maar de gevolgen zijn hetzelfde. Het klinkt niet per se slechter dan de pil voor vrouwen, het ligt alleen zo gevoelig voor de meeste mannen.
Nee, eigenlijk niet maar ga van de week maar weer eens de huisarts lastig vallenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:26 schreef Re het volgende:
condooms, sterilisatie (man of vrouw), geheelonthouding
maar heb je al eens een poging gedaan om te stoppen met de pil?
Je hebt genoeg hormonale en niet-hormonale anticonceptiemiddelen. Nuvaring, Evra hormoonpleister, Implanon (staafje in je arm), Mirena, koperspiraal, condooms inderdaad...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:08 schreef latexpiepbeestje het volgende:
#keiharde schop#
Ik heb er ook al een jaar of 5 last van, depressieve gevoelens. Ik begon met de pil toen ik 16 was, dat was eerst om mijn acne tegen te gaan. De eerste paar jaar ging het nog wel goed, maar nu ben ik zo'n 7 jaar verder en ben ik ongeveer 3 keer gewisseld van pil, de klachten blijven echter nog steeds.
Er zijn ook een aantal rotdingen gebeurd die in vloed hebben gehad, maar ik denk dat de pil ook nog altijd een bijdrage levert aan mijn depressieve gevoelens. Zo voel ik me niet op mijn gemak bij mensen die ik niet goed ken, ben ik altijd zenuwachtig of zie ik er enorm tegen op om naar feestjes of zelfs naar mijn werk te gaan waardoor ik niet altijd even goed functioneer en zelfs last van hartkloppingen heb, ben ik sociaal nou niet bepaald een uitblinker, kan ik meestal niet oprecht emoties tonen want ik voel niks, heb ik vaak last gehad van huilbuien, is mijn zelfvertrouwen zo ontzettend laag geworden, ben ik erg chagerijnig geworden en moe, ben ik passief geworden in dingen die ik altijd graag deed, ben ik tien kilo aangekomen in vier jaar tijd, en staat mijn libido op een laag pitje.
Dus het liefste zou ik er ook helemaal mee stoppen, met de pil. Maar er zijn maar bar weinig opties, vind ik. Ik heb al meer dan 6 jaar een vaste relatie en wil ik geen kind, dus er blijft helaas niet veel te kiezen over... Of heeft iemand tips?
Ik heb wel de nuva ring aangevraagd en gekregen, maar ik heb er nog zo mijn twijfels over, leek me niet zo heel betrouwbaar en er is weinig bekend over. Maar ik ga eens zoeken op google.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:37 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Je hebt genoeg hormonale en niet-hormonale anticonceptiemiddelen. Nuvaring, Evra hormoonpleister, Implanon (staafje in je arm), Mirena, koperspiraal, condooms inderdaad...Zoek wat rond op internet en je vindt heel veel dingen!
Dankjewel, ik heb hem thuis al liggen want ik had hem al aangevraagd, maar eens proberen dan!quote:Op zondag 12 juli 2009 10:13 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik gebruik de nuvaring al ruim een jaar. Ben nog niet zwanger geweestVoel hem niet zitten, en je hoeft er, (als je wel ongesteld wordt) maar twee keer per maand aan te denken. Het is -wel- een hormonaal middel, maar het word gelijkmatig afgegeven (unlike de pil) en zit gelijk bij de baarmoeder/eierstokken in de bloedbanen (unlike de pil). Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zit er mede door bovenstaande redenen ook minder hormonen in. Vraag dat anders ook gelijk even na aan de HA
Je mag de Nuvaring 3 uur uit hebben per dag en meestal is dat genoeg tijd om sex te hebben, mocht je partner hem voelen. Ik en mijn partner laten hem altijd gewoon zitten.
Wat betreft depressiviteit, ik voel me een stuk beter. Mijn humeur is niet meer zo vlak, ik kan weer genieten van dingen. Soms erger ik me juist wel aan schommelingen in mijn humeur. maar meestal duurt dat maar kort. Huilbuien niet meer gehad sinds de wissel, alleen een keer bij een film.
Nadelen van de ring: als ik de ring uitneem om vervolgens een stopweek te hebben, krijg ik hoofdpijn die avond en soms vrijdag ook. (ibruprofen helpt goed en snel) Je moet goed in de gaten houden hoe laat je de ring uitgenomen hebt, want de week erop moet je de ring weer indoen 3 uur vóór of drie uur ná de tijd van uitname.
Succes met je keuze!
Ik ben het eens met Panthera, ben er zelf ook heel tevreden overquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:14 schreef latexpiepbeestje het volgende:
[..]
Ik heb wel de nuva ring aangevraagd en gekregen, maar ik heb er nog zo mijn twijfels over, leek me niet zo heel betrouwbaar en er is weinig bekend over. Maar ik ga eens zoeken op google.
Misschien is deze link wat voor je: http://www.anticonceptie-online.nl/methoden_inleiding.htmquote:Op maandag 27 juli 2009 18:21 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Thanxx ik wil hem graag proberen, maar ben nog wel een beetje bang voor de betrouwbaarheid. 1 procent kans op zwangerschap.. hmzz
Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen, het kan te maken hebben met de puberteit, met wat je meegemaakt hebt, met de pil, of met nog 300 andere zaken.quote:
Blijkbaar welquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:35 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb daar ooit eens onderzoek naar willen doen. De vraag van mij was: "is er meer suicidaal gedaag onder de vrouwen die de pil slikken".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |