Dat zou wel gaaf zijnquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Misschien moet iemand Jeffrey Herlings eens motiveren om mee te gaan doen
Dat welquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nou, hij lijkt me in de basis dichterbij te zitten dan Jurgen van de Goorbergh, die was alleen gewend om over het vlakke te rijden.
Die heeft volgens mij voor de Dakar al enduro gedaan, dat lijkt mij een belangrijkere basis dan een beetje over de zandbak rijden.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nou, hij lijkt me in de basis dichterbij te zitten dan Jurgen van de Goorbergh, die was alleen gewend om over het vlakke te rijden.
Brandweer is er mooi op tijd bij, op die tweede foto.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijkt nog een brandje te zijn geweest gisteren, bij Luis Barbery
quote:Gerard de Rooy meldt vlak voor de start van de proef dat het regent. Hij is zojuist van start gegaan voor etappe 3.
De andere als 68ste op enkele minuten van zijn broer.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:03 schreef Nattekat het volgende:
De eerste is er gewoon al, op een nette 47e plaats
Dat gaat lekker met de trucks deze dakarquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:28 schreef Nattekat het volgende:
Special voor de trucks afgelast
Moeten flinke buien zijn...
Ach, tenminste nog steeds 3 Nederlanders in de top 3.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:53 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
[..]
Dat gaat lekker met de trucks deze dakar
Je wordt niet zomaar 9-voudig wereldkampioen WRC blijkt maar weer. Maar dit had ook niemand verwachtquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:56 schreef dz5b604 het volgende:
Die Loeb gaat wel lekker als rookie. Ben benieuwd hoe die het in de duinen zal doen als de navigatie belangrijker wordt.
Hij was wel een van de vijf voornaamste favorietenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wordt niet zomaar 9-voudig wereldkampioen WRC blijkt maar weer. Maar dit had ook niemand verwacht
De duinen gaan nog wel een uitdaging vormen voor hem.
De vijfde jaquote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij was wel een van de vijf voornaamste favorieten
Die is wel klaartwitter:rallyraidnieuws twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 18:15:57FINISH Auto'sVan Loon ravijn in geschoten en veel tijd verloren.24. Erik van Loon +00:22:13#Dakar reageer retweet
Logisch voor een echte rallyman. Was bang voor Ogier en is daarom maar uit het WRC gegaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:15 schreef sasquatsch het volgende:
Op onverharde wegen doet hij het in ieder geval beter dan op verharde wegen.
Ik kom net binnenvallen, maar er staan nu toch gewoon tussentijden? Of hebben ze de trucks uit het parcours gehaald?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:53 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
[..]
Dat gaat lekker met de trucks deze dakar
Zijn er meer die dat opvalt.twitter:2dakar twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 18:37:10Het begint er toch sterk op te lijken dat de trucks gewoon rijden. Kornelis en Thomas als 31e voorbij WP4. @bastionhotels #Dakar2016 reageer retweet
Ja inderdaad, en Mardeev. Net alsof er een een probleem had en de anderen geholpen hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:17 schreef M.Melandri het volgende:
Dan staat Villagra bovenaan
Toch niet, mijn pagina doet raar. Nikolaev en Karginov verliezen wel aardig wat.
Hij is vandaag gewoon als eerste van start gegaan, dus die winst staat wel al vast.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en Mardeev. Net alsof er een een probleem had en de anderen geholpen hebben.
edit: Ik zie nu dat Stacey 2 minuten penalty heeft gehad, net als oa De Rooy. Heeft hij dan gisteren wel de etappe gewonnen? Waarom die penalty?
De Standings pagina van trackingdakarquote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is vandaag gewoon als eerste van start gegaan, dus die winst staat wel al vast.
Waar lees je dat over die penalty eigenlijk?
Als de auto's verder gelijk zouden zijn is 4x4 een groot voordeel ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:52 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Wat een baas die Loeb gewoon weer een etappe winnen !
Kan iemand van jullie kenners mij als leek misschien uitleggen waarom de Peugeots tweewielaandrijving hebben? Een auto met vierwielaandrijving is toch vele malen in het voordeel? Al vond ik dat ze het gisteren in de modder uitstekend deden de Peugeots. Is er in het reglement iets opgenomen dat het aantrekkelijk maakt om toch tweewielaandrijving te kiezen? Je bent natuurlijk lichter maar dat doet het voordeel van vierwielaandrijving toch niet teniet?
Het regent tijdstraffentwitter:RTLGP twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 21:38:51UPDATE: Barreda raakt etappezege kwijt na tijdstraf. Ook @hans_vogels bestraft https://t.co/yWCzfCw6Vr #RTLGP #Dakar #Dakar2016 reageer retweet
Vogels zelfs 12 minuten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:39 schreef Nattekat het volgende:
Het regent tijdstraffentwitter:RTLGP twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 21:38:51UPDATE: Barreda raakt etappezege kwijt na tijdstraf. Ook @hans_vogels bestraft https://t.co/yWCzfCw6Vr #RTLGP #Dakar #Dakar2016 reageer retweet
En de reden zetten ze er natuurlijk niet bij.quote:
Dat zal het wel zijn geweest...quote:Bij Frans Verhoeven van het Yamaha Netherlands Verhoeven team staat veiligheid voorop, maar tijdens de derde etappe van de Dakar-rally ergerde hij zich aan de vele zones waarin een snelheidsbeperking gold. “We hebben de hele dag van speedzone naar speedzone gereden. De funfactor was nul”, liet Frans wat kribbig weten bij aankomst in het bivak van San Salvador de Jujuy dat op een legerplaats was gevestigd.

Hij is wel een leuk plakboek aan het makenquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:40 schreef Beach het volgende:
beetje jammer dat die lul van een kamphues weer bij rtl zit
Vorig jaar wilde hij al stoppen, maar om een of andere reden deed hij nu plots weer mee. Zou me niks verbazen als het na dit jaar echt einde oefening is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:00 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Bij Frans Verhoeven is het beste er nu toch echt wel af denk ik. Rijd alweer rond de dertigste plaats. Wat natuurlijk geen schande is. Hopelijk kan hij nog eens een uitschieter naar boven maken maar de leeftijd begint nu wel echt mee te spelen.
Er is natuurlijk niets mis mee om als liefhebber mee te rijden (dat doen zo veel nederlanders). Maar ik denk niet dat we nog verassingen van Verhoeven gaan zien zoals meedoen om een dagzege. Maar wie weet het is en blijft Dakar en een oude Vos verliest wel zijn haren maar niet zijn strekenquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar wilde hij al stoppen, maar om een of andere reden deed hij nu plots weer mee. Zou me niks verbazen als het na dit jaar echt einde oefening is.
Bij de auto's lijkt er een nieuwe winnaar te komen:
1 Peterhansel: 1u 07m 57s
2 Al-Attiyah + 1m 04s
3 Loeb + 1m 04s
Zolang hij nog de beste Nederlander is, is er niks aan de hand iig. (behalve dat het deelnemersveld een beetje tegenvalt)quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:09 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niets mis mee om als liefhebber mee te rijden (dat doen zo veel nederlanders). Maar ik denk niet dat we nog verassingen van Verhoeven gaan zien zoals meedoen om een dagzege. Maar wie weet het is en blijft Dakar en een oude Vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken
Als hij het gat klein genoeg krijgt voor CP3 moet dat zomaar kunnen. Nu is het laatste moment om het verschil te maken, vanaf CP3 is het bijna niks dan volgas naar de eindstreep.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:53 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Loeb komt dichterbij Peterhansel. Verschil nu kleiner dan één minuut. Zou hij nog een keer kunnen stunten?
twitter:TomCoronel twitterde op woensdag 06-01-2016 om 17:06:33It ends here #Dakar2016 Thanks all for your support https://t.co/9y8u8ZLnGg
reageer retweet
Veel lange rechte stukken, weinig echt lastige ondergronden... Die gaan pas in een later stadium de 4x4 echt missen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:52 schreef dz5b604 het volgende:
Verschil tussen de Peugeots en de rest is vandaag wel erg groot, ze rijden de rest er gewoon 5 minuten vanaf.
twitter:mariskahoyinck twitterde op woensdag 06-01-2016 om 20:46:19Einde Dakar @jan_lammers @GinafRallyPowerNet contact gehad met satelliet telefoon;bij 318 km motor kapot. Assistentie onderweg. #Dakar2016 reageer retweet
quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:29 schreef sasquatsch het volgende:
Lammers uit de rally.twitter:mariskahoyinck twitterde op woensdag 06-01-2016 om 20:46:19Einde Dakar @jan_lammers @GinafRallyPowerNet contact gehad met satelliet telefoon;bij 318 km motor kapot. Assistentie onderweg. #Dakar2016 reageer retweet
Klinkt spannendtwitter:RTLGP twitterde op woensdag 06-01-2016 om 22:36:40#Dakar2016 Straks in deel 2 van #RTLGP Dakar 2016: Ongekende beelden van de tomcam van @TomCoronel! https://t.co/VNRhgIvDoL reageer retweet
Hmm...twitter:2dakar twitterde op woensdag 06-01-2016 om 23:06:55Weet niet wat er loos is, maar er is geen truck meer aan de finish gekomen het afgelopen uur en er zijn er nog 20 op de piste... #Dakar2016 reageer retweet
Er is nog hoop. Assistentie is bij Lammers en proberen het probleem nog op te lossen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:29 schreef sasquatsch het volgende:
Lammers uit de rally.twitter:mariskahoyinck twitterde op woensdag 06-01-2016 om 20:46:19Einde Dakar @jan_lammers @GinafRallyPowerNet contact gehad met satelliet telefoon;bij 318 km motor kapot. Assistentie onderweg. #Dakar2016 reageer retweet

WP3 en WP4 liggen dan ook 2 minuten van elkaarquote:Op donderdag 7 januari 2016 17:28 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Ten Brinke nog steeds 6e bij WP4 maar zijn achterstand t.o.v. de leider Loeb blijft ongeveer gelijk.
WP2 +00:02:03
WP3 +00:02:18
WP4 +00:02:22
Haha dat was me nog helemaal niet opgevallenquote:Op donderdag 7 januari 2016 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
WP3 en WP4 liggen dan ook 2 minuten van elkaar
Op de kaart van de organisatie liggen deze punten hemelsbreed 30km van elkaar, maar er zal wel wat veranderd zijn.
twitter:allardkalff twitterde op donderdag 07-01-2016 om 17:44:43Forecast for #Uyuni #Dakar2016 Storm arriving in 25 minutes @RTLGP reageer retweet
Kut... heb de tijd niet in de gaten gehoudenquote:Op donderdag 7 januari 2016 17:50 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Neerlands hoop in bange dagen Tom Coronel![]()
![]()
nu op radio 2.
Stond ie toch al? Anders heeft hij misschien een plekje gewonnen door een 10-minuten tijdstraf voor Kolomy.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:03 schreef M.Melandri het volgende:
Heeft Mardeev tijd teruggekregen? Stat ineens 5e in het klassement zie ik.
Bij mijn weten was Nikolaev de beste Kamaz.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stond ie toch al? Anders heeft hij misschien een plekje gewonnen door een 10-minuten tijdstraf voor Kolomy.
Jammer dat het niet meer te achterhalen is hoe het klassement er gister voor stond.
Lijkt erop dat ze geswitcht zijn. Volgens mij stond gisteren Nikolaev 5de en Mardeev 9de. Nu is het omgekeerd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bij mijn weten was Nikolaev de beste Kamaz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |