SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/![]()
![]()
Ja, ik ben ook blij dat ik paar dagen vrij ben, moest zo zijnquote:Op woensdag 30 december 2015 22:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
tegenwoordig bijna geen tijd meer voor helaas
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....![]()
ow dit nummer heeft geen tekst nodig zegt JWquote:
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
![]()
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*![]()
Op -16, geloof ik.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:52 schreef Fred_B het volgende: [..] Die moet nog komen, neem ik aan?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Wel vreemd dat dit dus de hoogste notering voor Santana was.. Had ook niet verwachtRobert Moog died for our synths![]()
Als je op Roombeek woont kan dat ja.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik kan jullie dus gewoon tegen komen in de supermarkt, het komt wel dichtbij zoMaar meestal ga ik naar de Miro om boodschappen te doen.
Make love, not war ☮![]()
kinderen, werk...quote:Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook blij dat ik paar dagen vrij ben, moest zo zijn
vroegah kon ik Fokken op mijn werk... toen postte ik echt nog heel veel.I love music |Ajax forever
Hoeveel Coldplay komt er nog?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef Gehenna het volgende:
Wel vreemd dat dit dus de hoogste notering voor Santana was.. Had ook niet verwachtThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Geen sneeuw hier hoor
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....![]()
Gelukkig, dat kan ik echt niet handelen namelijkquote:Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Als je op Roombeek woont kan dat ja.Maar meestal ga ik naar de Miro om boodschappen te doen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Wat leuk, dat je er weer bent.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
stijve nek nu ?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
[..]Ik heb even lekker geslapen achter de laptop!
![]()
Hoe vaak?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Eentje.
Maar wel een paar keer.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op woensdag 30 december 2015 22:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Eentje.
Maar wel een paar keer.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
hahaha weg anonimiteitquote:Op woensdag 30 december 2015 22:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gelukkig, dat kan ik echt niet handelen namelijk
Ik ook, dus ik heb vorige zomer een hele First Aid Kit periode gehad...staat ook een roadmovie-achtige documentaire op YT van ze... Wel in het Zweeds, maar toch gekeken...quote:Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hmmm, ga me eens in verdiepen![]()
Vond het Stay Gold album namelijk echt goed![]()
Het debuut album (iets wat klinkt als the good the bad & the ugly, of the lion, the witch and the wardrobe) is echt goedquote:Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hmmm, ga me eens in verdiepen![]()
Vond het Stay Gold album namelijk echt goed![]()
Ja snap het, maar op het werk ook kunnen posten, dan is het helemaal verslavendquote:Op woensdag 30 december 2015 22:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
kinderen, werk...
vroegah kon ik Fokken op mijn werk... toen postte ik echt nog heel veel.blij dat ik dat niet kan, dan zou ik niet veel meer doen ben ik bang voor
Als je ooit van je sokken wordt gereden door een wielrenner was ik het niet okéquote:
En KolonelBroodje kent mn naam ookThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op woensdag 30 december 2015 22:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gelukkig, dat kan ik echt niet handelen namelijkwij bijten niet hoor. En zijn ook IRL best aardig.
Maar woon je op/in Roombeek? Dat is wel dichtbij. Twan ging naar de Anna van Burenschool daar. Wij wonen op het Ribbelt.
Nog niet. Althans niet dat ik mij kan heugenquote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef PippenScottie het volgende:
Wie heeft er nooit 's nachts dronken aan het raam van een ex gestaan?![]()
![]()
Ik ken het wel, maar ik vind het ook niets.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef D. het volgende:
Hier wordt je ook niet vrolijk van
Ken het nietDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Niet of nooit geweest vond ik altijd een leuke videoclip, omdat er 2 lullen te zien waren
Ze smelten de kazen!![]()
Heb ze op mijn lijstje gezetquote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Het debuut album (iets wat klinkt als the good the bad & the ugly, of the lion, the witch and the wardrobe) is echt goed
-XOXO-![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef D. het volgende:
Hier word je ook niet vrolijk van
Ken het nietMake love, not war ☮![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef PippenScottie het volgende:
Wie heeft er nooit 's nachts dronken aan het raam van een ex gestaan?
-XOXO-![]()
Ik niet. Ik heb geen exen waar ik die moeite voor zou willen doen.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef PippenScottie het volgende:
Wie heeft er nooit 's nachts dronken aan het raam van een ex gestaan?Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*![]()
mijn toenmalige baas was heel soepel, maar dan bleef je ook gemakkelijk 2 uur langer.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ja snap het, maar op het werk ook kunnen posten, dan is het helemaal verslavendblij dat ik dat niet kan, dan zou ik niet veel meer doen ben ik bang voor
Ik!quote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef PippenScottie het volgende:
Wie heeft er nooit 's nachts dronken aan het raam van een ex gestaan?Make love, not war ☮![]()
Ik vind eigenlijk alleen Ren Lenny Ren goed vanwege de achtergrond, de rest boeit me niet zo, ik vind die De Munnik ook geen symphatieke vent.Just remember, it’s not a lie if you believe it.![]()
Quasi-sentimentele kleinkunst ditFitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius![]()
Dit hoeft van mij eigenlijk niet..[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik woonde aan de Deurningerstraat in een studentenhuis in inmiddels twee straten verder, net geen Roombeek eigenlijkquote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]wij bijten niet hoor. En zijn ook IRL best aardig.
Maar woon je op/in Roombeek? Dat is wel dichtbij. Twan ging naar de Anna van Burenschool daar. Wij wonen op het Ribbelt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Spreken ze wel Nederlands dan?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef Persefoneia het volgende:
Ik heb de dames van First Aid Kit op fb. Leuk, hun berichtjes, ik begrijp er geen reet van.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
dat heb ik gelukkig nog nooit gedaanquote:Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef PippenScottie het volgende:
Wie heeft er nooit 's nachts dronken aan het raam van een ex gestaan?Ze smelten de kazen!![]()
Dit is dus iets waarvan ik zeg, waarom staat dit erin??quote:
quote:Op woensdag 30 december 2015 22:57 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb geen exen waar ik die moeite voor zou willen doen.![]()
![]()
Bestaat dat nog, Miro?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Als je op Roombeek woont kan dat ja.Maar meestal ga ik naar de Miro om boodschappen te doen.
![]()
![]()
Dit ontstijgt het niveau van straattheater op Lowlands nietLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
271 The Thrill Is Gone B.B. King 1969
270 No Woman No Cry Bob Marley & The Wailers 1975
269 Rockin' In The Free World Neil Young 1989
268 Proud Mary Ike & Tina Turner 1971
267 Plug In Baby Muse 2001
266 Me And Bobby McGee Janis Joplin 1971
265 Get Lucky Daft Punk 2013
264 Paradise Coldplay 2011
263 Kleine Jongen André Hazes 1990
262 Smokers Outside The Hospital Doors Editors 2007
261 In The Ghetto Elvis Presley 1969
260 Geef Mij Je Angst Guus Meeuwis 2004
259 Layla Eric Clapton 1992![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:57 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Dit is dus iets waarvan ik zeg, waarom staat dit erin??Robert Moog died for our synths![]()
BETER EN BETER EN BETERFitter. Happier. More productive
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius![]()
en de ingesproken berichten suffer en sufferquote:Op woensdag 30 december 2015 22:58 schreef Cassius het volgende:
EN DE MUZIEK WORDT MAAR BETER EN BETER [ afbeelding ]![]()
![]()
ik ken het Food Fighters liedje wel peace[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
mehquote:Op woensdag 30 december 2015 22:58 schreef D. het volgende:
Ja wisselwerking dan, maar mijn werkzaamheden zouden dat niet toelatenquote:Op woensdag 30 december 2015 22:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
mijn toenmalige baas was heel soepel, maar dan bleef je ook gemakkelijk 2 uur langer.![]()
hey die reclame had wat van Yello erin verwerkt!Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....![]()
The big black and the blue, was hetquote:Op woensdag 30 december 2015 22:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Heb ze op mijn lijstje gezet![]()
![]()
Dit ken ik alleen van South Park.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
PLUG IN BABY INCOMINGDE ULTIEME MUSE-PLAAT MET HET BESTE INTRO ALIVE
Fitter. Happier. More productive
Ow ik denk dat ik wel weet welk pand dat is.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik woonde aan de Deurningerstraat in een studentenhuis in inmiddels twee straten verder, net geen Roombeek eigenlijk
goffer je UIquote:Op woensdag 30 december 2015 22:59 schreef Cassius het volgende:
Is Magnaplaza een erotiekwinkel of zo?![]()
![]()
![]()
dat maakt me nieuwsgierigquote:Op woensdag 30 december 2015 22:59 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ja wisselwerking dan, maar mijn werkzaamheden zouden dat niet toelaten![]()
hey die reclame had wat van Yello erin verwerkt!
De vertaling van fb naar het engels is fantastisch.quote:![]()
Geen idee wat voor talen de dames verder spreken.![]()
quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
267 Plug In Baby Muse 2001![]()
![]()
264 Paradise Coldplay 2011![]()
![]()
![]()
262 Smokers Outside The Hospital Doors Editors 2007![]()
259 Layla Eric Clapton 1992
RADIOSPOTS punt nl is de irritantste reclame[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
263 Kleine Jongen André Hazes 1990![]()
261 In The Ghetto Elvis Presley 1969![]()
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Ik realiseer me net dat er wel door het intro heengepraat wordt waarschijnlijk
en: Meurt Mossel?Fitter. Happier. More productive
271 The Thrill Is Gone B.B. King 1969![]()
270 No Woman No Cry Bob Marley & The Wailers 1975![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
269 Rockin' In The Free World Neil Young 1989![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
268 Proud Mary Ike & Tina Turner 1971![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
266 Me And Bobby McGee Janis Joplin 1971![]()
265 Get Lucky Daft Punk 2013![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
260 Geef Mij Je Angst Guus Meeuwis 2004![]()
Fijne plaatjes dit uur!
Gestemd op Editors en Muse.My friends all drive horses![]()
Die is dan ook erg leukquote:Op woensdag 30 december 2015 22:59 schreef Mani89 het volgende:
Dit ken ik alleen van South Park.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Nou....fokken en borsten en billen gaat niet echt samenquote:
![]()
![]()
Zijn er meer hoor, ik zat niet in Wuivend Grasquote:Op woensdag 30 december 2015 22:59 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ik denk dat ik wel weet welk pand dat is.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
If > 1989 then mwaaahhhquote:Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
![]()
Ik kende er maar eentje (in Nijmegen, en die is al 20 jaar ofzo weg), dus dacht dat dat niet meer bestondquote:Op woensdag 30 december 2015 23:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jazeker, alleen het nu "Mirocenter".
http://mirocenter.nl/nl/![]()
![]()
Flinke Namen godenquote:Op woensdag 30 december 2015 23:00 schreef Bugno het volgende:
Ik realiseer me net dat er wel door het intro heengepraat wordt waarschijnlijk
en: Meurt Mossel?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |