Dat zou ik ook niet doen als ik jou was, je geeft heel veel geld uit om vervolgens jezelf wijs te maken dat je iets hoort wat nog beter moet om zo je muziekbeleving te verpesten. Het is een negatief genoegen, die volledig op gebreken geconcentreerd is.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:30 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Audio Technica voor 90 piek gekocht, ik vind dat prima klinken.
Ik moet zeggen dat ik het ook niet nastreef om een audiofiel te zijn.
Herkenbaar, toen dj's allemaal overgingen op digitaal kon je voor een prikkie al die Sls opkopen. Moet je nu een kijken naar een tweedehands Sl.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet doen als ik jou was, je geeft heel veel geld uit om vervolgens jezelf wijs te maken dat je iets hoort wat nog beter moet om zo je muziekbeleving te verpesten. Het is een negatief genoegen, die volledig op gebreken geconcentreerd is.
Ik ben het dan ook niet en leg me blijmoedig neer bij de subjectiviteit van de beleving. Maar juist daarom vind ik platenspelers ook leuk en ik maar heel even zonder gedaan omdat ik eerst niet doorhad dat het de luidsprekers en versterker waren die muziek zoveel beter deden klinken, en niet de platenspeler.
Maar vanaf eind jaren 90 tot 10 jaar terug wilde bijna niemand er nog een kopen, dus platenspelers waren extreem goedkoop. Als ik het me goed herinner heb ik toen voor 350 gulden een tweedehands Revox in uitstekende staat gekocht, inclusief een extra cartridge. Nu zou die aankoop richting 1000 euro gaan schat ik, de goeie tijd om platenspelers te kopen is voorbij.
Had het gezien ja, sowieso even die Pearl Jam platen oppikken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:34 schreef Qunix het volgende:
De Aldi heeft aankomende vrijdag vinyl albums in de "aanbieding".
https://www.aldi.nl/aldi_lp_album_48_5_20421_28239.html
- 'Bad' - Michael Jackson
- 'Out among the stars' - Johnny Cash
- 'Highway 61 revisited' - Bob Dylan
- 'Let there be rock' - AC/DC
- 'Ten' - Pearl Jam
- 'The innocent and the wild' - Bruce Springsteen.
- 'Top Gun' (original motion picture Soundtrack)
- 'Lady in satin' - Billy Holiday
- 'Popular problems' - Leonard Cohen
- 'Elvis Presley' - Elvis Presley
- 'The cry of love' - Jimmy Hendrix
- 'Graceland' - Paul Simon
¤15,- per stuk.
quote:To coincide with Lush’s first live shows in almost twenty years a limited LP boxset, collecting the band’s five albums released between 1990 and 1996 on 4AD, will be released as part of Record Store Day on 16th April 2016.
Entitled Origami, the box contains the group's three albums Spooky (1992), Split (1994) and Lovelife (1996) and the singles compilations Gala (1990) and Topolino (1996). All have been out of print since the nineties except Topolino, which has never before been available on vinyl.
All five LPs are being pressed on a different colour of vinyl and will come housed in a beautiful laminated box as designed by long-time associate and former v23 collaborator Chris Bigg. Download codes for each album are also included in the boxset.
Goeie tip.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Had het gezien ja, sowieso even die Pearl Jam platen oppikken.
Ziet er mooi uit maar zou niks voor mij zijn, omdat hij geen 10" en 78RPM kan afspelen. Kasabian heeft tot nu toe alles op 10" uitgebracht dus dan zou ik al hangenquote:Op woensdag 23 maart 2016 22:14 schreef MrSalazar het volgende:
Wat denken jullie van deze platenspeler?
http://www.pickmyturntable.com/our-review-of-the-denon-dp-300f/
Ik heb er een stuk of 5 (hoewel dat er natuurlijk wel meer zullen worden), dus vind het niet erg om dat even met de hand te doen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:58 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit maar zou niks voor mij zijn, omdat hij geen 10" en 78RPM kan afspelen. Kasabian heeft tot nu toe alles op 10" uitgebracht dus dan zou ik al hangen
Ik ben nog altijd erg tevreden met de Reloop RP-7000. Geweldig ding is dat, vooral in combinatie met de Ortofon 2M Orange cartridge.
Niet zo heel verrassend. Aangezien spotify en youtube geen ruk betalen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:25 schreef richolio het volgende:
"The sale of vinyl albums in the U.S. brought in more money than the recording industry made from advertising on the free tier of services like YouTube and Spotify last year, according to the RIAA."
Leuk
Ja kan gewoon. Iedere automatische platenspeler kun je ook handmatig bedienen. Ik snap sowieso de reactie van voorgaande user niet echt. Hij heeft een DJ-draaitafel. Die hebben niet eens die auto-shit.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:42 schreef SoSolid het volgende:
Je kunt de naald toch handmatig op de 10" leggen lijkt me? Misschien gaat de naald alleen niet automatisch anar de 10" stand. Lijkt me anders heel vreemd omdat er technisch in het afspelen geen verschil in zit, begint alleen een stukje "later".
Bevalt het?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:13 schreef MrSalazar het volgende:
Heb em gekocht. Geen zin om in elkaar te zetten.
Nee. Ik zit de hele tijd te kutten met dat gewicht. De naald (of liever gezegd die cartridge) raakt de plaat aan.quote:
Zal er eens naar kijken zo.quote:
Wat goed helpt is begrijpen wat je doet, en hij legt het maar half uit. Ik zou zeggen 'get into the groove', Als je het vooraanzicht van het element neemt en dat uitvergroot dan is de groef een V-vorm, en de naald een kleine u die daarin hangt. De afstelling dient om hem daar recht in het midden in te hangen, met een lage naalddruk, dus niet te hoog (te lage naalddruk), niet te laag (teveel naalddruk) en niet teveel naar de linker of rechterkant van de V.quote:Op zondag 27 maart 2016 15:19 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Zal er eens naar kijken zo.Dank je.
Ziet eruit als zo'n dun stickertje, gaat ie er niet gewoon af?quote:Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef JaneDoe het volgende:
zojuist deze lp aangeschaft, zoals je kunt zien helaas wel een lelijke sticker op de hoes
tips om deze netjes te verwijderen?
[ afbeelding ]
Treffer spray erop en even wachten, valt sticker er zo af (te vinden bij de kruidvat) of met WD40 deppen en even wachten.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef JaneDoe het volgende:
zojuist deze lp aangeschaft, zoals je kunt zien helaas wel een lelijke sticker op de hoes
tips om deze netjes te verwijderen?
[ afbeelding ]
Bad is geen 15 piek waardquote:Op vrijdag 1 april 2016 23:26 schreef Timo20 het volgende:
M`n laaste aanwinsten kwamen ook van bij de Aldi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
¤ 14,99 p/s
Crosleyquote:Op zondag 3 april 2016 14:22 schreef Sjacob het volgende:
Niet bepaald hoge kwaliteit, maar wel leuk om af en toe een plaatje mee af te spelen. Ik heb de Crosley Bermuda in grijs, zoals hier.
Kan het zeker aanraden.
Vraag me altijd af in hoeverre dit soort reacties waar zijn. Waarom maakt het eigenlijk vinyl kapot? Voor 250 mag je wel wat meer verwachten denk ik zo.quote:
Heel simpel. Er zit geen gewicht op de arm, daarmee kan je dus niet de druk van de naald afstellen. En bij Crosley's ligt de naald er veel te zwaar op, waarmee je dus het vinyl kapot maakt.quote:Op zondag 3 april 2016 14:34 schreef richolio het volgende:
[..]
Vraag me altijd af in hoeverre dit soort reacties waar zijn. Waarom maakt het eigenlijk vinyl kapot? Voor 250 mag je wel wat meer verwachten denk ik zo.
Dan zit ik al helemaal niet goed met mijn Silvercrest
Oh ik ook verder niet. Heb ook geen oude 78rpm platen. Maar heb wel de laatste Jack White LP. Die heeft een bonus track onder het A of B kant label welke je met 78rpm moet afspelen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:33 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ik heb er een stuk of 5 (hoewel dat er natuurlijk wel meer zullen worden), dus vind het niet erg om dat even met de hand te doen.die 78 toeren-platen interesseren me echter geen zak. 0,0 kans dat ik er ooit een af wil spelen. Die muziek interesseert me echt niks. Die reloop is me iets te duur.
Geen idee wat dat inhoudt, dat anti-skating. Ik heb het wel, maar gebruik het niet echtquote:Op zondag 3 april 2016 14:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Heel simpel. Er zit geen gewicht op de arm, daarmee kan je dus niet de druk van de naald afstellen. En bij Crosley's ligt de naald er veel te zwaar op, waarmee je dus het vinyl kapot maakt.
Om nog maar te zwijgen over je anti-skating.
https://en.wikipedia.org/wiki/Turntable_anti-skatingquote:Op maandag 4 april 2016 09:32 schreef richolio het volgende:
[..]
Geen idee wat dat inhoudt, dat anti-skating. Ik heb het wel, maar gebruik het niet echt
Ga je dat ook echt merken in de praktijk of is het meer iets voor audiofielen?
Het is mechanisch, de naald botst tegen de groeven. Bij een hoge naalddruk gebeurt dat met veel meer kracht dan nodig is, waardoor de groeven slijten en afvlakken. Mensen die met vinyl zijn opgegroeid zijn eigenlijk ook opgegroeid met het idee van behoud, muziek was iets om zuinig op te zijn, want je moest het vinden en het was best duur voor een kind of puber.quote:Op zondag 3 april 2016 14:34 schreef richolio het volgende:
[..]
Vraag me altijd af in hoeverre dit soort reacties waar zijn. Waarom maakt het eigenlijk vinyl kapot? Voor 250 mag je wel wat meer verwachten denk ik zo.
Dan zit ik al helemaal niet goed met mijn Silvercrest
Thanks, ik zal er even naar kijken idd, want;quote:Op maandag 4 april 2016 09:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Turntable_anti-skating
Voor de levensduur van je vinyl kan dat zeker wel uitmaken...
Ik ben ook wel voor behoud natuurlijk. Ik heb ook weer niet zo heel veel geld (ben nog jong), dus áls ik er één koop dan is het omdat ik 'm erg graag wil. Dat kost dan ook 20-25 eu, vind ik veelquote:Op maandag 4 april 2016 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is mechanisch, de naald botst tegen de groeven. Bij een hoge naalddruk gebeurt dat met veel meer kracht dan nodig is, waardoor de groeven slijten en afvlakken. Mensen die met vinyl zijn opgegroeid zijn eigenlijk ook opgegroeid met het idee van behoud, muziek was iets om zuinig op te zijn, want je moest het vinden en het was best duur voor een kind of puber.
Verzamelaars zijn per definitie conservators. Verzamelaars weten vaak ook dat 80% van de muziek die ooit op plaat is gezet helemaal niet op digitaal formaat beschikbaar is, als het weg is, is het weg, onvervangbaar. Dus je blijft met je vingers van de groeven af zodat het zuur van je vingers niet jaar in jaar uit zijn langzame doch vernietigende werk kan doen. Je legt platen niet in de zon, je stapelt ze niet op elkaar, je houdt ze zoveel mogelijk stofvrij en je stelt je naald zo af dat die geen nieuwe groef trekt.
Vinyl is niet voor wegwerpmuziek, daar zijn betere media voor.
Ik heb hierboven ergens het principe van afstelling duidelijk proberen uit te leggen, als je weet wat je doet is het niet heel moeilijk.quote:Op maandag 4 april 2016 10:23 schreef richolio het volgende:
Ik ben ook wel voor behoud natuurlijk. Ik heb ook weer niet zo heel veel geld (ben nog jong), dus áls ik er één koop dan is het omdat ik 'm erg graag wil. Dat kost dan ook 20-25 eu, vind ik veel
Alles wat je zegt doe ik gelukkig ook wel, alleen de naald stel ik nooit anders af. Daar moet ik me misschien maar even in verdiepen dan.
Dit.quote:Op maandag 4 april 2016 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is mechanisch, de naald botst tegen de groeven. Bij een hoge naalddruk gebeurt dat met veel meer kracht dan nodig is, waardoor de groeven slijten en afvlakken. Mensen die met vinyl zijn opgegroeid zijn eigenlijk ook opgegroeid met het idee van behoud, muziek was iets om zuinig op te zijn, want je moest het vinden en het was best duur voor een kind of puber.
Verzamelaars zijn per definitie conservators. Verzamelaars weten vaak ook dat 80% van de muziek die ooit op plaat is gezet helemaal niet op digitaal formaat beschikbaar is, als het weg is, is het weg, onvervangbaar. Dus je blijft met je vingers van de groeven af zodat het zuur van je vingers niet jaar in jaar uit zijn langzame doch vernietigende werk kan doen. Je legt platen niet in de zon, je stapelt ze niet op elkaar, je houdt ze zoveel mogelijk stofvrij en je stelt je naald zo af dat die geen nieuwe groef trekt.
Vinyl is niet voor wegwerpmuziek, daar zijn betere media voor.
Sommige hebben me jaren gekost voordat ik er eindelijk een exemplaar van had gevonden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:44 schreef videonatic het volgende:
Maar je kunt een LP toch gewoon opnieuw kopen als ie defect raakt?
quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:44 schreef videonatic het volgende:
Maar je kunt een LP toch gewoon opnieuw kopen als ie defect raakt?
Das nog eens artworkquote:Op maandag 4 april 2016 17:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Nieuwe aanwinst
[ afbeelding ]
Bohren und der club of gore - gore motel
Nummertje 256/300
Zit ook nog een verhaal (over gore motel en dat het white music is ipv dark music) in door één van de leden van Borhen op een overhead slidequote:
¤300 op ebayquote:Op vrijdag 15 april 2016 11:09 schreef Timo20 het volgende:
Voor mij niet echt wat speciaals er tussen al ben ik wel benieuwd naar de CCR box (en dan vooral de prijs)
De prijzen zouden dit jaar schappelijker zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:28 schreef OProg het volgende:
Dat jaarlijkse zeiken op RSD is langzaam ook onderdeel van de traditie aan het worden.
Maar goed, het schiet zijn doel inderdaad wel een beetje voorbij. Maar toch komen er nog twee dingen uit die ik wel wil hebben. Te weten Traffic en Dead Can Dance. En ik ga wel even kijken omdat ik eigenlijk niet zo'n zin heb om naar de beurs in Utrecht te gaan.
Een deel ervan komt daarna als "normale" versie nog een keer uit.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:21 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind het eigenlijk nooit interessant, al die speciale edities met rsd. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Dat zal verschillen per winkel.quote:
Hm, dan zie ik het morgenochtend wel even.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat zal verschillen per winkel.
De meeste om 9 uur, Concerto om 8 uur volgens mij.quote:
De bryan ferry box is al 70. Dus ga maar wat hoger zitten denk ik.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:50 schreef PimD het volgende:
Ik vrees dat die Creedence box 100+ zal zijn. Dat gaat me te ver. Vorig jaar was er ook een mooie box van het debuut van Genesis, die moest ook iets van 129 kosten ofzo.
Ga er maar vanuit dat je te laat bent ja.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:31 schreef richolio het volgende:
Is er ergens nog een site oid waar je kan zien wat voor bijzonders er allemaal uit komt vandaag?Wil weten of er iets tofs is om de stad voor in te gaan.
Ben sowieso wel geïnteresseerd in de "10 Wait Any Longer live-EP van Balthazar. Maar hoe gaat dat in zijn werk? Liggen die bij de Plaatboef en Velvet voor het oprapen, want kan me voorstellen dat er een beperkt aantal van is en dat ik nu al te laat ben![]()
Ah ja, dacht ik al. Volgend jaar eerder opstaan.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je te laat bent ja.
Winkels krijgen van de meeste uitgaves maar een paar exemplaren en die zijn vaak snel weg.
Recordstoreday.nlquote:Op zaterdag 16 april 2016 12:52 schreef richolio het volgende:
[..]
Ah ja, dacht ik al. Volgend jaar eerder opstaan.
Ben wel benieuwd naar die andere speciale uitgaven
Wat een uitvinding, die websites.quote:
Op de paar honderd exemplaren die na een half jaar nog steeds in een 'RSD' bak ergens in een hoekje staan na.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je te laat bent ja.
Winkels krijgen van de meeste uitgaves maar een paar exemplaren en die zijn vaak snel weg.
Dit.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Op de paar honderd exemplaren die na een half jaar nog steeds in een 'RSD' bak ergens in een hoekje staan na.
Gewoon, reviews lezen op fora vragen?quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:19 schreef beantherio het volgende:
Hoe aan een goeie speler te geraken. Is er ergens een site of pagina te vinden die helpt bij het bepalen van wat een geschikte speler is? Door de bomen het bos niet zien.
Sinds een week of 3 de Technics SL-1210MK5 in bezit en ik wil nooit meer wat anders.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:19 schreef beantherio het volgende:
Hoe aan een goeie speler te geraken. Is er ergens een site of pagina te vinden die helpt bij het bepalen van wat een geschikte speler is? Door de bomen het bos niet zien.
die is ideaal voor DJ'en en "stevigere" muziek (en/of met veel compressie).quote:Op zaterdag 30 april 2016 00:59 schreef Drankster het volgende:
Sinds een week of 3 de Technics SL-1210MK5 in bezit en ik wil nooit meer wat anders.
Klopt, heb hem tijdelijk overgenomen van een huisgenoot omdat ie 5 maanden in het buitenland zit.quote:Op zaterdag 30 april 2016 01:16 schreef dcadapter het volgende:
[..]
die is ideaal voor DJ'en en "stevigere" muziek (en/of met veel compressie).
als je alleen wil luisteren en ook veel jazz of klassiek luistert is het niet de beste keus.
Tof setje! Denk dat ik ook weer een Xone aan ga schaffen, m'n huidige mixer is kapot (doet het wel, maar klinkt schraal en geluid valt soms weg).quote:Op zaterdag 30 april 2016 01:27 schreef Drankster het volgende:
Staat nu icm een andere SL-1210 en een Xone 92 mixer. Geen idee hoe het allemaal werkt maar is wel prachtspul. Koop regelmatig vinyls om het hebben niet zozeer om het DJ'en. Ben ook aan 1 oor slecht horend dus een goede DJ zal ik nooit worden.
Haha ja, hij zei ook mocht het huis in de fik vliegen neem dan wel de Xone mee.quote:Op zaterdag 30 april 2016 01:33 schreef dcadapter het volgende:
[..]
Tof setje! Denk dat ik ook weer een Xone aan ga schaffen, m'n huidige mixer is kapot (doet het wel, maar klinkt schraal en geluid valt soms weg).
Vinyl moet je aan leren voelen. Als dat er eenmaal in zit en je hebt goeie decks wil je niet meer anders. Produceer zelf ook, en koop veel muziek online... dus heb al vanalles geprobeerd (Traktor, Serato, CDJ's etc.). Nu uiteindelijk toch bij CDJ's met USB uitgekomen, maar het strakst en fijnst draai ik met vinyl.quote:Op zaterdag 30 april 2016 01:54 schreef Drankster het volgende:
Wat het dj'en betreft ga ik de komende maanden wel wat aankloten, op CDJ's gaat het aardig maar dat komt meer omdat het wat makkelijker is dan vinyl.
Ik zocht geen tips voor specifieke spelers maar meer voor sites of pagina's die helpen te bepalen waar je naar moet kijken. Ik snap dat je zelf alle sites af kunt gaan (wat ik ook ga doen) maar ik neem aan dat er op dit gebied wel 'buyer guides' bestaan die alles uitleggen en de zoektocht wat richting geven.quote:Op zaterdag 30 april 2016 00:55 schreef dcadapter het volgende:
[..]
Gewoon, reviews lezen op fora vragen?
Wat wil je ermee doen? En zoek je vintage of juist nieuw & zo goed mogelijk?
Hangt er helemaal vanaf wat voor een element er onder zit toch? Ik vermoed een DJ element in dit geval en inderdaad, dat is vaak niet de beste keus voor serieus muziek luisteren.quote:Op zaterdag 30 april 2016 01:16 schreef dcadapter het volgende:
[..]
die is ideaal voor DJ'en en "stevigere" muziek (en/of met veel compressie).
als je alleen wil luisteren en ook veel jazz of klassiek luistert is het niet de beste keus.
Dat telt wel mee idd. Maar eigenlijk wil je voor de beste geluidskwaliteit geen directe koppeling tussen de motor en de platter (vandaar dat je in audiozaken soms ook van die constructies ziet met een losse motor aan een riempje). Voor DJ'en wil je dat juist wel.quote:Op zaterdag 30 april 2016 08:39 schreef musicfreak1 het volgende:
Hangt er helemaal vanaf wat voor een element er onder zit toch? Ik vermoed een DJ element in dit geval en inderdaad, dat is vaak niet de beste keus voor serieus muziek luisteren.
Retweets kweken is een sport op zich... maar het is wel grappigquote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef MrSalazar het volgende:
Justin Bieber op vinyl en domme kinderen die dat draaien.Ik geloof het trouwens niet.
quote:
Hmm, dit las ik gister nog in een oud topic:quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Leuk stukje over vinyl in een interview met de melvins: http://vinyljunkies.co/vinyl-talk-melvins/
quote:Op dinsdag 20 mei 2003 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
en de melvins tja ik weet niet eens wat voor muziek die maken
quote:Op vrijdag 23 mei 2003 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
mar cynic wat zeg jij nou van tomahawk ???
*ga nou mee leuk man bakken herrie luisteren (the melvins) en daarna een brijant zanger aan het werk zien *
2003 toen was ik nog niet om maar had toen al wel door dat het een bijzondere band was. Wel een gave tour dat was nog voordat ze met 2 drummers gingen werken en veel hostile ambient takeover werk speelden.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hmm, dit las ik gister nog in een oud topic:
[..]
[..]
Vond het wel toevallig dat je een dag nadat ik dat las het weer over de Melvins hebt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
2003 toen was ik nog niet om maar had toen al wel door dat het een bijzondere band was. Wel een gave tour dat was nog voordat ze met 2 drummers gingen werken en veel hostile ambient takeover werk speelden.
En ja 13 jaar geleden kende ik minder muziek dan nu, sorry daarvoor
Dat concert werd voorafgegaan door Kaada die ben ik later ook meer gaan waarderen dan dat ik toen deed.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vond het wel toevallig dat je een dag nadat ik dat las het weer over de Melvins hebt.
Ken ik niet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat concert werd voorafgegaan door Kaada die ben ik later ook meer gaan waarderen dan dat ik toen deed.
recent nog de nieuwe patton/kaada plaat gekocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |