SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Het nieuwe album van Mumford and Sons is overigens echt bijzonder kut (vind ik)
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Jazeker, maar niet de zeeuwseOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Oooh kust. Met een 's'Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Die zou er inderdaad in moeten staan. Jammer dat het voor veel mensen toch te obscuur is (voor zover een Beatlesnummer obscuur kan zijn).quote:
Het is natuurlijk ook een albumtrack, maar ja, dat geldt voor meer nummers in de Top 2000, niet alleen van The Beatles.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Deze band heeft toch maar 1 goed album gemaakt?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Echt een schande. Ze hebben minstens zulke goede nummers als The Beatles gemaakt. Pet Sounds, Smile, Friends, 20/20, Sunflower, Surf's Up, Holland zijn steengoede albums. Ik ga een actie starten volgend jaar.quote:The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Dit past wel in de lijst en over een paar jaar komt het wel op de juiste positieDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
hij weet dingenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:13 schreef Mani89 het volgende:
Deze band heeft toch maar 1 goed album gemaakt?I love music |Ajax forever
Daar wordt met een rotgang van genotenquote:Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius![]()
Alles stond al klaar, gelukkig ws ik nog niet met de bodem bezigquote:Op woensdag 30 december 2015 19:13 schreef Diaan73 het volgende:
Uccie dat zou mij ook kunnen overkomen hoor.
Ach het is met anderhalf uur klaar dan nog even afkoelen.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Hier in de kut, de Zeeuwse kut
Waar de mensen zeer bewust
Zin in mossel likken krijgenLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht
Boven het vlakke land trilt stil de warme lucht
He! iemand slaat soms onverwacht maar zeker
op de vlucht
Alarmfase Twee is hier nauwelijks nog berucht
Maar men weet het niet
En zwijgt van wat men hoort en ziet
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de mensen onbewust
Zin in mosselfeesten krijgen
En van eten slechts nog zwijgen
Als ze zat zijn en voldaan
Dan weer rustig slapen gaan
Waar eenieder onbewust
In het Duits wordt aangesproken
Waar de ketting is gebroken
En alle schepen zijn verbrand
Maar er is niets aan de hand
Vlissingen ademt zwaar
En moedeloos vannacht
De haven is verlaten,
want er is nog maar een vracht
En die moet in het donker buitengaats
worden gebracht
Gedenkt de goede tijden van zuiverheid
en kracht
Maar men weet het niet
En zwijgt van wat men hoort en ziet
Waar de zomer onbewust
Met een rotgang wordt genoten
En waar wild en onverdroten
Iedereen zijn gang kan gaan
Tot men zat is en voldaan
Waar de liefde van de lust
Steeds maar weer zal gaan verliezen
Omdat ze nooit kan kiezen
Tussen goed en niet zo kwaad
Maar dat is zoals het gaat
Hier aan de kustI love music |Ajax forever
2: Babel en Sigh No Morequote:Op woensdag 30 december 2015 19:13 schreef Mani89 het volgende:
Deze band heeft toch maar 1 goed album gemaakt?Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Goedenavond!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Leuk dat liedje van mumford and sons, maar waarom staat het er zo vaak in?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Precies, Led Zeppelin bracht ook nooit singles uit toch?quote:Op woensdag 30 december 2015 19:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Die zou er inderdaad in moeten staan. Jammer dat het voor veel mensen toch te obscuur is (voor zover een Beatlesnummer obscuur kan zijn).
Het is natuurlijk ook een albumtrack, maar ja, dat geldt voor meer nummers in de Top 2000, niet alleen van The Beatles.Robert Moog died for our synths![]()
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*![]()
Ik heb een zwak voor die oude Bluf nummertje, ik kan het niet helpen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dan moet je er morgen dus maar ff om springenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, ik breng morgen vroeg de vogels dus dan gaat ie meteen mee terug.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Niet de slechtste van Blof, maar ja, het blijft Blof he.....?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
ik ook wel.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:14 schreef datismijnmening het volgende:
Aan de kust
Deze van Blof kan ik waarderenI love music |Ajax forever
Ik kan deze dus helemaal meezingen
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Aan de kut, de Zeeuwse kut[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op woensdag 30 december 2015 19:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan moet je er morgen dus maar ff om springen
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Mute bitte!Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Waar eenieder onbewust
Waar de ketting is gebroken
En alle schepen zijn verbrand
Maar er is niets aan de hand
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
ik ook.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:14 schreef datismijnmening het volgende:
Aan de kust
Deze van Blof kan ik waarderenMake love, not war ☮![]()
quote:The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
dat is dan wel weer jammer.quote:I love music |Ajax forever
quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Goeieavondquote:
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Tenminste minder onsamenhangende quasi poetische zinsneden. Oh wacht...Fitter. Happier. More productive
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 19:16 schreef Bugno het volgende:
Tenminste minder onsamenhangende quasi poetische zinsneden. Oh wacht...
Zin in mosselfeesten krijgen, wat een tekst
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Genoeg kutten die naar Zeeland ruiken.quote:The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 19:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Alles stond al klaar, gelukkig ws ik nog niet met de bodem bezig
Ach het is met anderhalf uur klaar dan nog even afkoelen.![]()
![]()
Make love, not war ☮![]()
Volgens mij is Yoda de zanger van Blof[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Kom op... ze hebben in het begin best aardige nummers gemaakt en dit is er 1 vanI love music |Ajax forever
Deze heb ik zelfs nog op oude cassettebandjes staan. Uit de tijd dat Bløf nog veelbelovend leek.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Vlissingen moet zich niet zo aanstellen jaAl mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Ik schrik me dood omdat hij mijn naam schreeuwt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Heil Hitler! Was wollen Sie?quote:Op woensdag 30 december 2015 19:15 schreef Szura het volgende:
Waar eenieder onbewust
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Hehe, dit dusquote:Op woensdag 30 december 2015 19:15 schreef Jane het volgende:
Niet de slechtste van Blof, maar ja, het blijft Blof he.....?
Robert Moog died for our synths![]()
Hoe heet dat klootziek lied nou ook alweer?The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
De haven is verlaten
Want er is nog maar een vracht
OKLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Je heet buitengaats?quote:Op woensdag 30 december 2015 19:16 schreef Mani89 het volgende:
Ik schrik me dood omdat hij mijn naam schreeuwt.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Waar de mensen onbewust
Kilo's coke voorbij zien varen
Tussen koffie en sigaren
Ja, de zakken zijn gevuuuuuuuuld
Maar van wie wordt niet onthuld
Støf (Evers Staat Op, uit de 3FM-tijd)"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Wat zou je doenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:17 schreef SonicVolcano het volgende:
Hoe heet dat klootziek lied nou ook alweer?T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Bedenk de goede tijden van zuiverheid en kracht..
UhuFitter. Happier. More productive
wat zou je doenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:17 schreef SonicVolcano het volgende:
Hoe heet dat klootziek lied nou ook alweer?Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Dat klinkt niet eens zo vaagquote:Op woensdag 30 december 2015 19:17 schreef Szura het volgende:
De haven is verlaten
Want er is nog maar een vracht
OK
I love music |Ajax forever
Wat is het verschil tussen Jan en Piet
Kees, want Joep kan niet roeien
Zou ook een Bluf tekst kunnen zijn.The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Ow ja.quote:The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Verkeerde versie
Hi Daanquote:Op woensdag 30 december 2015 19:16 schreef Mani89 het volgende:
Ik schrik me dood omdat hij mijn naam schreeuwt.Fitter. Happier. More productive
Als ze zat zijn en volDAAAAAAAAAAN.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Gelukkig staat deze onder die van AznavourAl mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
She
Nothing Hill![]()
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
She!!!
Fitter. Happier. More productive
De vader van Voeckler kon ook niet roeien.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:17 schreef SonicVolcano het volgende:
Wat is het verschil tussen Jan en Piet
Kees, want Joep kan niet roeien
Zou ook een Bluf tekst kunnen zijn.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Even kijkenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:17 schreef Stickertje het volgende:
ruud van big brother is in het cafeT2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Ohhhquote:Op woensdag 30 december 2015 19:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als ze zat zijn en volDAAAAAAAAAAN.
Ik wist niet eens dat je zo heette.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Nu wel!quote:Op woensdag 30 december 2015 19:19 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ohhh
Ik wist niet eens dat je zo heette.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
WAAR WAAR WAARquote:Op woensdag 30 december 2015 19:17 schreef Stickertje het volgende:
ruud van big brother is in het cafeReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Leermomentje van 2015 hoor.quote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ik was het net aan het checken, maar inderdaad, gelukkig maar!quote:Op woensdag 30 december 2015 19:18 schreef LDS het volgende:
Gelukkig staat deze onder die van Aznavour
Ik heb liever She's not thereAl mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 19:18 schreef LDS het volgende:
Gelukkig staat deze onder die van Aznavour![]()
Ruudje ff lekker knuffeluhhh is weinig veranderd
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Met een biertje in zijn hand bij de bar in de buurt.quote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Die cover van Aznavour is beter.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
ruud doet ook weinig meer qua bekendheid of wel?Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Dat is toch ook een cover, of zeg ik nu iets heel doms.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die cover van Aznavour is beter.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Voor een euro mag je hem knuffelen.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:20 schreef Nizno het volgende:
ruud doet ook weinig meer qua bekendheid of wel?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
tja, hoelang kan je teren op een programma van 16 jaar geledenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:20 schreef Nizno het volgende:
ruud doet ook weinig meer qua bekendheid of wel?Ze smelten de kazen!![]()
Robbiegod
Forza Eniesee!![]()
al kreeg ik 100 euro toequote:Op woensdag 30 december 2015 19:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Voor een euro mag je hem knuffelen.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Dat tweede dan.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat is toch ook een cover, of zeg ik nu iets heel doms.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |