quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef D.D.W. het volgende:
Ik als jongvolwassene (ga al hard opweg naar de 35 jaar)
Niet doen dan. Sowieso is je voortplanten iets dat je alleen moet doen als je het wilt, en niet omdat een ander of 'de maatschappij' zegt dat het 'normaal' is, en al helemaal niet als je vriendin het ineens op de heupen krijgt.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef D.D.W. het volgende:
Ik voel er weinig voor moet ik zeggen.
Ditquote:Op woensdag 30 december 2015 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Of het verstandig is zal de toekomst uit moeten wijzen; wat ik dan onverstandig vind en ook niet echt volwassen en ronduit oneerlijk is dat je een vrouw kennelijk het gevoel geeft verliefd op haar te zijn en dan hier op fok meldt dat je niet verliefd bent en hoeren neukt.
Nu weet ik niet hoe je partner hier over denkt en of zij hier van op de hoogte is maar ik ga er even vanuit dat dat niet zo is.
Dan zou ik het zeer onverstandig vinden om aan kinderen te beginnen maar dat is vooral vanwege jouw onvolwassen en onverantwoordelijke houding.
Waarom niet? de liefde voor je vriendin kan heel goed een reden zijn voor kinderen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet doen dan. Sowieso is je voortplanten iets dat je alleen moet doen als je het wilt, en niet omdat een ander of 'de maatschappij' zegt dat het 'normaal' is, en al helemaal niet als je vriendin het ineens op de heupen krijgt.
Ben je nou zo dom, of doe je maar alsof?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:50 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Waarom niet? de liefde voor je vriendin kan heel goed een reden zijn voor kinderen.
Wat is daar dom aan? er zijn nu eenmaal weinig mannen met een biologische kinderwens.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom, of doe je maar alsof?
Ik denk dat het op mijn leeftijd niet echt realistisch is een relatie op te bouwen met een partner waar je helemaal verliefd op bent. We zijn geen twintigers meer.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Of het verstandig is zal de toekomst uit moeten wijzen; wat ik dan onverstandig vind en ook niet echt volwassen en ronduit oneerlijk is dat je een vrouw kennelijk het gevoel geeft verliefd op haar te zijn en dan hier op fok meldt dat je niet verliefd bent en hoeren neukt.
Een kind nemen terwijl je er niet op zit te wachten is dom en oneerlijk en kan je leven en dat van dat kind (en de partner) flink verpesten. Kinderen hoeven niet meer tegenwoordig, ze zijn niet 'nodig' in onze huidige maatschappij om te zorgen dat je een beetje een goede oude dag hebt. Kinderen zijn een keuze, een keuze die je samen maakt, en waar je geen compromissen op hoort te sluiten. Een kind is geen compromis, maar een mensenleven.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:54 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Wat is daar dom aan? er zijn nu eenmaal weinig mannen met een biologische kinderwens.
Die wens kan hoogstens gevoerd worden door je vriendin/vrouw.
Ik heb juist het gevoel al ontwikkeld te zijn en dat een kind daar weinig aan heeft toe te voegen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:44 schreef Chai het volgende:
Het klinkt inderdaad alsof kinderen de enige kans zijn om jouw ontwikkeling als persoon weer in beweging te krijgen.
En waarom zouden jullie per se in Nederland moeten blijven wonen?
Ik dacht zelf ook dat kinderen nemen uit "liefde" voor je vriendin ook wel een reden kan zijn. Als zij er heel gelukkig mee wordt en het voor mij niet zo veel hoeft uit te maken... Maarja, natuurlijk moet ik mijn verantwoordelijkheid als vader dan ook kunnen nemen en daarom twijfel ik of het nou een verstandige keuze is.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet doen dan. Sowieso is je voortplanten iets dat je alleen moet doen als je het wilt, en niet omdat een ander of 'de maatschappij' zegt dat het 'normaal' is, en al helemaal niet als je vriendin het ineens op de heupen krijgt.
Je zit tot je dood vast aan zo'n werpsel hè?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:59 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel al ontwikkeld te zijn en dat een kind daar weinig aan heeft toe te voegen.
Wonen in Nederland is aantrekkelijk door haar kwaliteit van onderwijs, infrastructuur en democratie. Vind je niet zo snel elders.
[..]
Ik dacht zelf ook dat kinderen nemen uit "liefde" voor je vriendin ook wel een reden kan zijn. Als zij er heel gelukkig mee wordt en het voor mij niet zo veel hoeft uit te maken... Maarja, natuurlijk moet ik mijn verantwoordelijkheid als vader dan ook kunnen nemen en daarom twijfel ik of het nou een verstandige keuze is.
Er is nogal een verschil tussen 'er niet op zitten te wachten' en 'de wens niet echt hebben'.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een kind nemen terwijl je er niet op zit te wachten is dom en oneerlijk en kan je leven en dat van dat kind (en de partner) flink verpesten. Kinderen hoeven niet meer tegenwoordig, ze zijn niet 'nodig' in onze huidige maatschappij om te zorgen dat je een beetje een goede oude dag hebt. Kinderen zijn een keuze, een keuze die je samen maakt, en waar je geen compromissen op hoort te sluiten. Een kind is geen compromis, maar een mensenleven.
Er zijn toch ook genoeg 18/21+ jongeren die geen/weinig contact meer met hun ouders hebben?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zit tot je dood vast aan zo'n werpsel hè?
Als je met dat in je achterhoofd een kind op de wereld zet dan ben je wel echt een ongelofelijk stuk randdebiel dat een paar chromosomen mistquote:Op woensdag 30 december 2015 14:04 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Er zijn toch ook genoeg 18/21+ jongeren die geen/weinig contact meer met hun ouders hebben?
Daarbij, welk werk doe je?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef D.D.W. het volgende:
Beste FOK!ker,
Ik als jongvolwassene (ga al hard opweg naar de 35 jaar) heb dus al 2 jaar een vriendin. Op een gegeven moment was ik wel benieuwd naar hoe het is een relatie/toekomst op te bouwen met een vrouw, vandaar. Echt verliefd op haar ben ik niet.
Mijn leven is al lang dik op orde. Goed betaalde baan, prima appartement en auto. Heb (betaald) contact met de meest heerlijke dames. Laatst weer in Budapest geweest met vrienden en daar de tijd van mijn leven geneukt gehad.
Maar nu begint mijn vriendin opeens over kinderen. Dan vraag ik haar waarom ze kinderen wil, en dit kan ze dan niet onderbouwen. Is het al niet druk genoeg in Nederland? Hebben wij het nu al niet genoeg naar ons zin? Ik voel er weinig voor moet ik zeggen.
Ben benieuwd hoe de fok!kers hier kijken op kinderen krijgen. Is het anno 2016 nou nog echt zo verstandig?
Tot en met hun 21e heb je in ieder geval nog financiële onderhoudsplicht.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:04 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Er zijn toch ook genoeg 18/21+ jongeren die geen/weinig contact meer met hun ouders hebben?
Tenzij je niet echt een hondenmens bent, natuurlijk.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:06 schreef the-eye het volgende:
Is een hond niet iets voor jullie? Daar heb je allebei wat aan.
Eigenlijk moet ts helemaal geen huisdier of kind nemen maar het gewoon uitmaken met de vrouw van wie hij toch niet houdt en alleen en eenzaam voortleven zodat hij niemand tot last isquote:Op woensdag 30 december 2015 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tenzij je niet echt een kattenpersoon bent.
Sowieso.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:09 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ts helemaal geen huisdier of kind nemen maar het gewoon uitmaken met de vrouw van wie hij toch niet houdt en alleen en eenzaam voortleven zodat hij niemand tot last is
Ik las eigenlijk: TS kan niet eens vreemd gaan als hij niet naar de hoeren gaatquote:
Dat durf ik niet (meer) te zeggen uit angst voor herkenbaarheidquote:Op woensdag 30 december 2015 14:06 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Daarbij, welk werk doe je?
Ik houd wel van mijn vriendin maar voel me niet sexueel tot haar aangetrokken. Waarom zou ik het uitmaken als voor de rest wel alles in orde is? Daarbij, probeer op mijn leeftijd maar eens een aantrekkelijke vrijgezelle vrouw zonder "problemen" te vinden. Good luck!quote:Op woensdag 30 december 2015 14:09 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ts helemaal geen huisdier of kind nemen maar het gewoon uitmaken met de vrouw van wie hij toch niet houdt en alleen en eenzaam voortleven zodat hij niemand tot last is
Misschien moet je “je vriendin” laten oordelen of zij zich geschaad voelt doordat jij tegen betaling een andere vrouw neukt en ook niet verliefd bent.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:55 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik denk dat het op mijn leeftijd niet echt realistisch is een relatie op te bouwen met een partner waar je helemaal verliefd op bent. We zijn geen twintigers meer.
En erotisch contact met andere vrouwen zie ik als mijn hobby. Zolang ik mijn vriendin er niet mee schaad zie ik geen reden haar er over te vertellen. Iedereen heeft zijn/haar geheimpjes.
Automotive/ICTquote:Op woensdag 30 december 2015 14:14 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
D.D.W.
Zeg waar het mee te maken heeft?:)
Als ik het haar zeg zou dat waarschijnlijk het einde van mijn relatie betekenen. Waarom zou ik dat willen?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Misschien moet je “je vriendin” laten oordelen of zij zich geschaad voelt doordat jij tegen betaling een andere vrouw neukt en ook niet verliefd bent.
Met jouw vreemde kijk op relaties en kinderen krijgen zou ik er niet aan beginnen als ik jou was. Jij hebt daar een stuk ontwikkeling in gemist.
Omdat je zelf ook niet belazerd zou willen worden? Omdat dat eerlijk is? Omdat je een loopje neemt met haar gevoelens? Omdat je niet wilt dat zij jaren van haar leven vergooid aan iemand die liever een ander betaalt om te neuken?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:17 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Automotive/ICT
[..]
Als ik het haar zeg zou dat waarschijnlijk het einde van mijn relatie betekenen. Waarom zou ik dat willen?
Dat is echt hollywoodgelul. De behoefte om voort te planten zit in elke diersoort en er is geen biologische reden waarom deze bij de vrouwen meer voor zou komen dan bij de mannen. Hooguit is het zo dat vrouwen, vanwege hun beperkte vruchtbaarheid, er eerder aan willen beginnen en daarom de man er vaker toe zetten dan andersom.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:54 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Wat is daar dom aan? er zijn nu eenmaal weinig mannen met een biologische kinderwens.
Nee, dat is geen hollywoodgelul.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:25 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat is echt hollywoodgelul. De behoefte om voort te planten zit in elke diersoort en er is geen biologische reden waarom deze bij de vrouwen meer voor zou komen dan bij de mannen. Hooguit is het zo dat vrouwen, vanwege hun beperkte vruchtbaarheid, er eerder aan willen beginnen en daarom de man er vaker toe zetten dan andersom.
Inderdaad en mannen zijn allemaal jolige dikkerds, met een vrouw die al hun problemen moet oplossen, dat zag ik namelijk ook op tv.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:28 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Nee, dat is geen hollywoodgelul.
De biologie is gewoon heel anders.
quote:Op woensdag 30 december 2015 14:32 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Inderdaad en mannen zijn allemaal jolige dikkerds, met een vrouw die al hun problemen moet oplossen, dat zag ik namelijk ook op tv.
Vrouwen van rond de 35 met klapperende eierstokken hebben héél snel het gevoel dat je verliefd op ze bent.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
wat ik dan onverstandig vind en ook niet echt volwassen en ronduit oneerlijk is dat je een vrouw kennelijk het gevoel geeft verliefd op haar te zijn en dan hier op fok meldt dat je niet verliefd bent en hoeren neukt.
Reden te meer om eerlijk te zijn dus. Geen valse verwachtingen wekken. Dat is volwassen zijn en dat mag zij ook van haar man verwachten.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Vrouwen van rond de 35 met klapperende eierstokken hebben héél snel het gevoel dat je verliefd op ze bent.
Lolquote:Op woensdag 30 december 2015 14:32 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Inderdaad en mannen zijn allemaal jolige dikkerds, met een vrouw die al hun problemen moet oplossen, dat zag ik namelijk ook op tv.
quote:Op woensdag 30 december 2015 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Reden te meer om eerlijk te zijn dus. Geen valse verwachtingen wekken. Dat is volwassen zijn en dat mag zij ook van haar man verwachten.
ja maar het is nogal egoistisch om bij haar te blijven omdat je verder toch niemand meer kan krijgen.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:14 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Dat durf ik niet (meer) te zeggen uit angst voor herkenbaarheid
[..]
Ik houd wel van mijn vriendin maar voel me niet sexueel tot haar aangetrokken. Waarom zou ik het uitmaken als voor de rest wel alles in orde is? Daarbij, probeer op mijn leeftijd maar eens een aantrekkelijke vrijgezelle vrouw zonder "problemen" te vinden. Good luck!
quote:Op woensdag 30 december 2015 14:25 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat is echt hollywoodgelul. De behoefte om voort te planten zit in elke diersoort en er is geen biologische reden waarom deze bij de vrouwen meer voor zou komen dan bij de mannen. Hooguit is het zo dat vrouwen, vanwege hun beperkte vruchtbaarheid, er eerder aan willen beginnen en daarom de man er vaker toe zetten dan andersom.
Sterker nog, als je echt even terug naar de natuur gaat en biologische argumenten aan gaat voeren, dan zou je eerder moeten concluderen dat mannen een sterkere kinderwens hebben (als in, ze willen meer kinderen). Want de behoefte om zoveel mogelijk vrouwen te neuken is eigenlijk niet meer dan een uiting van onze biologische kinderwens (voorbehoedsmiddelen zijn namelijk niet iets dat bij ons soort inbegrepen zat).
quote:Op woensdag 30 december 2015 14:57 schreef Pharkus het volgende:
Zal ze niet gek staan te kijken als die kinderen korte beentje krijgen?
Yes, daarom dat door onze menselijke geschiedenis heen zoveel vrouwen gedumpt werden omdat ze geen nageslacht konden produceren. Zijn alleen de vrouwtjes die kinderen willen.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:55 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Een vent wil neuken en daar komt geen seconde de gedachte aan kinderen bij kijken.
Dat jij zo ver gefeminiseerd bent dat je ondertussen een paar eierstokken aan het groeien bent wil niet zeggen dat gewone kerels je moedergevoelens delen
Dit.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat je zelf ook niet belazerd zou willen worden? Omdat dat eerlijk is? Omdat je een loopje neemt met haar gevoelens? Omdat je niet wilt dat zij jaren van haar leven vergooid aan iemand die liever een ander betaalt om te neuken?
Of je ben je echt zo’n enorme egotripper dat jouw wil het enige is wat telt zelfs als je een ander daar emotioneel en fysiek mee belazert en ook de kans op een relatie ontneemt met iemand die wel echt verliefd op haar is en niet stiekem tegen betaling een ander ligt te neuken?
Dat had dan zakelijke of bestuurlijke redenen waarbij net zo makkelijk een andere vouw voor genomen werd. Niks geen gevoelens om zo nodig pappaatje te willen spelen of een liefdesbaby te willen maken.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:14 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Yes, daarom dat door onze menselijke geschiedenis heen zoveel vrouwen gedumpt werden omdat ze geen nageslacht konden produceren. Zijn alleen de vrouwtjes die kinderen willen.
Ja. Ik heb ook graag een eerlijk antwoord.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:43 schreef Grems het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
eerlijk zijn in een relatie
Manmanman, jij vertelt je zeug vast ook dat ze er niet uit ziet in die jurk, sterker nog in geen enkele jurk met haar corpulente vorm?![]()
![]()
Sterker nog, in vroegere tijden moest er zelfs eerst gebaard worden voordat er getrouwd werd. Bewijs dat de vrouw kinderen kon krijgen verhoogde de status en maakte haar een gewilde huwelijkskandidaat.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:14 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Yes, daarom dat door onze menselijke geschiedenis heen zoveel vrouwen gedumpt werden omdat ze geen nageslacht konden produceren. Zijn alleen de vrouwtjes die kinderen willen.
dubbele ontkenningquote:Op woensdag 30 december 2015 15:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat had dan zakelijke of bestuurlijke redenen waarbij net zo makkelijk een andere vouw voor genomen werd. Niks geen gevoelens om zo nodig pappaatje te willen spelen of een liefdesbaby te willen maken.
Een andere vrouw die wel zou baren en nageslacht op zou leveren bedoel je.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat had dan zakelijke of bestuurlijke redenen waarbij net zo makkelijk een andere vouw voor genomen werd. Niks geen gevoelens om zo nodig pappaatje te willen spelen of een liefdesbaby te willen maken.
I.i.g. speelden daar pappa gevoelens geen betekenis in. Het was de oudedagvoorziening of een opvolger voor de troon e.d. Allemaal geen verklaring voor het ontstaan van een biologische klok bij onze metromannenquote:Op woensdag 30 december 2015 15:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Een andere vrouw die wel zou baren en nageslacht op zou leveren bedoel je.
Ik denk dat je niet goed inziet hoe belangrijk kinderen waren een groot deel van de geschiedenis.
Hoe kom je hierbij? Kinderen waren letterlijk status, bij bv de "kelten" werden bij een scheiding de kinderen verdeelt over man en vrouw. Mannen brachten de kinderen ook letterlijk groot, waren erg belangrijk bij de opvoeding. Niets wijst erop dat die mannen eigenlijk helemaal geen kinderen wilde, ze deden er alles aan om kinderen op de wereld te zetten. Ook in tijden van geen monogamie en vrijheid om te scheiden e.d.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
I.i.g. speelden daar pappa gevoelens geen betekenis in. Het was de oudedagvoorziening of een opvolger voor de troon e.d. Allemaal geen verklaring voor het ontstaan van een biologische klok bij onze metromannen
Ik lees hier toch wat anders.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Kinderen waren letterlijk status, bij bv de "kelten" werden bij een scheiding de kinderen verdeelt over man en vrouw. Mannen brachten de kinderen ook letterlijk groot, waren erg belangrijk bij de opvoeding. Niets wijst erop dat die mannen eigenlijk helemaal geen kinderen wilde, ze deden er alles aan om kinderen op de wereld te zetten. Ook in tijden van geen monogamie en vrijheid om te scheiden e.d.
Het is juist vrij recent dat mannen zogenaamd geen kinderen willen. Er is dus geen sprake van een ontstaan van een biologische klok bij metro mannen, dat is gewoon natuur.
Als we nu kijken zien we dat onder zowel mannen als vrouwen er mensen zijn die in meer of mindere mate een kinderwens hebben en individuen die dat helemaal niet zien zitten. Dat is dus gewoon natuurlijk.
quote:Van de kinderen kreeg de man er twee en de vrouw één en wel het middelste kind.
quote:De afstamming werd gerekend volgens het vaderrecht, zodat de kinderen van de mannen in de clans bleven, terwijl die van de vrouwen overgingen in de clans van hun vaders.’[6] Dat er echter in Schotland vroeger moederrecht heerste, bewijst het feit dat in de koninklijke familie van de Pikten, volgens Beda,[7] vrouwelijke erfopvolging gold.
https://www.marxists.org/(...)orsprong_gezin/7.htmquote:Beslissend is een plaats bij Tacitus, waar gezegd wordt: De moedersbroeder beschouwt zijn neef als zijn zoon, sommigen houden zelfs de band van bloedverwantschap tussen de oom van moederskant en de neef voor heiliger en nauwer dan die tussen vader en zoon, zodat de zusterszoon, wanneer er gijzelaars worden verlangd, als een grotere waarborg geldt dan de eigen zoon van degene die men wil binden. Hier hebben wij een levend stuk van de volgens het moederrecht georganiseerde, dus oorspronkelijke gens en wel in de vorm, die in het bijzonder de Duitsers kenmerkte.
Werd door een lid van zulk een gens de eigen zoon als pand gegeven voor het nakomen van een gelofte en viel die ten offer als de vader de overeenkomst verbrak, dan moest deze dat met zichzelf uitmaken. Werd echter de zusterszoon opgeofferd, dan was het heiligste gensrecht geschonden; de naaste gensverwant, die vóór allen verplicht was de knaap of jongeling te beschermen, was schuldig aan zijn dood; of hij had hem niet mogen verpanden, of hij had zich aan de overeenkomst moeten houden. Ook indien wij overigens geen spoor van een gensinrichting bij de Duitsers hadden, zou deze ene passage voldoende zijn.
Maar dat geeft dus meer te maken met praktische zaken: het in stand houden van de clan en een oudedagsvoorziening. Niet vanuit een behoefte om te zorgen.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:20 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.marxists.org/(...)orsprong_gezin/7.htm
Nou ja, het zijn maar wat stukjes eruit, het geheel is wel interessant om te lezen.
Die zal er vast niet bij iedereen geweest zijn, maar kinderen waren vroeger gewoon hartstikke gewenst door zowel mannen als vrouwen, geen kinderen kunnen krijgen werd echt als een ramp gezien voor beide geslachten (alhoewel de vrouw meestal de schuld kreeg).quote:Op woensdag 30 december 2015 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dat geeft dus meer te maken met praktische zaken: het in stand houden van de clan en een oudedagsvoorziening. Niet vanuit een behoefte om te zorgen.
Nee dat ben ik met je eens. Maar ik denk wel dat mannen dat minder hebben dan vrouwen.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Die zal er vast niet bij iedereen geweest zijn, maar kinderen waren vroeger gewoon hartstikke gewenst door zowel mannen als vrouwen, geen kinderen kunnen krijgen werd echt als een ramp gezien voor beide geslachten (alhoewel de vrouw meestal de schuld kreeg).
Tuurlijk gaan de wetten en regels over praktische zaken, daar zijn ze immers voor. Maar het idee dat mannen standaard geen kinderen willen/zorgbehoefte slaat nergens op en is ook nergens op gebaseerd.
Vandaar dat ik die regels rondom kinderen even aanhaalde en het feit dat die mannen een actieve zorgrol hadden. Als het gaat om voortplanten dan is de koppeling seks-kinderen maar dunnetjes.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee dat ben ik met je eens. Maar ik denk wel dat mannen dat minder hebben dan vrouwen.
Ik denk ook dat je twee dingen uit elkaar moet houden:
- de behoefte tot voortplanten
- de behoefte tot zorgen
Uit die regels blijkt geen actieve zorgrol. Meer de economische waarde .quote:Op woensdag 30 december 2015 16:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Vandaar dat ik die regels rondom kinderen even aanhaalde en het feit dat die mannen een actieve zorgrol hadden. Als het gaat om voortplanten dan is de koppeling seks-kinderen maar dunnetjes.
Denk ook wel dat mannen het iets minder hebben, maar denk ook dat dat grotendeels een cultureel iets is.
De status van kinderen voor beide geslachten blijkt daar uit. Die zou er niet zijn als mannen standaard niets met kinderen hebben, ze niet willen, niets vinden. Die regels en manier van doen zijn ontstaan omdat kinderen als erg waardevol werden gezien. Ook door mannen.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Uit die regels blijkt geen actieve zorgrol. Meer de economische waarde .
Die waarde is gebaseerd op de economische waarde. Die regels die je post gaan over het scheiden van de boedel: wie krijgt welk kind en welk kind is het meeste waard. Er wordt met geen woord gesproken over bijvoorbeeld het recht om omgang te houden met je andere kind of inspraak in de opvoeding te hebben.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:52 schreef erodome het volgende:
[..]
De status van kinderen voor beide geslachten blijkt daar uit. Die zou er niet zijn als mannen standaard niets met kinderen hebben, ze niet willen, niets vinden. Die regels en manier van doen zijn ontstaan omdat kinderen als erg waardevol werden gezien. Ook door mannen.
dat ben ik helemaal met je eensquote:Op woensdag 30 december 2015 15:47 schreef Lenny77 het volgende:
Alleen al het feit dat jij dat meisje haar vruchtbare jaren wil afpakken gewoon omdat je denkt dat je toch niemand anders kan vinden en tegelijk alles neukt waar je geld genoeg voor hebt maakt jou in mijn ogen de ergste klootzak.
Als zij dit ooit te weten komt en geen kinderen meer kan krijgen dan hoop ik dat ze jou de kop inslaat.
Als je een greintje fatsoen en respect voor dat meisje hebt dan laat je haar gaan. Misschien treft ze dan een man die gewoon helemaal voor haar wil gaan. En niet alleen om niet alleen op de bank te hoeven zitten en omdat het zo hoort.
Bah
ja maar hij heeft niet voor niets een beenverlenging ondergaan hequote:Op woensdag 30 december 2015 14:09 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik ben met haar samen omdat we goede partners zijn op vrijwel alle gebieden behalve op sexueel gebied. Ik snap niet helemaal waarom het zo'n drama is dat ik af en toe sex buiten de deur heb. Het stikt van de mannen die dat doen.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:47 schreef Lenny77 het volgende:
Alleen al het feit dat jij dat meisje haar vruchtbare jaren wil afpakken gewoon omdat je denkt dat je toch niemand anders kan vinden en tegelijk alles neukt waar je geld genoeg voor hebt maakt jou in mijn ogen de ergste klootzak.
Als zij dit ooit te weten komt en geen kinderen meer kan krijgen dan hoop ik dat ze jou de kop inslaat.
Als je een greintje fatsoen en respect voor dat meisje hebt dan laat je haar gaan. Misschien treft ze dan een man die gewoon helemaal voor haar wil gaan. En niet alleen om niet alleen op de bank te hoeven zitten en omdat het zo hoort.
Bah
Biologische drang tot voortplanting is niet hetzelfde als pappaatje willen spelen (lees: een kind graag willen verzorgen).quote:Op woensdag 30 december 2015 15:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Libido?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Biologische drang tot voortplanting is niet hetzelfde als pappaatje willen spelen (lees: een kind graag willen verzorgen).
Alsof je per se 30+ moet daten...quote:Op woensdag 30 december 2015 14:14 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Dat durf ik niet (meer) te zeggen uit angst voor herkenbaarheid
[..]
Ik houd wel van mijn vriendin maar voel me niet sexueel tot haar aangetrokken. Waarom zou ik het uitmaken als voor de rest wel alles in orde is? Daarbij, probeer op mijn leeftijd maar eens een aantrekkelijke vrijgezelle vrouw zonder "problemen" te vinden. Good luck!
Dat vreemd gaan vind ik nog niet eens zo erg. Ik ben geen burgerlijke trut die monogamie van de daken schreeuwt.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:05 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik ben met haar samen omdat we goede partners zijn op vrijwel alle gebieden behalve op sexueel gebied. Ik snap niet helemaal waarom het zo'n drama is dat ik af en toe sex buiten de deur heb. Het stikt van de mannen die dat doen.
En zo regelmatig heb ik ook met haar sex, als ze graag eens kinderen wil dan heb ik dat denk ik wel voor haar over. Zij blij, ik blij, prima toch? Ik denk dat het vaak genoeg voorkomt dat een echtpaar beiden niet even enthousiast zijn over kinderen nemen, maar het er toch van komt.
Haar laten gaan vind ik ook zonde. Moet ik haar laten gaan omdat ze niet een slank en lekkere lichaam heeft? Zo'n vrouw krijg ik toch niet, dus daar schiet ik niks mee op.
Inderdaad het geval bij mij, als ik verliefd ben, wil ik ineens kinderen met diegene. Hoe verliefder ik ben, des te vaker de gedachte -hij, de kinderen en ik knus in het huis- steeds uit het niks naar boven komt. Ik zie al helemaal het gezin voor me, dat de zoon op hem lijkt etc.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:52 schreef Manke het volgende:
![]()
Een kind neem je niet met een reden, een vrouwenlichaam schreeuwt erom ofzo.
Hoe kan je nou seks hebben met haar als je je seksueel niet tot haar aangetrokken voelt? Misschien vind je haar wel meer geweldig dan dat je denkt.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:05 schreef D.D.W. het volgende:
En zo regelmatig heb ik ook met haar sex, als ze graag eens kinderen wil dan heb ik dat denk ik wel voor haar over. Zij blij, ik blij, prima toch? Ik denk dat het vaak genoeg voorkomt dat een echtpaar beiden niet even enthousiast zijn over kinderen nemen, maar het er toch van komt.
Haar laten gaan vind ik ook zonde. Moet ik haar laten gaan omdat ze niet een slank en lekkere lichaam heeft? Zo'n vrouw krijg ik toch niet, dus daar schiet ik niks mee op.
Slank blijven is gewoon een kwestie van niet teveel eten. Ging vroeger prima.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:12 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Hoe kan je nou seks hebben met haar als je je seksueel niet tot haar aangetrokken voelt? Misschien vind je haar wel meer geweldig dan dat je denkt.
Ik ken wel mensen waarvan de man zegt het wel voor haar over te hebben, helemaal niet gek. Daarnaast worden veel mannen en vrouwen dik naarmate de tijd vordert. Dat iemand wordt gedumpt vanwege het dik zijn (natuurlijk moet het niet extreem over de grenzen zijn) voor iemand met het ''perfecte'' lichaam vind ik onrealistisch; dat ze van de koude kermis thuis komen. Het is helemaal niet realistisch dat dat ''perfecte'' lichaam lang zal blijven. Veel ''slanke'' mensen hebben ook gewoon een mini buikje dat goed gecamoufleerd is en kan worden. In dat opzichte vind ik je volwassen en realistisch dat je je vriendin gewoon hebt geaccepteerd. Alleen de seksuele escapades klinken moraal niet goed.
Manmanman en dat mag gewoon stemmen.quote:Op donderdag 31 december 2015 00:52 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Inderdaad het geval bij mij, als ik verliefd ben, wil ik ineens kinderen met diegene. Hoe verliefder ik ben, des te vaker de gedachte -hij, de kinderen en ik knus in het huis- steeds uit het niks naar boven komt. Ik zie al helemaal het gezin voor me, dat de zoon op hem lijkt etc.
Hoe verliefder ik ben, hoe meer ik het gevoel heb diegene een uniek cadeau te willen geven. Een mini hijHoe langer de relatie voortduurt, des te meer ik een kind van hem wil. Ik zie ons samen heel het leven, ik wil dat er iemand is die er altijd voor hem zal zijn. Hij gaat ook oud worden, ziek worden enzo. Ik wil dat er altijd iemand dierbaar in zijn buurt is en voor hem kan zorgen. Ik heb in een bejaardenhuis gewerkt, ik gun hem het beter leven met kinderen (hetgeen natuurlijk niet hoeft te betekenen dat kinderen bijv. vaak op bezoek komen ofzo). De gedachte dat je geliefde later ergens alleen zal zijn en eenzaam kan/gaan voelen, helemaal kwetsbaar en al, vind ik ondraaglijk. Zeker hoe ik het met mijn eigen ogen heb gezien. Daardoor dat ik nog overtuigender ben hem een kind te willen geven.
Vandaag was ik ergens vol met kinderen, naast mij zat een papa met een kind. Sowieso zag het kind er schattig uit, de hele tijd was hij ook rustig en lief. Ik zag dat kind ineens als een mini hij en die vreemde onbekende man als hij. En daarna besefte ik dat ik aan het fantaseren was, dat die vreemde man hem niet is en dat dat kind helemaal geen mini hij was. Hij, degene waar ik verliefd op ben, wil geen kinderen.
de stem van een vrouw
Geen zaken erbij verzinnen.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:34 schreef Grems het volgende:
[..]
Slank blijven is gewoon een kwestie van niet teveel eten. Ging vroeger prima.
Klinkt juist heel goed. Gigantisch veel relaties die stuklopen omdat madam de benen niet meer wijd wil doen maar manlief mag geen ander neuken en fappen mag ook niet want dan voelt ze zich onzeker.
Voor logica kan je beter naar de logica zaken gaan.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Manmanman en dat mag gewoon stemmen.![]()
![]()
Ik verzin er helemaal niks bij. TS is tevreden met zijn wolvarkentje maar wil af en toe een slanke deerne uit het oosten geven. Niks mis mee, moet je geen relatie voor kapot maken. Hij af en toe naar het voormalig Oostblok, zij af en toe een Gambiaan met 25cm aan persoonlijkheid. Iedereen blij.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:44 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Geen zaken erbij verzinnen.
[..]
Voor logica kan je beter naar de logica zaken gaan.
Er is geen vrouw die jou moetquote:Op donderdag 31 december 2015 02:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik moet nooit kinderen. De reden is dat ik nog niet voor mezelf kan zorgen. Laat staan voor kinderen...
Beetje plat gezegd maar het klopt. Jammer dat het tegenwoordig zo moeilijk is een leuke vrouw te vinden die er ook nog fatsoenlijk en fit uitziet.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik verzin er helemaal niks bij. TS is tevreden met zijn wolvarkentje maar wil af en toe een slanke deerne uit het oosten geven. Niks mis mee, moet je geen relatie voor kapot maken. Hij af en toe naar het voormalig Oostblok, zij af en toe een Gambiaan met 25cm aan persoonlijkheid. Iedereen blij.
Heeft dit uberhaupt te maken met vroeger vs nu? En is dit uberhaupt waar in het algemeen??? Of heeft dit vooral betrekking op jou?quote:Op donderdag 31 december 2015 02:33 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Beetje plat gezegd maar het klopt. Jammer dat het tegenwoordig zo moeilijk is een leuke vrouw te vinden die er ook nog fatsoenlijk en fit uitziet.
Vind je een interessante vrouw, is ze weer vet. Vind je een lekkere vrouw, is het weer een onvoorspelbare domme hoer, met torenhoge eisen aan een man.
Achja.
Huh?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een kind nemen terwijl je er niet op zit te wachten is dom en oneerlijk en kan je leven en dat van dat kind (en de partner) flink verpesten. Kinderen hoeven niet meer tegenwoordig, ze zijn niet 'nodig' in onze huidige maatschappij om te zorgen dat je een beetje een goede oude dag hebt.
Jaartal doet er niet toe.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef D.D.W. het volgende:
Ben benieuwd hoe de fok!kers hier kijken op kinderen krijgen. Is het anno 2016 nou nog echt zo verstandig?
Serieuze vraag? Denk je dat er 60 jaar geleden ook zoveel ( schrikbarend jonge ) obese varkens rondliepen?quote:Op donderdag 31 december 2015 08:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heeft dit uberhaupt te maken met vroeger vs nu? En is dit uberhaupt waar in het algemeen??? Of heeft dit vooral betrekking op jou?
En er is ook nog zoiets als sportschool...
En gezien jouw structurele vreemdgaan vind ik eigenlijk dat jij de laatste bent die mag klagen over persoonlijkheid...
dat je alleen kinderen neemt als je dat wilt, echt zelf wilt, en er zijn er nog genoeg die dat willen om er voor te zorgen dat 'de maatschappij' niet ten onder gaat.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:46 schreef zovty het volgende:
[..]
Huh?
Hoe stel je dat voor je dan?
Kinderlozen zijn een gevaar voor de maatschappij en zijn profiteurs van diezelfde maatschappij.
Doen wat de rest doet omdat iedereen het doet noemen we tegenwoordig ontwikkeling?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:44 schreef Chai het volgende:
Het klinkt inderdaad alsof kinderen de enige kans zijn om jouw ontwikkeling als persoon weer in beweging te krijgen.
In Nederland kinderen nemenquote:Op donderdag 31 december 2015 09:46 schreef zovty het volgende:
[..]
Huh?
Kinderlozen zijn een gevaar voor de maatschappij en zijn profiteurs van diezelfde maatschappij.
????quote:Op donderdag 31 december 2015 09:46 schreef zovty het volgende:
[..]
Huh?
quote:Op donderdag 31 december 2015 01:41 schreef Gerard_Geit het volgende:
Bezwanger haar en verlaat haar na 7 maanden, mag ze lekker de bijstand in en zoekt ze maar uit hoe ze het doet.
quote:Op donderdag 31 december 2015 02:33 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Beetje plat gezegd maar het klopt. Jammer dat het tegenwoordig zo moeilijk is een leuke vrouw te vinden die er ook nog fatsoenlijk en fit uitziet.
Vind je een interessante vrouw, is ze weer vet. Vind je een lekkere vrouw, is het weer een onvoorspelbare domme hoer, met torenhoge eisen aan een man.
Achja.
Ik hap ook even. Ik denk dat de belasting die iemand zonder kinderen meer betaald niet opweegt tegen de belasting die een kind in de toekomst gaat betalen. Een kind krijgen is in feite een nieuwe toekomstige belastingbetaler produceren.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
Daarbij werken mensen zonder kinderen vaak meer en verdienen ze meer waardoor ze meer belasting betalen waarmee 'de maatschappij ' zich kan ontwikkelen dmv onderhoud van wegen, zorg, onderwijs, kinderbijslag, etc.
En gelukkig zijn er verder nog genoeg andere manieren om bij te dragen aan 'de maatschappij'. Maargoed, #hap
Ben ik met je eens.quote:Op donderdag 31 december 2015 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat je alleen kinderen neemt als je dat wilt, echt zelf wilt, en er zijn er nog genoeg die dat willen om er voor te zorgen dat 'de maatschappij' niet ten onder gaat.
En weer een belasting op de voedselreserves, CO2 uitstoot en andere zaken. Er is altijd wel wat te vinden.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik hap ook even. Ik denk dat de belasting die iemand zonder kinderen meer betaald niet opweegt tegen de belasting die een kind in de toekomst gaat betalen. Een kind krijgen is in feite een nieuwe toekomstige belastingbetaler produceren.
En hoe zou je je eigen persoonlijkheid omschrijven?quote:Op donderdag 31 december 2015 02:33 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Achja.
Volgens mij zet ik niemand weg als profiteur. Hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 31 december 2015 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En weer een belasting op de voedselreserves, CO2 uitstoot en andere zaken. Er is altijd wel wat te vinden.
En misschien worden jouw kinderen wel draaideurcriminelen met 6 kinderen en allerlei bijstands'wensen', die kosten dan weer meer.
Trouwens ook leuk om al die lui die geen kinderen kunnen krijgen (maar wel willen) weg te zetten als profiteurs![]()
![]()
Ach ja, lang leve de lol!
Nee, dat was zovty. Waar ik op hapte.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij zet ik niemand weg als profiteur. Hoe kom je daar bij?
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 31 december 2015 10:59 schreef rival het volgende:
[..]
Doen wat de rest doet omdat iedereen het doet noemen we tegenwoordig ontwikkeling?
Als mannen van nature geen kinderwens hebben en zelfs een afkeer ertegen, waarom hechtte men dan in patriarchale maatschappijen zo'n zakelijke of bestuurlijke waarde aan nageslacht? Klinkt mij een beetje metroseksueel in de oren.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:34 schreef the-eye het volgende:
[...]
Ik ben superzorgzaam. Voor volwassenen en kinderen boven de 15 ofzoquote:Op donderdag 31 december 2015 14:25 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Als mannen van nature geen kinderwens hebben en zelfs een afkeer ertegen, waarom hechtte men dan in patriarchale maatschappijen zo'n zakelijke of bestuurlijke waarde aan nageslacht? Klinkt mij een beetje metroseksueel in de oren.
Een kinderwens en een zorgwens is trouwens niet hetzelfde, al is zekere zorg wel vereist als je wil dat die kinderen waardige dragers van je naam worden.
Je bent een eikel weet je dat?quote:Op donderdag 31 december 2015 02:33 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Achja.
Hij toch niet? Dus waarom moet hij haar dan bezwangeren?quote:Op donderdag 31 december 2015 14:51 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Wat
Zij wil toxh kinderen hebben
Als je als man geen kinderen wil en je vriendin wel, dan moet je haar verlaten uit bescherming voor jezelf.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Je bent een eikel weet je dat?
Als jij geen kinderen wil en je vriendin wel moet je haar loslaten zodat ze tenminste nog een kans
heeft om een vent te vinden die dat ook wil.
Nu ben je niet eerlijk en je gaat nog vreemd ook.
enne als je die ''lekkere'' vrouw wél kon krijgen en die wil ineens kinderen dan doe je het wel
of ook niet?
Ook met die mogelijkheid moet hij ernstig rekening houden, heb je gelijk inquote:Op donderdag 31 december 2015 15:04 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Als je als man geen kinderen wil en je vriendin wel, dan moet je haar verlaten uit bescherming voor jezelf.
Weet jij veel wat voor freaky shit ze allemaal gaat uithalen om der zin door te draven. Echt D.D.W. ga weg bij haar.
Uiteraard. Een man moet natuurlijk wel een beetje waardig nageslacht produceren, dat gaat niet bij een Hollandsche Beer.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Je bent een eikel weet je dat?
Als jij geen kinderen wil en je vriendin wel moet je haar loslaten zodat ze tenminste nog een kans
heeft om een vent te vinden die dat ook wil.
Nu ben je niet eerlijk en je gaat nog vreemd ook.
enne als je die ''lekkere'' vrouw wél kon krijgen en die wil ineens kinderen dan doe je het wel
of ook niet?
misschien denkt TS er ook zo over, maar dat weten we nog niet...quote:Op donderdag 31 december 2015 15:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Uiteraard. Een man moet natuurlijk wel een beetje waardig nageslacht produceren, dat gaat niet bij een Hollandsche Beer.
Om het vermogen en de macht veilig te stellen en net zoals ik al aangaf is dat iets anders dan een zorgwens maar jij moet je hoofd daar niet oever breken joh. Gewoon met je barbies blijven spelen als je, je daar goed bij voelt en straks als je groot bent zo'n draagzak met je baby op je buik. Niks van mij aantrekken.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:25 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Als mannen van nature geen kinderwens hebben en zelfs een afkeer ertegen, waarom hechtte men dan in patriarchale maatschappijen zo'n zakelijke of bestuurlijke waarde aan nageslacht? Klinkt mij een beetje metroseksueel in de oren.
Een kinderwens en een zorgwens is trouwens niet hetzelfde, al is zekere zorg wel vereist als je wil dat die kinderen waardige dragers van je naam worden.
En het topic had eigenlijk al dicht gemogen na deze geweldige reactie. En dat binnen 4 minuten.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu weet ik niet hoe je partner hier over denkt en of zij hier van op de hoogte is maar ik ga er even vanuit dat dat niet zo is.
Dan zou ik het zeer onverstandig vinden om aan kinderen te beginnen maar dat is vooral vanwege jouw onvolwassen en onverantwoordelijke houding.
Maar een groot deel van de geschiedenis ging het via moederlijnen en niet via vaderlijn. Dus vermogen en macht veilig stellen voor mannen via die kinderen was erg lastig, want dat liep via de moederlijn, van moeder naar dochter. Land hier in west/noord europa is vrij lang het bezit van de vrouwen geweest. Wat logisch en handig was, want die bleven meestal thuis, de mannen waren maanden van huis om oorlogje te spelen e.d. en vielen bij bosjes om.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Om het vermogen en de macht veilig te stellen en net zoals ik al aangaf is dat iets anders dan een zorgwens maar jij moet je hoofd daar niet oever breken joh. Gewoon met je barbies blijven spelen als je, je daar goed bij voelt en straks als je groot bent zo'n draagzak met je baby op je buik. Niks van mij aantrekken.![]()
Voelt dat fijn om zo abrahamistisch geindoctrineerd te zijn?quote:Op donderdag 31 december 2015 16:58 schreef Werkman het volgende:
Dat vrouwen kinderen willen is trouwens niet meer dan logisch.
Sterker nog, hieraan danken ze hun bestaansrecht.
Dat, sex en de uitvoering van huishoudelijke taken.
Kijk, dit bedoel ik.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:02 schreef erodome het volgende:
Voelt dat fijn om zo abrahamistisch geindoctrineerd te zijn?
![]()
ja echt he..... dat ben ik ook gewoon helemaal met je eens.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:39 schreef probeer het volgende:
[..]
En het topic had eigenlijk al dicht gemogen na deze geweldige reactie. En dat binnen 4 minuten.
En dan moeten we nu na 'maar' 500 jaar weer afstappen van onze paternalistische abrahamistische mannen-machtscultuur? Dat is ook wel weer snel hoor ... Kunnen we misschien toch beter nog even wachten met die emancipatie ...quote:Op donderdag 31 december 2015 16:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar een groot deel van de geschiedenis ging het via moederlijnen en niet via vaderlijn. Dus vermogen en macht veilig stellen voor mannen via die kinderen was erg lastig, want dat liep via de moederlijn, van moeder naar dochter. Land hier in west/noord europa is vrij lang het bezit van de vrouwen geweest. Wat logisch en handig was, want die bleven meestal thuis, de mannen waren maanden van huis om oorlogje te spelen e.d. en vielen bij bosjes om.
Ook was er geen strak monogame cultuur (hoe verder terug, hoe minder monogaam), geen maagdelijkheidscultus, wat maakte dat de moederlijn de enige betrouwbare lijn was. En mannen vaak helemaal niet goed wisten of de telgen die er liepen (en waar ze een "claim" op hadden) werkelijk van hun waren.
Pas in onze jaartelling is dat gaan veranderen en zou die overgang tot om en nabij 1500 nc duren.
Die verandering werd wel met beide handen aangepakt door de mannen, die dus blijkbaar wel graag wat zekerheid over hun vaderschap wilde en de macht die bij het toewijzen van de kinderen aan hun hoorde.
Je bent zelf de eerste die een kinderwens begon gelijk te trekken met de zorgtaken waar je schijnbaar nogal negatief tegenover staat. Het ging om een biologische kinderwens, de behoefte om je genen door te geven, niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Om het vermogen en de macht veilig te stellen en net zoals ik al aangaf is dat iets anders dan een zorgwens maar jij moet je hoofd daar niet oever breken joh. Gewoon met je barbies blijven spelen als je, je daar goed bij voelt en straks als je groot bent zo'n draagzak met je baby op je buik. Niks van mij aantrekken.![]()
Oudedagsvoorziening was al reeds genoemd door mij. Overigens wel fantastisch dat ze 500 jaar terug hun genen door wilden geven, ze hadden geen idee wat het waren maar ze wilden ze wel doorgevenquote:Op donderdag 31 december 2015 18:31 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Je bent zelf de eerste die een kinderwens begon gelijk te trekken met de zorgtaken waar je schijnbaar nogal negatief tegenover staat. Het ging om een biologische kinderwens, de behoefte om je genen door te geven, niet meer en niet minder.
Overigens was niet iedereen adel 500 jaar geleden. Ook boerenknechten wilden gewoon kinderen en daar kwam weinig vermogen of macht bij kijken.
ik zie jou alleen maar typen over wat zei voor jou kan betekenen, niet jij voor haar.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:05 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik ben met haar samen omdat we goede partners zijn op vrijwel alle gebieden behalve op sexueel gebied. Ik snap niet helemaal waarom het zo'n drama is dat ik af en toe sex buiten de deur heb. Het stikt van de mannen die dat doen.
Ik ben het niet snel met vrouwen eens maar dit is waarheid!quote:Op donderdag 31 december 2015 19:51 schreef snakelady het volgende:
ik zie jou alleen maar typen over wat zei voor jou kan betekenen, niet jij voor haar.
Maar gezien je relatie gebaseerd is op leugens zou ik niet aan kinderen beginnen maar eerst maar eens eerlijk zijn en ook aan haar gaan denken.
quote:Op donderdag 31 december 2015 19:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik zie jou alleen maar typen over wat zei voor jou kan betekenen, niet jij voor haar.
Maar gezien je relatie gebaseerd is op leugens zou ik niet aan kinderen beginnen maar eerst maar eens eerlijk zijn en ook aan haar gaan denken.
Waar moeten mannen zich dan mee bezighouden vindt jij?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:05 schreef krulbrul het volgende:
Slim ts. Zo denk ik er ook over. Een relatie moet vanuit rationeel oogpunt worden gekozen. Vanuit een kosten-baten analyse waarbij louter de financiële aspecten voor de lange termijn worden meegewogen. Kinderen, dat sociale gedoe, vrouwen, kortstondige verliefdheid, hun wispelturige en onvoorspelbare gedrag, samen meubelen kopen () en andere ongein zijn zaken waar een normale man zich niet mee moet inlaten.
Kort en bondigquote:Op donderdag 31 december 2015 20:17 schreef Gerard_Geit het volgende:
TS, probeer net zo lang te rekken tot ze onvruchtbaar is. Op die manier heb je
A) een relatie
B) geen kinderen
C) Iemands leven verpest
Met activiteiten waar zo min mogelijk vrouwen in voorkomen. Vrouwen zijn niet slecht oid, maar het helpt me ook niet verder. Tim Hunt pleit voor gescheiden laboratoria en ik onderschrijf dat. Werk zal zo beter en efficiënter gaan. Lekker vissen, bakken, programmeren, piano spelen, sporten zonder dat er vrouwen bij zijn, werkt het beste wat mij betreft. Naakte vrouwen zijn geen probleem, dat zorgt voor wat afleiding.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Waar moeten mannen zich dan mee bezighouden vind jij?
Een kinderwens is nooit biologisch maar altijd sociologisch. Is onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:54 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Het schijnt dat er in Syrië veel huizen leeg staan!quote:Op woensdag 30 december 2015 13:44 schreef Chai het volgende:
En waarom zouden jullie per se in Nederland moeten blijven wonen?
Maar natuurlijk gezien zou je toch ook niet sex vermijden omdat je kinderen kan krijgen. Eigenlijk mag je dan ook niet neuken vind ik.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:18 schreef netchip het volgende:
[..]
Een kinderwens is nooit biologisch maar altijd sociologisch. Is onderzoek naar gedaan.
Bitches neuken, natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Waar moeten mannen zich dan mee bezighouden vindt jij?
Ik zal zo een paper opzoeken.quote:
Je leest teveel feministische bladen. Die vinden het namelijk niet leuk dat vrouwen dieren zijn met klapperende eierstokken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:04 schreef netchip het volgende:
[..]
Ik zal zo een paper opzoeken.
Maar denk jij dat dieren een kinderwens hebben? Welnee, die willen gewoon neuken en daar komen kinderen uitvoort. Easy as that. Anders zouden we ook geen sex drive hoeven te hebben, toch?
Dieren hebben geen klappende eierstokken. Dieren neuken gewoon zonder er bij stil te staan dat daar kinderen uit voort komen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:06 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Je leest teveel feministische bladen. Die vinden het namelijk niet leuk dat vrouwen dieren zijn met klapperende eierstokken.
Dat dieren niet bewustzijn van dat soort zaken zoals mensen wil niet zeggen dat er geen kinderwens is. Of beter gezegd: een kinderbehoefte.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:07 schreef netchip het volgende:
[..]
Dieren hebben geen klappende eierstokken. Dieren neuken gewoon zonder er bij stil te staan dat daar kinderen uit voort komen.
Dus nee, ik zeg exact het tegenovergestelde.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:48 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Bitches neuken, natuurlijk.
Hossel die mossel, jwz.
Sport, spel, zaken en vooral het intellect. Fatsoenlijke discussies zijn niet te voeren in het bijzijn van vrouwen. Of ze menen er verstand van te hebben of je mag bepaalde dingen niet zeggen omdat ze dan in hun fragiele emoties gekrenkt worden.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Waar moeten mannen zich dan mee bezighouden vindt jij?
Geen enkele vent wordt met een pistool op zijn kop gedwongen om te trouwenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Sport, spel, zaken en vooral het intellect. Fatsoenlijke discussies zijn niet te voeren in het bijzijn van vrouwen. Of ze menen er verstand van te hebben of je mag bepaalde dingen niet zeggen omdat ze dan in hun fragiele emoties gekrenkt worden.
Men trouwt tegenwoordig massaal voor de liefde, het resultaat een generatie kinderen uit gebroken gezinnen omdat moeders zo nodig moet Eat, Pray, Love'en.
Een weloverwogen huwelijk met de juiste zakelijke overwegingen kan een zeer goede beslissing zijn. Alleen niet voor het plebs in 2016.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Geen enkele vent wordt met een pistool op zijn kop gedwongen om te trouwen![]()
dan trouw je lekker niet en dan zorg je ervoor dat je gen kinderen verwekt, kan je verder alles
doen en laten wat je wil.
Oh nee, omdat moeders zo nodig moest zei je.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Verder gaf ik enkel antwoord op je vraag waar mannen zich mee bezig zouden moeten houden, ik heb nooit beweerd dat mannen gedwongen worden te trouwen.
De gebroken gezinnen ja, niet de huwelijken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Oh nee, omdat moeders zo nodig moest zei je.
Nou ja anyway....jij bent TS niet
en voor de rest boeit het me eigenlijk niet meer
okéquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:48 schreef Grems het volgende:
[..]
De gebroken gezinnen ja, niet de huwelijken.
Ah, dan kan zo'n kort pittig kapsel geen kwaad meerquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:49 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
ja waar maken we ons druk om![]()
ik heb geen eens kinderen![]()
en ik ga ze niet meer krijgen ook![]()
dus
Precies!quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Ah, dan kan zo'n kort pittig kapsel geen kwaad meer
Bevalt het goed daar? In de 19de eeuw?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Sport, spel, zaken en vooral het intellect. Fatsoenlijke discussies zijn niet te voeren in het bijzijn van vrouwen. Of ze menen er verstand van te hebben of je mag bepaalde dingen niet zeggen omdat ze dan in hun fragiele emoties gekrenkt worden.
Men trouwt tegenwoordig massaal voor de liefde, het resultaat een generatie kinderen uit gebroken gezinnen omdat moeders zo nodig moet Eat, Pray, Love'en.
Dat zijn details, lieverd. Daar moet je je mooie hoofdje niet over breken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:26 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
dan moet ie dat lekker gaan doen, maar wel eerst zijn vriendin loslaten
Toch hebben sommige dieren wel degelijk zorgbehoefte. Ze nemen zelfs in sommige gevallen andermans jongen op.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:07 schreef netchip het volgende:
[..]
Dieren hebben geen klappende eierstokken. Dieren neuken gewoon zonder er bij stil te staan dat daar kinderen uit voort komen.
Dus nee, ik zeg exact het tegenovergestelde.
Want als het zoals jij wil zou gaan zouden die vrouwen natuurlijk wel voor jou moeten gaan, wat ze nu niet doen. Nu kiezen ze andere mannen en daarom is het een zooitje toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Een weloverwogen huwelijk met de juiste zakelijke overwegingen kan een zeer goede beslissing zijn. Alleen niet voor het plebs in 2016.
Verder gaf ik enkel antwoord op je vraag waar mannen zich mee bezig zouden moeten houden, ik heb nooit beweerd dat mannen gedwongen worden te trouwen.
Wat is er precies een zooitje?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Want als het zoals jij wil zou gaan zouden die vrouwen natuurlijk wel voor jou moeten gaan, wat ze nu niet doen. Nu kiezen ze andere mannen en daarom is het een zooitje toch?
Die gebroken gezinnen e.d..quote:
Oh nee dan moeten ze zeker niet met mij trouwen, alleen de gedachte al aan zo'n opgezwollen Kort Pittig Kapsel op de bank. Dan vraag ik zelf de scheiding aan.quote:
jaquote:
quote:Op woensdag 30 december 2015 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Meen je dit nou serieus?????quote:Op donderdag 31 december 2015 18:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Oudedagsvoorziening was al reeds genoemd door mij. Overigens wel fantastisch dat ze 500 jaar terug hun genen door wilden geven, ze hadden geen idee wat het waren maar ze wilden ze wel doorgeven
Ik denk dat dit idee ontstaat uit het feit dat ze nu niet echt meer iets spannends meemaakt en ze voelt het als een plicht.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef D.D.W. het volgende:
Beste FOK!ker,
Ik als jongvolwassene (ga al hard opweg naar de 35 jaar) heb dus al 2 jaar een vriendin. Op een gegeven moment was ik wel benieuwd naar hoe het is een relatie/toekomst op te bouwen met een vrouw, vandaar. Echt verliefd op haar ben ik niet.
Mijn leven is al lang dik op orde. Goed betaalde baan, prima appartement en auto. Heb (betaald) contact met de meest heerlijke dames. Laatst weer in Budapest geweest met vrienden en daar de tijd van mijn leven geneukt gehad.
Maar nu begint mijn vriendin opeens over kinderen. Dan vraag ik haar waarom ze kinderen wil, en dit kan ze dan niet onderbouwen. Is het al niet druk genoeg in Nederland? Hebben wij het nu al niet genoeg naar ons zin? Ik voel er weinig voor moet ik zeggen.
Ik draai niet oorzaak en gevolg om. Door paringsdrift hebben we de situatie dat genen bij de soorten doorgegeven worden. Er is geen moment in de geschiedenis geweest dat soorten bestonden doordat er jongen geboren werden en dus genen doorgegeven werden en dat daarbij toen nog het mechanisme van paringsdrift ontwikkeld moest worden. Paringsdrift is een instinct wat (kijk maar bij de mens) zou kunnen bestaan zonder dat er genen doorgeven worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?????
Begrijp je echt niet dat iemand van nature een drang/behoefte kan hebben, ook wanneer de persoon (nog) niet in staat is om deze drang/behoefte (biologisch) te verklaren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |