quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef D.D.W. het volgende:
Ik als jongvolwassene (ga al hard opweg naar de 35 jaar)
Niet doen dan. Sowieso is je voortplanten iets dat je alleen moet doen als je het wilt, en niet omdat een ander of 'de maatschappij' zegt dat het 'normaal' is, en al helemaal niet als je vriendin het ineens op de heupen krijgt.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef D.D.W. het volgende:
Ik voel er weinig voor moet ik zeggen.
Ditquote:Op woensdag 30 december 2015 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Of het verstandig is zal de toekomst uit moeten wijzen; wat ik dan onverstandig vind en ook niet echt volwassen en ronduit oneerlijk is dat je een vrouw kennelijk het gevoel geeft verliefd op haar te zijn en dan hier op fok meldt dat je niet verliefd bent en hoeren neukt.
Nu weet ik niet hoe je partner hier over denkt en of zij hier van op de hoogte is maar ik ga er even vanuit dat dat niet zo is.
Dan zou ik het zeer onverstandig vinden om aan kinderen te beginnen maar dat is vooral vanwege jouw onvolwassen en onverantwoordelijke houding.
Waarom niet? de liefde voor je vriendin kan heel goed een reden zijn voor kinderen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet doen dan. Sowieso is je voortplanten iets dat je alleen moet doen als je het wilt, en niet omdat een ander of 'de maatschappij' zegt dat het 'normaal' is, en al helemaal niet als je vriendin het ineens op de heupen krijgt.
Ben je nou zo dom, of doe je maar alsof?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:50 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Waarom niet? de liefde voor je vriendin kan heel goed een reden zijn voor kinderen.
Wat is daar dom aan? er zijn nu eenmaal weinig mannen met een biologische kinderwens.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom, of doe je maar alsof?
Ik denk dat het op mijn leeftijd niet echt realistisch is een relatie op te bouwen met een partner waar je helemaal verliefd op bent. We zijn geen twintigers meer.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Of het verstandig is zal de toekomst uit moeten wijzen; wat ik dan onverstandig vind en ook niet echt volwassen en ronduit oneerlijk is dat je een vrouw kennelijk het gevoel geeft verliefd op haar te zijn en dan hier op fok meldt dat je niet verliefd bent en hoeren neukt.
Een kind nemen terwijl je er niet op zit te wachten is dom en oneerlijk en kan je leven en dat van dat kind (en de partner) flink verpesten. Kinderen hoeven niet meer tegenwoordig, ze zijn niet 'nodig' in onze huidige maatschappij om te zorgen dat je een beetje een goede oude dag hebt. Kinderen zijn een keuze, een keuze die je samen maakt, en waar je geen compromissen op hoort te sluiten. Een kind is geen compromis, maar een mensenleven.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:54 schreef Anarcho_capitalism het volgende:
[..]
Wat is daar dom aan? er zijn nu eenmaal weinig mannen met een biologische kinderwens.
Die wens kan hoogstens gevoerd worden door je vriendin/vrouw.
Ik heb juist het gevoel al ontwikkeld te zijn en dat een kind daar weinig aan heeft toe te voegen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:44 schreef Chai het volgende:
Het klinkt inderdaad alsof kinderen de enige kans zijn om jouw ontwikkeling als persoon weer in beweging te krijgen.
En waarom zouden jullie per se in Nederland moeten blijven wonen?
Ik dacht zelf ook dat kinderen nemen uit "liefde" voor je vriendin ook wel een reden kan zijn. Als zij er heel gelukkig mee wordt en het voor mij niet zo veel hoeft uit te maken... Maarja, natuurlijk moet ik mijn verantwoordelijkheid als vader dan ook kunnen nemen en daarom twijfel ik of het nou een verstandige keuze is.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet doen dan. Sowieso is je voortplanten iets dat je alleen moet doen als je het wilt, en niet omdat een ander of 'de maatschappij' zegt dat het 'normaal' is, en al helemaal niet als je vriendin het ineens op de heupen krijgt.
Je zit tot je dood vast aan zo'n werpsel hè?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:59 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel al ontwikkeld te zijn en dat een kind daar weinig aan heeft toe te voegen.
Wonen in Nederland is aantrekkelijk door haar kwaliteit van onderwijs, infrastructuur en democratie. Vind je niet zo snel elders.
[..]
Ik dacht zelf ook dat kinderen nemen uit "liefde" voor je vriendin ook wel een reden kan zijn. Als zij er heel gelukkig mee wordt en het voor mij niet zo veel hoeft uit te maken... Maarja, natuurlijk moet ik mijn verantwoordelijkheid als vader dan ook kunnen nemen en daarom twijfel ik of het nou een verstandige keuze is.
Er is nogal een verschil tussen 'er niet op zitten te wachten' en 'de wens niet echt hebben'.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een kind nemen terwijl je er niet op zit te wachten is dom en oneerlijk en kan je leven en dat van dat kind (en de partner) flink verpesten. Kinderen hoeven niet meer tegenwoordig, ze zijn niet 'nodig' in onze huidige maatschappij om te zorgen dat je een beetje een goede oude dag hebt. Kinderen zijn een keuze, een keuze die je samen maakt, en waar je geen compromissen op hoort te sluiten. Een kind is geen compromis, maar een mensenleven.
Er zijn toch ook genoeg 18/21+ jongeren die geen/weinig contact meer met hun ouders hebben?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zit tot je dood vast aan zo'n werpsel hè?
Als je met dat in je achterhoofd een kind op de wereld zet dan ben je wel echt een ongelofelijk stuk randdebiel dat een paar chromosomen mistquote:Op woensdag 30 december 2015 14:04 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Er zijn toch ook genoeg 18/21+ jongeren die geen/weinig contact meer met hun ouders hebben?
Daarbij, welk werk doe je?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef D.D.W. het volgende:
Beste FOK!ker,
Ik als jongvolwassene (ga al hard opweg naar de 35 jaar) heb dus al 2 jaar een vriendin. Op een gegeven moment was ik wel benieuwd naar hoe het is een relatie/toekomst op te bouwen met een vrouw, vandaar. Echt verliefd op haar ben ik niet.
Mijn leven is al lang dik op orde. Goed betaalde baan, prima appartement en auto. Heb (betaald) contact met de meest heerlijke dames. Laatst weer in Budapest geweest met vrienden en daar de tijd van mijn leven geneukt gehad.
Maar nu begint mijn vriendin opeens over kinderen. Dan vraag ik haar waarom ze kinderen wil, en dit kan ze dan niet onderbouwen. Is het al niet druk genoeg in Nederland? Hebben wij het nu al niet genoeg naar ons zin? Ik voel er weinig voor moet ik zeggen.
Ben benieuwd hoe de fok!kers hier kijken op kinderen krijgen. Is het anno 2016 nou nog echt zo verstandig?
Tot en met hun 21e heb je in ieder geval nog financiële onderhoudsplicht.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:04 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Er zijn toch ook genoeg 18/21+ jongeren die geen/weinig contact meer met hun ouders hebben?
Tenzij je niet echt een hondenmens bent, natuurlijk.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:06 schreef the-eye het volgende:
Is een hond niet iets voor jullie? Daar heb je allebei wat aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |