Bij aflevering 2 viel me dit op :quote:Op maandag 4 januari 2016 21:23 schreef TLC het volgende:
WIDM net wederom bekeken, en ik verschuif mijn verdenkingen van Rop over naar Remy.
- Art benoemt Remy als wolf in schaapskleren bij de introductie
- je ziet vaagjes het postuur van de mol bij de introductie, dit kan overeenkomen met Remy
- Klaas hoefde zijn opdracht in de metro niet te doen, wie moest hij zoeken ? juist ja, 1 muzikant (dan had ie ook gewoon op Remy kunnen wachten)
- Remy moest mannen met de naam Juan zoeken... maar ineens vond ie 'Juanita' ook best
- 'achter je rug om' hoor je 2 keer (1 keer in de intro) en de andere keer zegt Art het, in beide gevallen zie je meteen Remy daarbij in beeld
- Bij de zandopdracht staat 1 iemand helemaal vooraan te trekken, dus iedereen staat met de rug naar Remy
- Op het eind gaat Remy even vooraan meehelpen met het trekken, ware het niet dat dan 'plotseling zijn veters los gaan zitten'
- Remy reageert sarcastisch over de opmerking dat kandidaten belangrijker zijn dan geld (wat kan slaan op de titel 'wijsmaken' -in de betekenis van 'maak jezelf dat maar wijs'-)
- Bij de test had Remy 'enige last van tunnelvisie' ... nou en wie heeft dat ook ? een mol
Dat is wel een erg sterke hint. MOL (1e letters) en KLAAS (laatste letters).quote:
Het lijkt me niet dat de mol graag dit briefje wil hebben, het gaat immers puur om de opdracht dus het maakt de mol niet veel uit wie dat briefje als eerste leest. Er zijn in totaal 6 mensen binnen geweest, dus er zijn meer keuzes bij mollen die bij het genootschap horen. Nu staat Remy toevallig achter Annemiek, maar met de normale groepsfoto is dat niet zo. Kortom naar mijn mening zit je iets te veel in de Remy tunnel.quote:Op zondag 10 januari 2016 08:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Bij aflevering 2 viel me dit op :
- de intro, bij Annemieke hoor je... ACHTER JE ! ACHTER JE !
meteen daarna de groepsfoto, en 3 keer raden wie daar achter Annemieke staat .. hint, zijn naam begint met een R en eindigt op y
- het dakterras, het briefje wordt afgegeven, en omdat er natuurlijk de Mol opstaat is het ook de mol die gelijk dat briefje pakt, immers dit is toch voor hem bestemd ?
- het niet helemaal zelf betrouwbaar zijn commentaar in het klooster als Remy binnen is, en natuurlijk hoort Remy naar binnen te gaan.. een mol blijft niet buiten de deur staan bij zo'n genootschap van medemollen
- dan heb ik het nog niet eens gehad over het stuntelig laten vallen van de kruiwagen en dat ie natuurlijk het laatste woord had
Remyquote:Op zondag 10 januari 2016 06:30 schreef Physsic het volgende:
Wie is die klungel die de kruiwagen liet omvallen?
Toen ik dat stukje terug zag bij MolTalk viel het me op dat het wel heel erg lijkt alsof hij 'm zelf om duwt. Ik vind het er in iedergeval niet uitzien alsof hij plotseling de kruiwagen niet meer kan tegenhouden.
Vanmiddag misschien even een GIFje van maken.
Hebben we em al zo vroeg dit jaar?quote:
Ik wilde eerst schrijven dat de programmamakers waarschijnlijk niet zo dom zijn om zo'n hint erin te stoppen, omdat zij ook wel weten dat alles, maar dan ook alles wordt uitgevogeld. Maar toen dacht ik aan het seizoen met Kees waarbij al in de eerste aflevering "C(ase) is the mole" werd verborgen.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is wel een erg sterke hint. MOL (1e letters) en KLAAS (laatste letters).
Maar wat dan van CF?
Zijn het misschien zijn initialen?
C en F zijn 1 letter verwijderd van de D en de E...tja
C hint misschien naar zijn programma Checkpoint, maar wat dan met die F?
Lijkt me dat die 2 letters toch ook een verklaring moeten hebben.
Jup dit zou zomaar eens kunnen. Zag Klaasje ook een aantal keer schaterlijk lachen in de aflevering en mijn onderbuik ging vol voor Klaasquote:
quote:Op zondag 10 januari 2016 10:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar wat dan van CF?
Lijkt me dat die 2 letters toch ook een verklaring moeten hebben.
Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cf.quote:cf., soms ook gespeld als cfr. of conf., is een afkorting van het Latijnse woord confer in de betekenis van de imperatief 'vergelijk'. Het wordt veelal in woordenboeken en wetenschappelijke teksten, alsook in academische teksten, gebruikt. Men kan verwijzen naar een verschil ten opzichte van hetgeen besproken wordt, maar eveneens naar een gelijkenis.
of gewoon een (wat aparte) manier van zeggen: mol is gelijk aan klaas. Maar goed, ik vind het zelf wat vergezocht. Kon verder weinig vinden o.b.v. die letters.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:22 schreef Joosie200 het volgende:
Dus vergelijk Klaas als Mol tov de oud-mollen?
Ja maar kom nou, zo gaat het elk jaar weer. De eerste helft van het seizoen zit half Nederland op de 'meest verdachte personen', en die blijken het uiteindelijk nooit te zijn. Je moet wat veel dingen betreft juist níét de meute en de 'obvious aanwijzingen' volgen, als half Nederland het al bij de 2e aflevering doorheeft heeft WIDM het héél slecht gedaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:48 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Maar de regie plugged de overigen simpelweg niet. Verder vind ik Ellie wel een mega-irritant wijf.
Meerdere optelsommen komen op 62, het geboortejaar van Marjolein. tsja.
De titel is "het laatste woord letterlijk" en Ellie's laatste woord van de aflevering was "letterlijk".
Of Remy, achter de rug van een harp.....
https://twitter.com/Hints(...)292358901762/photo/1
Me neither idd. Zoals Cécile zei zijn de meeste gewoon open deuren.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:10 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik heb het nu meerdere keren van voren naar achteren en ondersteboven en binnenstebuiten doorgelezen maar kan er geen rode draad in ontdekken wat ons op een spoor zou moeten zetten... en dat zal er ongetwijfeld wel in zitten...
Ah kijk, daar is een rode draadquote:
Was toen met Kees ook zo, "Case is the mole" was hier toen ook al na de 1e aflevering ontdekt. En toch sneeuwt dat in de loop van het seizoen dan wat onder omdat je toch aan het twijfelen slaat op den duurquote:
Dat was op WieIsDeMol.com ontdekt. Niet hier.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:41 schreef Moira. het volgende:
"Case is the mole" was hier toen ook al na de 1e aflevering ontdekt.
Ook hier. Er zijn altijd meerdere mensen die ermee gaan puzzelen hoorquote:Op zondag 10 januari 2016 15:05 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat was op WieIsDeMol.com ontdekt. Niet hier.
Euh, nee? Gewoon duidelijk niet hier gevonden.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:40 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ook hier. Er zijn altijd meerdere mensen die ermee gaan puzzelen hoorHet is niet zo dat er maar 1 van al die miljoenen kijkers is die het ontdekt, het zijn er altijd meer
Ik dacht dat men daar hier ook mee aan het puzzelen was geslagen. Maar alsnog kun je niet zeggen dat iets enkel op één plek is gevondenquote:Op zondag 10 januari 2016 15:49 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Euh, nee? Gewoon duidelijk niet hier gevonden.
Nou en? En nu? Wil je een aai over je bol en een "Goed gedaan"?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:49 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Euh, nee? Gewoon duidelijk niet hier gevonden.
Dat snap ik ook wel, ik weerleg alleen dat het niet hier is gevonden.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik dacht dat men daar hier ook mee aan het puzzelen was geslagen. Maar alsnog kun je niet zeggen dat iets enkel op één plek is gevondenEr zijn duizenden mensen die met alles gaan puzzelen en als ze dat goed doen hebben dus ook duizenden mensen los van elkaar dezelfde uitkomst. Daarnaast gooit ook niet iedereen het op het internet.
Als dat zou kunnen. Doe eens?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou en? En nu? Wil je een aai over je bol en een "Goed gedaan"?
Prima, point proven, gefeliciteerd. Kan 't nu weer over dit seizoen gaanquote:Op zondag 10 januari 2016 15:57 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, ik weerleg alleen dat het niet hier is gevonden.
Plus het feit dat deze theorie destijds 'pas' een week na de 1e aflevering werd ontdekt en 'toevallig' enkele uren later op Twitter/FOK stonden.
Ere wie ere toekomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |