quote:Op zondag 10 januari 2016 10:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar wat dan van CF?
Lijkt me dat die 2 letters toch ook een verklaring moeten hebben.
Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cf.quote:cf., soms ook gespeld als cfr. of conf., is een afkorting van het Latijnse woord confer in de betekenis van de imperatief 'vergelijk'. Het wordt veelal in woordenboeken en wetenschappelijke teksten, alsook in academische teksten, gebruikt. Men kan verwijzen naar een verschil ten opzichte van hetgeen besproken wordt, maar eveneens naar een gelijkenis.
of gewoon een (wat aparte) manier van zeggen: mol is gelijk aan klaas. Maar goed, ik vind het zelf wat vergezocht. Kon verder weinig vinden o.b.v. die letters.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:22 schreef Joosie200 het volgende:
Dus vergelijk Klaas als Mol tov de oud-mollen?
Ja maar kom nou, zo gaat het elk jaar weer. De eerste helft van het seizoen zit half Nederland op de 'meest verdachte personen', en die blijken het uiteindelijk nooit te zijn. Je moet wat veel dingen betreft juist níét de meute en de 'obvious aanwijzingen' volgen, als half Nederland het al bij de 2e aflevering doorheeft heeft WIDM het héél slecht gedaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:48 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Maar de regie plugged de overigen simpelweg niet. Verder vind ik Ellie wel een mega-irritant wijf.
Meerdere optelsommen komen op 62, het geboortejaar van Marjolein. tsja.
De titel is "het laatste woord letterlijk" en Ellie's laatste woord van de aflevering was "letterlijk".
Of Remy, achter de rug van een harp.....
https://twitter.com/Hints(...)292358901762/photo/1
Me neither idd. Zoals Cécile zei zijn de meeste gewoon open deuren.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:10 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik heb het nu meerdere keren van voren naar achteren en ondersteboven en binnenstebuiten doorgelezen maar kan er geen rode draad in ontdekken wat ons op een spoor zou moeten zetten... en dat zal er ongetwijfeld wel in zitten...
Ah kijk, daar is een rode draadquote:
Was toen met Kees ook zo, "Case is the mole" was hier toen ook al na de 1e aflevering ontdekt. En toch sneeuwt dat in de loop van het seizoen dan wat onder omdat je toch aan het twijfelen slaat op den duurquote:
Dat was op WieIsDeMol.com ontdekt. Niet hier.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:41 schreef Moira. het volgende:
"Case is the mole" was hier toen ook al na de 1e aflevering ontdekt.
Ook hier. Er zijn altijd meerdere mensen die ermee gaan puzzelen hoorquote:Op zondag 10 januari 2016 15:05 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat was op WieIsDeMol.com ontdekt. Niet hier.
Euh, nee? Gewoon duidelijk niet hier gevonden.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:40 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ook hier. Er zijn altijd meerdere mensen die ermee gaan puzzelen hoorHet is niet zo dat er maar 1 van al die miljoenen kijkers is die het ontdekt, het zijn er altijd meer
Ik dacht dat men daar hier ook mee aan het puzzelen was geslagen. Maar alsnog kun je niet zeggen dat iets enkel op één plek is gevondenquote:Op zondag 10 januari 2016 15:49 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Euh, nee? Gewoon duidelijk niet hier gevonden.
Nou en? En nu? Wil je een aai over je bol en een "Goed gedaan"?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:49 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Euh, nee? Gewoon duidelijk niet hier gevonden.
Dat snap ik ook wel, ik weerleg alleen dat het niet hier is gevonden.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik dacht dat men daar hier ook mee aan het puzzelen was geslagen. Maar alsnog kun je niet zeggen dat iets enkel op één plek is gevondenEr zijn duizenden mensen die met alles gaan puzzelen en als ze dat goed doen hebben dus ook duizenden mensen los van elkaar dezelfde uitkomst. Daarnaast gooit ook niet iedereen het op het internet.
Als dat zou kunnen. Doe eens?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou en? En nu? Wil je een aai over je bol en een "Goed gedaan"?
Prima, point proven, gefeliciteerd. Kan 't nu weer over dit seizoen gaanquote:Op zondag 10 januari 2016 15:57 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, ik weerleg alleen dat het niet hier is gevonden.
Plus het feit dat deze theorie destijds 'pas' een week na de 1e aflevering werd ontdekt en 'toevallig' enkele uren later op Twitter/FOK stonden.
Ere wie ere toekomt.
Denk je dat de makers wederom weer zo'n hint (de Klaas-hint) zo vroeg in het seizoen zullen doen? Zou toch best zonde zijn...quote:Op zondag 10 januari 2016 16:00 schreef Moira. het volgende:
[..]
Prima, point proven. Kan 't nu weer over dit seizoen gaan
Ik vraag het me af inderdaad, maar misschien is het wel een risico dat ze durven te nemen, omdat ze zelf weten dat ze in de loop van het seizoen nog vele andere hints naar andere kandidaten monteren.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:02 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Denk je dat de makers wederom weer zo'n hint (de Klaas-hint) zo vroeg in het seizoen zullen doen? Zou toch best zonde zijn...
Ik vind de hint MOL CF (=) KLAAS toch vergelijkbaar met "Case is the Mole". Je kan het je als programmamakers niet veroorloven om een dergelijke hint te maken (die ook slaat op de titel van de aflevering) en dat er dan alsnog een andere mol is. Dan ben je als programma ook niet meer geloofwaardig.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik vraag het me af inderdaad, maar misschien is het wel een risico dat ze durven te nemen, omdat ze zelf weten dat ze in de loop van het seizoen nog vele andere hints naar andere kandidaten monteren.
Ik was 2 jaar terug helemaal overtuigd van Jan-Willem, die met zijn zaklamp de letters 'mol' scheen in de aflevering die 'schijnwerper' heette, waardoor ik alle hints naar Susan overboord gooide
Nu ook zitten sommige mensen al zo vol op Ellie, Marjolein en Remy, dat ze zo'n Klaas-hint helemaal niet meer meenemen in hun overwegingen, wat wel precies de bedoeling is van de WIDM-makers met de hints naar onschuldige kandidaten die ze er ook in stoppen. Hoewel de Klaas-hint natuurlijk óók weer net zo goed een afleidings-montage kan zijn van de regie.
Maar dat is het kutte aan WIDM, het zou allemaal wél, maar ook net zo goed níét kunnen
True, bij Case is the mole was er ook een link met de titel van de aflevering: 'het verlossende woord'.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind de hint MOL CF (=) KLAAS toch vergelijkbaar met "Case is the Mole". Je kan het je als programmamakers niet veroorloven om een dergelijke hint te maken (die ook slaat op de titel van de aflevering) en dat er dan alsnog een andere mol is. Dan ben je als programma ook niet meer geloofwaardig.
En toch hou ik ook nog andere opties open omdat tunnels mij niet altijd wat goeds opleveren (behalve toen bij Kees, dat was echt de eerste en enige keer, met de 'case' en '82 en 'spiegelbeeld', maar toen werd ik soms later ook nog wel eens op het verkeerde been gebracht en aan het twijfelen gezet)quote:Op maandag 28 december 2015 19:37 schreef Moira. het volgende:
Ik zou dit trouwens wel weer een typische WIDM-streek vinden:
Aan het eind van de ontknoping "U had het eigenlijk al kunnen weten voor het seizoen begon, want hier stempelden we Klaas al als De Mol"
Maar de makers weten onderhand dat de hele aflevering omgekeerd binnenstebuiten wordt bekeken. Argh! Zo'n hint zien en nog niet overtuigd zijn hè...Typisch WIDM.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind de hint MOL CF (=) KLAAS toch vergelijkbaar met "Case is the Mole". Je kan het je als programmamakers niet veroorloven om een dergelijke hint te maken (die ook slaat op de titel van de aflevering) en dat er dan alsnog een andere mol is. Dan ben je als programma ook niet meer geloofwaardig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |