SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
ik was door het slotjequote:
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Dat kan Claudia beterquote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
BOEHOEHOE, NIZNO POSTTE DOOR HET SLOTJE HEEN!!!!11EINZEINZ!!! *pruillipje*"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Sjongejonge, drukke damequote:Op maandag 28 december 2015 15:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nog geen tijd voor gehad eigenlijk![]()
Tentamenweek en daarna meteen weer door met werken. Dit is mijn 2e 'vrije' dag sinds de hunt, en ik ben nu dus aan het kijken voor een scriptieproject![]()
#vrijetijdwatisdat?![]()
![]()
ja ga janken joh!quote:Op maandag 28 december 2015 15:39 schreef Ferdo het volgende:
BOEHOEHOE, NIZNO POSTTE DOOR HET SLOTJE HEEN!!!!11EINZEINZ!!! *pruillipje*Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Wat een stomme TT,
Wat een stomme plaat,The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Mwoah...quote:"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Fijne Coldplay dit.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
quote:
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Op naar slotjesgate!quote:
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
hier had uw reclame kunnen staanquote:Op maandag 28 december 2015 15:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Hier had een beter nummer kunnen staan.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Misschien wat saai, maar wel fijn[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Uit de tijd dat ze nog prima nummers maakte
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
het is een gave, maar nee niet expres. Ik joeg op de lapoquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Steeds meer Coldplay in de Top 2000.quote:Op maandag 28 december 2015 15:40 schreef Breekfast het volgende:
Deze stond er vorig jaar dus helemaal niet in.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Het is nu wel heel ernstig jaquote:
Maar goed, nog 2 daagjes werken, en dan loopt m'n contract af (en moet ik er 6 maanden uit door die nieuwe wet) dus dan heb ik het een stuk rustiger![]()
Voor eventjes dan, want in april begint het echte scriptiewerk weer, en daarvoor nog wat andere vakken en voorbereidingen natuurlijk
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Komt deze plaat wél een keer los?
Of is dit voor de simpele bass drum en oehoe-oehoe periode?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Deze is mooi
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
zullen wel meerdere versies van bestaanquote:
quote:Op maandag 28 december 2015 15:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Steeds meer Coldplay in de Top 2000.
Sowieso nog nooit.quote:Op maandag 28 december 2015 15:40 schreef Breekfast het volgende:
Deze stond er vorig jaar dus helemaal niet in."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Gooi het eruit!quote:Op maandag 28 december 2015 15:41 schreef Cee het volgende:
Prima nummer, er zijn nog betere maar dat kan je hier beter niet hardop zeggen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Wel waar joh. Alleen 3x minder vaak dan dit jaar.quote:Op maandag 28 december 2015 15:40 schreef Breekfast het volgende:
Deze stond er vorig jaar dus helemaal niet in.![]()
Moet een nummer dan altijd maar "loskomen?"quote:Op maandag 28 december 2015 15:41 schreef Fretwork het volgende:
Komt deze plaat wél een keer los?
Of is dit voor de simpele bass drum en oehoe-oehoe periode?![]()
Ik ga de lenzenboer eens even recht in de ogen kijken
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Die stem van Chris Martin, da's toch niet om aan te horen?Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Dit is één van hun minder deprimerende platen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op maandag 28 december 2015 15:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Wel waar joh. Alleen 3x minder vaak dan dit jaar.
Ook echt 22 keer...quote:Op maandag 28 december 2015 15:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Steeds meer Coldplay in de Top 2000."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
quote:Op maandag 28 december 2015 15:42 schreef Nizno het volgende:
Ahquote:Op maandag 28 december 2015 15:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
het is een gave, maar nee niet expres. Ik joeg op de lapoDaar bleef ik ver van weg. Ik gunde peaceman zn TT.
![]()
en dat met 4 nummersquote:
Nou in ieder geval een soort opbouw hebben. Of anderszins onderscheidend. Dit is gewoon muzikale dikke stront in een trechterquote:Op maandag 28 december 2015 15:41 schreef Spies het volgende:
[..]
Moet een nummer dan altijd maar "loskomen?"The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op maandag 28 december 2015 15:42 schreef Nizno het volgende:
Ik ga de lenzenboer eens even recht in de ogen kijken![]()
![]()
I feel thequote:Op maandag 28 december 2015 15:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
AhDaar bleef ik ver van weg. Ik gunde peaceman zn TT.
*Look Sharp van Joe Jackson opzoeken doet*quote:Op maandag 28 december 2015 15:42 schreef Nizno het volgende:
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
quote:Op maandag 28 december 2015 15:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nou in ieder geval een soort opbouw hebben. Of anderszins onderscheidend. Dit is gewoon muzikale dikke stront in een trechter![]()
![]()
Ceequote:Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Cee het volgende:
[..]
IK HEB OP FIX YOU GESTEMD AND PROUD OF IT VERDOMME.
JA, IK WAS 'T.
Zo, dat lucht op.How could you?
Trotste mama van Ambar
Doe nog maar een keer Coldplay[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
handjes in de lucht!"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Vrouwenquote:Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Cee het volgende:
[..]
JA, IK WAS 'T.
Zo, dat lucht op.
Hazes
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Good for you!quote:Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Cee het volgende:
[..]
JA, IK WAS 'T.
Zo, dat lucht op.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
H6god
gesellugWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ernstig ditquote:Op maandag 28 december 2015 15:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het is nu wel heel ernstig ja
Maar goed, nog 2 daagjes werken, en dan loopt m'n contract af (en moet ik er 6 maanden uit door die nieuwe wet) dus dan heb ik het een stuk rustiger![]()
Voor eventjes dan, want in april begint het echte scriptiewerk weer, en daarvoor nog wat andere vakken en voorbereidingen natuurlijk![]()
![]()
Levenspop."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Ik vind dit dus beter dan Coldplay, muzikaal dan. Nog steeds onvoldoende, maar toch.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
MAAR DIT IS DE LAATSTE KEER
IK WEET JIJ KIJKT NU OP ME NEER
MAAR ALS HET STRAKS BETER GAAT
HOOP IK DAT JE VOOR ME STAAT
EN DAN, ZIE IK JOU NIET STAAN
EN ZEG, DAT JE BETER KUNT GAAN
JE ZEI: `IK BLIJF JE TROUW`
IK HEB NOOIT GELOOFD IN JOUNo Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Donder op met dat geblèr uit dat café
Nee Cee, nee.quote:
Hier zijn minstens 10 goede woordspelingen in posts voor nodig om dit te vergeten en te vergeven.Trotste mama van Ambar
Is Cult, man!quote:Op maandag 28 december 2015 15:44 schreef Breekfast het volgende:
Andre Hazes![]()
Overhypte middelmatige volkszanger.![]()
Gelukkig kan hij niet meer op een Top2000-strategisch moment doodgaan.quote:Op maandag 28 december 2015 15:44 schreef Breekfast het volgende:
Andre Hazes![]()
Overhypte middelmatige volkszanger."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
En ja hoor, ik zei het al...quote:Op maandag 28 december 2015 15:44 schreef essnhills het volgende:
Donder op met dat geblèr uit dat café
He, kijk mij niet aan. Enige negatieve dat ik gehoord heb was "Depeche Modequote:Op maandag 28 december 2015 15:44 schreef Cee het volgende:
[..]
En met dit nummer op de radio zeg ik: Mannen". En we weten allemaal dat dat onterecht is
Hazes schiet in elk geval niet nog een keer naar de top (van de hemel)I love music |Ajax forever
Ik weet je kijkt nu op me neer.quote:Op maandag 28 december 2015 15:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee Cee, nee.
Hier zijn minstens 10 goede woordspelingen in posts voor nodig om dit te vergeten en te vergeven.
Dat was er 1.![]()
Ik verzin ze beter, dronken.quote:Op maandag 28 december 2015 15:44 schreef Berkery het volgende:
MAAR DIT IS DE LAATSTE KEER
IK WEET JIJ KIJKT NU OP ME NEER
MAAR ALS HET STRAKS BETER GAAT
HOOP IK DAT JE VOOR ME STAAT
EN DAN, ZIE IK JOU NIET STAAN
EN ZEG, DAT JE BETER KUNT GAAN
JE ZEI: `IK BLIJF JE TROUW`
IK HEB NOOIT GELOOFD IN JOUI'm just a Soul whose Intentions are Good![]()
Die aandachtsgeile familie ookMet een lawinepijl de lucht in.
Deze plaat
Dusty
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Raggel voorop.quote:Op maandag 28 december 2015 15:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Die aandachtsgeile familie ookMet een lawinepijl de lucht in.
Doe eens niet meer zulke nare dingen zeggen, dan stopt het misschienquote:
Dusty![]()
En ken je hemquote:Op maandag 28 december 2015 15:06 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Mijn muziekkennis is vrij matig Soort Uccie denk ik wel. Als ik m hoor zal het wel weer een oja zijn![]()
![]()
Raggel komt zo de studio binnenstormen om dat spandoek te confisceren.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
En er was iemand hier die serieus dít niet kende?
Kijk dit is beter.
Al is de tekst wel een beetje cliché.Trotste mama van Ambar
Nog drie keer in de lijst, waarvan twee keer in de gevarenzone.
WAS THE SON OF A PREACHERquote:Op maandag 28 december 2015 15:46 schreef Ferdo het volgende:
En er was iemand hier die serieus dít niet kende?"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ja, BETALEN UND SCHNELL!!!quote:Op maandag 28 december 2015 15:46 schreef Mani89 het volgende:
Raggel komt zo de studio binnenstormen om dat spandoek te confisceren.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is ook wel haar bestequote:Op maandag 28 december 2015 15:47 schreef Berkery het volgende:
Jemig, dit is de hoogste notering van DustyWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Binnenkort nothing but Dusty in the wind.quote:Op maandag 28 december 2015 15:47 schreef Berkery het volgende:
Jemig, dit is de hoogste notering van DustyReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Wat ik niet snap is dat er keihard gezeken wordt op Claudia met een nummer bestaande uit een oersimpele en behapbare melancholie, maar als Coldplay het doet met zeker 17 nummers iedereen lyrisch is...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Windmills of my mind en You don't have to say you love me moeten er terug in!quote:Op maandag 28 december 2015 15:47 schreef Ferdo het volgende:
Nog drie keer in de lijst, waarvan twee keer in de gevarenzone.![]()
Faith in Cee a little bit restored.quote:Trotste mama van Ambar
Everybody wants to roel the world[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Another One Bites The Dustyquote:Op maandag 28 december 2015 15:47 schreef Berkery het volgende:
Jemig, dit is de hoogste notering van Dusty![]()
Tears for fears, altijd goed.![]()
![]()
quote:Op maandag 28 december 2015 15:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Everybody wants to roel the world![]()
Ja, als het zo door gaat, zijn er volgend jaar maar twee nummers van de Springfields over. Deze en For What It's Worth. Wel jammer, want de andere liedjes waren ook mooiquote:Op maandag 28 december 2015 15:47 schreef Ferdo het volgende:
Nog drie keer in de lijst, waarvan twee keer in de gevarenzone.![]()
![]()
Jups maar Coldplay is legendarischquote:Op maandag 28 december 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:
Wat ik niet snap is dat er keihard gezeken wordt op Claudia met een nummer bestaande uit een oersimpele en behapbare melancholie, maar als Coldplay het doet met zeker 17 nummers iedereen lyrisch is...
Trotste mama van Ambar
Iedereen?????quote:Op maandag 28 december 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:
Wat ik niet snap is dat er keihard gezeken wordt op Claudia met een nummer bestaande uit een oersimpele en behapbare melancholie, maar als Coldplay het doet met zeker 17 nummers iedereen lyrisch is...![]()
Oke, de helftquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
![]()
![]()
Welk topic lees jij dan?quote:Op maandag 28 december 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:
Wat ik niet snap is dat er keihard gezeken wordt op Claudia met een nummer bestaande uit een oersimpele en behapbare melancholie, maar als Coldplay het doet met zeker 17 nummers iedereen lyrisch is...I love music |Ajax forever
Nu is die Duitser een kapotjequote:Op maandag 28 december 2015 15:49 schreef Max23 het volgende:
Ondertussen volledig off-topic
http://nos.nl/artikel/207(...)condoomautomaat.html
En als dat liedje van Claudia uit 1968 was, dan was het geweldig. Zo werkt het blijkbaar.quote:Op maandag 28 december 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:
Wat ik niet snap is dat er keihard gezeken wordt op Claudia met een nummer bestaande uit een oersimpele en behapbare melancholie, maar als Coldplay het doet met zeker 17 nummers iedereen lyrisch is...The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Ik heb dat met Pink Floyd.quote:Op maandag 28 december 2015 15:48 schreef Fretwork het volgende:
Wat ik niet snap is dat er keihard gezeken wordt op Claudia met een nummer bestaande uit een oersimpele en behapbare melancholie, maar als Coldplay het doet met zeker 17 nummers iedereen lyrisch is...![]()
Viva forum, haal ik ze weer door elkaar?quote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Als die van Coldplay uit 73 was ook..quote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
En als dat liedje van Claudia uit 1968 was, dan was het geweldig. Zo werkt het blijkbaar.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
1 van mijn eerste singlesI love music |Ajax forever
Ja, ik wilde zeggen, volgens mij was IMP het eerste nummer waarop niet collectief is gekotst. En we hebben er toch wel een stel gehad van Coldplay.quote:"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Nee hoor. Dan had ik het nog steeds niets gevonden.quote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als die van Coldplay uit 73 was ook..Trotste mama van Ambar
quote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Viva forum, haal ik ze weer door elkaar?
Everybody wants to rule the world
Als Du Hast van Rammstein uit 1942 kwam had het nu ook in de Top 10 gestaan.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
ik ook niet.quote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef zorro28 het volgende:
Ik snap niet dat Mad World in de Gary Jules versie in staatI love music |Ajax forever
Kan me voorstellen dat je dat niks vindt, maar die beschrijving gaat enkel voor Wish you were here een beetje op.quote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op maandag 28 december 2015 15:51 schreef Mani89 het volgende:
Als Du Hast van Rammstein uit 1942 kwam had het nu ook in de Top 10 gestaan.![]()
![]()
Precies. Nostalgie speelt een grote rolquote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als die van Coldplay uit 73 was ook..The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Idd de TFF versie is vele malen beterquote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef zorro28 het volgende:
Ik snap niet dat Mad World er alleen maar in de Gary Jules versie in staat
Ik leef nog, mijn auto blijkt Marco Borsato-proof.
Hij heeft 2 nummers weerstaan.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
mwah toen hadden de Duitsers hier niet zo'n hele beste reputatie..quote:Op maandag 28 december 2015 15:51 schreef Mani89 het volgende:
Als Du Hast van Rammstein uit 1942 kwam had het nu ook in de Top 10 gestaan.I love music |Ajax forever
Onbeschaamd in mijn roze pakje door de kamer dansen
Dan waren het die k*tmoffenquote:Op maandag 28 december 2015 15:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
mwah toen hadden de Duitsers hier niet zo'n hele beste reputatie..![]()
![]()
geweest.
Dit nummer is een beetje homosensueel.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Nu? Of bedoel je vroeger?quote:Op maandag 28 december 2015 15:52 schreef Fretwork het volgende:
Onbeschaamd in mijn roze pakje door de kamer dansen![]()
Depeche Mode heeft veeeeeel beter.The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
![]()
![]()
![]()
Ook al jeugdsentiment.
Dat zekerquote:Op maandag 28 december 2015 15:53 schreef SonicVolcano het volgende:
Depeche Mode heeft veeeeeel beter.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dit
Niet?quote:Op maandag 28 december 2015 15:54 schreef Spies het volgende:
Ik snap niet waarom Personal Jesus er niet in staat.![]()
![]()
quote:Op maandag 28 december 2015 15:53 schreef SonicVolcano het volgende:
Depeche Mode heeft veeeeeel beter.![]()
Ik wil al een paar jaar Precious in de lijst.
My friends all drive horses![]()
Misschien is het personal?quote:Op maandag 28 december 2015 15:54 schreef Spies het volgende:
Ik snap niet waarom Personal Jesus er niet in staat.I love music |Ajax forever
Had dan Personal Jesus erin gestemd. Dit nummer loopt tenminste 3 minuten te lang door.
Edit:Jeetjequote:Op maandag 28 december 2015 15:54 schreef Spies het volgende:
Ik snap niet waarom Personal Jesus er niet in staat.![]()
Vince Clarke had nooit weg moeten gaanWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Killing Jokequote:Op maandag 28 december 2015 15:54 schreef Max23 het volgende:
Komend uur sla ik over, niets bijzonders![]()
![]()
Dit is muzikaal ook niet echt heel hoogstaand. Maar als ik op basis daarvan een nummer moest beoordelen dan vond ik weinig leuk.![]()
Helemaal wausquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Rechtstreeks uit de gevangenis ontsnapt.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ja ik kan niet op alles stemmen. Jeetje.quote:Op maandag 28 december 2015 15:54 schreef Makamba_ het volgende:
Had dan Personal Jesus erin gestemd. Dit nummer loopt tenminste 3 minuten te lang door.
Edit:
[..]
Jeetje![]()
Ook zo'n fijn nummer.quote:
Dat klopt. Dus dan pak je Just cant get enough er al helemaal niet bij. Dit kan hooguit uit nostalgisch oogpunt in je top staan.quote:Op maandag 28 december 2015 15:56 schreef Spies het volgende:
[..]
Ja ik kan niet op alles stemmen. Jeetje.![]()
Dan hadden we wel Don't Go van Yazoo moeten missen.quote:Op maandag 28 december 2015 15:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vince Clarke had nooit weg moeten gaan
Muzikaliteit een 6jequote:Op maandag 28 december 2015 15:55 schreef DarkSonic2 het volgende:
Dit is muzikaal ook niet echt heel hoogstaand. Maar als ik op basis daarvan een nummer moest beoordelen dan vond ik weinig leuk.
Amusementstwaarde een 7
Jeugdsentiment waarde een 8
Samen een dikke voldoende![]()
![]()
977 Where The Wild Roses Grow Nick Cave & Kylie Minogue
976 Peter Gunn - Emerson Lake & Palmer
975 Sound And Vision - David Bowie
974 Road To Nowhere - Talking Heads
973 Nikita - Elton John![]()
972 Love Like Blood - Killing Joke
971 Alles Is Liefde - Bløf
970 Waiting On A Friend - The Rolling Stones
969 An American Trilogy - Elvis Presley
968 Waiting On A Sunny Day - Bruce Springsteen
967 Nightboat To Cairo - Madness
966 Mooi Liedje - Acda en De Munnik
965 Tears Dry On Their Own - Amy Winehouse
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Madness
977 Where The Wild Roses Grow Nick Cave & Kylie Minogue![]()
976 Peter Gunn - Emerson Lake & Palmer![]()
975 Sound And Vision - David Bowie![]()
974 Road To Nowhere - Talking Heads![]()
972 Love Like Blood - Killing Joke![]()
![]()
971 Alles Is Liefde - Bløf×1000
970 Waiting On A Friend - The Rolling Stones![]()
969 An American Trilogy - Elvis Presley![]()
968 Waiting On A Sunny Day - Bruce Springsteen![]()
967 Nightboat To Cairo - Madness![]()
965 Tears Dry On Their Own - Amy Winehouse![]()
![]()
977 Where The Wild Roses Grow Nick Cave & Kylie Minogueen
971 Alles Is Liefde - Bløf
het volgend uur is een stuk beter dan de vorige 2Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Elvis
975 Sound And Vision - David Bowie![]()
971 Alles Is Liefde - Bløf![]()
969 An American Trilogy - Elvis Presley![]()
968 Waiting On A Sunny Day - Bruce Springsteen![]()
967 Nightboat To Cairo - Madness![]()
En niets mis met de aflossing van Carolien..."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
7 Where The Wild Roses Grow Nick Cave & Kylie Minogue![]()
976 Peter Gunn Emerson Lake & Palmer
975 Sound And Vision David Bowie
974 Road To Nowhere Talking Heads
973 Nikita Elton John
972 Love Like Blood Killing Joke
971 Alles Is Liefde Bløf
970 Waiting On A Friend The Rolling Stones
969 An American Trilogy Elvis Presley
968 Waiting On A Sunny Day Bruce Springsteen![]()
967 Nightboat To Cairo Madness
966 Mooi Liedje Acda en De Munnik
965 Tears Dry On Their Own Amy Winehouse![]()
![]()
Dit komt niet in de buurt van de triple Bicycle Race, Eve of the War en Because the Nightquote:Op maandag 28 december 2015 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
het volgend uur is een stuk beter dan de vorige 2Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Huh?quote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
GLOOOOOORRY GLOOORRY HALLELUUUUUUJAHHHHquote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ohquote:Op maandag 28 december 2015 16:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
GLOOOOOORRY GLOOORRY HALLELUUUUUUJAHHHH![]()
![]()
Wanneer komt er nou eens een echt nummer van Nick Cave in de lijst?
Mercy Seat? Weeping song? Into my arms?My friends all drive horses![]()
Mooi
Prachtig nummer.
973 Nikita - Elton John
971 Alles Is Liefde - Bløf![]()
Goed uurtje wel voor een ess-lijstje"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
quote:For you, there'll be no more crying.
Het duurde een tijdje voor mijn Engels zo goed was dat ik doorhad dat Kylie het liedje niet overleefde.My friends all drive horses![]()
Ik voornamelijk bij recentere nummersquote:Op maandag 28 december 2015 16:04 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb dat veel te vaak in de top 2000![]()
Ik vind dit toch heel erg mooi[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wist niet dat je kwaad werd...quote:
Peter Gunn
Dit kent iedereen toch wel hoop ik?I love music |Ajax forever
Oh deze
Deze is vet![]()
![]()
Of hoe live een toevoeging kan zijn."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Ежентйес Уит м'н дак Гаан"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Blues Brothers. Geniale filmThe ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Eventjes uit m'n dak gaan moest datg zijn
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wout doet ook mee, zie ik."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Net Walter.quote:Op maandag 28 december 2015 16:12 schreef asco het volgende:
Is het nu een vrouw of man dat dingus met streepjes?"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*meejamt op denkbeeldig keyboard*"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Die van 2 many DJs bedoel je?quote:Op maandag 28 december 2015 16:13 schreef Berkery het volgende:
De versie van the Art of Noise is leukerNiet meer aanwezig in dit forum.![]()
Die Koelewijn mag best wel uit de top 2000, ik geloof niet dat ik het Peter Gunn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Toch, ik heb wel eens een heel EL&P concert gezien. Deze openingstrack is wel het hoogtepunt hoor.My friends all drive horses![]()
Heb je hier het hele nummer over nagedacht?quote:Op maandag 28 december 2015 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die Koelewijn mag best wel uit de top 2000, ik geloof niet dat ik het Peter Gunn.
Bowie![]()
![]()
Bowiegod
Een van de beste Bowies in de lijst.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vooral dat hij een kameleon is, die allerlei stijlen uitprobeert en er altijd iets unieks van weet te maken. Wat mij betreft dan.quote:Op maandag 28 december 2015 16:16 schreef NaturalScience het volgende:
Ik heb Bowie nooit echt begrepen.... althans, niet wat er zo boeiend aan zijn muziek is.My friends all drive horses![]()
De Tokking Hats zijn weer bijna in de 2e helft te vindenHeerlijke band is dat toch
Talking Heads
![]()
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Pratende Hoofden
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar heerlijk om naar te luisterenquote:Op maandag 28 december 2015 16:19 schreef Persefoneia het volgende:
Zo'n liedje wat nergens heen gaat.
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |