SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Het lijkt ergens op...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
weer eentje van mijn lijstje
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.![]()
Pics, Nizno?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
een van zn favorieten toch?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
ksstquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
als ie er is vind ik dit een baggernummer namelijkquote:Op zondag 27 december 2015 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
een van zn favorieten toch?
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
dat ze dit briljante liedje 2x draaien ipv die Bieber...quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Okee, niet wat ik in gedachten had, maar hee, het ís een tijgerpak.quote:
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Outro
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op zondag 27 december 2015 18:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
als ie er is vind ik dit een baggernummer namelijk![]()
![]()
dat kun je met minder letters doenquote:
En dan zeggen dat nederlanders geen smaak hebben..
nergens anders een hitWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
maar als ie er niet is, vind ik dit best goedquote:Op zondag 27 december 2015 18:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
als ie er is vind ik dit een baggernummer namelijk
staat niet eens op spotify ditquote:Op zondag 27 december 2015 18:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En dan zeggen dat nederlanders geen smaak hebben..
nergens anders een hit[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Stonden The Beatles ook niet tot een week geledenquote:Op zondag 27 december 2015 18:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
staat niet eens op spotify dit![]()
Ahaaaaaa[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
ahhhhhh bahquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Nergens een hit behalve in nederlandquote:Op zondag 27 december 2015 18:22 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Stonden The Beatles ook niet tot een week geledenWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
das die anderequote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
nee ik.quote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef Fylax het volgende:
[..]
Wanneer is iets t2k waardig? Bepaal jij dat?
dat bepalen de vaste posters...quote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef Fylax het volgende:
[..]
Wanneer is iets t2k waardig? Bepaal jij dat?Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
cafca bedoelt dat t beste liedje net geweest isquote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
nou en?quote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
cafca bedoelt dat t beste liedje net geweest isOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
euh.... duh..... wie twijfelde daarover dan?quote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef WoodenAxe het volgende:
De top2000 is toch wel stukken beter dan Serious RequestOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Huh, is Days gedraaid?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Enige wat ik van SR heb gezien was een zeer vals zingende Lucas Hammingquote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef WoodenAxe het volgende:
De top2000 is toch wel stukken beter dan Serious Request![]()
![]()
appels en perenquote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef WoodenAxe het volgende:
ja nouquote:niet dajje denkt dat het een sukkel is die KMKY niet van HNY kan onderscheiden
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
heb jij Lot gemist??quote:Op zondag 27 december 2015 18:24 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Enige wat ik van SR heb gezien was een zeer vals zingende Lucas HammingOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Nee peacemanquote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef Fylax het volgende:
[..]
Wanneer is iets t2k waardig? Bepaal jij dat?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
tieners laten stemmen voor de top 2000 is hetzelfde als een josti een knop geven dat een atoombom lanceert.. moet je gewoon niet doen, loopt nooit goed afZe smelten de kazen!![]()
Mensen die onderscheid makenquote:Op zondag 27 december 2015 18:24 schreef Stickertje het volgende:
tieners laten stemmen voor de top 2000 is hetzelfde als een josti een knop geven dat een atoombom lanceert.. moet je gewoon niet doen
(she/her)![]()
Lekker goed te vergelijken ookquote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef WoodenAxe het volgende:
![]()
Over 10 jaar snap jij ook dat abba > Bieberquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hij kan het in elk geval niet tegenhouden, mochten ze op het idee komen het erop te zetten.quote:Op zondag 27 december 2015 18:22 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Stonden The Beatles ook niet tot een week geleden
Da's toch je #2?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat dus. Wat doet al die meuk van Anouk. Katy Perry en Justin Bieber in de lijst? Om nog maar te zwijgen van Beyonce en 50 Centquote:Op zondag 27 december 2015 18:24 schreef Stickertje het volgende:
tieners laten stemmen voor de top 2000 is hetzelfde als een josti een knop geven dat een atoombom lanceert.. moet je gewoon niet doen, loopt nooit goed afOp woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Die vrouw opende gewoon haar eigen zak borrelnootjes
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Onze friet is aangekomen...
wutquote:Op zondag 27 december 2015 18:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
Die vrouw opende gewoon haar eigen zak borrelnootjes![]()
Ze smelten de kazen!![]()
ehm..quote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Wat kost een biertje in dat cafe"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
ja duh je gaat toch ook geen geld uit geven daar.... das duur!quote:Op zondag 27 december 2015 18:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
Die vrouw opende gewoon haar eigen zak borrelnootjesOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Goed gespeldquote:
eetsequote:
Anouk is vooral huisvrouwenquote:Op zondag 27 december 2015 18:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Wat doet al die meuk van Anouk. Katy Perry en Justin Bieber in de lijst? Om nog maar te zwijgen van Beyonce en 50 Cent![]()
Ben het nu toch echt voor het eerst oneens met mijn FOK!vader/collegaquote:Op zondag 27 december 2015 18:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Wat doet al die meuk van Anouk. Katy Perry en Justin Bieber in de lijst? Om nog maar te zwijgen van Beyonce en 50 Cent
(she/her)![]()
Dit
Hmm. Zou graag weer eens friet met goede mayo eten. Broodje frikandel speciaal erbij. Hertog Jannetje ernaast. Heimwee nuquote:
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
om 7 over 10quote:Op zondag 27 december 2015 18:27 schreef Nymphetic13 het volgende:
Iemand die weet hoe laat 1007 morgen is?Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
http://www.hitsallertijden.nl/top%202000/TOP-2000-2015.pdfquote:Op zondag 27 december 2015 18:27 schreef Nymphetic13 het volgende:
Iemand die weet hoe laat 1006 morgen is?Ze smelten de kazen!![]()
van welke LP is dit n00bie?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
0,50 staat er niet in.quote:Op zondag 27 december 2015 18:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Wat doet al die meuk van Anouk. Katy Perry en Justin Bieber in de lijst? Om nog maar te zwijgen van Beyonce en 50 Cent![]()
Die gratis in je itunes stondquote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Goeieavond mensen
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Ik schrok al, maar gelukkig, niet aanwezig.quote:Op zondag 27 december 2015 18:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Wat doet al die meuk van Anouk. Katy Perry en Justin Bieber in de lijst? Om nog maar te zwijgen van Beyonce en 50 Cent"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
ah verklaart waarom ik m niet kendequote:Op zondag 27 december 2015 18:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die gratis in je itunes stond[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
dat was die ene die je zelf weer moest verwijderen.quote:Op zondag 27 december 2015 18:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ah verklaart waarom ik m niet kendeOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |