abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 december 2015 @ 15:54:48 #1
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158570615


archief
Topicreeks: Pimp hier met je horloge(s)

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Longines
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!

[ Bericht 0% gewijzigd door GOLDFIN9ER op 27-12-2015 16:00:56 ]
pi_158571877
Ik zou me met duiken beperken tot de goedkopere duikers. Breitling, Omega en alles onder dat niveau. Mocht er iets mis gaan, dan kost het niet de hoofdprijs.
In principe kan je met ieder duikhorloge duiken, daarvoor is het immers ontwikkeld.
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 16:38:34 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158572036
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:35 schreef Fisherman het volgende:
Ik zou me met duiken beperken tot de goedkopere duikers. Breitling, Omega en alles onder dat niveau. Mocht er iets mis gaan, dan kost het niet de hoofdprijs.
In principe kan je met ieder duikhorloge duiken, daarvoor is het immers ontwikkeld.
Dat is ook logisch. Ik krijg echter een beetje het gevoel dat die vraag niet uit interesse gesteld werd, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158575281
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is ook logisch. Ik krijg echter een beetje het gevoel dat die vraag niet uit interesse gesteld werd, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Ik nam aan dat diegene die de vraag stelde wel een antwoord verwachtte.
Zelf duik ik niet, maar ik zwem wel gewoon natuurlijk. Je moet wel altijd goed afspoelen met gewoon water.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 19:35:12 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158577154
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 18:24 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik nam aan dat diegene die de vraag stelde wel een antwoord verwachtte.
Zelf duik ik niet, maar ik zwem wel gewoon natuurlijk. Je moet wel altijd goed afspoelen met gewoon water.
Het was inderdaad een serieus bedoelde vraag.

Daadwerkelijk gaan duiken met bijvoorbeeld een dure Rolex Submariner is best wel een statement dat je vertrouwen hebt in de kwaliteit. En het is ook gewoon baas om te doen.

Ik herinner me dit overigens nog:
quote:
In a famous murder case, the Rolex on Ronald Platt's wrist eventually led to the arrest of his murderer, Albert Johnson Walker—a financial planner who had fled from Canada when he was charged with 18 counts of fraud, theft, and money laundering. When the body was found in the English Channel in 1996 by a fisherman named John Coprik,[37] a Rolex wristwatch was the only identifiable object on the body.[37] Since the Rolex movement had a serial number and was engraved with special markings every time it was serviced, British police traced the service records from Rolex and identified the owner of the watch as Ronald Platt. In addition, British police were able to determine the date of death by examining the date on the watch calendar. Since the Rolex movement was fully waterproof and had a reserve of two to three days of operation when inactive, they were able to determine the time of death within a small margin of error.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 19:43:12 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158577432
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 19:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het was inderdaad een serieus bedoelde vraag.

Daadwerkelijk gaan duiken met bijvoorbeeld een dure Rolex Submariner is best wel een statement dat je vertrouwen hebt in de kwaliteit. En het is ook gewoon baas om te doen.

Ik herinner me dit overigens nog:

[..]

Naja, kijk, als het als een duiker verkocht wordt, dan ga je er vanuit dat hij ook als zodanig gebruikt kan worden. Nu is het niet zo dat ik 10tallen meters ga duiken, maar afgelopen vakantie was het toch een meter of 11 a 12. Dat is natuurlijk niet veel, maar met mijn andere horloges hoef ik dat niet te proberen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 27 december 2015 @ 19:45:22 #7
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158577506
Ik heb nog nooit gedoken maar als ik zou gaan duiken zou ik m'n sub wel om houden. Zou gvd wat worden als je een duikhorloge koopt waar je niet mee durf te duiken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 19:45:53 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158577530
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Zou gvd wat worden als je een duikhorloge koopt waar je niet mee durf te duiken.
Dit dus
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 19:54:28 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158577845
Okee, mijn nerd-projectje waarin ik de nauwkeurigheid van mijn horloge bijhoud loopt nu al ruim een jaar! Gemiddelde afwijking na 381 dagen is -0,56 sec/dag.



Ik heb het gevoel dat hij gemiddeld sneller loopt als ik minder beweeg (en de veer van de automaat dus gemiddeld minder strak is gespannen). Mogelijk om dezelfde reden loopt hij iets langzamer als hij op de winder ligt (waarbij de veer bijna altijd geheel gespannen is).

Ik vind dit wel interessant dus ik blijf het bijhouden. Op naar de 2 jaar! (kwa data dan, het horloge loopt al sinds 2006)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158577983
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik heb nog nooit gedoken maar als ik zou gaan duiken zou ik m'n sub wel om houden. Zou gvd wat worden als je een duikhorloge koopt waar je niet mee durf te duiken.
Ik heb geen duiker maar zou ook niet zo moeilijk zijn, ik heb ooit eens een prachtige foto van Poetin gezien terwijl hij aan het raften met zijn Patek Philippe om
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158583145
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 19:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit dus
Met een sub zou ik het ook zeker nog aandurven. Deze nog steeds zoals de vroegere versies gebouwd als een tank.
Als je de sub vergelijkt met een Blancpain FF bijvoorbeeld, is deze tegenwoordig echt een desk diver. Zeker de bathyscaphe is heel mooi en bijna elegant. Hoewel in dezelfde prijsklasse als een sub zou ik daar niet mee duiken. Ik denk dat je daar eerder waterschade mee oploopt dan een sub.

Ik zwem trouwens gewoon met een horloge en als ik zou durven duiken zou ik dat ook doen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:43:11 #12
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158641799
Beginnende handschoenen fetish of zo.

pi_158642909
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:43 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Beginnende handschoenen fetish of zo.

[ afbeelding ]
Voor in de auto neem ik aan? Ik let er altijd op met kopen van jassen en handschoenen dat er geen metalen delen zoals ritsen of knopen tegen een horloge kunnen komen. Ik heb maar paar handschoenen, laimbock texel lammies. Heel horlogevriendelijk.
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:43:11 #14
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158643456
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:25 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Voor in de auto neem ik aan? Ik let er altijd op met kopen van jassen en handschoenen dat er geen metalen delen zoals ritsen of knopen tegen een horloge kunnen komen. Ik heb maar paar handschoenen, laimbock texel lammies. Heel horlogevriendelijk.
Het zijn raceauto handschoenen gemaakt om een horloge bij te dragen. Vandaar dat er geen knoopjes op zitten en ze relatief kort zijn met inkeping. Dat metalen merkje wat er op zit, kan niet tegen het horloge aankomen.

Ik heb overigens geen raceauto, ik heb niet eens een auto. Ik vond het gewoon mooie handschoenen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door GOLDFIN9ER op 29-12-2015 18:50:06 ]
pi_158647521
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 18:24 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik nam aan dat diegene die de vraag stelde wel een antwoord verwachtte.
Zelf duik ik niet, maar ik zwem wel gewoon natuurlijk. Je moet wel altijd goed afspoelen met gewoon water.
Hoe hou jij de waterdichtheid in de gaten? Het eerste jaar na service moet ie sowieso nog in orde zijn, maar daarna?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158657890
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe hou jij de waterdichtheid in de gaten? Het eerste jaar na service moet ie sowieso nog in orde zijn, maar daarna?
Als je er mee duikt, gewoon ieder jaar laten controleren. Als je regelmatig duikt de pakkingen ieder jaar laten vervangen.
Alsnje er gewoon mee zwemt, gewoon tot de volgende service wachten. Een moderne Rolex blijft zeker 10 jaar gewoon waterdicht genoeg om mee te zwemmen. Andere merken dan Rolex zou ik ivm kast constructies toch wel vaker dan eens in de 10 jaar laten controleren.
pi_158658555
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:51 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als je er mee duikt, gewoon ieder jaar laten controleren. Als je regelmatig duikt de pakkingen ieder jaar laten vervangen.
Alsnje er gewoon mee zwemt, gewoon tot de volgende service wachten. Een moderne Rolex blijft zeker 10 jaar gewoon waterdicht genoeg om mee te zwemmen. Andere merken dan Rolex zou ik ivm kast constructies toch wel vaker dan eens in de 10 jaar laten controleren.
Ik duik niet, kan niet met mijn oren helaas. Gewoon zwemmen doe ik wel, in de zee en in het zwembad. Het gaat om een Exp II, 100m WR uit 2000. Als het goed is krijg ik hem morgen terug van service, met verse pakkingen etc. Daar moet ik toch minstens een jaar of 5 op kunnen vertrouwen lijkt me?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158663095
Ik heb mijn Chinese klokje binnen. Behalve het extreem blikkerig aandoen van de wijzerplaat vind ik het toch niet gek. In ogenschouw nemend dat de goederendeclaratie op het douaneformulier ¤ 4,53 als waarde aangaf, het is geen concurrentie voor de gangbare klokjes in dit topic natuurlijk. Na een dag ook geen merkbare tijdafwijkingen geconstateerd.

Als er interesse is maak ik wel wat foto's.
  Moderator woensdag 30 december 2015 @ 07:50:10 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158663323
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 06:40 schreef Fixers het volgende:
Ik heb mijn Chinese klokje binnen. Behalve het extreem blikkerig aandoen van de wijzerplaat vind ik het toch niet gek. In ogenschouw nemend dat de goederendeclaratie op het douaneformulier ¤ 4,53 als waarde aangaf, het is geen concurrentie voor de gangbare klokjes in dit topic natuurlijk. Na een dag ook geen merkbare tijdafwijkingen geconstateerd.

Als er interesse is maak ik wel wat foto's.
Ja, foto's please.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158663531
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 00:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik duik niet, kan niet met mijn oren helaas. Gewoon zwemmen doe ik wel, in de zee en in het zwembad. Het gaat om een Exp II, 100m WR uit 2000. Als het goed is krijg ik hem morgen terug van service, met verse pakkingen etc. Daar moet ik toch minstens een jaar of 5 op kunnen vertrouwen lijkt me?
Alle oysterkasten zijn minimaal 100m WR.
Qua waterdichtheid moet het 10 jaar wel weer goed zitten, dus als je om de 5 jaar laat servicen loop je geen risico met zwemmen.
Rolex heeft de kastconstructie heel erg dik in orde, dat is bij de directe concurrentie toch net wat minder.
Bij vintage modellen met een kast van 316 staal moet je wel wat vaker de pakkingen vervangen ivm eventuele corrosie van de kast. De nieuwe modellen hebben allemaal een kast van 904 staal.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 30 december 2015 @ 10:06:20 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158664705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 06:40 schreef Fixers het volgende:
Na een dag ook geen merkbare tijdafwijkingen geconstateerd.

Ik ben benieuwd hoe die blijft lopen door de jaren heen. Nu hij nog nieuw is moet je nu eens opmeten wat de afwijking is. En dan door de jaren heen checken hoe dat verandert.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158665062
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Alle oysterkasten zijn minimaal 100m WR.
Qua waterdichtheid moet het 10 jaar wel weer goed zitten, dus als je om de 5 jaar laat servicen loop je geen risico met zwemmen.
Rolex heeft de kastconstructie heel erg dik in orde, dat is bij de directe concurrentie toch net wat minder.
Bij vintage modellen met een kast van 316 staal moet je wel wat vaker de pakkingen vervangen ivm eventuele corrosie van de kast. De nieuwe modellen hebben allemaal een kast van 904 staal.
Top, ik hou inderdaad 5-7 jaar aan voor service, dus kan weer even vooruit. Kast is 904L staal; volgens mij gebruikt Rolex dat sinds 1986.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158666280
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Top, ik hou inderdaad 5-7 jaar aan voor service, dus kan weer even vooruit. Kast is 904L staal; volgens mij gebruikt Rolex dat sinds 1986.
Rolex is inderdaad ergens in de jaren 80 al begonnen met een aantal kasten te fabriceren van 904L. Dit begon met de sea dweller uiteraard, gevolgd door de sub. De banden werden toen nog van 316 gemaakt.
Vanaf 2000 is Rolex langzaam de hele collectie gaan voorzien van 904L. Sinds de nieuwe modellen zijn ook alle banden van 904L.
pi_158666741
Hieronder wat voorbeelden van case pitting op 316 staal.





Fotos zijn van rolexkasten, maar treedt natuurlijk op bij elk willekeurig merk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 30 december 2015 @ 11:45:35 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158666787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:43 schreef Fisherman het volgende:
Hieronder wat voorbeelden van case pitting op 316 staal.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Fotos zijn van rolexkasten, maar treedt natuurlijk op bij elk willekeurig merk.
Hoe ontstaat dat?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158667756
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoe ontstaat dat?
Meestal door zweet of zout water. Allebei zeer funest voor staal als het ergens lange tijd tussen blijft zitten. Zeker bij hogere temperaturen.
pi_158668351
Roestvast staal is slecht bestand tegen zout en chloor, dat veroorzaakt vaak alsnog corrosie van het ijzer. Na zwemmen zou ik horloges dus even afspoelen met schoon water en even drogen.

Met marine grade staal heb ik weinig ervaring, ik ben vooral bekend met de varianten voor pannen en messen: 300 series en de molybdeen-vanadium en kobaltstalen. Die zijn nog wel gevoelig voor corrosie in bepaalde omstandigheden.
pi_158671458
Corrosie 316 vergeleken met 904


pi_158741121
Zojuist voor de eerste keer iets gekocht bij watchtoday. Een Seiko 5. Automaat, day/date, mooi kleurtje, voor de prijs van een gemiddelde spijkerbroek. Leuke daily beater :)



Afwerking is niet zo mooi als m'n Tudors, maar wat wil je voor 140 euro :D
pi_158741330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:33 schreef IntensiveGary het volgende:
Zojuist voor de eerste keer iets gekocht bij watchtoday. Een Seiko 5. Automaat, day/date, mooi kleurtje, voor de prijs van een gemiddelde spijkerbroek. Leuke daily beater :)

[ afbeelding ]

Afwerking is niet zo mooi als m'n Tudors, maar wat wil je voor 140 euro :D
Leuk horloge. Heb sowieso een zwak voor blauw. En seiko is natuurlijk gewoon een heel goed merk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158741456
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:33 schreef IntensiveGary het volgende:
Zojuist voor de eerste keer iets gekocht bij watchtoday. Een Seiko 5. Automaat, day/date, mooi kleurtje, voor de prijs van een gemiddelde spijkerbroek. Leuke daily beater :)

[ afbeelding ]

Afwerking is niet zo mooi als m'n Tudors, maar wat wil je voor 140 euro :D
Goede keus, als je het ooit zat bent, kan je gaan midden en er een FFF look a like van maken.
pi_158741807
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:33 schreef IntensiveGary het volgende:
Zojuist voor de eerste keer iets gekocht bij watchtoday. Een Seiko 5. Automaat, day/date, mooi kleurtje, voor de prijs van een gemiddelde spijkerbroek. Leuke daily beater :)

[ afbeelding ]

Afwerking is niet zo mooi als m'n Tudors, maar wat wil je voor 140 euro :D
ik vind met name de Bezel wel strak! Day op 3 uur ben ik geen fan van.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 19:49:35 #33
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158742703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:33 schreef IntensiveGary het volgende:
Zojuist voor de eerste keer iets gekocht bij watchtoday. Een Seiko 5. Automaat, day/date, mooi kleurtje, voor de prijs van een gemiddelde spijkerbroek. Leuke daily beater :)

[ afbeelding ]

Afwerking is niet zo mooi als m'n Tudors, maar wat wil je voor 140 euro :D
Een van de weinig seiko's die ik mooi vind.
pi_158743117
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:41 schreef habitue het volgende:

[..]

Leuk horloge. Heb sowieso een zwak voor blauw. En seiko is natuurlijk gewoon een heel goed merk.
De andere kleurvarianten waren ook niet verkeerd. Maar ik vond dit de mooiste. Daarbij heb ik nog niets in het blauw. Dit waren de andere keuzes:





quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Goede keus, als je het ooit zat bent, kan je gaan midden en er een FFF look a like van maken.
Ben niet echt een modder, denk ik. Hoewel interessant, mis ik de kennis en het gereedschap. Wat is een FFF, trouwens? Ben niet zo ingevoerd in Seiko :) edit: kwam net de mod naar FFF look-a-like tegen. Best grappig. Maar zou dat niet snel doen, denk ik.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 19:07 schreef Skv het volgende:

[..]

ik vind met name de Bezel wel strak! Day op 3 uur ben ik geen fan van.
Bezel is zeker mooi, al is dat net weer wel één van de puntjes waarin je het prijsverschil tussen de betere middenklassers en de instappers van een klasse hoger ziet. 't Past allemaal wat minder goed en zo. Plaats dagaanduiding vind ik ook niet top, maar dat stoort me minder erg dan het gebruikte font. Ook de band is niet helemaal naar mijn smaak. Desalniettemin vind ik het een erg leuk horloge en ik denk dat je voor die 139 euro niet snel een betere en of mooiere vindt. Al is dat laatste natuurlijk smaakgebonden.

let op de pasvorm vd bezel en het lijkt ook of de kleur niet perfect is aangebracht. Hoop dat dat in het echt meevalt.



[ Bericht 1% gewijzigd door IntensiveGary op 01-01-2016 20:24:01 ]
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:47:56 #35
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158744219
Die zwart met gouden bezel had ik denk ik gekozen van die 3.

Zou overigens de stalen band er af halen en er een nato op doen bij dit soort horloges.
pi_158744451
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:47 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Die zwart met gouden bezel had ik denk ik gekozen van die 3.

Zou overigens de stalen band er af halen en er een nato op doen bij dit soort horloges.
Zat ik al aan te denken. De band is niet heel speciaal. Als ik 'm heb binnengekregen wandel ik even naar de Reestraat en zoek ik een leuke uit. Zat al even op de site te kijken en een bruine stressed leren NATO lijkt me wel wat. Maar goed, eerst maar even op de postbode wachten :)
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:17:33 #37
97745 Thorical
finding a way
pi_158745433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:53 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Zat ik al aan te denken. De band is niet heel speciaal. Als ik 'm heb binnengekregen wandel ik even naar de Reestraat en zoek ik een leuke uit. Zat al even op de site te kijken en een bruine stressed leren NATO lijkt me wel wat. Maar goed, eerst maar even op de postbode wachten :)
Een bandje voor jouw horloge is daar al net zo duur als het horloge zelf
pi_158747025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:17 schreef Thorical het volgende:

[..]

Een bandje voor jouw horloge is daar al net zo duur als het horloge zelf
Valt wel mee. Ze hebben er van alles, van 19 euro tot zo gek je wilt. En met een mooie band is 'ie wel meteen echt af. Overigens was ik niet van plan er een kroko van 190 euro onder te gooien, hoor :D
  zaterdag 2 januari 2016 @ 10:43:41 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158755143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:33 schreef IntensiveGary het volgende:
Zojuist voor de eerste keer iets gekocht bij watchtoday. Een Seiko 5. Automaat, day/date, mooi kleurtje, voor de prijs van een gemiddelde spijkerbroek. Leuke daily beater :)

[ afbeelding ]

Afwerking is niet zo mooi als m'n Tudors, maar wat wil je voor 140 euro :D
Leuk ding. Heeeeeeeeeeeeel af en toe staat er wel wat interessants op die site maar mijn god, wat een hoop rommel ook. :')
pi_158756548
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 10:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Leuk ding. Heeeeeeeeeeeeel af en toe staat er wel wat interessants op die site maar mijn god, wat een hoop rommel ook. :')
En die 10% korting (elders betaal je bijvoorbeeld 155e) is dan ook geen mega deal op de site. Hoewel het toch altijd wel mooi meegenomen is.
pi_158760455
Hebben jullie op horlogeforum.nl ook de melding Alleen-lezen modus is aangezet. Je kan de site bekijken, maar interacties werken mogelijk niet. ?

Ik kan niks posten, geen PM's sturen etc :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 16:25:07 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158762734
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:56 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie op horlogeforum.nl ook de melding Alleen-lezen modus is aangezet. Je kan de site bekijken, maar interacties werken mogelijk niet. ?

Ik kan niks posten, geen PM's sturen etc :?
Even gekeken maar bij mij staat ook zo'n blauwe balk met die info. De admin zal iets verkeerds gedaan hebben lijkt me.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 januari 2016 @ 23:55:40 #43
145146 Andyy
pi_158777526
Mijn oude


Vervangen door deze JDM Seiko

  donderdag 7 januari 2016 @ 15:53:28 #44
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_158902046
Bandje van mijn Omega Moonwatch is versleten. En god, wat zijn die bandjes duur en lastig om te regelen..

Zelf langsgaan bij juwelier lijkt beste gok, of hebben jullie een beter idee?
Overal verstand van.
pi_158902173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:53 schreef macondo het volgende:
Bandje van mijn Omega Moonwatch is versleten. En god, wat zijn die bandjes duur en lastig om te regelen..

Zelf langsgaan bij juwelier lijkt beste gok, of hebben jullie een beter idee?
Stalen band? Zijn inderdaad niet erg goedkoop. Wat bedoel je met 'versleten'?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 7 januari 2016 @ 16:17:25 #46
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_158902804
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Stalen band? Zijn inderdaad niet erg goedkoop. Wat bedoel je met 'versleten'?
Nope, kroko. Met zo'n vouw. Versleten als in, hangt aan elkaar nog aan draadjes ;)
Overal verstand van.
pi_158903071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:17 schreef macondo het volgende:

[..]

Nope, kroko. Met zo'n vouw. Versleten als in, hangt aan elkaar nog aan draadjes ;)
Je kan ook een aftermarket band kopen en de sluiting die je nu hebt daar aan hangen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 7 januari 2016 @ 16:31:50 #48
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_158903226
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Je kan ook een aftermarket band kopen en de sluiting die je nu hebt daar aan hangen.
Wat is dat, een aftermarket band? En sluiting overzetten, is dat te doen - zelf?
Overal verstand van.
pi_158904430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:31 schreef macondo het volgende:

[..]

Wat is dat, een aftermarket band? En sluiting overzetten, is dat te doen - zelf?
Geen originele band, dus van een ander merk. Ik zou er wel een kwaliteitsband op zetten. Bijvoorbeeld van Hirsch ofzo.
pi_158908742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:31 schreef macondo het volgende:

[..]

Wat is dat, een aftermarket band? En sluiting overzetten, is dat te doen - zelf?
Ja hoor. Je moet de afstand tussen de lugs (bandaanzet) weten en de breedte bij de sluiting. Dan kan je het heel gemakkelijk overzetten. Als je zelf ideeën hebt voor een mooie band dan kan je er zelfs een naar jouw wens laten maken. Kost je slechts een euro of 35. Ik heb wel een adresje (Ko van Horlogeforum).

Hirsch werd ook al genoemd, ook goede kwaliteit leren banden! Zou zelf het geld besparen van een Omega leren band.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158916297
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja hoor. Je moet de afstand tussen de lugs (bandaanzet) weten en de breedte bij de sluiting. Dan kan je het heel gemakkelijk overzetten. Als je zelf ideeën hebt voor een mooie band dan kan je er zelfs een naar jouw wens laten maken. Kost je slechts een euro of 35. Ik heb wel een adresje (Ko van Horlogeforum).

Hirsch werd ook al genoemd, ook goede kwaliteit leren banden! Zou zelf het geld besparen van een Omega leren band.
Ik zou nu een goedkope band kopen van hooguit 50 euro. Daarna sparen voor een omega band die aansluit op de kast. Geen idee wat een dergelijke Omega band kost, maar ik schat zo tussen de 200 en 300 euro.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 10:46:28 #52
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_158923429
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoe ontstaat dat?
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Meestal door zweet of zout water. Allebei zeer funest voor staal als het ergens lange tijd tussen blijft zitten. Zeker bij hogere temperaturen.
Daarom altijd titanium kasten.
pi_158930000
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 10:46 schreef blup het volgende:

[..]


[..]

Daarom altijd titanium kasten.
Titanium moet je wel fan van zijn. Ik ben het niet. De kleur en het gewicht vind ik niets.
Dan beter gewoon een gouden kast, desnoods witgoud.
pi_158930782
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 10:46 schreef blup het volgende:

[..]


[..]

Daarom altijd titanium kasten.
Grauw spul, en voelt raar aan. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158931195
Goud? Als iets gauw beschadigt is het goud wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158934046
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:03 schreef habitue het volgende:
Goud? Als iets gauw beschadigt is het goud wel.
We hebben het niet over krasjes, maar over corrosie.
Titanium is ook niet zo heel hard trouwens. Wat dat betreft is een carbon kast misschien de beste oplossing. Niet om aan te zien, maar wel stevig en corrosievrij.
pi_158951495
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

We hebben het niet over krasjes, maar over corrosie.
Titanium is ook niet zo heel hard trouwens. Wat dat betreft is een carbon kast misschien de beste oplossing. Niet om aan te zien, maar wel stevig en corrosievrij.
Of keramiek. Tot je het tegen de grond laat ketsen ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158952801
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 04:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Of keramiek. Tot je het tegen de grond laat ketsen ;(
Inderdaad, daarom noemde ik dat materiaal niet.
Ik blijf erbij dat goud het meest geschikt is tegen corrosie. Platina is overigens ook en optie.
pi_158952858
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 04:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Of keramiek. Tot je het tegen de grond laat ketsen ;(
Afgezien van een G shock zal ik sowieso geen enkel horloge op de grond laten vallen.
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 14:40:28 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158958288
Zojuist mijn Navitimer World terug naar de juwelier gebracht. Er zitten kleine krasjes op de coating van het glas, en aangezien ik er 2 jaar garantie op heb komt er nu een nieuw glas op.

Duurt wel 5 a 6 weken zei hij, das wel erg lang :(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158958749
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:40 schreef CoolGuy het volgende:
Zojuist mijn Navitimer World terug naar de juwelier gebracht. Er zitten kleine krasjes op de coating van het glas, en aangezien ik er 2 jaar garantie op heb komt er nu een nieuw glas op.

Duurt wel 5 a 6 weken zei hij, das wel erg lang :(
Die krasjes heb je er binnen no time weer op. De ar coating is daar gewoon erg gevoelig voor. Ik had het lekker zo gelaten of gewoon helemaal weg laten halen. Veel mooier zonder die coating.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 15:04:14 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158958845
Hebben dat soort dure horloges dan geen saffierglas?

Edit: ik zie het al geloof ik: "glareproofed both sides". De buitenste anti-reflectie coating kan dus krassen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 15:13:10 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158959028
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die krasjes heb je er binnen no time weer op. De ar coating is daar gewoon erg gevoelig voor. Ik had het lekker zo gelaten of gewoon helemaal weg laten halen. Veel mooier zonder die coating.
jawel, dat is ook geen probleem, maar als je er onder een bepaalde hoek naar kijkt dan zie je dat het glas er helemaal mee vol zit. Daarnaast, en ik zag dit pas later dan de krassen, zie je, (zo heb ik het ontdekt), als je je hand boven op het stuur hebt rusten, en je rijdt in het donker langs lantaarnpalen, dan zie je wat lijkt op een uitgeveegde vingerafdruk tussen 12 en 3 uur. Maar dat is er dus niet vanaf te poetsen, en als je er normaal op kijkt dan is het niet te zien, maar dus onder een hoek wel.

Toen dacht ik, ja, wacht even, ik kan dat zo laten, maar ik heb garantie, dus heb ik opgebeld en was geen enkel probleem. Dus dan maar nieuw glaasje.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158960079
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

jawel, dat is ook geen probleem, maar als je er onder een bepaalde hoek naar kijkt dan zie je dat het glas er helemaal mee vol zit. Daarnaast, en ik zag dit pas later dan de krassen, zie je, (zo heb ik het ontdekt), als je je hand boven op het stuur hebt rusten, en je rijdt in het donker langs lantaarnpalen, dan zie je wat lijkt op een uitgeveegde vingerafdruk tussen 12 en 3 uur. Maar dat is er dus niet vanaf te poetsen, en als je er normaal op kijkt dan is het niet te zien, maar dus onder een hoek wel.

Toen dacht ik, ja, wacht even, ik kan dat zo laten, maar ik heb garantie, dus heb ik opgebeld en was geen enkel probleem. Dus dan maar nieuw glaasje.
Je bedoelt dat er krassen in het glas zitten ipv in de coating. Dat kan je inderdaad niet wegpoetsen. Maar dan vind ik het weer vreemd dat je gratis een nieuw glas krijgt.
Ik bedoelde dat je de coating er helemaal af kan laten polijsten. Dan ben je voor altijd verlost van die kleine krasjes in de coating.
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 16:10:29 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158960188
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er krassen in het glas zitten ipv in de coating. Dat kan je inderdaad niet wegpoetsen. Maar dan vind ik het weer vreemd dat je gratis een nieuw glas krijgt.
Ik bedoelde dat je de coating er helemaal af kan laten polijsten. Dan ben je voor altijd verlost van die kleine krasjes in de coating.
Nee, ik bedoel dat er krassen in de coating zitten, volgens de juwelier, want hij zei 'nou, dan moet er wel erg veel kracht zijn uitgeoefend om dat glas te bekrassen, dus mijn vermoeden is dat het in de coating zit, dat kun je niet weg poetsen dus dan komt er gewoon een geheel nieuw glas op.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158960427
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat er krassen in de coating zitten, volgens de juwelier, want hij zei 'nou, dan moet er wel erg veel kracht zijn uitgeoefend om dat glas te bekrassen, dus mijn vermoeden is dat het in de coating zit, dat kun je niet weg poetsen dus dan komt er gewoon een geheel nieuw glas op.
Ik bedoel niet dat je de krassen weg kan poetsen. Je kan de hele coating wegpoetsen. Dan ben je van het probleem af. Er zijn er velen die dat doen. Persoonlijk vind ik zonder coating veel mooier naast dat het krasvrij blijft.
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 17:49:13 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158962838
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:19 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dat je de krassen weg kan poetsen. Je kan de hele coating wegpoetsen. Dan ben je van het probleem af. Er zijn er velen die dat doen. Persoonlijk vind ik zonder coating veel mooier naast dat het krasvrij blijft.
Ja, dan doe ik dat de volgende keer, maar ik heb gevraagd voor nieuw glas en dat komt er ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158963394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dan doe ik dat de volgende keer, maar ik heb gevraagd voor nieuw glas en dat komt er ook.
Het is natuurlijk onder garantie, maar als een klok niet open hoeft, dan liever niet.
pi_158964244
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:19 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dat je de krassen weg kan poetsen. Je kan de hele coating wegpoetsen. Dan ben je van het probleem af. Er zijn er velen die dat doen. Persoonlijk vind ik zonder coating veel mooier naast dat het krasvrij blijft.
Waarom doen ze niet alleen AR onder het glas? Is volgens mij bij mijn ovm het geval, die houdt zich erg goed.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158965652
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

We hebben het niet over krasjes, maar over corrosie.
Titanium is ook niet zo heel hard trouwens. Wat dat betreft is een carbon kast misschien de beste oplossing. Niet om aan te zien, maar wel stevig en corrosievrij.
Dat is waar. Zijn er eigenlijk manieren om corrosie tegen te gaan bij stalen horloges?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158965686
Vraagje voor de horlogedragers. Wat is jullie polsomtrek en hoe groot in diameter zijn de horloges die jullie dragen?

Ikzelf 18.5cm en heb nu alleen een horloge van 45mm. Vind dit wel echt de max dat ik kan hebben.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158966063
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:43 schreef habitue het volgende:
Vraagje voor de horlogedragers. Wat is jullie polsomtrek en hoe groot in diameter zijn de horloges die jullie dragen?

Ikzelf 18.5cm en heb nu alleen een horloge van 45mm. Vind dit wel echt de max dat ik kan hebben.
Ik heb 19 - 19,5. Horloges variëren tussen 35 en 42 mm, waarbij ik 35 net te klein vind en 42 net te groot (ook door de forse lug-to-lug). Het mooist vind ik 38-40mm. Zou nooit groter dan 42 dragen, vind ik absoluut niet mooi.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158966662
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 18:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom doen ze niet alleen AR onder het glas? Is volgens mij bij mijn ovm het geval, die houdt zich erg goed.
De swatchgroup doet dat veelal. Werkt goed, maar de beste afleesbaarheid geeft een dubbele coating. De krasjes in de coating krijg je al als je ernaar kijkt. Het geeft daarnaast een lelijke blauwe paarse gloed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:42 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat is waar. Zijn er eigenlijk manieren om corrosie tegen te gaan bij stalen horloges?
Gewoon aan service interval van een jaar of 3 houden ivm pakkingen.
pi_158966967
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:42 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat is waar. Zijn er eigenlijk manieren om corrosie tegen te gaan bij stalen horloges?
Schoonmaken van stalen band met water en wat zeep in de ultrasoonreiniger. Doe ik eens per 6 maanden oid. En waar regelmatiger gewoon met water en en tandenborstel. Dan raak je veel vuil, lichaamsolie etc kwijt dus ontstaat er minder corrisie (en minder rek op je band).

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 09-01-2016 21:11:05 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158967656
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Schoonmaken van stalen band met water en wat zeep in de ultrasoonreiniger. Doe ik eens per 6 maandenken oid. En waar regelmatiger gewoon met water en en tandenborstel. Dan raak je veel vuil, lichaamsolie etc kwijt dus ontstaat er minder corrisie (en minder rek op je band).
Banden kunnen goed in de ultrasoon. Kasten niet. Een ander merk dan Rolex zou ik iedere 3 jaar gewoon laten servicen icusief pakkingen vervangen. Chloor of zoutwater afspoelen is natuurlijk altijd een must, maar je kan niet alles wegspoelen onder de kraan.
pi_158968274
Drie jaar? Dat vind ik wel wat overdadig. Ik hou 5 tot 7 aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 21:28:40 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158968813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:43 schreef habitue het volgende:
Vraagje voor de horlogedragers. Wat is jullie polsomtrek en hoe groot in diameter zijn de horloges die jullie dragen?

Ikzelf 18.5cm en heb nu alleen een horloge van 45mm. Vind dit wel echt de max dat ik kan hebben.
Ik heb 19, en heb 4 horloges:

1x 44mm, 2x 46 mm en 1x 48mm. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 9 januari 2016 @ 22:47:58 #78
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158971539
Om de 5-7 jaar servicen is prima. Bij Wesselink en Vreeker werd me vandaag zelfs verteld 5-10 jaar.

Mijn polsen zijn geloof ik 17cm. Ik heb 2x 36mm, 40mm en een 42mm horloge.

Kleiner dan 36mm ga ik niet en groter dan 42mm ook niet. Dat vind ik gewoon simpelweg niet mooi staan.

Maar goed die mening is niet iedereen toebedaan als ik CoolGuy z'n post hierboven lees.
pi_158974324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:12 schreef Skv het volgende:
Drie jaar? Dat vind ik wel wat overdadig. Ik hou 5 tot 7 aan.
Bij Rolex kan je gewoon 5 tot 7 jaar aanhouden.
Bij andere merken is dat vaak een ander verhaal als je geen onderdelen wilt laten vervangen door onnodige slijtage. Vaker servicen bijvoorbeeld iedere 3 jaar is dan voordeliger.
Er zijn veel mensen die hun rolex zelfs pas laten servicen na 10 jaar of als er iets mis is. In die gevallen moet er zelfs bij Rolex wel iets vervangen worden.
Bij merken vande Swatch group zou ik me zeker aan de 3 jaar termijn houden. Exclusieve haute horlogerie geldt hetzelfde voor.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:15:05 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158984990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 22:47 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Om de 5-7 jaar servicen is prima. Bij Wesselink en Vreeker werd me vandaag zelfs verteld 5-10 jaar.

Mijn polsen zijn geloof ik 17cm. Ik heb 2x 36mm, 40mm en een 42mm horloge.

Kleiner dan 36mm ga ik niet en groter dan 42mm ook niet. Dat vind ik gewoon simpelweg niet mooi staan.

Maar goed die mening is niet iedereen toebedaan als ik CoolGuy z'n post hierboven lees.
Daar is toch niks mis mee dat andere mensen andere meningen hebben? :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 10 januari 2016 @ 15:24:22 #81
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158985291
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar is toch niks mis mee dat andere mensen andere meningen hebben? :)
Uiteraard niet. Prima juist.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:30:30 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158985489
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Prima juist.
Oh my bad, ik dacht een andere intonatie te lezen. Mijn fout :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158990078
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 00:27 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Bij Rolex kan je gewoon 5 tot 7 jaar aanhouden.
Bij andere merken is dat vaak een ander verhaal als je geen onderdelen wilt laten vervangen door onnodige slijtage. Vaker servicen bijvoorbeeld iedere 3 jaar is dan voordeliger.
Er zijn veel mensen die hun rolex zelfs pas laten servicen na 10 jaar of als er iets mis is. In die gevallen moet er zelfs bij Rolex wel iets vervangen worden.
Bij merken vande Swatch group zou ik me zeker aan de 3 jaar termijn houden. Exclusieve haute horlogerie geldt hetzelfde voor.
Hmm, ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft de andere merken. De slijtage zal daar iets groter zijn, maar onderdelen kosten ook niet veel. De vaste kosten van een service van een automaat is zo'n 150-200 Euro. Voor de service van een ETA-uurwerk komt daar nog een paar tientjes aan onderdelenkosten bij.

Bij een Rolex zijn de onderdelenkosten vele malen hoger, dus juist daar zou je wat sneller op elkaar willen servicen (om slijtage door bijv. ingedroogde olie te voorkomen). Maar aan de andere kant, Rolex is als het goed is zo afgesteld dat er minimale slijtage is. :)

Ik hou iig bij mijn ETA's etc ook een jaar of 5 aan. Dan vervangen ze op dat moment maar iets meer dan alleen de pakkingen. Wat ik me wel bedenk is dat de toestroom aan ETA-onderdelen af zal nemen door de strategie van de Swatch groep. Misschien stijgen daar de prijzen straks van. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158994711
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Hmm, ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft de andere merken. De slijtage zal daar iets groter zijn, maar onderdelen kosten ook niet veel. De vaste kosten van een service van een automaat is zo'n 150-200 Euro. Voor de service van een ETA-uurwerk komt daar nog een paar tientjes aan onderdelenkosten bij.

Bij een Rolex zijn de onderdelenkosten vele malen hoger, dus juist daar zou je wat sneller op elkaar willen servicen (om slijtage door bijv. ingedroogde olie te voorkomen). Maar aan de andere kant, Rolex is als het goed is zo afgesteld dat er minimale slijtage is. :)

Ik hou iig bij mijn ETA's etc ook een jaar of 5 aan. Dan vervangen ze op dat moment maar iets meer dan alleen de pakkingen. Wat ik me wel bedenk is dat de toestroom aan ETA-onderdelen af zal nemen door de strategie van de Swatch groep. Misschien stijgen daar de prijzen straks van. ;(
Wat betreft eta heb je gelijk. De onderdelen zijn goedkoop te vervangen, desnoods een volledig nieuw uurwerk.

Ik moet je toch echt groot ongelijk geven voor uurwerken van Breguet, Blancpain en Glashutte Original. Onderdelen daarvan zijn beduidend duurder dan een simpele eta.
  zondag 10 januari 2016 @ 21:00:44 #85
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158994928
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:54 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat betreft eta heb je gelijk. De onderdelen zijn goedkoop te vervangen, desnoods een volledig nieuw uurwerk.

Ik moet je toch echt groot ongelijk geven voor uurwerken van Breguet, Blancpain en Glashutte Original. Onderdelen daarvan zijn beduidend duurder dan een simpele eta.
Blancpain website:

A complete service is recommended every 4 to 5 years; this period may be extended if the water-resistance checks are regularly carried out.

Breguet website:

Your watch requires regular upkeep and maintenance to run properly, in particular to refresh the movement’s lubricants. The frequency of servicing depends on the watch model, the care it receives and the conditions under which the watch usually runs. As a rule, a wristwatch should be brought in for servicing every three to four years.

Glashutte:

Regular Maintenance
Like every fine precision mechanism your Glashütte Original should be checked regularly. We recommend that you have it serviced every 3 to 5 years, depending on the climate and how the watch is handled.

Het lijkt me dus dat 5 jaar voor deze merken afdoende zal zijn bij normaal gebruik van het horloge.

En er zijn heel veel andere merken waar je makkelijk meer dan 5 jaar kan hanteren. Ik denk dat de merken die je iedere 3 jaar moet laten servicen een stuk schaarser zijn.
pi_158995450
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:00 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Blancpain website:

A complete service is recommended every 4 to 5 years; this period may be extended if the water-resistance checks are regularly carried out.

Breguet website:

Your watch requires regular upkeep and maintenance to run properly, in particular to refresh the movement’s lubricants. The frequency of servicing depends on the watch model, the care it receives and the conditions under which the watch usually runs. As a rule, a wristwatch should be brought in for servicing every three to four years.

Glashutte:

Regular Maintenance
Like every fine precision mechanism your Glashütte Original should be checked regularly. We recommend that you have it serviced every 3 to 5 years, depending on the climate and how the watch is handled.

Het lijkt me dus dat 5 jaar voor deze merken afdoende zal zijn bij normaal gebruik van het horloge.

En er zijn heel veel andere merken waar je makkelijk meer dan 5 jaar kan hanteren. Ik denk dat de merken die je iedere 3 jaar moet laten servicen een stuk schaarser zijn.
Glashutte en breguet zijn wel wat kwetsbaarder dan blancpain. Die laatste heeft natuurlijk een echte beaters vwb de duikersmodellen.

Vooral Breguet is een dure service. Glashutte original heeft over het algemeen niet zon krachtige calibers, wat slijtage beperkt. Onderdelen die onnodig vervangen moeten worden zijn altijd nog een stuk duurder dan een simpele eta.

De merken van de swatch group hebben allemaal een bepaald service interval, maar als je je daaraan houdt zul je bijna altijd onnodige slijtage hebben op onderdelen en deze moeten vervangen vanwege betrouwbaarheid en nauwkeurigheid.
pi_159016744
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:54 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat betreft eta heb je gelijk. De onderdelen zijn goedkoop te vervangen, desnoods een volledig nieuw uurwerk.

Ik moet je toch echt groot ongelijk geven voor uurwerken van Breguet, Blancpain en Glashutte Original. Onderdelen daarvan zijn beduidend duurder dan een simpele eta.
Oh, juist, ik ging even uit van mijn eigen horlogecollectie ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159017481
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Oh, juist, ik ging even uit van mijn eigen horlogecollectie ;)
Haha ja swatch groep heeft toch wel het beste van alle markten. Van laag tot heel hoog. Jammer dat ze niet klantvriendelijker zijn. Ze doen heel moeilijk over onderdelen. Dit gaat nog veel verder volgens mij in de toekomst.
pi_159028335
Longines uit '98? Eens in de 5 jaar? Is dat een middenklasse merk? Als Rolex de Mercedes is, wat is de Longines dan?
  maandag 11 januari 2016 @ 22:45:16 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159028394
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:43 schreef Oksel het volgende:
Longines uit '98? Eens in de 5 jaar? Is dat een middenklasse merk? Als Rolex de Mercedes is, wat is de Longines dan?
Opel?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159029681
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:43 schreef Oksel het volgende:
Longines uit '98? Eens in de 5 jaar? Is dat een middenklasse merk? Als Rolex de Mercedes is, wat is de Longines dan?
Een Fordje denk ik?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159033339
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:43 schreef Oksel het volgende:
Longines uit '98? Eens in de 5 jaar? Is dat een middenklasse merk? Als Rolex de Mercedes is, wat is de Longines dan?
Longines zit tegenwoordig op een veel lager niveau dan vroeger. Dat komt natuurlijk door de swatch groep. Het zelfde geldt overigens voor Opel. Grappig dat dat genoemd werd. Ik denk dat het inderdaad te vergelijken is met een Opel of zelfs een Ford.
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 13:55:38 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_159067992
De Super Avenger 2 op leder vandaag (foto niet van vandaag) :)

Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:51:50 #94
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159077707
Enicar sherpa jet op leder. Foto wel van vandaag :)

pi_159078278
Na tip van IntensiveGary ook de seiko op watchtoday gehaald, Vond het wel een leuk mechanisch horloge van seiko voor 140 euro.





Die metalen band voelde een beetje cheap-ass aan, dus op een Nato gezet. Leuk vakantiehorloge.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159078291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:51 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Enicar sherpa jet op leder. Foto wel van vandaag :)

[ afbeelding ]
Die is wel cool, nog nooit eerder gezien.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159083043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:07 schreef habitue het volgende:
Na tip van IntensiveGary ook de seiko op watchtoday gehaald, Vond het wel een leuk mechanisch horloge van seiko voor 140 euro.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die metalen band voelde een beetje cheap-ass aan, dus op een Nato gezet. Leuk vakantiehorloge.
De NATO-band is best wel gaaf... Al zou ik een blauw-witte band eerder plaatsen bij een horloge met een witte wijzerplaat. ik vindt het echt niet lelijk staan ofzo :Y
pi_159086284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:45 schreef yukon het volgende:

[..]

De NATO-band is best wel gaaf... Al zou ik een blauw-witte band eerder plaatsen bij een horloge met een witte wijzerplaat. ik vindt het echt niet lelijk staan ofzo :Y
Ik vond het wel passen bij de witte wijzers :)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 13 januari 2016 @ 23:00:14 #99
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159086569
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:52 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik vond het wel passen bij de witte wijzers :)
Toffe klok.

Ik vind de blauw met witte nato band ook wel geslaagd.
  donderdag 14 januari 2016 @ 09:13:04 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159091753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:07 schreef habitue het volgende:
Na tip van IntensiveGary ook de seiko op watchtoday gehaald, Vond het wel een leuk mechanisch horloge van seiko voor 140 euro.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die metalen band voelde een beetje cheap-ass aan, dus op een Nato gezet. Leuk vakantiehorloge.
Ziet er leuk uit, houden zo. Heb zelf nog getwijfeld over de zwart/gouden Seiko als beater maar heb al drie duikers dus uiteindelijk niet gedaan.
pi_159092107
Thnx. Ik kan trouwens http://wristcandywatchclub.com/ wel aanbevelen voor NATO's. Kwaliteit is dik in orde, leuke kleuren en voor een zacht prijsje. Je betaalt alleen wel wat geld wegens invoerrechten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159132990
Ik ben op zoek naar een horloge met een budget zo tussen 250-350 euro. Nu is mijn oog gevallen op de Orient Sun & Moon, vind vooral de wijzerplaat echt prachtig:





Nu is deze versie te koop voor ¤329 via http://www.seriouswatches.eu/orient/orient-fet0t001w.html. Op Ebay staan er ook een aantal een stuk goedkoper. Via de VS komt het uiteindelijk op dezelfde prijs neer met invoerrechten, maar er is er ook 1 uit de UK, die uitkomt op ¤255 (http://www.ebay.com/itm/O(...)SwwbdWMhGF#shpCntId). Alleen vind ik dat toch een beetje tricky, niet kopen via een officiële dealer. Wat raden jullie aan?

Of toch de zwart/zilveren versie, die is ¤279 via seriouswatches...

  zaterdag 16 januari 2016 @ 02:04:10 #103
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159141633
Ik vind de feedback van de ebay verkoper niet veel belovend.

Ik weet niet of dit betreffende model wordt nagemaakt.

Mocht er een probleem zijn met het horloge, dan hoef je niet bij de ebay verkoper aan te kloppen aan de recensies te lezen.

Ik zou em gewoon via een officieel kanaal kopen. Om mogelijk 74 euro te besparen zou ik geen 255 euro op het spel zetten.
pi_159143536
Ik zou het ook via een officieel kanaal kopen. Verder heb ik het niet op gouden coatings, maar dat is persoonlijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159144614
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:17 schreef AxlRose het volgende:
Ik ben op zoek naar een horloge met een budget zo tussen 250-350 euro. Nu is mijn oog gevallen op de Orient Sun & Moon, vind vooral de wijzerplaat echt prachtig:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu is deze versie te koop voor ¤329 via http://www.seriouswatches.eu/orient/orient-fet0t001w.html. Op Ebay staan er ook een aantal een stuk goedkoper. Via de VS komt het uiteindelijk op dezelfde prijs neer met invoerrechten, maar er is er ook 1 uit de UK, die uitkomt op ¤255 (http://www.ebay.com/itm/O(...)SwwbdWMhGF#shpCntId). Alleen vind ik dat toch een beetje tricky, niet kopen via een officiële dealer. Wat raden jullie aan?

Of toch de zwart/zilveren versie, die is ¤279 via seriouswatches...

[ afbeelding ]
Ik vind die goedkope horloges met dergelijke wijzerplaten er altijd zo nep uitzien. Ik snap natuurlijk wel dat ze voor dat geld geen gouden plaat kunnen leveren zoals Breguet dat bijvoorbeeld doet. Een verzilverde plaat zou al veel beter zijn.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 11:37:41 #106
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_159145273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 09:42 schreef habitue het volgende:
Thnx. Ik kan trouwens http://wristcandywatchclub.com/ wel aanbevelen voor NATO's. Kwaliteit is dik in orde, leuke kleuren en voor een zacht prijsje. Je betaalt alleen wel wat geld wegens invoerrechten.
op 15$ betaal je toch geen invoerrechten.
pi_159145308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:37 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

op 15$ betaal je toch geen invoerrechten.
Klopt, maar ik had er meteen een stuk of 10 besteld. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159150113
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vind die goedkope horloges met dergelijke wijzerplaten er altijd zo nep uitzien. Ik snap natuurlijk wel dat ze voor dat geld geen gouden plaat kunnen leveren zoals Breguet dat bijvoorbeeld doet. Een verzilverde plaat zou al veel beter zijn.
Ik snap die twee schroeven op de plaat ook niet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159150499
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik snap die twee schroeven op de plaat ook niet.
Het lijkt net een chagerijnige hello Kitty
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_159151214
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het lijkt net een chagerijnige hello Kitty
of het vooraanzicht van een boze kameleon.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159153212
Haha creatieve gedachten heren ;)
Die eBay verkoper komt inderdaad niet super betrouwbaar over, dus mocht ik dit horloge kiezen ga ik voor een officiële dealer. Verder nog aanrader qua merken in dit segment?
pi_159153307
Tissot maakt ook hele mooie horloges, en past binnen dat budget.
pi_159154408
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik snap die twee schroeven op de plaat ook niet.
Ik vroeg me nog iets af:
Waarom is de 24 uurs aanduiding vormgegeven als een maanfase?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:30:21 #114
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159156122
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:25 schreef AxlRose het volgende:
Haha creatieve gedachten heren ;)
Die eBay verkoper komt inderdaad niet super betrouwbaar over, dus mocht ik dit horloge kiezen ga ik voor een officiële dealer. Verder nog aanrader qua merken in dit segment?
Dit vind je wellicht ook wel mooi? Nog goedkoper ook.

http://www.ebay.com/itm/I(...)6:g:4VoAAOSwSdZWeH9b
  zondag 17 januari 2016 @ 06:29:21 #115
67670 Skv
Cynist.
pi_159167650
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:21 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vroeg me nog iets af:
Waarom is de 24 uurs aanduiding vormgegeven als een maanfase?
Het is een dag en nacht indicator, getuige het Sun and Moon dat er naast staat. Ik word er iig niet bepaald warm van.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 17 januari 2016 @ 09:55:03 #116
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159168341
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 06:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Het is een dag en nacht indicator, getuige het Sun and Moon dat er naast staat. Ik word er iig niet bepaald warm van.
Handig voor mijnwerkers of wat?
pi_159170454
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 06:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Het is een dag en nacht indicator, getuige het Sun and Moon dat er naast staat. Ik word er iig niet bepaald warm van.
Ik bedoelde ook een dag en nacht aanduiding met een 24 uurs aanduiding. Nu weet je bij de meeste horloges al snel of het nacht of dag is wanneer de darum begint met verspringen. Bij horloges waarbij de datum precies om 12 uur verspringt is dat natuurlijk niet zichtbaar.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:39:02 #118
67670 Skv
Cynist.
pi_159189773
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 09:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Handig voor mijnwerkers of wat?
Spelonkologen. Net als de eerste Explorer II. Maar waarom je in een groot zo'n goudkleurig horloge wip dragen..?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:18:44 #119
67670 Skv
Cynist.
pi_159353891


Bandje speciaal voor dit horloge laten maken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:00:31 #120
67670 Skv
Cynist.
pi_159357081

En maar weer gewisseld. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159357487
Die transmarine :9~
  zondag 24 januari 2016 @ 17:51:18 #122
67670 Skv
Cynist.
pi_159361214
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:15 schreef opgebaarde het volgende:
Die transmarine :9~
Ja, die gaat niet meer weg. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159361485
Seiko heeft een nieuwe versie van de 'turtle' uitgebracht;







Case: Steel
Movement: Seiko 4r36
Dial: Matte Black
Lume: Lumi Brite
Lens: Hardlex
Strap: Rubber and Steel
Water Res.: 200 m
Dimensions: 44.3 x 48 mm
Thickness: 14 mm
Lug Width: 22 mm
Crown: screwdown
Warranty: NA
Price: $475+ MSRP

http://wornandwound.com/2(...)x-srp777-775-review/

Ik vind hem wel geslaagd. Alleen jammer van het Prospex logo maar dat zou me niet zo storen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2016 19:05:39 ]
pi_159362599
Iemand onlangs nog een leuke Vostok binnnegehengeld?
Die Joeri Gagarin Vostok Europe special is wel nice, alleen niet te koop in NL.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:02:27 #125
67670 Skv
Cynist.
pi_159364250
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:01 schreef Gruj0 het volgende:
Iemand onlangs nog een leuke Vostok binnnegehengeld?
Die Joeri Gagarin Vostok Europe special is wel nice, alleen niet te koop in NL.
Vostok Europe is niet de 'echte' (ussr met eigen calibers) Vostok. Maar een toko uit Litouwen ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:13:45 #126
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159364534
Ik twijfel om weer een scuba dude met ministry case te kopen, vorig jaar verkocht en eigenlijk wel spijt van. Oerdegelijke dingen.
  zondag 24 januari 2016 @ 23:15:08 #127
67670 Skv
Cynist.
pi_159369814
quote:
9s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef Twiitch het volgende:
Ik twijfel om weer een scuba dude met ministry case te kopen, vorig jaar verkocht en eigenlijk wel spijt van. Oerdegelijke dingen.
Ik heb ook een dude met ministry. Topding. Ook nog een oudere admiralski met ronde case. Die is ook wel tof, maar minder dan de dude. Vostok Europe vind ik niks.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 januari 2016 @ 01:24:24 #128
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159372470
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:18 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Bandje speciaal voor dit horloge laten maken.
Mooi!

Hier z'n matti

pi_159383685
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:02 schreef Skv het volgende:

[..]

Vostok Europe is niet de 'echte' (ussr met eigen calibers) Vostok. Maar een toko uit Litouwen ofzo.
Klopt, heb je me een keer verteld. :)

Maar Vostok zelf heeft helaas geen Joeri Gagarin special, da's best jammer.
Die nieuwe designs spreken mij niet zo aan.
pi_159384296
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:43 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Klopt, heb je me een keer verteld. :)

Maar Vostok zelf heeft helaas geen Joeri Gagarin special, da's best jammer.
Die nieuwe designs spreken mij niet zo aan.
Wat bedoel je met Joeri Gagarin special? Lijkt me ook totaal niet logisch dat ze dat zouden hebben, als het een idee is van een ander merk. Zelf vind ik de nieuwe Amphibias best aardig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159391206
Ik heb drie jaar geleden mezelf getrakteerd op een Breitling Navitimer World(A2432212) met bruine leren band. Schitterend horloge en draag het met liefde. Vooral bij een pak staat het erg netjes.

Nu ben ik eigenlijk weer toe aan wat afwisseling, dus heb ik een oog op de Rolex GMT Master II(116710 BLNR, oftewel Batman). Blauw vind ik een erg mooie kleur en die vorige editie met het blauw-rood vond ik nogal opzichtig.

Heeft iemand ervaring met dit horloge? Is het betrouwbaar met water? Kan het tegen een stootje? Hoeveel onderhoud heeft het nodig? Dat soort dingen. En toen ik mijn Breitling kocht kwam daarna vrij snel het nieuwe model uit. Doet toch wel een beetje pijn. Heeft iemand een idee wanneer de opvolger van de 116710 uitkomt?
pi_159393704
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat bedoel je met Joeri Gagarin special? Lijkt me ook totaal niet logisch dat ze dat zouden hebben, als het een idee is van een ander merk. Zelf vind ik de nieuwe Amphibias best aardig.
Ik bedoel dat ze wel eens een Vostok design zouden mogen wijden aan de ruimtevaart.
Waarom zou Vostok Europe het alleenrecht hebben?



:9~ Zo eentje is ook prima, een replica of een originele. Nieuw natuurlijk, geen tweedehands.
pi_159397165
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:07 schreef harriepopov het volgende:
Ik heb drie jaar geleden mezelf getrakteerd op een Breitling Navitimer World(A2432212) met bruine leren band. Schitterend horloge en draag het met liefde. Vooral bij een pak staat het erg netjes.

Nu ben ik eigenlijk weer toe aan wat afwisseling, dus heb ik een oog op de Rolex GMT Master II(116710 BLNR, oftewel Batman). Blauw vind ik een erg mooie kleur en die vorige editie met het blauw-rood vond ik nogal opzichtig.

Heeft iemand ervaring met dit horloge? Is het betrouwbaar met water? Kan het tegen een stootje? Hoeveel onderhoud heeft het nodig? Dat soort dingen. En toen ik mijn Breitling kocht kwam daarna vrij snel het nieuwe model uit. Doet toch wel een beetje pijn. Heeft iemand een idee wanneer de opvolger van de 116710 uitkomt?
Een Rolex oyster is altijd minimaal 100m waterdicht. Zo ook de gmt. Onderhoud hebben ze allemaal nodig, het onderhoudvan Rolex is relatief goedkoop. Het huidige model bestaat sinds 2005 meen ik. Je weet nooit bij Rolex. Er zijn een aantal nieuwe calibers in aantocht. Er is echter nog geen vervangend caliber voor de 3186.
pi_159400779
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:07 schreef harriepopov het volgende:
Ik heb drie jaar geleden mezelf getrakteerd op een Breitling Navitimer World(A2432212) met bruine leren band. Schitterend horloge en draag het met liefde. Vooral bij een pak staat het erg netjes.

Nu ben ik eigenlijk weer toe aan wat afwisseling, dus heb ik een oog op de Rolex GMT Master II(116710 BLNR, oftewel Batman). Blauw vind ik een erg mooie kleur en die vorige editie met het blauw-rood vond ik nogal opzichtig.

Heeft iemand ervaring met dit horloge? Is het betrouwbaar met water? Kan het tegen een stootje? Hoeveel onderhoud heeft het nodig? Dat soort dingen. En toen ik mijn Breitling kocht kwam daarna vrij snel het nieuwe model uit. Doet toch wel een beetje pijn. Heeft iemand een idee wanneer de opvolger van de 116710 uitkomt?
Het is een aardige flashy klok, die nieuwe GMT m 2. Glimmende bezel en gepolijste centerlinks. Betrouwbaarheid met water en tegen een stootje kunnen is geen probleem met een Rolex. Waardevastheid ook niet. Wanneer een nieuwe uitkomt, wie zal het zeggen? Ik weet dat massa's mensen wachten tot de SS versie met Pepsi bezel uitkomt, nu is alleen witgoud beschikbaar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159401015
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:08 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een Rolex oyster is altijd minimaal 100m waterdicht. Zo ook de gmt. Onderhoud hebben ze allemaal nodig, het onderhoudvan Rolex is relatief goedkoop. Het huidige model bestaat sinds 2005 meen ik. Je weet nooit bij Rolex. Er zijn een aantal nieuwe calibers in aantocht. Er is echter nog geen vervangend caliber voor de 3186.
Weet jij wat echt de duidelijke verschillen zijn met caliber 3185/16710? Ik zie alleen dat de cijfers op de bezel meer ingegraveerd zijn en een andere font hebben. En GMT is groen, maar ik weet of niet dat standaard is of dat het overal is doorgevoerd. En enig wat ze aan de 3186 zouden aanpassen?Het model is nu al sinds 2007 op de markt. Dus ik verwacht eigenlijk wel een nieuw model. Maarja, dan zullen ze wel weer een Pepsi uitbrengen en geen blueblack

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Het is een aardige flashy klok, die nieuwe GMT m 2. Glimmende bezel en gepolijste centerlinks. Betrouwbaarheid met water en tegen een stootje kunnen is geen probleem met een Rolex. Waardevastheid ook niet. Wanneer een nieuwe uitkomt, wie zal het zeggen? Ik weet dat massa's mensen wachten tot de SS versie met Pepsi bezel uitkomt, nu is alleen witgoud beschikbaar.
De waardevastheid is inderdaad goed, maar dat heeft nu ook veel te maken met CHF. De prijzen stijgen als een malle.

Wat bedoel je met SS versie?
pi_159401479
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:53 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Weet jij wat echt de duidelijke verschillen zijn met caliber 3185/16710? Ik zie alleen dat de cijfers op de bezel meer ingegraveerd zijn en een andere font hebben. En GMT is groen, maar ik weet of niet dat standaard is of dat het overal is doorgevoerd. En enig wat ze aan de 3186 zouden aanpassen?Het model is nu al sinds 2007 op de markt. Dus ik verwacht eigenlijk wel een nieuw model. Maarja, dan zullen ze wel weer een Pepsi uitbrengen en geen blueblack

[..]

De waardevastheid is inderdaad goed, maar dat heeft nu ook veel te maken met CHF. De prijzen stijgen als een malle.

Wat bedoel je met SS versie?
3186 is een upgrade van de 3185 met o.a. een parachrom blue hairspring en een verbeterd GMT-mechanisme. Ik geloof ik dat 'ie heel iets dikker is. 3185 heeft een jaar of 20 in alle GMT's gezet van Rolex. Beiden zijn prima uurwerken. Font is inderdaad anders dan de 16710 (de nieuwe grijpt namelijk terug op het font van vóór de 16710). Ook is de nieuwe wat forser, is de bezel van ceramic (krasbestendiger en glimmender) en zit er een betere bracelet op.

SS = Solid Steel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:45:26 #137
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_159401563
Te groot en te druk naar jullie smaak maar hij zou mij fantastisch staan. :9~ :9~

Eens kijken of ik nog een nier of zo kan verkopen.





pi_159401826
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:45 schreef mrPanerai het volgende:
Te groot en te druk naar jullie smaak maar hij zou mij fantastisch staan. :9~ :9~

Eens kijken of ik nog een nier of zo kan verkopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Goeie klatser. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159402586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:45 schreef mrPanerai het volgende:
Te groot en te druk naar jullie smaak maar hij zou mij fantastisch staan. :9~ :9~

Eens kijken of ik nog een nier of zo kan verkopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind Panerai echt cool. ^O^ Al zou ik voor mezelf voor een simpel model gaan. De 111 of 112. Maar ik vind de prijs/kwaliteit echt belabberd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:20:00 #140
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_159403352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:44 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik vind Panerai echt cool. ^O^ Al zou ik voor mezelf voor een simpel model gaan. De 111 of 112. Maar ik vind de prijs/kwaliteit echt belabberd.
Dat hangt er een beetje van af, wanneer je naar de prijzen van modellen kijkt die een eigen manufactuur binnenwerk hebben zijn ze geprijsd en kunnen ze zeker a qua afwerking mee met de andere merken in het hogere segment.

Als je echter kijkt naar de instapmodellen (eg. 000,005,111,112,...) die gewoon een herwerkte ETA module hebben en dan nieuw voor meer dan 4-5K over de toonbank gaan, gaat het inderdaad echt nergens meer over en is de prijs/kwaliteit niet evenredig.
pi_159407606
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:53 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Weet jij wat echt de duidelijke verschillen zijn met caliber 3185/16710? Ik zie alleen dat de cijfers op de bezel meer ingegraveerd zijn en een andere font hebben. En GMT is groen, maar ik weet of niet dat standaard is of dat het overal is doorgevoerd. En enig wat ze aan de 3186 zouden aanpassen?Het model is nu al sinds 2007 op de markt. Dus ik verwacht eigenlijk wel een nieuw model. Maarja, dan zullen ze wel weer een Pepsi uitbrengen en geen blueblack

[..]

De waardevastheid is inderdaad goed, maar dat heeft nu ook veel te maken met CHF. De prijzen stijgen als een malle.

Wat bedoel je met SS versie?
Er is al een pepsi, deze is er in witgoud. Het mechanisme van de 3186 heeft minder speling. De 3185 lijkt bij het verzetten van de tijdzone krakkemikkig.
Het lunette mechanisme is ook beter dan de oude.
Volgens mij zijn de oude banden ook niet van 904l staal.
De nieuwe versie heeft verder nog een triplock kroon opv een triplock. Dit js echter alleen voor de looks. Hij blijft slechts 100m waterbestendig. De andere verschillen zijn al genoemd volgens mij.
pi_159408527
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:25 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er is al een pepsi, deze is er in witgoud. Het mechanisme van de 3186 heeft minder speling. De 3185 lijkt bij het verzetten van de tijdzone krakkemikkig.
Het lunette mechanisme is ook beter dan de oude.
Volgens mij zijn de oude banden ook niet van 904l staal.
De nieuwe versie heeft verder nog een triplock kroon opv een triplock. Dit js echter alleen voor de looks. Hij blijft slechts 100m waterbestendig. De andere verschillen zijn al genoemd volgens mij.
Ja, en verder de PCL's (en de algehele band inclusief gesp), ROLEX-gravure in de rehaut, gesigneerd glas, compositie van de bezel, kleur van de GMT-wijzer. Dan zijn we er wel geloof ik. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159412819
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, en verder de PCL's (en de algehele band inclusief gesp), ROLEX-gravure in de rehaut, gesigneerd glas, compositie van de bezel, kleur van de GMT-wijzer. Dan zijn we er wel geloof ik. :s)
De uiterlijke kenmerken had ik niet genoemd, met name de belangrijkste technische wijzigingen. Die zijn minder vanzelfsprekend voor de persoon die erom vroeg. Iedereen kan de uiterlijke verschille zien.

O ja nog iets technisch.
Ar coating onder de loupe. Dat maakt het mogelijk om de datum fatsoenlijk te lezen.
pi_159413401
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:43 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De uiterlijke kenmerken had ik niet genoemd, met name de belangrijkste technische wijzigingen. Die zijn minder vanzelfsprekend voor de persoon die erom vroeg. Iedereen kan de uiterlijke verschille zien.

O ja nog iets technisch.
Ar coating onder de loupe. Dat maakt het mogelijk om de datum fatsoenlijk te lezen.
Godsamme ja, wat is dat waardeloos bij de oudere modellen. Het is bij mij alsof er een stralend zonnetje op 3 uur zit ingemetseld.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159413661
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Godsamme ja, wat is dat waardeloos bij de oudere modellen. Het is bij mij alsof er een stralend zonnetje op 3 uur zit ingemetseld.
Als een glaasje van de 16710 past zou je een glaasje van de 116710 kunnen laten monteren. Schijnen exact hetzelfde te zijn heb ik ergens gelezen.
pi_159422061
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als een glaasje van de 16710 past zou je een glaasje van de 116710 kunnen laten monteren. Schijnen exact hetzelfde te zijn heb ik ergens gelezen.
Ik heb net een nieuw glas er in zitten -O- 16570, maar is natuurlijk precies hetzelfde als de 16710.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159429657
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb net een nieuw glas er in zitten -O- 16570, maar is natuurlijk precies hetzelfde als de 16710.
Ik had ergens op het rolexforum gelezen dat de maten hetzelfde zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Nu weet je in ieder geval zeker dat het 100% past. Het is denk ik ook niet de moeite waard om het alsnog te voorzien van een nieuw glaasje. Ik vond bij mijn oude gmt altijd dat er een soort mist was bij het aflezen van de datum. Het was echter wel altijd mogelijk om af te lezen, maar dan met iets meer moeite.
pi_159429664
Ik vind het wel apart om te zien hoe die klassieke horloges nog altijd het meest populair zijn ondanks al die digitale eerst en smartdingen nu.
pi_159430243
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 06:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik vind het wel apart om te zien hoe die klassieke horloges nog altijd het meest populair zijn ondanks al die digitale eerst en smartdingen nu.
Wat bedoel je met klassiek? Mechanisch?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:59:57 #150
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159436930
Denk dat die gezien z'n vergelijking analoog bedoeld.
pi_159440471
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, en verder de PCL's (en de algehele band inclusief gesp), ROLEX-gravure in de rehaut, gesigneerd glas, compositie van de bezel, kleur van de GMT-wijzer. Dan zijn we er wel geloof ik. :s)
De ceramische bezel is ook alleen met stappen van een heel uur te verstellen, waar dit bij de oudere GMT's gewoon per "klik" kan als het ware :)
pi_159445572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:59 schreef F10F30 het volgende:

[..]

De ceramische bezel is ook alleen met stappen van een heel uur te verstellen, waar dit bij de oudere GMT's gewoon per "klik" kan als het ware :)
Ik las dat hij inderdaad van 120 naar 24 klikken was gegaan, maar dan is het niet per uur, maar half uur..
pi_159446828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:59 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Ik las dat hij inderdaad van 120 naar 24 klikken was gegaan, maar dan is het niet per uur, maar half uur..
24 uren op de bezel, 24 keer klikken = 1 per uur ;)
pi_159450634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:30 schreef F10F30 het volgende:

[..]

24 uren op de bezel, 24 keer klikken = 1 per uur ;)
Owja stom, 24 uur weergave op de bezel natuurlijk..

Edit:
Ik ben er nu wel uit. Ik ga voor de GMT Master II 1167170BLNR. Ik duik nooit en ik vind op mijn Navitimer die 2e tijdszone ook erg handig. Bovendien is de GMT ook nog iets dunner dan de Sub en heeft het een mooiere glimmende band naar mijn mening. Toch iets handiger allemaal. En daarnaast hebben veel mensen de Sub en minder de GMT. En hij heet de The Batman. Hoe stoer is dat? :) Nu alleen te horen krijgen hoe snel hij leverbaar is, want dat schijnt nogal een probleem te zijn... :'(

[ Bericht 16% gewijzigd door harriepopov op 27-01-2016 21:57:25 ]
pi_159457561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:24 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Owja stom, 24 uur weergave op de bezel natuurlijk..

Edit:
Ik ben er nu wel uit. Ik ga voor de GMT Master II 1167170BLNR. Ik duik nooit en ik vind op mijn Navitimer die 2e tijdszone ook erg handig. Bovendien is de GMT ook nog iets dunner dan de Sub en heeft het een mooiere glimmende band naar mijn mening. Toch iets handiger allemaal. En daarnaast hebben veel mensen de Sub en minder de GMT. En hij heet de The Batman. Hoe stoer is dat? :) Nu alleen te horen krijgen hoe snel hij leverbaar is, want dat schijnt nogal een probleem te zijn... :'(
De GMT is volgens mij populairder dan de Sub bij de moderne versies. De Sub heeft natuurlijk wel een handige glidelock, de GMT slechts een easylink. De middenschakels van de GMT zijn erg krasgevoelig. Mijn Sub heeft trouwens ook gepolijste middenschakels, dat is niet alleen bij een GMT mogelijk.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:06:35 #156
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159459834
Is Tissot een beetje redelijke kwaliteit? Vind deze wel geinig om erbij te hebben en de prijs valt me heel erg mee:

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159460978
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:06 schreef static het volgende:
Is Tissot een beetje redelijke kwaliteit? Vind deze wel geinig om erbij te hebben en de prijs valt me heel erg mee:

[ afbeelding ]
Ja hoor. Let wel op dat je een goede koopt, online staat het vol met fakes en replicas.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159461012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:24 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Owja stom, 24 uur weergave op de bezel natuurlijk..

Edit:
Ik ben er nu wel uit. Ik ga voor de GMT Master II 1167170BLNR. Ik duik nooit en ik vind op mijn Navitimer die 2e tijdszone ook erg handig. Bovendien is de GMT ook nog iets dunner dan de Sub en heeft het een mooiere glimmende band naar mijn mening. Toch iets handiger allemaal. En daarnaast hebben veel mensen de Sub en minder de GMT. En hij heet de The Batman. Hoe stoer is dat? :) Nu alleen te horen krijgen hoe snel hij leverbaar is, want dat schijnt nogal een probleem te zijn... :'(
Waar gebruik je de gmt voOr als ik mag vragen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 28 januari 2016 @ 11:27:22 #159
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159461486
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja hoor. Let wel op dat je een goede koopt, online staat het vol met fakes en replicas.
Ik woon sinds kort tegenover een officiele dealer. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 28 januari 2016 @ 11:56:42 #160
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_159462101
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:27 schreef static het volgende:

[..]

Ik woon sinds kort tegenover een officiele dealer. :)
Toen ik me begon te verdiepen in automatische horloges ben ik ook met een Tissot begonnen. M'n Le Cocle versie draag ik dagelijks.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:00:51 #161
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159462197
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:56 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Toen ik me begon te verdiepen in automatische horloges ben ik ook met een Tissot begonnen. M'n Le Cocle versie draag ik dagelijks.
Ik ben meer van Oris, maar vind deze wel geinig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:18:02 #162
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159462541
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:00 schreef static het volgende:

[..]

Ik ben meer van Oris, maar vind deze wel geinig.
Oris is denk ik ook wel net een stapje hoger qua prijs? Goedkoopste (automatische) Tissots hangen zo rond de 3/400¤? PRC200 was mijn eerste Tissot maar die heb ik doorverkocht toen ik me na een tijd begon te storen aan de drukke plaat. Nu Visodate.
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:37:31 #163
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159462937
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:18 schreef Twiitch het volgende:
Oris is denk ik ook wel net een stapje hoger qua prijs?
Mijn Oris was rond de 3.000 euro als ik het me goed herinner.

Deze Tissot is in HK omgerekend ca. 500 euro denk ik.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159464517
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:00 schreef Skv het volgende:

[..]

Waar gebruik je de gmt voOr als ik mag vragen?
Met mijn Navitimer staat de tijd altijd op Bali, want daar woont mn broer. En als ik zelf een tijdzone verder zet ik m op gmt+1. Niet veel speciaals, maar wel leuk en handig om te gebruiken :)
pi_159465165
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:46 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Met mijn Navitimer staat de tijd altijd op Bali, want daar woont mn broer. En als ik zelf een tijdzone verder zet ik m op gmt+1. Niet veel speciaals, maar wel leuk en handig om te gebruiken :)
ah juist, ik gebruik de mijne alleen voor dag/nacht namelijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159470496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:37 schreef static het volgende:

[..]

Mijn Oris was rond de 3.000 euro als ik het me goed herinner.

Deze Tissot is in HK omgerekend ca. 500 euro denk ik.
Ik zou persoonlijk nooit geld uitgeven aan merken als Oris. Tissot vind ik dan weer op het randje. Oudere modellen van tissot zijn wel ok.
In het goedkopere segment zou ik zeker voor Longines kiezen. Veel waar voor je geld.
pi_159471828
Heeft een van jullie wel eens een bezoek gebracht aan Baselworld en is dat te doen in een dagje?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_159472236
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:37 schreef vipergts het volgende:
Heeft een van jullie wel eens een bezoek gebracht aan Baselworld en is dat te doen in een dagje?
Een dagje is wel heel kort. Zou ik niet doen. Ik ben 2 jaar geleden geweest. Ik zou 2 overnachtingen overwegen als ik jou was.
pi_159472280
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:37 schreef vipergts het volgende:
Heeft een van jullie wel eens een bezoek gebracht aan Baselworld en is dat te doen in een dagje?
Nee, volgend jaar wil ik met mijn broertje gaan, met overnachting.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159473523
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:53 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een dagje is wel heel kort. Zou ik niet doen. Ik ben 2 jaar geleden geweest. Ik zou 2 overnachtingen overwegen als ik jou was.
Ok thx
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_159611591
Beetje op MP kijken naar een speedmaster, kom ik de volgende slechte replica tegen:



Een soort combinatie van de reduced en een professional. ;(

Niet dat MP het platform is voor horloges, maar het is wel leuk om af en toe te kijken.
  woensdag 3 februari 2016 @ 07:51:40 #172
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159614595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:16 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Beetje op MP kijken naar een speedmaster, kom ik de volgende slechte replica tegen:

[ afbeelding ]

Een soort combinatie van de reduced en een professional. ;(

Niet dat MP het platform is voor horloges, maar het is wel leuk om af en toe te kijken.
Probeert de verkoper hem ook als echt te verpatsen? Ik zie wel vaker kermisrolexen op marktplaats maar dan is de prijs meestal niet meer dan 100¤, dan moet je wel echt zwakzinnig zijn om te denken dat je een echte koopt.
pi_159628687
quote:
10s.gif Op woensdag 3 februari 2016 07:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Probeert de verkoper hem ook als echt te verpatsen? Ik zie wel vaker kermisrolexen op marktplaats maar dan is de prijs meestal niet meer dan 100¤, dan moet je wel echt zwakzinnig zijn om te denken dat je een echte koopt.
Uit de titel was niet af te leiden dat dit een replica betrof. In de advertentie stond het overigens wel, maar dan ben je al te laat.
  donderdag 4 februari 2016 @ 10:35:56 #174
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159645001
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:38 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk nooit geld uitgeven aan merken als Oris.
Dat mag, ik heb er iig veel plezier van. ^O^

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159652425
Helemaal niks mis met Oris. Kwalitatief goede horloges, zien er goed uit en Zwitsers uurwerk. Hebben ook hun eigen stijl zonder een hommage van de sub te willen zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:12:58 #176
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159662738
Ik ben net even aan de gang gegaan met cape cod polish. Dat werkt verbazend goed! Binnen kort even de bandjes verwijderen en dan echt goed aan de gang. Eerste indruk is top! Skv bedankt voor de tip!

Voor,


Na,


[ Bericht 3% gewijzigd door ook_gek op 04-02-2016 23:44:15 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159679487
Hoorde ik iemand hommage zeggen?



Erg blij mee, loopt trouwens verbazingwekkend nauwkeurig. Sinds het aanslingeren afgelopen dinsdagochtend nu +2 seconden (foto is overigens van gister).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sinergie op 05-02-2016 15:08:19 ]
  vrijdag 5 februari 2016 @ 16:07:17 #178
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_159681223
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:12 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben net even aan de gang gegaan met cape cod polish. Dat werkt verbazend goed! Binnen kort even de bandjes verwijderen en dan echt goed aan de gang. Eerste indruk is top! Skv bedankt voor de tip!

Voor,
[ afbeelding ]

Na,
[ afbeelding ]
Ik vind CapeCod ook een fijn product maar toch heb ik de indruk dat haarkrasjes ed. snel terugkomen;
  vrijdag 5 februari 2016 @ 16:17:59 #179
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159681426
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:07 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik vind CapeCod ook een fijn product maar toch heb ik de indruk dat haarkrasjes ed. snel terugkomen;
Ik heb geen idee, ik ga het mee maken. Maar ik denk wel dar het zo gebeurd is. Ik draag het horloge enkel in het weekend dus bij mij zal het nog wel mee vallen denk ik.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159746637
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:17 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik ga het mee maken. Maar ik denk wel dar het zo gebeurd is. Ik draag het horloge enkel in het weekend dus bij mij zal het nog wel mee vallen denk ik.
Als je teveel dezelfde richting wrijft krijg je een soort waas over je horloge. Ik zou xe haarlijntjes op de kast laten zitten of laten polijsten door een juwelier.
  zondag 14 februari 2016 @ 16:26:39 #181
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_159912805
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 04:06 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als je teveel dezelfde richting wrijft krijg je een soort waas over je horloge. Ik zou xe haarlijntjes op de kast laten zitten of laten polijsten door een juwelier.
Dan wrijf je of te snel of je haalt t filmlaagje er niet af wat CC achterlaat. Normaal om tin te beschermen.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_159917024
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:40 schreef Sinergie het volgende:
Hoorde ik iemand hommage zeggen?

[ afbeelding ]

Erg blij mee, loopt trouwens verbazingwekkend nauwkeurig. Sinds het aanslingeren afgelopen dinsdagochtend nu +2 seconden (foto is overigens van gister).
Mooi ding, heb je meer foto's?
  zondag 14 februari 2016 @ 21:16:56 #183
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159920568
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 04:06 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als je teveel dezelfde richting wrijft krijg je een soort waas over je horloge. Ik zou xe haarlijntjes op de kast laten zitten of laten polijsten door een juwelier.
Ik heb voorzichtig de kast gedaan en dat ziet er stukken beter uit. Er zitten natuurlijk nog wel lichte krasjes maar dat is niet erg. Ben nu erg tevreden met het resultaat. Er zijn nog wel plekjes die beter kunnen. Maar dat laat is doen bij een onderhoudbeurt.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 15 februari 2016 @ 07:42:48 #184
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_159928580
Brothers in arms

(en niet janken over t bandje van de Speedy)

Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 15 februari 2016 @ 08:06:15 #185
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159928730
Zou Speedy dragen met acht kralenarmbandjes en een spraytan ;)
pi_159930066
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 07:42 schreef Jackal_Omega het volgende:
Brothers in arms

(en niet janken over t bandje van de Speedy)

[ afbeelding ]
Gayyyyyy


8-)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159938216
ik heb een mooi horloge (vintage) op Chrono 24 gezien.
+- 160 euro en uit Spanje.
het is een "private seller"

heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan regelen?

ik vind zijn email wat apart.


Thanks for the email. This is my personal email address.

Yes, the watch is still available. If you want to buy it, we can proceed using one of the following options:

1. Wire transfer. I would send you my bank account number.
2. PayPal. With this option the price is a 3% more expensive. If I remember correctly, this is what PayPal charges me for the sale, I have to double-check. I will need the email address linked to your PayPal account.

Chrono24 offers Trusted Checkout to professional sellers, but I am not. Private sellers have to sort out the payment details directly with the buyers. This puts private sellers in a disadvantageous position with respect to professional sellers. I complained to Chrono24, but they offer no solution.

Where are you from? Sending a small parcel to Europe from Spain is relatively cheap unless you need expedited shipping.

Regards,
Andreu

[ Bericht 73% gewijzigd door fespo op 15-02-2016 18:46:33 ]
  maandag 15 februari 2016 @ 19:30:34 #188
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_159943586
Wat vind je apart? Zie niks raars
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_159946444
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:16 schreef fespo het volgende:
ik heb een mooi horloge (vintage) op Chrono 24 gezien.
+- 160 euro en uit Spanje.
het is een "private seller"

heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan regelen?

ik vind zijn email wat apart.


Thanks for the email. This is my personal email address.

Yes, the watch is still available. If you want to buy it, we can proceed using one of the following options:

1. Wire transfer. I would send you my bank account number.
2. PayPal. With this option the price is a 3% more expensive. If I remember correctly, this is what PayPal charges me for the sale, I have to double-check. I will need the email address linked to your PayPal account.

Chrono24 offers Trusted Checkout to professional sellers, but I am not. Private sellers have to sort out the payment details directly with the buyers. This puts private sellers in a disadvantageous position with respect to professional sellers. I complained to Chrono24, but they offer no solution.

Where are you from? Sending a small parcel to Europe from Spain is relatively cheap unless you need expedited shipping.

Regards,
Andreu
welk horloge is het? Ik zie niks raars aan de mail
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159946794
Ik zie ook echt niks raars aan die e-mail. Lijkt me een hele redelijke mail?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159951488
ja jullie hebben gelijk, maar ik ben wat voorzichtig met een "private seller".
maar ik begrijp nu dat consumenten niks anders kunnen.
ik heb afgesproken om contact te hebben via Facebook, als dit allemaal goed gaat dan vertrouw ik het wel.

is er iemand die ik mag pm'en die iets over (vintage) horloges weet.
het zou fijn zijn als iemand een blik kan werpen voor ik deze koop doe.

skv, habi en en omega pm ik alvast, als jullie niet willen antwoorden dan hoor ik het wel. (niet)

thanks!
pi_159952504
Plaats je bericht hier even dan kan iedereen meelezen en is het ook terug te vinden mocht iemand in de toekomst er wat aan hebben.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159952556
ik heb al een tijdje het idee om een vintage horloge aan te schaffen, voor een prijs tot +- 200 euro.

wat ik het belangrijkst vind is een horloge waar van ik direct het uiterlijk mooi vind.

het gaat mij niet om een merk of een hoge prijs of een horloge dat zeer betrouwbaar is.

ik heb, vind ik zelf een heel mooi horloge gevonden, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niks van dit merk, dan wel van horloges weet.
voor de koop zal ik zeker één en ander nakijken.

wat ik eigenlijk zou willen weten.

- is dit een redelijke prijs voor het horloge? ik vind het niet erg om +- 50 euro teveel te betalen. het is een uniek horloge en daar wil ik best iets meer voor betalen, dan hij waard is.

- valt er iets te zeggen over de levensuur van dit horloge?

- valt er iets te zeggen over eventuele reparatie mogelijkheden / kosten als het horloge defect raakt.

- is dit een aanrader om te kopen? indien niet, waarom niet?

verder is alle nuttige informatie welkom.

thanks!!
https://www.chrono24.com/(...)watch--id3752376.htm
pi_159952559
Ik lees iig niks over service. Als dat de laatste 5 jaar niet is gebeurd dan zou ik dat zeker aanraden. Kost je voor zo'n simpele handwinder ongeveer 85 Euro. Exclusief eventueel te vervangen onderdelen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159952594
en met een service heb je een aantal (5?) jaar plezier van het horloge?
pi_159952636
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:21 schreef fespo het volgende:
en met een service heb je *(5 jaar?) aantal jaar plezier van het horloge?
Als het goed gebeurt dan kan je er zeker weer 5 jaar mee vooruit. Wat is de omtrek van je pols? Dit horloge is 35mm en dat is niet heel groot. Ik draag zelf het liefst tussen de 36 en 40mm. Maar de mode is 42mm of meer. KlassiekerS zijn bijna altijd wat kleiner dan moderne.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159952685
Er zit en klein krasjes op de plaat, weet niet of je dat erg vindt? Hij ziet er verder in meer dan prima staat uit.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159952692
ik heb hele kleine polsen. 16 cm
pi_159953026
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:24 schreef Skv het volgende:
Er zit en klein krasjes op de plaat, weet niet of je dat erg vindt? Hij ziet er verder in meer dan prima staat uit.
nee dat vind ik niet erg.

zal ik gewoon vragen wanneer het horloge een laatste service beurt heeft gehad?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 00:13:07 #200
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159954109
Je moet je afvragen of het wel de moeite waard is om een horloge van 179 dollar een servicebeurt te laten geven.

Ik heb een paar goedkopere vintage chronografen die prima op tijd lopen. Ik laat die bewust niet servicen omdat de kosten eigenlijk niet tegen de aanschaf waarde opwegen en ik er bij eventuele verkoop liever op wil verdienen dan op verliezen.

Ook zijn de meningen er over verdeeld of je een horloge überhaupt wel moet laten servicen als het nog goed loopt.
Mijn duurdere horloges laat ik overigens wel servicen omdat ik daar geen enkel risico mee wil nemen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 00:20:13 #201
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159954316
Ik zou het horloge overigens niet kopen.

Je kan zo'n vergelijkbaar horloge voor een paar tientjes van ebay halen met wat speuren.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 00:23:16 #202
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159954394
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 07:42 schreef Jackal_Omega het volgende:
Brothers in arms

(en niet janken over t bandje van de Speedy)

[ afbeelding ]
Die 806 en speedy zijn mooi man.

Die autavia's doen me op de een op andere manier weinig door de kastvorm.
pi_159960476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:13 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Je moet je afvragen of het wel de moeite waard is om een horloge van 179 dollar een servicebeurt te laten geven.

Ik heb een paar goedkopere vintage chronografen die prima op tijd lopen. Ik laat die bewust niet servicen omdat de kosten eigenlijk niet tegen de aanschaf waarde opwegen en ik er bij eventuele verkoop liever op wil verdienen dan op verliezen.

Ook zijn de meningen er over verdeeld of je een horloge überhaupt wel moet laten servicen als het nog goed loopt.
Mijn duurdere horloges laat ik overigens wel servicen omdat ik daar geen enkel risico mee wil nemen.
ik ging er maar van uit dat het zijn enige horloge is, en hij hem voor langere tijd wil dragen. Dan zou ik hem zelf wel servicen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:17:26 #204
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159965112
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:49 schreef Skv het volgende:

[..]

ik ging er maar van uit dat het zijn enige horloge is, en hij hem voor langere tijd wil dragen. Dan zou ik hem zelf wel servicen.
Ja dan is het wellicht wel een beter idee.

Hopelijk zoekt ie nog effe door naar een ander horloge :)
pi_159965602
ik vind hem zo mooi :'(

dit is wat de verkoper zegt.

Everything in this world needs maintenance. This applies to cars, buildings, and watches. It would be great to have the service history of a vintage watch but, typically, the watches available online have been sold and bought two or three times and, unfortunately, the service record is lost -if it ever existed.

My opinion. Watches need to be oiled every now and then (3-4 years approximately?). That's the only service they should need. Don't buy a watch that doesn't work properly or needs a major service because, as you said, it's not worth paying a lot of money for a cheap watch. Some vintage watches don't seal properly and, as you wear it (wash your hands, etc), moisture gets into the case and may rust/damage some parts. This is not the case of the Bentima. It is new old stock and hardly worn. If a watch has been stored in good conditions, it should not need any service other than, possibly, oiling.

My watchmaker charges me from 35¤ to 75¤ for oiling a watch depending on the complexity of its mechanism. I never serviced the Bentima for the couple of years I have got it. It works perfectly and there was no need to do so. Again, my advise would be to do nothing until you realize the watch gets delayed a little bit or stops accidentally. That would be a sign that it needs to be oiled. If it works properly and, as I said, some watches can run for years between services if they are properly sealed, I would just wear it and enjoy it.

I bought several vintage watches online. I never had major issues with the watches I bought but two of them didn't run smoothly, a problem that was solved with some oil. It's a risk you take when you buy online. As I said, I never had any issue with the Bentima.

I hope this information helps.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:10:19 #206
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159966309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:41 schreef fespo het volgende:
ik vind hem zo mooi :'(

Dan koop je hem toch gewoon?
pi_159966739
ga ik ook doen :+
pi_159967060
Lijkt me een hele goede redelijke verkoper.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159979333


Toch wel erg mooi, weliswaar een reduced.

http://veiling.catawiki.nl/kavels/4499813-omega-speedmaster
pi_159982021
Ik heb echt niks met gouden toolwatches. Al vind ik de speedmaster wel erg mooi en kan daar nog wel mee wegkomen. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159982206
quote:
Meh. Waarom?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159982239
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:41 schreef fespo het volgende:
ik vind hem zo mooi :'(

dit is wat de verkoper zegt.

Everything in this world needs maintenance. This applies to cars, buildings, and watches. It would be great to have the service history of a vintage watch but, typically, the watches available online have been sold and bought two or three times and, unfortunately, the service record is lost -if it ever existed.

My opinion. Watches need to be oiled every now and then (3-4 years approximately?). That's the only service they should need. Don't buy a watch that doesn't work properly or needs a major service because, as you said, it's not worth paying a lot of money for a cheap watch. Some vintage watches don't seal properly and, as you wear it (wash your hands, etc), moisture gets into the case and may rust/damage some parts. This is not the case of the Bentima. It is new old stock and hardly worn. If a watch has been stored in good conditions, it should not need any service other than, possibly, oiling.

My watchmaker charges me from 35¤ to 75¤ for oiling a watch depending on the complexity of its mechanism. I never serviced the Bentima for the couple of years I have got it. It works perfectly and there was no need to do so. Again, my advise would be to do nothing until you realize the watch gets delayed a little bit or stops accidentally. That would be a sign that it needs to be oiled. If it works properly and, as I said, some watches can run for years between services if they are properly sealed, I would just wear it and enjoy it.

I bought several vintage watches online. I never had major issues with the watches I bought but two of them didn't run smoothly, a problem that was solved with some oil. It's a risk you take when you buy online. As I said, I never had any issue with the Bentima.

I hope this information helps.
Joh, koop hem gewoon. Die gast lijkt een liefhebber dus dat lijkt goed te zitten. Ik heb ook wel eens gokjes voor 500 plus euro met horloges, dus die 160 zou ik gewoon proberen. MiTS je hem echt leuk vindt natuurlijk. Voor de resellwaarde is het iig niet interessant.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159990687
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 18:55:01 #214
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160047465
Dus, ik had krassen in de coating van het glas van mijn Navitmer. Dus ik had dat netjes gemeld, en ik ging er mee terug. Daarnaast zat er een kras op de kast, en die wilde ik weg gepolijst hebben.

Prima. Horloge ingeleverd bij de juwelier en dan maar wachten. Na een tijdje belde ik, en wat bleek? Horloge net weer binnen gekomen. Ik blij, en gaan halen. Ik kom daar, hij legt het horloge neer, ik pak het op en zie direct de krassen op het glas. Dezélfde krassen. De kras op de kast zat er ook nog steeds.

Dus ik zeg 'dit is geen nieuw glas'. 'Jawel hoor', was het antwoord, 'kijk maar, hier staat het'. Ja, er kan zoveel staan, maar het is en blijft hetzelfde glas, het is dus niét vervangen, terwijl het toch duidelijk op de bon staat wat er moest gebeuren.

Ik heb het horloge weer daar gelaten, en kon het recent weer gaan halen. Dat heb ik gedaan. Zit nu wel nieuw glas op, en de kras is ook weg gepolijst. Laten we zeggen dat ik de hele situatie erg erg erg verdacht vindt :D

Je gaat mij niet wijsmaken dat dat ding bij het service center binnen komt, die op de bon kijken, en dan zeggen 'stik maar, we doen lekker niks en sturen hem zo terug'. Want dat je iets vergeet, oke, dat kan altijd gebeuren. Maar gewoon níks doen, nee sorry, dat wil er bij mij niet in.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat het horloge de eerste keer niet weg is gegaan, wat betekent dat ik daar niet meer kom, want hij wilde me doen laten geloven alsof dat wél het geval was. Thx but no thx.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_160155717
vandaag ontvangen
pi_160155799
Ziet er netjes uit, mooi minimalistisch.
pi_160168501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:55 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, ik had krassen in de coating van het glas van mijn Navitmer. Dus ik had dat netjes gemeld, en ik ging er mee terug. Daarnaast zat er een kras op de kast, en die wilde ik weg gepolijst hebben.

Prima. Horloge ingeleverd bij de juwelier en dan maar wachten. Na een tijdje belde ik, en wat bleek? Horloge net weer binnen gekomen. Ik blij, en gaan halen. Ik kom daar, hij legt het horloge neer, ik pak het op en zie direct de krassen op het glas. Dezélfde krassen. De kras op de kast zat er ook nog steeds.

Dus ik zeg 'dit is geen nieuw glas'. 'Jawel hoor', was het antwoord, 'kijk maar, hier staat het'. Ja, er kan zoveel staan, maar het is en blijft hetzelfde glas, het is dus niét vervangen, terwijl het toch duidelijk op de bon staat wat er moest gebeuren.

Ik heb het horloge weer daar gelaten, en kon het recent weer gaan halen. Dat heb ik gedaan. Zit nu wel nieuw glas op, en de kras is ook weg gepolijst. Laten we zeggen dat ik de hele situatie erg erg erg verdacht vindt :D

Je gaat mij niet wijsmaken dat dat ding bij het service center binnen komt, die op de bon kijken, en dan zeggen 'stik maar, we doen lekker niks en sturen hem zo terug'. Want dat je iets vergeet, oke, dat kan altijd gebeuren. Maar gewoon níks doen, nee sorry, dat wil er bij mij niet in.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat het horloge de eerste keer niet weg is gegaan, wat betekent dat ik daar niet meer kom, want hij wilde me doen laten geloven alsof dat wél het geval was. Thx but no thx.
Wat een treurig verhaal zeg. Wat was het voor zaak? Geen officiele dealer hoop ik?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160168511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:34 schreef fespo het volgende:
vandaag ontvangen
[ afbeelding ]
past je pols prima! Gefeliciteerd :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160168872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:34 schreef fespo het volgende:
vandaag ontvangen
[ afbeelding ]
Mooie klok.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator woensdag 24 februari 2016 @ 09:32:18 #220
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160168962
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat een treurig verhaal zeg. Wat was het voor zaak? Geen officiele dealer hoop ik?
Jawel, dat is t wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_160170471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, dat is t wel.
Wat kansloos zeg. Ik vind het helemaal niet vreemd dat veel merken hun eigen boutiques openen om de 'middle man' uit te sluiten. Was laatst ook bij een paar juweliers om een speedmaster te proberen. De productkennis was echt om te huilen. Verder dan 'dit is een mooi en ook erg goed horloge' kwamen ze niet. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator woensdag 24 februari 2016 @ 12:09:42 #222
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160171727
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat kansloos zeg. Ik vind het helemaal niet vreemd dat veel merken hun eigen boutiques openen om de 'middle man' uit te sluiten. Was laatst ook bij een paar juweliers om een speedmaster te proberen. De productkennis was echt om te huilen. Verder dan 'dit is een mooi en ook erg goed horloge' kwamen ze niet. :')
Het is jammer ja. En ik kan ook wel verklaren waarom ze het geprobeerd hebben, maar ik koop daar dus nooit meer iets.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:37:15 #223
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160211745
Racing chronograafje

pi_160223321
Hahaha, dat roze is awesome.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 11:14:31 #225
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160226179


De 46mm Navitimer World vandaag :)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 februari 2016 @ 22:04:52 #226
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160244214
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:13 schreef Skv het volgende:
Hahaha, dat roze is awesome.
haha ja man knalt er lekker uit :)

had em overigens enkel gekocht om te verkopen.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 16:22:41 #227
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160260374
Hallo kenners :)

Wat voor horloge draagt hij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 16:37:08 #228
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_160260642
Iets wanstaltigs.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 16:41:32 #229
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160260741
Dat vroeg ik me dus af,want als het een Rolex is kan het natuurlijk nooit wanstaltig zijn.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:08:33 #230
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_160261304
;(
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:11:43 #231
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160261390
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:08 schreef static het volgende:
;(
Ja leuk, maar ik vraag me nog steeds af of het een kermisklok is, of misschien toch een extra extra dure Rolex of Breitling. Wacht nog even op een kenner die het wel weet :*
pi_160278595
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja leuk, maar ik vraag me nog steeds af of het een kermisklok is, of misschien toch een extra extra dure Rolex of Breitling. Wacht nog even op een kenner die het wel weet :*
Lastig te zien, maar op basis van de namen van z'n huisdieren gok ik dat het geen kermisklok is. Al is het niet mijn smaak. Ook een vrij vrouwelijk ontwerp in mijn optiek.

Wayde's love of animals doesn't stop at fish. In fact, it's hard for Wayde to name an animal he doesn't love. At home he has a Victorian bull dog named Prada and a Presa Canario named Rolex.
  zondag 28 februari 2016 @ 10:54:13 #233
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160278858
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:35 schreef Sinergie het volgende:

[..]

Lastig te zien, maar op basis van de namen van z'n huisdieren gok ik dat het geen kermisklok is. Al is het niet mijn smaak. Ook een vrij vrouwelijk ontwerp in mijn optiek.

Wayde's love of animals doesn't stop at fish. In fact, it's hard for Wayde to name an animal he doesn't love. At home he has a Victorian bull dog named Prada and a Presa Canario named Rolex.
:) Thx.. Hij zit er best warmpjes bij met zijn toko en het leek me idd al niet dat hij met iets fake zou gaan lopen.. Maar omdat dat ding nogal blingbling is en je onderhand tegemoet straalt vroeg ik me af welk merk / model dat is.. Ofdat het een bezel is bezet met diamantjes of een custom build voor hem..
pi_160278918
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:54 schreef Woelwater het volgende:

[..]

:) Thx.. Hij zit er best warmpjes bij met zijn toko en het leek me idd al niet dat hij met iets fake zou gaan lopen.. Maar omdat dat ding nogal blingbling is en je onderhand tegemoet straalt vroeg ik me af welk merk / model dat is.. Ofdat het een bezel is bezet met diamantjes of een custom build voor hem..
Ziet er uit als een Sub net andere bezel en wijzerplaat. Heeft namelijk dezelfde schakels als een Sub met crownguard.
  zondag 28 februari 2016 @ 11:06:17 #235
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160279036
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ziet er uit als een Sub net andere bezel en wijzerplaat. Heeft namelijk dezelfde schakels als een Sub met crownguard.
Hier duidelijker te zien:



Vind hem hier iets minder eigenlijk, recht en hoekig.

Oh, lens op het glas, zal dus wel een Rolex zijn :)
pi_160279317
Ik gok een Rolex Submariner of Yacht-master:







[ Bericht 29% gewijzigd door Sinergie op 28-02-2016 11:46:46 ]
pi_160279978
Wat lelijk met die stenen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 28 februari 2016 @ 12:37:01 #238
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160280666
Afschuwelijk schreeuwerig programma, afschuwelijker schreeuweriger horloge.
pi_160280742
Tokkieding.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 28 februari 2016 @ 14:40:21 #240
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160283864
Typisch las vegas waar ze hun bedrijf hebben.
Ze maken wel de meest gewekdige aquariums!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:06:12 #241
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_160442829
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een vintage chronograaf. Het moest er toch een keer van komen!

[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:18:09 #242
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160443119
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:06 schreef ShevaJB het volgende:
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een vintage chronograaf. Het moest er toch een keer van komen!

[ afbeelding ]
Leuk ding. De datum op de afgekapte 12 vind ik wel wat vreemd. Ook zijn de lume dots groen?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:27:54 #243
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_160443330
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:18 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Leuk ding. De datum op de afgekapte 12 vind ik wel wat vreemd. Ook zijn de lume dots groen?
Klopt, die zijn groen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zondag 6 maart 2016 @ 23:11:43 #244
67670 Skv
Cynist.
pi_160478100
Zullen ze een keer hebben gedaan bij een latere service denk ik. Luminova (groen) bestond nog niet in de tijd van de vintage horloges.

Grappig ding wel
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160527168
Zouden jullie een rolex of een ander horloge bij een juwelier kopen zonder doos en papieren?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:14:34 #246
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160527420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:08 schreef vipergts het volgende:
Zouden jullie een rolex of een ander horloge bij een juwelier kopen zonder doos en papieren?
waarom niet?

je hebt mensen die graag honderden euro's meer betalen voor een horloge met doos en papieren. voornamelijk bij vintage horloges.

terwijl er heel veel verkopers zijn die periode correcte dozen en boekjes en dergelijke bij elkaar zoeken op ebay bijvoorbeeld om een horloge als full set te kunnen verkopen.
in principe is het dan gewoon een bij elkaar geraapt zooitje waar je een premium prijs voor betaald. je kan dan net zo goed zelf die stukken zoeken later.

bij een nieuwer horloge zou ik eerder geneigd zijn doos en papieren te willen. maar noodzakelijk vind ik het niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door GOLDFIN9ER op 08-03-2016 21:20:50 ]
pi_160527963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:14 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

waarom niet?

je hebt mensen die graag honderden euro's meer betalen voor een horloge met doos en papieren. voornamelijk bij vintage horloges.

terwijl er heel veel verkopers zijn die periode correcte dozen en boekjes en dergelijke bij elkaar zoeken op ebay bijvoorbeeld om een horloge als full set te kunnen verkopen.
in principe is het dan gewoon een bij elkaar geraapt zooitje waar je een premium prijs voor betaald. je kan dan net zo goed zelf die stukken zoeken later.

bij een nieuwer horloge zou ik eerder geneigd zijn doos en papieren te willen. maar noodzakelijk vind ik het niet.

Ah weer wat geleerd, al had ik van jouw dit antwoord niet verwacht eigenlijk. Op het moment gaat het om een gmt 2 uit 1993. Ik wil graag wat anders of anders gezegd een erbij omdat ik waarschijnlijk geen afscheid van mijn huidige horloge kan nemen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:34:53 #248
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160528182
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:29 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ah weer wat geleerd, al had ik van jouw dit antwoord niet verwacht eigenlijk. Op het moment gaat het om een gmt 2 uit 1993. Ik wil graag wat anders of anders gezegd een erbij omdat ik waarschijnlijk geen afscheid van mijn huidige horloge kan nemen.
Had je verwacht dat ik enkel doos en papieren horloges zou willen? Wat moet je met een doosje en papieren, je kan het niet dragen, enkel in de kast zetten of zo.

Als de prijs goed is, kan je die gmt makkelijk kopen zonder papieren en doos. Het is belangrijker dat alle onderdelen origineel en periode correct zijn.

Je kan hem later ook weer zo verkopen zonder papieren en doos mocht je dat willen.
pi_160528830
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:34 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Had je verwacht dat ik enkel doos en papieren horloges zou willen? Wat moet je met een doosje en papieren, je kan het niet dragen, enkel in de kast zetten of zo.

Als de prijs goed is, kan je die gmt makkelijk kopen zonder papieren en doos. Het is belangrijker dat alle onderdelen origineel en periode correct zijn.

Je kan hem later ook weer zo verkopen zonder papieren en doos mocht je dat willen.
Eigenlijk wel,grappig dat een indruk die je van iemand hebt anders is dan de werkelijkheid. Ik geef zelf niet zo heel veel om de doos e.d. Al zat het bij mijn huidige horloge wel. Maar idd het staat al sinds de aankoop in de kast zonder dat ik er naar omgekeken heb. Verkopen van cadeautjes die ik mezelf geef is niet echt mijn ding 😊
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:55:41 #250
67670 Skv
Cynist.
pi_160531468
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Eigenlijk wel,grappig dat een indruk die je van iemand hebt anders is dan de werkelijkheid. Ik geef zelf niet zo heel veel om de doos e.d. Al zat het bij mijn huidige horloge wel. Maar idd het staat al sinds de aankoop in de kast zonder dat ik er naar omgekeken heb. Verkopen van cadeautjes die ik mezelf geef is niet echt mijn ding 😊
Als je hem ooit wil verkopen is full set wel handig. Maar bij zon gmt m2 zit je al snel op honderden euros meer. Ik zou het er niet om doen en gewoon zonder set kopen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:10:17 #251
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160542619
Marktplaats koopje

  woensdag 9 maart 2016 @ 15:15:58 #252
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_160542748
quote:
Nice! Landeron uurwerk?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:18:40 #253
67670 Skv
Cynist.
pi_160542824
quote:
Gaaf man! Wat heb je er voor betaald? Gave BOR-band.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:19:02 #254
67670 Skv
Cynist.
pi_160542832
Al mijn geld zit in de verhuizing dus ik heb niks meer voor horloges. :'(


Dus ik hou het nog even hierbij. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:26:58 #255
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160542991
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:15 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Nice! Landeron uurwerk?
Het is een caliber 12. Het is een Heuer Carrera 1153

[ Bericht 3% gewijzigd door GOLDFIN9ER op 09-03-2016 16:49:42 ]
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:24:29 #256
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160556839
Duo penotti



[ Bericht 7% gewijzigd door GOLDFIN9ER op 09-03-2016 23:31:24 ]
pi_160557578
quote:
13s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:19 schreef Skv het volgende:
Al mijn geld zit in de verhuizing dus ik heb niks meer voor horloges. :'(

[ afbeelding ]
Dus ik hou het nog even hierbij. :s)
Voor hoeveel heb je die gekocht?
  donderdag 10 maart 2016 @ 03:02:15 #258
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160559152
quote:
13s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:19 schreef Skv het volgende:
Al mijn geld zit in de verhuizing dus ik heb niks meer voor horloges. :'(

[ afbeelding ]
Dus ik hou het nog even hierbij. :s)
Hoef je niet rouwig om te zijn als je al zo'n mooie klok hebt :)
pi_160562057
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 23:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Duo penotti

[ afbeelding ]
Goed bezig, vriend.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160562067
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 23:52 schreef Keskin58 het volgende:

[..]

Voor hoeveel heb je die gekocht?
Euh, iets van 3500 ofzo? Is een 16570 P-serie met SEL-oysterband. Heb er nog wel een goeie service overheen gegooid, met onder andere een nieuw saffierglas ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 10 maart 2016 @ 11:16:01 #261
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160562956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 23:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Duo penotti

[ afbeelding ]
Die zijn gaaf. Ga je ze opknappen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 10 maart 2016 @ 16:24:27 #262
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160568539
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:16 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Die zijn gaaf. Ga je ze opknappen?
Yes,

Die zilver/grijze plaat hoeft niet echt opgeknapt. Die andere ga ik van de week even naar de horlogemaker brengen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:18:34 #263
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160569524
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Yes,

Die zilver/grijze plaat hoeft niet echt opgeknapt. Die andere ga ik van de week even naar de horlogemaker brengen.
Ben benieuwd, je zegt een marktplaats koopje. Zou ik het bedrag mogen weten?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_160569586
Dat vroeg ik ook al, hij heeft echt een erg goede deal gesloten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:35:42 #265
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160569737
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:18 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ben benieuwd, je zegt een marktplaats koopje. Zou ik het bedrag mogen weten?
Ik had het Skv via dm gestuurd aangezien ik er niet zo van ben om bedragen te posten. Maar voordat meer mensen het vragen, ik heb 750 euro betaald voor diegene met die blauwe plaat. Alleen de band die er bij zit is al 1200 euro waard en zeer zeldzaam.
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:41:27 #266
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160569839
Een mooie prijs inderdaad. Zal er nooit meer om vragen ;)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:45:22 #267
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160569911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:41 schreef ook_gek het volgende:
Een mooie prijs inderdaad. Zal er nooit meer om vragen ;)
haha maakt niet uit :)

ik heb het alleen al vaker meegemaakt dat ik een horloge kocht en daar de prijs van noemde en dat horloge wat later te koop aanbood voor meer en dat er dan mensen zijn die denken het ook goedkoop van mij over te kunnen nemen omdat ik er ook maar weinig voor heb betaald. dus daarom ben ik niet zo happig op het noemen van prijzen.

die blauwe ga ik op termijn namelijk verkopen :)
pi_160571628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

haha maakt niet uit :)

ik heb het alleen al vaker meegemaakt dat ik een horloge kocht en daar de prijs van noemde en dat horloge wat later te koop aanbood voor meer en dat er dan mensen zijn die denken het ook goedkoop van mij over te kunnen nemen omdat ik er ook maar weinig voor heb betaald. dus daarom ben ik niet zo happig op het noemen van prijzen.

die blauwe ga ik op termijn namelijk verkopen :)
O dan geef ik er 800 euro voor omdat je er weinig voor betaalt 😊
Maar wat is er zo zeldzaam aan die band dan?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:14:43 #269
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160571803
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:09 schreef vipergts het volgende:

[..]

Maar wat is er zo zeldzaam aan die band dan?
Ze zijn bijna niet te vinden.
pi_160574633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:14 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ze zijn bijna niet te vinden.
Leuk dat je zoiets dan zomaar tegenkomt op MP
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 12 maart 2016 @ 10:46:49 #271
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160608773
Heren,

Ik ben op zoek naar een nieuwe dresser, liefst in de stijl van de Seiko sarb033 maar die vind ik met zijn 37 mm net wat te klein ogen.



Budget om en nabij de 1000¤
pi_160652974
is een nodig om een "met de hand opgewonden" horloge eens in de zoveel tijd op te winden of kan deze prima een week / maand / jaar niet opgewonden worden zonder dat er iets mee gebeurd?
  maandag 14 maart 2016 @ 11:49:22 #273
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160656738
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:51 schreef fespo het volgende:
is een nodig om een "met de hand opgewonden" horloge eens in de zoveel tijd op te winden of kan deze prima een week / maand / jaar niet opgewonden worden zonder dat er iets mee gebeurd?
I.v.m met de smering zou ik zeggen dat een weekje stilstaan geen probleem is maar een jaar zonder beweging lijkt me gewoonweg te lang
  woensdag 16 maart 2016 @ 13:59:53 #274
67670 Skv
Cynist.
pi_160713361
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:51 schreef fespo het volgende:
is een nodig om een "met de hand opgewonden" horloge eens in de zoveel tijd op te winden of kan deze prima een week / maand / jaar niet opgewonden worden zonder dat er iets mee gebeurd?
Het is wel prettig om hem zo nu en dan eens op te winden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:13:28 #275
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_160718023
Ik wil een goud (kleurig }:| ) horloge.. vraag me niet waarom maar wil er opeens 1 :P

Zat te denken aan dat klassieke Casio horloge.. Link

Of kent er iemand een ander model? +/- 50 euro :D

Of mijn model goedkoper
Ik ben geil
pi_160719283


Hot or not!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:18:24 #277
67670 Skv
Cynist.
pi_160719418
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:12 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

Hot or not!
Ik vind met name die kasten erg gaaf van Squale! Wat is het formaat? Als 40 of kleiner dan ga ik voor hot!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:18:56 #278
67670 Skv
Cynist.
pi_160719427
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:13 schreef defokkingfoker het volgende:
Ik wil een goud (kleurig }:| ) horloge.. vraag me niet waarom maar wil er opeens 1 :P

Zat te denken aan dat klassieke Casio horloge.. Link

Of kent er iemand een ander model? +/- 50 euro :D

Of mijn model goedkoper
Dan neem je toch die casio? :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160719785
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik vind met name die kasten erg gaaf van Squale! Wat is het formaat? Als 40 of kleiner dan ga ik voor hot!
42mm, maar hij schijnt te dragen als een 40mm. Ik ga hem denk ik bestellen, hij was maanden out of stock net mailtje binnen dat hij weer verkrijgbaar is. :s)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160722663
Die ene horlogegast op youtube is ook lyrisch over squale en vooral die blauwe, The Urban Gentry heet hij geloof ik.
pi_160723522
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:02 schreef Daantke het volgende:
Die ene horlogegast op youtube is ook lyrisch over squale en vooral die blauwe, The Urban Gentry heet hij geloof ik.
Klopt idd kwam ook via hem bij dat merk. Ben een sucker voor blauwe duikers.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:54:16 #282
67670 Skv
Cynist.
pi_160727137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:34 schreef habitue het volgende:

[..]

42mm, maar hij schijnt te dragen als een 40mm. Ik ga hem denk ik bestellen, hij was maanden out of stock net mailtje binnen dat hij weer verkrijgbaar is. :s)
Dan was dat denk ik de reden dat ik hem uiteindelijk niet kocht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:41:12 #283
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160728551
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:02 schreef Daantke het volgende:
Die ene horlogegast op youtube is ook lyrisch over squale en vooral die blauwe, The Urban Gentry heet hij geloof ik.
Die tgv van urban gentry moet je niet te serieus nemen wat dat betreft. Hij krijgt horloges van merken en geeft er daarom een goede review over.

Die squales zien er overigens wel tof uit.
pi_160761322
Zou iemand iets over dit horloge kunnen zeggen? Ben het tegengekomen op de zolder van mijn overleden opa, maar zou niet weten welk merk dit is.




[ Bericht 5% gewijzigd door RolStaart-Beer op 18-03-2016 14:24:39 ]
pi_160761988
Mijn weekend begon slecht vanmorgen bij het opwinden van mijn horloge hoorde ik een tik en nu heeft ie een hartinfarct denk ik. Maar even maar de spoedeisende hulp gebracht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:35:59 #286
67670 Skv
Cynist.
pi_160765331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:54 schreef vipergts het volgende:
Mijn weekend begon slecht vanmorgen bij het opwinden van mijn horloge hoorde ik een tik en nu heeft ie een hartinfarct denk ik. Maar even maar de spoedeisende hulp gebracht.
Had ik laatst ook. 95E verder had ie een nieuwe mainspring en snorde hij weer vrolijk O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:36:48 #287
67670 Skv
Cynist.
pi_160765355
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Zou iemand iets over dit horloge kunnen zeggen? Ben het tegengekomen op de zolder van mijn overleden opa, maar zou niet weten welk merk dit is.


[ afbeelding ]
Ik heb echt geen idee. Heb je een foto van achterkant of binnenwerk?

Zo op het oog lijkt het een simpel Quartz chronograafje, gezien subdials en date zo dicht naar het midden zitten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:57:51 #288
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160765812
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee. Heb je een foto van achterkant of binnenwerk?

Zo op het oog lijkt het een simpel Quartz chronograafje, gezien subdials en date zo dicht naar het midden zitten.
Ja dacht ik ook gelijk.
pi_160803964
Heren, even een vraagje voor advies:

Ik wil echt al heel lang ontzettend graag de Omega Speedmaster Moonwatch



Natuurlijk het liefst de sapphire versie puur vanwege de betere kwaliteit glas en de glazen ( O+ O+ ) bodem.

Als ik de nieuwprijs bekijk ligt die rond de 5000,-

Ik weet dat er heel veel tweedehands in omloop zijn in erg goede staat voor rond de 4000,-, nu vraag ik me alleen af of het qua prijs/kwaliteits verhouding beter is om een nieuwe te halen of goed te zoeken naar een mooie tweedehands en dan deze eventueel op laten knappen bij de juwelier.

Het is een hele hoop geld voor mij, ik kan het lijden maar wil dan niet teleurgesteld zijn als ik een miskoop doe.

Wat raden jullie aan?
  zondag 20 maart 2016 @ 10:18:36 #290
67670 Skv
Cynist.
pi_160804018
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:13 schreef BredeBroeder het volgende:
Heren, even een vraagje voor advies:

Ik wil echt al heel lang ontzettend graag de Omega Speedmaster Moonwatch

[ afbeelding ]

Natuurlijk het liefst de sapphire versie puur vanwege de betere kwaliteit glas en de glazen ( O+ O+ ) bodem.

Als ik de nieuwprijs bekijk ligt die rond de 5000,-

Ik weet dat er heel veel tweedehands in omloop zijn in erg goede staat voor rond de 4000,-, nu vraag ik me alleen af of het qua prijs/kwaliteits verhouding beter is om een nieuwe te halen of goed te zoeken naar een mooie tweedehands en dan deze eventueel op laten knappen bij de juwelier.

Het is een hele hoop geld voor mij, ik kan het lijden maar wil dan niet teleurgesteld zijn als ik een miskoop doe.

Wat raden jullie aan?
Ik zou voor tweedehands gaan. Prijzen van de nieuwe zijn enorm omhoog gegaan sinds ze de nieuwe dozen (kisten) leveren. Hou betrouwbare horlogesites in de gaten, zoals Watchuseek en Horlogeforum.NL. of koop er een direct van een juwelier die occasions doet.

Tot slot zou ik zelf voor de 'originele' moonwatch gaan, dus met plexiglas en stalen caseback. Stuk sneller te verkopen dan de 'sapphire sandwich'.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160804118
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou voor tweedehands gaan. Prijzen van de nieuwe zijn enorm omhoog gegaan sinds ze de nieuwe dozen (kisten) leveren. Hou betrouwbare horlogesites in de gaten, zoals Watchuseek en Horlogeforum.NL. of koop er een direct van een juwelier die occasions doet.

Tot slot zou ik zelf voor de 'originele' moonwatch gaan, dus met plexiglas en stalen caseback. Stuk sneller te verkopen dan de 'sapphire sandwich'.
Chrono24 is een goed uitgangspunt toch?

Waarom zou je niet voor saff gaan? Misschien minder in omloop en minder vraag maar wel een veel betere kwaliteit glas waar niet zo snel krasjes op komen.
  zondag 20 maart 2016 @ 10:38:54 #292
67670 Skv
Cynist.
pi_160804340
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:26 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Chrono24 is een goed uitgangspunt toch?

Waarom zou je niet voor saff gaan? Misschien minder in omloop en minder vraag maar wel een veel betere kwaliteit glas waar niet zo snel krasjes op komen.
het is een vintage model, en bij vintage hoort plexi. Saffier barst bovendien bij een tik en plexi niet. Bovendien haal je ktasjes in je plexi er zo uit met een polijstdoekje, saffier moet je vervangen als er een butsje in komt. Was ik bij mijn Rolex 350E voor kwijt. Maar ieder zijn eigen afweging natuurlijk, ik vind dat plexi op een Speedmaster hoort.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160804577
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:38 schreef Skv het volgende:

[..]

het is een vintage model, en bij vintage hoort plexi. Saffier barst bovendien bij een tik en plexi niet. Bovendien haal je ktasjes in je plexi er zo uit met een polijstdoekje, saffier moet je vervangen als er een butsje in komt. Was ik bij mijn Rolex 350E voor kwijt. Maar ieder zijn eigen afweging natuurlijk, ik vind dat plexi op een Speedmaster hoort.
Hmm ja dat is wel waar, ook geen zin om bij elk barstje paar honderd neer te leggen. Zal het overwegen. Dankje!
pi_160805156
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:52 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hmm ja dat is wel waar, ook geen zin om bij elk barstje paar honderd neer te leggen. Zal het overwegen. Dankje!
Staat nu een met plexi te koop op horlogeforum, 2 maanden oud voor 3k. Ik ken de prijzen niet meer, maar lijkt me op zich niet zo heel duur.

Overigens ook nog een moonphase van 2 jaar oud voor 3.5k
pi_160806733
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Staat nu een met plexi te koop op horlogeforum, 2 maanden oud voor 3k. Ik ken de prijzen niet meer, maar lijkt me op zich niet zo heel duur.

Overigens ook nog een moonphase van 2 jaar oud voor 3.5k
Dankje! Ben nog niet van plan hem meteen aan te schaffen hoor, op z'n minst pas in juni.
pi_160809369


Oee O+ Waarom zo duur ;(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 20 maart 2016 @ 15:34:54 #297
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160838763
Vraagje, de secondewijzer van mijn Tag Heuer Formula 1 loopt niet echt soepel meer, is dat een teken dat de batterij leeg is of kan dat een mankement zijn? Heb dit horloge iets langer dan een jaar en heb hem bij een officiële dealer gekocht dus beide scenarios lijken mij toch niet waarschijnlijk.
pi_160838835
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 18:13 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Vraagje, de secondewijzer van mijn Tag Heuer Formula 1 loopt niet echt soepel meer, is dat een teken dat de batterij leeg is of kan dat een mankement zijn? Heb dit horloge iets langer dan een jaar en heb hem bij een officiële dealer gekocht dus beide scenarios lijken mij toch niet waarschijnlijk.
Ik zou er gewoon mee terug gaan.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160838841
dicht!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')