abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 februari 2016 @ 00:20:13 #201
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159954316
Ik zou het horloge overigens niet kopen.

Je kan zo'n vergelijkbaar horloge voor een paar tientjes van ebay halen met wat speuren.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 00:23:16 #202
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159954394
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 07:42 schreef Jackal_Omega het volgende:
Brothers in arms

(en niet janken over t bandje van de Speedy)

[ afbeelding ]
Die 806 en speedy zijn mooi man.

Die autavia's doen me op de een op andere manier weinig door de kastvorm.
pi_159960476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:13 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Je moet je afvragen of het wel de moeite waard is om een horloge van 179 dollar een servicebeurt te laten geven.

Ik heb een paar goedkopere vintage chronografen die prima op tijd lopen. Ik laat die bewust niet servicen omdat de kosten eigenlijk niet tegen de aanschaf waarde opwegen en ik er bij eventuele verkoop liever op wil verdienen dan op verliezen.

Ook zijn de meningen er over verdeeld of je een horloge überhaupt wel moet laten servicen als het nog goed loopt.
Mijn duurdere horloges laat ik overigens wel servicen omdat ik daar geen enkel risico mee wil nemen.
ik ging er maar van uit dat het zijn enige horloge is, en hij hem voor langere tijd wil dragen. Dan zou ik hem zelf wel servicen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:17:26 #204
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159965112
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:49 schreef Skv het volgende:

[..]

ik ging er maar van uit dat het zijn enige horloge is, en hij hem voor langere tijd wil dragen. Dan zou ik hem zelf wel servicen.
Ja dan is het wellicht wel een beter idee.

Hopelijk zoekt ie nog effe door naar een ander horloge :)
pi_159965602
ik vind hem zo mooi :'(

dit is wat de verkoper zegt.

Everything in this world needs maintenance. This applies to cars, buildings, and watches. It would be great to have the service history of a vintage watch but, typically, the watches available online have been sold and bought two or three times and, unfortunately, the service record is lost -if it ever existed.

My opinion. Watches need to be oiled every now and then (3-4 years approximately?). That's the only service they should need. Don't buy a watch that doesn't work properly or needs a major service because, as you said, it's not worth paying a lot of money for a cheap watch. Some vintage watches don't seal properly and, as you wear it (wash your hands, etc), moisture gets into the case and may rust/damage some parts. This is not the case of the Bentima. It is new old stock and hardly worn. If a watch has been stored in good conditions, it should not need any service other than, possibly, oiling.

My watchmaker charges me from 35¤ to 75¤ for oiling a watch depending on the complexity of its mechanism. I never serviced the Bentima for the couple of years I have got it. It works perfectly and there was no need to do so. Again, my advise would be to do nothing until you realize the watch gets delayed a little bit or stops accidentally. That would be a sign that it needs to be oiled. If it works properly and, as I said, some watches can run for years between services if they are properly sealed, I would just wear it and enjoy it.

I bought several vintage watches online. I never had major issues with the watches I bought but two of them didn't run smoothly, a problem that was solved with some oil. It's a risk you take when you buy online. As I said, I never had any issue with the Bentima.

I hope this information helps.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:10:19 #206
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159966309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:41 schreef fespo het volgende:
ik vind hem zo mooi :'(

Dan koop je hem toch gewoon?
pi_159966739
ga ik ook doen :+
pi_159967060
Lijkt me een hele goede redelijke verkoper.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159979333


Toch wel erg mooi, weliswaar een reduced.

http://veiling.catawiki.nl/kavels/4499813-omega-speedmaster
pi_159982021
Ik heb echt niks met gouden toolwatches. Al vind ik de speedmaster wel erg mooi en kan daar nog wel mee wegkomen. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159982206
quote:
Meh. Waarom?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159982239
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:41 schreef fespo het volgende:
ik vind hem zo mooi :'(

dit is wat de verkoper zegt.

Everything in this world needs maintenance. This applies to cars, buildings, and watches. It would be great to have the service history of a vintage watch but, typically, the watches available online have been sold and bought two or three times and, unfortunately, the service record is lost -if it ever existed.

My opinion. Watches need to be oiled every now and then (3-4 years approximately?). That's the only service they should need. Don't buy a watch that doesn't work properly or needs a major service because, as you said, it's not worth paying a lot of money for a cheap watch. Some vintage watches don't seal properly and, as you wear it (wash your hands, etc), moisture gets into the case and may rust/damage some parts. This is not the case of the Bentima. It is new old stock and hardly worn. If a watch has been stored in good conditions, it should not need any service other than, possibly, oiling.

My watchmaker charges me from 35¤ to 75¤ for oiling a watch depending on the complexity of its mechanism. I never serviced the Bentima for the couple of years I have got it. It works perfectly and there was no need to do so. Again, my advise would be to do nothing until you realize the watch gets delayed a little bit or stops accidentally. That would be a sign that it needs to be oiled. If it works properly and, as I said, some watches can run for years between services if they are properly sealed, I would just wear it and enjoy it.

I bought several vintage watches online. I never had major issues with the watches I bought but two of them didn't run smoothly, a problem that was solved with some oil. It's a risk you take when you buy online. As I said, I never had any issue with the Bentima.

I hope this information helps.
Joh, koop hem gewoon. Die gast lijkt een liefhebber dus dat lijkt goed te zitten. Ik heb ook wel eens gokjes voor 500 plus euro met horloges, dus die 160 zou ik gewoon proberen. MiTS je hem echt leuk vindt natuurlijk. Voor de resellwaarde is het iig niet interessant.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159990687
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 18:55:01 #214
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160047465
Dus, ik had krassen in de coating van het glas van mijn Navitmer. Dus ik had dat netjes gemeld, en ik ging er mee terug. Daarnaast zat er een kras op de kast, en die wilde ik weg gepolijst hebben.

Prima. Horloge ingeleverd bij de juwelier en dan maar wachten. Na een tijdje belde ik, en wat bleek? Horloge net weer binnen gekomen. Ik blij, en gaan halen. Ik kom daar, hij legt het horloge neer, ik pak het op en zie direct de krassen op het glas. Dezélfde krassen. De kras op de kast zat er ook nog steeds.

Dus ik zeg 'dit is geen nieuw glas'. 'Jawel hoor', was het antwoord, 'kijk maar, hier staat het'. Ja, er kan zoveel staan, maar het is en blijft hetzelfde glas, het is dus niét vervangen, terwijl het toch duidelijk op de bon staat wat er moest gebeuren.

Ik heb het horloge weer daar gelaten, en kon het recent weer gaan halen. Dat heb ik gedaan. Zit nu wel nieuw glas op, en de kras is ook weg gepolijst. Laten we zeggen dat ik de hele situatie erg erg erg verdacht vindt :D

Je gaat mij niet wijsmaken dat dat ding bij het service center binnen komt, die op de bon kijken, en dan zeggen 'stik maar, we doen lekker niks en sturen hem zo terug'. Want dat je iets vergeet, oke, dat kan altijd gebeuren. Maar gewoon níks doen, nee sorry, dat wil er bij mij niet in.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat het horloge de eerste keer niet weg is gegaan, wat betekent dat ik daar niet meer kom, want hij wilde me doen laten geloven alsof dat wél het geval was. Thx but no thx.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_160155717
vandaag ontvangen
pi_160155799
Ziet er netjes uit, mooi minimalistisch.
pi_160168501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:55 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, ik had krassen in de coating van het glas van mijn Navitmer. Dus ik had dat netjes gemeld, en ik ging er mee terug. Daarnaast zat er een kras op de kast, en die wilde ik weg gepolijst hebben.

Prima. Horloge ingeleverd bij de juwelier en dan maar wachten. Na een tijdje belde ik, en wat bleek? Horloge net weer binnen gekomen. Ik blij, en gaan halen. Ik kom daar, hij legt het horloge neer, ik pak het op en zie direct de krassen op het glas. Dezélfde krassen. De kras op de kast zat er ook nog steeds.

Dus ik zeg 'dit is geen nieuw glas'. 'Jawel hoor', was het antwoord, 'kijk maar, hier staat het'. Ja, er kan zoveel staan, maar het is en blijft hetzelfde glas, het is dus niét vervangen, terwijl het toch duidelijk op de bon staat wat er moest gebeuren.

Ik heb het horloge weer daar gelaten, en kon het recent weer gaan halen. Dat heb ik gedaan. Zit nu wel nieuw glas op, en de kras is ook weg gepolijst. Laten we zeggen dat ik de hele situatie erg erg erg verdacht vindt :D

Je gaat mij niet wijsmaken dat dat ding bij het service center binnen komt, die op de bon kijken, en dan zeggen 'stik maar, we doen lekker niks en sturen hem zo terug'. Want dat je iets vergeet, oke, dat kan altijd gebeuren. Maar gewoon níks doen, nee sorry, dat wil er bij mij niet in.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat het horloge de eerste keer niet weg is gegaan, wat betekent dat ik daar niet meer kom, want hij wilde me doen laten geloven alsof dat wél het geval was. Thx but no thx.
Wat een treurig verhaal zeg. Wat was het voor zaak? Geen officiele dealer hoop ik?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160168511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:34 schreef fespo het volgende:
vandaag ontvangen
[ afbeelding ]
past je pols prima! Gefeliciteerd :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160168872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:34 schreef fespo het volgende:
vandaag ontvangen
[ afbeelding ]
Mooie klok.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator woensdag 24 februari 2016 @ 09:32:18 #220
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160168962
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat een treurig verhaal zeg. Wat was het voor zaak? Geen officiele dealer hoop ik?
Jawel, dat is t wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_160170471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, dat is t wel.
Wat kansloos zeg. Ik vind het helemaal niet vreemd dat veel merken hun eigen boutiques openen om de 'middle man' uit te sluiten. Was laatst ook bij een paar juweliers om een speedmaster te proberen. De productkennis was echt om te huilen. Verder dan 'dit is een mooi en ook erg goed horloge' kwamen ze niet. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator woensdag 24 februari 2016 @ 12:09:42 #222
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160171727
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat kansloos zeg. Ik vind het helemaal niet vreemd dat veel merken hun eigen boutiques openen om de 'middle man' uit te sluiten. Was laatst ook bij een paar juweliers om een speedmaster te proberen. De productkennis was echt om te huilen. Verder dan 'dit is een mooi en ook erg goed horloge' kwamen ze niet. :')
Het is jammer ja. En ik kan ook wel verklaren waarom ze het geprobeerd hebben, maar ik koop daar dus nooit meer iets.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:37:15 #223
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160211745
Racing chronograafje

pi_160223321
Hahaha, dat roze is awesome.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 11:14:31 #225
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160226179


De 46mm Navitimer World vandaag :)
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')