abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2015 @ 09:29:35 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158594062
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:00 schreef muzas het volgende:
Nou het is niet alleen de duur van de ritten zelf, maar ik ben vooral jaloers op ddx' vermogen om dan een dag later net zo vrolijk weer op de fiets te stappen.

Als ik meer dan 150k gereden heb, kan ik de dag erna die fiets niet luchten of zien :P

DDX gaat na een rondje van een miljoenmiljard kilometer nog ff voor een rondje herstel van 200
Dit ook ja.

Na 500 km de volgende dag 60, dan 135 en dan 300 _O-

Al was die 300 alleen wind mee dus die telt niet. ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_158594095
Wat? Heeft hij weer 300km gefietst?

Nu is het niet leuk meer
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 28 december 2015 @ 09:37:52 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158594165
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:32 schreef Patroon het volgende:
Wat? Heeft hij weer 300km gefietst?

Nu is het niet leuk meer
ddx rijd voor de strava stats dus ik denk dat hij nog een eindsprint wil trekken om zijn jaartotaal van vorig jaar te overtreffen.
pi_158594219
Daar ben ik al overheen hoor ;)
Rit van gisteren was gezellig met 2 man en erg mooie route.

En ja ik ben gek 8-)
  maandag 28 december 2015 @ 09:45:07 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158594262
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:42 schreef ddx het volgende:
Daar ben ik al overheen hoor ;)
Rit van gisteren was gezellig met 2 man en erg mooie route.

En ja ik ben gek 8-)
Gek zijn is gezond en het leven is toch zinloos, dus waarom niet de hele dag fietsen.

/nosarcarsm
  maandag 28 december 2015 @ 09:48:30 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158594303
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gek zijn is gezond en het leven is toch zinloos, dus waarom niet de hele dag fietsen.

/nosarcarsm
Zo is dat. Je moet doen wat je leuk vind.

Er woont in egmond aan zee een figuur die dit jaar 30K gedaan heeft. En ik kwam een braziliaan tegen die elke dag hetzelfde stuk fietst (inb4 dat doe jij ook) en dit jaar op 49K zit. En cycle_dr1 spoort imo ook niet helemaal.

39K, mijn fout.
https://www.strava.com/athletes/4325872
pi_158594325
Verbaasde me wel hoe hard ik gisteren nog de klimmetjes in Limburg en Nijmegen op kon rijden trouwens.
Had afgesproken om mee te rijden mits m'n benen zin hadden, maar ging beter als verwacht zelfs.
pi_158594436
Die Sander Grijpink vind ik ook vreemd...gast heeft al 49k ofzo...dat doe je niet ff naast een baan, is dat dan iemand die wij met zijn allen in leven houden?
pi_158594465
Ja die verbaasd mij ook, die doet gewoon 4 ritten per dag ofzo gemiddeld.
Heb me zelfs wel eens afgevraagd of het niet gewoon paar man zijn ;)

Gekke is dat hij nog nooit echt lange afstanden heeft gefietst.

En zit nu gewoon ritten van 5u indoor te maken.
Slaapfietsen ofzo :o
  maandag 28 december 2015 @ 10:00:07 #185
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158594466
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:58 schreef Patroon het volgende:
Die Sander Grijpink vind ik ook vreemd...gast heeft al 49k ofzo...dat doe je niet ff naast een baan, is dat dan iemand die wij met zijn allen in leven houden?
Hij werkt 5 uur per dag. valt terug te halen uit zijn activities _O-
Daarnaast logt hij echt ALLES. Wandelingetjes, hardlopen, naar de supermarkt fietsen, alles.
  maandag 28 december 2015 @ 10:01:11 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158594475
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:00 schreef ddx het volgende:
Ja die verbaasd mij ook, die doet gewoon 4 ritten per dag ofzo gemiddeld.
Heb me zelfs wel eens afgevraagd of het niet gewoon paar man zijn ;)

Gekke is dat hij nog nooit echt lange afstanden heeft gefietst.
Ik vind het bizar dat hij wel zo getraind is en in principe een triathlontraining doet, maar geen triathlons doet :D Valt verder ook helemaal geen info over hem te vinden.

Dat hij 5 uur indoor traint is ook debiel.
  maandag 28 december 2015 @ 10:08:08 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158594594
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Interessante post.

Ik was vorig jaar in januari 66kg. Ik was toen in december in Thailand geweest en eind december nog een behoorlijke voedselvergiftiging gehad. Daardoor ben ik wel 2kg afgevallen. Bij de eerste FTP test in januari trapt ik ook bizar weinig vermogen. (256w avg op 20min). Nu ben ik 2kg zwaarder (ook meer spieren door krachttraining en core) en weet zeker dat ik nu veel meer vermogen tijdens FTP test trap dan vorig jaar (ga ik in januari weer ff testen). Qua vet kan er wel een kilootje af. 2kg zwaarder betekent zo'n 8w meer trappen bergop om even snel te gaan. Dat ga ik wel halen.
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 07:05 schreef dop het volgende:

[..]

Er zijn grof weg 2 type mensen.

1 Mensen die er altijd voor moeten werken om op gewicht te komen, ook vaak de mensen die het een prettig excuus vinden dat winter vet beschermd, :? waar tegen beschermd het :?

2 Mensen die niet zo bezig zijn met hun gewicht zich de vraag niet stellen en wel zien wat er gebeurt (eigenlijk bestaan deze mensen niet ze stoppen of hun kop in het zand of ze horen bij 3)

3 Mensen die makkelijk op gewicht blijven en zich de vraag ook niet hoeven stellen.

Kort weg het is altijd verstandig om over je voeding na te denken, maar overschot is niet iets dat je nodig hebt om beter te presteren met fietsen.
Voor 99% in dit topic , mezelf mee genomen, geld dat we een stuk beter zouden kunnen doen met onze voeding, en dus niet na moeten denken over vet , maar over voeding in het algemeen, als we de wens hebben om nog beter te presteren.
Helaas we zijn allemaal meer dan alleen wielrenner, en genieten dus ook op allerlei andere mogelijke manieren van het leven :)
Hmm, klinkt ergens wel logisch. Maar een prof kan tijdens een meerweekse tour ook kilo's afvallen door die energie te gebruiken dus een functie heeft het wel degelijk. Ook is het volgens mij zo dat renners die op dat randje van optimale fitheid balanceren erg vatbaar zijn voor griepjes e.d.

Bij profrenners lijkt een beetje vet dus iig een soort bescherming te bieden.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_158594618
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik vind het bizar dat hij wel zo getraind is en in principe een triathlontraining doet, maar geen triathlons doet :D Valt verder ook helemaal geen info over hem te vinden.
Hij zit op fiets.nl forum
  maandag 28 december 2015 @ 10:12:25 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158594668
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:09 schreef ddx het volgende:

[..]

Hij zit op fiets.nl forum
Ja daar heb ik wel eens wat van hem gezien.

Eerlijk is eerlijk, bij jou denk ik ook wel eens, moet je naast het fietsen niet nog wat doen ofzo, maar op de fiets zit je ook vaak met groepen enzo dus het is niet zo dat je een soort rare zolderkamerautist bent. Die sander is echt altijd alleen bezig lijkt het wel.
pi_158594675
Bij dat soort lui altijd een beetje het idee dat ze het vooral doen om hard te fappen op alle kudo's.

Vaak hebben die lui ook een miljoen volgers en zitten ze bij alle clubs die ze vinden kunnen.

Ergens heeft het iets zieligs. imo. Drang naar erkenning ofzo.
  maandag 28 december 2015 @ 10:13:13 #191
545 dop
:copyright: dop
pi_158594682
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:08 schreef Fretwork het volgende:

[..]

[..]

Hmm, klinkt ergens wel logisch. Maar een prof kan tijdens een meerweekse tour ook kilo's afvallen door die energie te gebruiken dus een functie heeft het wel degelijk. Ook is het volgens mij zo dat renners die op dat randje van optimale fitheid balanceren erg vatbaar zijn voor griepjes e.d.

Bij profrenners lijkt een beetje vet dus iig een soort bescherming te bieden.
een meerweekse tour rijden op top nivo is ook niet gezond, dus niet naar kijken , slecht voorbeeld.
het nivo waar sommige topsporters op balanceren is voor hun presteren misschien optimaal , maar wederom niet echt gezond voor je lichaam. ook niet naar kijken. (dat is ook het groepje sporters dat hun lichaam rustig zou slopen met doping) ze doen dit voor andere prikkels dan hun gezondheid , meestal roem en geld
Je bent geen prof en je gezondheid gaat boven alles.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_158594704
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:12 schreef muzas het volgende:
Bij dat soort lui altijd een beetje het idee dat ze het vooral doen om hard te fappen op alle kudo's.

Vaak hebben die lui ook een miljoen volgers en zitten ze bij alle clubs die ze vinden kunnen.

Ergens heeft het iets zieligs. imo. Drang naar erkenning ofzo.
Dat heb ik ook wel idd. Dan denk ik wel eens, zouden ze dat ook doen zonder Strava?

De meesten hebben ook een sociaal leven of een gezin/vriendin. Die wil je niet elke dag 8uren alleen laten op een zaterdag of zondag. Dus daarom probeer ik vaak mijn ritjes zo te plannen dat ik ook nog wat met haar kan doen..
  maandag 28 december 2015 @ 10:21:58 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158594875
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel idd. Dan denk ik wel eens, zouden ze dat ook doen zonder Strava?

De meesten hebben ook een sociaal leven of een gezin/vriendin. Die wil je niet elke dag 8uren alleen laten op een zaterdag of zondag. Dus daarom probeer ik vaak mijn ritjes zo te plannen dat ik ook nog wat met haar kan doen..
Tsja die discussie is hier wel vaker gevoerd. Zonder strava zou ik wel een stuk minder fietsen. Niet even een lusje van 10 km aan m'n ritje plakken zodat ik de granfondo haal, niet in fucking december 18 uur per week op de fiets om 500 km te fietsen tussen kerst en nieuwjaar etc etc

Aan de andere kant vind ik het wel mooi dat het movitatie voor me is om te sporten, soms (Zoals tijdens die 60 uur challenge 2 jaar terug) misschien wat te veel, maar ik denk dat het voor de meeste mensen geen kwaad kan om wat extra fiets/sportmotivatie te hebben.
pi_158594960
Strava motiveert wel. Das wel mooi eigenlijk.

Qua qualitytime met vriendinlief; Ik heb deze kerst beide dagen zo'n 100km gefietst. Met m'n vriendin. Je moet gewoon een goeie uitkiezen :P
pi_158594983
Net als de discussie is ook die argumentatie wel eens eerder gepasseerd.

Tuurlijk kan strava motiverend werken, zet mij ook af en toe aan om toch maar wel te gaan fietsen, of nog een rondje om de kerk te draaien. Maar dat is meer, ja 'intrinsiek' als je begrijpt wat ik bedoel...

Je bij een miljoen clubs aansluiten en allerlei wildvreemden volgen etc. en daarnaast 800k+ per week rijden doe je imo alleen maar uit een vorm van "kijk mij" Meer het uiterste spectrum van de 'strava-motivatie' waarbij ik (en bijv. patroon) onze vraagtekens zetten
  maandag 28 december 2015 @ 10:30:47 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158595067
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:27 schreef muzas het volgende:
Net als de discussie is ook die argumentatie wel eens eerder gepasseerd.

Tuurlijk kan strava motiverend werken, zet mij ook af en toe aan om toch maar wel te gaan fietsen, of nog een rondje om de kerk te draaien. Maar dat is meer, ja 'intrinsiek' als je begrijpt wat ik bedoel...

Je bij een miljoen clubs aansluiten en allerlei wildvreemden volgen etc. en daarnaast 800k+ per week rijden doe je imo alleen maar uit een vorm van "kijk mij" Meer het uiterste spectrum van de 'strava-motivatie' waarbij ik (en bijv. patroon) onze vraagtekens zetten
Daar ben ik het mee eens. Ik ben ook wel eens gevolgd door een figuur die inderdaad bijn duizend clubs zat, overal kudo's gaf in de hoop dat mensen hem gingen volgen _O-

Bijzonder sneu leven heb je als je alleen (of voor een groot deel) sport vanwege je digitale badges, kudo's en extra volgers.
  maandag 28 december 2015 @ 10:39:05 #197
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158595234
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:13 schreef dop het volgende:

[..]

een meerweekse tour rijden op top nivo is ook niet gezond, dus niet naar kijken , slecht voorbeeld.
het nivo waar sommige topsporters op balanceren is voor hun presteren misschien optimaal , maar wederom niet echt gezond voor je lichaam. ook niet naar kijken. (dat is ook het groepje sporters dat hun lichaam rustig zou slopen met doping) ze doen dit voor andere prikkels dan hun gezondheid , meestal roem en geld
Je bent geen prof en je gezondheid gaat boven alles.
Nee ik zeg ook niet dat ik als prof moet gaan denken, maar je vroeg waar die bescherming voor zou kunnen dienen, ik denk dat dat een goed voorbeeld is.

Rest nog de vraag of het hebben van enige vetreserve ervoor zorgt dat je beter herstelt voor een rit.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_158595268
Strava is idd mooie motivatie om mooie rondjes te maken.
En zonder de Rapha Challenge had ik geen 500km rit gemaakt in december, dan had ik misschien op ander moment een 600km brevet gedaan ofzo.

En via strava leer je ook weer andere mensen kennen/spreek je af om samen ritje te maken.
Ik volg ook alleen mensen waar ik vaak mee fiets/mooie ritjes maken 'in de buurt'
Snap echt niet dat iemand 100+ mensen kan volgen, dan heb je toch geen overzicht meer ?

En leuk dat ik nu voor z'n 500km rit 500+ kudo's krijg, maar waarom mensen uit Brazilie en Taiwan me dan meteen gaan volgen tja prima moeten ze zelf weten.
pi_158595356
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja die discussie is hier wel vaker gevoerd. Zonder strava zou ik wel een stuk minder fietsen. Niet even een lusje van 10 km aan m'n ritje plakken zodat ik de granfondo haal, niet in fucking december 18 uur per week op de fiets om 500 km te fietsen tussen kerst en nieuwjaar etc etc

Aan de andere kant vind ik het wel mooi dat het movitatie voor me is om te sporten, soms (Zoals tijdens die 60 uur challenge 2 jaar terug) misschien wat te veel, maar ik denk dat het voor de meeste mensen geen kwaad kan om wat extra fiets/sportmotivatie te hebben.
Ik heb dat dus totaal niet. Ik meld mij aan voor die Rapha500 en als ik het dan haal is het leuk, maar ik ga er geen meter vaker of langer om fietsen.
  maandag 28 december 2015 @ 10:47:03 #200
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158595403
Anyhow, stap nu op de fiets om de vetjes te verbranden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')