Ik neem aan dat er in de Franse regering en diensten wel koppen zitten die beter weten dan wij Fokkers wat 'gepast geweld' en evt. daaraan gekoppeld 'grof geweld' is in dit soort situaties.quote:
Ja, leuk als er een paar honderd hooligans aan het rellen slaan, maar als je 18.000 onwillige jonge mannen een paar duizend kilometer wil verplaatsen...quote:Op donderdag 24 december 2015 15:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er in de Franse regering en diensten wel koppen zitten die beter weten dan wij Fokkers wat 'gepast geweld' is in dit soort situaties.
We hebben toch een leger.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
18.000 man oppakken? Hoe zie je dat voor je? Gewoon 3.000 politiebusjes die kant oprijden en stuk voor stuk inladen?
Ziehier wat je krijgt als regeringsleiders struisvogelpolitiek blijft bedrijven.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, leuk als er een paar honderd hooligans aan het rellen slaan, maar als je 18.000 onwillige jonge mannen een paar duizend kilometer wil verplaatsen...
Dat waag ik te betwijfelen, aangezien er door die lui tegenover vrachtwagenchauffeurs dagelijks grof geweld word gebruikt, alleen lijken de Fransen dat niet te herkennen. Het is gewoon wachten tot er slachtoffers vallen.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er in de Franse regering en diensten wel koppen zitten die beter weten dan wij Fokkers wat 'gepast geweld' en evt. daaraan gekoppeld 'grof geweld' is in dit soort situaties.
Het blijft opmerkelijk dat de situatie in de Franse banlieus afgelopen jaar weer extra onder het vergrootglas is komen liggen door de verschillende aanslagen in Parijs , en tegelijkertijd laten de autoriteiten vrolijk een nieuwe 'balieu' ontstaan bij Calais.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen, aangezien er door die lui tegenover vrachtwagenchauffeurs dagelijks grof geweld word gebruikt, alleen lijken de Fransen dat niet te herkennen. Het is gewoon wachten tot er slachtoffers vallen.
En dan zitten er volgende week weer 5000 nieuwe illegalen in dat tentenkamp.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En ze dan doodleuk naar Engeland varen?
Ja, zou wel komisch zijn, maar ik vermoed dat de Britten dat niet heel tof gaan vinden.
quote:Op donderdag 24 december 2015 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
18.000 man oppakken? Hoe zie je dat voor je? Gewoon 3.000 politiebusjes die kant oprijden en stuk voor stuk inladen?
Hij bedoelde die Franse kennis, niet de Franse media.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:46 schreef Perrin het volgende:
Dat doen ze wel..
http://www.lefigaro.fr/ac(...)l-sous-la-manche.php
http://www.leparisien.fr/(...)LlT-VAgXlF_NS4oKS6uA
Ik reageerde op Isegrim, 1 post hoger..quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:43 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Hij bedoelde die Franse kennis, niet de Franse media.
Dit is gewoon een spelletje van Frankrijk om Cameron onder druk te zetten met als doel toetreding tot de EU.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:21 schreef Odaiba het volgende:
We laten eerst mensen toe en zich daar vestigen met alle gevolgen van dien en vervolgens vragen ze de burgers zich wederom aan te passen... Flikker toch eens op en ga aan de slag als overheid.
Het is juist de onrust in Calais dat de Engelsen steeds verder van Europa afdrijft.quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dit is gewoon een spelletje van Frankrijk om Cameron onder druk te zetten met als doel toetreding tot de EU.
De burger wellicht, de politiek zie ik nog niet die shift maken.quote:Op vrijdag 25 december 2015 23:11 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het is juist de onrust in Calais dat de Engelsen steeds verder van Europa afdrijft.
Omdat die chauffeurs misschien terug willen naar hun gezin in plaats van naar de gevangenis?quote:Op woensdag 23 december 2015 22:09 schreef Geralt het volgende:
Dat er daar nog nooit een chauffeur gewoon een stuk of wat plat heeft gereden sta ik eigenlijk van te kijken.
Correct. Het probleem blijft erger worden totdat een willekeurige politici zin heeft om zichzelf op te offeren om dit op te ruimen. Maar goed, het moet eerst direct het volk raken. Oftewel de vervoerde consumptiegoederen op enige manier treffen.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:32 schreef rutger05 het volgende:
Calais toont de enorme incompetentie van politici in de EU aan. Immigranten weten dat en blijven komen.
Nette mensen gooien hun afval weg.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:14 schreef Slaro het volgende:
[..]
Omdat je dan gewoon een vuile moordenaar bent, kom op zeg, als we dan zo ontwikkeld zijn in vergelijking met de landen waar deze lui vandaan komen gedraag je dan ook zo.
Wat je ook van de situatie vindt, zo praat je niet over mensen.quote:Op zondag 27 december 2015 10:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nette mensen gooien hun afval weg.
Dat volk in Calais is niets meer of minder dan maatschappelijk afval.
Allicht omdat de politiek begrijpt dat effe uit de EU gaan wat meer voeten in de aarde heeft dan wat douaniers bij het uiteinde van de Eurotunnel te zetten.quote:Op vrijdag 25 december 2015 23:30 schreef kawotski het volgende:
[..]
De burger wellicht, de politiek zie ik nog niet die shift maken.
Die weten zich bij bewegende beelden dan altijd wel uitstekend te verstoppen, je ziet altijd alleen maar jonge mannen daar.quote:Op zondag 27 december 2015 10:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat je ook van de situatie vindt, zo praat je niet over mensen.
Er zitten daar overigens óók gewoon vrouwen en kinderen.
Die geen asiel willen aanvragen.quote:Op zondag 27 december 2015 10:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat je ook van de situatie vindt, zo praat je niet over mensen.
Er zitten daar overigens óók gewoon vrouwen en kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |