Daar deden ze vroeger ook zaken als motorcross-westrijden en dergelijke. Ik weet nog dat zoiets een keer conflicteerde met een wedstrijd van Vitesse...quote:Op woensdag 23 december 2015 18:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar zit eigenlijk alleen een McDonalds naast toch
God.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:49 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Ga J-League volgen. Genieten van Takashi Usami
Ja, ging me meer om wat ze er allemaal doen/deden. Net zoals dat American Football in de Arena had je vaak van die Monstertruckwedstrijden en meer van dat soort evenementen in Arnhem.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar zit eigenlijk alleen een McDonalds naast toch
Je hebt daar ook gewoon het idee dat je in een grote hal staat, ipv in een voetbalstadion. Verschrikkelijkquote:Op woensdag 23 december 2015 20:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, ging me meer om wat ze er allemaal doen/deden. Net zoals dat American Football in de Arena had je vaak van die Monstertruckwedstrijden en meer van dat soort evenementen in Arnhem.
Ik hoop zo dat Van Geel hem ook vergeten is...quote:Op woensdag 23 december 2015 17:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Who cares. Godswonder dat we die nog tegen ongeveer de kostprijs hebben kunnen lozen.
Één van Brands zijn grootste prestaties.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, aan die optie.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:11 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat Van Geel hem ook vergeten is...
met die bange ogen van hem elke keer de Kuip binnenlopenquote:Op woensdag 23 december 2015 21:11 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat Van Geel hem ook vergeten is...
Hij zag wel bleek ja, o wacht dat is ie altijd al geweestquote:Op woensdag 23 december 2015 21:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
met die bange ogen van hem elke keer de Kuip binnenlopenzie je het voor je
Dat zijn de meeste aanvallers van PSV. Op Romario Nillis Ronaldo en van Nistelrooy na is het niet veel. Toegegeven, dat zijn gelijk toppers. Maar als je naar de aanvallers van de afgelopen 10 jaar kijkt is het gewoon drama.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, aan die optie.
Nou ja, weet je wat het Matavz wel was, hij had wel iets opportunistisch. In de grote Europese wedstrijden stond hij er wel altijd. Niet dat Feyenoord daarn wat aan heeft, maar misschien laat hij zich in de Kuip opladen tot grote hoogtes.
Verdomme, wat was dat een slappe vaatdoek zeg.
Ligt aan wat je verwacht natuurlijk. PSV leverde over de afgelopen 25 jaar in de helft van de seizoenen de topscorer van de Eredivisie en is daarmee verreweg koploper. Dus als die opmerking ergens niet past is het wel in dit topic.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zijn de meeste aanvallers van PSV. Op Romario Nillis Ronaldo en van Nistelrooy na is het niet veel. Toegegeven, dat zijn gelijk toppers. Maar als je naar de aanvallers van de afgelopen 10 jaar kijkt is het gewoon drama.
Nijland
Berg
Matavz
Koevermans
de Pihno
Koné
Sibon
Reis
Niet dat dat iets PSV's is, maar is eigenlijk de hele tendens in Nederland. We produceren gewoon zelf geen goeie spitsen meer en goeie spitsen willen ook niet in Nederland voetballen.
Geef ze eens ongelijk.
Yep, en Farfan en Vennegoor trapte er volgens mij ook wel genoeg in. Gek genoeg leverden PSV en Ajax best wel behoorlijke spitsen als je naar de afgelopen 25 jaar kijkt. Dat in schril contrast met Feyenoord. Wat hebben wij nou afgeleverd? Dirk Kuytquote:Op woensdag 23 december 2015 21:39 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ligt aan wat je verwacht natuurlijk. PSV leverde over de afgelopen 25 jaar in de helft van de seizoenen de topscorer van de Eredivisie en is daarmee verreweg koploper. Dus als die opmerking ergens niet past is het wel in dit topic.
Overigens speelde Kone natuurlijk niet altijd als spits en is dat gewoon een hele goede speler voor Eredivisie-begrippen. Je vergeet trouwens Kezman nog.
Zoals je al zei, spitsen opleiden is gewoon het moeilijkste wat er is. Los van de specifieke kwaliteiten zijn het vaak ook nog lastige karakters, zeker in deze tijd. Zo'n Reis of Zivkovic moet je constant aan het handje houden wil je ze ergens krijgen en dan is het nog maar de vraag of ze ooit goed genoeg worden.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Yep, en Farfan en Vennegoor trapte er volgens mij ook wel genoeg in. Gek genoeg leverden PSV en Ajax best wel behoorlijke spitsen als je naar de afgelopen 25 jaar kijkt. Dat in schril contrast met Feyenoord. Wat hebben wij nou afgeleverd? Dirk Kuyt
Reis had écht potentie. Maar die heeft echt hard zijn eigen glazen ingegooid. Wat is daar eigenlijk van terecht gekomen?quote:Op woensdag 23 december 2015 21:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zoals je al zei, spitsen opleiden is gewoon het moeilijkste wat er is. Los van de specifieke kwaliteiten zijn het vaak ook nog lastige karakters, zeker in deze tijd. Zo'n Reis of Zivkovic moet je constant aan het handje houden wil je ze ergens krijgen en dan is het nog maar de vraag of ze ooit goed genoeg worden.
Ja, die werd van de Graafschap overgenomen als tiener. Kreeg in de succesjaren onder Hiddink het (terechte) idee dat hij nooot kansen in het eerste zou krijgen. Eerst verhuurd omdat hij Vennegoor en Farfan voor zich had, geloof ik, daarna verkocht.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:42 schreef onlogisch het volgende:
Maar gezegd, als je naar de laatste jaren kijkt, komt er werkelijk waar niks meer van eigen bodem. Een echte spits, zoals KJH speelt ook maar bij de subtop van Europa. Kwam die niet uit jullie jeugdopleiding?
Van Persie. Al was dat toen nog geen spits.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Yep, en Farfan en Vennegoor trapte er volgens mij ook wel genoeg in. Gek genoeg leverden PSV en Ajax best wel behoorlijke spitsen als je naar de afgelopen 25 jaar kijkt. Dat in schril contrast met Feyenoord. Wat hebben wij nou afgeleverd? Dirk Kuyt
2e divisie Turkije......quote:Op woensdag 23 december 2015 21:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Reis had écht potentie. Maar die heeft echt hard zijn eigen glazen ingegooid. Wat is daar eigenlijk van terecht gekomen?
Matavz heb ik wel een helft echt geweldig zien spelen in De Kuip. Alleen toen werd hij bizar genoeg in de rust gewisseld. Of was dat Berg?quote:Op woensdag 23 december 2015 21:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, aan die optie.
Nou ja, weet je wat het Matavz wel was, hij had wel iets opportunistisch. In de grote Europese wedstrijden stond hij er wel altijd. Niet dat Feyenoord daarn wat aan heeft, maar misschien laat hij zich in de Kuip opladen tot grote hoogtes.
Verdomme, wat was dat een slappe vaatdoek zeg.
Dat zal dan wel in het jaar met Advocaat zijn geweest? Die kon dat heeeeeeel goed.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Matavz heb ik wel een helft echt geweldig zien spelen in De Kuip. Alleen toen werd hij bizar genoeg in de rust gewisseld. Of was dat Berg?
Berg is de grootste wrat die ik ooit in een PSV-shirt heb zien spelen. Dan dan gaat het niet puur over kwaliteit. Wat schaam ik me ervoor dat hij met PSV in verband gebracht kan worden..quote:Op woensdag 23 december 2015 21:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Matavz heb ik wel een helft echt geweldig zien spelen in De Kuip. Alleen toen werd hij bizar genoeg in de rust gewisseld. Of was dat Berg?
Cruz? Heeft na Feyenoord toch een best leuke carrière gehad in Italië. En als je voor de Argentijnse selectie geselecteerd wordt kun je wel wat. Toegegeven, de hoop die de Feyenoorders hadden op Cruz heeft hij in zijn Rotterdamse tijd zelden waargemaakt. Maar het potentieel was er wel. Verder uiteraard Van Persie. Al heeft Feyenoord daar zo ongeveer alles gedaan om hem weg te krijgen waardoor Van Persie nog steeds een bepaalde aversie naar Feyenoord voelt. Ze konden bij Feyenoord gewoon niet omgaan met vedettes. Overigens mag Feyenoord ook Pelle wel claimen. Daar kreeg hij opnieuw de kans en werkte hij zich naar boven.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:40 schreef onlogisch het volgende:
Nu was het in die tijd ook wel zo dat jeugdspelers bij PSV amper kansen kregen. Afellay werd ook maar zeer langzaam gebracht, en Bakkal wilde men eigenlijk afscheid van nemen, maar kwamen ze niet van af. Vervolgens heeft hij nog goede wedstrijden gespeeld voor PSV. Jammer dat Rutten het niet in hem zag zitten, ook al schijnt dit te maken hebben gehad met zijn mentaliteit en niet het feit dat het een te aanvallende speler was.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:51 schreef BadderHaring het volgende:
Ja, die werd van de Graafschap overgenomen als tiener. Kreeg in de succesjaren onder Hiddink het (terechte) idee dat hij nooot kansen in het eerste zou krijgen. Eerst verhuurd omdat hij Vennegoor en Farfan voor zich had, geloof ik, daarna verkocht.
quote:Op vrijdag 25 december 2015 00:39 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Cruz? Heeft na Feyenoord toch een best leuke carrière gehad in Italië. En als je voor de Argentijnse selectie geselecteerd wordt kun je wel wat. Toegegeven, de hoop die de Feyenoorders hadden op Cruz heeft hij in zijn Rotterdamse tijd zelden waargemaakt. Maar het potentieel was er wel. Verder uiteraard Van Persie. Al heeft Feyenoord daar zo ongeveer alles gedaan om hem weg te krijgen waardoor Van Persie nog steeds een bepaalde aversie naar Feyenoord voelt. Ze konden bij Feyenoord gewoon niet omgaan met vedettes. Overigens mag Feyenoord ook Pelle wel claimen. Daar kreeg hij opnieuw de kans en werkte hij zich naar boven.
Leonardo had op zich ook wel potentieel, eigenlijk vreemd dat dat ook nooit wat is geworden, terwijl ze daar toch flink wat van verwachtte. Al was het gepamper eerder contra-productief.
[..]
Nu was het in die tijd ook wel zo dat jeugdspelers bij PSV amper kansen kregen. Afellay werd ook maar zeer langzaam gebracht, en Bakkal wilde men eigenlijk afscheid van nemen, maar kwamen ze niet van af. Vervolgens heeft hij nog goede wedstrijden gespeeld voor PSV. Jammer dat Rutten het niet in hem zag zitten, ook al schijnt dit te maken hebben gehad met zijn mentaliteit en niet het feit dat het een te aanvallende speler was.
Op basis van zijn talent en intellect had Bakkal gewoon de volgende wereldtopper kunnen worden. Rookte alleen als een ketter, was iets te vaak op Stratum te vinden, en vond iedereen in het voetbal maar een domme lapschwanz.
Matavz en Berg hebben het in hun Groningentijd toch goed gedaan. Geen idee waarom Berg er daarna helemaal niets meer van kon. Misschien een mentaliteitsprobleem na het niet meer kunnen slagen in Duitsland?
Die gasten gaan sowieso veel te vroeg weg uit de eredivisie. Ze moeten na een subtopper eigenlijk standaard kiezen voor een Nederlandse topclub. Maar ja, de easy and early payday is tegenwoordig ook sociaal meer geaccepteerd dan vroeger, zo heb ik het idee.
Dat er in de jeugd gescout wordt door buitenlandse clubs helpt overigens ook niet.
Dat spelers op jonge leeftijd weggaan, en vervolgens voor een tweede kans terugkomen als het niet gelukt is, zou op zich moeten werken. Echter zien we in de praktijk dat er nooit meer wat van die jongens terecht komt. Bruma is een van de uitzonderingen waar dit wel het geval is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |