abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159099284
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:12 schreef Mariposas het volgende:
Textielruimte? :?

Wij hebben een plaid in ons hokje O+ (wat ik alleen niet zo hygiënisch vind, dus ik gebruik 'm nooit).
:Y

Opslag voor bewijsstukken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens opslagruimte voor het Sint- en Pietenpak. Leuk uitzicht tijdens het kolven.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:28:53 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159099317
Kolven in een trouwjurk O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159108553
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:41 schreef Krisvc het volgende:
Het komt je kolfopbrengst niet ten goede als er ict'ers met een loper het kolfhok ik komen lopen terwijl je aan het kolven bent. :(
:{ nee...
pi_159108784
Bij mij kon de deur niet op slot (...) dus gebarricadeerd met stoel en ook een briefje op de deur, werkte wel.
Gelukkig vond je het niet al te erg, krisvc :P

Ik blijf maar een beetje met hetzelfde zitten, wil graag afbouwen, of in ieder geval van de nachtvoeding(en) af, en naast dat het moeilijk is (geef het steeds gauw op) voelt het toch ook een beetje stom dat ik het zelf wil, en niet wacht tot zij er aan toe is, het is niet alsof ik hele nachten aan het voeden ben. Nou ja, en zo blijft het maar zo als het gaat..
pi_159109077
Het opslaghok waar ik kolf als ik buitenshuis werk heeft veel nadelen, maar het voordeel is wel dat er maar één sleutel van is. En die neem ik mee om het hok van binnenaf af te sluiten wanneer ik kolf.
pi_159109601
Het douchehok waar ik kolf kan gelukkig ook van binnen op slot.
En twee wasbakken en ik kan na het sporten douchen en meteen kolven.
Mijn kolfparadijs. O+
pi_159109832
Mijn kolfhok kon wel van binnen op slot, maar ondanks een briefje op de deur met daarop duidelijk de tijden waarop ik er in zat heb ik toch regelmatig de deurklink vast moeten grijpen en BEZET moeten roepen toen ik weer een sleutel van. uiten in het sleutelgat hoorde gaan. Ik was altijd maar blij dat het dan collega's waren en geen leerlingen. :X Hoewel die keer dat er leerlingen op de gang verstoppertje aan het spelen waren terwijl ik aan het kolven was ook zwaar a-relaxt was. :')
pi_159109957
Waar ik eigenlijk voor kwam: hoeveel drinken kindjes van 9+maanden overdag aan moedermelk?
Frits drinkt nu tussen 5.30 en 18.00 ongeveer 200ml, met moeite. Hij weigert de fles, dus nu biedt mijn man het aan in een bekertje en op een lepel (want lepels zijn tof volgens Frits).
Ik denk dat hij het 's nachts inhaalt bij mij.
Ik kolfde vandaag 500ml, ik weet dat kolfhoeveelheden niets zeggen over hoeveel hij echt drinkt live.

Samenvatting:
Hoeveel drinken 9+maanders aan moedermelk en hebben jullie tips om hem toch mijn melk te laten drinken?
pi_159110075
Hier was het met 9 maanden gedaan met de fles.
In een rietjesbeker ging het er nog in en uiteindelijk soms in een gewoon glas nog.
Maar verder werd alleen the real thing nog geaccepteerd :')
Kortom op dagen dat ik er niet was (ben) dan alleen water/ sap en de rest werd (wordt) bij mij getankt.
Heb er zelf uiteindelijk niet teveel nadruk op gelegd en het maar geaccepteerd. Hij at verder prima gewoon eten namelijk.
pi_159110144
Ja hoi! Flestopic gekickt dan hier ook maar even mijn neus laten zien.

Tips en Tricks?
Bij O. ging het heel snel fout met borstvoeding door extreem veel pijn. (Doorbloeding is slecht in mijn tepels blijkbaar dus gevalletje Renanu-nogwattes)

Toen ging het helaas mis doordat het zh mij meteen maar aan het kolven zette zonder de zh-lactatiekundige in te schakelen... en ook de kraamzorg ga die tip niet. Toen ik thuis dus na 2wk wel een lactatiekundige op bezoek had was ik al te ver heen qua pijn en afbouwen.

Na een week pijn en kloten met tepelhoedjes, kolven, ijs, fohnen, smeren en heel veel tranen ben ik gaan afbouwen omdat O ook te veel afviel. Ik had heel veel voeding en heb daardoor nog wel 2 mnd 2x per dag live kunnen voeden en daarna nog een maand 1x per dag tot het echt op was.
Deze voedingen deden ook pijn maar door het langere herstel ertussen ging dat nog net.

Nu dus mij voorgenomen een nieuwe poging te doen. Wetend dat mijn zh zelf lactatiekundige in huis hebben en de kraamzorg ook.

Maar dus benieuwd of er nog tips zijn behalve zsm een lactatiekundige in schakelen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:06:29 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159110374
Lamb, ik weet dat in elk geval DaviniaHR ervaring heeft met Raynauds, dus zij kan wellicht wat tips geven. Ik zou zelf denken aan misschien wollen zoogcompressen, en misschien je borst wat voorverwarmen voor je gaat aanleggen?
pi_159111626
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:57 schreef BlueEyes het volgende:
Hier was het met 9 maanden gedaan met de fles.
In een rietjesbeker ging het er nog in en uiteindelijk soms in een gewoon glas nog.
Maar verder werd alleen the real thing nog geaccepteerd :')
Kortom op dagen dat ik er niet was (ben) dan alleen water/ sap en de rest werd (wordt) bij mij getankt.
Heb er zelf uiteindelijk niet teveel nadruk op gelegd en het maar geaccepteerd. Hij at verder prima gewoon eten namelijk.
Zit ik dan met mijn 6 liter aan melk. :')
Hij eet ook prima, dus ik wil me er ook niet echt druk over maken.
pi_159111706
Kolf je dat in een keer Cho? :o
pi_159111765
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:42 schreef Cholula het volgende:

[..]

Zit ik dan met mijn 6 liter aan melk. :')
Hij eet ook prima, dus ik wil me er ook niet echt druk over maken.
Welcome to my world :D
Ik ben nogsteeds pannenkoeken aan het bakken met melk van afgelopen jaar juni/juli :')
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:51:48 #175
409579 LuDann
All the way
pi_159111999
Ik lees even mee voor de tips mbt Raynauds.

Cholula, als Frits vooral 's nachts veel drinkt stimuleert dat je productie enorm. Wolk heeft een week of 4 lang zeker 8 voedingen per nacht gedaan en ik kolf nu 680 cc per dag. Zelfs nu ze al een week of 2 terug is naar 3 of 4 nachtvoedingen.
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:52:27 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_159112027
U riep? ;)
Raynaud was inderdaad flink dramatisch. :X
Ik kan je sowieso wollen zoogcompressen aanraden. Dat is wel symptoombestrijding, maar houdt je tepels altijd warm, waardoor de bloedstroom daar op gang blijft en je dus minder (heftige) krampen krijgt.
(En hou je benen warm. Ik kreeg enorme reactie op tocht bij mijn onderbenen. Maar misschien ben ik daarin dam weer gek.)
Verder, direct een ibclc lactatiekundige erbij. En mss nu al een consult om echt in detail te laten uitleggen hoe een goede hap eruit ziet op jouw borst en specifieke tips hoe je de baby het best aan kan leggen, gegeven jouw bouw en cupvorm/maat.
Ik wist alles van gekrulde lipjes en grote hap en zo. En toch ging dat precies helemaal niet goed...

Helpt dit? Anders heb je me op Facebook, dus kunnen we daar ook chatten. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_159112929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Kolf je dat in een keer Cho? :o
_O-
):O
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:18:56 #178
409579 LuDann
All the way
pi_159113073
Wup. :D :')

Raynauds klinkt trouwens echt heel erg naar bij jullie. Ik heb wel pijn, maar niet zo'n pijn als jullie omschrijven. LK dacht wel aan Raynauds maar misschien is het toch wat anders dan. Maar goed, op zich kan ik er wel mee leven dus misschien maar niet teveel aandacht aan schenken.

Ik hoop van harte dat het dit keer anders zal verlopen, Lamb!
pi_159113076
Ik kolf dat in 2x Cassandra. 1x in mijn lunchpauze en 1x om half vijf. In 1x zou niet echt goed zijn denk ik.

Dat mijn productie door Frits zijn nachtelijke aanhappraktijken nogal gestimuleerd wordt had ik inderdaad door.

Ik kijk hoeveel hij drinkt als hij een jaar is en tot die tijd blijf ik in de lunchpauze kolven. Misschien laat ik mijn kolfsessie aan het einde van de werkdag wel zitten. Tijdens de lunch haalde ik vanmiddag 350ml en dat is genoeg.
pi_159113224
Ik dacht dat het over die 6 liter ging 8)7 :')
pi_159113276
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:23 schreef WupWup het volgende:
Ik dacht dat het over die 6 liter ging 8)7 :')
Dat zou helemaal niet best zijn! ):O
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:26:23 #182
409579 LuDann
All the way
pi_159113296
In 2 keer. :o Wow. :D

Ik doe het in 3 keer.

En 6 liter per keer. _O- Zou wat zijn. Ben je meteen klaar voor een week of wat.
pi_159113924
Ja, ik vind die opbrengsten sowieso zeer indrukwekkend. _O_ .

Whaaa, over twee weken heb ik gewoon de WHO-norm gehaald.
Echt nooit nooit gedacht dat ik het zo lang zou volhouden.

Daarom nog even een mooie nieuwsberichtje. Ik vond het echt ontroerend. (Sowieso elk nieuws waar een huilende baby genoemd wordt, maar goed 8)7 ;( ).

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)g-en-redt-haar-leven

quote:
Een politieagente in Colombia heeft een heldendaad verricht na de vondst van een achtergelaten baby. Het kindje was ondervoed en onderkoeld. De agente twijfelde geen moment en gaf het kindje de borst.

Het kindje werd gevonden door de 59-jarige Edinora Jimenez, terwijl ze sinaasappelen aan het verzamelen was. Ze hoorde gehuil, maar dacht eerst dat het een kat was. Tot ze dichterbij kwam. Het kindje lag op een afgelegen plek in het bos.

Net zelf moeder
Agente ​Luisa Fernanda Urrea werd oproepen om naar de plek te komen waar de pasgeboren baby gevonden was​. De agente was net zelf moeder geworden. Toen ze aankwam, besloot ze direct om het kindje te voeden. "Ik ben net moeder, heb melk en herkende wat dit arme kleine wezentje nodig had."
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 januari 2016 @ 00:15:06 #184
409579 LuDann
All the way
pi_159114424
Wat goed Franny, gefeliciteerd vast met die mijlpaal! *O*

Ja, dat verhaal, schitterend. Dat arme babytje. Het deed me denken aan Salma Hayek die in Afrika een baby die bijna omkwam van de honger aanlegde en voedde. Ik was daar heel erg van onder de indruk.
pi_159116562
Dat je later kan zeggen op school, ik heb aan de tieten van Salma Hayek gezeten (8>

Vandaar dat mijn kolf opbrengst zo mager is. Ik heb een doorslaapbaby. Mijn borsten zijn wel afgestemd, in de ochtend kolfde ik links 50 en rechts 70, in mijn pauze was dat precies andersom.
pi_159118671
Ooh franny, ik las dat vanmorgen idd, en ik schoot ook vol. Mooi berichtje!
pi_159118858
Ik kreeg er ook tranen in m'n ogen van O+
pi_159126961
Ik kolf 3 dagen per week 1x per dag. Vanwege de tijd stop ik de spullen zonder schoonmaken terug in de tas; thuis maak ik ze schoon (afspoelen, sopje, afspoelen, steriliseren). 2x wordt de melk de volgende dag gedronken, de derde portie staat een aantal dagen in de koelkast (of wordt direct ingevroren bij thuiskomst).
Is het steriliseren (nog) elke dag nodig? Wat doen jullie?
pi_159128533
Ik gooide de zut in de vaatwasser na een dag werken.
pi_159128630
Dat inderdaad. Steriliseren eigenlijk alleen als er toch een pannetje op het vuur ging om nieuwe speentjes oid uit te koken.

Ik voed eigenlijk alleen nog 's ochtends en 's avonds liggend in bed, maar vanochtend was er geen tijd omdat N. besloot uit te slapen, dus ik deed vanmiddag uit mijn werk weer eens een poging op de bank. Nou, het kan beter worstelvoeding heten, N. kronkelde en draaide met mijn tepel in haar mond echt alle kanten op. Het zag er zo komisch uit dat ik hardop moest lachen en toen liet ze ook even los om naar me te grijnzen. :D Dit soort momenten wil ik eigenlijk nog helemaal niet missen, hopelijk kunnen we nog een tijdje zo door. *;
pi_159128924
Ik kolf drie keer per dag, sop t twee keer helemaal uit met heet water en de derde keer doe ik t thuis
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:04:58 #192
409579 LuDann
All the way
pi_159129322
Dat klinkt heel schattig Selvaria. O+

Ik spoel mijn spullen af met alleen water overdag. Mijn man wast het 's avonds dan af en steriliseert het, elke dag dat ik het gebruikt heb.
pi_159129998
Was er niet ook iets met votamineB-zoveel wat kon helpen bij Raynauds? :?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_159132593
Spoel het overdag af met heet water en 's avonds in de vaatwasser idd.
pi_159134320
Je kan beter met koud afspoelen, dacht ik. Anders stollen de eiwitten. Eigenlijk eerst met koud en dan met warm.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:15:53 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159135099
Dat geldt volgens mij vooral voor textiel, kan me niet echt voorstellen dat eiwitten zich blijven hechten aan plastic als je dit met heet water en sop schoonmaakt.
pi_159137260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Dat geldt volgens mij vooral voor textiel, kan me niet echt voorstellen dat eiwitten zich blijven hechten aan plastic als je dit met heet water en sop schoonmaakt.
Dat eiwit verhaal weet ik niet, maar onze kraamhulp zei dat we tussendoor moesten afspoelen met koud water (de kolfspullen en flessen) en dan 1 keer per dag afwassen of in de vaatwasser..
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:22:25 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159137702
Eerst koud afspoelen heb ik ook in het ziekenhuis geleerd. Nu is een ziekenhuis doorgaans niet de meest betrouwbare bron maar goed.

Lamb, hopelijk gaat het deze keer wel goed! Misschien inderdaad vooraf een consult met een gecertificeerde lk doen? Tof dat je het weer gaat proberen!
  maandag 18 januari 2016 @ 11:19:38 #199
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159197343
Weet iemand welke drinkflessen die je bij een Etos of Kruidvat kan kopen passen op de medela swing? :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zucht x 1000 :')
  maandag 18 januari 2016 @ 11:38:25 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_159197676
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:19 schreef Mariposas het volgende:
Weet iemand welke drinkflessen die je bij een Etos of Kruidvat kan kopen passen op de medela swing? :')
SPOILER
Zucht x 1000 :')
Gewoon die goedkope Etos huismerk babyflessen! Paste op de Ardo, en de medela flessen pasten ook op mijn ardo, dus zal allemaal wel standaard maat zijn.
Wel een beetje onhandig ja :+
disclaimer
  maandag 18 januari 2016 @ 11:41:57 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159197763
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gewoon die goedkope Etos huismerk babyflessen! Paste op de Ardo, en de medela flessen pasten ook op mijn ardo, dus zal allemaal wel standaard maat zijn.
Wel een beetje onhandig ja :+
Ah, thnx! ^O^ Dan ga ik die straks maar even in de pauze kopen. En dan hier op werk als reserve neerleggen. En nog even een flesje water voor mezelf kopen nu ik m'n drinkfles vandaag moet missen. :')
pi_159199094
Het schijnt dat die supermarktflessen waar je verse jus d'orange in kan persen ook passen ;)
pi_159199401
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:39 schreef WupWup het volgende:
Het schijnt dat die supermarktflessen waar je verse jus d'orange in kan persen ook passen ;)
Die stond laatst idd bij VBN op Facebook. Incl reactie van Jumbo voor wat betreft invriezen en verwarmen in de fles zelf.
  maandag 18 januari 2016 @ 12:51:25 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159199410
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:39 schreef WupWup het volgende:
Die zijn alleen niet bpa-vrij.
(Volgens melkpunt)
KuikenGuppy
pi_159199830
Beetje een vraag ter info; hoeveel melk drinken jullie kleintjes gedurende een werkdag? En in hoeveel voedingen verdeeld?
  maandag 18 januari 2016 @ 13:09:02 #206
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159199863
De etos flessen waren vroeger geen match met mijn swing..
De drbrown flessen wel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159199957
Silliegirl, J dronk in het begin vaak 3x 150cc, nu meestal 2x 170cc. Hij krijgt om 6.15u dan zijn ochtendvoeding en om 18.00u haal ik hem weer op.
  maandag 18 januari 2016 @ 13:17:51 #208
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159200052
Dr. Brown's fles past idd erg goed op de Swing. Ik heb nu 2 Etos flesjes gekocht. Het past, maar niet geweldig. Voorzichtig aandraaien tot een bepaald niveau, want anders draaien ze door. Maar het was een stuk goedkopere optie dan 2 x een Dr. Brown fles kopen. Ik zag ook die medela bewaarzakjes, dat was ook nog een optie, maar ik loop daar gigantisch mee te prutsen rechtstreeks aan de kolf bevestigd.

BPA-vrij: houden jullie daar w.b. je eigen producten dan ook rekening mee? En kijk je ook of het Bisphenol S vrij is?

Sillie: ik begon met 3 x 130 cc. Nu 3 x 150 cc, en heel af en toe 4 x 150 cc.
  maandag 18 januari 2016 @ 13:20:39 #209
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159200118
Ja dat was het idd , ze draaien door! en houz e vast tijdens het kolven want ze vallen er als ze heel vol zijn dan dus soms daardoor ook af :( ja die zakjes aan de kolf vind ik ook onhandig,
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159200175
3x 160 Sillie. Kwestie van uitproberen.
pi_159200359
Hoeveelheid wisselt heel erg. Bij de GO drinkt hij standaard 120/130 cc, maar dan maar 2 keer.
Bij het KDV drinkt hij 3x 80-100. Wat ik heel irritant vindt bij het KDV is dat ze wat ik mee geef, ook in de fles doen. Met als gevolg dat hij vanochtend bijv. 40 cc heeft laten staan. Dat kan weggegooid worden. Maar goed.. Zolang ik nog steeds meer kolf als hij drinkt is het niet zo'n ramp.. Maar toch zonde.. (hoeveel moeite is het om 80cc in de fles te gieten, en bij honger nog een beetje.

Ik heb ontdekt dat ik met enkelzijdig kolfen, veel meer kolf. Ik zat voorheen op 50/60cc per borst. Als ik enkelzijdig kolf, krijg ik er zelfs 100cc uit. Maar aan een kant, de tweede kant blijft steken op een schamele 50cc, waarschijnlijk vanwege matige tsr. Maar de opbrengst is nu wel 140/150 per keer tegenover de 120 dus dat is wel mooi meegenomen.
  maandag 18 januari 2016 @ 13:42:46 #212
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159200642
Ik zou daar toch meer achteraan gaan, zeggen hoeveel per keer ze op mogen warmen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:21:51 #213
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159202612
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:20 schreef Moppert het volgende:
Ja dat was het idd , ze draaien door! en houz e vast tijdens het kolven want ze vallen er als ze heel vol zijn dan dus soms daardoor ook af :( ja die zakjes aan de kolf vind ik ook onhandig,
Dank voor het advies. Gedaan. Alleen toen stootte ik er tegenaan. 120 cc op m'n broek en de grond :') ;(

Het grotere flesje blijft trouwens wél goed zitten.
pi_159204829
Sinds een paar dagen heb ik 1 gevoelige tepel. Ik dacht eerst dat het gevoelig was omdat J had gebeten, maar het blijft. Aanhappen is pijnlijk, daarna gaat het goed zolang hij drinkt en niet loslaat. Ook tussen de voedingen door is het gevoelig. Ik zie niks bijzonders aan mijn tepel (het puntje was de laatste tijd al wit, maar toen had ik geen klachten) en bij J is niks te zien. De andere kant is pijnvrij.
Klinkt dit als spruw of moet ik ergens anders aan denken?
  maandag 18 januari 2016 @ 17:05:30 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_159204965
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dank voor het advies. Gedaan. Alleen toen stootte ik er tegenaan. 120 cc op m'n broek en de grond :') ;(

Het grotere flesje blijft trouwens wél goed zitten.
sorry voor het kutadvies ;(
disclaimer
pi_159206059
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:58 schreef Hupje het volgende:
Sinds een paar dagen heb ik 1 gevoelige tepel. Ik dacht eerst dat het gevoelig was omdat J had gebeten, maar het blijft. Aanhappen is pijnlijk, daarna gaat het goed zolang hij drinkt en niet loslaat. Ook tussen de voedingen door is het gevoelig. Ik zie niks bijzonders aan mijn tepel (het puntje was de laatste tijd al wit, maar toen had ik geen klachten) en bij J is niks te zien. De andere kant is pijnvrij.
Klinkt dit als spruw of moet ik ergens anders aan denken?
ik heb een blaar, ook een wit puntje. Negen van de tien keer voel ik niets. Maar soms is t ook pijnlijk bij drinken, gisteren zelfs erna. Dan staat ie op knappen of zit er al een barst in. Heb dit al twee maanden
pi_159206659
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat eiwit verhaal weet ik niet, maar onze kraamhulp zei dat we tussendoor moesten afspoelen met koud water (de kolfspullen en flessen) en dan 1 keer per dag afwassen of in de vaatwasser..
Ja, precies. Dat werd hier ook gezegd. Zo doe ik het dus ook; en bij ons gaat het einde dag gewoon de vaatwasser in.
pi_159220055
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:50 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik heb een blaar, ook een wit puntje. Negen van de tien keer voel ik niets. Maar soms is t ook pijnlijk bij drinken, gisteren zelfs erna. Dan staat ie op knappen of zit er al een barst in. Heb dit al twee maanden
Ik heb geen blaar, het topje van mijn tepel is bleek, zeg maar.
pi_159220570
Klinkt als Raynauds Hupje.
pi_159220946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 07:41 schreef Morretje het volgende:
Klinkt als Raynauds Hupje.
Kan dat zo laat nog beginnen? Hupjes zoon is iets van 8 maanden ofzo?
Ik heb het zelf ook vaak (dochter is nu 5,5 maand); eigenlijk is mijn linkertepel altijd wel een beetje pijnlijk, vooral bij het aanhappen. Hoe erg het is varieert per keer. Na het drinken is de tepel eerst wit en daarna is het middenstuk donkerrood.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159221341
Raynauds denk ik niet, ik had eerder nooit klachten.
Maar misschien is het bijten in combinatie met een droge huid (heb ik veel last van met dit weer) wel gewoon de oorzaak. Voor de zekerheid smeer ik de komende dagen maar miconazol en dan kijk ik wel hoe het gaat.
pi_159221840
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:17 schreef Mariposas het volgende:

Sillie: ik begon met 3 x 130 cc. Nu 3 x 150 cc, en heel af en toe 4 x 150 cc.
:o zoveel!? En ging dat dan ook altijd op?

Ik had gister een afspraak in 't ziekenhuis dus W. even bij een oppas gebracht. Hij kreeg daar 1 voeding, ik had een fles van 120 ml meegegeven, maar hij drinkt dan maar 80 op.. Hij is dan wel tevreden voor een uur of 2,5 a 3.. Maarja; nou weet ik niet wat 'ie dan een volgende voeding zou doen, want die kreeg 'ie weer gewoon bij mij.

Ik maak me daar wel zorgen om, als ik weer ga werken en hij op een dag maar 3x 80 gaat drinken dan krijgt 'ie toch te weinig binnen?

Nahjah, on the upside; hij dronk uit z'n fles bij de oppas. *O*
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:46:59 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159221962
Sillie, hij tankt echt wel bij hoor, als ie op een opvangdag te weinig zou drinken.

E dronk meestal 3x 60cc toen ze net ging (bij 12 weken oud dus), en later werd dat soms 100...
Pas veel later werden het echt flessen van 150 ofzo. Verschilt dus heel erg!

Ik had wel een kdv dat superzuinig was met mijn met moeite gekolfde melk, daar was ik heel blij mee O+ Ze warmden niet teveel bv op, en gaven soms een beetje kv als ze twijfelden of het wel honger was.
pi_159223022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:38 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Kan dat zo laat nog beginnen? Hupjes zoon is iets van 8 maanden ofzo?
Ik heb het zelf ook vaak (dochter is nu 5,5 maand); eigenlijk is mijn linkertepel altijd wel een beetje pijnlijk, vooral bij het aanhappen. Hoe erg het is varieert per keer. Na het drinken is de tepel eerst wit en daarna is het middenstuk donkerrood.
Ja hoor, het is niet meer of minder dan het verkrampen van bloedvaatjes, je kunt het ook in vingers/tenen/oren/neus krijgen.
Voorkomen dat je tepel koud wordt, dus meteen weer inpakken, goed laten aanhappen scheelt soms ook wel, en wol dragen schijnt aangenaam te zijn.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:50:08 #225
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159223230
Sillie, je merkt het vanzelf wel wat hij gaat drinken. Geef gewoon melk mee en je merkt het vanzelf. Dat hij nu een keer een fles van 80 cc drinkt, betekent niet dat nu vaststaat dat hij op een dag opvang/oppas 3 x 80 cc zal drinken. En zo wel, dan is dat toch ook prima? Dan zal hij misschien wat extra bijtanken bij jou 's-avonds (of 's-nachts :X :P ). Neem vooral niet mijn baby als graadmeter want dat is gewoon een flinke hongerige man. Flessen gaan ook eigenlijk altijd wel op.
pi_159223680
Hier vaak ook maar zo'n 80ml als er een keer een flesje ingaat ipv de borst. Echter, toen ze een keer langere tijd moest overbruggen zonder de borst, bleek ze over die periode wel een stuk meer te drinken. Dus een keer een flesje zegt niets over hoe dat straks zal zijn op een complete werkdag. Gewoon genoeg meegeven. Ik denk dat ik begin met 3x150 mee te geven en vraag te doseren, niet 150 ineens. Of 4 flesjes van 110ml.

Ben ook heeeeel benieuwd hoe het hier zal gaan straks.
  woensdag 20 januari 2016 @ 11:48:52 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159250692
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

sorry voor het kutadvies ;(
nee hoor, want het grote flesje (van 250 ml) past wel goed! :) Alleen dat kleine flesje van 120 ml draait door.
  woensdag 20 januari 2016 @ 12:53:58 #228
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159252076
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:40 schreef silliegirl het volgende:
Ik maak me daar wel zorgen om, als ik weer ga werken en hij op een dag maar 3x 80 gaat drinken dan krijgt 'ie toch te weinig binnen?

Nee, dat halen ze gewoon in!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159252536
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:53 schreef Moppert het volgende:

[..]

Nee, dat halen ze gewoon in!
Dan krijg ik alsnog slapeloze nachten dus }:|
  woensdag 20 januari 2016 @ 13:15:48 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159252635
Of clusteravonden O+

Heerlijk, je kindje ophalen van het kdv en dan samen op de bank ploffen en bijkomen van je werkdag *;
pi_159252718
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan krijg ik alsnog slapeloze nachten dus }:|
valt heel erg mee. G drinkt 220/300 op een dag, bij de go maar in twee keer, en kdv in drie keer. Tussen negen en tien de laatste voeding, en een nachtvoeding hier. Hij haalt het meestal rond half zeven savonds in, dan valt hij in slaap bij me, en laat niet los. In zijn slaap drinkt hij verder, en dat meestal een uur lang. Maar ik heb m niet vaker in de nacht hoeven voeden.
pi_159252737
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Of clusteravonden O+

Heerlijk, je kindje ophalen van het kdv en dan samen op de bank ploffen en bijkomen van je werkdag *;
dit ja O+
Ik probeer altijd eerst snel te eten, en dan lekker samen op de bank O+
pi_159262404
Een dreumes die sneuneusje is want gekneusd voetje/beentje die heel goed te troosten is met borst O+
Helaas moest hij ineens niezen tijdens het drinken en had hij nog half een tepel in zijn snaveltje :X
Ik heb een piercegaatje :')
pi_159263520
Auuuu! :'(
pi_159290017
Is het ook echt zo dat je kind als het een uur aan de borst hangt, nog drinkt?
Ik heb nog nooit een uur lang de borst gegeven. Ze valt wel vaak in slaap en zuigt dan nog wel, maar heb niet het idee dat 't echt drinken is? Misschien is dat dus wel zo... :? Ik koppel in elk geval af dan. Misschien maar eens 's avonds langer laten "hangen".

Dochter drinkt de laatste tijd ook vaker 1 borst dan 2. Voorheen dronk ze er steevast 2, ook 's nachts, maar dat doet ze ook niet meer. Ik weet eigenlijk niet wat hierin normaal is?
pi_159290394
Hoe oud is ze Jantina? N. drinkt sinds ze 4,5 maand is ook steeds maar 1 borst. En dan maar 5 minuten lang. Soms een uur later de andere, soms pas 4 uur later.
Ik voed haar vaak in slaap, soms dronk ze dan echt een uur voordat ze sliep. Nu laat ze vaak lange pauzes ertussen, waarin ze met haar handjes speelt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159290633
Morgen is ze precies 3 maanden.
Ik vraag me af of het verband houdt met het niet meer doorslapen 's nachts. Waar ze eerst een tijd 6 tot 8 uur achtereen sliep. Slaapt ze er nu amper 4.
De voeding die er nu weer bijgekomen is, maakt dat ze 8 voedingsmomenten per dag heeft.

Overdag wil ze die andere borst vaak niet. Tenminste; als ik deze aanbied dan hapt ze aan, om vervolgens na 1 slok of precies wanneer de melk komt weer los te laten, enzovoorts. Dus ik neem aan dat het geen honger meer is.

Hier zijn de voedingen inderdaad ook vrij kort. 5 tot 10 minuten schat ik.
pi_159334935
Ik zit er over te denken of ik wil stoppen met kolven op mijn werk, maar weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken...

Ik ben 12 uur weg en kolf dan 1 keer (in mijn middagpauze), dat gaat goed. Als ik thuis ben, voed ik in die tijd 2 keer. Maar als J per ongeluk een keer doorslaapt en 12 uur tussen twee voedingen laat, moet ik kolven door de stuwing.
Ik sta voor de klas en kan dus niet zomaar het kolfmoment steeds een stukje opschuiven.
Kan ik het beste die voedingen thuis ook gaan afbouwen? En hoe pak ik het het beste aan met het kolven?
pi_159337062
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:16 schreef Hupje het volgende:
Ik zit er over te denken of ik wil stoppen met kolven op mijn werk, maar weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken...

Ik ben 12 uur weg en kolf dan 1 keer (in mijn middagpauze), dat gaat goed. Als ik thuis ben, voed ik in die tijd 2 keer. Maar als J per ongeluk een keer doorslaapt en 12 uur tussen twee voedingen laat, moet ik kolven door de stuwing.
Ik sta voor de klas en kan dus niet zomaar het kolfmoment steeds een stukje opschuiven.
Kan ik het beste die voedingen thuis ook gaan afbouwen? En hoe pak ik het het beste aan met het kolven?
steeds minder lang kolfen een optie?
pi_159342699
Hoe oud is J, Hupje?

Zo rond 9 maanden merken moeders vaak dat hun productie flexibeler wordt. Meestal zie je dan, dat productie niet meteen, of geleidelijker instort als er minder gevraagd wordt, of dat er flinke stuwing is. Als je rond die termijn zit, zou ik die voedingen thuis er juist in laten, en evt met de kolfmomenten steeds minder kolven en kijken hoe dat gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')