ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
De gemoderniseerde Varkensneuzen zouden in België op zijn vroegst in April 2016 in reizigersdienst komen: De treinen zijn te zwaar, waardoor ergens gewicht weggehaald moet worden. De rempercentages kunnen nu niet gehaald worden. Daarna mogen ze nog niet naar Nederland: Er moet eerst een toelatingsproces gestart worden, en zolang dit in België niet op orde is, kan/mag het in Nederland niet. Er zijn dusdanig grote aanpassingen geweest dat een nieuwe toelating nodig is.
Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef greavy het volgende: De gemoderniseerde Varkensneuzen zouden in België op zijn vroegst in April 2016 in reizigersdienst komen: De treinen zijn te zwaar, waardoor ergens gewicht weggehaald moet worden. De rempercentages kunnen nu niet gehaald worden. Daarna mogen ze nog niet naar Nederland: Er moet eerst een toelatingsproces gestart worden, en zolang dit in België niet op orde is, kan/mag het in Nederland niet. Er zijn dusdanig grote aanpassingen geweest dat een nieuwe toelating nodig is.
Nou, die drie jaar durende proefverbouwing werpt zijn vruchten wel af!
Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef greavy het volgende: De gemoderniseerde Varkensneuzen zouden in België op zijn vroegst in April 2016 in reizigersdienst komen: De treinen zijn te zwaar, waardoor ergens gewicht weggehaald moet worden. De rempercentages kunnen nu niet gehaald worden. Daarna mogen ze nog niet naar Nederland: Er moet eerst een toelatingsproces gestart worden, en zolang dit in België niet op orde is, kan/mag het in Nederland niet. Er zijn dusdanig grote aanpassingen geweest dat een nieuwe toelating nodig is.
Op dinsdag 22 december 2015 21:54 schreef MTL het volgende: Voor de échte treinliefhebbers [ afbeelding ] Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.
Op dinsdag 22 december 2015 21:54 schreef MTL het volgende: Voor de échte treinliefhebbers [ afbeelding ] Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.
Op dinsdag 22 december 2015 21:54 schreef MTL het volgende: Voor de échte treinliefhebbers [ afbeelding ] Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.
Men vreest(weet het zeker) bij de gemoderniseerde Varkensneus dat het problemen geeft met de ATB/GSM-R en weet ik het wat van geneuzel in Nederland. Hoe en wat precies dat zit, weet ik niet. En daarbij moet het materieel opnieuw toegelaten worden, omdat het hele technische circuit vernieuwd is. Maar dan ook écht alles. Tot op het casco gestript.
Men vreest(weet het zeker) bij de gemoderniseerde Varkensneus dat het problemen geeft met de ATB/GSM-R en weet ik het wat van geneuzel in Nederland. Hoe en wat precies dat zit, weet ik niet. En daarbij moet het materieel opnieuw toegelaten worden, omdat het hele technische circuit vernieuwd is. Maar dan ook écht alles. Tot op het casco gestript.
Maar was dat allemaal nodig, nu meteen? Of moesten we zo nodig weer een probleem creëren? Want het is natuurlijk niet zo dat er "Nou eenmaal" tot op het casco gestript moest worden. Mensen hebben invloed op elk facet van de operatie.
Op dinsdag 22 december 2015 22:54 schreef dennistd het volgende: Dat was in het verleden toch 845 of zo? Meen dat het de bus van 830 is die bij Drienerlo Kennispark helemaal vol loopt.
Is nog steeds 845, ik had er het woordje *mijn* in moeten voegen.
Maar was dat allemaal nodig, nu meteen? Of moesten we zo nodig weer een probleem creëren? Want het is natuurlijk niet zo dat er "Nou eenmaal" tot op het casco gestript moest worden. Mensen hebben invloed op elk facet van de operatie.
Die dingen waren nog erger uitgewoond en verouderd dan onze plan v
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 22 december 2015 21:54 schreef MTL het volgende: Voor de échte treinliefhebbers [ afbeelding ] Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.
Edit: en ja, het is een crappy telefoonpic
omg die heb ik allebei aangeraakt vandaag morgen weer laat?
Na jaren wikken en wegen gaat de S-Bahn Berlin nu toch echt nieuwe treinen laten ontwikkelen. Daar wordt een aantal jaar voor uitgetrokken, de eerste zal waarschijnlijk in 2020 op de baan verschijnen. Zeker tot 2023 blijven de oude BR480 en BR485 nog in dienst (tegen die tijd rond de 40 jaar oud). In dit nieuwsartikel (Duits) een impressie. Ik waarschuw alvast voor oog-builenpest.
Laat me dit momentje hebben Normaal is het andersom...
Andere zaken: Bochtje in Ijmuiden op de Vislijn. Pas (2014) is er een voetpad aangelegd, dat tussen de spoorstaven is gestort. Fototje is van de zomer gemaakt.
[ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 22-12-2015 23:41:43 ]
Wellicht tot aan het eindpunt, dat weet ik niet.Vanaf Driehuis gelopen, en hier waren we er wel klaar mee en zijn we met de bus terug naar Beverwijk gegaan.
De andere kant (naar Santpoort) op is het nog steeds overwoekerd en het spoor, biels, en de perrons zijn allemaal weggehaald. Eigenlijk op een paar stukjes en het ballast na is het niet te zien dat hier een spoorlijn liep.
Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef greavy het volgende: De gemoderniseerde Varkensneuzen zouden in België op zijn vroegst in April 2016 in reizigersdienst komen: De treinen zijn te zwaar, waardoor ergens gewicht weggehaald moet worden. De rempercentages kunnen nu niet gehaald worden. Daarna mogen ze nog niet naar Nederland: Er moet eerst een toelatingsproces gestart worden, en zolang dit in België niet op orde is, kan/mag het in Nederland niet. Er zijn dusdanig grote aanpassingen geweest dat een nieuwe toelating nodig is.
Die Belgen zijn van de ratten besnuffeld, je gaat toch geen treinen van 40 jaar oud nog compleet veranderen tijdens een renovatie Die oude rotzooi zou gewoon linea recta naar de schroothoop moeten. Cityrail-klassiekjes zijn ook al zoiets, allemaal hippe displays op en in de treinen geschroefd en ik heb ze werkelijk nog nooit gebruikt zien worden
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2015 00:03:54 ]
Wellicht tot aan het eindpunt, dat weet ik niet.Vanaf Driehuis gelopen, en hier waren we er wel klaar mee en zijn we met de bus terug naar Beverwijk gegaan.
De andere kant (naar Santpoort) op is het nog steeds overwoekerd en het spoor, biels, en de perrons zijn allemaal weggehaald. Eigenlijk op een paar stukjes en het ballast na is het niet te zien dat hier een spoorlijn liep.
Jammer, je had de perrons best wel kunnen laten liggen vind ik.
Van Antwerpen tot Athus : de langste ETCS-spoorlijn in Europa 22-12-2015
België beschikt nu over de langste ETCS-spoorlijn op het klassieke spoornet (= niet hogesnelheidslijn) in Europa. Vandaag heeft Infrabel op de laatste ontbrekende baanvakken in Antwerpen en Ottignies ETCS in gebruik genomen. Hierdoor is het Belgische deel van de hoofdroute van de RFC North Sea - Mediterranean, ook gekend als ERTMS Corridor C, volledig uitgerust met het Europese veiligheidssysteem. Dit is een mijlpaal voor de spoorveiligheid en voor ETCS en is van groot belang voor het goederen- en reizigersverkeer. Langste ETCS-traject (429 km spoorlijn) in Europa
De strategische spooras Antwerpen – Athus is volledig uitgerust met ETCS (European Train Control System). Dit Europese treincontrolesysteem bewaakt permanent de snelheid van een trein. Wanneer die de toegelaten maximumsnelheid overschrijdt, verbetert ETCS de snelheid en stelt het systeem de noodremming in werking.
Op 5 jaar tijd hebben de technische ploegen van Infrabel tussen Antwerpen en Athus 429 km spoorlijnen (of 858 km aan sporen) voorzien van 6.400 veiligheidsbakens en 400 seinketen. Een technisch huzarenstukje waarmee België voortaan over het langste ETCS-traject op klassieke sporen beschikt en koploper is in Europa. De totale investering hiervoor bedraagt 130 miljoen euro waarvan 29 miljoen gebeurt via cofinanciering door Europa.
De laatste ontbrekende ETCS-baanvakken van Antwerpen-Noord tot Mortsel én van Ottignies tot Namen (via Fleurus) werden vandaag in gebruik genomen. Antwerpen en Ottignies zijn belangrijke spoorknooppunten voor het reizigers- en goederenverkeer met kruisingen en aansluitingen naar verscheidene spoorlijnen in ons land. Via het knooppunt Antwerpen-Berchem bijvoorbeeld passeren er dagelijks ongeveer 667 reizigers- en 117 goederentreinen (= cijfers op een weekdag).
Belgisch deel van strategische corridor volledig uitgerust met ETCS Het spoortraject Antwerpen – Athus is strategisch heel belangrijk omdat dit past in de uitrusting van het Belgisch deel op de hoofdroute van de ERTMS Corridor C, ook gekend als “RFC North Sea – Mediterranean” of “Noordzee – Middellandse Zee Corridor”, met ETCS tegen eind 2015 overeenkomstig de richtlijnen van Europa. Die Corridor verbindt Antwerpen en Rotterdam met Bazel en Lyon en deze ETCS-realisatie is belangrijk voor veilig en grensoverschrijdend goederenvervoer.
België is betrokken bij 3 internationale goederencorridors (RFC of Rail Freight Corridors) die het goederenvervoer per spoor tussen de grote economische polen (onder meer de havens) in Europa stimuleren: RFC North Sea – Mediterranean, RFC Rhine – Alpine en RFC North Sea – Baltic. Corridors zijn internationale “goederensnelwegen” en vormen een efficiënte manier om met een doordachte investeringspolitiek snel een Europees spoorwegnet uit te bouwen.
Antwerpen – Athus ligt niet alleen op een van deze goederencorridors maar ook op de zogenaamde ERTMS Corridor C die voor Europa een prioritaire route is om met ETCS uit te rusten. Dit toont het economisch belang van ETCS voor de spoorsector: het interoperabele karakter (een trein komende vanuit eender welke lidstaat met ETCS aan boord kan op alle spoorlijnen rijden die met het systeem zijn uitgerust) zorgt ervoor dat het goederenvervoer per spoor competitiever, sneller en goedkoper wordt ten aanzien van andere vervoersmodi. Meer vervoer per spoor betekent ook minder files en is beter voor het milieu.
Ruim 1.200 km hoofdsporen of bijna 20% van Belgisch netwerk uitgerust met ETCS De installatie van ETCS op dit Corridor-traject is ook van groot belang voor de veiligheid van het reizigersverkeer: het traject loopt vanuit Antwerpen langs Mechelen, Leuven, Ottignies, Namen, Dinant naar Athus. Infrabel vervolgt zijn inspanningen voor de stapsgewijze uitrol van ETCS en vandaag beschikt 19% of 1.228 km van alle hoofdsporen (6.522 km) op het Belgische netwerk over ETCS. Tegen eind 2022 wenst Infrabel de volledige Belgische spoorinfrastructuur uit te rusten met ETCS waardoor België tot de meest veilige spoornetten zal behoren.
Deze implementatie gebeurt volledig overeenkomstig het gezamenlijke Masterplan ETCS van Infrabel en NMBS dat werd goedgekeurd door de overheid en in lijn is met de engagementen van de Bijzondere Commissie Spoorveiligheid. Dit geldt eveneens voor de versnelde installatie van het automatische stopsysteem TBL1+ dat de eerste stap vormt in de uitrol van ETCS en compatibel is op het gebied van hardware (bakens).
TBL1+ (Transmissie Baken Locomotief) voert een automatische remming uit wanneer een trein een rood sein voorbijrijdt of wanneer een trein bij het naderen van een rood sein op 300 meter afstand sneller dan 40 km/u rijdt. Vandaag zorgen de seinen die beschikken over TBL1+ voor een efficiëntiedekking van 99,9% en heeft Infrabel de installatie van TBL1+ op het netwerk afgewerkt.
Misschien dachten ze 5 jaar terug, als dat met Nederlandse treinen uit 1975 nog de moeite waard is, kunnen wij dat ook.
Bizar is vooral dat die Belgen er zo idioot lang mee bezig zijn.
het prototype is nog niet goedgekeurd., dus is het verdere proces tijdelijk opgeschort. En nu is al bekend dat de renovatie "veel duurder" dan voorzien was. Diverse technici, ontwerpers enz. hebben meermaals aangegeven dat men beter extra Desiro's kon bestellen, maar bij NMBS wilden ze een renovatie van het zwaar versleten materieel. Er staan nu al Varkensneuzen aan de kant, wachtende op renovatie, omdat bijvoorbeeld de vloer doorgezakt was. Men is wel bezig geweest met asbestsanering van 3 volgende stellen in Merelbeke, maar de renovatie gebeurt in Mechelen. Stellen die in Merelbeke behandeld worden, komen pas na renovatie weer op de baan.
Op dinsdag 22 december 2015 23:21 schreef Prins_Pils het volgende: Na jaren wikken en wegen gaat de S-Bahn Berlin nu toch echt nieuwe treinen laten ontwikkelen. Daar wordt een aantal jaar voor uitgetrokken, de eerste zal waarschijnlijk in 2020 op de baan verschijnen. Zeker tot 2023 blijven de oude BR480 en BR485 nog in dienst (tegen die tijd rond de 40 jaar oud). In dit nieuwsartikel (Duits) een impressie. Ik waarschuw alvast voor oog-builenpest.
En toch valt dit nog wel mee. V250 in de groeneharttunnel was veel erger.
Dat is de reden dat de Belgische M6'n momenteel nog maar 170 (en er is inmiddels één stam die 180 mag dacht ik) mag rijden. Harder hebben ze teveel last van schommelen en stoten. En daar is toen veel geld voor uitgegeven... Maar ze krijgen het niet voor elkaar om sneller te gaan met nog een goed comfortniveau.
Die zweedse X2000's zijn ook geen pretje trouwens. Kantelbaktechniek uit wanneer? Toen jaartallen nog met 3 cijfers geschreven werden of zo. "Ja maar daardoor kunnen wij 200 op 140-geschikt spoor!"
Ja, dat kan. In de zin van dat je niet uit de bocht vliegt. Comfortabel? Mwoa. Neuh
“Stoelen te weinig? Dan koopt u maar een duurder kaartje” DAGELIJKS 2.000 ACHTERBLIJVERS OP PERRONS NS
Het plan van aanpak van het materieeltekort van de NS is tegen het zere been van de Maatschappij Voor Beter OV.
De NS schrijft aan staatssecretaris Dijksma dat in de drukke maanden 99% van de reizigers een zit- of staanplaats had. 1% van de reizigers had dit dus niet. Dit zijn dus blijkbaar reizigers die wegens plaatsgebrek op het perron achter moesten blijven. Uitgaande van 200.000 spitsreizigers, betekent dit dat iedere werkdag 2.000 passagiers wegens plaatsgebrek een trein moeten laten passeren.
“Door fout inkoopbeleid van ons past u niet meer in de Tweede Klas. Koopt u daarom maar een duurder eersteklaskaartje.” Dat is, kort samengevat, de boodschap van de NS aan reizigers op drukke spitstrajecten. Voor Beter OV is verbijsterd over deze schaamteloze poging tot zelfverrijking van de NS. In volwassen sectoren zou een dergelijke schoffering van de consument tot een kopersstaking leiden, maar de NS vindt dit dus normaal. Beschamend, aldus Voor Beter OV-voorman Rikus Spithorst. Bovendien staat deze poging van de NS om de reiziger een duurder kaartje aan te smeren haaks op het in het noodplan aangekondigde beleid, in de nieuwste zesdelige stoptreinen juist het aantal stoelen in de Eerste Klas te verminderen.
Lees hier meer kritiek van Voor Beter OV op de plannen.
Het is gewoon een persvoorlichter die de zaken minder erg probeert voor te stellen dan het is. Niet heel erg anders dan een Rikus Spithorst die iets belachelijker vindt dan het daadwerkelijk is of een woordvoerder van de V&D die verwacht dat de winkels wel verkocht kunnen worden.
De problemen zijn echter maar voor een klein deel NS-verantwoordelijkheid want we hebben de volgende externe factoren: 1. OV-studentenkaart is uitgebreid ipv versoberd. 2. V250 verhaal.. 3. Hardere reizigersgroei dan verwacht.
Wat heeft NS wel gedaan... 1. Als reactie op 1 en 2: Flirts besteld, DDAR van stal gehaald en wellicht iets later dan gewenst DDM1 van stal gehaald. Daarnaast is plan V niet al in 2014 aan de kant gezet. 2. Gecommuniceerd naar externe partijen dat ze misschien iets met begin- en eindtijden moeten gaan doen.
Wat had NS beter kunnen doen.. 1. Materieel beter verdelen.. Dus geen dubbeldekkers tussen Baarn en Soest maar ergens waar een los sprinterstel te klein is. Plan V inplannen in plaats van op reserve zetten. 2. Kijken of internationale treinen (Amsterdam Berlijn b.v. als Enkhuizen-Berlijn) gebruikt kunnen worden in de spits om binnenlands materieel vrij te maken. 3. Kijken of je met extra korte spitsslagen materieel uit langeafstandsverbindingen kunt vrijmaken.. Denk bijvoorbeeld aan lange treinen Groningen-Den Haag die alleen tussen Almere en Amsterdam Zuid echt vol zitten. 4. DDM1 eerder laten opknappen dan nu gebeurd is.
Wat is niet de schuld van NS: 1. Dat het krap is. Als alle mogelijke maatregelen waren genomen dan was het alsnog krap geweest. 2. Dat er meer materieel materieel nodig is dan verwacht was.. Als de V250 niet kapotgeframed was door de Belgen en binnen een half jaar de helft van alle diensten had kunnen rijden waren er veel meer rijtuigen voor het hoofdrailnet beschikbaar geweest. Als het sterk versoberen van de studenten-OV-kaart was doorgezet zou dat waarschijnlijk ook een daling in het aantal reizigers hebben veroorzaakt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 24-12-2015 11:27:11 ]
1. Als reactie op 1 en 2: Flirts besteld, DDAR van stal gehaald en wellicht iets later dan gewenst DDM1 van stal gehaald.
Allemaal later dan gewenst dus.
quote:
Daarnaast is plan V niet al in 2014 aan de kant gezet.
Is materieel NIET voortijdig afvoeren tegenwoordig ook al een prestatie?
quote:
1. Materieel beter verdelen.. Dus geen dubbeldekkers tussen Baarn en Soest maar ergens waar een los sprinterstel te klein is.
Ergens waar een losse sprinter te klein is kan je sprinters aan elkaar koppelen. Een dubbeldekker is dan niet per definitie beter.
quote:
4. DDM1 eerder laten opknappen dan nu gebeurd is.
DDM1 had nooit aan de kant gezet moeten worden. Als het gewoon in dienst gebleven was, hadden ze nu ook niet gereactiveerd hoeven worden.
quote:
Als de V250 niet kapotgeframed was door de Belgen
Wat, krijgen nu de Belgen alle schuld? Als nog even reservematerieel achter de hand moeten houden, zolang niet zeker was dat de V250 betrouwbaar ingezet zou kunnen worden.
Is materieel NIET voortijdig afvoeren tegenwoordig ook al een prestatie?
Met andere woorden; Je snapt niet goed wat oorspronkelijk de bedoeling was? Is niet erg maar zeg dat dan.
quote:
Ergens waar een losse sprinter te klein is kan je sprinters aan elkaar koppelen. Een dubbeldekker is dan niet per definitie beter.
Ja dat snapt iedere onbesnut. Wat hij bedoelt is dus dat materieel beter/effectiever ingezet moet worden.
quote:
DDM1 had nooit aan de kant gezet moeten worden. Als het gewoon in dienst gebleven was, hadden ze nu ook niet gereactiveerd hoeven worden.
DDM1 kon zonder maatregelen sowieso niet meer in dienst blijven.
quote:
Wat, krijgen nu de Belgen alle schuld? Als nog even reservematerieel achter de hand moeten houden, zolang niet zeker was dat de V250 betrouwbaar ingezet zou kunnen worden.
Ik denk ook niet dat je dit de Belgen in de schoenen kan schuiven. Maar NS ook niet echt. Overheid.
Met andere woorden; Je snapt niet goed wat oorspronkelijk de bedoeling was? Is niet erg maar zeg dat dan.
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat alle Plan V door SLT konden worden vervangen. Dat dit niet gebeurt is (er zijn minder SLT's geleverd dan oorspronkelijk de bedoeling was) daar lees ik niks over in het verhaal, terwijl het wel een belangrijke factor is.
In 2014 was er nog geen vervanger voor die laatste Plan V's en ook nog geen noodzaak ze aan de kant te zetten. Het spul dan nog even in dienst houden lijkt dan vanzelfsprekend, zeker als je krap in het materieel zit.
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat alle Plan V door SLT konden worden vervangen. Dat dit niet gebeurt is (er zijn minder SLT's geleverd dan oorspronkelijk de bedoeling was) daar lees ik niks over in het verhaal, terwijl het wel een belangrijke factor is.
In 2014 was er nog geen vervanger voor die laatste Plan V's en ook nog geen noodzaak ze aan de kant te zetten. Het spul dan nog even in dienst houden lijkt dan vanzelfsprekend, zeker als je krap in het materieel zit.
Dat is inderdaad een factor. Maar geen hele grote. De last-minute wijzigingen die de overheid oplegt (plus ook al initieel het voorstel voor de inperking van de SOV te laat naar de kamer sturen, anders was het ding namelijk al beperkt geweest), zorgt er mede voor dat deze situatie er is. Rikus gooit zijn hele emmer diarree weer alleen uit over NS terwijl het veel te makkelijk is om alleen hen de schuld te geven. Plus dat zijn verhaal feitelijk weer eens aan alle kanten rammelt.
quote:
Misschien niet, maar als je voor een paar jaar stopt de boel te onderhouden maak je het allemaal nog veel erger.
In sommig DDM-1 materieel ga je zowat door de vloeren heen man. Die troep is eigenlijk veel meer op dan Plan V.
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat alle Plan V door SLT konden worden vervangen. Dat dit niet gebeurt is (er zijn minder SLT's geleverd dan oorspronkelijk de bedoeling was) daar lees ik niks over in het verhaal, terwijl het wel een belangrijke factor is.
In 2014 was er nog geen vervanger voor die laatste Plan V's en ook nog geen noodzaak ze aan de kant te zetten. Het spul dan nog even in dienst houden lijkt dan vanzelfsprekend, zeker als je krap in het materieel zit.
De vraag is.. Als de SOV wel zou zijn versoberd en er geen reizigersgroei was geweest.. Wat was er dan gebeurd? Waarschijnlijk zou er dan nu niets aan de hand zijn geweest ondanks dat de V250 alsnog aan de kant zou gaan.. Als de SOV hetzelfde zou gaan als nu net als de reizigersgroei maar de V250 nu had gereden was er ook niets aan de hand geweest..
Wat ik maar wil zeggen: Op een bepaald tijdstip zijn keuzes gemaakt die op dit moment tot materieelschaarste leiden. Op dat moment was het uitgangspunt dat zowel de V250 zou rijden, er geen reizigersgroei zou komen én de SOV flink versoberd zou worden. Dan had al het Plan V alsnog zonder problemen aan de kant kunnen gaan en was SGM+SLT+DDZ ruim voldoende voor de sprinters geweest en ICR+ICM+VIRM voor alle IC-diensten. En dan hadden we nog 20 stuks DDZ6 overgehad. Er zat dus flink wat regelruimte in alleen heeft uiteindelijk alles negatief uitgepakt voor NS wat negatief had kunnen uitpakken.
Dat doet overigens nog steeds niet af aan het feit dat NS best nog wat meer had kunnen doen de afgelopen twee jaar waardoor het nu minder krap zou zijn. Daarvoor zijn pragmatische oplossingen nodig. Helaas is NS zelf helemaal dichtgeregeld en de spoorsector als geheel ook waardoor dat toch niet in de cultuur past.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 24-12-2015 13:07:33 ]
(Foto dus door Koen Brouwer, welke van de vier dat is weet ik niet) En uiteraard kudos voor de foto, die is toch wat beter dan wat ik voor elkaar krijg met mijn telefoon
Edit: ja, mijn foto is crap. Autofocus op het raam zo te zien Edit 2: whatever. Ik moet gewoon geen poging doen om foto's te maken. Ik houd het maar bij treinen rijden
[ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 24-12-2015 13:26:39 ]
In sommig DDM-1 materieel ga je zowat door de vloeren heen man. Die troep is eigenlijk veel meer op dan Plan V.
Geen wonder, met al dat achterstallig onderhoud, het had al in 2010 een revisie nodig. Ik vind het nog steeds vreemd dat dat toen niet gebeurde terwijl het nog maar 25 jaar oud was. Je reinste kapitaalvernietiging.
Ik moet zo naar de Plus aan de achterkant van het station, en daarna naar het loket aan de voorkant om mijn chippert op te laden. Eens uitproberen of ik bij de automaat aan de achterkant dat passagerecht erop kan zetten om door het station te kunnen
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Golden Pass.
Niet alleen de treinreis over de Golden Pass,maar ook de geschiedenis en bijzondere locaties krijgen de aandacht.Na een korte trip naar Rocher-de-Naye,met een geweldig zicht over het meer van Genève,gaat de reis met de Golden Pass Express van Montreux naar Interlaken.
Het is een winterse kennismaking met Centraal-Zwitserland door de bergen, valleien,boerendorpen en chique wintersport-resorts
De provincie Limburg heeft Veolia een dwangsom van acht ton opgelegd, omdat de vervoerder rijdt met oudere bussen dan is afgesproken. De verhoudingen tussen Veolia en Limburg hebben daarmee een nieuw dieptepunt bereikt.
Volgens het bestek mag Veolia niet met bussen in Limburg rijden die ouder zijn dan zeven jaar. Toen moedermaatschappij Connexxion echter de concessie Hoeksche Waard Goeree Overflakkee won, werd een aantal nieuwere bussen naar die concessie toe overgeheveld. In plaats daarvan kreeg Limburg 54 oudere bussen die eerder in Brabant reden.
“Het was geen vraag, maar een mededeling”, zegt gedeputeerde Patrick van den Broeck over de handelswijze van Veolia. “Zelf hebben ze de mond vol over een level playing field, terwijl ze Limburgse middelen gebruiken voor een andere concessie.”
Veolia zegt compensatiemaatregelen te hebben getroffen. De oudere bussen hebben een opknapbeurt gehad, er zijn nog zes extra bussen als reserve aan de vloot toegevoegd en er rijden extra treinen op de Maaslijn. Volgens Van den Broeck zijn die maatregelen echter onvoldoende. “Dat ze zes extra bussen als reserve achter de hand houden, geeft al aan dat ze sneller stuk kunnen gaan. Je kan wel reservebussen hebben, maar als je als reiziger in een bus met pech zit, schiet je daar weinig mee op.”
De extra treinen op de Maaslijn noemt Van den Broeck een ‘sigaar uit eigen doos’. “Een derde van het bedrag voor die extra treinen is betaald door Veolia, het andere deel door Rijk en provincie”. Van den Broeck ziet weinig andere mogelijkheden dan weer nieuwe bussen. Een oplossing met extra compensatie sluit hij niet uit, ‘maar de situatie is wel heel complex geworden’.
Veolia heeft twee weken de tijd om op de brief te reageren. Tot die tijd doet het bedrijf geen mededelingen.
De dwangsom is een nieuw dieptepunt in een soap die steeds meer op een ordinaire vechtscheiding begint te lijken. De verhoudingen tussen de vervoerder en de provincie zijn danig verziekt sinds Veolia de concessie verloor; eerst aan Abellio, later aan Arriva. Veolia wil dat de hele aanbestedingsprocedure opnieuw wordt gedaan en is naar de rechter gestapt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Kwestie van tijd. Limburg zijn ze al kwijt, de laatste concessie die Veolia NL heeft is Haaglanden en tegen de tijd dat die opnieuw aanbesteed wordt zal Transdev dat denk ik eerder onder Connexxion doen dan onder Veolia.
quote:
Op donderdag 24 december 2015 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is eerder verteld en ik schaam me diep dat ik het vergeten ben, maar waarom is dat getik in Zwitserse treinen ook alweer
Euh, getik? Bedoel je misschien van een tandradtrein ofzo?
Op donderdag 24 december 2015 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is eerder verteld en ik schaam me diep dat ik het vergeten ben, maar waarom is dat getik in Zwitserse treinen ook alweer
Net als in Belgische treinen toch? Iedere kwart seconde wordt de snelheid gelogd.
Hm ik zie nou pas dat de piloot bovenin zit, die dikke Tante Toos rechtsvoor zal het in ieder geval niet zijn Zou leuk zijn geweest als ze in de Koploper ook zo'n groot raam voorin hadden gemaakt!
Kwestie van tijd. Limburg zijn ze al kwijt, de laatste concessie die Veolia NL heeft is Haaglanden en tegen de tijd dat die opnieuw aanbesteed wordt zal Transdev dat denk ik eerder onder Connexxion doen dan onder Veolia.
[..]
Euh, getik? Bedoel je misschien van een tandradtrein ofzo?
Arriva zou mooier zijn, dat zou concessie-overschrijdend vervoer zeker bevorderen. Dus gewoon helemaal verdwijnen, niet onder een andere naam
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het verder gaat met Abellio in Engeland: een paar jaar terug sleepten ze de ene na de andere franchise in de wacht, maar die trend lijkt gekeerd.
Northern zijn ze kwijt (gaat naar Arriva), ze dingen nog wel mee naar East Anglia (maar deden dat samen met een partner) en bij ScotRail gaat het niet van een leien dakje. De vakbonden morren en de eerste boete hebben ze al binnen.
Klinkklare onzin als jet mij vraagt. Het aantal actieve geloofsbelijders dat om een serieuze reden aanspraak maakt op een vrije dag is bij het Suikerfeest stukken groter dan met Kerstmis.
Klinkklare onzin als jet mij vraagt. Het aantal actieve geloofsbelijders dat om een serieuze reden aanspraak maakt op een vrije dag is bij het Suikerfeest stukken groter dan met Kerstmis.
Een keer twee dagen rust is helemaal niet verkeerd vind ik. En op welke dagen dat valt maakt mij niet uit. Vind ik trouwens ook van koopzondagen: één keer per maand is vaak genoeg. Wil een winkel vaker op zondag open dan sluiten ze maar een andere dag.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een keer twee dagen rust is helemaal niet verkeerd vind ik. En op welke dagen dat valt maakt mij niet uit. Vind ik trouwens ook van koopzondagen: één keer per maand is vaak genoeg. Wil een winkel vaker op zondag open dan sluiten ze maar een andere dag.
Ga in Amerika wonen dan, daar heb je de vrijheid om andere mensen je regels op te leggen. Ik snap echt niet wat er mis mee is, laat ondernemers verdorie zelf beslissen wat ze willen.
Op donderdag 24 december 2015 23:07 schreef dennistd het volgende: koopzondagen: één keer per maand is vaak genoeg. Wil een winkel vaker op zondag open dan sluiten ze maar een andere dag.
Wat een gedoe was dat toen ik veel nog in griffodorp Zwolle zat. Maar één winkel open, en dan alleen tussen 16 en 19. Maar hiero is bijna alles open van 9 tot 20 uur
Op donderdag 24 december 2015 23:20 schreef Prins_Pils het volgende: Wat een gedoe was dat toen ik veel nog in griffodorp Zwolle zat. Maar één winkel open, en dan alleen tussen 16 en 19. Maar hiero is bijna alles open van 9 tot 20 uur
Dat was vijf jaar geleden ook nog niet. Toen was het ook 15:00-20:00.
Ondernemers die het zonder personeel doen worden zo gedwongen om 7 dagen per week te werken, omdat mensen anders wel naar een andere winkel gaan die wel open is. En omdat het alleen verschoven omzet is (het geld wordt immers maar 1 keer uitgegeven) levert het ook geen extra inkomsten op. Het is alleen maar verlies als de rest wel open kan (doordat ze groter zijn en dus personeel hebben).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ondernemers die het zonder personeel doen worden zo gedwongen om 7 dagen per week te werken, omdat mensen anders wel naar een andere winkel gaan die wel open is. En omdat het alleen verschoven omzet is (het geld wordt immers maar 1 keer uitgegeven) levert het ook geen extra inkomsten op. Het is alleen maar verlies als de rest wel open kan (doordat ze groter zijn en dus personeel hebben).
Dat laatste geldt alleen als je ervan uit gaat dat het aantal klanten gelijk blijft als je zeven ipv zes dagen open gaat, dat is natuurlijk ook niet waar.
Ik ben niet gelovig dus dat zal mij aan mijn anus oxideren (dat laatste is een regelmatige uitspraak van mijn oude scheikunde/natuurkunde/wiskunde-leraar).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ondernemers die het zonder personeel doen worden zo gedwongen om 7 dagen per week te werken, omdat mensen anders wel naar een andere winkel gaan die wel open is. En omdat het alleen verschoven omzet is (het geld wordt immers maar 1 keer uitgegeven) levert het ook geen extra inkomsten op. Het is alleen maar verlies als de rest wel open kan (doordat ze groter zijn en dus personeel hebben).
Nederlanders hebben geld en houden van easy shopping. Wat ze in de stad uitgeven kunnen ze niet online uitgeven. Op koopzondagen wordt 20% van de weekomzet gedraaid. Nog afgezien daarvan is er onderzoek naar gedaan, diverse keren zelfs, en ondernemers willen juist de vrijheid hebben om altijd open te zijn. De overgrote meerderheid zelfs. En zelfs als het de overgrote minderheid zou zijn betekent dat niet dat we in een dictatuur van de meerderheid wonen. Tenzij je het natuurlijk prima vindt als de Sharia wordt ingevoerd als 2/3e van de Nederlanders daar volledig achter staat.
Dat laatste geldt alleen als je ervan uit gaat dat het aantal klanten gelijk blijft als je zeven ipv zes dagen open gaat, dat is natuurlijk ook niet waar.
Stel even dat we drie winkels hebben: A, B en C. Totaal wordt er door consumenten 1000 euro per week uitgegeven. Winkel A heeft 20% van de markt, B 40% en C ook 40%. Bij alle drie wordt dit netjes verdeeld over 6 dagen. Nu gaan winkel B en C ook op zondag open. Hierdoor daalt het aandeel van winkel A naar 17%. Die verliest dus gewoon ±30 euro per week aan omzet, terwijl B en C (die al veel groter zijn) er allebei ±15 euro per week bij krijgen.
Er wordt echt niet meer uitgegeven: iedereen kan zijn euro maar één keer uitgeven, en als dat op zondag gebeurt dan kan dat op dinsdag niet meer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nederlanders hebben geld en houden van easy shopping. Wat ze in de stad uitgeven kunnen ze niet online uitgeven. Op koopzondagen wordt 20% van de weekomzet gedraaid. Nog afgezien daarvan is er onderzoek naar gedaan, diverse keren zelfs, en ondernemers willen juist de vrijheid hebben om altijd open te zijn. De overgrote meerderheid zelfs. En zelfs als het de overgrote minderheid zou zijn betekent dat niet dat we in een dictatuur van de meerderheid wonen. Tenzij je het natuurlijk prima vindt als de Sharia wordt ingevoerd als 2/3e van de Nederlanders daar volledig achter staat.
Daarom zeg ik ook niet dat ze op zondag dicht moeten, maar een dag in de week. Welke dag dat dan is mogen ze lekker zelf weten. En voor mijn part zelfs nog over een maand uitspreiden, dan ze de eerste 4-5 dagen van de maand dicht zijn.
Vind ik trouwens ook voor openingstijden van café's e.d.: om 1 uur sluiten is laat genoeg. Wil je 6 uur lang in de kroeg hangen dan ga je er maar eerder heen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zolang het niet om alledaagse boodschappen gaat, gaan mensen echt wel naar dat speciale zaakje dat niet op zondag open is als ze daar iets van nodig hebben.
Daarom zeg ik ook niet dat ze op zondag dicht moeten, maar een dag in de week. Welke dag dat dan is mogen ze lekker zelf weten. En voor mijn part zelfs nog over een maand uitspreiden, dan ze de eerste 4-5 dagen van de maand dicht zijn.
Vind ik trouwens ook voor openingstijden van café's e.d.: om 1 uur sluiten is laat genoeg. Wil je 6 uur lang in de kroeg hangen dan ga je er maar eerder heen.
Regels inruilen voor regels? Is hetzelfde gezeik. Echt NIET DOEN. Vrije markt werkt hier prima. In Denemarken wordt de nachtwinkelmarkt voor 80% door kleine zelfstandigen beheerst (waarvan de helft wel franchiset), al dat gepaniekvoetbal van de SP zonder dat er een grammetje bewijs is. Het enige bewijs dat er is is dat er een causaal verband lijkt te bestaan tussen minder werkloosheid en een echte 24-uurseconomie.
Op donderdag 24 december 2015 23:30 schreef Prins_Pils het volgende: Zolang het niet om alledaagse boodschappen gaat, gaan mensen echt wel naar dat speciale zaakje dat niet op zondag open is als ze daar iets van nodig hebben.
Maar laat ik een kleine bloemenzaak als voorbeeld nemen. De eigenaar en zijn vrouw zijn de enige die in de winkel staan, personeel is er niet. Als ze dan ook op zondag open moeten hebben ze geen dag rust meer. Blijven ze dicht dan kopen de klanten hun bloemetje wel bij de supermarkt, die wel 7 dagen per week bloemen verkoopt. Zo verliezen ze toch inkomsten lijkt me, mensen kopen niet ineens meer bloemen omdat ze nu 7 dagen per week te koop zijn.
Maar goed: ik zal wel verschrikkelijk ouderwets en conservatief zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ondernemers die het zonder personeel doen worden zo gedwongen om 7 dagen per week te werken, omdat mensen anders wel naar een andere winkel gaan die wel open is. En omdat het alleen verschoven omzet is (het geld wordt immers maar 1 keer uitgegeven) levert het ook geen extra inkomsten op. Het is alleen maar verlies als de rest wel open kan (doordat ze groter zijn en dus personeel hebben).
Zo denk ik er ook over.
Hoewel, opzich is het best lekker winkelen de maandag na koopzondag. Met pa en broertje kleren wezen shoppen. Volgens mij stonden we 3 kwartier ¤1000 armer weer buiten Inclusief lullen en koffie leuten met de verkopers.
Maar laat ik een kleine bloemenzaak als voorbeeld nemen. De eigenaar en zijn vrouw zijn de enige die in de winkel staan, personeel is er niet. Als ze dan ook op zondag open moeten hebben ze geen dag rust meer. Blijven ze dicht dan kopen de klanten hun bloemetje wel bij de supermarkt, die wel 7 dagen per week bloemen verkoopt. Zo verliezen ze toch inkomsten lijkt me, mensen kopen niet ineens meer bloemen omdat ze nu 7 dagen per week te koop zijn.
Maar goed: ik zal wel verschrikkelijk ouderwets en conservatief zijn.
Ondernemers werken sowieso 7 dagen in de week, of ze nou open zijn of niet. Ga eens met een paar ondernemers praten zou ik zeggen voordat je fabeltjes papegaait.
Stel even dat we drie winkels hebben: A, B en C. Totaal wordt er door consumenten 1000 euro per week uitgegeven. Winkel A heeft 20% van de markt, B 40% en C ook 40%. Bij alle drie wordt dit netjes verdeeld over 6 dagen. Nu gaan winkel B en C ook op zondag open. Hierdoor daalt het aandeel van winkel A naar 17%. Die verliest dus gewoon ±30 euro per week aan omzet, terwijl B en C (die al veel groter zijn) er allebei ±15 euro per week bij krijgen.
Er wordt echt niet meer uitgegeven: iedereen kan zijn euro maar één keer uitgeven, en als dat op zondag gebeurt dan kan dat op dinsdag niet meer.
Dat was vijf jaar geleden ook nog niet. Toen was het ook 15:00-20:00.
de openingstijden op zondag zijn hier de laatste jaren inderdaad aanzienlijk verruimd. Maar nog niet zo lang (weeks, not months) geleden verbaasde een kennis van mij uit Zwolle zich erover dat er in Deventer WEL een winkel op zondag voor 16:00 open was. Zelfs al is het hier van de laatste jaren, in 'Olle is het nog steeds gewoon niet.
En iedereen had gehoopt dat het zou veranderen na de meest recente verkiezingen maar nee hoor. Ik ben serieus wel eens om 10:00 's ochtends naar de HEMA of AH2Go op het station geweest hier.
Dat laatste geldt alleen als je ervan uit gaat dat het aantal klanten gelijk blijft als je zeven ipv zes dagen open gaat, dat is natuurlijk ook niet waar.
Je hebt gelijk dat Dennis geen gelijk heeft, maar dit is niet de line of play.
Op donderdag 24 december 2015 23:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Tenzij je het natuurlijk prima vindt als de Sharia wordt ingevoerd als 2/3e van de Nederlanders daar volledig achter staat.
Ik moest vandaag zowaar extra inslaan om zaterdagavond nog wat te hebben. Voor het eerst ook dat ik daarover nadenk want elke dag tot 22 uur naar winkel kunnen is er helemaal ingebakken.
Op donderdag 24 december 2015 23:46 schreef derLudolf het volgende: Heeft niemand hier meer voorraad in huis ofzo? Ik hier de rest van het jaar geen boodschappen te doen
Mijn carport is te laag voor een unimog, maar anders ging ik nog maar 2 keer per jaar naar de winkel inderdaad
Op donderdag 24 december 2015 23:47 schreef Prins_Pils het volgende: Ik moest vandaag zowaar extra inslaan om zaterdagavond nog wat te hebben. Voor het eerst ook dat ik daarover nadenk want elke dag tot 22 uur naar winkel kunnen is er helemaal ingebakken.
Dan had je beter moeten kijken want zaterdag is de Plus gewoon open. 9-20 dacht ik.
Op donderdag 24 december 2015 23:46 schreef derLudolf het volgende: Heeft niemand hier meer voorraad in huis ofzo? Ik hier de rest van het jaar geen boodschappen te doen
Nee. Ik bedenk me heel vaak dat ik nu ergens zin in heb en dan wil ik dat nu halen.
Is ook niet echt een probleem het was gewoon niet nodig. Niet dat ik het je kwalijk neem, maar je had hem beter achter de hand kunnen houden voor een ander moment waar het meer havoc kon wreaken
Is ook niet echt een probleem het was gewoon niet nodig. Niet dat ik het je kwalijk neem, maar je had hem beter achter de hand kunnen houden voor een ander moment waar het meer havoc kon wreaken
Nou jah, in dat geval <random iets waarvoor de grondwet gewijzigd moet worden dus 66,7% van de stemmen over twee kabinetsperiodes heen+1e kamergoedkeuring> is ook een dictatuur van de meerderheid.
Kost ruimte, kan je beter wat anders in stoppen zoals een miniatuurtreinbaan. Foekie heeft het er altijd over dat we een extra kamer moeten hebben voor 'mijn' miniatuurtreinbaan. Die baan ligt in een kast achter een andere kast. *yay parents*
Ik heb een tafelmodel koelkast met waardeloos vriesvakje waar hooguit één hamburger in kan. In mijn nieuwe huis komt volgende maand wel een manshoog ding
mensen gaan niet meer kopen als de winkel op meer tijden open is. Dat is waar jij ongelijk in hebt. Waar je wel gelijk in hebt, en dennis niet, is in de aanname dat "zelfstandigen 7 dagen open moeten zijn om niet kapot te gaan". Een zelfstandige bakker, slager etc kan zich prima 6 dagen in de week onderscheiden om een eigen publiek te trekken EN een dag vrij te zijn EN niet kapot te gaan.
mensen gaan niet meer kopen als de winkel op meer tijden open is. Dat is waar jij ongelijk in hebt. Waar je wel gelijk in hebt, en dennis niet, is in de aanname dat "zelfstandigen 7 dagen open moeten zijn om niet kapot te gaan". Een zelfstandige bakker, slager etc kan zich prima 6 dagen in de week onderscheiden om een eigen publiek te trekken EN een dag vrij te zijn EN niet kapot te gaan.
Ik heb niet gezegd dat ze meer kopen. Ik heb alleen gezegd dat er meer klanten komen als je meer dagen open bent. Meer klanten == meer omzet.
Onbegrijpelijk. Waarom zou je dat doen? Zaten die limbo's decennialang al hun miljoenen op te potten dan? Nee natuurlijk niet. Dat geld werd op een ander moment op een andere manier uitgegeven. Dit geloof je toch zelf niet?
Onbegrijpelijk. Waarom zou je dat doen? Zaten die limbo's decennialang al hun miljoenen op te potten dan? Nee natuurlijk niet. Dat geld werd op een ander moment op een andere manier uitgegeven. Dit geloof je toch zelf niet?
Nee, het is gewoon meer kans om geld uit te geven. Vooral mensen met grotere inkomens geven veeel meer uit, die gaven namelijk relatief gezien al een veel kleiner deel van hun vermogen uit. En ze nemen toch nog vaak even dit mee of dat vanuit de grote stad terwijl ze in een dorp wonen en daar alleen het broodnodige kopen.
Ik heb alleen maar negatieve ervaringen, versproducten zien er altijd waardeloos uit bij ons (Enschede centrum). Helaas is het dichtsbijzijnde super en ben ik de enige huisgenoot die de moeite neemt naar de AH te fietsen.
Ik heb alleen maar negatieve ervaringen, versproducten zien er altijd waardeloos uit bij ons (Enschede centrum). Helaas is het dichtsbijzijnde super en ben ik de enige huisgenoot die de moeite neemt naar de AH te fietsen.
De Jumbo hier om de hoek heeft ook wel eens betere tijden gekend, maar producten zijn wel gewoon vers.
Misschien heb je een slechte manager te pakken. Stuur eens een klacht richting Jumbo op Twitter of Facebook
Dat impulsaankopen verantwoordelijk zijn voor 1 of 2 % extra omzet wil ik best geloven, maar je maakt mij niet wijs dat mensen massaal op hun geld blijven zitten als ze het niet OP ZONDAG ergens kwijt kunnen.
Op vrijdag 25 december 2015 00:08 schreef Dr_Flash het volgende: Dat impulsaankopen verantwoordelijk zijn voor 1 of 2 % extra omzet wil ik best geloven, maar je maakt mij niet wijs dat mensen massaal op hun geld blijven zitten als ze het niet OP ZONDAG ergens kwijt kunnen.
Nouja, als je 50 uur per week werkt heb je wel ineens 6 uur extra de tijd om je geld uit te geven Plus ik denk dat Maastricht erg in trek is bij mensen uit Belgie en Duitsland, soort kooptoerisme. Enschede is in het weekend ook net een Duitse stad.
ja leuk, maar dan moet er ook wel geld voor zijn. Het is niet alsof heel Nederland decennialang bulkte van het geld om de simpele reden dat ze het niet op zondag konden uitgeven. Want die situatie is wel nodig om te kunnen beweren dat een zondagopenstelling van de winkels leidt tot zoveel meer EXTRA omzet. Extra omzet als in bovenop al het geld dat in de andere zes dagen al uitgegeven zou worden. Wat er WEL gebeurt: het verschuift gewoon.
Op vrijdag 25 december 2015 00:15 schreef Prins_Pils het volgende: Mensen deden vroeger op zaterdag hun boodschappen voor zaterdag én zondag. Dat kan nu in twee keer.
ja, maar je koopt dan dus niet twee ker voor twee dagen, maar twee keer voor één dag. Per saldo geef je dus niet meer uit.
Ja okee, mensen die bulken van het geld malen niet om dat tientje extra impuls-inkopen. Van Jan-met-de-pet met een x-bedrag per y-tijd zal die extra omzet niet komen
Op vrijdag 25 december 2015 00:18 schreef Prins_Pils het volgende: Ja okee, mensen die bulken van het geld malen niet om dat tientje extra impuls-inkopen. Van Jan-met-de-pet met een x-bedrag per y-tijd zal die extra omzet niet komen
Volgens mij heb je niet echt een idee van de sociaal economische samenstelling van Nederland. Het stikt hier van de middenklassers met spaargeld.
Nee maar hoe je het opschreef in de post die ik quotte kreeg ik de indruk dat je wilde suggereren dat een zeer groot gedeelte van de Nederlanders arm is.
Nee maar hoe je het opschreef in de post die ik quotte kreeg ik de indruk dat je wilde suggereren dat een zeer groot gedeelte van de Nederlanders arm is.
Het zijn er behoorlijk veel, maar als je de omzet van een winkel zou uitsplitsen naar 'uitgaven door minima' 'uitgaven door rijkelui' en een paar klasses ertussenin dan vallen die minima in het niet.
Ik heb nog steeds wel zin om een keer de stad in te gaan en alles te kopen waar ik zin in heb. EN dan thuis maar eens kijken wat het alleaal geworden is
Op vrijdag 25 december 2015 00:48 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb nog steeds wel zin om een keer de stad in te gaan en alles te kopen waar ik zin in heb. EN dan thuis maar eens kijken wat het alleaal geworden is
Ha ha! Met al die schattige speciaalzaakjes in Deventer... als je iets hier niet kunt krijgen bestaat het niet
Onbegrijpelijk. Waarom zou je dat doen? Zaten die limbo's decennialang al hun miljoenen op te potten dan? Nee natuurlijk niet. Dat geld werd op een ander moment op een andere manier uitgegeven. Dit geloof je toch zelf niet?
Maastricht is geen goed referentiepunt omdat het vlakbij België en Duitsland ligt waar op 's zondags nog alles dicht is. Op zondagen stikt het in Maastricht dus van de Duitsers & Belgen en bij supermarkten in Sittard zie ik op zondag ook altijd een hoop buitenlandse nummerplaten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2015 01:32:32 ]
Loc V36 412 van de Eisenbahn-Tradition Lengerich komt Münster (Westfalen) Hauptbahnhof binnen rijden met een lange trein om bezoekers van de kerstmarkt terug naar huis (Ennigerloh/Beckum) te brengen. Achterop zit stoomlocomotief 78 468 die de trein over de Westfälischen Landes-Eisenbahn zal trekken.
Stoomlocomotief 78 468 van de Eisenbahn-Tradition Lengerich staat met kerstman voorop klaar om te vertrekken met een trein vol kerstmarktbezoekers. De rit zal voeren over de Westfälischen Landes-Eisenbahn naar Beckum en Ennigerloh. Achterop loop diesellocomotief V36 412 mee.
Nadat de trein getrokken door stoomlocomotief 78 468 vanuit Münster Hbf vertrokken is kwam deze weer terug het station op, dit keer op een hoger spoor. Blijkbaar kon er niet direct vanaf het perron naar de Westfälischen Landes-Eisenbahn gereden worden.
Deutsche Bahn rijdt met vierdelige FLIRT3's (genummerd als Baureihe 1428) op de RB42 Münster-Essen. Hier staat stel 1428 007 samen met een broertje klaar om naar Essen Hbf te vertrekken.
Op donderdag 24 december 2015 11:44 schreef tripel7 het volgende: Ik vind niet dat je kunt zeggen dat de v250 een externe factor is, dat is een titanic geweest waar de ns zelf vol enthousiasme ingestapt is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 25-12-2015 02:30:35 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ja, maar je koopt dan dus niet twee ker voor twee dagen, maar twee keer voor één dag. Per saldo geef je dus niet meer uit.
Sommige bevolkingsgroepen hebben daar moeite mee en laten zich dan twee keer verleiden. Over het algemeen te definieren als lang haar, borsten en een hogere stem. Die zijn vatbaar voor aanbiedingen.
Sommige bevolkingsgroepen hebben daar moeite mee en laten zich dan twee keer verleiden. Over het algemeen te definieren als lang haar, borsten en een hogere stem. Die zijn vatbaar voor aanbiedingen.
Ja maar die hebben niet opeens meer geld. In het geval van Maastricht is er inderdaad wel sprake van extra, van buitenaf aangetrokken geld, wat JB zei. Elders werkt dat niet zo.
Op vrijdag 25 december 2015 10:27 schreef Peter het volgende: Kan het spoor niet elke zondag dicht? Mooi onderhoudsvenster en de mensen maken hun reis maar een andere dag...
& fijne kerst!
Ja, kan meteen station Staphorst open
Wacht, op zondag een station bouwen mag natuurlijk ook niet
Ja maar die hebben niet opeens meer geld. In het geval van Maastricht is er inderdaad wel sprake van extra, van buitenaf aangetrokken geld, wat JB zei. Elders werkt dat niet zo.
centrum Den haag is op zondagen knetterdruk, vooral met mensen uit de regio. Ik verwacht ook dat ruime openingstijden de consument nog wel verleiden om irl aankopen te doen ipv online.
Ja maar die hebben niet opeens meer geld. In het geval van Maastricht is er inderdaad wel sprake van extra, van buitenaf aangetrokken geld, wat JB zei. Elders werkt dat niet zo.
Het werkt over de hele linie dus wel zo. Alleen die 40% die in Maastricht extra wordt omgezet zal niet representatief zijn. Ik ken hier diverse ondernemers die op zondag 20% van hun weekomzet binnenhalen zonder dat het ze omzet kost op andere dagen.
Eringa en Van Boxtel zijn verbaasd over een gebrek aan innovatie in de spoorwereld. Dit zeiden ze na afloop van een rondleiding aan de TU Delft. Daar kregen ze onder meer een rolpantograaf te zien die de slijtage aan zowel de pantograaf als de bovenleiding moet verminderen.
De sporen van de verlaten Amsterdam Container Terminal worden al ruim een jaar door NS gebruikt om (tijdelijk) overtollig materieel op te slaan. Half december stonden er in elk geval een sleep ICRm-Prio, zes DM'90's en twaalf 1700-locs.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 26-12-2015 03:24:51 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 26 december 2015 02:12 schreef Bitlord het volgende: Wat een stilte hier. Niet normaal. De treinen rijden gewoon, dus moet het Treinentopic ook gewoon doordraaien. Gewoon bijna 12 uur rust hier!
Op zaterdag 26 december 2015 03:16 schreef dennistd het volgende: Om de stilte niet te verbreken hier nog wat materieel in ruste: [ afbeelding ] De sporen van de verlaten Amsterdam Container Terminal worden al ruim een jaar door NS gebruikt om (tijdelijk) overtollig materieel op te slaan. Half december stonden er in elk geval een sleep ICRm-Prio, zes DM'90's en twaalf 1700-locs.
zet de NS daar iets van in het komende jaar ivm capaciteitstekort?
Die 1700 voor het DDM-1 is of als statische loc op Dijksgracht of de Watergraafsmeer, of rijdt loctreinen door het land of staat in de loods in Amersfoort. Die 1700's die je op de foto van Dennis ziet staan zijn terzijde gesteld
"terzijde gesteld" Ja dat ze aan de kant staan ziet een kind ook wel. Maar dan zijn ze _dus_ *helaas* _nou eenmaal_ nooit meer inzetbaar? Kom kom. Waar een wil is...
Op zaterdag 26 december 2015 10:11 schreef Dr_Flash het volgende: "terzijde gesteld" Ja dat ze aan de kant staan ziet een kind ook wel. Maar dan zijn ze _dus_ *helaas* _nou eenmaal_ nooit meer inzetbaar? Kom kom. Waar een wil is...
een weg waar je veel geld uit moet geven. De locs zijn behoorlijk gestript namelijk
Het is gewoon misdadig om te zien hoe er eerst flink veel moeite gedaan wordt om alles te strippen, alleen maar om later te kunnen zeggen "Nee dat kan niet, want die zijn gestript".
Op zaterdag 26 december 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende: Het is gewoon misdadig om te zien hoe er eerst flink veel moeite gedaan wordt om alles te strippen, alleen maar om later te kunnen zeggen "Nee dat kan niet, want die zijn gestript".
nah, het is meer dat de omgeving flink veranderd ten opzichte van de plannen van enkele jaren geleden. In die plannen kwam maar een x hoeveelheid DM'90 en 1700-locs voor. Waarom zou je dan dure onderdelen bestellen als je ze ook niet gebruikt materieel kunt halen?
Voor DDM-1 worden nu kosten noch moeite gespaard. Er zijn zelfs drie kopbakken naar België om daar door Alstom weer compleet te worden gemaakt.
Op zaterdag 26 december 2015 10:40 schreef Fiorano het volgende: Voor het eerst in m'n leven naar Parijs. Uiteraard met de Thalys. Nog tips mbt metro daar?
Je hebt daar ook speciale luchtbandenmetro's, Darkwing_Duck kan je er alles over vertellen
nah, het is meer dat de omgeving flink veranderd ten opzichte van de plannen van enkele jaren geleden. In die plannen kwam maar een x hoeveelheid DM'90 en 1700-locs voor. Waarom zou je dan dure onderdelen bestellen als je ze ook niet gebruikt materieel kunt halen?
Voor DDM-1 worden nu kosten noch moeite gespaard. Er zijn zelfs drie kopbakken naar België om daar door Alstom weer compleet te worden gemaakt.
ja nu ja. Dat had met een beetje toekomstvisie niet nodig geweest dus. Hoezo hebben ze zo vaak zo veel onderdelen nodig trouwens.
Op zaterdag 26 december 2015 10:40 schreef Fiorano het volgende: Voor het eerst in m'n leven naar Parijs. Uiteraard met de Thalys. Nog tips mbt metro daar?
Darkwing_Duck is de Parijs specialist.
Qua metro is het vaak handig om de dagkaart Paris Visité te gebruiken
Wat nou materieeltekort, dieselprijs is laag, zet het maar weer in Gebeurde een x aantal jaar geleden ook toen er veel materieel defect was tijdens de winter.
Hee maar willen jullie even memoreren dat de Winter al halverwege is en er nog steeds geen noodmaatregelen in verband met de grillige weersomstandigheden geweest zijn? Ze kunnen het wel
Ik wandel aardig wat af en af en toe kom je dit verkeersbord tegen. Heeft iets met de bolling van de overweg te maken. Maar wat zegt het meer, is er bijbehorend site ???
Op zaterdag 26 december 2015 11:57 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar willen jullie even memoreren dat de Winter al halverwege is en er nog steeds geen noodmaatregelen in verband met de grillige weersomstandigheden geweest zijn? Ze kunnen het wel
Op zaterdag 26 december 2015 12:00 schreef jpajs het volgende: Ik wandel aardig wat af en af en toe kom je dit verkeersbord tegen. Heeft iets met de bolling van de overweg te maken. Maar wat zegt het meer, is er bijbehorend site ???
Een waarschuwing dat ie bol staat, dat vrachtwagens met dieplader vast kunnen komen te zitten. Trein+40tons kraan= hoop rotzooi
Aanvulling hierop is dat vrachtwagenchauffeurs van diepladers hiervoor een speciaal handboek hebben met tabellen waarin ze op kunnen zoeken of ze met hun combinatie die specifieke overweg over kunnen rijden.
Op zaterdag 26 december 2015 12:00 schreef jpajs het volgende: Ik wandel aardig wat af en af en toe kom je dit verkeersbord tegen. Heeft iets met de bolling van de overweg te maken. Maar wat zegt het meer, is er bijbehorend site ???
Hmm, ik zat zelf meer te denken aan krappe bochten vlak voor of na de overweg. Geen idee eigenlijk. Maar een dieplader met een bodemvrijheid van meer dan een halve meter is sowieso utopisch, en soms heb je zelfs meer dan een meter nodig. Zeg dan "kan niet"
Bij krappe bochten voor of achter de overweg heeft normaal gesproken de hele weg een lengtebeperking, gewoon aan beide uiteinden een bod verboden voor voertuigen langer dan x meter.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven