abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2015 @ 20:58:11 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158448147


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.

pi_158448212
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:57 schreef James1988 het volgende:
En ICNG vervangt niet alles daarvan toch? Slechts ICR+ICM?
Yup.

VIRM zal wel vervangen worden door een modernere variant tegen die tijd. (Als we nog treinen hebben)
pi_158448262
"Tegen die tijd", die aanbesteding gaat over een jaar of 10 van start.
Bier.
pi_158448268
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee. DDZ en de schommelboten zijn voor die tijd wel afgeschreven :P
Koplopers, SGM. Nog genoeg fouten te maken *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158448366
wat een schijtplaat trouwens @OP
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158448403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Tegen die tijd", die aanbesteding gaat over een jaar of 10 van start.
Dat is nogal een tijd dus
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:05:26 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158448408
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
wat een schijtplaat trouwens @OP
:*
pi_158448496
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is nogal een tijd dus
Als je zo'n puppy bent als jij wel maar in de grotemensenwereld valt dat best mee.
Bier.
pi_158448556
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je zo'n puppy bent als jij wel maar in de grotemensenwereld valt dat best mee.
nou ja, een kabinetje of vier al gauw :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158448615
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou ja, een kabinetje of vier al gauw :+
"Verkiezingsmoe" tijdens de Bakellendekabinetten :D
Bier.
pi_158448674
In de tussentijd moeten ze eerst dat tekort wegwerken, ICNG implementeren en dienstregeling 2023 uitwerken. #erisaltijdietstedoen

Ik weet ook wel dat ze al bezig zijn met 2040 en wat er dan verwacht kan worden maar daar zal bij NS zelf nu niet de focus op liggen vermoed ik zo.
pi_158448741
Nee, maar waar wel op?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158448752
Zie de regel erboven
pi_158448855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:14 schreef b2py het volgende:
Zie de regel erboven
"zou moeten" != "is"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158449039
Wist u trouwens dat NS al jaren verkeerde data aanleverde aan het ministerie door een fout in KPI model? https://www.rijksoverheid(...)in-de-spits-hsl-zuid
pi_158449152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:23 schreef b2py het volgende:
Wist u trouwens dat NS al jaren verkeerde data aanleverde aan het ministerie door een fout in KPI model? https://www.rijksoverheid(...)in-de-spits-hsl-zuid
Nee wist ik niet! Maar de cijfers zien er opeens bijna geloofwaardig uit!
Bier.
pi_158449621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:23 schreef b2py het volgende:
Wist u trouwens dat NS al jaren verkeerde data aanleverde aan het ministerie door een fout in KPI model? https://www.rijksoverheid(...)in-de-spits-hsl-zuid
fyrakomop.nl was nooit nodig? :o En Hartkloppingen dan? :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158449669
De cijfers waren altijd te positief :P
pi_158450063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:35 schreef b2py het volgende:
De cijfers waren altijd te positief :P
oh het was NOG erger -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158450163
En ohja, PHS op Amsterdam - Eindhoven wordt 2018.



pi_158450186
Weet Pier van dit bericht?
Bier.
pi_158450215
Geen idee, is die van NS?

Ik neem aan van wel.
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:47:50 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158450292
De gemoderniseerde Varkensneuzen zouden in België op zijn vroegst in April 2016 in reizigersdienst komen: De treinen zijn te zwaar, waardoor ergens gewicht weggehaald moet worden. De rempercentages kunnen nu niet gehaald worden.
Daarna mogen ze nog niet naar Nederland: Er moet eerst een toelatingsproces gestart worden, en zolang dit in België niet op orde is, kan/mag het in Nederland niet. Er zijn dusdanig grote aanpassingen geweest dat een nieuwe toelating nodig is.
pi_158450299
Wel NS-lettertype en kleur.
Bier.
pi_158450324
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef greavy het volgende:
De gemoderniseerde Varkensneuzen zouden in België op zijn vroegst in April 2016 in reizigersdienst komen: De treinen zijn te zwaar, waardoor ergens gewicht weggehaald moet worden. De rempercentages kunnen nu niet gehaald worden.
Daarna mogen ze nog niet naar Nederland: Er moet eerst een toelatingsproces gestart worden, en zolang dit in België niet op orde is, kan/mag het in Nederland niet. Er zijn dusdanig grote aanpassingen geweest dat een nieuwe toelating nodig is.
Nou, die drie jaar durende proefverbouwing werpt zijn vruchten wel af!
Bier.
pi_158450337
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wel NS-lettertype en kleur.
Ohja, het komt uit vervoerplan 2016 hihi: https://www.rijksoverheid(...)/22/vervoerplan-2016

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158450394
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef greavy het volgende:
De gemoderniseerde Varkensneuzen zouden in België op zijn vroegst in April 2016 in reizigersdienst komen: De treinen zijn te zwaar, waardoor ergens gewicht weggehaald moet worden. De rempercentages kunnen nu niet gehaald worden.
Daarna mogen ze nog niet naar Nederland: Er moet eerst een toelatingsproces gestart worden, en zolang dit in België niet op orde is, kan/mag het in Nederland niet. Er zijn dusdanig grote aanpassingen geweest dat een nieuwe toelating nodig is.
godmiljaar nog. De onwil knettert er weer vanaf. :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2015 @ 21:49:59 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158450398
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet Pier van dit bericht?
Zeker. ProRail werkt gewoon mee aan de invoering hiervan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158450473
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

godmiljaar nog. De onwil knettert er weer vanaf. :r
In België noemen ze dat; procedures.
Bier.
pi_158450627
Voor de échte treinliefhebbers :P

Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.

Edit: en ja, het is een crappy telefoonpic

[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 24-12-2015 10:43:26 ]
pi_158450739
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:54 schreef MTL het volgende:
Voor de échte treinliefhebbers :P
[ afbeelding ]
Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.

Edit: en ja, het is een crappy telefoonpic
samen één frontsein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158450857
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:54 schreef MTL het volgende:
Voor de échte treinliefhebbers :P
[ afbeelding ]
Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.

Edit: en ja, het is een crappy telefoonpic
Hier heb je een crappy telefoonpic!

pi_158450977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet Pier van dit bericht?
Nee die leest op fok mee om op de hoogte te blijven, nou goed? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158451038
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

godmiljaar nog. De onwil knettert er weer vanaf. :r
Ik vind het een heel veilig idee dat ze eerst in belgie hun papiertje moethalen voordat het in nederland geregeld kan worden
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:14:14 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158451450
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:54 schreef MTL het volgende:
Voor de échte treinliefhebbers :P
[ afbeelding ]
Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.

Edit: en ja, het is een crappy telefoonpic
Nu nog wat sneeuw :P
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:31:18 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158452242
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

godmiljaar nog. De onwil knettert er weer vanaf. :r
Men vreest(weet het zeker) bij de gemoderniseerde Varkensneus dat het problemen geeft met de ATB/GSM-R en weet ik het wat van geneuzel in Nederland. Hoe en wat precies dat zit, weet ik niet. En daarbij moet het materieel opnieuw toegelaten worden, omdat het hele technische circuit vernieuwd is. Maar dan ook écht alles. Tot op het casco gestript.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2015 @ 22:33:05 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158452322
Gelijkvloerse kruisingen? In Gelsenkirchen doen ze het gewoon tussen een tram- en een dieseltreinlijn

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158452717
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Men vreest(weet het zeker) bij de gemoderniseerde Varkensneus dat het problemen geeft met de ATB/GSM-R en weet ik het wat van geneuzel in Nederland. Hoe en wat precies dat zit, weet ik niet. En daarbij moet het materieel opnieuw toegelaten worden, omdat het hele technische circuit vernieuwd is. Maar dan ook écht alles. Tot op het casco gestript.
Maar was dat allemaal nodig, nu meteen? Of moesten we zo nodig weer een probleem creëren? Want het is natuurlijk niet zo dat er "Nou eenmaal" tot op het casco gestript moest worden. Mensen hebben invloed op elk facet van de operatie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158453269
Ik ben benieuwd wat ik hier van ga merken. Vroegste colleges beginnen nu om 1045. http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=234010
  Redactie Sport dinsdag 22 december 2015 @ 22:54:43 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158453331
Dat was in het verleden toch 845 of zo? Meen dat het de bus van 830 is die bij Drienerlo Kennispark helemaal vol loopt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158453334
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:53 schreef b2py het volgende:
Ik ben benieuwd wat ik hier van ga merken. Vroegste lessen beginnen nu om 1045. http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=234010
Whut?

En jouw "lessen" ja...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158453356
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:54 schreef dennistd het volgende:
Dat was in het verleden toch 845 of zo? Meen dat het de bus van 830 is die bij Drienerlo Kennispark helemaal vol loopt.
Is nog steeds 845, ik had er het woordje *mijn* in moeten voegen.
pi_158453597
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijkvloerse kruisingen? In Gelsenkirchen doen ze het gewoon tussen een tram- en een dieseltreinlijn
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In Dortmund hebben ze het zelfs met een elektrische spoorlijn en een sneltram.


https://www.bahnbilder.de(...)d-db-strecke-im.html

En er is geen straat/weg, maar wel spoorbomen om de weg te versperren voor de sneltrams als er een trein komt. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2015 23:01:41 ]
pi_158453637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar was dat allemaal nodig, nu meteen? Of moesten we zo nodig weer een probleem creëren? Want het is natuurlijk niet zo dat er "Nou eenmaal" tot op het casco gestript moest worden. Mensen hebben invloed op elk facet van de operatie.
Die dingen waren nog erger uitgewoond en verouderd dan onze plan v
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:03:45 #45
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_158453722
Kerstvakantie waar je in een normale sprinter bommetje vol zit en nu opeens stoelen voor het uitkiezen hebt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_158453859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:54 schreef _JdM_ het volgende:
En jouw "lessen" ja...
Waar is dit voor nodig als ik vragen mag?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158454182
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar is dit voor nodig als ik vragen mag?
Intern ergerpuntje.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158454383
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar is dit voor nodig als ik vragen mag?
Ik verbeter JdM altijd als hij geen college zegt en nu zei ik het :@
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:19:03 #49
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158454448
Stelletje kommaneukers :P
doei
pi_158454486
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik verbeter JdM altijd als hij geen college zegt en nu zei ik het :@
Oh jah, je doet tegenwoordig geen HBO-cursusje meer maar echte school eah?
Bier.
pi_158454489
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:14 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Intern ergerpuntje.
Och jochie toch. Voel je je ergens te goed voor? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158454497
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:54 schreef MTL het volgende:
Voor de échte treinliefhebbers :P
[ afbeelding ]
Voor zo lang het nog duurt: de 186.236 in het grijs en de 186.111 in het rood.

Edit: en ja, het is een crappy telefoonpic
omg die heb ik allebei aangeraakt vandaag O+ O+ O+ O+ O+ O+
morgen weer laat?
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:21:23 #53
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158454571
Na jaren wikken en wegen gaat de S-Bahn Berlin nu toch echt nieuwe treinen laten ontwikkelen. Daar wordt een aantal jaar voor uitgetrokken, de eerste zal waarschijnlijk in 2020 op de baan verschijnen. Zeker tot 2023 blijven de oude BR480 en BR485 nog in dienst (tegen die tijd rond de 40 jaar oud). In dit nieuwsartikel (Duits) een impressie. Ik waarschuw alvast voor oog-builenpest.
doei
pi_158455203
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Och jochie toch. Voel je je ergens te goed voor? :')
Laat me dit momentje hebben :) Normaal is het andersom...

Andere zaken:

Bochtje in Ijmuiden op de Vislijn. Pas (2014) is er een voetpad aangelegd, dat tussen de spoorstaven is gestort. Fototje is van de zomer gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 22-12-2015 23:41:43 ]
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158455620
daar heb ik in 2009 nog een foto van een schraal overwoekerd IJmuiden Casembrootstraat gemaakt geloof ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:46:37 #56
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158455705
Griebelende grutten, dat ken ik ook nog heul anders :o
doei
pi_158455820
En de andere kant op:
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:53:27 #58
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158455953
Is dit over de hele lijn? Zijn de stations er nog wel?
doei
pi_158456089
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:53 schreef Prins_Pils het volgende:
Is dit over de hele lijn? Zijn de stations er nog wel?
Wellicht tot aan het eindpunt, dat weet ik niet.Vanaf Driehuis gelopen, en hier waren we er wel klaar mee en zijn we met de bus terug naar Beverwijk gegaan.

De andere kant (naar Santpoort) op is het nog steeds overwoekerd en het spoor, biels, en de perrons zijn allemaal weggehaald. Eigenlijk op een paar stukjes en het ballast na is het niet te zien dat hier een spoorlijn liep.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158456128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef greavy het volgende:
De gemoderniseerde Varkensneuzen zouden in België op zijn vroegst in April 2016 in reizigersdienst komen: De treinen zijn te zwaar, waardoor ergens gewicht weggehaald moet worden. De rempercentages kunnen nu niet gehaald worden.
Daarna mogen ze nog niet naar Nederland: Er moet eerst een toelatingsproces gestart worden, en zolang dit in België niet op orde is, kan/mag het in Nederland niet. Er zijn dusdanig grote aanpassingen geweest dat een nieuwe toelating nodig is.
Die Belgen zijn van de ratten besnuffeld, je gaat toch geen treinen van 40 jaar oud nog compleet veranderen tijdens een renovatie 8)7 Die oude rotzooi zou gewoon linea recta naar de schroothoop moeten. Cityrail-klassiekjes zijn ook al zoiets, allemaal hippe displays op en in de treinen geschroefd en ik heb ze werkelijk nog nooit gebruikt zien worden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2015 00:03:54 ]
  woensdag 23 december 2015 @ 00:00:37 #61
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158456237
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:57 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Wellicht tot aan het eindpunt, dat weet ik niet.Vanaf Driehuis gelopen, en hier waren we er wel klaar mee en zijn we met de bus terug naar Beverwijk gegaan.

De andere kant (naar Santpoort) op is het nog steeds overwoekerd en het spoor, biels, en de perrons zijn allemaal weggehaald. Eigenlijk op een paar stukjes en het ballast na is het niet te zien dat hier een spoorlijn liep.
Jammer, je had de perrons best wel kunnen laten liggen vind ik.
doei
  woensdag 23 december 2015 @ 00:21:38 #62
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158456920
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:57 schreef J.B. het volgende:

[..]

Die Belgen zijn van de ratten besnuffeld, je gaat toch geen treinen van 40 jaar oud nog compleet veranderen tijdens een renovatie 8)7
Misschien dachten ze 5 jaar terug, als dat met Nederlandse treinen uit 1975 nog de moeite waard is, kunnen wij dat ook.

Bizar is vooral dat die Belgen er zo idioot lang mee bezig zijn.
  woensdag 23 december 2015 @ 02:03:29 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158459455
Een mijlpaal voor de Belgen:

quote:
Van Antwerpen tot Athus : de langste ETCS-spoorlijn in Europa 22-12-2015

België beschikt nu over de langste ETCS-spoorlijn op het klassieke spoornet (= niet hogesnelheidslijn) in Europa. Vandaag heeft Infrabel op de laatste ontbrekende baanvakken in Antwerpen en Ottignies ETCS in gebruik genomen. Hierdoor is het Belgische deel van de hoofdroute van de RFC North Sea - Mediterranean, ook gekend als ERTMS Corridor C, volledig uitgerust met het Europese veiligheidssysteem. Dit is een mijlpaal voor de spoorveiligheid en voor ETCS en is van groot belang voor het goederen- en reizigersverkeer.
Langste ETCS-traject (429 km spoorlijn) in Europa

De strategische spooras Antwerpen – Athus is volledig uitgerust met ETCS (European Train Control System). Dit Europese treincontrolesysteem bewaakt permanent de snelheid van een trein. Wanneer die de toegelaten maximumsnelheid overschrijdt, verbetert ETCS de snelheid en stelt het systeem de noodremming in werking.

Op 5 jaar tijd hebben de technische ploegen van Infrabel tussen Antwerpen en Athus 429 km spoorlijnen (of 858 km aan sporen) voorzien van 6.400 veiligheidsbakens en 400 seinketen. Een technisch huzarenstukje waarmee België voortaan over het langste ETCS-traject op klassieke sporen beschikt en koploper is in Europa. De totale investering hiervoor bedraagt 130 miljoen euro waarvan 29 miljoen gebeurt via cofinanciering door Europa.

De laatste ontbrekende ETCS-baanvakken van Antwerpen-Noord tot Mortsel én van Ottignies tot Namen (via Fleurus) werden vandaag in gebruik genomen. Antwerpen en Ottignies zijn belangrijke spoorknooppunten voor het reizigers- en goederenverkeer met kruisingen en aansluitingen naar verscheidene spoorlijnen in ons land. Via het knooppunt Antwerpen-Berchem bijvoorbeeld passeren er dagelijks ongeveer 667 reizigers- en 117 goederentreinen (= cijfers op een weekdag).

Belgisch deel van strategische corridor volledig uitgerust met ETCS
Het spoortraject Antwerpen – Athus is strategisch heel belangrijk omdat dit past in de uitrusting van het Belgisch deel op de hoofdroute van de ERTMS Corridor C, ook gekend als “RFC North Sea – Mediterranean” of “Noordzee – Middellandse Zee Corridor”, met ETCS tegen eind 2015 overeenkomstig de richtlijnen van Europa. Die Corridor verbindt Antwerpen en Rotterdam met Bazel en Lyon en deze ETCS-realisatie is belangrijk voor veilig en grensoverschrijdend goederenvervoer.

België is betrokken bij 3 internationale goederencorridors (RFC of Rail Freight Corridors) die het goederenvervoer per spoor tussen de grote economische polen (onder meer de havens) in Europa stimuleren: RFC North Sea – Mediterranean, RFC Rhine – Alpine en RFC North Sea – Baltic. Corridors zijn internationale “goederensnelwegen” en vormen een efficiënte manier om met een doordachte investeringspolitiek snel een Europees spoorwegnet uit te bouwen.

Antwerpen – Athus ligt niet alleen op een van deze goederencorridors maar ook op de zogenaamde ERTMS Corridor C die voor Europa een prioritaire route is om met ETCS uit te rusten. Dit toont het economisch belang van ETCS voor de spoorsector: het interoperabele karakter (een trein komende vanuit eender welke lidstaat met ETCS aan boord kan op alle spoorlijnen rijden die met het systeem zijn uitgerust) zorgt ervoor dat het goederenvervoer per spoor competitiever, sneller en goedkoper wordt ten aanzien van andere vervoersmodi. Meer vervoer per spoor betekent ook minder files en is beter voor het milieu.

Ruim 1.200 km hoofdsporen of bijna 20% van Belgisch netwerk uitgerust met ETCS
De installatie van ETCS op dit Corridor-traject is ook van groot belang voor de veiligheid van het reizigersverkeer: het traject loopt vanuit Antwerpen langs Mechelen, Leuven, Ottignies, Namen, Dinant naar Athus. Infrabel vervolgt zijn inspanningen voor de stapsgewijze uitrol van ETCS en vandaag beschikt 19% of 1.228 km van alle hoofdsporen (6.522 km) op het Belgische netwerk over ETCS. Tegen eind 2022 wenst Infrabel de volledige Belgische spoorinfrastructuur uit te rusten met ETCS waardoor België tot de meest veilige spoornetten zal behoren.

Deze implementatie gebeurt volledig overeenkomstig het gezamenlijke Masterplan ETCS van Infrabel en NMBS dat werd goedgekeurd door de overheid en in lijn is met de engagementen van de Bijzondere Commissie Spoorveiligheid. Dit geldt eveneens voor de versnelde installatie van het automatische stopsysteem TBL1+ dat de eerste stap vormt in de uitrol van ETCS en compatibel is op het gebied van hardware (bakens).

TBL1+ (Transmissie Baken Locomotief) voert een automatische remming uit wanneer een trein een rood sein voorbijrijdt of wanneer een trein bij het naderen van een rood sein op 300 meter afstand sneller dan 40 km/u rijdt. Vandaag zorgen de seinen die beschikken over TBL1+ voor een efficiëntiedekking van 99,9% en heeft Infrabel de installatie van TBL1+ op het netwerk afgewerkt.
Bron: Infrabel
pi_158461256
Je vraagt je toch af wie dat allemaal aangelegd heeft he, met al dat gestaak :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158462043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:20 schreef Maegrim het volgende:

[..]

omg die heb ik allebei aangeraakt vandaag O+ O+ O+ O+ O+ O+
morgen weer laat?
Jij ook al? Wat een stoute locs zijn het toch O+

Nee, vanmiddag/vanavond een sandwichdienstje, dus vandaag alleen maar heen en weer pendelen tussen Amsterdam en Rotterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 23-12-2015 09:47:41 ]
  woensdag 23 december 2015 @ 10:25:09 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158462839
quote:
10s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Je vraagt je toch af wie dat allemaal aangelegd heeft he, met al dat gestaak :P
Is dat gestaak niet juist een voordeel? Dat geeft meer tijd om aan het spoor te werken ;)
  woensdag 23 december 2015 @ 11:42:53 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158464399
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 00:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Misschien dachten ze 5 jaar terug, als dat met Nederlandse treinen uit 1975 nog de moeite waard is, kunnen wij dat ook.

Bizar is vooral dat die Belgen er zo idioot lang mee bezig zijn.
het prototype is nog niet goedgekeurd., dus is het verdere proces tijdelijk opgeschort. En nu is al bekend dat de renovatie "veel duurder" dan voorzien was. Diverse technici, ontwerpers enz. hebben meermaals aangegeven dat men beter extra Desiro's kon bestellen, maar bij NMBS wilden ze een renovatie van het zwaar versleten materieel.
Er staan nu al Varkensneuzen aan de kant, wachtende op renovatie, omdat bijvoorbeeld de vloer doorgezakt was. Men is wel bezig geweest met asbestsanering van 3 volgende stellen in Merelbeke, maar de renovatie gebeurt in Mechelen. Stellen die in Merelbeke behandeld worden, komen pas na renovatie weer op de baan.
  Redactie Sport woensdag 23 december 2015 @ 12:11:18 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158465002
In Duitsland klaagt men over de nieuwe IC-schommelboten: http://www.ostsee-zeitung(...)e-Zug-mit-Wellengang
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 23 december 2015 @ 13:35:03 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158466923
RailPro (van die ballastwagens e.d.) heeft afgelopen zomer een kort geding tegen Railpromo (van het Panorama Rail Restaurant) over de naam verloren: http://www.ie-forum.nl/ba(...)n%20Railpromo%29.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 december 2015 @ 13:44:19 #70
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_158467159
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:21 schreef Prins_Pils het volgende:
Na jaren wikken en wegen gaat de S-Bahn Berlin nu toch echt nieuwe treinen laten ontwikkelen. Daar wordt een aantal jaar voor uitgetrokken, de eerste zal waarschijnlijk in 2020 op de baan verschijnen. Zeker tot 2023 blijven de oude BR480 en BR485 nog in dienst (tegen die tijd rond de 40 jaar oud). In dit nieuwsartikel (Duits) een impressie. Ik waarschuw alvast voor oog-builenpest.
Wow. Wat dachten ze, 'tablets zijn hip'?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_158467623
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
In Duitsland klaagt men over de nieuwe IC-schommelboten: http://www.ostsee-zeitung(...)e-Zug-mit-Wellengang
Als je dit ook ziet :')

  woensdag 23 december 2015 @ 14:15:32 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158467898
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Als je dit ook ziet :')

_O-

En toch valt dit nog wel mee. V250 in de groeneharttunnel was veel erger. :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2015 @ 17:12:22 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158472112
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

In Dortmund hebben ze het zelfs met een elektrische spoorlijn en een sneltram.

[ afbeelding ]
https://www.bahnbilder.de(...)d-db-strecke-im.html

En er is geen straat/weg, maar wel spoorbomen om de weg te versperren voor de sneltrams als er een trein komt. :D
Geinig
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2015 @ 17:18:33 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158472267
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Als je dit ook ziet :')

Overdrijven ze niet een tikje? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158472561
quote:
10s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Overdrijven ze niet een tikje? :P
nee. Of zitten die jassen ook in het complot? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2015 @ 17:34:00 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158472641
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nee. Of zitten die jassen ook in het complot? :')
Het zou kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158473657
19.55-20.30 uur RAIL AWAY

Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.

Oostenrijk:Graz-Bischofshofen.
Een winterreis door Oostenrijk van
oost naar west.Het startpunt is de
oude keizerresidentie Graz.

Langs de rivieren de Mur en de Enns
rijden we door Steiermark tot
Bischofshofen,een belangrijk
spoorknooppunt en eindpunt van de rit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 december 2015 @ 18:39:37 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158474093
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

_O-

En toch valt dit nog wel mee. V250 in de groeneharttunnel was veel erger. :')
Dat is de reden dat de Belgische M6'n momenteel nog maar 170 (en er is inmiddels één stam die 180 mag dacht ik) mag rijden. Harder hebben ze teveel last van schommelen en stoten. En daar is toen veel geld voor uitgegeven... Maar ze krijgen het niet voor elkaar om sneller te gaan met nog een goed comfortniveau.
pi_158474145
Die zweedse X2000's zijn ook geen pretje trouwens. Kantelbaktechniek uit wanneer? Toen jaartallen nog met 3 cijfers geschreven werden of zo. "Ja maar daardoor kunnen wij 200 op 140-geschikt spoor!"

Ja, dat kan. In de zin van dat je niet uit de bocht vliegt. Comfortabel? Mwoa. Neuh :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158474588
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
19.55-20.30 uur RAIL AWAY

Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.

Oostenrijk:Graz-Bischofshofen.
Een winterreis door Oostenrijk van
oost naar west.Het startpunt is de
oude keizerresidentie Graz.

Langs de rivieren de Mur en de Enns
rijden we door Steiermark tot
Bischofshofen,een belangrijk
spoorknooppunt en eindpunt van de rit.
Cool, ik ga kijken!
pi_158474612
Ik ook en dan direct door naar Harry Potter daarna *O*
Bier.
pi_158474978
nee joh dan darts kijken. Rest van de avond alleen maar Landgenooten in actie :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158475113
Ik twijfel dus tussen allebei..
pi_158476001
Oh mijn god. Het begint al met een heerlijk optrekkende Taurus
pi_158476142
zelf dweilen joh ouwe spuitslang
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 december 2015 @ 20:28:39 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158477055
Iemand nog zin om machinist te worden voor London Underground? Ze zoeken bestuurders voor de Night Tube.
pi_158477567
Nee dankje
  donderdag 24 december 2015 @ 09:26:46 #88
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_158490152
quote:
NS online ‏@NS_online
Tussen Zaandam en Uitgeest heeft een trein een vogel aangereden. Hierdoor is er, inmiddels afnemende, vertraging.
"Te herkennen aan blauwe veren met een oranje snavel en luisterend naar de naam 'Pino' "
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_158491544
“Stoelen te weinig? Dan koopt u maar een duurder kaartje”
DAGELIJKS 2.000 ACHTERBLIJVERS OP PERRONS NS

Het plan van aanpak van het materieeltekort van de NS is tegen het zere been van de Maatschappij Voor Beter OV.

De NS schrijft aan staatssecretaris Dijksma dat in de drukke maanden 99% van de reizigers een zit- of staanplaats had. 1% van de reizigers had dit dus niet. Dit zijn dus blijkbaar reizigers die wegens plaatsgebrek op het perron achter moesten blijven. Uitgaande van 200.000 spitsreizigers, betekent dit dat iedere werkdag 2.000 passagiers wegens plaatsgebrek een trein moeten laten passeren.

“Door fout inkoopbeleid van ons past u niet meer in de Tweede Klas. Koopt u daarom maar een duurder eersteklaskaartje.” Dat is, kort samengevat, de boodschap van de NS aan reizigers op drukke spitstrajecten. Voor Beter OV is verbijsterd over deze schaamteloze poging tot zelfverrijking van de NS. In volwassen sectoren zou een dergelijke schoffering van de consument tot een kopersstaking leiden, maar de NS vindt dit dus normaal. Beschamend, aldus Voor Beter OV-voorman Rikus Spithorst. Bovendien staat deze poging van de NS om de reiziger een duurder kaartje aan te smeren haaks op het in het noodplan aangekondigde beleid, in de nieuwste zesdelige stoptreinen juist het aantal stoelen in de Eerste Klas te verminderen.

Lees hier meer kritiek van Voor Beter OV op de plannen.

http://voorbeterov.nl/trein
  donderdag 24 december 2015 @ 11:20:16 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_158492008
Het is gewoon een persvoorlichter die de zaken minder erg probeert voor te stellen dan het is. Niet heel erg anders dan een Rikus Spithorst die iets belachelijker vindt dan het daadwerkelijk is of een woordvoerder van de V&D die verwacht dat de winkels wel verkocht kunnen worden.

De problemen zijn echter maar voor een klein deel NS-verantwoordelijkheid want we hebben de volgende externe factoren:
1. OV-studentenkaart is uitgebreid ipv versoberd.
2. V250 verhaal..
3. Hardere reizigersgroei dan verwacht.

Wat heeft NS wel gedaan...
1. Als reactie op 1 en 2: Flirts besteld, DDAR van stal gehaald en wellicht iets later dan gewenst DDM1 van stal gehaald. Daarnaast is plan V niet al in 2014 aan de kant gezet.
2. Gecommuniceerd naar externe partijen dat ze misschien iets met begin- en eindtijden moeten gaan doen.

Wat had NS beter kunnen doen..
1. Materieel beter verdelen.. Dus geen dubbeldekkers tussen Baarn en Soest maar ergens waar een los sprinterstel te klein is. Plan V inplannen in plaats van op reserve zetten.
2. Kijken of internationale treinen (Amsterdam Berlijn b.v. als Enkhuizen-Berlijn) gebruikt kunnen worden in de spits om binnenlands materieel vrij te maken.
3. Kijken of je met extra korte spitsslagen materieel uit langeafstandsverbindingen kunt vrijmaken.. Denk bijvoorbeeld aan lange treinen Groningen-Den Haag die alleen tussen Almere en Amsterdam Zuid echt vol zitten.
4. DDM1 eerder laten opknappen dan nu gebeurd is.

Wat is niet de schuld van NS:
1. Dat het krap is. Als alle mogelijke maatregelen waren genomen dan was het alsnog krap geweest.
2. Dat er meer materieel materieel nodig is dan verwacht was.. Als de V250 niet kapotgeframed was door de Belgen en binnen een half jaar de helft van alle diensten had kunnen rijden waren er veel meer rijtuigen voor het hoofdrailnet beschikbaar geweest. Als het sterk versoberen van de studenten-OV-kaart was doorgezet zou dat waarschijnlijk ook een daling in het aantal reizigers hebben veroorzaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 24-12-2015 11:27:11 ]
pi_158492405
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat de v250 een externe factor is, dat is een titanic geweest waar de ns zelf vol enthousiasme ingestapt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door tripel7 op 24-12-2015 13:15:21 ]
  donderdag 24 december 2015 @ 11:45:27 #92
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158492420
quote:
1. Als reactie op 1 en 2: Flirts besteld, DDAR van stal gehaald en wellicht iets later dan gewenst DDM1 van stal gehaald.
Allemaal later dan gewenst dus.

quote:
Daarnaast is plan V niet al in 2014 aan de kant gezet.
Is materieel NIET voortijdig afvoeren tegenwoordig ook al een prestatie?

quote:
1. Materieel beter verdelen.. Dus geen dubbeldekkers tussen Baarn en Soest maar ergens waar een los sprinterstel te klein is.
Ergens waar een losse sprinter te klein is kan je sprinters aan elkaar koppelen. Een dubbeldekker is dan niet per definitie beter.

quote:
4. DDM1 eerder laten opknappen dan nu gebeurd is.
DDM1 had nooit aan de kant gezet moeten worden. Als het gewoon in dienst gebleven was, hadden ze nu ook niet gereactiveerd hoeven worden.

quote:
Als de V250 niet kapotgeframed was door de Belgen
Wat, krijgen nu de Belgen alle schuld? Als nog even reservematerieel achter de hand moeten houden, zolang niet zeker was dat de V250 betrouwbaar ingezet zou kunnen worden.
pi_158492618
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Allemaal later dan gewenst dus.
Ja dat zegt hij toch ook?

quote:
Is materieel NIET voortijdig afvoeren tegenwoordig ook al een prestatie?
Met andere woorden; Je snapt niet goed wat oorspronkelijk de bedoeling was? Is niet erg maar zeg dat dan.

quote:
Ergens waar een losse sprinter te klein is kan je sprinters aan elkaar koppelen. Een dubbeldekker is dan niet per definitie beter.
Ja dat snapt iedere onbesnut. Wat hij bedoelt is dus dat materieel beter/effectiever ingezet moet worden.

quote:
DDM1 had nooit aan de kant gezet moeten worden. Als het gewoon in dienst gebleven was, hadden ze nu ook niet gereactiveerd hoeven worden.
DDM1 kon zonder maatregelen sowieso niet meer in dienst blijven.

quote:
Wat, krijgen nu de Belgen alle schuld? Als nog even reservematerieel achter de hand moeten houden, zolang niet zeker was dat de V250 betrouwbaar ingezet zou kunnen worden.
Ik denk ook niet dat je dit de Belgen in de schoenen kan schuiven. Maar NS ook niet echt. Overheid.
Bier.
  donderdag 24 december 2015 @ 12:07:22 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158492933
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Met andere woorden; Je snapt niet goed wat oorspronkelijk de bedoeling was? Is niet erg maar zeg dat dan.
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat alle Plan V door SLT konden worden vervangen. Dat dit niet gebeurt is (er zijn minder SLT's geleverd dan oorspronkelijk de bedoeling was) daar lees ik niks over in het verhaal, terwijl het wel een belangrijke factor is.

In 2014 was er nog geen vervanger voor die laatste Plan V's en ook nog geen noodzaak ze aan de kant te zetten. Het spul dan nog even in dienst houden lijkt dan vanzelfsprekend, zeker als je krap in het materieel zit.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

DDM1 kon zonder maatregelen sowieso niet meer in dienst blijven.
Misschien niet, maar als je voor een paar jaar stopt de boel te onderhouden maak je het allemaal nog veel erger.
pi_158493131
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het was oorspronkelijk de bedoeling dat alle Plan V door SLT konden worden vervangen. Dat dit niet gebeurt is (er zijn minder SLT's geleverd dan oorspronkelijk de bedoeling was) daar lees ik niks over in het verhaal, terwijl het wel een belangrijke factor is.

In 2014 was er nog geen vervanger voor die laatste Plan V's en ook nog geen noodzaak ze aan de kant te zetten. Het spul dan nog even in dienst houden lijkt dan vanzelfsprekend, zeker als je krap in het materieel zit.
Dat is inderdaad een factor. Maar geen hele grote. De last-minute wijzigingen die de overheid oplegt (plus ook al initieel het voorstel voor de inperking van de SOV te laat naar de kamer sturen, anders was het ding namelijk al beperkt geweest), zorgt er mede voor dat deze situatie er is. Rikus gooit zijn hele emmer diarree weer alleen uit over NS terwijl het veel te makkelijk is om alleen hen de schuld te geven. Plus dat zijn verhaal feitelijk weer eens aan alle kanten rammelt.

quote:
Misschien niet, maar als je voor een paar jaar stopt de boel te onderhouden maak je het allemaal nog veel erger.
In sommig DDM-1 materieel ga je zowat door de vloeren heen man. Die troep is eigenlijk veel meer op dan Plan V.
Bier.
  donderdag 24 december 2015 @ 12:31:24 #96
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_158493454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het was oorspronkelijk de bedoeling dat alle Plan V door SLT konden worden vervangen. Dat dit niet gebeurt is (er zijn minder SLT's geleverd dan oorspronkelijk de bedoeling was) daar lees ik niks over in het verhaal, terwijl het wel een belangrijke factor is.

In 2014 was er nog geen vervanger voor die laatste Plan V's en ook nog geen noodzaak ze aan de kant te zetten. Het spul dan nog even in dienst houden lijkt dan vanzelfsprekend, zeker als je krap in het materieel zit.
De vraag is.. Als de SOV wel zou zijn versoberd en er geen reizigersgroei was geweest.. Wat was er dan gebeurd? Waarschijnlijk zou er dan nu niets aan de hand zijn geweest ondanks dat de V250 alsnog aan de kant zou gaan.. Als de SOV hetzelfde zou gaan als nu net als de reizigersgroei maar de V250 nu had gereden was er ook niets aan de hand geweest..

Wat ik maar wil zeggen: Op een bepaald tijdstip zijn keuzes gemaakt die op dit moment tot materieelschaarste leiden. Op dat moment was het uitgangspunt dat zowel de V250 zou rijden, er geen reizigersgroei zou komen én de SOV flink versoberd zou worden. Dan had al het Plan V alsnog zonder problemen aan de kant kunnen gaan en was SGM+SLT+DDZ ruim voldoende voor de sprinters geweest en ICR+ICM+VIRM voor alle IC-diensten. En dan hadden we nog 20 stuks DDZ6 overgehad. Er zat dus flink wat regelruimte in alleen heeft uiteindelijk alles negatief uitgepakt voor NS wat negatief had kunnen uitpakken.

Dat doet overigens nog steeds niet af aan het feit dat NS best nog wat meer had kunnen doen de afgelopen twee jaar waardoor het nu minder krap zou zijn. Daarvoor zijn pragmatische oplossingen nodig. Helaas is NS zelf helemaal dichtgeregeld en de spoorsector als geheel ook waardoor dat toch niet in de cultuur past.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 24-12-2015 13:07:33 ]
pi_158494296
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:21 schreef MTL het volgende:

Spelletje spelen?
"Spot de spotters"
Wie biedt meer?
Werd net op het resultaat van deze uitgebreide fotosessie gewezen :P

(Foto dus door Koen Brouwer, welke van de vier dat is weet ik niet)
En uiteraard kudos voor de foto, die is toch wat beter dan wat ik voor elkaar krijg met mijn telefoon :')

Edit: ja, mijn foto is crap. Autofocus op het raam zo te zien :P
Edit 2: whatever. Ik moet gewoon geen poging doen om foto's te maken. Ik houd het maar bij treinen rijden :P

[ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 24-12-2015 13:26:39 ]
  Redactie Sport donderdag 24 december 2015 @ 13:19:34 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158494376
Volgens mij is Koen de tweede van links, achter het grijze statief. Ik kan het ook verkeer zien, jouw foto is namelijk niet heel erg duidelijk ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158494626
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 december 2015 @ 13:32:00 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158494638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

In sommig DDM-1 materieel ga je zowat door de vloeren heen man. Die troep is eigenlijk veel meer op dan Plan V.
Geen wonder, met al dat achterstallig onderhoud, het had al in 2010 een revisie nodig.
Ik vind het nog steeds vreemd dat dat toen niet gebeurde terwijl het nog maar 25 jaar oud was. Je reinste kapitaalvernietiging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')